* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *
1319 svar till detta ämne
Postad 01 June 2010 - 10:28
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Blomkungen
Skulle du kunna berätta om hur det här text reflow eller vad det nu heter funkar? Har varit lite si och så med det på de olika review´s man läst. Läste de du skrev om att den klarade av alla internet sidor så då borde den ha flashstöd? jag är intresserad av att veta att när man zoomar så anpassas texten som på typ desire el legend.
Och vart hittar man appar till telefonen? finns där någon msn app?
Är jäkligt sugen på denna lur men är osäker då det är Bada och inte Android står i valet mellan denna lur och Galaxy S som kör på android och som har 50000aps av alla möjliga slag.
Mvh
Postad 01 June 2010 - 12:25
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Mvh http://www.bada.com/http://www.samsungapps.com/
Postad 01 June 2010 - 13:04
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Blomkungen
Skulle du kunna berätta om hur det här text reflow eller vad det nu heter funkar? Har varit lite si och så med det på de olika review´s man läst. Läste de du skrev om att den klarade av alla internet sidor så då borde den ha flashstöd? jag är intresserad av att veta att när man zoomar så anpassas texten som på typ desire el legend.
Är jäkligt sugen på denna lur men är osäker då det är Bada och inte Android står i valet mellan denna lur och Galaxy S som kör på android och som har 50000aps av alla möjliga slag.
Mvh
ja den har flash som jag uppfattat det då jag varit inne på flashtunga sidor och använt allt material utan lagg Text reflow tänkte jag inte ens på Men tror inte den finns som på android men antar det kommer och inget man saknar direkt då skärmen är så skarp så man knappt behöver zooma in, Ska kolla nästa gång jag surfar runt med den dock
Postad 01 June 2010 - 13:37
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
02:58 Lite seg ser den ut att vara att byta screen särskilt till den sida där Buddies now ligger? Kanske detta beror på att ram minnet inte är det bästa?
Verkar ha minne så att det räcker. http://www.youtube.c...h?v=U57oMoMVk98
Postad 01 June 2010 - 14:42
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Var precis nere och klämde på den på media markt i lund.
numera stolt ägare av en wave.
känner mig som en 5 åring på julafton. nej dags att packa upp den.
Postad 01 June 2010 - 14:49
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Det ska vara exakt samma hårdvara som i galaxy som jag uppfattat det då det är exakt samma plattform som används så den har lika mycket minne som desire och dom andra
Och den är galen på multitasking faktiskt
Postad 01 June 2010 - 14:53
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Det ska vara exakt samma hårdvara som i galaxy som jag uppfattat det då det är exakt samma plattform som används så den har lika mycket minne som desire och dom andra Och den är galen på multitasking faktiskt
Vad menas med multitasking? Vad jag förstår så kan den endast exikvera en bada application åt gången? Men om de däremot är förinstallerade i romet så ska det gå att köra sammtidigt. Detta borde väll då betyda att alla apps man drar ner från nätet kommer endast kunna exekveras ensamt?
Postad 01 June 2010 - 14:59
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Okej. Jag har går alltså från en nokia 6500 slide till detta monster.
Min fråga är, hur synkroniserar jag min kalender och kontakter till min nya skönhet?
Postad 01 June 2010 - 15:30
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Vad menas med multitasking? Vad jag förstår så kan den endast exikvera en bada application åt gången? Men om de däremot är förinstallerade i romet så ska det gå att köra sammtidigt.
Detta borde väll då betyda att alla apps man drar ner från nätet kommer endast kunna exekveras ensamt?
Att ha flera applikationer igång samtidigt. Kolla länken jag precis postade till dig.
Postad 01 June 2010 - 15:34
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Att ha flera applikationer igång samtidigt. Kolla länken jag precis postade till dig.
Ja men det står ju i kommentarerna : - Hi id like to ask you about multitasking with third party apps. Have you tried download two apps from apps store for bada and start first app and then second app and look if the first app is still running? thanks a lot - Only one Bada application can run at a time. All of these apps were preinstalled in ROM.
Postad 01 June 2010 - 15:43
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Fick min också nu. Den är vass!
Som jag fattar det så kan du köra multitasking med de appar som redan finns och en nedladdad. Du kan däremot inte köra 2 nedladdade samtidigt... Av nån konstig anledning?
Jag skulle vilja synka mina Gmail-kontakter till telefonen, men kommer inte på hur? Någon?
Postad 01 June 2010 - 15:52
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Fick min också nu. Den är vass!
Som jag fattar det så kan du köra multitasking med de appar som redan finns och en nedladdad. Du kan däremot inte köra 2 nedladdade samtidigt... Av nån konstig anledning?
Jag skulle vilja synka mina Gmail-kontakter till telefonen, men kommer inte på hur? Någon?
Den kan ju hämta hem kontakter via facebook, så om du blir vän med alla dina gmailkontakter på facebook så...ja  . Känns inte som en bra lösning men det är en hyffsad lösning.
Postad 01 June 2010 - 15:53
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Okej. Jag har går alltså från en nokia 6500 slide till detta monster. Min fråga är, hur synkroniserar jag min kalender och kontakter till min nya skönhet?
Pröva göra det via bluetooth Gick via min SE
Postad 01 June 2010 - 16:02
Unregistered123ad20c
-
Unregistered123ad20c
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
kom igen wave ägare! Få in lite resensioner här!
Hämtar snart ut min!!
Postad 01 June 2010 - 16:03
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Hämtar snart ut min!!
Läs förra sidan Fråga om du vill veta något mer Är lite upptagen med att leka så ^^
Postad 01 June 2010 - 16:06
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hämtar snart ut min!!
Tänkte ladda min till fullo först. Men det lilla jag ser är fint. Själva laddgrafiken ser riktigt bra ut, så förväntningarna bara byggs upp. Någon som vet hur mycket internminne det är? Blev lite besviken när det inte ingick ett externt.
Postad 01 June 2010 - 16:17
Jakobssons
-
Jakobssons
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tänkte ladda min till fullo först. Men det lilla jag ser är fint. Själva laddgrafiken ser riktigt bra ut, så förväntningarna bara byggs upp.
Någon som vet hur mycket internminne det är? Blev lite besviken när det inte ingick ett externt.
Vad jag har läst ska de interna minnet ligga på 2 GB  ska köpa den på torsdag eller imorrn!!!   :D
Postad 01 June 2010 - 16:30
Unregistered123ad20c
-
Unregistered123ad20c
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Läs förra sidan Fråga om du vill veta något mer Är lite upptagen med att leka så ^^
Haha menade ju på prisjkat, under användarrecensioner.. Lugge lek på du , det hade jag gjort:)
Postad 01 June 2010 - 16:46
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
hmm... försöker få kies att fungera. Men för tillfället står det bara "ansluter enhet"..tuggar tuggar.
vad har jag gjort för fel?
kör just nu mobilen utan simkort för att jag försöker synka nokian med denna.
Edit: now it is working
Redigerat av xarfez, 01 June 2010 - 17:05.
Postad 01 June 2010 - 17:57
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Vad jag har läst ska de interna minnet ligga på 2 GB ska köpa den på torsdag eller imorrn!!!  :D
Är inte intern minne samma som ram? Isåfall är det väll endast 512 MB? Eller pratar vi extern minne, d.v.s SD kort o liknande?
Postad 01 June 2010 - 18:01
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Va o tittade på Wave idag på Siba, tyvärr gick den inte att starta(ej laddad) men jag kunde konstatera att kvalitén känns prima! När det kommer till storleken så är den nästan lika stor som SonyEricsson Xperia 10 förutom då något mindre på bredden. Den är dock väldigt tunn nästan som i klass med min w880i, det gör att jag hade varit rädd för att knäcka den i fickan när man sitter ner.
Även om byggkvalitén kändes prima så är den tyvärr för stor, det är bara Samsung som har lyckats bygga en design så att den ser mindre ut än vad den är.
Postad 01 June 2010 - 19:26
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Är inte intern minne samma som ram? Isåfall är det väll endast 512 MB? Eller pratar vi extern minne, d.v.s SD kort o liknande?
internt minne är samma som ram på datorer Men i mobiler brukar man tala om lagringsminne och benämna ram som just ram ^^
Postad 01 June 2010 - 19:36
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Okej nu har man pillat lite och lyckats synka kontakterna men inte kalendern. Problemet får vi lösa imorgon.
Men för tillfället känns den liiite fattig mobilen. Jag förväntade mig att det skulle finnas liiite mer prylar i den.
ATM har jag inte en enda widget på mina "startsidor". Dels för att de är förstora, dels för att där inte är någon användbar.
Jag skulle vilja ha genvägar på "skrivbordet" (gah det finns ett annat namn, kommer inte på det) till t ex gmail, kalkylator etc.
Och hur la man till fler "skrivbord"?
Edit: det är massa smådetaljer i användargränssnittet bland annat som gör en irriterad. nej dags att sova och testa den imorgon igen med nya fräsha ögon.
Redigerat av xarfez, 01 June 2010 - 19:59.
Postad 01 June 2010 - 20:33
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Okej nu har man pillat lite och lyckats synka kontakterna men inte kalendern. Problemet får vi lösa imorgon.
Men för tillfället känns den liiite fattig mobilen. Jag förväntade mig att det skulle finnas liiite mer prylar i den. ATM har jag inte en enda widget på mina "startsidor". Dels för att de är förstora, dels för att där inte är någon användbar.
Jag skulle vilja ha genvägar på "skrivbordet" (gah det finns ett annat namn, kommer inte på det) till t ex gmail, kalkylator etc. Och hur la man till fler "skrivbord"?
Edit: det är massa smådetaljer i användargränssnittet bland annat som gör en irriterad. nej dags att sova och testa den imorgon igen med nya fräsha ögon.
gmail går att få fram som widget där om du vill Men håller med Lite dåligt utbud just nu men lär väl komma @ mneminic Hur stor ska en smartphone du ska surfa med vara då? 1,5 tums skärm? :S
Redigerat av Blomkungen, 01 June 2010 - 20:33.
Postad 01 June 2010 - 20:35
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Postad 01 June 2010 - 21:42
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Har inte hunnit fippla desto mer, men det jag hunnit med blir verkligen blandade betyg...
+ Snabb. Snygg. Bra kamera. Suverän videofilmning. Skön i handen. Supersnabb att koppla mot WiFi hemma. Batteriet verkar hålla bra, har inte alls haft den i laddaren på hela dagen, tror den hade ca 30% från början när jag satte in den...
Och så några grejer som irriterar mig:
Helt plötsligt försvann de widgetar jag lagt ut, 3 tomma sidor hade jag istället.. Va fan är det för skit, tänkte jag? Ska det börja tjorva redan?
Jag kan inte lägga över mina kontakter från Gmail... Har exporterat olika sorters filer från Gmail(som Kies godkänner att öppna och skicka över), använt Kies för att importera till telefon. Jodå, de kommer dit... Men bara efternamnet, inget annat. Visst kan jag synka från facebook antagligen, men de flesta vänner där är inte precis de jag vill ha i telefonen, och de som är det har inte telenr och liknande... SÅ det ser ut som att jag åker på att slå in 58 st manuellt!? Tycker också Kies är rätt segt, iaf på min halvslöa XP-laptop.
Beställde inställningar för att ta mig ut på nätet från Halebop, allt gick bra, surfning funkade. Nu mot kvällen går det inte, internt serverfel säger den? Får se hur det ser ut imorrn...
Dessutom, när jag går in på Facebook varnar den för att Facebooks server är ostabil? Vad betyder det?
Jag skulle gärna haft möjligheten att lägga vissa fabriksgrejer bland widgetsidorna, t.ex. Inställningar, Internet, Samtalsloggar. Nu måste man trycka fram menyn och gå därifrån. I-landsproblem, men ändå...
Nåja, imorrn ger jag mig på den igen... Förhoppningsvis är det min klantighet som satt käppar i hjulen, jag är inte precis en RTFM typ heller...
Postad 01 June 2010 - 21:51
Unregistered123ad20c
-
Unregistered123ad20c
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Nu har jag hunnit testa den i några timmar.
Allt levde upp till förväntningarna, utom två grejer.
+Skärmen, är otroligt levande och klara färger, och det ser nästan ut som pixlarna ligger på ytan av glaset. Betraktningsvinkeln är bra och det syns bra i solen.
+Batteritiden känns än så länge bra, kan bero på att det är så lätt att slå av bluetooth och 3g osv.
+Snabb,
+Grym grafikhantering
-Som alla andra sagt, spotify och andra appar finns inte, hoppas att det kommer.
-Skärmen,För det första är det precis som på desire, fuskupplösning, inte så skarpt som det kunde vara för pixlanra delar på vissa färger. Jättetråkigt för jag hade verkligen sett fram emot en knivskarp skärm.
-Det andra är att ljudet inte är lika bra som på iphone tyvärr.
Basen släpar lite grann och det blir inte riktgit samma musikaliska flyt och medryckande sväng som iphone 3gs har.
Förutom det så låter det väl ganska fint i alla fall, kanske lite svagt mellanregister.
Dock finns det ingen garanti för att iphone 4g kommer låte lika bra som 3gs, när det gäller musikalisk återgivning.
Tilläggas bör att jag inte heller läte mig imponeras i ljudet från x10 eller desire heller för den delen.
Redigerat av Unregistered123ad20c, 01 June 2010 - 21:52.
Postad 01 June 2010 - 23:11
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Nu har jag hunnit testa den i några timmar. Allt levde upp till förväntningarna, utom två grejer.
+Skärmen, är otroligt levande och klara färger, och det ser nästan ut som pixlarna ligger på ytan av glaset. Betraktningsvinkeln är bra och det syns bra i solen.
+Batteritiden känns än så länge bra, kan bero på att det är så lätt att slå av bluetooth och 3g osv.
+Snabb,
+Grym grafikhantering
-Som alla andra sagt, spotify och andra appar finns inte, hoppas att det kommer.
-Skärmen,För det första är det precis som på desire, fuskupplösning, inte så skarpt som det kunde vara för pixlanra delar på vissa färger. Jättetråkigt för jag hade verkligen sett fram emot en knivskarp skärm.
-Det andra är att ljudet inte är lika bra som på iphone tyvärr. Basen släpar lite grann och det blir inte riktgit samma musikaliska flyt och medryckande sväng som iphone 3gs har. Förutom det så låter det väl ganska fint i alla fall, kanske lite svagt mellanregister. Dock finns det ingen garanti för att iphone 4g kommer låte lika bra som 3gs, när det gäller musikalisk återgivning. Tilläggas bör att jag inte heller läte mig imponeras i ljudet från x10 eller desire heller för den delen.
Såhär säger GSMArena om dina minus Audio output spells perfection
We did expect the Samsung S8500 Wave to perform well in our traditional audio quality test but the resulst turned close to perfection. Not only is the Bada-pioneer one of the loudest handsets in terms of headphones volume, it is also among the ones with the cleanest output. The Nokia N91 is the only handset that we have ever measured to be noticably louder than the Wave, but it didn't perform as well across the board.
The frequency response is perfect for the entire audible range and deviation is impossible to detect even in lab conditions. The signal-to-noise ratio is also excellent and so are the dynamic range and the stereo crosstalk.
The distortions are also neatly kept and the decision to pronounce the S8500 Wave the perfect portable audio player couldn't be much easier than this really.
a look at it is the beginning of a love affair. This phone does have a killer feature, only it’s not evident by just scanning the spec sheet.
The 3.3” 16M-color capacitive touchscreen on the Samsung S8500 Wave is no match for the 4” splendor of the Galaxy S. In terms of size, that is. All the rest is there.
The display is just incredible
The AMOLED display technology has a great edge over LCD in terms of contrast that’s no news. Super AMOLED screens have the deepest blacks we’ve seen on a mobile phone. Besides, color vibrance has got a boost too, which makes the S8500 Wave display image quality all the more impressive. The viewing angles are the best in business and outdoor visibility is remarkable too.
Postad 02 June 2010 - 00:04
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Har inte hunnit fippla desto mer, men det jag hunnit med blir verkligen blandade betyg...
+ Snabb. Snygg. Bra kamera. Suverän videofilmning. Skön i handen. Supersnabb att koppla mot WiFi hemma. Batteriet verkar hålla bra, har inte alls haft den i laddaren på hela dagen, tror den hade ca 30% från början när jag satte in den...
Och så några grejer som irriterar mig:
Helt plötsligt försvann de widgetar jag lagt ut, 3 tomma sidor hade jag istället.. Va fan är det för skit, tänkte jag? Ska det börja tjorva redan?
Jag kan inte lägga över mina kontakter från Gmail... Har exporterat olika sorters filer från Gmail(som Kies godkänner att öppna och skicka över), använt Kies för att importera till telefon. Jodå, de kommer dit... Men bara efternamnet, inget annat. Visst kan jag synka från facebook antagligen, men de flesta vänner där är inte precis de jag vill ha i telefonen, och de som är det har inte telenr och liknande... SÅ det ser ut som att jag åker på att slå in 58 st manuellt!? Tycker också Kies är rätt segt, iaf på min halvslöa XP-laptop.
Beställde inställningar för att ta mig ut på nätet från Halebop, allt gick bra, surfning funkade. Nu mot kvällen går det inte, internt serverfel säger den? Får se hur det ser ut imorrn... Dessutom, när jag går in på Facebook varnar den för att Facebooks server är ostabil? Vad betyder det?
Jag skulle gärna haft möjligheten att lägga vissa fabriksgrejer bland widgetsidorna, t.ex. Inställningar, Internet, Samtalsloggar. Nu måste man trycka fram menyn och gå därifrån. I-landsproblem, men ändå...
Nåja, imorrn ger jag mig på den igen... Förhoppningsvis är det min klantighet som satt käppar i hjulen, jag är inte precis en RTFM typ heller... 
stänger du av widgets programmet i programhanteraren försvinner alla widgets Du gjorde säkert det Kies är ganska segt och verkar använda datorns kraft dåligt Resten har jag inte hunnit pröva tyvärr, Men ska kollas
Postad 02 June 2010 - 05:29
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
denna telefon är rymt snygg men tyvärr så blir det nog inget köp och här kommer varför: Bada behöver mer tid bristen på apps är stor, kanske kan den här developers tävlinen samsung kör få fart på det hela. Så en video review från 31/5 på mobileburn http://www.mobilebur...eo2.jsp?Id=9580 , där snubben hela tiden får problem med ram-minnet. Sen är det ju väldigt skumt att när man måste avsluta en widget så försvinner genvägen man lagt ut på en utav homescreensens. Ikonerna ser lite förstora ut och hade varit nice om de anpassa sej och blev lite mindre när man la ut dem på hemskärmarna lite overkill att sitta på 23 homescreens ^^ . Sen har det skrivits lite överallt om de appar man laddar ner inte går att multitaska med. Så det blir nog att vänta in Galaxy S för min del, kanske ger Bada en chans vid nästa mobilköp då det hunnit utvecklas lite mer.
Postad 02 June 2010 - 07:35
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Hej!
Jag var o tittat på telefonen igår och kom snabbt fram till att kvalitén känns helt klart bra! Dock så är den ju lika stor som monter telefonen SE X10 vilket är utan tvekan för stort för att ha i en normal ficka.
SonyEricsson X10 : 119.0 x 63.0 x 13.0 mm
Samsung Wave : 118 x 56 x 11 mm
Jag fick ju för mig att den var mycket mindre men det är helt enkelt designen som lurar en. Telefonen är ju relativt tunn vilket känns bra men när telefonen är så lång så är man ju nästan rädd för att den ska brytas i fickan när man sitter ner med den.
Jaja jag vet att de flesta Touch telefoner är relativt stora, jag tycker dock att SonyEricsson X10 är den som ser störst ut och ändå så kommer Samsung Wave som ser relativt liten ut väldigt nära.
Självklart har jag taget en titt på X10 mini som visserligen är lite tjockare men väldigt mycket smidigare, problemet är så klart att surfa på internet sidor med en sådan liten telefon. Allt handlar helt enkelt om vad man ska göra på telefonen.
Postad 02 June 2010 - 11:40
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Jag håller med alla de föregående talarna som äger mobilen.
En sak jag tyckte var fin var kontakterna, med alfabetet på högersidan där du även kan få fram andra bokstaven i namnet genom att dra innåt när du håller på en bokstav. Detta har dem helt struntat i om du går in i kontakterna via ett sms. WHY!? hade ju varit grymt smidigt att ha det överallt.
och skriver du ett sms i landscape eller tittar på en bild och lägger som bakgrundsbild så går den till vanligt läge igen. WHY!?
En annan sak. När du skriver sms och har T9 igång. Så hittar inte mobilen ordet utan du vill kunna ändra enstaka bokstäver i ordet. Går det att göra? Superpilligt att flytta markörken genom att peta mellan bokstäverna med sina stora fingrar.
edit: en sak till. det verkar inte som man kan lägga till födelsedagar i kalendern? extremt dåligt. endast årsdag och möte. vad nu årsdag är....
EDIT2: ahaaa. man lägger till födelsedagar i kontakterna.
och om någon kommer på hur man kan synka min gamla nokia kalender så hojta till
Redigerat av xarfez, 02 June 2010 - 16:35.
Postad 02 June 2010 - 13:04
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Så en video review från 31/5 på mobileburn http://www.mobilebur...eo2.jsp?Id=9580 , där snubben hela tiden får problem med ram-minnet.
Konstigt att han får problem med ram? :S Tittade och såg vad han gjorde och det var ju inte mycket krävande han gjorde och den har ju lika mycket ram som galaxy S, desire, nexus one och andra toppandroid telefoner 512 mb ram då
Postad 02 June 2010 - 13:38
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
En tysk granskning av Wave finns här: www.chip.de/artikel/Samsung-S8500_Wave-Handy-Test_41639769.html
Postad 02 June 2010 - 14:36
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Beställde inställningar för att ta mig ut på nätet från Halebop, allt gick bra, surfning funkade. Nu mot kvällen går det inte, internt serverfel säger den? Får se hur det ser ut imorrn... Dessutom, när jag går in på Facebook varnar den för att Facebooks server är ostabil? Vad betyder det?
Jaha, nu är det imorrn... Har lagt upp nya widgetar, och än så länge är de kvar trots omstart osv... Kanhända jag råkade fimpa dem igår eftersom de snurrar i bakgrunden? Har kämpat med Gmail-kontakterna, och lyckades delvis... Exporterade till en csv-fil, tog in den i Kies och sedan över till telefonen. Fick över alla kontakter, tyvärr saknades telefonnumret på en del. Det var nog nåt med fältmappningen av kontaktinfot. Dvs, Kies begriper inte Gmails olika beteckningar, telnr arbete osv... Så jag fick köra manuell inläggning av en del nummer, men jag sparade ändå en massa tid, då jag slapp skriva in namn och email... Sen körde jag en synkning mot Facebook-kontakterna, det gick smidigt. Jag fick in alla kontakter jag valde med foton och allt... Telefonen fattade också vilke kontakter som skulle infogas i de befintliga kontakterna som redan fanns i telefonen, med några undantag. Kanske för 4-5 stycken fick man gå in och länka ihop dem. Det var superlätt faktiskt... Riktigt smidigt! Ännu har jag inte hittat något sätt att lägga upp fabriksappar på widgetsidorna, men det är ett mindre problem. Hade kvar problemet med internetuppkoppling i morse, så jag efter nya inställningar från Halebop. Till min förvåning kom ett blixtsnabbt retur-sms där de säger att min telefon inte finns med på deras listor? Detr fanns ju igår morse?? Nå, jag har ju också i denna veva bytt från KOntant till abonnemang, så det kanske är nåt med det? Jag raderade i alla fall de gamla inställningarna, och lade in nya manuellt. Verkar funka hur bra som helst nu... Så, 3 av 4 problem fixade, och det 4:e är egentligen inget problem, bara ett önskemål... SOm ni förstår är jag betydligt gladare idag!  Allt rullar på som tåget, den är verkligen vass, alltså. Jag blir fortfarande överraskad hur ###### kvickt den kopplar upp sig mot WiFi, helt otroligt! Snabbare än alla mina 3 laptopar, och definitivt snabbare än polarns X10, som också har problem att hitta WiFi-anslutningar... Tänkte testa GPS:en också men då vill den ha ett extra minneskort? Den har inte Google Maps Navigering nu, hoppas det kommer, läste att Route66 kan bli dyrt om du ska köpa till alla grejer som behövs.... Idag ångrar jag inte köpet i alla fall, over and out!!
Postad 02 June 2010 - 16:23
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Om man följer Gsmarenas senaste video så ser man i filmen på denna sidan http://www.gsmarena....eview-480p3.php att det finns fler widgets där vad som finns i mobilen hos mig. T ex en kalkylator som jag har eftersökt. var hittar man den!?
Postad 02 June 2010 - 19:33
Jakobssons
-
Jakobssons
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag håller med alla de föregående talarna som äger mobilen. En sak jag tyckte var fin var kontakterna, med alfabetet på högersidan där du även kan få fram andra bokstaven i namnet genom att dra innåt när du håller på en bokstav. Detta har dem helt struntat i om du går in i kontakterna via ett sms. WHY!? hade ju varit grymt smidigt att ha det överallt. och skriver du ett sms i landscape eller tittar på en bild och lägger som bakgrundsbild så går den till vanligt läge igen. WHY!?
En annan sak. När du skriver sms och har T9 igång. Så hittar inte mobilen ordet utan du vill kunna ändra enstaka bokstäver i ordet. Går det att göra? Superpilligt att flytta markörken genom att peta mellan bokstäverna med sina stora fingrar.
edit: en sak till. det verkar inte som man kan lägga till födelsedagar i kalendern? extremt dåligt. endast årsdag och möte. vad nu årsdag är.... EDIT2: ahaaa. man lägger till födelsedagar i kontakterna.
och om någon kommer på hur man kan synka min gamla nokia kalender så hojta till
Jag tror man går in på sina kontakter i sin förra mobil och sedan kopierar kontakterna antingen till sim kortet eller minnes kortet  det borde funka jag kommer själv aldrig orka skriva in alla manuellt... Det borde ju finns ett sätt !
Postad 02 June 2010 - 20:31
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Jag tror man går in på sina kontakter i sin förra mobil och sedan kopierar kontakterna antingen till sim kortet eller minnes kortet det borde funka jag kommer själv aldrig orka skriva in alla manuellt... Det borde ju finns ett sätt !
Absolut. Nu är problemet kalendern. Vet inte om jag skrev rätt men iaf.
Postad 02 June 2010 - 21:07
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Har beställt en också. Ska bli kul att se vad den går för. Här finns ett tyskt test.Förstår inte mycket men de rankar den i alla fall som nr 1 av 134 mobiler.
Postad 02 June 2010 - 22:42
chrlek
-
chrlek
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
tycker att samsung wave är en mycket trevlig telefon, jag är förvånad att det fungerar utan krascher,min iphone är uppe i version 3, snart 4, av operativ systemet, så om bada kommer så långt kan
det bli spännande, hårdvaran är suverän. ser att sfbio har kommit, hoppas att det kommer något bra Chat program, har inte lyckats få igång msn.
Redigerat av chrlek, 02 June 2010 - 23:29.
Postad 03 June 2010 - 06:45
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Kan någon testa om de har samma problem som jag:
Jag har lagt in inställningarna för att surfa manuellt, och surfning via normal internet funkar som det ska. Även Facebook, Twitter m.m, via browsern alltså...
Däremot funkar det inte om jag går på Facebook eller Twitter via direktlänkarna i menyn? Inte heller om jag går via Social Hub eller nån annan applikation i menyn, utan jag måste gå via browsern...
Däremot funkar allt om jag startar Wifi.
Felet jag får är Nätverksfel.
Jag har angett min för Internet fungerande anslutning som den som ska väljas för alla Konton, men det är inte överallt man har möjlighet att ange detta?
Ni som har denna, kommer ni ut på Facebook osv via direktapplikationerna? Ja, via 3G eler GSM då förstås?
Jag har Halebop Abonnemang.
EDIT: Ange gärna operatör också...
En annan fråga: Halebop säger ju att man ska ange Databärare som GPRS. I Wave'n finns bara alternativen HTTP, WAP eller Annat. Och under Annat kan man inte ange IP. Vilket använder ni?
Redigerat av ztevie, 03 June 2010 - 07:18.
Postad 03 June 2010 - 08:29
chrlek
-
chrlek
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Kan någon testa om de har samma problem som jag: Jag har lagt in inställningarna för att surfa manuellt, och surfning via normal internet funkar som det ska. Även Facebook, Twitter m.m, via browsern alltså... Däremot funkar det inte om jag går på Facebook eller Twitter via direktlänkarna i menyn? Inte heller om jag går via Social Hub eller nån annan applikation i menyn, utan jag måste gå via browsern... Däremot funkar allt om jag startar Wifi. Felet jag får är Nätverksfel. Jag har angett min för Internet fungerande anslutning som den som ska väljas för alla Konton, men det är inte överallt man har möjlighet att ange detta?
Ni som har denna, kommer ni ut på Facebook osv via direktapplikationerna? Ja, via 3G eler GSM då förstås?
Jag har Halebop Abonnemang.
EDIT: Ange gärna operatör också... En annan fråga: Halebop säger ju att man ska ange Databärare som GPRS. I Wave'n finns bara alternativen HTTP, WAP eller Annat. Och under Annat kan man inte ange IP. Vilket använder ni?
Telia kör jag, fungerar direkt, telefonen är köpt av halebop
Postad 03 June 2010 - 09:30
chrlek
-
chrlek
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Någon som har tips på hur man får igång facebookchat och msn?
Postad 03 June 2010 - 10:04
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Någon som har tips på hur man får igång facebookchat och msn?
Såg också att det inte funkar... Det finns ju Palringo på telefonen, och den ska ju klara alla möjliga, inkl MSN och facebook-chattar, men nu i waven finns bara Google Talk och AIM. Borde ju komma, tycker man? Nu funkar i alla fall mina uppkopplingar fläckfritt efter lite pill...
Postad 03 June 2010 - 15:26
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Okej, ett dygn efter att jag köpte den var jag grymt irriterad på den.
Men nu när man har använt den 2 dagar så kan man inte bli annat än förälskad. Den är riktigt fin, användargränssnittet fungerar mycket bra när man väl kommit på alla finesser vid t ex sms.
fm-radion ser riktigt fin ut, headsetet man fick till ger ett kanonljud!
Detta är framtiden.
Postad 03 June 2010 - 15:50
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Håller med dig xarfez
Man blev lite smygirriterad i början innan man fattade men nu är den riktigt mysig
batteritiden är bland det bästa jag sett på år, håller dubbel så länge som min w902 och är 1000 gånger snabbare och har större och skarpare skärm
Postad 03 June 2010 - 16:07
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Håller med, den är fan grym!
Fast manualen är fattig, telefonen innehåller ju så mycket mer godis än vad som står där?
Vi kan väl skriva ner lite tips & trix kanske? Det verkar finnas hur mycket finesser som helst som inte finns med i manualen?
* Om man sveper vänster på en kontakt sa skickar man meddelande till den personen, sveper man höger ringer man upp.
* Den har ju Handwriting Recognition, funkar riktigt bra faktiskt, speciellt i helskärmsläge. Bara rita med fingret... Provade skriva 3 bokstäver åt gangen, tack vare telefonens snabbhet hänger den med hur lätt som helst. Gäller bara att skriva någorlunda "fint". Hittade inte mellanslag först, men man drog bara ett streck...
* Om man skriver fel, behöver man inte klicka precis i texten där man vill ändra, man kan hålla ner fingret och dra markören till rätt ställe. Detta gäller naturligtvis inte när man skriver med fingret...
Redigerat av ztevie, 03 June 2010 - 16:20.
Postad 03 June 2010 - 17:03
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Håller med, den är fan grym!
Fast manualen är fattig, telefonen innehåller ju så mycket mer godis än vad som står där?
Vi kan väl skriva ner lite tips & trix kanske? Det verkar finnas hur mycket finesser som helst som inte finns med i manualen?
* Om man sveper vänster på en kontakt sa skickar man meddelande till den personen, sveper man höger ringer man upp. * Den har ju Handwriting Recognition, funkar riktigt bra faktiskt, speciellt i helskärmsläge. Bara rita med fingret... Provade skriva 3 bokstäver åt gangen, tack vare telefonens snabbhet hänger den med hur lätt som helst. Gäller bara att skriva någorlunda "fint". Hittade inte mellanslag först, men man drog bara ett streck... * Om man skriver fel, behöver man inte klicka precis i texten där man vill ändra, man kan hålla ner fingret och dra markören till rätt ställe. Detta gäller naturligtvis inte när man skriver med fingret...
Samma tips som jag har kommit på och tänkte dela med mig av, attans. -funderar-.
Postad 03 June 2010 - 19:51
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Jag hittar verkligen inte var man byter "tangentljud". Förmodligen världens enklaste men jag lyckas inte. Help?
Postad 03 June 2010 - 19:59
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Kan man göra samma test på Wave som man kan på Galaxys S? http://www.youtube.c...h?v=o9BGXXw4Gjw
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|