![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
Postad 04 november 2009 - 18:46
Coola bilder lifter. Tycker det liknar miniatyrbilar du tagit foto på. Finns en fototeknik där man medvetet kan göra så - och jag tycker resultatet blir riktigt häftigt.
Tilt-shift.
Dessa är fakade, men det tar inte så lång tid att hitta bilder tagna med riktiga T/S-objektiv. Men orka.
Postad 04 november 2009 - 21:09

Saab 9-3 Turbo X Polis Edition!

Sedan saknade jag SV-loggan på min nyinköpta Diablo

Blev rätt nöjd med den

Haha, jag trodde det var min post jag kommit till, när jag såg polisbilen. Sedan såg jag din regplåt!Min första design
Väldigt lika bilar må jag säga

Redigerat av Sputtee, 05 november 2009 - 11:59.
Postad 04 november 2009 - 21:37

Postad 05 november 2009 - 03:15
Tack!Snygg Lambo, Tycker faktiskt dom skulle lagt dit SV Loggan från början
Jag håller med, den borde varit med från början!
Vad är det för Editor folk pratar om? Jag gör allt i Apply Vinyls, men finns det något annat verktyg att göra i också?
Redigerat av Sputtee, 05 november 2009 - 03:16.
Postad 05 november 2009 - 10:08
Om inte så hade det hjälpt massor...
Postad 05 november 2009 - 20:03

Redigerat av Gioacchino, 05 november 2009 - 20:04.
Postad 05 november 2009 - 21:31
HA fan va bra, blev lite chockad när jag såg din post!!Haha, jag trodde det var min post jag kommit till, när jag såg polisbilen. Sedan såg jag din regplåt!
Väldigt lika bilar må jag säga
Jävligt lika men jag va först

Bra jobbat!
Postad 06 november 2009 - 17:45

Bifogad fil(er)
Redigerat av pewi78, 06 november 2009 - 17:46.
Postad 12 november 2009 - 12:45

Pootie Thang bilen!
Redigerat av Unregistered710b3906, 12 november 2009 - 12:46.
Postad 13 november 2009 - 13:19
För mig har man i alla fall inte fått ut någon prestanda av dessa delar.
Postad 14 november 2009 - 01:47
Du får mer marktryck med spoiler och vinge, dvs bättre väghållning. Men samtidigt, givetvis, mindre toppfart. Vingen ger ju extra motstånd. Sådär är det även i verkligheten, kolla t.ex. in Indycar-bilar och jämför hur de ser ut när de kör snabba rundbanor mot när de kör stadsbanor. Det är rejäl skillnad på vingarna (både fram och bak).
Postad 14 november 2009 - 13:48
Menar du då med "prestanda" endast toppfart?
Du får mer marktryck med spoiler och vinge, dvs bättre väghållning. Men samtidigt, givetvis, mindre toppfart. Vingen ger ju extra motstånd. Sådär är det även i verkligheten, kolla t.ex. in Indycar-bilar och jämför hur de ser ut när de kör snabba rundbanor mot när de kör stadsbanor. Det är rejäl skillnad på vingarna (både fram och bak).
Det jag menade var att man förlorade prestanda med spoilern installerad over all. Men jag antar att om man ska köra ett race med mycket svängar ska man ha spoilern installerad, och om man kör race med mycket raksträckor så är det bättre att ta av den?

Postad 14 november 2009 - 14:38
Själv tycker jag att man klarar sig bra utan spoiler upp till S-klassen. Sedan tycker jag det är en stor fördel att det går att justera spoilern för att påverka bilens prestanda. Både när det gäller toppfart och väghållning.Det jag menade var att man förlorade prestanda med spoilern installerad over all. Men jag antar att om man ska köra ett race med mycket svängar ska man ha spoilern installerad, och om man kör race med mycket raksträckor så är det bättre att ta av den?
Men annars håller jag med om att en spoiler påverkar prestandan negativt (PI-värdet). Inte minst pga den ökade vikten på bilen, men samtidigt ser jag det som en möjlighet att trimma upp bilen på andra ställen.
Fyrhjulsdrift är en annan sak som påverkar PI-värdet negativ. Men med lite starkare motor, byte till lättare material m.m. gör att bilen kommer upp i rätt klass igen. Satte 4WD på en Porsche Cayman just för att kunna köra tävlingar i klassen under

Postad 14 november 2009 - 15:24

Postad 14 november 2009 - 15:44
Postad 16 november 2009 - 16:03

Håller med er båda.
Enligt PI så påverkar ju spoiler och framvinge åt det negativa, och handling (vad jag sett) ger inte märkväridgt mycket bättre prestanda enligt PI heller, dock blir det större skillnad om man tar sig tiden att justerar dem lite

Blev ganska stor skillnad på min R8 (Klass R3) när jag installerade båda delarna och snabbändrade dem lite.
En bil som däremot inte påverkas så mycket av negativa PI är Bugatti Veyron, den höll till och med sin Speed på mysiga 10.0

Är inte riktigt bestämd på utseendet, gjorde en hastig utseendeändring på den innan jag körde lite.
Veyron är en bil som är i stort behov av bättre handling då den är riktigt seg i svängarna
Postad 16 november 2009 - 17:14

Postad 23 november 2009 - 09:52
Bästsäljande designen (gratis dessutom

https://www.minhembi...c_id=324390.jpg
Träd från Fujimi kaido sett från samma bil:
https://www.minhembi...c_id=324391.jpg
Postad 24 januari 2010 - 02:19

Redigerat av Unregistered444d4ee2, 24 januari 2010 - 02:20.
Postad 24 januari 2010 - 10:20
Min speedparts/hirch/realcar inspirerade saab turbo X.
Orginal Fronten på? Snygg SpeedParts Logo oxå!

Postad 25 januari 2010 - 04:49
Orginal Fronten på? Snygg SpeedParts Logo oxå!
hehe ja du hade ju gjort den som såg bäst ut

Postad 04 februari 2010 - 12:28

Postad 04 februari 2010 - 19:37
Kul att du är igång fotrfarande Lifter! Jag kommer förhoppningsvis in och joinar dig snart, ska bara ha tag i spelet också
Ahfan, Forza ligger alltid i bakgrunden någonstans och jag kommer att fortsätta spela det fram tills Forza 4 släpps

På senaste har jag dock fått en meganytändning dels för att det är kul med bilspel men jag och några kompisar har börjat välja en bana och en klass per månad, sen har man hela månaden på sig att få bäst tid. Rätt beroendeframkallande. Jag brukar oftast fastna för en bana och sen försöka ta bästa tiden runt den men nu ######r är det krig

Däremot så lider jag av mitt vanliga problem att jag får en favoritbil som jag bara vill köra och ingen annan vilket gör att folk går in på leaderboards och kollar vilken bil som ligger på de första 100 tiderna och sen laddar ner en tune till den bilen och typ "vinner för att man har bästa bilen" medans jag vägrar släppa taget om min älsklingsbil

Men men, jag får i alla fal köra min älsklingsbil.
Älskade älsklingsbil(ar)

Postad 22 februari 2010 - 13:51
Vi är några glada gubbar som kör där så ta en titt!
www.forza3.se
Postad 01 mars 2010 - 09:36

God I miss painting cars, får nog ta och beställa Forza 3 nånstans, ingen som vill sälja sitt billigt?

Postad 01 mars 2010 - 11:22
God I miss painting cars, får nog ta och beställa Forza 3 nånstans, ingen som vill sälja sitt billigt?
Ska snart börja spela detta igen; i väntan på DLC till ME2 och MW2.

Postad 01 mars 2010 - 17:48

Postad 18 maj 2010 - 17:18

Bjuder på en bild på en bil som jag har sett i verkligheten också dock cab (yes gumball style och allt

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 18 maj 2010 - 17:18.
Postad 19 maj 2010 - 11:19
http://www.zavvi.com...3/10048619.html
160kr på zavvi, snåla inte! =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar