Kolla om du har packet loss, fast Telia bryr sig säkert bara om vad du får med TP testet.
Battlefield Bad Company 2 - PSN-ID-tråden -SPELA NU
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 20 februari 2010 - 20:31
Kolla om du har packet loss, fast Telia bryr sig säkert bara om vad du får med TP testet.
Postad 20 februari 2010 - 20:56
andreassofus
vad är packet loss?
Postad 20 februari 2010 - 21:50
Men kan inte dela ut internet till ps3an..
Fan har ja gjort bort mig tro??
Funkar den som en hub/switch så ja inte skulle köpt en korsad tp kabel??
Utan bara haft med mig en vanlig ###### rak kabel? :S
Edit: Jag kör 3G internet på min netbook o vill dela ut.
Redigerat av Andi_One, 20 februari 2010 - 21:55.
Postad 20 februari 2010 - 22:06
Enkelt förklarat, saker försvinner mellan dig och servern. Går ju att kolla genom att pinga om man tar reda på ip eller adress till servern.vad är packet loss?
Jag kan ha fel här men känner inte datorer nu för tiden av vilken kabel man använder och anpassar sig, har du delat det tidigare till ps3 eller annan pc förestenFan sitter i fjällen nu o vill spela!
Men kan inte dela ut internet till ps3an..
Fan har ja gjort bort mig tro??
Funkar den som en hub/switch så ja inte skulle köpt en korsad tp kabel??
Utan bara haft med mig en vanlig ###### rak kabel? :S
Edit: Jag kör 3G internet på min netbook o vill dela ut.
Postad 20 februari 2010 - 22:29
Hemma kör ja BBB 100Mbit o Switch på det i nätverket.
Men ja kände ju att suget efter BFBC2 kan inte ens en vecka i fjällen ta död på

Så köpte ju en ny 24" skärm med HDMI ingång för o kunna lira lite här uppe oxå.
Men men har ju BioShock 2 med mig o spela igenom oxå. O en platte bärs o en flaske jäger.
Postad 20 februari 2010 - 22:47
Enkelt förklarat, saker försvinner mellan dig och servern. Går ju att kolla genom att pinga om man tar reda på ip eller adress till servern.
hur "pingar" man?

Postad 20 februari 2010 - 23:57

Postad 21 februari 2010 - 03:07
Näär har ju inte det.
Hemma kör ja BBB 100Mbit o Switch på det i nätverket.
Men ja kände ju att suget efter BFBC2 kan inte ens en vecka i fjällen ta död på
Så köpte ju en ny 24" skärm med HDMI ingång för o kunna lira lite här uppe oxå.
Men men har ju BioShock 2 med mig o spela igenom oxå. O en platte bärs o en flaske jäger.
Börja med Jägern och avsluta med ölen och abstinensen till BC2 kommer att avta...
Hur länge blir du borta då?
Jag går online nu och kikar om någon är lirar BC2, om så är fallet så joinar jag (kommer inte bli nåt superlir så här efter krogen)
Postad 21 februari 2010 - 03:18
Börja med Jägern och avsluta med ölen och abstinensen till BC2 kommer att avta...
Hur länge blir du borta då?
Jag går online nu och kikar om någon är lirar BC2, om så är fallet så joinar jag (kommer inte bli nåt superlir så här efter krogen)
du e nog sent ute, dom flesta av oss gick precis offline

har förresten spelat hela natten nu utan att ha loggats ur en enda gång. kul att få spela färdigt matcherna för en gång skull.
men jag gillar inte att spela mot erensson och voldoo, dom är ju sjuka

Postad 21 februari 2010 - 03:19
Jag, sofus och Tiva körde några matcher mot dig och Voldoo och jag såg att du fick över 8000 poäng där ett tag. Grymt bra ju! Synd bara att du var i andra laget...Jag och Nutcracker här på forumet kommer in strax. Internet har legat nere och kom precis upp.. får ut 8/1 istället för 100/10..

Postad 21 februari 2010 - 12:41
Jag, sofus och Tiva körde några matcher mot dig och Voldoo och jag såg att du fick över 8000 poäng där ett tag. Grymt bra ju! Synd bara att du var i andra laget...
Var ju riktigt kul! Man blir extra glad när man lyckas döda en MHBare

Fick iaf till en knivning på sofus sista matchen då han fick mig i början nångång..
Drog iväg lite med poängen där ja, blev 98xx i slutet och lika mycket i pins efteråt, skyller på flyt

Fler MHB matcher! 1 squad i varje lag så det blir lite motstånd!
Postad 21 februari 2010 - 12:44

Postad 21 februari 2010 - 13:05
Behöver jag nämna att jag ramlade ut när jag spelade med er igår?
Ibland, trodde du inte gillade vår squad bara

Postad 21 februari 2010 - 13:36
Och jag lyckades kniva dig en gång i slutet på sista matchen. Kändes som en vinst bara det.Fick iaf till en knivning på sofus sista matchen då han fick mig i början nångång..

Postad 21 februari 2010 - 16:06
Och jag lyckades kniva dig en gång i slutet på sista matchen. Kändes som en vinst bara det.
Grr, får ta revanch snart!
Postad 21 februari 2010 - 16:48
Ska in o lira idag med en av mina polare kom gärna in o joina våran squad om ni vill. Ni kanske får höra massa skitsnack från igår så om ni vill koncentrera er att spela råder ja er till en annan squad..
Känns som snart har man iaf taggat alla MHB:are

Postad 21 februari 2010 - 18:17
Jag vet inte vad det beror på riktigt, det jag såg direkt var att banan innehöll väldigt mycket snörök så man såg betydligt mindre, detta syns inte alls på PS3an?(Port Valdez heter den väl?). Sen när man blir skjuten på PC är det svårare att "backa undan". På PS3an känns det som att det är lättare att "smita".
Nu vill jag inte skapa någon PC v PS3 debatt, jag gillar båda plattformarna. Jag undrar bara om mina iakttagelser är korrekta?
EDIT: Och denna ligger ju verkligen helt fel nu. Sorry, den skulle ju ligga i den andra BC2 tråden...
Redigerat av Falcy, 21 februari 2010 - 18:19.
Postad 21 februari 2010 - 18:23
Postad 21 februari 2010 - 20:43
In your dreams man, det kommer aldrig hända.Grr, får ta revanch snart!

Postad 22 februari 2010 - 10:19
Postad 22 februari 2010 - 13:17
Gick väl sisådär för mig men man blir vä'l bättre med tiden får man hoppas =)
Nån som har nå tips på hur jag får igång headsetet? Har hittat de ute i PS3 menyn och har valt det som både in och utgående ljud och jag hör mig själv i headsetet när jag ställer in volymen och så. Men väl inne i spelet så fungerar inte min mic och andras prat kommer direkt i högtalarna.
Postad 22 februari 2010 - 14:58
Det var kul att spela med några här ifrån igår, kommer inte igåg vilka ni var men hörde att ni nämnde mitt namn och kände igen mig iaf =). Jag har lite problem med mitt lånade headset och får det inte riktigt att fungera så kunde inte svara dock.
Nån som har nå tips på hur jag får igång headsetet? Har hittat de ute i PS3 menyn och har valt det som både in och utgående ljud och jag hör mig själv i headsetet när jag ställer in volymen och så. Men väl inne i spelet så fungerar inte min mic och andras prat kommer direkt i högtalarna.
vet att folk har haft problem med chatten i demot, fast det var i början. då skulle man vänta med att sätta på HS tills man va inne i spelet, då funkade de. dock så behöver inte jag göra det längre och har inte hört att andra behöver göra det heller, men det kan ju vara värt ett försök.
funkar ditt HS i andra spel?
Postad 22 februari 2010 - 15:20
Det var kul att spela med några här ifrån igår, kommer inte igåg vilka ni var men hörde att ni nämnde mitt namn och kände igen mig iaf =). Jag har lite problem med mitt lånade headset och får det inte riktigt att fungera så kunde inte svara dock.
Det var mej du spelade med kokkimokk och du spelade med mej och mina kompisar som inte är medlemmar här

men de var kul så länge de varade. Vi vann ju varenda match iaf och kom topp 3 hela tiden vilket var rätt kul. Ikväll blir de en del lirande för mej igen..Joina om ni vill
Postad 22 februari 2010 - 15:31
så sitter du och spelar själv voldoo så får du gärna skicka iväg en invite

får passa på att spela lite nu, inte länge kvar innan dom stänger ner demot
Postad 22 februari 2010 - 16:26
vet att folk har haft problem med chatten i demot, fast det var i början. då skulle man vänta med att sätta på HS tills man va inne i spelet, då funkade de. dock så behöver inte jag göra det längre och har inte hört att andra behöver göra det heller, men det kan ju vara värt ett försök.
funkar ditt HS i andra spel?
Har faktiskt inte provat nåt annat spel då jag lånade de precis före helgen men ska prova att vänta med att starta HS tills jag är inne och se vad som händer, kanske skulle prova lite COD4 också och se. Men det fungerar bra ute i PS3 menyn och till telefonen iaf.
Postad 22 februari 2010 - 16:29
får passa på att spela lite nu, inte länge kvar innan dom stänger ner demot
Jag är säkert helt efter men kommer dom stänga ner demot?
Edit: hittade lite info nu, 25:e februari verkar dom stänga ner. Ganska bra för då hinner jag köra igenom Heavy Rain som släpps på onsdag =)
Redigerat av kokkelimokk, 22 februari 2010 - 16:36.
Postad 22 februari 2010 - 16:57

Postad 22 februari 2010 - 17:32
Måste ta och fixa mig några inbytesspel dock, frågar i andra tråden

Postad 24 februari 2010 - 12:17
Snart dags för release, här kommer ID. Hoppas vi ses på slagfältet
MHBnamn ID Headset
------- Herr_Nilo ------- Herr_Nilo ----------JA--------------------
Voldoo nu åker vi!
Postad 25 februari 2010 - 00:58
Ja kommer hem på lördag som först o då e ju demot nere

Postad 25 februari 2010 - 03:23
Men nu kommer ju snart fullversionen så jag tror du överlever en veckas väntan.Fyfan så bra ni har de som är hemma o kan lira!
Ja kommer hem på lördag som först o då e ju demot nere

Postad 25 februari 2010 - 07:25
Nu mina vänner ska vi börja nöta.
Snart dags för release, här kommer ID. Hoppas vi ses på slagfältet
MHBnamn ID Headset
------- Herr_Nilo ------- Herr_Nilo ----------JA--------------------
Voldoo nu åker vi!
Mohhaha du kan ansluta dej till MHB du

Vi lär ju lira idag ,sista dan på demot. Ja hör av mej eller du hör av dej... Känns som vi lär lana när spelet kommer ut.. en på projjen och en på tvn

Sista dan idag boys hoppas ja får se några som ansluter =)
Postad 25 februari 2010 - 08:24
Klart att vi ska nöta sista dagen och allt, för att finslipa det sista inför release.
Jag kommer över med PS3'an när vi får spelet .
Alla som är sugna på att lira kan lägga till mig anyday!
Postad 25 februari 2010 - 13:22

Postad 26 februari 2010 - 15:51

Från vänster: 40" , 90" , 32"
Redigerat av Andi_One, 26 februari 2010 - 15:52.
Postad 26 februari 2010 - 16:58

Postad 26 februari 2010 - 17:02

Postad 26 februari 2010 - 17:16

har en tw700 som gått några hundra timmar

Ska försöka låna hem en 32 av farsan till bfsläppet om vi blir några stycken men får se brukar mest bli öldrickande,buzz och bomberman när dem kommer

andi_one hur kör du med ljudet? Kör ni hörlurar eller? Man vill ju höra varandra också i headset eller snackar ni bara i rummet också

Postad 26 februari 2010 - 18:12

Postad 26 februari 2010 - 19:46
ett tvättäkta gamerroom!!!Voldoo: Du menar som de brukar se ut hos mig på helgerna?
Från vänster: 40" , 90" , 32"
/MeanMach
Postad 26 februari 2010 - 20:21
ett tvättäkta gamerroom!!!
/MeanMach
Kan bara hålla med...kör projje själv, 106", o det är så här det ska se ut

Postad 26 februari 2010 - 20:58
andreassofus: Menar du denna:
Sony + PS-3
PS-3 120 Gb Slim på köpet.
nope kollade på den förut oxh det var inte den,, tror projjen heter wd 10 eller nåt liknande

Postad 26 februari 2010 - 21:54
Tycker den funkar riktigt bra men suget mot full hd går mej på nerverna nu när man blev lurad av någon telefonförsäljare o skaffa comhem med hdpaketet haha...
Hmm men det finns väl ingen leverantör som sänder TV i Full HD? Iaf inte 1080p.
Postad 26 februari 2010 - 22:29
Annars har jag missat nån datamodell =) men imed priset så låter det som det stämmer.
Redigerat av The Hulk, 26 februari 2010 - 22:30.
Postad 26 februari 2010 - 22:32
När jag och Jaken_23 spelar så har ja mitt hemmabio system på.
Han har lite volym på tv`n.
Jonte däremot brukar ha hörlurar på sig när han e hemma hos mig o spelar på tv`n.
Jag är ensam om HeadSet på mig om vi har med en 4e som spelar från håll t ex.
Kokkelimokk: Nääe 1080i & 720p är de som gäller vid HDTV.
Dock är de najse med 1080p när man har PS3, BD, xbox360 och HD-dvd

Jag kör med full hd proj och full hd 40" men min gamla 32" sovrums tv som jag lyfter ut när
det är PS3 LAN hos migär bara vanlig 720p.
Men på 32" så spelar de inte så jätte stor roll ärligt talat.
Redigerat av Andi_One, 26 februari 2010 - 22:36.
Postad 26 februari 2010 - 23:07
andreassofus: Beror på att den ersatts av denna =) bättre projj =)
Annars har jag missat nån datamodell =) men imed priset så låter det som det stämmer.
aha då är jag med

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar