Facebook, Twitter och Zune @ Xbox Live
Postad 31 oktober 2009 - 14:05
Postad 31 oktober 2009 - 15:05
Vad har kommit? Mer än Facebook, Twitter och Zune? Kör själv preview, men är inte speciellt imponerad av Facebook appen.Hittills ingen av mina vänner @ Live har preview, svårt att förklara för dem över extra funktionerna som tillkommit.
Postad 31 oktober 2009 - 15:09
Postad 31 oktober 2009 - 15:35

Varför fick jag en osynlig uppdatering?
Postad 31 oktober 2009 - 15:58
Osis då, och preview kallelsen är ju stängd sedan en veckaSen läste här att releasedagen är den 17/11, tjejen var inte så glad på mig

Postad 31 oktober 2009 - 22:06
Jag fick en uppdatering för några dagar sen och då trodde jag att det va till Zune, Twitter & FB. Igår kväll letade jag efter filmer som en galning i minst 1 tim men hittade varken filmer, Zune, Twitter eller FB. Sen läste här att releasedagen är den 17/11, tjejen var inte så glad på mig
Det har kommit en uppdatering som ger WPA2 stöd för det trådlösa nätverkskortet
Redigerat av ABSiNSANE, 31 oktober 2009 - 22:07.
Postad 31 oktober 2009 - 22:48
Det har kommit en uppdatering som ger WPA2 stöd för det trådlösa nätverkskortet
Då uppdatering gäller inte mig eftersom jag kör trådat.
Postad 06 november 2009 - 20:14

Postad 17 november 2009 - 21:04
Sedan ett STORT minus!!!
Nedladdade videor har helt plötsligt blivit Zune... och när man klickar måste man starta zune-klienten. Dessutom är alla förbannade videor man laddat ner i en enda lång lista nu. Hur tänkte de där??? Alla mina Guild-avsnitt helt osorterade! Epic fail!

edit: ok, kanske var mitt utbrott något förhastat. Hittade en flik med spelvideor. Men det är fortfarande inte bra. Man kan inte sortera videorna efter datum eller nåt, utan de ligger i en enda röra i sin respektive kategori. Varför har de tagit bort bra funktioner? Jag begriper det inte. Suck.
Redigerat av jayreso, 17 november 2009 - 21:47.
Postad 18 november 2009 - 08:59
Läste att Last.fm inte kommer vara tillgängligt i Sverige.
tycker vi borde få spotify i xboxen som kompensation!

Postad 18 november 2009 - 09:04
tycker vi borde få spotify i xboxen som kompensation!
Skulle vara riktigt skoj.
Dock har Telia skrivit ett exklusivt avtal med Spotify och snart kommer detta till Telias Digital-TV tjänst om det skulle vara någon tröst.
Postad 18 november 2009 - 09:55
Whaaaat? Intressant. Telia Digital-TVanvändare som man är.Skulle vara riktigt skoj.
Dock har Telia skrivit ett exklusivt avtal med Spotify och snart kommer detta till Telias Digital-TV tjänst om det skulle vara någon tröst.
Postad 18 november 2009 - 10:07
Postad 18 november 2009 - 10:08
Ja, jag sökte lite på Last.fm och såg att det inte kommer. Synd, detta var egentligen det enda jag såg fram emot på boxen i höst (förutom spel då förstås). Last-personalen hänvisade till rättigheter/avtal. Tycker det är konstigt dock, vi har ju tillgång till Lastfms radio via Internet i Sverige, iofs via betalning men ändå. Personligen förstår jag inte vad som gör det så hemskt att vi då skulle kunna spela upp musiken via xboxen. Suck, musikindustrin förtjänar att gå under. Kan ju bara hoppas det kommer senare då.Läste att Last.fm inte kommer vara tillgängligt i Sverige.

Postad 18 november 2009 - 13:15
Postad 18 november 2009 - 13:57
Provade precis att hyra en film och visst gick det smidigt, men att filmerna inte har svenska undertexter är ju skrattretande.
Aj fan, det var ju inte bra. Inte bra alls faktiskt.
Postad 18 november 2009 - 17:25
Postad 18 november 2009 - 19:10
Postad 18 november 2009 - 19:50
Starting a video party among fellow Xbox LIVE users with Gold memberships is as simple as finding a video to rent and choosing the party option. (Not all videos are available for parties.)Skulle det inte räcka med att en hyrde film i partyt och sen kunde sju andra se gratis med den eller har jag fattat fel?
You can invite up to seven friends to your party and play many of the thousands of videos from Zune. Each person must individually rent the video that the group will watch.
When all of your friends are signed in on their Xbox 360 consoles and accept your invitation, the party organizer (that's you) kicks off the party and voila—you're all watching the video together, no matter how far apart you are.
While watching the video, partyers can talk to each other using the Xbox Party Chat feature. Everyone who wants to talk will need a headset, though if they just want to listen, they can hear through their TV speakers. And if a friend gets a little too boisterous when the Ghostbusters shoot the Stay Puft Marshmallow Man with their proton packs, the party leader can select their gamertag and kick them out of the party.
Parties are open to everyone on your Xbox friends list, but as the party leader you can also invite people individually.
Parties are invitation only, since everyone has to rent the video in question individually.
Whether your friends are next door or across the country, a video party is a great way to have fun. Pass the virtual popcorn!
Postad 18 november 2009 - 19:59
Det var ju tråkigtParties are invitation only, since everyone has to rent the video in question individually.

Postad 18 november 2009 - 23:35
Provade precis att hyra en film och visst gick det smidigt, men att filmerna inte har svenska undertexter är ju skrattretande.
Att någon vill ha svenska undertexter är snarare skrattretande... Förstår inte hur man står ut med dem, massa vit text när man njuter av film, neeh.
Postad 19 november 2009 - 00:19
Hur man inte kan vilja ha någon undertext när man kollar på film, vare sig det är svensk eller engelsk undertext är ju snarare obegripligt.Att någon vill ha svenska undertexter är snarare skrattretande... Förstår inte hur man står ut med dem, massa vit text när man njuter av film, neeh.
Postad 19 november 2009 - 01:27
Att någon vill ha svenska undertexter är snarare skrattretande... Förstår inte hur man står ut med dem, massa vit text när man njuter av film, neeh.
Svensk undertext kan jag förstå om de inte har till alla filmer, men familj och barnfilm bör ha undertext/dubbning. Själv vill jag ha engelska undertexter då vissa genres (action) tenderar att ha scener (explosioner, eldgivning) som gör det svårt att ta del av alla meningsulla konversationer. Vill man ej ha subs så bör man ju kunna stänga av dem.
Undertexter är ett minimikrav för att tjänsten ska användas (av svenssons iaf).
Postad 19 november 2009 - 10:13
Eller om det är nån film med underlig dialekt man ungefär fattar hälften av. Eller om de nån gång börjar leverera film på spanska eller franska eller nåt annat språk som inte är engelska. Då vill åtminstone jag hellre ha svensk än engelsk textning.Svensk undertext kan jag förstå om de inte har till alla filmer, men familj och barnfilm bör ha undertext/dubbning. Själv vill jag ha engelska undertexter då vissa genres (action) tenderar att ha scener (explosioner, eldgivning) som gör det svårt att ta del av alla meningsulla konversationer. Vill man ej ha subs så bör man ju kunna stänga av dem.
Undertexter är ett minimikrav för att tjänsten ska användas (av svenssons iaf).
Postad 19 november 2009 - 10:53
Postad 19 november 2009 - 23:52
Att någon kan vara så här ego-centrerad är skrattretande.Att någon vill ha svenska undertexter är snarare skrattretande... Förstår inte hur man står ut med dem, massa vit text när man njuter av film, neeh.
Postad 25 november 2009 - 14:16
Hur fan funkar det, resten av grabbarna 94 pers har inte facebook aktiverat eller kan man bara se dom man redan har?
Postad 26 november 2009 - 08:41
Alltså, jag har en fråga. Har typ 95 pers på min friendslist och den enda som jag kan se har facebook är ju Humming som jag redan har på facebook.
Hur fan funkar det, resten av grabbarna 94 pers har inte facebook aktiverat eller kan man bara se dom man redan har?
Är det inte så att innan dom aktiveras måste dom logga in på facebook på konsollen. När dina 94 personer har loggat in på facebook från konsollen aktiveras dom så du kan se vad dom heter på facebook och dom hamnar på din friendlist och så du kan lägga till dom som vänner på facebook.
Trodde att man även kunde se att bland vänner man har på facebook kommer man se deras gamertag så man kan lägga till dom som vänner på xbox live. Men det kanske är samma sak där att dom måste logga in på facebook från boxen så xboxen kan lägga ihop gamertag och mail adress och dom blir synliga sen.
Kanske blev lite rörigt nu men det är så jag har förstått det. Men kan ha väldigt fel.
Postad 26 november 2009 - 09:45
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar