Högre skärmupplösning är ju också ett önskemål.
* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 30 mars 2010 - 20:14
Högre skärmupplösning är ju också ett önskemål.
Postad 31 mars 2010 - 04:34
I have yet to see an explanation as to why in the world these repair shops would even be receiving replacement parts months ahead of a phones manufacturing rampup, let alone actual on sale date. What could possibly be the reason these parts exist in the wild, and who is there supplier? Until that gets answered, this is all bunk
Redigerat av Oddish, 31 mars 2010 - 04:34.
Postad 31 mars 2010 - 07:26
Postad 31 mars 2010 - 11:11
- kamera på framsidan
- CPU:n blir en (nerklockad?) A4
- iPhone 4.0 släpps samtidigt med stöd för multitasking.
Engadget
iFun
SwiPhone
Teknikbrunnen
Namnet iPhone HD låter sjukt bra!
Postad 31 mars 2010 - 12:12
- AMOLED med 960 x 640
- kamera på framsidan
Engadget
iFun
SwiPhone
Teknikbrunnen
Riktigt grym telefon kommer det bli om det där stämmer... finns det några rykten om kameradelen ännu så länge?
Kommer telefonen även släppas den 22juni då, eller hur är det Apple brukar göra... kommer den även finnas på svenska marknaden direkt isf?
Postad 31 mars 2010 - 12:49
- AMOLED med 960 x 640
- kamera på framsidan
Nice

Postad 31 mars 2010 - 13:32
Nice
, då kanske det blir en uppgradering från 3GS iallafall. Håller med dig, iPhone HD låter som ett bra namn.
Själv hoppas jag innerligt att de inte döper den till iPhone HD utan kan gå tillbaka till bara just - iPhone. HD och andra tilläggsnamn är ju sådant som HTC och andra konkurrenter sysslar med.
Riktigt grym telefon kommer det bli om det där stämmer... finns det några rykten om kameradelen ännu så länge?
Kommer telefonen även släppas den 22juni då, eller hur är det Apple brukar göra... kommer den även finnas på svenska marknaden direkt isf?
OM, jag säger fortfarande OM, det blir en ny iPhone i sommar (vilket är troligast) så lär det dröja iaf en månad efter ett eventuellt USA-släpp den 22 juni innan den når Sverige. Vi fick väl 3GS'en i augusti också så det lär nog stämma ganska bra med tidslinjen.
Postad 31 mars 2010 - 13:57
Själv hoppas jag innerligt att de inte döper den till iPhone HD utan kan gå tillbaka till bara just - iPhone. HD och andra tilläggsnamn är ju sådant som HTC och andra konkurrenter sysslar med.
Så som "Touch" till exempel?

Postad 31 mars 2010 - 17:19
Det är mycket möjligt, men borde då borde väl Apple se till att dessa kontrollerade läckor har en viss trovärdighet för att de ska fungera och inte avfärdas som trams? Apple måste väl fatta att folk undrar varför en mobiltelefonverkstad skulle ha fått tag på en del från nästa iPhone?För att det mkt väl kan vara en kotrollerad läcka av apple just för att ta fokus från konkurrerande modeller.
Postad 31 mars 2010 - 19:45
Det är mycket möjligt, men borde då borde väl Apple se till att dessa kontrollerade läckor har en viss trovärdighet för att de ska fungera och inte avfärdas som trams? Apple måste väl fatta att folk undrar varför en mobiltelefonverkstad skulle ha fått tag på en del från nästa iPhone?
Varför måste de vara trovärdiga?, de skapar ju hype vilket räcker för att ta fokus.
Om de skulle slänga ut delar från officiella kanaler så glöms det bort bra mkt snabbare än om 200 forumanvändare käbblar om det i en 15 sidor lång tråd.
- AMOLED med 960 x 640
- kamera på framsidan
Engadget
iFun
SwiPhone
Teknikbrunnen
Redan berättats om i Wall Street Journal-artikeln ovan...
Postad 01 april 2010 - 13:33
Jag citerar mig själv: "för att de ska fungera och inte avfärdas som trams". Det blir ju ingen hype om man direkt ser att det är bullshit från någon som bara vill jaevlas/trolla.Varför måste de vara trovärdiga?
Redigerat av Oddish, 01 april 2010 - 13:33.
Postad 01 april 2010 - 18:37
det blir mer hype på saker som inte är bekräftade än saker som är det.
Postad 01 april 2010 - 18:39

Redigerat av Unregistered1232, 01 april 2010 - 18:41.
Postad 01 april 2010 - 18:45
Funkar väldigt lokaltt.ex som den här diskussionen ni båda har där den ena säger att det är falskt och den andra säger att det är sant... en diskussion som pågått i några dagar nu
So visst har Apple lyckats
om tanken var det hela att skapa en hype som håller sig länge och tar åt sig uppmärksamheten från andra som släpper/presenterar nya telefoner just nu

Postad 01 april 2010 - 18:47

Jag har bara rapporterat ryktet

EDIT:
http://www.appleinsi..._interface.html Det här är en liten förstärkning om multitaskingryktet, men det som stör mig är att iPad releasen har helt tagit över all iPhonediskussion, vi har ännu inte fått se ngt keynote om 4.0 som tidigare år har infallit i mars, elakt att tvinga oss att vänta på juni innan vi får se vad 4.0 kan göra...
Redigerat av simulacra, 01 april 2010 - 18:55.
Postad 01 april 2010 - 19:50
Men utökad Multi-tasking i OS 4.0 är nog mer eller mindre ett faktum tror jag. Eftersom det är det absoluta nr 1 alla klagar på när det gäller iPhonen.. Dock tror jag man gör det på ett bra och genomtänkt sätt

Redigerat av uppviglare, 01 april 2010 - 19:52.
Postad 01 april 2010 - 21:04
Postad 02 april 2010 - 08:41

Postad 05 april 2010 - 20:12
Postad 05 april 2010 - 20:38
drömmer jag för mkt om jag önskar fri BT-fildelning och drag-n-drop transfer stöd för låtar o bilder i nya iphonen??
Ja på nr2 iaf, det skulle helt frångå apples ekosystem för sina produkter, dessutom skulle det knappast bli bättre.
Postad 05 april 2010 - 21:17
Ja på nr2 iaf, det skulle helt frångå apples ekosystem för sina produkter, dessutom skulle det knappast bli bättre.
ang BT-fildening, är det ngt som man sett att apple gett upp om?
varför skulle det knappast bli bättre? Hatar itunes... Visst kan man synca kontakter, mail, återställa telefonen, uppdatera os etc. o då använda itunes, men varför ska man vara tvungen att använda det för att slänga in lite låter och bilder, dumt!
Postad 06 april 2010 - 05:50
Postad 06 april 2010 - 17:10
Nu har jag inga större problem med iTunes men håller definitivt med om att möjligheten till drag & drop borde finnas där. Apple är alldeles för restriktiva med vad man får göra med sin iPhone. Klarar man inte av att hålla sina mp3:or i skick med id3-taggar så får man skylla sig själv. Hursomhelst är det en lönlös diskussion eftersom det aldrig kommer att hända.För att itunes hanterar databasen för låtarna? Exakt hur har du tänkt sortera musiken vettigt när låtarna för det mesta är döpta helt åt fanders?
Postad 08 april 2010 - 19:13
För att itunes hanterar databasen för låtarna? Exakt hur har du tänkt sortera musiken vettigt när låtarna för det mesta är döpta helt åt fanders?
eeh va? vad menar du med sortera? menar du i min dators os eller i min telefons?
Har inget problem med ngt av dem.
När jag hade min 3gs la jag in hela min musik mapp i itunes biblioteket och överförde sedan därfrån till min iphone, det var inte så att itunes gjorde ngn nytta för mig under hela min tid som 3gs användare vad gäller sortering.
Jag har även kunnat sortera mina låtar väldigt "vettigt" i mina telefoner. I windows finns utmärkta alternativ att sortera sina låtar/filer, det är så enkelt som att klicka på flikar (namn, genre, artist, titel etc) i mina mappar, utan något krussidull och laggigt program som itunes.
Och är de döpta åt skogen så får de va det. Jag menar so what om de nu skulle heta "spår 1", i din dator/mobil.
Det är inget itunes kan lösa överhuvudtaget. I grund o botten; andra märken har fått det att funka utmärkt, men apple vägrar bara göra det.
Diggar Iphones koncept på många sätt, de gör en avancerad telefon men samtidigt väldigt enkel att använda, (har många släktingar som aldrig rört en avancerad teknisk pryl men de klarar iaf att använda en iphone på första försök). Med tanke på detta koncept förstår jag inte varför man inte öppnar en möjlighet för drag-n-drop transfer av film, låtar och bilder.
Redigerat av Seriouz, 08 april 2010 - 19:25.
Postad 08 april 2010 - 19:18
Nyheter för iPhone OS 4 som kommer i sommar:
Multitasking
Bakgrundsbild
Folders
Unified inbox
multiple exchange
iBooks
Enterprise features
IAd - interaktiv reklam i appar
Redigerat av Whopper, 08 april 2010 - 19:20.
Postad 08 april 2010 - 19:47
Postad 08 april 2010 - 20:43
Postad 08 april 2010 - 21:03
Det verkar handla om att de appar som "behöver" bakgrundsprocesser använder API:er för respektive funktion, och inte att appen fortf kör fullt fräs i bakgrunden.
Vilket i teorin låter sjukt bra!
Postad 09 april 2010 - 02:45
MEN, de säger inget om hur det är med appar som ligger emellan stolarna här, t ex flowchat IRC som jag skulle vilja använda mer än idag, IRC har ingen nytta av push not's öht, eftersom man ofta sitter i ett flertal kanaler med många användare och där diskussionerna kan bli väldigt snabba, ibland 4-5 eller fler rader per sekund, ni fattar nog hur push inte skulle funka.
Och jag ser inte att man med bakgrundsservices kan låta appar bara ligga i bakgrunden och logga allt med öppen port mot nätet så att man kan göra annat och sen hoppa in i flowchat igen för att läsa det man missat medan man gjorde annat, det återstår att se om utvecklare av appar som mår bäst av att lyssna mot nätet konstat kan använda "task completion" för att helt enkelt lura telefonen att tro att det är en task som håller på att utföras (trots att den i princip aldrig kommer att bli färdig så länge appen ligger på i bakgrunden).
Sen har vi background location, fint med att kunna använda navigeringsappar, men Scott Forstall talade om sociala appar som inte "behöver" använda GPS:en, är det behovet upp till utvecklarna? För använder jag tex iMett eller liknande så vill jag inte att min position ska approximeras, utan använda GPS:en fullt ut.
Överlag är jag ändå nöjd med vad vi får se, lite besviken över att de inte tillförde widgets eller liknande grejer, men detta var ju bara en preview av det som finns i 4.0, Apple brukar undanhålla saker som är nyheter för nästa plattform, t ex så sa de inget om kompass-API:t i 3.0 eftersom 3GS inte hade presenterats än, widgets är nog dessvärre ngt vi får vänta på att se i 5.0...
Postad 09 april 2010 - 07:07
Postad 09 april 2010 - 07:10
Postad 09 april 2010 - 07:46
Ja, som det är sagt nu kan 3G och uppåt kunna köra 4.0, men enbart 3GS och uppåt kan köra vissa funktioner som multitasking.
Att det enbart är 3GS ( och iPad då ) som kommer kunna köra vissa mer eller mindre krävande funktioner så som t ex multitasking talar otroligt mycket för att det kommer en ny iPhone i sommar.
Bra!
Postad 09 april 2010 - 11:49
Postad 09 april 2010 - 11:54
Postad 09 april 2010 - 12:41
OS 4 kommer till alla Iphone, Ipad och Ipod Touch. Alla features kommer inte vara aktiverade för alla modellerna dock.
Stämmer inte. Kommer inte till iPhone 2G eller första generationens iPod Touch.
Postad 09 april 2010 - 12:47
Jag tycker tvärtom. Jag är väldigt nöjd med designen som den är.Kommer nästa iphone se ut som dom övriga måste dom ju vara helt tossiga i huvudet. Man är rätt less på den där designen efter 3 generationer.
Postad 09 april 2010 - 12:53
Som jag mistänkte så kommer inte 3G få multitasking. Sen verkar multitasking vara lite flummiga tydligen är funktionerna begränsade, betyder det att man inta kan växla mellan program helt vilt?
Vad jag har hört så funkar det bara till en del aps även i G4
Postad 09 april 2010 - 13:31
Med stor sannolikhet kommer i stort sett alla apps att få det stödet.
Redigerat av shapic, 09 april 2010 - 13:31.
Postad 09 april 2010 - 14:57
Man blir ju dock extremt orolig när de börjar prata om reklam och skit i apparna. Man ser ju ett skrämmande scenario framför sig om hur det kan bli. De skall väl tjäna några miljarders miljoner till på att sälja reklam också nu

Postad 09 april 2010 - 15:12
Postad 09 april 2010 - 21:13
Kommer en uppdatering att kosta nått?
Redigerat av snovvebovve, 09 april 2010 - 21:39.
Postad 09 april 2010 - 22:47
Snacka om att det kommer krylla av free apps med alla möjliga sorters inriktningar..
Postad 10 april 2010 - 00:37
Förstår inte riktigt din första fråga. Varför skulle OS4 påverka datumet för lanseringen av nästa iPhone modell?Kommer släppet av OS4 påveka när den nya iphonen kommer ut tro?
Kommer en uppdatering att kosta nått?
Uppdateringen är förmodligen i vanlig ordning gratis för iphone användare meda iPod Touch användare får pynta ut en symbolisk summa, $9.99 brukar det vara har jag för mig.
Postad 10 april 2010 - 11:44
Förstår inte riktigt din första fråga. Varför skulle OS4 påverka datumet för lanseringen av nästa iPhone modell?
Tänkte mest om Apple vill portionera ut sina nyheter med lite mellanrum dvs att OS4 och nya ipone kommer med några månders mellanrum. Eller tvärtom, att de släpper dem samtidigt som ett dragplåter för varandra... Typ...
Redigerat av snovvebovve, 10 april 2010 - 11:44.
Postad 10 april 2010 - 16:19
Och ja, ett nytt OS och en ny telefon verkar släppas för att agera dragplåster åt varann
Postad 18 april 2010 - 08:54

Här är lite bilder: http://www.engadget....-4g-is-this-it/
Känns lite för otroligt för att vara sant!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar