Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har du rippade spel eller chippad Kryss låda @ Live

407 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 November 2009 - 16:33

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Jag gör egna hårddiskar till 360, reparerar dem, jailbreakar iphone, flashar in nya dvd-spelare när den gamla i en 360 går sönder, bytar kylning till tystare med mera. Varför tror du jag uttalar mig så mycket om hårdvaran i en 360? :)

Och hur många av dessa arbeten får kunderna kvitton på? Hur mycket rapporterar du till skatteverket? Hur många av landets chippare o flashare tror du betalar skatt? Ligger nära 0% skulle jag gissa.

Svart arbete är minst like odrägligt som piratkopiering.

Redigerat av maximm, 03 November 2009 - 16:36.

Postad 03 November 2009 - 17:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Åldersgruppen som flashar konsolerna är ju självklart under 25 eftersom man inte har någon stor inkomst under den tiden. Ganska självklart eller? Idag har jag inga problem att betala 600kr per spel men när man var yngre sved det till i plånboken. Flashningen som man idag får för "200kr" + 10kr per skiva är ju en ganska billig lösning.

Handlar inte om att betala 600kr för ett spel,det handlar för min del om att betala 600kr för ett BRA spel,ja har flashat å testar spelet å är det bra köper jag det är det dåligt slänger ja det å förlorar 10kr ist för å ha ett spel för 600kr ja inte vill spela,jag är 35år å tjänar väldigt bra men kasta bort pengar tänker ja inte göra.

I de tre åren jag har ägt en xbox360 har jag köpt exakt 0 spel för 600. Självklart handlar det om människor som vill ha allt först och inte orkar att vänta. Att man är yngre och inte har lika mycket i plånboken, ja då kanske man får vara utan ett tv-spel. Är jag fundersam på ett spel väntar jag tills det går ner i pris eller testar demot. Brukar ge en ganska klar indikation om spelet är köpvärt eller inte.

Postad 04 November 2009 - 08:40

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Och hur många av dessa arbeten får kunderna kvitton på? Hur mycket rapporterar du till skatteverket? Hur många av landets chippare o flashare tror du betalar skatt? Ligger nära 0% skulle jag gissa.

Svart arbete är minst like odrägligt som piratkopiering.

Så talar en sann sosse. Det vore ju synd om staten gick miste om några kronor som kunde läggas i bidrag på nån stackars "utbränd" 25 åring som har jobbat 45 timmar i veckan sista halvåret...

Det är nog lika vanligt med svartarbete inom flashning som det är inom snickeri, rörläggning, måleri osv.
Det är väl helt suveränt att det finns folk som har en kunskap som gör att dom kan tjäna pengar vid sidan av. I det här landet med ett sanslöst skattetryck så är inte det lätt att tjäna pengar annars.

För övrigt finns det relativt många firmor med f-skattsedel som utför flashningar.

Postad 04 November 2009 - 10:25

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Så talar en sann sosse. Det vore ju synd om staten gick miste om några kronor som kunde läggas i bidrag på nån stackars "utbränd" 25 åring som har jobbat 45 timmar i veckan sista halvåret...

Det är nog lika vanligt med svartarbete inom flashning som det är inom snickeri, rörläggning, måleri osv.
Det är väl helt suveränt att det finns folk som har en kunskap som gör att dom kan tjäna pengar vid sidan av. I det här landet med ett sanslöst skattetryck så är inte det lätt att tjäna pengar annars.

För övrigt finns det relativt många firmor med f-skattsedel som utför flashningar.

Blanda inte äpplen och päron i diskussionen tack. Skattetryck är ett mått på de totala skatternas andel av samhällsekonomin och har inget med vad den enskilde arbetstagare betalar i skatt. Så att Sverige har ett högt skattetryck har inget med vad du och jag betalar i skatt.

Postad 04 November 2009 - 10:32

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
hehe asså den här tråden verkar gå in på allt. Det jag dock inte förstår är.. om man är en ärlig person så ska man fortsätta köpa sina spel och vara nöjd med det. Förstår inte riktigt varför man klagar på de som chippar... är man avunsjuk att man får betala för en vara medans en annan får det gratis? då har man kanske inte rätt moral "inställning" till hela frågan. Låt Microsoft sköta sin lönsamhet och förlust. Som nämnt så verkar det vara väldigt få som har chippade konsoler.. det är inte så att xboxen håller på att gå i konkurs.

Jag har inte flashat min xbox, dels för att jag inte har något behov av det då jag spelar mest på ps3:an men även för att jag inte vill förlora min garanti/reklamationsrätt. Jag bryr mig inte om vad andra gör med sina konsoler.. det är inte mitt problem :unsure:

Postad 04 November 2009 - 10:43

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

hehe asså den här tråden verkar gå in på allt. Det jag dock inte förstår är.. om man är en ärlig person så ska man fortsätta köpa sina spel och vara nöjd med det. Förstår inte riktigt varför man klagar på de som chippar... är man avunsjuk att man får betala för en vara medans en annan får det gratis? då har man kanske inte rätt moral "inställning" till hela frågan. Låt Microsoft sköta sin lönsamhet och förlust. Som nämnt så verkar det vara väldigt få som har chippade konsoler.. det är inte så att xboxen håller på att gå i konkurs.

Jag har inte flashat min xbox, dels för att jag inte har något behov av det då jag spelar mest på ps3:an men även för att jag inte vill förlora min garanti/reklamationsrätt. Jag bryr mig inte om vad andra gör med sina konsoler.. det är inte mitt problem :unsure:

Det är nog stor del av poängen. Att folk bli avundsjuka på att vissa ska få spelen gratis mellan man själv får betala för att man har lite moral i kroppen. Det är ju svårt att säga hur många som har moddat jämfört med icke. Visst har man haft tanken, samtidigt som jag bara spelar få spel som jag är intresserade av och att när man hade Xbox så hade man verkligen alla spel och det blev rätt tråkigt att spela. Man spela 10min, sen bytte man spel för början av spelet var ingen höjdare. ;)

Postad 04 November 2009 - 11:02

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Öhm, vilka hade fel moralinställning sa du? ;)

Postad 04 November 2009 - 11:21

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
AVUNDSJUKA ? Hållit mig länge att kommentera i tråden men nu får ni ta å ge er? Är viljan att göra rätt för sig grundat i någon sorts avundsjuka på att de som begår brott tillskansar sig fördelar på någon annans bekostnad? Barockt. Helt sjukt att man skall bli kallad gnällig, PK, avundsjuk, okunnig, motvalskärring, kapitalist eller något annats "skällsord" för att man vill göra rätt för sig och anser att alla, från privatperson till multinationellt bolag, har rätt att verka på lika och jämna villkor.

Dom enda rättigheter och skyldigheter som spelar någon som helst roll här är konsumentens skyldighet att betala för varan och producentens rättighet att ta betalt för samma. Är något för dyrt? Köp det inte. Är du tveksam till att varan verkar värd pengarna, fastän alla recensioner, demos, polare som möjligtvis har spelet, bibliotek man kan låna på etc. Köp det inte. Tycker du en producent är svinaktig för att DLC kostar pengar? Köp det inte. Tycker du DVD-driven låter lite för mycket i 360? Köp den inte. Tycker du MS är pengakåta för att de inte tillåter 360:n att köra osignerad kod? Köp den inte. etc

Postad 04 November 2009 - 11:38

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Om man stör sig på att andra får spelen gratis när man själv köper det så kanske man inte är helt inne i den moral man "påstår sig ha" det var det jag menade med fel moralinställning.

Håller också med att om man har tillgång till för många spel så blir det inte lika kul att spela, typ blir man inlåst i en godis affär full proppad med godis så vet man inte vilken man ska ta först och man äter aldrig klart den ena innan man sätter tänderna på det andra ;)

Jag vill inte hoppa in på den här diskussionen så jag får be om ursäkt ifall jag sagt något fel :unsure:.

Postad 04 November 2009 - 11:44

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Så är det alltid, när man inte har fler argument så kör man med de snabba säkra korten och säger att folk är PK, gnällkärringar och moraltanter.

Om folk vill bränna spel, flasha sina maskiner så är det ok med mig så länge det inte påverkar mina chanser att få köpa de spelen jag vill ha. Men jag vill inte bli kallad moraltant för att jag väljer att inte flasha min spelare och tycker att det är ok att MS stänger av dem som gjort det. Påminner lite om snacket på skolgården när man var ung, då var man ett pucko för att man inte rökte.

Postad 04 November 2009 - 11:48

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Hoppas de bannar konsolen, gör hårddisken oanvändbar samt nollställer gamerscore för de som kör flashad 360. :unsure:

Postad 04 November 2009 - 11:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Så är det alltid, när man inte har fler argument så kör man med de snabba säkra korten och säger att folk är PK, gnällkärringar och moraltanter.

Om folk vill bränna spel, flasha sina maskiner så är det ok med mig så länge det inte påverkar mina chanser att få köpa de spelen jag vill ha. Men jag vill inte bli kallad moraltant för att jag väljer att inte flasha min spelare och tycker att det är ok att MS stänger av dem som gjort det. Påminner lite om snacket på skolgården när man var ung, då var man ett pucko för att man inte rökte.

Nu blev jag bara tvungen... du misförstod mitt inlägg totallt! Eller så tog du bara det du ville höra för att föra den här onödiga diskussionen vidare. Ingen har sagt att du ska flasha eller chippa din maskin och vad jag vet så har ingen kallat dig för moraltant. Snarare är det du som försöker bevisa för andra att du har bra moral.. vad är poängen med det var meningen med mitt inlägg.

Redigerat av Unregistered1232, 04 November 2009 - 11:51.

Postad 04 November 2009 - 12:17

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Nu blev jag bara tvungen... du misförstod mitt inlägg totallt! Eller så tog du bara det du ville höra för att föra den här onödiga diskussionen vidare. Ingen har sagt att du ska flasha eller chippa din maskin och vad jag vet så har ingen kallat dig för moraltant. Snarare är det du som försöker bevisa för andra att du har bra moral.. vad är poängen med det var meningen med mitt inlägg.

Nu vill jag inte svara för Tinboy men syftar på mitt eget inlägg.

Jag pekade inte ut något enskilt inlägg utan åsyftade mångas andemening att det är "vi" som köper spelen och inte flashar som det är något fel på. Att vi på något sätt, genom att ta en ståndpunkt, automatiskt blir moralens högsta väktare och pekas ut som för polariserade i frågan för att ha en vettig åsikt.

Postad 04 November 2009 - 12:23

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Definera vad moral är. Du antar att jag kommenterar ditt inlägg för att jag skriver under ditt. Det gör jag inte. Jag pekar på den generella attityden i tråden.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 04 November 2009 - 13:47.

Postad 04 November 2009 - 13:37

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Okej, då förstår jag :unsure:

Postad 05 November 2009 - 10:10

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Och nu har andra vågen av ban hammern slagit till! WA-BAAAM!

Det hade varit riktigt kul att veta hur många det är som stryker med per omgång.

Någon som märkt ifall det varit färre spelare än vanligt ute på ert hjärtespel?

Postad 05 November 2009 - 10:16

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Det hade varit riktigt kul att veta hur många det är som stryker med per omgång.

Att MS inte släpper siffror betyder förmodligen att det är väldigt få :)

Postad 05 November 2009 - 16:08

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Har läst att det är väldigt många som blivit bannade i europa denna vecka :)

Dessutom har deras hårddiskar blivit låsta från att kunna installera spel :lol: :)

Postad 05 November 2009 - 23:14

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Hörde faktiskt att en av mina klanmedlemmar blivit bannad, sorgligt men sant. FÖRSTA jag faktiskt hört om...

Postad 06 November 2009 - 01:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Har läst att det är väldigt många som blivit bannade i europa denna vecka :)

Dessutom har deras hårddiskar blivit låsta från att kunna installera spel :lol: :)

Källa på det? Orsak till bann?

Hörde faktiskt att en av mina klanmedlemmar blivit bannad, sorgligt men sant. FÖRSTA jag faktiskt hört om...

Orsak?

Skulle egentligen vilja veta vem också, eftersom jag spelat en del med AC3-folk (dock inte dig, vad jag kommer ihåg), men det tar vi inte så här öppet.

Postad 06 November 2009 - 03:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sorgligt?

Svårt att tro det men..

Postad 06 November 2009 - 09:56

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Vore ju ändå "schysst" att de hårddiskar som blir bannade bara blir spärrade från att kunna installera fler spel på. Surt om man helt plötsligt inte kan läsa från disken och alla ens savegames + DLC är borta :lol:
Jag mailade själv supporten och frågade om man kunde se om ens hd var orginal eller inte :) Och fick till svar att eftersom jag har alla käcka klisterlappar under med hologram å serienr etc så borde den vara orginal (å andra sidan kan man väl skaffa sånna där klisterlappar själv ganska enkelt). Men hellst hade man ju velat kunna se det i dashboarden på något sätt, på liknande sätt som MS själv ser att man har tredjeparts disk eller inte.

Postad 06 November 2009 - 13:04

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Om du går in på system settings -> memory (eller liknande) så tror jag att det ska finnas en microsoft logga bredvid "HDD" i den listan

Postad 06 November 2009 - 16:26

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Sorgligt?

Svårt att tro det men..

Du vet inte orsaken till varken varför han blev bannad eller av vilken anledning han kör flashat...

Jävligt tråkigt att bli bannad nu innan MW2-släppet, som tur är kan man ju stötta MS genom att redan äga mer än en konsol...

Postad 06 November 2009 - 16:39

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Du vet inte orsaken till varken varför han blev bannad eller av vilken anledning han kör flashat...

Vad spelar anledningen för roll? Flashar man ska man bannas.

Spelar väl ingen roll om man blir bannad nu innan MW2-släppet, har man flashad box har man väl säkert redan spelat det en vecka.

Redigerat av bananplanta, 06 November 2009 - 16:40.

Postad 06 November 2009 - 16:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nä jag vet inte orsaken eftersom du inte skriver det men de är ju inte så svårt att gissa :blink:

Han har väl såklart bara flashat sin stackars xbox för att hans 7 barn ska kunna strössla spel på marken och leka med dom :P

Postad 06 November 2009 - 18:53

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Inte speciellt sorgligt.....

Källa på det? Orsak till bann?

Orsak?

Skulle egentligen vilja veta vem också, eftersom jag spelat en del med AC3-folk (dock inte dig, vad jag kommer ihåg), men det tar vi inte så här öppet.

Orsakt till bann? Vad tror du? Flashad xbox samt lirat piratkopior av spel såklart.

Postad 06 November 2009 - 18:59

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jag håller väl med om att kör man piratat ska man bannas, men samtidigt känns det lite läskigt att MS väl nästan tokvägrar att kommunicera med folk som blivit bannade. Tror säkert de kan göra misstag också, och vore ju inte så kul att bli bannad när man kört lagligt, och sedan inte få upprättelse för MS bara hävdar att de bara bannar folk som piratat :blink:

Postad 06 November 2009 - 19:50

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Hejsan!
Vår konsoll har i afton blivit bannad. Men vi har spelat bra länge med stoor hårddisk och många icke godkända skivor. Thats life.
Så...
Nu har vi konsollen till alla nya fräsha konsollspel. Alla köpta spel funkar u.a. - fast inte online.
Vi har fått en spelkonsoll = det vi köpte.
I morgon säger vi upp våra @live och köper en PS3 Slim med gratis @live. Kanon med en uppkopplad burk och en där man kan testa spel på...
Tankningen fortsätter har jag hört - och spelen funkar lokalt men vem bryr sig?

OBS! Detta är inget sorgligt - Thats The Game!
Microsoft har gjort helt - HELT rätt!

Ledtrådar1 = vi har haft 1.6 = JA!
Ledtrådar2 = vi har haft 120GB (Hongkong OK) på en 20GB Maskin.

Och spelen funkar u.a. Lokalt.

Redigerat av Repeat, 07 November 2009 - 09:12.

Postad 06 November 2009 - 20:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Aldrig hört någon som kör en helt orginal 360 och inte fuskar som blivit avstängd

Skulle det vara på det viset så hoppas jag Microsoft fixar det..
Kan inte röra sig om många

Postad 06 November 2009 - 20:32

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Tankningen fortsätter har jag hört - och spelen funkar lokalt men vem bryr sig?

Det är väl hyfsat uppenbart att MS bryr sig eftersom dom banna dig.

Postad 06 November 2009 - 23:39

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Jag förstår ingenting av vad Repeat skrev, kan någon förklara?

Postad 07 November 2009 - 00:57

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Ni kan ju hojta till när någon blivit bannad enkom på grund av hemmagjord/hong kong-disk.

Är det gamertagen och/eller bara boxen som blir bannade?

Repeat: korrupta save-filer?

Postad 07 November 2009 - 08:18

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Jag förstår ingenting av vad Repeat skrev, kan någon förklara?

Tar det igen - maskinen som bannats är en med Stealth 1.6 och 120 GB Honkong hårddisk. Och jo, piratade spel (s.k.) livesäkra har spelats.
Så det är helt ok för min del att maskinen bannats - men jag vet inte om spelen - eller hårddisken är orsaken. Inga fula gamertags existerar utan hårddisken är ditsatt enbart för att kunna installera spelen på hårddisken.
Så om ni tänker byta hårddisk - byt till MS egen eller om ni tänker flasha maskinen - tänk igen...
:)

Postad 07 November 2009 - 08:26

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Ni kan ju hojta till när någon blivit bannad enkom på grund av hemmagjord/hong kong-disk.

Är det gamertagen och/eller bara boxen som blir bannade?

Repeat: korrupta save-filer?

Bara boxen. Gamertagen och vårt livekonto är helt ok. Eller var för nu betalar vi inte mer...

Postad 07 November 2009 - 09:18

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Tänk va många nya Xbox360 MS får sälja nu :)

Min kollega kunde inte se på .avi-film strömmat från datorn för att den blivit bannad i förrgår :rolleyes:
Dessutom har försöker han få RROD, som han haft tre ggr förut, för att få en ny box men det går inte.
Förtejpad ventilation och inlindad i ett täcke så bryter den för överhettning, men ingen RROD :D

Postad 07 November 2009 - 09:27

platinum
  • platinum
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Tänk va många nya Xbox360 MS får sälja nu :)

Min kollega kunde inte se på .avi-film strömmat från datorn för att den blivit bannad i förrgår :rolleyes:
Dessutom har försöker han få RROD, som han haft tre ggr förut, för att få en ny box men det går inte.
Förtejpad ventilation och inlindad i ett täcke så bryter den för överhettning, men ingen RROD :D

Tänkte han skicka in den bannade konsolen eller vadå?

Postad 07 November 2009 - 09:33

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Jepp, nån extraförsäkring där han köpte den.
Han har försökt nån vecka före han blev bannad, så det är inte den utlösande orsaken.
Det var nåt om nån ny flash.

Han kör förövrigt med original HDD och har varit noga med att inte spela online före släpp.
Men boxen lagrar info och släpper ifrån sig när den går online så... :)

Redigerat av JockeJ, 07 November 2009 - 09:33.

Postad 07 November 2009 - 09:47

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Tack Repeat.
Själv kör jag med en hemmasnickrad hd och jag kan spela online.
Tror det är dateldiskarna som är borta men som sagt om det händer någon med hemmagjord/hong kong -disk så hojta.

Postad 07 November 2009 - 13:11

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Tack Repeat.
Själv kör jag med en hemmasnickrad hd och jag kan spela online.
Tror det är dateldiskarna som är borta men som sagt om det händer någon med hemmagjord/hong kong -disk så hojta.

Inser att det är hårddisken som bannats. Har testat av det mesta nu och mina nedladdade köpta spel funkar. Alla andra spel funkar - men jag kan inte spela från hårddisken längre - även om spelen är installerade där, jag kan heller inte återinstallera... Så - vitsen med min 120gb disk är helt borta. Gamesaves är kvar och funkar (tur...).
Min hårddisk är en honkong köpt på tradera (Wooasia) och den har t.o.m Microsoft märke (*asg*). Bannen föll ett dygn ett dygn efter den sista tvingande uppdateringen.

Så - köper Du en Volvo så passa dig för att köra med en släpvagn som inte är från Volvo då kanske inte bilen startar nästa morgon... Skitdåligt Microsoft.

Hade maskinen bannats pga att jag kör med en del piratade spel så hade jag hundra % accepterat detta - men det fixar Microsoft inte att göra och det är surt. Skitdåligt Microsoft.

Sony - Here i Come!

Postad 07 November 2009 - 13:22

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Inser att det är hårddisken som bannats. Har testat av det mesta nu och mina nedladdade köpta spel funkar. Alla andra spel funkar - men jag kan inte spela från hårddisken längre - även om spelen är installerade där, jag kan heller inte återinstallera... Så - vitsen med min 120gb disk är helt borta. Gamesaves är kvar och funkar (tur...).
Min hårddisk är en honkong köpt på tradera (Wooasia) och den har t.o.m Microsoft märke (*asg*). Bannen föll ett dygn ett dygn efter den sista tvingande uppdateringen.

Så - köper Du en Volvo så passa dig för att köra med en släpvagn som inte är från Volvo då kanske inte bilen startar nästa morgon... Skitdåligt Microsoft.

Hade maskinen bannats pga att jag kör med en del piratade spel så hade jag hundra % accepterat detta - men det fixar Microsoft inte att göra och det är surt. Skitdåligt Microsoft.

Sony - Here i Come!

Så för att de bannade din konsol (av fel anledning) fast du ändå kört piratade spel så är du förbannad? :)

Kan det inte vara så förresten att de dels bannade konsolen pga flashning och dels bannade hårddisken med uppdateringen? Jämförelsen med Volvo är ganska meningslös om du inte skrivit på ett kontrakt med Volvo att deras bil får enbart köras med Volvo-släp... om sådana nu finns. Utan att ha läst villkoren för Xbox kan jag nästan garantera att det står att du enbart får använda godkända MS-produkter till din Xbox och att du enbart får använda icke-modifierade xboxar när man är online.

Redigerat av jayreso, 07 November 2009 - 13:26.

Postad 07 November 2009 - 13:29

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Så för att de bannade din konsol (av fel anledning) fast du ändå kört piratade spel så är du förbannad? :)

Kan det inte vara så förresten att de dels bannade konsolen pga piratspel och dels bannade hårddisken med uppdateringen? Jämförelsen med Volvo är ganska meningslös om du inte skrivit på ett kontrakt med Volvo att deras bil får enbart köras med Volvo-släp... om sådana nu finns. Utan att ha läst villkoren för Xbox kan jag nästan garantera att det står att du enbart får använda godkända MS-produkter till din Xbox.

Ja, jag är förbannad. Inte av anledning 1 - piratspel. Det är helt ok. Anledning 2 däremot suger fett och jag kan nästan garantera att det kränker EU:s konkurrenskrav. Om de friskrivit sig från garantier eller problemfriskrivningar ok. Men de gör ju ett ingrepp i maskinen... Inte ok. Fast Gates och Co skiter i det och jag i dem så det är helt ok. :rolleyes:

Postad 07 November 2009 - 13:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Även orginal-hårddiskar blir bannade om de upptäcker att man har flashat sin box.

Det är en del av banningen; innan var det ju så att man bara inte kunde använda Xbox Live, men nu strippar de funktionalitet från boxen också.
Det som händer är typ;
* Installerade spel går inte att köra från HDDen längre
* Det går inte att installera nya spel
* Gamesaves blir 'låsta' till boxen, det går alltså inte att flytta över dem till en ny xbox via minneskort
* Det går inte heller att flytta HDDn till en ny xbox utan att formattera om den

Har alltså inget att göra med om din HDD är från HongKong, hemmahackad eller orginal. Alla HDDs blir utsatta för detta i samband med att xboxen bannas.

Postad 07 November 2009 - 13:42

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Ja, jag är förbannad. Inte av anledning 1 - piratspel. Det är helt ok. Anledning 2 däremot suger fett och jag kan nästan garantera att det kränker EU:s konkurrenskrav. Om de friskrivit sig från garantier eller problemfriskrivningar ok. Men de gör ju ett ingrepp i maskinen... Inte ok. Fast Gates och Co skiter i det och jag i dem så det är helt ok. :)

Men är det inte så att de gör ett ingrepp i mjukvaran, deras licensierade mjukvara som kräver att du har vissa specifika hårdvarudelar? Om du skulle installera om med någon annan mjukvara, skulle då inte du få åtkomst till hårddisken? Jag menar, hårddisken är väl inte förstörd så att säga? Bara det att nuvarande dashboard inte accepterar andra hårddiskar.

Postad 07 November 2009 - 14:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Låter ju hur bra som helst...

På tiden att Microsoft skärper sig :-)

Postad 07 November 2009 - 14:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Orsakt till bann? Vad tror du? Flashad xbox samt lirat piratkopior av spel såklart.

Jovisst, men det var det här med att de inte kan installera spel jag tänkte på. Har aldrig hört talas om det tidigare, så det vill jag ha källa på för att tro det.

OK, nu har en i tråden faktiskt berättat att hans hårddisk är låst från installation. Men han körde ju även flashat.

Redigerat av SC-Zap, 07 November 2009 - 14:37.

Postad 07 November 2009 - 14:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Även orginal-hårddiskar blir bannade om de upptäcker att man har flashat sin box.

Det är en del av banningen; innan var det ju så att man bara inte kunde använda Xbox Live, men nu strippar de funktionalitet från boxen också.
Det som händer är typ;
* Installerade spel går inte att köra från HDDen längre
* Det går inte att installera nya spel
* Gamesaves blir 'låsta' till boxen, det går alltså inte att flytta över dem till en ny xbox via minneskort
* Det går inte heller att flytta HDDn till en ny xbox utan att formattera om den

Har alltså inget att göra med om din HDD är från HongKong, hemmahackad eller orginal. Alla HDDs blir utsatta för detta i samband med att xboxen bannas.

Tror också det är just så här.

Säger som Topper Harley 77: Hojta om någon blir bannad, som ENBART har bytt hårddisk, inget annat.

Postad 07 November 2009 - 14:39

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Att den här tråden fortfarande lever? Det kommer alltid ban vågor vareviga jul.

Suck......

Postad 07 November 2009 - 20:09

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Your Banned 360:
* Cannot go on Xbox Live
* Cannot install games to the HDD
* Cannot use Windows Media Centre extender
* Cannot be used to get achievements from backups without corrupting your profile

You cannot do anything about this, short of buying a new 360.

There may be more functionality disabled than mentioned here, things are still being discovered.

Postad 07 November 2009 - 20:17

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
En kompis till mig blev bannad igår när vi spelade gta (jag har inte flashat). Blev lite förvånad när han bara försvann :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.