Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spotify via Squeezebox

265 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 augusti 2010 - 16:36

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Ok, förklara för mig som om jag vore fem år :) . Kan man lyssna på Spotify i sin musikanläggning, med hjälp av en Squeezebox eller på annat sätt, utan att ha sin dator påslagen? Någon "server" har jag inte, väl...

Det som kommit är en plugin till Squeezebox Server (lite förenklat är Squeezebox Server det program man installerar på sin dator för att Squeezeboxen skall hitta och kunna spela upp den musik man har i sitt bibliotek).
För att kunna lyssna på Squeezebox på din stereo behöver du alltså, 1) en Squeezebox av något slag (lämpligen Classic, Duet, Touch eller Transporter), 2) en dator eller NAS med Squeezebox Server, 3) ett Spotify Premium-konto.
Detta kan man styra med vilken Squeezebox-fjärrkontroll som helst eller med någon av de iPhone eller Android-appar som finns i ett antal varianter, men du måste alltså ha något slags dator igång. Enklast är då din vanliga dator men dit finns andra varianter.
Squeezeboxen är ansluten till ett nätverk, antingen trådlöst eller via ethernetkabel, den kan kopplas analogt eller digitalt till din förstärkare.

Redigerat av alfista, 31 augusti 2010 - 16:37.

Postad 31 augusti 2010 - 18:30

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

men du måste alltså ha något slags dator igång. Enklast är då din vanliga dator men dit finns andra varianter.

Tack för klargörandet! Det jag hade hoppats på var att Sqeezeboxen skulle kunna fungera som dator. Vad finns det för alternativ till min "vanliga dator" då?

Postad 03 september 2010 - 11:36

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Tack för klargörandet! Det jag hade hoppats på var att Sqeezeboxen skulle kunna fungera som dator. Vad finns det för alternativ till min "vanliga dator" då?

En NAS server är egentligen en vanlig dator fast väldigt liten och drar lite ström. Den kan man tex installera i garderoben och koppla till nätverket så styr man den via ett webgränssnitt på en vanlig dator som också är kopplad till nätverket. När den väl är igång så behöver man inte ha någon annan dator igång för att köra Squeezebox.

Postad 03 september 2010 - 13:56

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Notera dock att det plugin som används för Spotify använder ett bibliotek som Spotify distribuerar och det fungerar inte på alla plattformar, i fallet NAS är det snarare så att det i de flesta fall inte går att installera.
Att köra Squeezebox Server på NAS låter är på många sätt attraktivt men det finns en del begränsningar och ofta har de ganska långsam processor och lite minne. Det gäller att göra sin hemläxa ordentligt så att man inte köper en NAS som inte riktigt orkar med eller i värsta fall inte kan köra SB Server alls.

Postad 03 september 2010 - 15:14

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Nu när man har spotify direkt i sin touch,kan man med nya låtar lägga in dom i sin befintliga spelningslista med hjälp av fjärren,eller måste man gå in via datorn och öppna spotify där?

Postad 03 september 2010 - 22:15

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Funkar perfekt detta. Sen blev tjejen lite gladare när det blev en kabel mindre så nu ligger man på plus.

Postad 04 september 2010 - 19:21

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
lattjo! då ska jag bara fnula lite till på hur man gör.
En sak till...ibland har jag ingen tillgång till spotify,får meddelande om "connection timeut: Bad file descrubtiion" eller vad det står-dvs. ingen kontakt med datorn.
Kan det vara så att det är routern som trasslar till den trådlösa anslutningen och problemet blir avhjälpt om jag köper en dyrare/bättre raouter?
Har den raouter (hur fn stavas det?) som jag fick genom bredbandsbolaget och gissar på att det inte är bland dom driftsäkraste mååckajengerna?

Postad 25 september 2010 - 16:53

FBKpoppi
  • FBKpoppi
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Prova att avinstallera Adobe Flash Player och se om det funkar. Funkar det för dig så installera en äldre version av Flash.. Detta hjälpte för mig

Det funkade klockrent för mig med. Hade Adobe flash 10. uppdaterade även Ipeng samtidigt, vet inte om det hade något med saken att göra.

Postad 26 september 2010 - 21:25

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

Notera dock att det plugin som används för Spotify använder ett bibliotek som Spotify distribuerar och det fungerar inte på alla plattformar, i fallet NAS är det snarare så att det i de flesta fall inte går att installera.
Att köra Squeezebox Server på NAS låter är på många sätt attraktivt men det finns en del begränsningar och ofta har de ganska långsam processor och lite minne. Det gäller att göra sin hemläxa ordentligt så att man inte köper en NAS som inte riktigt orkar med eller i värsta fall inte kan köra SB Server alls.

Precis! Fungerar endast på Intelbaserade NAS processorer.
I mitt fall, en QNAP TS 219 är det kört iallafall! :)

Postad 27 september 2010 - 20:22

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Precis! Fungerar endast på Intelbaserade NAS processorer.
I mitt fall, en QNAP TS 219 är det kört iallafall! :)

Det var ju tur man läste det här. Var väldigt nära att köpa en Squeezebox till min QNAP 219. Men kan det komma i framtiden eller är den processorn för slö? Jag trodde att det var hyffsat med krut i den... :P

Postad 27 september 2010 - 22:44

y98matan
  • y98matan
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har precis fått min Duet hem. ser trevlig och verkar vara bättre ljud än via XBOX/XBMC. Trevligt så långt.
Men två frågor, varav den första förmodligen dum:

* Har installerat spotify-pluginen men funderar hur jag får fram den på fjärren? Hajar inte, och hittar den inte via radiokanalerna som det beskrevs i deras forum
* Lyckas inte få Dueten att hitta mitt fasta nät (vill ha det pga aningen klen signal), nån som har tips? Kan inte ens hitta nånstans i menyn där jag kan hårdknacka in IP-adress

Postad 28 september 2010 - 11:55

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

Det var ju tur man läste det här. Var väldigt nära att köpa en Squeezebox till min QNAP 219. Men kan det komma i framtiden eller är den processorn för slö? Jag trodde att det var hyffsat med krut i den... :)

Processorn är det inget fel på.
Om jag inte minns helt fel så finns det en länk till en protestslista där folk uppmanar logitech till ett plugin även för andra processorer. Vi får väl hoppas dom lyssnar på kritiken.

Postad 28 september 2010 - 12:04

Callekl
  • Callekl
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Problemet är ju att spotify inte kompilerar binärerna för ARM platformen. Det är inget Logitech kan råda över, pluginen är skriven i Perl som fungerar utmärkt på t ex en QNAP 219.

Jag löste problemet genom att installera det hela på en server som står på jobbet. Den servern mappar upp musiken på min NAS över SFTP vilket gör att jag kan komma åt min musiksamling och köra spotify hemma utan att behöva ha datorn igång. Men man bör nog ha en hyfsad uppkoppling för att det ska fungera tillfredsställande.

Postad 02 oktober 2010 - 12:24

YeeeHaaa
  • YeeeHaaa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
*edit*
Hade missat stora delar av tråden. Detta inlägg kan tas bort

Redigerat av YeeeHaaa, 02 oktober 2010 - 12:26.

Postad 09 oktober 2010 - 11:03

mikael_in_action
  • mikael_in_action
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Japp funkar utmärkt.

Funkar kanon, sånär som på en sak. Jag lyckas inte spela hela spellistorna i Spotify utan måste gå in på en spellista, välja en låt att spela och då läggs enbart den låten i spellistan. Skall det vara så? Kan man inte välja att spela en hel spellista rakt av?

Postad 10 oktober 2010 - 15:54

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
allt som oftast får jag felmedellande" bad file descriptor" när jag ska lyssna på spotify genom squeezebox.Vart kan problemét tänkas vara måntro

Postad 19 oktober 2010 - 20:25

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Inget nytt på denna fronten...!?

Postad 20 oktober 2010 - 19:56

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Har kört spotify plugin till min SB Duet ett tag nu. Nu när min Duet kontroll verkat gått sönder så köpte jag mig en ipod och installerade ipeng. Spotify kommer upp, men jag får "timed out waiting for data" när jag går in i top 100 eller new.

Loggen i servern säger:

main:325 C:\PROGRA~3\SQUEEZ~1\Cache\INSTAL~1\Plugins\Spotify\Bin\MSWIN3~1\spotifyd.exe 1.0.9 started
main:358 error on bind listenfd: Unknown error

Win7 med 7.5.1 SB server, testat med 7.6.0

¨Hittade problemet och löste det genom att ändra helper app porten till något annat än 9001. Verkar som myihome använder den porten också och då uppstod det problem.

Redigerat av Jpo, 23 oktober 2010 - 15:29.

Postad 22 oktober 2010 - 16:34

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
när jag förösker lyssna på spotify genom squeezebox touch så får jag felmeddelande "det uppstog ett problem vid anslutningen-bad file descriptor" vad betyder det? Är det mellan datorn och touchen eller touchen och routern jag har problem med? allt är på trådlöst.
Radiokanalerna i touchen funkar bra,utan problem.Och funkar dom som dom ska så är det ju genom squeezebox sever på datorn som måste vara igång.Så då är ju problemet inte mellan datorn och touchen? eller har jag fel och nån annan som vet?

Postad 23 oktober 2010 - 15:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Har inte läst igenom hela tråden ber om ursäkt för det men har 2 frågor.

1. Funkar spotify via en squeezebox duet?

2. Hur är det om man har spotify installerat på squeezebox server och vill logga in på spotify tex via mobilen, loggar man automatiskt in på spotify när man startar squeezeboxen igen, squeezebox server snurrar ju alltid på min server.

3. Kom på en fråga till, funkar spotifypluginet på squeezebox för WHS?

Postad 21 november 2010 - 14:42

danton1
  • danton1
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag har en Qnap 509 pro. Den har en Intel-processor. Har försökt installera spotify-plugin på min Squeezboxserver 7.5.1 men får hela tiden felmeddelandet: /opt/ssods4/var/home/SqueezeboxServer/Cache/InstalledPlugins/Plugins/Spotify/Bin/i386-linux/spotifyd: error while loading shared libraries: libFLAC.so.8: cannot open shared object file: No such file or directory. Sökt på Internet och har med hjälp av Winscp lagt in en symlink i mappen där spotifyd finns (/opt/ssods4/var/home/SqueezeboxServer/Cache/InstalledPlugins/Plugins/Spotify/Bin/i386-linux/spotifyd), som pekar till platsen där libFLAC.so.8 finns (/share/MD0_DATA/.qpkg/SSOTS/lib/libFLAC.so.8).
Den lilla Help appen startar fortfarande inte och felmeddelandet kvartstår. För övrigt så funkar mina två spelare (Boom och Classic) utmärkt. Jag har Spotify Premium och vill mycket gärna ha spotify i mina spelare. Satt flera timmar med detta igår men får det fortfarande inte att fungera. Några tips?

Mvh/Danton

Postad 21 november 2010 - 18:29

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Utvecklaren av pluginet svarar ofta i denna tråd.
Där har du stor chans att få svar om ingen här kan hjälpa dig.

Postad 21 november 2010 - 22:35

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Jag har en Qnap 509 pro. Den har en Intel-processor. Har försökt installera spotify-plugin på min Squeezboxserver 7.5.1 men får hela tiden felmeddelandet: /opt/ssods4/var/home/SqueezeboxServer/Cache/InstalledPlugins/Plugins/Spotify/Bin/i386-linux/spotifyd: error while loading shared libraries: libFLAC.so.8: cannot open shared object file: No such file or directory. Sökt på Internet och har med hjälp av Winscp lagt in en symlink i mappen där spotifyd finns (/opt/ssods4/var/home/SqueezeboxServer/Cache/InstalledPlugins/Plugins/Spotify/Bin/i386-linux/spotifyd), som pekar till platsen där libFLAC.so.8 finns (/share/MD0_DATA/.qpkg/SSOTS/lib/libFLAC.so.8).
Den lilla Help appen startar fortfarande inte och felmeddelandet kvartstår. För övrigt så funkar mina två spelare (Boom och Classic) utmärkt. Jag har Spotify Premium och vill mycket gärna ha spotify i mina spelare. Satt flera timmar med detta igår men får det fortfarande inte att fungera. Några tips?

Mvh/Danton

Har ingen intelbaserad QNAP själv så jag har inte testat men här finns en beskrivning från en som fått det att fungera.
Lösning på flac problemet finns beskrivet.

The following procedure worked for my install (after much deliberation), may or may not work for others. PROCEED AT YOUR OWN RISK!!!

On your computer:
1: Download the spotify premium plugin from the plugins list in SqueezeCenter
2: On your computer, open a web browser and go to http://packages.debi...bflac8/download
3: Download the libFLAC.so.8 .deb file from any server in the list. This is a compiled version of the libFLAC.so.8 library, originally for a debian distro, but it works on the linux distro used by QNAP as well.
4: Get a tool for expanding .deb packages (I used the .deb packer plugin for Total Commander) and extract the libFLAC.so.8.2.0 from the data.tar\usr\lib folder in the .deb archive
5: Place the extracted the libFLAC.so.8.2.0 file on a share on your NAS
6: Since spotify uses the OGG format for streaming, a library for decoding OGG files is required as well. This package can be downloaded from http://packages.debi...ibogg0/download
7: Extract the libogg.so.0.5.3 file from the .deb package (again, in data.tar\usr\lib in the archive) and copy it to the same share as you did for the FLAC file
8: Open an SSH session to your NAS

On the NAS (SSH):
9: Navigate to /opt/ssods4/var/home/SqueezeboxServer/Cache/InstalledPlugins/Plugins/Spotify/i386-linux
10: Copy the libFLAC.so.8.2.0 file and libogg.so.0.5.3 files to the directory in step 9 (from the share location you placed them in earlier).
11: Change the owner and group for the libFLAC.so.8.2.0 and libogg.so.0.5.3 files to 'guest' ('chown/chgrp guest <file>')
12: Create symlinks for the libraries for spotify to find them:
12a FLAC: ln -s libFLAC.so.8.2.0 libFLAC.so.8
12b ogg: ln -s libogg.so.0.5.3 libogg.so.0

On your computer:
13: In SqueezeCenter settings, go to the plugin config page and configure your login details. (Edit: Change the port number as the default port conflicts with SSOTS - I used 8002 which was available) (/edit) Hit 'use' at the bottom right of the screen to save and, hopefully, successfully start the daemon.

If the daemon fails to start at this point (as it did on my system, with error "main:370 Unable to create session: Initialization of library failed"), try the following:

On the NAS (SSH):
14: Start the spotify daemon once as admin by running ./spotifyd from the SSH shell (full path: /opt/ssods4/var/home/SqueezeboxServer/Cache/InstalledPlugins/Plugins/Spotify/i386-linux/spotifyd). It should start without a problem if you logged on to your nas as 'admin' (you may verify that the the plugin is indeed functional by trying to play a song in spotify from the squeezecenter library -> Internet Radio -> Spotify). If you look to your SSH session you should see output from the plugin to the screen as the plugin gets content from the spotify servers. If you get errors at this point, they should be output to your screen as well.

However, we don't want to have to run the daemon as root, so the following seemed to do the trick for me (i.e. allowed starting the plugin from the SqueezeCenter GUI under the same account as the SC server and also autostarts whenever SC restarts):
15: Kill the spotify daemon that you started in step 14 (hit ctrl-c to kill it in your shell)
16: Remove the spotify cache folder ('rm -rf /opt/ssods4/var/home/SqueezeboxServer/Cache/spotifycache/' - don't worry, it's recreated upon restart of the daemon)
17: Go back to the browser, change the Helper App Logging level to a different level and hit 'Use' at the bottom right of the page.

Voila, the daemon is now running on my system and starts whenever SC restarts! :-) Most likely, the problem was related to permissions for the cache folder that were reset when the folder was deleted.

PS: Procedure performed on a TS-439 with SSOTS 4.9.1 (manually upgraded from 4.8 ) and SqueezeCenter 7.5.
Edit: Corrected file name for libogg in step 12b

Källa: QNAP Forum

Postad 22 november 2010 - 07:44

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1 671 inlägg
  • 0
Om man laddar ner iPeng till iPhone/iPod, räcker det med att bara köpa Squeezeboxen eller måste man även köpa med fjärren för att installera? Eller ännu bättre, kan man göra installeringen med laptop istf fjärr/iPod?

Redigerat av Unregisteredcc128e50, 22 november 2010 - 07:58.

Postad 22 november 2010 - 08:59

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Om man laddar ner iPeng till iPhone/iPod, räcker det med att bara köpa Squeezeboxen eller måste man även köpa med fjärren för att installera? Eller ännu bättre, kan man göra installeringen med laptop istf fjärr/iPod?

Jag antar att du talar om Squeezebox Receiver eftersom det är den enda som går att köpa utan fjärrkontroll (eller inbyggt användarinterface). I så fall skall du kika på Net::UDAP för grundinställningar utan originalfjärr. Det går i nuläget inte att göra detta med iPad/iPhone. Därefter sköts allt med iPeng eller motsvarande.

Redigerat av alfista, 22 november 2010 - 09:00.

Postad 22 november 2010 - 09:01

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1 671 inlägg
  • 0

Jag antar att du talar om Squeezebox Receiver eftersom det är den enda som går att köpa utan fjärrkontroll (eller inbyggt användarinterface). I så fall skall du kika på Net::UDAP för grundinställningar utan originalfjärr. Det går i nuläget inte att göra detta med iPad/iPhone. Därefter sköts allt med iPeng eller motsvarande.

Ja, korrekt, Squeezebox Receiver är det (borde skrivit det!)

Så med Net-UDAP går det att installera Squeezebox Receivern med hjälp av datorn?

Fråga 2: när det är gjort (dvs installeringen) går det att köra direkt med datorn eller behöver jag en iPod/iPhone att styra musiken med?

Redigerat av Unregisteredcc128e50, 22 november 2010 - 09:02.

Postad 22 november 2010 - 10:10

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Har inte behövt göra det själv, men Net:UDAP skall lösa det.
När allt är installerat finns ett antal metoder att styra musiken från din dator, webläsare mot serverns webinterface (lite klumpigt tycker jag), tredjepartsapplikationer som Moose eller SoftSqueeze, samt lite olika Google Gadgets eller Windows Sidebar gadgets. Slutligen finns min favorit, Squeezeplay från Logitech, som väl egentligen är ett utvecklingshjälpmedel men som har sina poänger även annars. SqueezePlay är i princip samma mjukvara som körs i Squeezebox Controller.
Jag är inte insatt i vilka av dessa lösningar som lirar ihop med Spotify Plugin, men troligen skall det fungera.

Redigerat av alfista, 22 november 2010 - 10:11.

Postad 22 november 2010 - 12:07

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1 671 inlägg
  • 0
Ok, stort tack för info! Det låter lite knöligt... Så frågan är egentligen om det är värt att köpa en kontroll för att slippa joxet...

Mvh,
Bond

Postad 23 november 2010 - 18:22

danton1
  • danton1
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Tack för tipsen ovan. Lyckades lösa Spotify-problemet genom att kopiera libFLAC.so.8 och libogg.so.0 ifrån stället där de låg till mappen: /opt/ssods4/var/home/SqueezeboxServer/Cache/InstalledPlugins/Plugins/Spotify/i386-linux/spotifyd på min Qnap.
Dock uppstod nya problem. Mina wav-filer som ligger på Qmultimedia gick inte att spela upp, bara mp3 filer upp till 320. Har alltid kunnat göra det med de tidigare squeezeboxversionerna. Det beror dock inte på Spotify lösningen ovan. Jag avinstallerade hela SBservern och installerade den på nytt utan Spotify applikationen och det gick fortfarande inte att spela wav filer från Qnapen. I loggen på SSots står det :
0874: ** Unhandled GUID: 1806d474-cadf-4509-a4ba-9aabcb96aae8 size: 3332
0873: Invalid WAV file: missing WAVE header: /Qmultimedia/music/05 KLASSISKT/Monteverdi/Monteverdi - Sacred Works Vol 1/Monteverdi - Beatus Vir I.wav
0872: ** Unhandled GUID: 1806d474-cadf-4509-a4ba-9aabcb96aae8 size: 3332
0871: Unhandled WAV chunk anso size 76 (skipped)
0870: ** Unhandled GUID: 1806d474-cadf-4509-a4ba-9aabcb96aae8 size: 3332
Tacksam för ytterligare tips.
Mvh/Danton

Postad 30 november 2010 - 20:22

juanlasergun
  • juanlasergun
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
I Telias julkatalog är Squeezebox-produkterna märkta med "Kommer snart! Stöd för Spotify". Vilket man kan tolka som att något sorts "officiellt" stöd är på g. Hoppas, hoppas.

Postad 01 december 2010 - 08:44

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

I Telias julkatalog är Squeezebox-produkterna märkta med "Kommer snart! Stöd för Spotify". Vilket man kan tolka som att något sorts "officiellt" stöd är på g. Hoppas, hoppas.

Spännande, men risken är nog rätt stor att det bara kommer att gälla de "feta" klienterna, i nuläget Touch och Radio, möjligen kan man även räkna Controllern dit men den betraktas ju inte officiellt som en spelare.

Postad 01 december 2010 - 22:30

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Spännande, men risken är nog rätt stor att det bara kommer att gälla de "feta" klienterna, i nuläget Touch och Radio, möjligen kan man även räkna Controllern dit men den betraktas ju inte officiellt som en spelare.

HOppas det gäller Boom också.
Står i valet och kvalet mellan Radio och Boom så om Boom inte får Spotify blir det nog en Radio.
Å andra sidan är det lite obegripligt att man ska behöva Premium 99:-
jag kan göra exakt samma sak gratis genom att koppla min netbook till linein på squeezeboxen

Postad 02 december 2010 - 08:37

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

jag kan göra exakt samma sak gratis genom att koppla min netbook till linein på squeezeboxen

Nej det är inte samma sak.

Postad 02 december 2010 - 09:29

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med spotify plugin de senaste dagarna. (Boom).
Den hittar spotify, men tar väldigt lång tid för att leta fram spellista och jag får error när jag väljer en spellista. Däremot kan jag spela musik från topplistan mm. skumt??

Postad 02 december 2010 - 17:29

jefvul
  • jefvul
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Har köpt en Duet och allt funkar prima utom detta med Spotify. Har installerat pluginet men får bara felmeddelandet: Ett fel uppstod när fjärrflödet för lästes in: (Timed out waiting for data) när jag försöker ansluta... Anyone?

Kan lägga till att jag loggar in och det då står "Helper app running" och "Logged in to Spotify" men uppdaterar jag sidan verkar jag loggas ut och enbar "Helper app running" står på sidan...

Edit: Nevermind... En omstart av datorn räckte tydligen... Efter 2 timmars hårslitande.

Redigerat av jefvul, 02 december 2010 - 20:38.

Postad 18 december 2010 - 22:05

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
har som oftast problem att inte spotify läses in i strömflödet till squeezebox touch.Felemddelande, problem med anslutningen.
Ibland funkar det men nu har det inte funkar under dom 2 dagar jag har provat.
trist.
blir det skillnad sen då allt blir verklighet?

Jag har fått problem med spotify plugin de senaste dagarna. (Boom).
Den hittar spotify, men tar väldigt lång tid för att leta fram spellista och jag får error när jag väljer en spellista. Däremot kan jag spela musik från topplistan mm. skumt??

det verkar som det inte finns några svar på vart problemet ligger

Postad 28 december 2010 - 23:46

Fredge
  • Fredge
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när den "officiella" appen till spotify kommer? Snart enligt Telia kan ju vara ett bra tag bort :)

Postad 29 december 2010 - 10:25

Fredge
  • Fredge
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag mailade spotify och frågade, verkade ju inte lika lovande... :)

"Hello,

Thank you for your email.

We strive to bring Spotify to all possible platforms. However, I cannot tell you if or when Spotify will be available for the Logitech Squeezebox."

Postad 29 december 2010 - 14:45

njz
  • njz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är en nybliven ägare av en Squeezebox Radio då vi sedan länge varit ute efter en kompetent köksradio med OK ljud.
Har sedan länge kört Spotify genom PS3 kopplat till PS3 Media Server samt DS Bridge vilket har fungerat tillfredsställande.
Nu när jag testar köra samma lösning till Squeezeboxen så fungerar det lika bra. Dock så skulle det vara önskvärt att köra båda samtidigt (samma musik i såväl vardagsrum som kök) men då blir det problem. På Squeezboxen börjar ljudet klippa och det förblir tyst på PS3 när jag testar köra båda samtidigt.
Var och en försig fungerar problemfritt.

Någon som stött på samma problem och kanske har en lösning på det? :)

Postad 29 december 2010 - 14:48

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Är en nybliven ägare av en Squeezebox Radio då vi sedan länge varit ute efter en kompetent köksradio med OK ljud.
Har sedan länge kört Spotify genom PS3 kopplat till PS3 Media Server samt DS Bridge vilket har fungerat tillfredsställande.
Nu när jag testar köra samma lösning till Squeezeboxen så fungerar det lika bra. Dock så skulle det vara önskvärt att köra båda samtidigt (samma musik i såväl vardagsrum som kök) men då blir det problem. På Squeezboxen börjar ljudet klippa och det förblir tyst på PS3 när jag testar köra båda samtidigt.
Var och en försig fungerar problemfritt.

Någon som stött på samma problem och kanske har en lösning på det? :)

Försöker du inte logga in på två enheter samtidigt? Det går inte med Spotify, då slutar den första enheten
att spela.
Kan iofs ha missuppfattat din setup.

Postad 30 december 2010 - 15:13

njz
  • njz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Precis som du säger så försöker jag få ljud ur både Squeezebox och PS3 samtidigt via Spotify som är igång på datorn.
Hade varit grymt om det gick att lösa så att ljudet är synkat i såväl kök som vardagsrum men det kanske är för mycket att önska. ;)

Tror jag kör på variant nr 2 istället där man kör Spotify Premium genom Squeezebox Server och på så sätt slipper ha Spotify igång på datorn.

Om det inte finns någon som har en lösning för att få synkat ljud från PS3 och Squeezebox samtidigt? :D

Postad 05 januari 2011 - 17:11

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

har som oftast problem att inte spotify läses in i strömflödet till squeezebox touch.Felemddelande, problem med anslutningen.
Ibland funkar det men nu har det inte funkar under dom 2 dagar jag har provat.
trist.
blir det skillnad sen då allt blir verklighet?

det verkar som det inte finns några svar på vart problemet ligger

Helt plötsligt efter någon vecka fungerade det klockrent igen...

Postad 06 januari 2011 - 03:17

henrni
  • henrni
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag kör Spotify's (ej officiella) app till min squeezebox radio och det funkar ju perfekt. Tyvärr verkar det som att en dator med squeezebox server programvara måste vara startad och köras i nätverket för att man ska kunna köra spotify på radion. Stämmer detta eller kan man köra spotify utan att ha datorn igång? Många har inlägg om att de väntar på den officiella appen från spotify men vad skulle vara bättre med den? Jag menar det finns ju redan en som trots allt verkar funka kanon? (förutom att just datorn måste vara igång...)

Postad 06 januari 2011 - 10:19

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Jag kör Spotify's (ej officiella) app till min squeezebox radio och det funkar ju perfekt. Tyvärr verkar det som att en dator med squeezebox server programvara måste vara startad och köras i nätverket för att man ska kunna köra spotify på radion. Stämmer detta eller kan man köra spotify utan att ha datorn igång? Många har inlägg om att de väntar på den officiella appen från spotify men vad skulle vara bättre med den? Jag menar det finns ju redan en som trots allt verkar funka kanon? (förutom att just datorn måste vara igång...)

Det är väl just att slippa ha datorn på som är vitsen.
Jag vill gärna lyssna på Spotify, men inte ha min pc igång.

Postad 06 januari 2011 - 12:45

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Eftersom Spotify pluginen är en 3:de part plugin och installeras på din SBS server så måste den naturligtvis vara igång för att fungera :P

Om Logitech någonsin gör ett eget interface så skulle du kunna köra det kopplat till mysb.com utan egen server.

Postad 07 januari 2011 - 18:36

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Det börjar tydligen röra på sig ang stödet för ARM propparna.

Läste på Spotifys blog och där sa Andreas Öhman (en av utvecklarna) för en månad sen att planen var att släppa det innan årsskiftet, han har postat i veckan igen och beklagat att dom inte hann med det men att det kommer.
Om nu inte Logitech gör nått själva så kommer Triode att kunna fixa det i sin plugin :)
Nu kan man kanske snart bli premiumkund och slippa DsBridge

Källa: Spotifys blog

Postad 07 januari 2011 - 19:38

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det börjar tydligen röra på sig ang stödet för ARM propparna.

Läste på Spotifys blog och där sa Andreas Öhman (en av utvecklarna) för en månad sen att planen var att släppa det innan årsskiftet, han har postat i veckan igen och beklagat att dom inte hann med det men att det kommer.
Om nu inte Logitech gör nått själva så kommer Triode att kunna fixa det i sin plugin :)
Nu kan man kanske snart bli premiumkund och slippa DsBridge

Källa: Spotifys blog

Använder plugin till SBS och det funkar utmärkt. Men om man använder DsBrige, kan man då söka, byta låt och spellista från squeezebox fjärren eller måste man gå till pcn hela tiden.

För mig spelar det ingen roll om ett plugin ligger i boxen eller i servern eftersom att min whs-server ändå står på 24/7 och jag inte skulle komma åt min egen musik annars, har mitt eget bibliotek i flac så spotify är bara ett komplement.

Postad 07 januari 2011 - 20:00

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Men om man använder DsBrige, kan man då söka, byta låt och spellista från squeezebox fjärren eller måste man gå till pcn hela tiden.

Du måste styra Spotify från PCn och det är det man vill slippa, DsBridge har ingen aning om vad det är för ljudström den grabbar, det skickar bara ut en stream som man får ansluta till.

Postad 07 januari 2011 - 20:13

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Jag kör också spotifyappen på min squeezebox. Fungerar riktigt bra, styr allt med ipeng på ipaden/iphonen

Postad 07 januari 2011 - 20:31

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag kör också spotifyappen på min squeezebox. Fungerar riktigt bra, styr allt med ipeng på ipaden/iphonen

Har en duet så jag har en bra fjärr från början :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.