LG LE9500, LE8500, LE7500
585 svar till detta ämne
Postad 18 juni 2010 - 08:06
Charl3s
-
Charl3s
-
Användare
-
-
117 inlägg
Just läst en användarrecension här
http://www.avsforum........248&page=12
Där står det att LG har 44ms i input lag mot en snabb lcd.. Och local dimming stängs av
Kan ni som har en kolla om det verkligen stämmer...Om de inte går att slå på ?...
Är det så på andra lcd led ?
Lite längre ner skriver han så här: Edit: Sorry I was wrong. I tested again the input lag compared with my lcd pc monitor and this are the results (I have taken several measures to be sure): - Game Mode: 46ms - LocalDimming ON: 46ms (so it seems that local dimming is free) - LocalDimming ON and TrueMotion ON: 77ms, so TrueMotion adds 30 ms to the input lag. (The absolute value can be inaccurate because the tv is in clone mode and the tv monitor is the main screen, so all these figures can be smaller in fact. Anyway, local dimming is "free" and truemotion costs 30ms.)
Jag ska testa ikväll
Postad 18 juni 2010 - 14:23
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Flatpanels.dk har publicerat sin test av 47LX950N.På det stora hela, en LE850N med 3D.
Postad 18 juni 2010 - 14:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Mycket intressant.. 3D på LE 950 är snäppet vassare än VT25
Dock sämre på vissa saker..Men de var ju väntat som att ligga och spela i 3d inte är nån höjdare
Edit
ajdå.....Crosstalk på LG..
Det tror jag skulle få mig att hoppa över..
Ser ut att kunna bli riktigt irriterande i längden
Redigerat av moparman, 18 juni 2010 - 14:55.
Postad 18 juni 2010 - 15:25
Charl3s
-
Charl3s
-
Användare
-
-
117 inlägg
Testade att spela upp media från datorn via nätverket, fungerar långt över förväntan, den tar alla serier och
klipp jag hittils har prövat i mkv, avi, mpg osv. Dock fick jag använda mig av det medföljande programmet Nero Home Essentials
för att det skulle lira.
Dock så spelar den inte upp ljudet i mkv-filmer. Klarar inte av DTS kanske? Hoppas en firmware
uppdatering kommer som löser detta.
mvh Christer
Postad 18 juni 2010 - 15:37
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Testade att spela upp media från datorn via nätverket, fungerar långt över förväntan, den tar alla serier och klipp jag hittils har prövat i mkv, avi, mpg osv. Dock fick jag använda mig av det medföljande programmet Nero Home Essentials för att det skulle lira.
Dock så spelar den inte upp ljudet i mkv-filmer. Klarar inte av DTS kanske? Hoppas en firmware uppdatering kommer som löser detta.
mvh Christer
Det är vanligt att DTS inte fungerar utan transcoding, testa PS3 Media Server som DNLA server, den funkar inte bara mot PS3 utan även mot andra enheter, t ex WD TV Live och Sony Bravia. Kanske även LG?
Redigerat av Tomas L, 18 juni 2010 - 15:38.
Postad 19 juni 2010 - 10:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Precis varit på elgiganten och de hade 47 tums LE 850 på väggen...
Djäklar vad läcker den var..
Gillade även menysystemet..
Svårt att säga så mycket om bilden annat än att de såg ok ut..
Men den som fångade blicken var en samsung med sina klara färger..
Men förmodligen var den helt galet inställd..
Efter en stund såg det bara överdrivet ut med neongrönt gräs
jag är istort sett övertygad om att det blir en LE 850..55 tum ..
De hade inget datum alls på den dock
Edit
Nån som testat spela på sin än ?
Riktigt nyfiken på hur det går...
Spelande är nästan prio 1 för mig...Dock är jag ingen elite gamer så ja hoppas LE 850 duger för mig att spela på
Redigerat av moparman, 19 juni 2010 - 14:10.
Postad 19 juni 2010 - 20:51
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Jaha ... då har min TV börjat ge upp och ännu inget datum på när 55an kommer, jobbigt värre
Postad 20 juni 2010 - 09:17
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
En kille skriver i den officiella tråden på Avsforum att han ringt LG angående problemen med banding och fått svaret att det finns en lösning på problemet men att det krävs en tekniker för det. Killen är helt nyregistrerad så tillförlitligheten är svårbedömd. Originalinlägg: "I called LG today regarding this issue, and whether or not this is true I don't know, but the rep on the phone said yes there is a fix for the horizontal banding that a technician must apply to fix it. I have found a temporary fix to the issue though in the meantime, which does not eliminate it completely but does help - I used ISF Expert 1 profile @ default settings, except I turned off local dimming and set black level to high. This produces a brighter picture, but it will make movies which pan vertically a lot much easier on the eyes, its harder to notice. I'll follow up as I discover more with my 55le8500."
Postad 20 juni 2010 - 14:50
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Ytterligare en recension, denna gång av Stephen Withers på Avforums.com. De ger LE8500 (LE8900 i UK) utmärkelsen Highly recommended.
Postad 20 juni 2010 - 16:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
en riktigt bra recension....faktiskt ännu bättre än jag trode ..
Om den nu bara kunde komma i 55 tum och sjunka till 20k fort
Redigerat av moparman, 20 juni 2010 - 18:18.
Postad 20 juni 2010 - 18:29
Charl3s
-
Charl3s
-
Användare
-
-
117 inlägg
en riktigt bra recension....faktiskt ännu bättre än jag trode ..
Om den nu bara kunde komma i 55 tum och sjunka till 20k fort 
Kollade på jobbet och 55an kommer troligtvis in till grossisten i mitten på augusti. En kille skriver i den officiella tråden på Avsforum att han ringt LG angående problemen med banding och fått svaret att det finns en lösning på problemet men att det krävs en tekniker för det. Killen är helt nyregistrerad så tillförlitligheten är svårbedömd.
Om det stämmer så lär det ju bara vara att gå in i servicemenyn och ändra något, någon kanske kan ta reda på vad så man slipper dra hem en tekniker :-) Om det nu är ett problem så kanske LG släpper en uppdaterad firmware? Mvh Christer
Redigerat av Charl3s, 20 juni 2010 - 18:35.
Postad 20 juni 2010 - 18:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
*suckar*
Vill ju att den ska komma nu å den hinner sjunka i pris lagom till jul.
Fattar inte vad som tar sån tid ? har ju funnits ute i andra länder rätt länge
edit
avforms recension tog inte ens upp banding..
kanske är det justerat?
Redigerat av moparman, 20 juni 2010 - 18:37.
Postad 21 juni 2010 - 10:26
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Avforums har recenserat LE8900 (d v s UK-versionen av LE850) och ger den ett väldigt gott omdöme: Overall this is a reference standard picture, easily the best I have seen from a LCD display.
Jag har ställt några frågor till recensenten som ni kan läsa under fliken "Comments".
Redigerat av Tomas L, 21 juni 2010 - 10:27.
Postad 21 juni 2010 - 13:10
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Fråga om han inte såg till minsta banding ..
Det är ju verkligen intressant om så är fallet 
Edit
Redan en som frågat om det
Edit
Tomas L
Sitter och uppdaterar avforums.com var 3.e minut
Edit.
Hm...Snubben verkar inte vilja få frågor iaf..
Verkar vaknat på fel sida..
Som på avsforum...Jag skrev att det fanns en nu recension av LG lE 850 på avforums.com och mitt inlägg blev raderat på 5 minuter.....Lite väl löjligt
Edit
Nu har avforums.com testat mer och gjort detta tillägg till sin recension
There have been reports in other reviews and in the forums of banding and on further investigation this did prove to be the case. With certain material I could see slight banding when panning across a uniform screen but this was not really apparent with most viewing material. It seemed to me that the banding was caused by the LED array behind the screen rather than because of the localised dimming or any other processing. How distracting this might be will ultimately depend both on the material being watched and on the individual but I suspect a lot of people won't notice at all.
Redigerat av moparman, 23 juni 2010 - 07:22.
Postad 23 juni 2010 - 08:27
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Ja, Phil verkade ha haft en dålig dag och kom med några märkliga uttalanden, tur att Steve har tagit över. En italienare som äger en LE800 (Italienska motsvarigheten till LE850N) har skrivit i kommentarerna och han påstår att det är svårt att missa banding-problemet. I assure (and I watch this TV every day) that is impossible to not notice horizzontal banding in viewing clear and uniform pictures, and I'm not an expert in TVs....since 2 mounts ago I hardly know the difference between Plasma and LED TVs!!!!! The cons listed in the review are for me just little things in front of this fault: the banding IS there and you'll notice it more and more watching the TV!!!! And I assure you that this isn't my own opinion, other people see my TV and notice it.
Steve har svarat följande: In light of the controversy that seems to be surrounding the issue of banding I decided to run some more tests on the LE8900. This time I used different test material and I did notice some slight banding, specifically on pans across a uniform screen. It seems to me that this banding is being caused by the LED array behind the panel rather than by the localised dimming or any other processing. I will update my review according to reflect my findings but I still believe that overall the LE8900 produces an exceptional image.
Jag antar att synligheten på LED-bandingen beror till viss del på inställningarna och att på en kalibrerad TV så är de svårare att se. Det kan ju hända att italienaren har "gasen-i-botten" fabriksinställningar. Liten utsvävning: För inte så länge sedan så besökte jag en kompis som köpte samma LCD-TV som jag för drygt två år sedan. Jag blev helt förskräckt när jag såg tv-bilden, de har ö h inte rört en enda inställning på två år, trots att ljusstyrkan nästan krävde solglasögon. De sitter i dessutom i helt mörkt rum och när jag frågade om de inte tyckte att det var jobbigt att titta på tv så svarade de "nej, vi tycker att bilden är jättebra". Jag justerade snabbt in mina inställningar och nu tycker de att de har fått en ny TV.  Jag sålde f ö min TV i söndags, så nu kan jag på allvar börja leta efter en ersättare. EDIT: pratade med en leverantör i lördags, de har inget datum på när de kan få hem 55:an. Enligt LG Nordic så har "den börjat säljas ute i butikerna". Men det är inte vad jag frågade, frågan gällde leveransdatum.
Redigerat av Tomas L, 23 juni 2010 - 09:01.
Postad 23 juni 2010 - 21:25
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Var och kollade på LE850N hos elgiganten.
Själva bilden i sig verkade helt ok.
Men antingen så var det något j-kligt galet med källan/ingång eller så klarar inte denna TV av panoreringar öht.
Jag misstänker det första för det var komponent och något mupp-slinga som gick på alla TV's.
Man såg tydlig färgstick/ghosting (inte rätt ord) när ex. bakgrunden var vit och det var text i någon färg, då såg det ut som när ex. kablaget är dåligt och konturer/färger inte hålls ihop.
Tyvärr hade jag inte så mycket tid och det var ingen säljare i närheten.
Men ni som har en eller sett den på andra ställen med ex. HDMI, är det problem i panoreringarna (testade både med TruMotion och utan)?
Om ni har en vit/ljus-backgrund och text eller andra objekt med skarpa konturer, ser ni några problemt ?
Ska givetvis kolla igen med annat material men om det är så här illa så kan man stryka den på en gång.
Redigerat av Trasan, 23 juni 2010 - 21:26.
Postad 23 juni 2010 - 21:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Jag såg inga konstigheter när jag var på elgiganten och tittade..
Dock så tittade jag inte så länge..Hade pojken med mig men det var samma slinga på alla tvapparater här också..
En bra grej iaf var att man kunde ta fjärren å leka lite..
Rent spontant så tyckte jag inte att LG hade lika mycket tryck i bilden som de andra..
Skärmen skrek inte titta på mig..fast den stod i sportläge med 100% ljusstyrka.
Ska se om jag hinner dit imorrn och titta lite..
Vad jag är mest nyfiken är om jag kan se nåt spår av banding..
Gjorde inte det sist men...
Om man kunde få sätta sig med fjärren i lugn å ro utan försäljare...Och tv i lagom höjd..
Här var tv ganska högt upp på väggen ...En tv under LG
Känner mig altid olustig när jag är i en affär och bara står å tittar länge
Postad 23 juni 2010 - 22:53
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Vad jag är mest nyfiken är om jag kan se nåt spår av banding.. Gjorde inte det sist men...
Om man kunde få sätta sig med fjärren i lugn å ro utan försäljare...Och tv i lagom höjd.. Här var tv ganska högt upp på väggen ...En tv under LG
Känner mig altid olustig när jag är i en affär och bara står å tittar länge 
Tja i affären jag var i (Megastore i Barkarby/Stockholm) så var det väl alla miljö-fel samtidigt tror jag  Skärmen satt lågt om man stod upp (TV ovanför), multipla TV's bakom tittaren, ljust och trevligt (ironi), test-slinga via komponent m.m. Men håller med att det var bra att de hade fjärrkontrollen framme. Ska också ta mig tillbaka och ta med mig någon bra testrulle.
Postad 24 juni 2010 - 06:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Svängde förbi Expert och där var det ännu värre..
Där kan man inte ens testa ändra läge för där fanns inga fjärrkontroller...
En sak jag tänkt mycket på sista tiden är varför ingen startar ett företag som säljer tvapparater och gör det med omsorg..
Tex...2-3 visningsrum..
De populärate modellerna..
Panasonic G20...VT20
2 Billiga LG plasmor.
LG LE 850..
Alla kalibrerade..kanske nån som inte är det för att folk ska se skillnaden..
Bra service..Lite billigare surroundanläggningar
Postad 24 juni 2010 - 07:55
waterboy66
-
waterboy66
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Svängde förbi Expert och där var det ännu värre.. Där kan man inte ens testa ändra läge för där fanns inga fjärrkontroller...
En sak jag tänkt mycket på sista tiden är varför ingen startar ett företag som säljer tvapparater och gör det med omsorg..
Tex...2-3 visningsrum..
De populärate modellerna..
Panasonic G20...VT20
2 Billiga LG plasmor.
LG LE 850..
Alla kalibrerade..kanske nån som inte är det för att folk ska se skillnaden..
Bra service..Lite billigare surroundanläggningar
Hmm ja det finns väl redan gott om exempel på dessa affärer, mest känd är väl hifi-klubben... Problemet är väl att folk inte kan tänka sig att betala några % extra för dessa tjänster utan istället går och köper tv:n på de stora skitkedjorna...
Postad 24 juni 2010 - 08:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Mm..Tyvärr finns inte hifiklubben norr om umeå ..
Men det är synd att folk bara tänker på lägsta pris..
Men skulle den stora massan förstå skillnaden på kalibrerad tv i hemlik miljö motför uppkastat tv på väggen under sämsta förhålanden så skulle det kanske se annorlunda ut..
problemet är väl att det flesta inte har nån aning om vad "rätt" bild är
Postad 24 juni 2010 - 20:13
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Var och tittade på denna skapelse på elgiganten idag. Tyvärr så var tvn längst upp på sämsta tänkbara stället och som alla andra apparater var den inställd på dynamisk läge. Ställde in THX dagtid och jag upplevde bilden som mycket fin och naturlig, det var någon fotbollsmatch på tvn så det var inga fel på rörelserna. Bytte till en tom av inbytt och svärtan (jag vet att det är lite svårt att granska ordentligt i upplyst miljö) och den var kolbläcksvart. LG loggan kom upp no input signal så jag passade på att kolla efter halos och jag kunde se dem direkt när jag tittade på tvn från sidan men hyfsat rakt framifrån kunde man inte se ringarna. Vilket inte är något problem för mig för jag har soffan rätt framför tvn så det kommer nog inte bli några problemas. Ska granska den noggrannare sen och titta om andra butiker kan få in den. Och eventuellt blir det ett köp.
Den nya Panasonicen med super svärta som släpps till hösten verkar mycket potent tv men eftersom som alla vet säkert vid det här lagret är att Panasonic har lagt in en sunkigskitäckelvärdelössvammeltramsdumhet funktion så blir det ingen deal för min del om inte Panasonic går ut själv och säger att den är bortplockat.
Postad 24 juni 2010 - 21:20
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ja om man då viste hur mycket Panasonic svärta försämras så hade de ju kanske varit en anan sak.
Vore det bara lite under lång tid skulle det kanske vara ok så länge svärtan fortfarande är i topp ...
Funderar fortfarande lite på LG Plasma 60 tum..
Men de känns som att den har en hel del problem med kvaliten...
Och den har ju sina nackdelar också..
Lg LE 850 känns bäst för mig..Men 10 laxar mer ,,Och 5 tum mindre känns ju tugnt.
Postad 24 juni 2010 - 22:09
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Hur stor tvn har du nu? Det beror på vad man går från, jag har just nu 42 och eftersom att jag kommer att skicka in min nuvarande på rep så kommer jag gå tillbaka till min gamla 32a och det kommer bli tungt tror jag.
Men jag personligen skulle lätt kunna offra fem tum och få en betydligt finare tv 850an men det beror ju också på hur mycket pengar man har och hur länge man hade tänkt ha tvn. Själv så ångrar jag grymt mycket att jag snålade vid förra köpet jag var aldrig riktigt nöjd men man tänkte det där duger och nu två år senare vill jag byta ut den. Själv så kommer jag satsa på en rejäl tv som jag hade tänkt ha i många år och är riktigt nöjd med.
Testade 3d idag också Samsung men jag var inte speciellt imponerad, det blev bara lite mer djup i bilden men upplevelsen var försumbar och så kändes det lite flimrig också men Pannas 3d är säkert bättre men nu var det inte direkt rätt miljö att testa det heller. Det påminde om djupet som finns i dem finare CRT apparaterna.
Postad 24 juni 2010 - 22:32
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Har en 4 år gammal Sony 50 tums bakprojetv som verkligen har gjort sitt ..
Otroligt nog så har inte lampan brunnit än..
Sett till hur det sett ut tidigare har jag bytt var 4:e år..
Jag har heller knappt varit nöjd.
Vist har jag haft stor bild till en då ganska billig slant men...
Vad har du för tv nu ?
Tål att funderas över vad man ska köpa..
tycker egentligen att 15000 är max för vad en tv är värd
Min nuvarande gick på 17k
Min 44 tums Thomson före gick på 30k....var väl inte ens hd ready
Mycket pengar på 7 år
3D känns inte alls lockande för mig.
Vettefasen om ja ens kan se 3D....
Ser inte bra på ett öga
Postad 24 juni 2010 - 23:25
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Jag har en Panasonic PX80 plasma där svärtan börjar bli rätt grå när den täcker större delar av skärmen.
Ofan det var ofta det vart 4e år 17 och 30k det var mycket pengar det för tv apparater. Man kan ju som tycka att dem inte är värd mer men ska man bli riktigt nöjd då måste man nog punga upp med mer pengar. Om jag blir riktigt nöjd med 850 så kommer jag köpa den. Iallafall i mitt fall där jag söker efter perfekt svärta men är man inte lika kräsen så kanske det inte är värt att betala dem där extra tusen.
Men förra tvn måste jag säga att var jag 100% nöjd med bilden, det enda jag inte var nöjd med var storleken. Men skulle jag inte ha snålat det senaste köpet skulle jag haft en 5090 idag och då hade man definitivt varit nöjd och belåten idag och inte haft en tanke på att byta så man kanske tjärnar på det i längden om man blir riktigt, riktigt nöjd med köpet.
Efter man har köpt sin dröm tv, slutar man att titta i butiker, läsa om nya apparater, sluta läsa forum.. Då lär man nog ha tvn väldigt länge...
Postad 25 juni 2010 - 06:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
mm..du kanske har rätt...det kanske måste till en riktigt bra tv för att man ska få ro nåra år :-)
får intala mig att de är värt 25k heh
Postad 25 juni 2010 - 10:57
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Ju längre du har den, desto billigare blir den
Prylbög som man är så lär väll de inte bli fallet dock  (att ha den länge då)
Postad 29 juni 2010 - 11:23
Howlinskogge
-
Howlinskogge
-
Användare
-
-
128 inlägg
Skulle vilja ha en liten uppdatering av de som har haft dessa tv apparater en liten längre period nu.
Tex hur mycket ni tänker på reflektionerna, bandning (som många verkar gnälla på), hur ni tycker den är rent allmänt helt enkelt.
Postad 30 juni 2010 - 15:54
Howlinskogge
-
Howlinskogge
-
Användare
-
-
128 inlägg
Postad 02 juli 2010 - 19:09
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Postad 06 juli 2010 - 16:22
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Jag glömde nämna att jag spelar mycket tvspel. Vet någon vad input lag:en ligger på? Har för mig att AFSforums recension på 40 ms inte stämde.
8500/850N
Postad 07 juli 2010 - 10:11
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Två nya recensioner av LX950, en från AVForums.com och en från TechRadar.com. Tycks som att LX850 är ett bättre köp trots allt..... Lite underligt att ingen annan än hemmabiotidningen rapporterar judder. I samtliga recensioner av 850/950 rapporteras det i stället om riktigt bra flyt.
Redigerat av Unregistered5480a0bb, 07 juli 2010 - 10:13.
Postad 14 juli 2010 - 13:29
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Hej är det någon som vet om local dimming stängs av vid spelande? Eller om det bara är i gaming mode den stängs av?
Är det någon som har någon vidare koll på det här med input lag, vad den ligger på?
Jag spelar väldigt mycket tvspel, dock är jag ingen online spelare.
M.V.H.
Postad 14 juli 2010 - 14:15
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
http://www.avsforum........1248&page=5där skrivs det att i game mode så är local dimming avaktiverat. du får väl kolla igenom tråden..står kanske mer..
Postad 14 juli 2010 - 14:51
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Tack ska titta vidare där.
Postad 14 juli 2010 - 21:33
xAyiDe
-
xAyiDe
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag såg 55lx950N ijämte Samsungs UE55C8705 på Media Markt idag. Kan väl ärligt talat säga att med 4 riktigt stora problem med LGn så blir det nog en samsung.
1. Den feta glasrutan på LGn gav nästan en lite gråaktig bild pga belysningen, även reflektionerna var jobbiga.
2. Den hade rejäla problem med judder/ryck/hack i större panoreringar vilket jag absolut inte tål på en tv för 38k med 400hz.
3. Den är dyrare än Samsungs topmodell vilket historiskt inte är korrekt och det känns helt enkelt fel att betala mer för en Lg som ger sämre prestanda.
4. Kontatkerna, hur tänkte de egentligen? Rak ut från baksidan på tvn?
Samsungen har i mitt tycke. Ett antal intressanta fördelar. Den har en mycket fin svärta trots den sämre tekniken, allt flyter på i bra tempo utan ryck. TVn är billigare än LGn och den har dessutom en mycket trevlig design med snyggt chassi.
Postad 14 juli 2010 - 21:43
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tog du fjärren och ställde in den ?
Postad 15 juli 2010 - 06:30
xAyiDe
-
xAyiDe
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Ja vi testade det mesta både i funkltionsväg och inställningar på TVn. Men endast på LGn. Samsung kunde vi inte röra. Sen måste jag nog säga att 3d-effekterna är bra mycket bättre på samsungen också. Vad kan vara roten till att LGn hackar vid stora panoreringar? klen CPU?
Tycker det är så synd att det fanns en del så pass stora problem på LGn, hade verkligen sett fram emot den. Men å andra sidan kunde inte jag i butik se att tex Samsungen blödet som så många skriver och man är naturligtvis lite rädd att det syns när man kommer hem om det nu blir en sån tv.
Redigerat av xAyiDe, 15 juli 2010 - 06:32.
Postad 15 juli 2010 - 08:13
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ingen aning om varför den hackar..Låter konstigt.
Tror inte jag läst nån klaga på det men..
har inte sett nån själv så jag kan inte uttala mig så mycket
Ska du ha 3D så är Panasonic bäst.
Postad 15 juli 2010 - 11:05
Lenning
-
Lenning
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har varit intresserad av LX950N efter att ha läst Rasmus Larsens recension på ( http://www.flatpanel...p;id=1276864194 ) . Vad jag förstått av recensionen så skulle LX950N vara samma som LE850N + 3D. LE850 har jag sett hos Elgiganten och blev väldigt imponerad av bl a svärtan. Efter att ha kollat LX950N hos Mediamarkt sjönk intresset betydligt. Den har inte samma svärta och bilden hackar vid stora panoreringar. TV:n saknar dessutom THX-inställningar och bluetooth vilket LE850N har. Vad jag har förstått så har Flatpanels.dk testat den Europeiska varianten LX9500 trots att de har skrivit LX950N som tydligen skiljer sig från den nordiska LX950N. Kan det vara så att problemen bara finns på de apparater som tillverkats för den nordiska marknaden. Är de tillverkade i olika fabriker och är helt olika apparter? Någon som vet? Lenning
Postad 19 juli 2010 - 01:01
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Hej är det någon som vet vad det är för skillnad mellan:
LE 850N
LE 550N
LE 530N
Alla är LED belysningen men vad skiljer annars? Jag vet att 950 har 3d men det är jag inte intresserad av.
M.V.H.
Postad 19 juli 2010 - 10:19
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Hej är det någon som vet vad det är för skillnad mellan:
LE 850N LE 550N LE 530N
Alla är LED belysningen men vad skiljer annars? Jag vet att 950 har 3d men det är jag inte intresserad av.
M.V.H.
Det är bara 850 som har bak led med lokal dimning de andra lär vara ett par klasser sämre i allt.
Postad 19 juli 2010 - 15:27
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Okej tack då vet jag  . Någon utav de sämre modellerna blir det inte.
M.V.H.
Postad 21 juli 2010 - 20:50
Karlsson8
-
Karlsson8
-
Amatör
-
-
62 inlägg
LG LX950N Låter ju skitskumt detta. Saknar THX och har sämre svärta än LE850N och ingen blåtand. Vad är det då som utger denna skapelse till LG:s flaggskepp då? Är det bara den tunna kanten runt om , som i.o.f ser grymt snyggt ut och 3D som utger den till det så är det ju katastrof. Man vill väll få en TV med bra bild/svärta och som inte hackar vid snabba panoreringar (som någon hade noterat) för 27.000:- Har själv inte sett LX950N live så ska inte säga nått egentligen. Men håll med att det låter surt om så är fallet. LE850N har jag tittat på i butik. och tyckte personligen att den hade bra bild och bra flyt i bilden. Man kan ju inte säga så mycket om färger och svärta när man står i butiksmiljö och kollar. Men den verka helt ok.
Om någon annan har sett LX950N så skriv gärna vad ni tyckte.
Postad 05 augusti 2010 - 22:38
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Grymt irriterande. Nu när man vill handla så finns inte LE850 55 tummaren i lager. Ringde och pratade med elgiganten och de visste inte när de fick in någon i lager. Finns inte i någon butik iom att de har inte ens fått in någon i centrallagret och det är där de få in sakerna innan de skeppas ut i butik.
Postad 06 augusti 2010 - 01:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Börjar tro att LG LE 850 55 tum är nån sorts modern myt
Postad 06 augusti 2010 - 08:30
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Man börjar nästan tro det
Postad 06 augusti 2010 - 14:14
Nisa
-
Nisa
-
Rookie
-
4 inlägg
precis har köpt 55lx950n och bara vill säga om ni har rad skaffa en så här tv.Ni kommer att inte vara besvikna.
Postad 08 augusti 2010 - 11:01
FyrkantigaÖgon
-
FyrkantigaÖgon
-
Användare
-
-
149 inlägg
Börjar tro att LG LE 850 55 tum är nån sorts modern myt 
Ja, jag börjar tröttna på att tillverkarna börjar göra reklam för produkter mer än ett halvår innan dom finns... I januari började LG slå på trumman för 8500 55" och nu har det gått 8 månader. Om 5 månader börjar dom skrika lungorna ur sig om 2011 års modeller, vi får se om 2010 års modeller finns ute då... Varför går dom inte hela vägen och lägger ner tillverkningen helt och ägnar sig uteslutande åt reklam; berättar sagor om produkter som inte existerar? Arrgh
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|