Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd AC - Ryan Playon *

389 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 november 2010 - 16:37

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Hej!

Fundera på en PlayOn HD. Antingen en Playon HD Mini då jag har filmerna på nätverket.
Har idag en TViX 4100 + en 6500. Har även en Asrocki biorummet som ersatte TViX'en 6500 för ett är sedan. Då slapp jag allt strul med olika FW som funkar olika bra för olika ändamål.
Men en mediaspelare som denna eller TViX har en del fördelar rörande pris, enkelhet m.m. så min fråga är om denna är mycket bättre än en TViX 6500?
Är det stabila FW?
Inga hängningar?
Klarar den BD isos bra?
Är bilden likvärdig med TViX'en för er som sett denna?
Snabb uppstart?
Tyst?

Tack på förhande för eventuella kommentarer-

mvh
T

Har Hd modellen hemma nu och testar, allt fungera från mina externa diskar Bd.iso osv, däremot kan man inte ändra texter på BD filer, ett + för att den läser HFS+ (OSX) diskar, men gränsnittet har en hel del att önska, att pilla med jukeboxen är på tok för segt och jobbigt men testar runt lite olika options

Man hör att den surrar men inte så att det stör.

Redigerat av motif, 21 november 2010 - 16:49.

Postad 23 november 2010 - 00:53

Unregisteredbf1d2250
  • Unregisteredbf1d2250
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har nu äntligen skaffat mig en AC RyanPlayon med i TB hårddisk och är en så länge supernöjd....

Men har stött på ett litet problem och det gäller img filer?? Stödjer AC Ryan img eller inte?
Och om den inte gör det hur kan man då göra för att kunna spela upp dem? På ett bra och enkelt sätt, utan att kvaliten blir lidande? Förklara gärna utförligt, då jag inte är den bästa när det gller sådana här saker...

Har inte hunnit testa iso-filer eller bd-iso.. Men visst stöds dessa format av AC ryan Playon?

Är jätte tacksam för all hjälp...

/ Johan

Postad 23 november 2010 - 05:24

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har nu äntligen skaffat mig en AC RyanPlayon med i TB hårddisk och är en så länge supernöjd....

Men har stött på ett litet problem och det gäller img filer?? Stödjer AC Ryan img eller inte?
Och om den inte gör det hur kan man då göra för att kunna spela upp dem? På ett bra och enkelt sätt, utan att kvaliten blir lidande? Förklara gärna utförligt, då jag inte är den bästa när det gller sådana här saker...

Har inte hunnit testa iso-filer eller bd-iso.. Men visst stöds dessa format av AC ryan Playon?

/ Johan

Ändra filamnet från .img till .iso så ska du se att det fungerar :(

Postad 23 november 2010 - 09:20

Unregisteredbf1d2250
  • Unregisteredbf1d2250
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hur ändrar man filnamnet från img till iso?

Vet är inte den bästa när det gäller sådana här saker....

/ Johan

Redigerat av Unregisteredbf1d2250, 23 november 2010 - 09:20.

Postad 23 november 2010 - 09:27

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Hur ändrar man filnamnet från img till iso?

Vet är inte den bästa när det gäller sådana här saker....

/ Johan

Lugnt :(
Nej alltså om du har en film på hårddisken och den heter t.ex Avatar.img så markerar du den och ändrar namnet till Avatar.iso har du många filmer som måste ändras så finns det ngt command man kan köra i Win och i OSX finns ett program som heter Name Mangler

Postad 23 november 2010 - 09:52

Roger_O
  • Roger_O
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hejsan!

/ Johan

Hej!

Här har du lite mer hjälp som jag skrev tidigare:

"Hittade lösningen på mitt problem i en annan tråd på Sweclokers, det var A.C.Ryan Mikael och Linkarnnr3 som svarde följande.

"Vill du fortfarande bytan namn på filerna så går du på mappalternativ i kontrollpanelen och väljer fliken visning och avmarkerar "dölj filnamnstillägg för kända filtyper"¨. Nu kan du byta filtilläg på alla filer ('ven mera känsliga filer), så om du inte är en van annvändare så kan du markera den sen igen när du är klar!"

"För att förtydliga .img frågan. Man måste byta namn ifrån .img till .iso så skall det fungera. Precis som föregående talare förklara så måste man ändra i sina map alternativ i Windows för att kunna göra det. Klipp/klistrat -> "Vill du fortfarande byta namn på filerna så går du till map alternativ i kontrollpanelen och väljer fliken visning och av markerar "dölj filnamnstillägg för kända filtyper""

Så det jag lyckades med eftersom jag hade glömt att visa filnamnmnstillägget var att när jag döpte om filen från film.img till film.iso så blev det film.iso.img detta hade spelaren minst sagt problem med.

Nu efter mitt hjärnsläpp så funkar det kanon!"

//Roger

Postad 23 november 2010 - 09:53

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har lite funderingar kring YAMJ. Jag har filmer på lite olika hårddiskar (NAS och extern hdd in i NASen), hur gör jag för att få upp samtliga filmer i samma bibliotek på min playon hd?
Läste även att det fanns tvixie2playon hd, hur fungerar det? Är det en motsvarighet till YAMJ eller ska man använda båda? Jag är van vid tvixie och vet hur det programmet fungerar.

Samt: Igår kollade jag på en film med extern text till. Texten hoppade igång perfekt men efter 1-3 minuter så stängdes texten av. Startade då texten men samma historia igen. Så höll jag på hela filmen (ganska störande). Gick igenom srt-filen för att se om det var något i texten, men såg inget som märkte ut sig. Testade även en annan film och där fungerade texten bra (förutom kursivproblemet). Kör med senaste fw (4368 va?).

Hej,

Angående YAMJ så måste jag hänvisa dig till vårat forum -> http://www.acryan.co...php?f=95&t=8543 Är förklarat i svaren!

Angående tvixie så har jag aldrig testat det själv men skall tydligen gå. Hittade en 'how to' på våran forum som verkar fungera -> http://www.acryan.co...php?f=41&t=5305

Problemet som du har med undertexterna har jag aldrig hört talas om förut. Ifall du har formaterat hårddisken och sedan om installerar samma r. 4368 (som är senaste betan!) igen och fortfarande har problemet med samma .srt fil så gissar jag att något är konstigt med just den filen. Ifall problemet fortsätter så säg till!

Mvh
Mikael

Hej, jag är ny här och har precis skaffat en AC Ryan PlayonHD. Jag har två frågor:

1. Går det att streama film från nätet direkt till Playon på samma sätt som internetradio? Man kan ju t.ex. streama film till en dator från CDON.COM. Hur kan man göra detta i så falll?

2. Jag tankade ner en film i WMV-format från CDON.se. Denna placerade jag på en USB-disk kopplad till Playon som jag använder som NAS. När jag försöker köra igång filmen så får jag meddelandet FATAL ERROR och filmen körs inte igång. Enligt specifikationen ska ju WMV-format kunna hanteras av enheten. Vad kan vara fel?

Hej,

1. Detta går inte med Playon!HD.

2. Vi stödjer WMV3 (Windows media player 9) men inte WMV1 (WMP 7) and WMV2 (WMP 8) för de kräver mjukvara avkodning, som vi inte har. Ifall du kollar detaljer på vilket program som har används för att göra filen du försöker spela upp så ser du vilken version som använts. Ett gratis program för att kolla ->http://mediainfo.sou...net/en/Download Du kan även klistra ett PM till mig med resultatet (i en text fil) ifall du vill att jag ska läsa av och svara mer detaljerat.

Mvh
Mikael

Tjenare MHB

Är det bara jag som fått med fel strömadapter när jag köpte en Playon!HD ? Lade märke till det idag när jag äntligen hade tid över för att koppla in den. Kontakten på strömadaptern är bra mycket mindre än själva ingången för ström på spelaren.

Har jag bara haft otur eller är jag bara korkad och har missat något? :(

Hej,

Tyvärr så är det ca: 40-60 personer som ligger i riskzonen för att ha fått fel ström adapter. Har blivit något fel i vårat lager och någon har blandat ihop ett par beställningar till Sverige. Ifall detta har skett så kontakta din/era återförsäljare för ett byte.

Ber om ursäkt! :D

Mvh
Mikael

Hejsan!

/ Johan

Hej,

Vi stödjer inte .img filer. Men du kan döpa om dina .img filer till .iso filer och då spelas dem. För att byta namn så byter helt enkelt ändelsen på filnamnet.

Ex: Batman.img -> Batman.iso

Ifall du inte kan se ändelserna på dina filer så måste du ändra en inställning i kontrollpanelen>Map alternativ(Folder options) och välj bort 'göm kända filtyper' eller 'hide known extensions' på Engelska.

Mvh
Mikael

Postad 23 november 2010 - 22:02

Larry2k
  • Larry2k
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag får inte min playon att spela upp mappade (okomprimerade) bluray-filmer. Ska den klara det, eller klarar den bara av iso?

Postad 23 november 2010 - 23:05

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Min klarar det, när jag trycker på mappen får jag alt "play folder"... Dock inga menyer utan filmen startar direkt..
Kanske beror på vilken FW du har? Jag kör med v7.3.x r4368

//Thomas

Postad 24 november 2010 - 15:19

whodafk
  • whodafk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur bittorrent klienten funkar?

Vet någon om PlayON DVR HD funkar till boxer?

Redigerat av whodafk, 24 november 2010 - 15:22.

Postad 24 november 2010 - 16:08

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Har nu äntligen beställt en PlayOn HD ;)
Trevligt att veta att det finns bra support för spelaren.

Väntar på recention :rolleyes:

Postad 25 november 2010 - 13:28

kimcarlsson
  • kimcarlsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hejsan

Tänkte åka och köpa mig en av dessa spelare idag, men har två frågor.
Kör nästan enbart mkv-filer.

Kan man bläddra mellan inbäddade undertexter i en mkv-fil, och kan man använda separat text-fil till en mkv-fil?

Letade lite men hittade inte något bra svar, tack på förhand :D

Postad 25 november 2010 - 14:19

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hejsan

Tänkte åka och köpa mig en av dessa spelare idag, men har två frågor.
Kör nästan enbart mkv-filer.

Kan man bläddra mellan inbäddade undertexter i en mkv-fil, och kan man använda separat text-fil till en mkv-fil?

Letade lite men hittade inte något bra svar, tack på förhand :D

1. självklart kan du det
2. ja srt då går det att blädra mellan inbäddade text filer och externa text filer

Postad 25 november 2010 - 15:00

kimcarlsson
  • kimcarlsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Oj, tack för snabbt svar, låter ju nästan för bra för att vara sant B)

Då får man åka till handlaren idag då :D

Postad 25 november 2010 - 19:30

whodafk
  • whodafk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
DON'T DO IT! Köp inte AC ryan playon....

Om du inte är villig att lägga ner timmar på o söka på deras forum....

Helt sjukt dålig manual, bra support på forumet men tar minst 6h o få allt o funka....

edit: jag har hållt på mer än 6h nu och allt funkar fortfarande inte...

Redigerat av whodafk, 25 november 2010 - 19:33.

Postad 25 november 2010 - 22:20

nintendo
  • nintendo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
En fråga:

-det går inte att använda sin ipod/iphone för att styra sin playon via trådlösa nätverket? Tänkte till musik...

Postad 26 november 2010 - 09:16

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Helt sjukt dålig manual, bra support på forumet men tar minst 6h o få allt o funka....

Synd att du tycker så... Men för att få den att fungera bra börja med att byta firmware (uppgradera) 2 ggr i rad. från ett usb minne. koppla in den i nätverket -> starta upp den -> gå in i din rauter kolla vilken ip adress den har fått -> tilldela mac adressen fast ip i rautern -> starta om boxen gå sedan in i nätverksinställningarna och kör om auto uppsättningarna för nätet igen så får den, den till delade adressen. Vips så får den den adressen hela tiden utan att du behöver ändra i PCn
Detta är att föredra om man skall ha den på nätet. efrtersom realese tiden gör att den får olika adresser från rautern. Win7 cashar gamla uppkopplingar och fattar inte att dessa är inaktiva om adressen ändras.
Resurser som Mediaserver,fileservrar bör ha fast ip i nätverket.

Själv var jag igång på 30 minuter på den första. och 15 minuter på den andra.
Jo visst finns det några saker som fungerar mindre bra.
SAMBA server och WIN7 är tyvärr ingen höjdare i vissa fall. men detta beror på att Microsoft har ändrat i Authorizations protokollet till 64-bit men detta går att lösa genom register hack. (om du har detta probem från tidigare installationer av Win7 svensk) Oftast är det Pc klienterna i nätverket som är problemet och inte Linux samba servern.

själv har jag en ASUS Rauter med Tomato och sambaserver inbyggd. Win2003 server(file and mediaserver) med Twinkyserver rullande. Flera pcs olika os på dessa. En Playon HD och en mini samt en liace cinema
Alla rockar tillsamans dvs jag kan titta/lyssna på film/musik från vilken media spelare/pC jag vill, från vilken källa jag önskar över nätverket. Det ända problemet jag har är att på Liace:n kan jag inte få fram det digitala ljudet (från MKV filer) på tvn i gästrummet över HDMI kabeln med detta är Liace problem.

Du få gärna skriva vilka typer av problem du har lite mer konkret så vi kan hjälpa dig.
Du skrev "jag har hållt på mer än 6h nu och allt funkar fortfarande inte" låter lite konstigt löser man inte ett problem på 1 timma så tar man väl hjälp. istället för att skapa irritation, frustration och bortkastad tid?

//Ulf

Postad 26 november 2010 - 10:22

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag får inte min playon att spela upp mappade (okomprimerade) bluray-filmer. Ska den klara det, eller klarar den bara av iso?

Hej,

Japp. Skall spela båda formerna. .iso samt i kataloger.

Är det någon som vet hur bittorrent klienten funkar?

Vet någon om PlayON DVR HD funkar till boxer?

Hej,

Vi haft strul med BitTorrent den senaste tiden och vi håller på och försöka klura ut hur vi skall fixa detta. Har inga trix för att få det att funka för tillfället! När jag har svar så säger jag till här, samt vårat forum.

Hej,

Trist att du tycker så. Istället för att leta 6 timmar på forumet så kan du skicka ett e-mail eller ringa direkt till mig. Nummer hittar du i våran support sida. Detta är elektronik/datorer och det kan vara väldigt frustrerande ifall något inte funkar. Men jag är övertygad om att jag kan hjälpa dig ifall du ger mig en chans.

En fråga:

-det går inte att använda sin ipod/iphone för att styra sin playon via trådlösa nätverket? Tänkte till musik...

Hej,

Vi har inget sådant stöd tyvärr. Får nog bli något för våra framtida produkter i så fall. Tror inte det går att ordna till något sådant stöd till nuvarande produkter.

Mvh
Mikael

Postad 27 november 2010 - 10:58

JICA
  • JICA
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,
går det att använda torrentfunktionen även för legal nedladdning? Finns det några exempel på legala siter som tillhandahåller filmer som man kan köra via denna funktion?

Redigerat av JICA, 27 november 2010 - 10:58.

Postad 29 november 2010 - 02:06

Unregisteredbf1d2250
  • Unregisteredbf1d2250
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hejsan!

Igår när ja lade in en film med en separat text fil (srt), så blev bokstäverna å, ä, ö skrivna i kinesiska tecken. Hur kommer dett sig? Är det troligt att det var fel på undertextfilen eller behövs någon uppdatering eller inställning?

/ Johan

Postad 30 november 2010 - 03:26

Unregisteredbf1d2250
  • Unregisteredbf1d2250
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hejsan!

Hade några frågor ytterligare....

- Kan man koppla till en extern dvdbrännare/läsare eller en extern bluraybrännare/läsare och se film via den?
- Om det går att koppla in en extern dvd/bluray, kan man i så fall se tyngre filer utan problem eller måste man ändå lägga in dem på hårddisken?
- När jag ser gamla på ac ryan så är bilden anpassad till dåtidens format.. Använder nästan alltid bildformatet fit.. Finns det någon inställning som man kan göra för att slippa ställa in fit manuellt varje gång?

MVH

/ Johan

Postad 30 november 2010 - 15:04

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Edit:

Blev en dubbelpost-> Nån som kan ta bort detta inlägg eller lära mig hur man gör? :)

Mvh
Mikael

Redigerat av ACRyan_Mikael, 01 december 2010 - 10:14.

Postad 30 november 2010 - 15:07

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej,
går det att använda torrentfunktionen även för legal nedladdning? Finns det några exempel på legala siter som tillhandahåller filmer som man kan köra via denna funktion?

Hejsan,

Klart det går! Bara leta upp dessa sidor. Jag använder inte sådana själv då jag bor i Holland :)

Mvh
Mikael

Hejsan!

Igår när ja lade in en film med en separat text fil (srt), så blev bokstäverna å, ä, ö skrivna i kinesiska tecken. Hur kommer dett sig? Är det troligt att det var fel på undertextfilen eller behövs någon uppdatering eller inställning?

/ Johan

Se nedan!

Hejsan!

Hade några frågor ytterligare....

- Kan man koppla till en extern dvdbrännare/läsare eller en extern bluraybrännare/läsare och se film via den?
- Om det går att koppla in en extern dvd/bluray, kan man i så fall se tyngre filer utan problem eller måste man ändå lägga in dem på hårddisken?
- När jag ser gamla på ac ryan så är bilden anpassad till dåtidens format.. Använder nästan alltid bildformatet fit.. Finns det någon inställning som man kan göra för att slippa ställa in fit manuellt varje gång?

MVH

/ Johan

För dina undertexter, samt 'fit' problem så löser det sig ifall du uppgraderar din firmware till r. 4368. Du hittar en länk till dessa här -> http://www.acryan.co...php?f=44&t=9237 Du har instruktioner hur du installerar beskrivet i samma länk. Se till att du har minst r. 3582 installerat före du uppgraderar till dessa. Du kan se vilken version du har ifall du går till Setup>System>System info och läser av software information.

Angående USB-DVD/Bluray, så kan du koppla in dem. Men du kan inte spela original filmer/musik/serier ifrån dessa då detta är olagligt på våra spelare, därav spärrat. Men du kan bränna egna skivor och spela dem utan problem.

Mvh
Mikael

Postad 01 december 2010 - 08:30

Unregisteredbf1d2250
  • Unregisteredbf1d2250
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hejsan igen..

Är inte den bästa på sådana hära saker och behöver lite mer hjälp och assistans när det gäller uppgraderingen av firmware...
Jag tar det från början när jag går in på system info, får jag följande information: software: v7.0.6 r3615.

Till vilken firmware skall jag först uppdatera och vart hittar jag den? Och vad är nästa steg och nästa liksom...
Hur många uppgraderingar behöver jag göra innan jag har r.4368...

Sedan undrar jag också om man kan och uppgradera via usb? Hur gör man detta, liksom vart går jag in etc??

MVH

Johan U

Postad 01 december 2010 - 10:10

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hejsan igen..

Är inte den bästa på sådana hära saker och behöver lite mer hjälp och assistans när det gäller uppgraderingen av firmware...
Jag tar det från början när jag går in på system info, får jag följande information: software: v7.0.6 r3615.

Till vilken firmware skall jag först uppdatera och vart hittar jag den? Och vad är nästa steg och nästa liksom...
Hur många uppgraderingar behöver jag göra innan jag har r.4368...

Sedan undrar jag också om man kan och uppgradera via usb? Hur gör man detta, liksom vart går jag in etc??

MVH

Johan U

Hej Johan,

Inga problem.

Du behöver först uppdatera till r. 3582 för att de är första versionen som är baserad på en helt ny typ av firmware. Och sedan kan du uppdatera till r. 4368.

1. Ladda ner r. 3582 -> http://www.acryan.co...82_European.zip
2. Packa upp innehållet (install.img) till en USB-sticka som är formaterad till FAT32. Direkt i stickan utan att skapa kataloger.
3. Koppla in USB-stickan till din Playon!HD. Starta spelaren kopplad till din TV ifall du inte redan har det.
4. Gå till Setup>System>System upgrade och tryck 'Enter' på din fjärrkontroll.
5. Spelaren startar om och påbörjar installationen av din nya firmware.

När du gjort detta. Gör du samma procedur med följande r. 4368 -> http://www.acryan.co...68_European.zip

Lycka till!

Mvh
Mikael

Postad 01 december 2010 - 13:57

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hejsan,

Till er som inte är jätte nöjda med nuvarande GUI (lite svårt att se menyval etc) borde kolla in våran kommande Playon!GUI 2.0 som vi hoppas kunna lansera inom 1-2 månader till alla våra spelare. Ni hittar information och bilder i följande länkar. Detta lanseras i samband med en ny produkt som vi släpper. Men mest för GUI/meny som jag länkar er :)

http://www.acryan.co...hp?f=143&t=9551

&

http://www.playonhd....yonhdessential/

Mvh
Mikael

Hej Micke
Något nytt om Gui 2.0 när det släpps?
I forumet: http://www.acryan.co...p...51&start=20
så pratas det om 1-2 månader (12 November) så om det bästa infaller så borde det vara en vecka kvar till realese. Eftersom POHD Essential finns släpt i vissa länder http://www.wehkamp.n...l...ge&cmid=WEH så borde den vara klar eller..... för andra enheter..

Postad 01 december 2010 - 16:10

Roger_O
  • Roger_O
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Erbjudande på Webhallen de säljer AC Ryan Playon!HD Mini Mediaplayer för 799:- gäller bara idag.

http://www.webhallen...nder?&ref=NB_84

/Roger

Postad 01 december 2010 - 16:27

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Erbjudande på Webhallen de säljer AC Ryan Playon!HD Mini Mediaplayer för 799:- gäller bara idag.

http://www.webhallen...nder?&ref=NB_84

/Roger

thx en till beställd till gästrummet

Postad 01 december 2010 - 17:37

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej Micke
Något nytt om Gui 2.0 när det släpps?
I forumet: http://www.acryan.co...p...51&start=20
så pratas det om 1-2 månader (12 November) så om det bästa infaller så borde det vara en vecka kvar till realese. Eftersom POHD Essential finns släpt i vissa länder http://www.wehkamp.n...l...ge&cmid=WEH så borde den vara klar eller..... för andra enheter..

Hejsan,

Har inga exakta detaljer när det kommer till Playon!GUI 2.0 just nu. Vet bara att det kommer bli prioriterings ändringar att t.e.x ACR-PV76120 kommer säkerligen att komma med nya GUI+SDK först av anledningen att SDK 4.0 firmware är mer komplett/färdig till den, än till Playon!HD/Mini. I början var det sagt tvärtom.

Vet även att detta kommer att uppdateras officiellt när vi har exakt information. Jag kommer få veta samma dag som alla andra med största sannolikhet. Men jag räknar med en fördröjning av vad som sagts ifrån början. Hur länge har jag ingen aning om just nu, beror helt på hur det går med konverteringen och sedan testandet.

Mvh
Mikael

Postad 02 december 2010 - 03:12

Unregisteredbf1d2250
  • Unregisteredbf1d2250
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen nu har jag uppgraderat min spelare till de nya firmwaren... Och allt fungerar....

Har nu några andra små frågor...

1. När jag t.ex går in på browsern och sedan i på ett usbminne/extern hårddisk.. Så är det väldigt svårt att se vilken fil som är markerad.. Kan man byta färger i menyn så man enklare ser vilken fil som är markerad.. Eller vad är det bästa sättet för att fixa detta?

2. När jag går in i en mapp som i sin tur innehåller nya mappar... Säg t.ex att den innehåller 20 mappar och att de heter säsong 1 till och med 20... Så lägger det sig inte i bokstav/sifferordning.. Hur komme detta sig? Finns det någon inställning?

/ Johan

Postad 03 december 2010 - 12:41

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen nu har jag uppgraderat min spelare till de nya firmwaren... Och allt fungerar....

Har nu några andra små frågor...

1. När jag t.ex går in på browsern och sedan i på ett usbminne/extern hårddisk.. Så är det väldigt svårt att se vilken fil som är markerad.. Kan man byta färger i menyn så man enklare ser vilken fil som är markerad.. Eller vad är det bästa sättet för att fixa detta?

2. När jag går in i en mapp som i sin tur innehåller nya mappar... Säg t.ex att den innehåller 20 mappar och att de heter säsong 1 till och med 20... Så lägger det sig inte i bokstav/sifferordning.. Hur komme detta sig? Finns det någon inställning?

/ Johan

Hejsan,

Bra att det fungerar nu :wub:

För dina nya frågor rekommenderar jag dig att läsa(kika bilderna) denna tråd på vårat forum -> http://www.acryan.co...p?f=152&t=10077

Finns inte så mycket du kan göra nu. Det är realtek baserade menyer och det är något vi jobbat med i många månader nu för att fixa.

Mvh
Mikael

Postad 03 december 2010 - 16:03

hetkasz
  • hetkasz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Funderar över att köpa en https://www.prisjakt...kt.php?p=468229 så jag ställer några frågor:

1. Hur många decibel låter den? (Jag vill ha en tyst spelare, men eftersom jag vill spela bluray isos så vill jag ha intern hårddisk och väljer därför inte mini-varianten)
2. Fungerar endast "AC Ryan Wireless N USB Adapter för Playon! HD" för trådlöst nätverk eller kan man använda en usb-adapter som man redan har?
3. "DTS (passthrough & downmix to stereo)" Som jag har förstått detta så försämras väl inte ljudkvaliten? Ljudet är väl fortfarande intakt utan att ha transkodats destruktivt på vägen till ljudanläggningen?
4. Bittorrent måste fungera innan jag köper den. Jag väntar tills denna fw släpps http://www.acryan.co...?p=66719#p66719
5. Alternativt om någon kan bekräfta att denna custom funkar http://www.acryan.co...?p=66584#p66584

Postad 03 december 2010 - 16:44

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Funderar över att köpa en https://www.prisjakt...kt.php?p=468229 så jag ställer några frågor:

1. Hur många decibel låter den? (Jag vill ha en tyst spelare, men eftersom jag vill spela bluray isos så vill jag ha intern hårddisk och väljer därför inte mini-varianten)
2. Fungerar endast "AC Ryan Wireless N USB Adapter för Playon! HD" för trådlöst nätverk eller kan man använda en usb-adapter som man redan har?
3. "DTS (passthrough & downmix to stereo)" Som jag har förstått detta så försämras väl inte ljudkvaliten? Ljudet är väl fortfarande intakt utan att ha transkodats destruktivt på vägen till ljudanläggningen?
4. Bittorrent måste fungera innan jag köper den. Jag väntar tills denna fw släpps http://www.acryan.co...?p=66719#p66719
5. Alternativt om någon kan bekräfta att denna custom funkar http://www.acryan.co...?p=66584#p66584

Hejsan,

Ska försöka svara på dina frågor.

1. Har ingen decibel mätare. Låter lite när du jobbar med hårddisken. Fläkten gör lite ljud ifrån sig. Inget jag tänker på alls när jag spelar en film. Har inte spelaren igång annars. Jag tycker spelaren låter lite, men någon som har bättre svar kan väl fylla i sina egna erfarenheter.

2. Officiellt stödjer vi enbart våran USB-dongle. Men vi har en tråd på forumet ifall du vill testa själv, men på egen risk -> http://www.acryan.co...mpatible dongle Värsta som kan hända är ju att det inte fungerar.

3. Har du passthrough inställt och stöd för det i din AVR/förstärkare så är det 100% samma kvalitet som källan. Ifall du downmixar till stereo så försämras kvalitén. Du kan välja att den 'downmixar' till 2 eller flera kanaler ifall du har HDMI. Ifall du kör optisk/coaxial kabel så måste du 'downmixa' till 2 kanaler. Alla våra spelaren stödjer alla dessa varianter i vanlig DTS/Dolby men även Dolby True HD. Just nu fungerar även DTS HD MA i pass/downmix men det är inget vi kan garantera i framtiden. Med nuvarande firmware så gör det dock det!

4. Fick idag en ny firmware som skall ha en fungerande BT klient, återstår att se hur det går, men första prognosen låter lovande men har dock inte hunnit testa detta själv. Kommer testa detta över helgen! Släpps nästa vecka ifall allt går bra.

5. Vi hoppas att vi fixar våran klient så du slipper oroa dig ;) Får vänta ett litet tag till dock!

Hoppas detta hjälper.

Mvh
Mikael

Postad 03 december 2010 - 20:36

hetkasz
  • hetkasz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hejsan,

3. Har du passthrough inställt och stöd för det i din AVR/förstärkare så är det 100% samma kvalitet som källan. Ifall du downmixar till stereo så försämras kvalitén. Du kan välja att den 'downmixar' till 2 eller flera kanaler ifall du har HDMI. Ifall du kör optisk/coaxial kabel så måste du 'downmixa' till 2 kanaler. Alla våra spelaren stödjer alla dessa varianter i vanlig DTS/Dolby men även Dolby True HD. Just nu fungerar även DTS HD MA i pass/downmix men det är inget vi kan garantera i framtiden. Med nuvarande firmware så gör det dock det!

Hoppas detta hjälper.

Mvh
Mikael

Tack för dina svar.
Jag ska använda koaxial till förstärkaren och jag vet inte om min förstärkare Sony dav-is10 stödjer passthrough.

Postad 06 december 2010 - 09:49

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tack för dina svar.
Jag ska använda koaxial till förstärkaren och jag vet inte om min förstärkare Sony dav-is10 stödjer passthrough.

Hej igen,

Jodå, ifall detta är det du har hemma -> http://reviews.cnet....g=mncolBtm;rnav

Så är det bara att köra passthrough när det kommer till följande:

# Built-in Decoders Dolby Pro Logic II,
Dolby Digital,
DTS decoder,
Dolby Pro Logic

Mvh
Mikael

Redigerat av ACRyan_Mikael, 06 december 2010 - 09:51.

Postad 06 december 2010 - 09:55

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Det står "frame too big" på en mkv fil jag ska spela med Ac Ryan Playon HD.
Och det officiella forumet är nere över helgen :)
Är det någon som kan svara vad detta beror på?

Hejsan,

Ja det stämmer. Vi hade server byte i helgen för att se till att våra sidor flyter bättre! Så förhoppningsvis är det bättre framöver.

Ifall du har problem med en speciell fil så kan du ladda ner följande gratis program -> http://mediainfo.sou...net/en/Download

Installera -> starta filen som du har problem med och gå till -> File>Export>Text> Bocka för 'advanced mode' och spara en .txt fil och skicka som PM till mig så kan jag kolla närmare ifall det är något strul med filen.

Mvh
Mikael

Postad 06 december 2010 - 16:24

Larry2k
  • Larry2k
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag får då inte att min ac ryan hd att kunna streama mappade bluray /iso-bluray från min ds209, den laddar försöker ladda filmen men avbryter efter en sekund. Min Tvix kunde detta så något problem är det ju med playion iaf.

Sen finner jag yamj väldigt krånligt (känns inte alls som att jag är så kunning inom data som jag trots allt trodde ;) ). Fattar inte hur jag ska göra efter jag har kört programmet, ser att en mappen Jukebox har skapats i tex film-mappen, men i movie jukebox kan jag inte ens gå in genom NFS och väljer jag network så finns det bara my neighbors och my shortcurts (varav ingen leder någonstans).
Hur ska jag gå tillväga? Har försökt läsa engelska forumstrådar men där tipsar den ena efter den andra om olika metoder och olika versioner man ska använda, inte fått något att fungera.

Postad 06 december 2010 - 19:19

kicking
  • kicking
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Är nu en lycklig ägare till en PlayonHD. Jag undrar hur man får torrent funktionen att fungera, kommer bara till en meny för download och bt inställningar men var gör jag själva nedladdningen? Säkert att enkelt problem men jag är riktigt färsk på området... tacksam för hjälp.

Postad 06 december 2010 - 21:03

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag får då inte att min ac ryan hd att kunna streama mappade bluray /iso-bluray från min ds209, den laddar försöker ladda filmen men avbryter efter en sekund. Min Tvix kunde detta så något problem är det ju med playion iaf.

Sen finner jag yamj väldigt krånligt (känns inte alls som att jag är så kunning inom data som jag trots allt trodde ;) ). Fattar inte hur jag ska göra efter jag har kört programmet, ser att en mappen Jukebox har skapats i tex film-mappen, men i movie jukebox kan jag inte ens gå in genom NFS och väljer jag network så finns det bara my neighbors och my shortcurts (varav ingen leder någonstans).
Hur ska jag gå tillväga? Har försökt läsa engelska forumstrådar men där tipsar den ena efter den andra om olika metoder och olika versioner man ska använda, inte fått något att fungera.

Vilken Firmware Har du på Playonen?
Formaterade du disken via USB efter att playonen instalerade den?
Jag har mappen movie uppmappad som nätverksdisk på PC:n
pekar till nätverksresursen i YAMJ sedan går det utmärkta att köra indexfilen i det katalogen med valfri webläsare

Postad 07 december 2010 - 09:23

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej,

Som någon fråga redan. Vilken firmware har du installerad? Hur streamar du dem, samt hur ser ditt nätverk/kablar ut? Är det bara bd.iso/folder du inte kan spela? Funkar det med någon annat fil format?

Du har en steg för steg guide för YAMJ här -> http://www.acryan.co..._User_Guide.pdf

Hej!

Är nu en lycklig ägare till en PlayonHD. Jag undrar hur man får torrent funktionen att fungera, kommer bara till en meny för download och bt inställningar men var gör jag själva nedladdningen? Säkert att enkelt problem men jag är riktigt färsk på området... tacksam för hjälp.

Hejsan,

BT klienten är för närvarande ur funktion. Vi har som redan tidigare nämnt fått en ny firmware där vi testar detta. Ifall inga kritiska buggar påträffas de närmaste dagarna, så släpper vi denna firmware med fungerande BT i veckan. Håll utkik på våra forum.

Mvh
Mikael

Postad 07 december 2010 - 19:08

skaunepauen
  • skaunepauen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Min WDTV Gen 1 lade av i veckan. Står nu lite mellan mediasugga med XBMC eller AC Ryan Playon! HD.
Jag har dock inte fått någon klarhet ifall spelaren klarar av att spela .rar som i XBMC. Det är ju bra skönt att slippa behöva extrahera filerna för man ska se på film, framförallt om man har ett stort rar-library.

Postad 07 december 2010 - 21:20

Unregisteredd853196c
  • Unregisteredd853196c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med yamj.Om man i pohd går in i jukeboxen och väljer other och sedan all så kommer Unable to service request upp.Har provat att ta bort och lägga in på nytt men blir ingen skillnad.Under kategorierna får jag fram de flest filmerna,men inte alla.Kör senaste firmware i pohd.

Postad 07 december 2010 - 22:21

joakim_ni
  • joakim_ni
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har lekt lite med min playon HD ikväll, första ordentliga genomgången sen jag fick hem den!
Måste säg att den var mycket smidig att ha att göra med.
Hittade delade mappar på datorn och tvärtom hur lätt som helst.
Sedan la datorn av, men inte pga spelaren... så nu blir det till att "mecka" med den istället!

Postad 07 december 2010 - 22:41

mtaolda
  • mtaolda
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Går det skapa genväg till movie biblioteket på interna hdd?

Var så smidigt på Tvixen att trycka på "movie" knappen på fjärren så kom man till filmerna direkt. Finns det inte liknande så frugan kan börja gilla denna också?

PS! Har sökt på massor av forum men inte funnit svar. Mvh Ola

Postad 08 december 2010 - 00:15

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag har fått problem med yamj.Om man i pohd går in i jukeboxen och väljer other och sedan all så kommer Unable to service request upp.Har provat att ta bort och lägga in på nytt men blir ingen skillnad.Under kategorierna får jag fram de flest filmerna,men inte alla.Kör senaste firmware i pohd.

Har haft samma problem som du fick fram
I mitt fall så var det pixel fel i film covern (på första filmen i kategoriern other) som ställde till det.
Åtgärd tog bort covern (jpg/png) filen i film mappen. sedan gick jag in i mappen Jukebox och tog bort alla filer med det film namnet körde YAMJ igen då gick det bra efter det.
Har också hänt när film ändelsen har varit img men detta var en enkel sak att åtgärda genom att editera filen moviejukebox-default.properties ta bort "img" i raden "# Space separated list of extensions supported by moviejukebox
mjb.extensions=AVI DIVX MKV WMV M2TS TS RM QT ISO VOB MPG MOV MP4 M1V M2V M4V M2P TP TRP M2T MTS ASF RMP4" så lägger den inte upp filmer du inte kan hantera med Playonen.
Kolla via indexfilen i movie katalogen vilken film det är, den kan du köra via webläsaren

Hoppas det funkar efter detta

Redigerat av Unregistered3eef1ec0, 08 december 2010 - 12:45.

Postad 13 december 2010 - 17:41

kezkek
  • kezkek
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hallåj!

Funderar på att köpa Playon HD Mini. Jag har redan ett USB-nätverkskort, kan jag använda den istället för att köpa till Ac Ryans egna trådlösa USB-nätverkskort?

Det ska väl inte vara några problem att använda en extern hårddisk formaterat i NTFS i mediaspelaren?

/Jonas

Redigerat av kezkek, 13 december 2010 - 17:43.

Postad 15 december 2010 - 08:33

David Malkom
  • David Malkom
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hjälp, köpte en AC Ryan Playon!HD PV73500 i förrgår men får ej igång YAMJ på den.
Har följt manual som finns här i forumet men när jag kommer till Run or Update YAMJ så tar det stopp..
Går in i ACR boxen och hittar ej MOVIE JUKEBOX MENU.
Någon som har några tips?

Redigerat av David Malkom, 15 december 2010 - 09:03.

Postad 15 december 2010 - 17:24

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
En fråga till ACRyan_Mikael främst men andra kan svara också.

Köpte Mini innan sommaren och den fungerade som det ska fram till en månad sen.
Det som händer är att Mini tappar (tror jag) "video system signal" dvs. bilden blir helt
lila i några sekunder och sen normal igen. Det kan hända massor med gånger under en film
men det kan också fungera problemfritt i flera dagar för att återkomma igen.

Det händer oavsett om det är film, musik... tom. vid stillastående meny.

Jag har testa med en annan kabel, TV, olika firmaware, olika inställningar
men ingenting hjälper.

Någon som haft samma problem?

Postad 16 december 2010 - 09:44

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

En fråga till ACRyan_Mikael främst men andra kan svara också.

Köpte Mini innan sommaren och den fungerade som det ska fram till en månad sen.
Det som händer är att Mini tappar (tror jag) "video system signal" dvs. bilden blir helt
lila i några sekunder och sen normal igen. Det kan hända massor med gånger under en film
men det kan också fungera problemfritt i flera dagar för att återkomma igen.

Det händer oavsett om det är film, musik... tom. vid stillastående meny.

Jag har testa med en annan kabel, TV, olika firmaware, olika inställningar
men ingenting hjälper.

Någon som haft samma problem?

Vilken anslutning kör du till TVn? HDMI , komponent eller rca video
Har du prövat de andra ? blir det samma resultat.
Troligsvis har kontakten fått en liten smäll och spruckit i lödningen.

Postad 16 december 2010 - 12:53

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Det är ju HDMI och nej jag har inte provat andra anslutningar.
De är inte aktuella för en 42" (förutom komponent naturligtvis)
men jag ska inte använda dem ändå.

Vet inte vad jag ska tro om "smäll". Mini har stått på samma plats
i hyllan och flyttas lite grann bara vid dammtorkning.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.