Philips 40PFL9704 / 46PFL9704 / 52PFL9704 200Hz LED-LCD 2009-2010
Philips 46PFL9704H
(TV)
|
4
|
(3)
|
Inga priser | |
Philips 52PFL9704H
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
Erfarenheter av Philips 42PFL9664H (24 inlägg)
|
16 år sedan |
Samsung 46B8050 vs Philips 46PFL9704h (9 inlägg)
|
16 år sedan |
LED, BACKLED TV:s (60 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 10 December 2009 - 12:03
Postad 17 December 2009 - 21:07
Postad 23 December 2009 - 13:27
Den kom idag, helt otroligt då den skulle vara så sen
Den bara står och väntar för att bli hämtad ikväll. Nu blir det Kalle Anka i 52"
God Jul till sig själv
https://www.minhembi...c_id=300094.jpg
Bifogad fil(er)
Redigerat av _FredriK_, 26 December 2009 - 10:06.
Postad 27 December 2009 - 17:05
Var beställde du den?
Pris?
Hur är bildkvalitén?
Tack för de nya bilderna i ditt galleri!
Följde väggfästet med i kartongen?
Redigerat av B4ms3, 27 December 2009 - 17:13.
Postad 27 December 2009 - 17:32
Grattis Fredrik!
Var beställde du den?
Pris?
Hur är bildkvalitén?
Tack för de nya bilderna i ditt galleri!
Följde väggfästet med i kartongen?
Hej
skrev detta i början på tråden.
Av min lokala tv-handlare. Som är med i digitalbutikerna "Gunnar Karlsson Radio & Tv"
Dom la en förhandsbokning så man får väl hoppas att den kommer. Men man vet ju aldrig drar säkert ut på tiden.
Det priset jag gav är runt 32000:- Har i allafall fått en tv som verkar vara svår att få =)
Väggfästet får du köpa till.
Btw bilden =) ja jag tycker det är helt sjukt bra har lekt lite med inställningar från någon tysk som Uni mailat med.
Kommer nog ta en stund innan man får den optimal för jag är kass på sånt. hehe
Mvh F
Redigerat av _FredriK_, 27 December 2009 - 17:54.
Postad 29 December 2009 - 23:14
Har du möjlighet att lägga ut bildinställningarna du använt?
/NiJa
Postad 29 December 2009 - 23:33
----------------------------------------------
Kontrast: 72
Ljus: 53
Färg: 48
Skärpa: 0
Brusreducering: Från
Farbweiß: PERSONALISIERT
Red-WP:109
Green-WP:84
Blue-WP:49
Red Black level offset :8
Green Black level offset :8
Perfect Natural Motion: Från för Film/till för TV
200 Hz Clear LCD: Till
Avancerad skärpa: Från
Dynamisk kontrast: Från
Dynamisk bakgrunsbelysning: Bästa bild
Minskad angivelse MPEG: Från
Färgförbättring: Från
Ljussensor: Från
Postad 30 December 2009 - 14:23
Någon som vet hur man ställer in dessa värden ?
Postad 30 December 2009 - 15:01
Någon som vet hur man ställer in dessa värden ?
Tjo
Ni med 40" - 46" Kommer ni inte åt något som heter Personlig Nyans, Som finns i menyn under bild inställningarna?
Mvh F
Bifogad fil(er)
Redigerat av _FredriK_, 30 December 2009 - 15:07.
Postad 30 December 2009 - 15:25
Postad 31 December 2009 - 11:15
Nu hittade jag inställningarna:
för min 46PFL9704
1. Konfiguration
2. Bild
3. Färgton
4. Personlig
Sedan:
1. Konfiguration
2. Bild
3. Personlig nyans
Nu är det bara att justera med reglage:
--------------------------------------------
Är redan inställda rätt :
Redigerat av Unregisterede816f53e, 31 December 2009 - 11:23.
Postad 13 January 2010 - 12:43
Postad 14 January 2010 - 16:38
Har du info angående tillverkningsveckan på din 46"9704 ?
Vilka vertikala linjer syftar du på? Hur och när uppträdde dessa linjer? Har du tagit några bilder på fenomenet?
Skulle vara väldigt intressant att få se det på bild.
Såg nämligen på AVForum att någon 9704 ägare genom att dra upp ljusstyrkan till 91 fick fram LCD Segmenten
och trodde sig konstantera att hans panel var felaktigt! Snacka om att folk letar fel som inte finns.
Bifogar en bild på min egen 46"9704 där jag går tillväga på samma sätt som killen på AVForum och med samma
resultat som följd. Man kan verkligen undra vad som är poängen med att göra det?!
Vilka har konstanterat att det är fel på din panel?
Bifogad fil(er)
Postad 14 January 2010 - 21:43
Man ser endast de LED kluster, som är på och därmed emitterar ljus. Alla andra LED segment är helt svarta eftersom de antingen är väldigt kraftigt nerdimmade eller helt nersläckta. Den resterande delen av ljuset, ströljuset, filtreras bort av en folie ( skyddsfilm ) på skärmen. Endast de kluster med ljus bildinnehåll är på.
T.ex. en vit text på svart bakgrund. Titta på eftertexterna i en film och ställ dig bredvid TV:n
Då ser man ganska tydligt hur LED kluster och filtret fungerar i praktiken.
Sitter man framför TV: n, så har man en vit text på en nästan perfekt svart bakgrund.
Om man tittar från sidan i en mycket stor vinkel kan man skönja ljusförskjutningar, den så kallade haloeffekten
runt den vita texten och de aktiva kluster (misstänker att det 3x3 eller 4x4 lysdioder per segment ) mycket tydlig.
Postad 17 January 2010 - 01:55
Postad 18 January 2010 - 10:15
Kan hända att skärmtillverkaren (Sharp) har svårt att leverera nya paneler så därför tar det tid. Jag kan inte hitta någon 46PFL9704 inne hos mig som väntar skärm så jag kan inte svara på vad som händer, du måste ha den inne hos en annan verkstad. Vad jag kan se ser det dock inte ut att vara någon väntetid just nu på den delen så det låter konstigt att du skulle få vänta.Har inte tagit bild på felet men det är flera 2cm grå linjer som går från övre delen av tv:n till den nedre delen. Sen finns det lnjer som är på nedre delen som bara är 20cm långa. Dom finns där om jag kollar en vit jpg bild eller ser HD tv, SD eller anlog. Service firman har beställt en ny panel. Har bara haft tv:n i en månad. Nu har den varit inne på reparation i en månad.
Postad 19 January 2010 - 11:37
"Sen finns det lnjer som är på nedre delen som bara är 20cm långa. Dom finns där om jag kollar en vit jpg bild eller ser HD tv, SD eller anlog"
Det låter väldigt märkligt tycker jag. Vilka inställningar hade du på skärmen? Ljusstyrkan/Kontrast värden?
Påminner fenomenet om det du kan se på den bilden som jag tog på min 46"9704 ?
Har du tillverkningsveckan på din 9704 ? Framgår av serienr.
Redigerat av Unregistered5ccad315, 19 January 2010 - 12:03.
Postad 20 January 2010 - 21:41
Postad 21 January 2010 - 16:37
Du kan få fram serienr bl.a genom att kolla på etiketten på kartongen.
Står t.ex xxxxxx 0949 xxxxxxxxx
Vilka inställningar hade du på skärmen? Ljusstyrkan/Kontrast värde?
Hade du t.ex Ljusstyrkan inställd på högre värde än 60?
Postad 21 January 2010 - 20:27
Serienr är 0942. Har provat flera inställningar från tv test sidor även från forumet. Sen har jag peovat egna kontrast från 48-76 och ljus 40-80 med fler men linjerna var allitd kvar. Men såg på assist sida att dom har fått hem panelen och håller på och monterar.
Postad 22 January 2010 - 14:15
Det innebär att den 9704 är tillverkad 2009 V.42
" Det går inte att få bort med inställningar. Om tittar på en röd jpg bild så är strecken grå röda. Samma i vilken färg som helst då är dom en mörkare variant av färgen. "
"Sen har jag peovat egna kontrast från 48-76 och ljus 40-80 med fler men linjerna var allitd kvar."
Har du försökt att ändra kontrasten samt ljusstyrkan enligt din beskrivning och linjerna
syntes ändå så måste det ha varit fel på panelen. Har du fått det bekräftad att det var felaktiga LED segment
som var orsaken till ditt problem?
De Philips 9704 ägare ( både 52" och 46" på tyska och engelska forum ) som har kalibrerat sina
nya TV apparater väldigt noggrant med hjälp av olika program/metoder har ljusstyrkan inställt
i intervallet 48-52 ( aldrig mer dock ! )
Postad 22 January 2010 - 14:25
Har verkstaden bytt panel borde det ju vara ett tecken på att det är ett panelfel även om det kan förekomma att man byter för säkerhets skull utan att ha sett ett fel.
unia1234: För att slippa klippa och klistra kan du använda citera-länken nere till höger på varje inlägg så blir det lättare att citera.
Postad 25 January 2010 - 11:10
Jag är väl medveten om det faktum att TV:n redan är inlämnad till service.
Tanken var att kolla vilka inställningar Kurt45 har labbat med innan felanmälan.
En annan fundering, någon ägare till en 9704 som har märkt att TV bilden försvinner och blir helt svart för någon sekund eller två för att sedan komma tillbaka? Har märkt det under helgen vid 3-4 tillfällen och endast på SVT1 ?
Jag matar min 9704 med SD via en Humax HDCI-2000
Postad 25 January 2010 - 21:12
Hade problem med viasats inspelningsbara HD-box 855 att den blev svart i 5-10 sekunder och ibland så kom det upp att det inte fanns någon videosignal över hdmi ingången uppdaterade då med nyaste mjukvaran Q5492_0.26.69.0 från den 18-1 2010 efter det så har det fungerat utan problem.SwiftingSpeed
Tanken var att kolla vilka inställningar Kurt45 har labbat med innan felanmälan.
En annan fundering, någon ägare till en 9704 som har märkt att TV bilden försvinner och blir helt svart för någon sekund eller två för att sedan komma tillbaka? Har märkt det under helgen vid 3-4 tillfällen och endast på SVT1 ?
Postad 26 January 2010 - 15:30
Postad 28 January 2010 - 16:52
SwiftingSpeed
Postad 28 January 2010 - 17:02
Vad menar du med panelen? antar att det är nått annat än själva displayen (som vi på verkstan brukar kalla för panel) du syftar på?Fick hem min 46PFL9704 från reparation i går. Den har varit på rep från 17 december till 25 januari. Kollade med Philips hur dom skulle kompensera mig. Men det gör dom inte, dom tycker att nya tv apparater kan var trasig det är helt ok. Kommer aldrig mer att köpa Philips produkter. Sen hade verkstan lämnat skruvar under bakpanelen som skulle vara till att dra fast panelen. Panelen glappade vid sido ingångar 5mm. Aldrig mer Philips.
Postad 01 February 2010 - 23:01
Postad 08 February 2010 - 12:11
.
Version: 000.026.070.000, Zip-fil, 44.29 MB, Datum för publicering: 2010-02-04
52pfl9704h_12_fus_eng.zip, Engelska
Sen så har jag en liten fråga. Vad skiljer det på dessa om man väljer en Open Source File - Software (Öppen källkod)
Redigerat av _FredriK_, 08 February 2010 - 21:27.
Postad 08 February 2010 - 14:44
Har märkt det en del i vissa filmer. Och det är nog bakgrunds belysningen som spökar.
Postad 08 February 2010 - 16:04
Öppen källkod är bara för att Philips måste tillhandahålla sin kod då programvaran bygger på Linux, vad eller hur du gör med koden ger dom ingen support på då det inte ingår i licensen. Laddar du ner det får du okompilerad kod och är inget du som normal användare har någon nytta av, det finns som sagt bara för att det måste.
Hur upplever du ghostningarna? har dom någon speciell färg?
Postad 08 February 2010 - 21:36
Alla modeller har samma mjukvara så du behöver inte länka till tre olika nerladdningar
Öppen källkod är bara för att Philips måste tillhandahålla sin kod då programvaran bygger på Linux, vad eller hur du gör med koden ger dom ingen support på då det inte ingår i licensen. Laddar du ner det får du okompilerad kod och är inget du som normal användare har någon nytta av, det finns som sagt bara för att det måste.
Hur upplever du ghostningarna? har dom någon speciell färg?
Bättre?
inge färg alls faktiskt bara att det blir som ljusa måln runt vissa objekt i filmerna samt på sateliten.
Som att tv:n kan ha svårt att gränsa av sin belysning. Lite som en aura bakom något.
Väldigt svårt att förklara ska försöka få bild på detta.
Har ni fått in några med ev samma fenomen? Stänger man av bakgrunds belysningen så försvinner det men bilden blir verkligen skit då på alla andra sätt.
Postad 09 February 2010 - 10:06
Postad 10 February 2010 - 17:36
Postad 10 February 2010 - 19:49
Jag har en Philips 42PFL9664 och jag har justerat upp bilden ett hack för att slippa taggig överkant när jag kör Comhem HD-box. (ingång HDMI1 på tv:n)Min Philips 9704a har funka alldeles utmärkt fram tills att jag köpte mig en Onkyo TXSR707. Nu går alla källor går in i stärkaren via HDMI och en HDMI in i tvn. Kör jag "oskalad" bild på tvn när jag tittar på tv eller tvix syns det en kraftigt lysande grön linje längst åt vänster. Via xbox och PS3 funkar det perfekt med oskalat. Jag är alltså tvungen att köra Autoformat eller Bredbild, något som ju faktiskt cuttar av lite av bilden. Vad händer här? Känns lite som att det kan va tvn det är fel på då den gröna linjen "följer efter" om jag flyttar bilden åt höger i oskalat läge.
Sitter ditt fel i källan borde man kunna skifta ut den gröna linjen utanför bilden.
Postad 11 February 2010 - 10:04
Du säger att felet syns även när du kollar på TV? på vilket sätt använder du förstärkaren då? har du en separat digitalbox? iomed att du inte får felet på Xbox och PS3 kanske förstärkaren lägger till den gröna kanten då den skalar upp lägre upplöst material, 720p exempelvis.
Postad 12 February 2010 - 10:39
Skulle behöva den i syfte att flasha tillbaka TV:n, har tyvärr inte sparat filen på hårddisken.
Tycker att bilden är sämre med nya FW"070" och det finns även andra på nätet som upplever samma sak!
Postad 12 February 2010 - 11:40
För att nedgradera måste man lägga autorun-filen i en mapp på USB-minnet som heter upgrades och sen nedgradera via konfiguration -> uppgradering av mjukvara -> lokala uppdateringar för att manuellt välja "autorun". Man kommer sedan få en varning om att man försöker programmera en äldre mjukvara men det är bara att välja "yes" så går det vidare.
Redigerat av SwiftingSpeed, 12 February 2010 - 11:41.
Postad 12 February 2010 - 12:14
I inlägg:113 så är det en bild där man bla ser mörka lodräta linjer. Har en 52Pfl9704 som jag köpte den 12-1 2010 har använt testskivan The Calibrator och kört den från en sony dvdspelare testat med en svart jpg bild redan om man höjer ljuset från ca 54-55 så börjar man se dessa lodräta mörka linjer i bilden.Undrar om det är något fel på tv:n? Enligt infocare så säger dom att det måste vara något fel på tv:n. För om man har Dynamisk Bakgrundsbelysning påslagen så ska det endast bli en helt svart bild enligt infocare.
Postad 12 February 2010 - 12:33
Skulle det dessutom vara fel på TV:n är en 52-tums skärm alldeles för stor att byta hemma hos folk så den måste tyvärr in till oss oavsett.
Postad 12 February 2010 - 12:51
Tv:n som det är bild på i inlägg:113 borde vara behäftad med samma fel eftersom den har samma typ av lodräta mörka linjer.Dig känner jag igen, jag jobbar på Infocare men har nog inte personligen pratat med dig. Som vi redan sagt låter det som ett fel om den dynamiska backlighten inte släcker helt och då måste vi ta in den till våran verkstad för att undersöka. Vi har inte sagt att det garanterat är ett fel utan att vi måste kolla mer noggrant på det, därför vill vi ha in den till oss.
Skulle det dessutom vara fel på TV:n är en 52-tums skärm alldeles för stor att byta hemma hos folk så den måste tyvärr in till oss oavsett.
Postad 12 February 2010 - 13:11
TV:n på bilden i inlägg 113 har enligt mig inget fel utan precis som unia1234 säger misstänker jag att personen letar efter fel som inte finns. Vet inte vad man skulle vinna på det eller är ut efter dock, TV:n är uppenbarligen konstruerad på det sättet och går inte "laga". Det är heller inte meningen att man ska ha ljusstyrkan på max lika lite som man ska ha högsta volym och sen klaga på att ljudet är dåligt.
Ingen TV är perfekt och letar man kommer man alltid hitta något att klaga på. En LCD utan local dimming kommer exempelvis inte kunna bli kolsvart och i princip alla plasmor låter om man lägger örat mot dom. På en LCD med local dimming kan man få halo-fenomen runt ljusa objekt på mörk bakgrund men allt är en del av tekniken och när OLED kommer finns det säkert saker där med som inte är perfekta.
Redigerat av SwiftingSpeed, 12 February 2010 - 13:28.
Postad 12 February 2010 - 13:44
Om du säger att du har dynamisk backlight avstängd och det ser ut så där redan vid 55 i ljusstyrka så kan det eventuellt vara fel ja och det har vi redan sagt till dig. Vi kan inte gör annat än lita på ditt ord men måste fortfarande ha in den till oss för att kolla på det, det finns inget vi kan göra hemma hos dig i det här läget.
TV:n på bilden i inlägg 113 har enligt mig inget fel utan precis som unia1234 säger misstänker jag att personen letar efter fel som inte finns. Vet inte vad man skulle vinna på det eller är ut efter dock, TV:n är uppenbarligen konstruerad på det sättet och går inte "laga". Det är heller inte meningen att man ska ha ljusstyrkan på max lika lite som man ska ha högsta volym och sen klaga på att ljudet är dåligt.
Vi har sagt att vi har Dynamisk Backlight påslagen! Däremot om vi har Dynamisk Backlight avslagen så syns inte dessa svarta linjer. Våran tv ser lika ut om du vrider upp ljuset till 91 som den på bild.Nu vet jag inte om han har testat med en svart/mörk bild tex från dvd med att vrida upp ljuset till 55 det kanske alla som har 9704 för att se om dom har samma mörka linjer på sina apparater. Och leta fel som inte finns det vet jag inte om jag skulle kalla det! Sen om en tv skulle vara konstruerad på ett sätt" som inte går att laga" innbär ju inte att tv är felfri för det det finns massor av felkonstruerade/defekta som måste åtgärdas i efterhand! Köper man en tv för uppemot 30.000kr så kanske man förväntar sig mer än om man köper en för några tusenlappar.Ska försöka ta en bild under kvällen och lägga upp.
Redigerat av boa16, 12 February 2010 - 13:51.
Postad 12 February 2010 - 20:23
Vi har sagt att vi har Dynamisk Backlight påslagen! Däremot om vi har Dynamisk Backlight avslagen så syns inte dessa svarta linjer. Våran tv ser lika ut om du vrider upp ljuset till 91 som den på bild.Nu vet jag inte om han har testat med en svart/mörk bild tex från dvd med att vrida upp ljuset till 55 det kanske alla som har 9704 för att se om dom har samma mörka linjer på sina apparater. Och leta fel som inte finns det vet jag inte om jag skulle kalla det! Sen om en tv skulle vara konstruerad på ett sätt" som inte går att laga" innbär ju inte att tv är felfri för det det finns massor av felkonstruerade/defekta som måste åtgärdas i efterhand! Köper man en tv för uppemot 30.000kr så kanske man förväntar sig mer än om man köper en för några tusenlappar.Ska försöka ta en bild under kvällen och lägga upp.
Får också sånt där fenomen på min 52" Svårt att tro att det verkligen skulle vara tv:n men om du är osäker skicka in den så kanske man kan få lite klarhet i detta. Tycker min är helt underbar förutom att bakrundsbelysningen har lite svårt att begräsa sig.
Postad 12 February 2010 - 23:16
Håller med att bilden i övrigt är bra i synnerhet svärtan tittar numera gärna i ett mörkt rum.Däremot är tittvinkeln inte så extremt bra blir gärna lite åt det rosa hållet då.Får också sånt där fenomen på min 52" Svårt att tro att det verkligen skulle vara tv:n men om du är osäker skicka in den så kanske man kan få lite klarhet i detta. Tycker min är helt underbar förutom att bakrundsbelysningen har lite svårt att begräsa sig.
Är tveksam om det är värt besväret att lämna in den på verkstad då jag är tveksam om dom gör något åt det ändå. Skulle tro att alla 9704 har dessa problem/linjer fast philips & infocare säger att dom aldrig har sett eller hört talas om några sådana här linjer.
Postad 14 February 2010 - 21:58
Aura kan man tyvärr få med den här typen av backlight då området som varje diod lyser upp täcker ett rätt så stort antal pixlar, tänkte på om du fick någon form av färgsläpning i själva bilden men då verkar det ju vara backlighten som är "problemet".
men är det något man ska finna sig i? Det verkar ju bara som att jag gnällt om det hittills. Skulle ju vara kul och veta om dom nya panelerna lider av samma fenomen.
Redigerat av _FredriK_, 15 February 2010 - 10:45.
Postad 15 February 2010 - 10:23
Att vi inte har hört talas om felet betyder ju inte att din TV är felfri utan betyder bara att vi inte haft någon inne med samma problem. Eftersom TV:n är så pass dyr och ny betyder det även att vi inte haft särskilt många inne över huvud taget så det går liksom inte få tag på några "återkommande fel". Det kan ju var så att det faktiskt är fel på din skärm men om du inte skickar in den kan vi inte göra något åt det.Håller med att bilden i övrigt är bra i synnerhet svärtan tittar numera gärna i ett mörkt rum.Däremot är tittvinkeln inte så extremt bra blir gärna lite åt det rosa hållet då.
Är tveksam om det är värt besväret att lämna in den på verkstad då jag är tveksam om dom gör något åt det ändå. Skulle tro att alla 9704 har dessa problem/linjer fast philips & infocare säger att dom aldrig har sett eller hört talas om några sådana här linjer.
Aura förekommer på alla TV med local dimming och är en del av tekniken precis som att du inte kan få helsvart bild på en TV med lysrörsbacklight.men ärdet något man ska finna sig i? Det verkar ju bara som att jag gnällt om det hittills. Skulle ju vara kul och veta om dom nya panelerna lider av samma fenomen.
Postad 15 February 2010 - 10:35
Om du säger att du har dynamisk backlight avstängd och det ser ut så där redan vid 55 i ljusstyrka så kan det eventuellt vara fel ja och det har vi redan sagt till dig. Vi kan inte gör annat än lita på ditt ord men måste fortfarande ha in den till oss för att kolla på det, det finns inget vi kan göra hemma hos dig i det här läget.
Ingen TV är perfekt och letar man kommer man alltid hitta något att klaga på. En LCD utan local dimming kommer exempelvis inte kunna bli kolsvart och i princip alla plasmor låter om man lägger örat mot dom. På en LCD med local dimming kan man få halo-fenomen runt ljusa objekt på mörk bakgrund men allt är en del av tekniken och när OLED kommer finns det säkert saker där med som inte är perfekta.
Det var nog tusan det bästa som skrivits på mycket länge!
Bra sammanfattning av SwiftingSpeed.
Keep up the good work.
Postad 16 February 2010 - 00:16
Jag har en Philips 42PFL9664 och jag har justerat upp bilden ett hack för att slippa taggig överkant när jag kör Comhem HD-box. (ingång HDMI1 på tv:n)
Sitter ditt fel i källan borde man kunna skifta ut den gröna linjen utanför bilden.
Det gjorde jag ibörjan men lessnade på att jag då istället får mer svart rand höger om bilden än i vänster. Skitnödig som man är vill man ju såklart ha centrerad bild.
Följer linjen efter när du flyttar bilden ligger den nästan garanterat i signalen från förstärkaren och är inget fel på TV:n.
Du säger att felet syns även när du kollar på TV? på vilket sätt använder du förstärkaren då? har du en separat digitalbox? iomed att du inte får felet på Xbox och PS3 kanske förstärkaren lägger till den gröna kanten då den skalar upp lägre upplöst material, 720p exempelvis.
Jajamen, linjen följer efter. Har väl haft lite samma tankegångar som dig där, att om det va tvn borde den gröna linjen va "limmad" vid samma pixlar.
Jag har en separat HDbox från comhem. Den har jag trixat med så gott jag kan men det är dock väldigt lite jag kan påverka där. Jag har testat alla upplösningar på den utan skillnad i resultat och har därför valt att ha den på maxläget 1080i.
Din teori med att jag slipper linjen vid helt ouppskalad bild med PS3 och xbox inställt på 1080p hade kunnat stämma om det även gällde tvixen som ju faktiskt också kör native 1080p. Tvixen är dock den av källorna som inte drabbas det minsta av att tvn är inställd på Auto, då man ju kan ställa in tvns yta manuellt. Så egentligen är det "bara" digital-tv som påverkas. Dock är det klar märkbart hur mycket autoläget zoomar om man kollar på hur kanal-loggan växer.. Känns inte helt ok att nöja sig med
Postad 12 March 2010 - 11:58
Version: 000.026.071.000, Zip-fil, 44.29 MB, Datum för publicering: 2010-03-09
Redigerat av _FredriK_, 12 March 2010 - 11:58.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Erfarenheter av Philips 42PFL9664H
10 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?