Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 21 March 2010 - 22:31

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Postad bild

* General:GSM 850/900/1800/1900 MHz, UMTS 1900/2100 MHz, EDGE class 10, HSDPA 7.2 Mbps and HSUPA 2 Mbps
* Form factor:Touchscreen bar
* Dimensions:10.9 mm thin
* Display:3.3" 16M-color Super AMOLED capacitive touchscreen with 480 x 800 pixels resolution, scratc-resistant glass surface
* Platform: Bada OS
* CPU: 1 GHz processor
* Memory: 2GB internal memory, microSD card slot
* Camera: 5-megapixels auto-focus camera, 720p video recording
* Connectivity: Wi-Fi 802.11 b/g/n with WPS support, Bluetooth 3.0 with A2DP, standard microUSB port, GPS receiver with A-GPS, 3.5mm audio jack
* Misc: Accelerometer for screen auto rotate, proximity sensor for screen auto-turn-off, ambient light sensor, FM radio with RDS, DivX/XviD support, multi-touch input and pinch-zooming gestures
* Battery: 1500 mAh battery

http://www.gsmarena....-review-450.php

Någon som har hört ett releasedatum för denna?

Postad 21 March 2010 - 22:33

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Synd att den inte kör något bättre OS för denna är riktigt snygg.

Postad 21 March 2010 - 23:06

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Synd att den inte kör något bättre OS för denna är riktigt snygg.

Lite svårt att veta redan nu då det är första telefonen med Bada va? Men med Android så hade den varit ett givet köp för mig.

Postad 21 March 2010 - 23:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Lite svårt att veta redan nu då det är första telefonen med Bada va? Men med Android så hade den varit ett givet köp för mig.

Bada är ju bara ett putsat Touchwiz. Inget nytt med andra ord. Säkerligen bara Java applikationer som kommer stödjas nu med.

Postad 22 March 2010 - 00:35

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Bada är ju bara ett putsat Touchwiz. Inget nytt med andra ord. Säkerligen bara Java applikationer som kommer stödjas nu med.

Ok, trodde att det var ett nytt operativsystem.

Postad 22 March 2010 - 03:35

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Ja, hade det varit Android hade jag faktiskt kunnat tänka mig den. Trots att jag är ett hängivet fan av Sony Ericssons design (och mer för den delen) och aldrig kunnat tänka mig en Samsung innan så var den snygg och hade vettiga specs. Men Bada? Nej tack. :)

Postad 22 March 2010 - 13:00

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Ja, hade det varit Android hade jag faktiskt kunnat tänka mig den. Trots att jag är ett hängivet fan av Sony Ericssons design (och mer för den delen) och aldrig kunnat tänka mig en Samsung innan så var den snygg och hade vettiga specs. Men Bada? Nej tack. :)

Är det verkligen så illa med Bada? ;)

Postad 23 March 2010 - 02:13

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Bada är Samsungs sprillans nya plattform jag såg i Barcelona och är nog det värsta jag sett inklusive android.

Självklart köp när den kommer i april, Samsung Wave den första modellen.

Redigerat av Unregistereda84af05a, 23 March 2010 - 02:14.

Postad 23 March 2010 - 02:18

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Känns det inte lite dumt att bara sitta och gissa ?

Postad 23 March 2010 - 15:27

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Bada är Samsungs sprillans nya plattform jag såg i Barcelona och är nog det värsta jag sett inklusive android.

Självklart köp när den kommer i april, Samsung Wave den första modellen.

Så har jag också uppfattat det.

Så du har testat Wave? kan du berätta lite mer vad du tyckte om den?

Edit: Kommer i maj enligt gsmarena.
http://www.gsmarena....y-news-1533.php

Redigerat av KniveN, 23 March 2010 - 15:31.

Postad 23 March 2010 - 15:50

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Hur ser det ut med apps till detta OS? Tror ni det kommer finnas många utvecklare till Bada nu när Android verkar slå igenom rätt stort i och med alla nya Android-telefoner som släpps nu.

Postad 23 March 2010 - 16:06

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Hur ser det ut med apps till detta OS? Tror ni det kommer finnas många utvecklare till Bada nu när Android verkar slå igenom rätt stort i och med alla nya Android-telefoner som släpps nu.

Har för mig att jag läste att dom siktade på runt 100-150 apps när den släpps. Men har läst om så många mobiler nu att jag klan ha blandat ihop något :D

Postad 23 March 2010 - 17:22

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Känns det inte lite dumt att bara sitta och gissa ?

Gissa? Varför gissa med fakta? Mobil hade själva ett reportage där deras svenska talesman uttryckte det som ett putsat touchwiz.

Postad 23 March 2010 - 23:40

Unregisteredbeef9c6b
  • Unregisteredbeef9c6b
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Är Bada helt enkelt Samsungs "vi vill tjäna pengar på våran egen appstore" grej? Rätt tråkigt isf då jag är väldigt inställd på att skaffa en android-mobil

Postad 24 March 2010 - 03:10

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Gissa? Varför gissa med fakta? Mobil hade själva ett reportage där deras svenska talesman uttryckte det som ett putsat touchwiz.

Källkritik är bra ! En journalist som tycker sig se likheter med touchwiz och sen gör det till en sanning finner jag lika opålitlig som du finner det trovärdigt. Wave-modellen som jag fingrade på hade funktioner som jag faktiskt inte förstod hur dom lyckats programmera in, och jag har sett mycket. Ett exempel är telefonboken, som förutom att vara en extremt funktionell och intuitiv grej även har apps som gör att man direkt via färgkoder och ikoner kan se om kompisen är online på msn, facebook, och andra sociala medier samt se vad de senast skrivit där också. Bara en liten detalj visserligen men mobilen fullkomligt dignar av geniala detaljer och lösningar, snacka om smartphone.
Tryck ett finger på displayen och den bilden zoomar in till oändlighet med sjuk skärpa till du släpper fingret, tryck en gång till och den zoomar ut tills du släpper fingret, den är helt enkelt sjuk denna mobil...och plattform.

Det skulle bli en hel roman om jag skulle försöka min på att detaljerat gå in på alla funktioner, så det bästa man kan göra (tycker jag) är att hitta någon testrapport på youtube där dom börjar dyka upp nu.

Bada är enbart en plattform koreanerna valt för att de inte ska kunna finnas någon som helst begränsning i deras kreativitet när det handlar om att ta fram och sätta ihop interaktiva miljöer i mobiler, vilket dom var tvungna att ta hänsyn till när dom samarbetade med android, windows osv osv. När ni själva börjar fingra på en Wave kommer ni förstå vad jag menar, även du SonicSyndicate :)

Och ja, jag har en Nokia för tillfället, hehe.

Redigerat av Unregistereda84af05a, 24 March 2010 - 03:20.

Postad 24 March 2010 - 03:48

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Källkritik är bra ! En journalist som tycker sig se likheter med touchwiz och sen gör det till en sanning finner jag lika opålitlig som du finner det trovärdigt. Wave-modellen som jag fingrade på hade funktioner som jag faktiskt inte förstod hur dom lyckats programmera in, och jag har sett mycket. Ett exempel är telefonboken, som förutom att vara en extremt funktionell och intuitiv grej även har apps som gör att man direkt via färgkoder och ikoner kan se om kompisen är online på msn, facebook, och andra sociala medier samt se vad de senast skrivit där också. Bara en liten detalj visserligen men mobilen fullkomligt dignar av geniala detaljer och lösningar, snacka om smartphone.
Tryck ett finger på displayen och den bilden zoomar in till oändlighet med sjuk skärpa till du släpper fingret, tryck en gång till och den zoomar ut tills du släpper fingret, den är helt enkelt sjuk denna mobil...och plattform.

Det skulle bli en hel roman om jag skulle försöka min på att detaljerat gå in på alla funktioner, så det bästa man kan göra (tycker jag) är att hitta någon testrapport på youtube där dom börjar dyka upp nu.

Bada är enbart en plattform koreanerna valt för att de inte ska kunna finnas någon som helst begränsning i deras kreativitet när det handlar om att ta fram och sätta ihop interaktiva miljöer i mobiler, vilket dom var tvungna att ta hänsyn till när dom samarbetade med android, windows osv osv. När ni själva börjar fingra på en Wave kommer ni förstå vad jag menar, även du SonicSyndicate :)

Och ja, jag har en Nokia för tillfället, hehe.

Låter bra, vet du om bada kommer vara öppet som Android eller stängt som ifån?

Postad 24 March 2010 - 18:32

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Det framgick inte då och inte nu heller men jag misstänker att det blir en ifån-variant så att alla appar ska passa oavsett modell, men det är bara min egen spekulation, kan lika väl bli öppen . Nu hörde jag att realese för den blir i maj någon gång och inte i april som många trott.

Postad 24 March 2010 - 19:06

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Är det verkligen så illa med Bada? :)

Nej, men det är bättre att kunna dra nytta av telefonens hårdvara.

Jag får en känsla av att Bada OS har skapats endast för att följa "trenden". När Bada OS:ets utveckling och framtid i sig är osäkert är det betydligt bättre att välja en liknande modell med Android OS (t.ex. Samsung Galaxy S)

Postad 25 March 2010 - 04:06

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Själv får jag en känsla av att Bada OS skapats för att koreanerna kan, vill, har ett intill besatthet tekniskt knowhow plus det viktigaste, dom vill tjäna pengar såklart. Windows phone går sådär trots att jag gillat idéen om att kunna synka hela windows i en mobil. Android går bra, googlefolket vet vad dom pysslar med. Apple och Iphone är oerhört kompetenta men slår mig som en stort amerikanskt slagskepp som tar 2 år att vända om någon upptäcker en effektivare kurs, för långsamma för att hänga med mobilvärldens snabba och trendkänsliga svängningar.

Att Samsung gått från 30% till 70% av marknaden på ett par år berättar en del av deras kompetens. Om bada visar sig vara det lyckokast Samsung utgår från kan man ju bara önska dom lycka till med det som med allt annat dom tar sig för. Det är en liten upplevelse i sig att besöka Samsungs hemsida och upptäcka den enorma bredd de har oavsett branch. Samsung heavy industries, (världens största varv), Samsung Electronics osv osv.

Nokia Symbian...tillåt mig småle hahahaha, men det fyller säkert sin funktion för deras ändamål och jag är nöjd. Men in the big picture, gör Nokia aktieägarna nöjda? I would think not.

Det som ändå gjorde starkast intryck på mig angående Samsung Wave var den snabbhet och oerhört kvicka respons de olika funtionerna hade, allt gick med blixtens hastighet, utan lagg. Även gps'en öppnade på 2 sekunder.

Redigerat av Unregistereda84af05a, 25 March 2010 - 07:00.

Postad 25 March 2010 - 07:25

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Denna ska väl knappast jämföras med Symbian då det inte ens är en smartphone. Det är lur med tillgång till javaprogram och med smartphoneliknande funktioner. Jämför med OSE istället t.ex. Det är samma slags mynt och riktar också in sig mer till casual-användare.

Postad 25 March 2010 - 09:35

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

...
...
...
Att Samsung gått från 30% till 70% av marknaden på ett par år berättar en del av deras kompetens.
...
...
...

Var får du dessa sjuka siffror ifrån :) ?

Denna ska väl knappast jämföras med Symbian då det inte ens är en smartphone. Det är lur med tillgång till javaprogram och med smartphoneliknande funktioner. Jämför med OSE istället t.ex. Det är samma slags mynt och riktar också in sig mer till casual-användare.

+1
Bada marknadsförs dock som ett smartphone OS, och jag tror att Bada är vad Symbian håller på att bli - ett OS för "casual-användare". Dvs. en "feature" telefon med lite mer avancerat mjukvara.

Postad 25 March 2010 - 14:25

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Hur kan det inte vara en smartphone?

http://www.t3.com/ne...platform?=42699

Samsung is hoping developers will bring some brand-new sensor-based, context-aware applications to Bada that make use of the system's intuitive features.

As it's open platform, Samsung is hoping that app developers have a field day with Bada and create apps that make use of device functions to make phone calls, send messages, or access the contact list.

Verkar ju vara en öppen plattform, kanske kan bli något det här.

Postad 26 March 2010 - 01:11

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Var får du dessa sjuka siffror ifrån :) ?

Sorry lite trött på morgonkvisten. Dom har ökat sin försäljning med 20% under ett år och drar snart i från Nokia, tyvärr. Alla andra tappar andelar (även nokia) och kommer långt ner på listan.

Samsung förväntade volymtillväxt under 2010 verkar inte mindre imponerande --> http://www.mobilebus...t-1.305367.html

Postad 26 March 2010 - 01:57

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hur kan det inte vara en smartphone?

http://www.t3.com/ne...platform?=42699

Det är ju Samsung koncept. "Smartphone for everyone" men det är snarare ett steg emellan alltihop. En telefon blir inte en smartphone bara för att du implanterar några sådana funktioner. Det här ska vara en sådan lur för "första" köparna.

Postad 26 March 2010 - 03:38

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Det är ju Samsung koncept. "Smartphone for everyone" men det är snarare ett steg emellan alltihop. En telefon blir inte en smartphone bara för att du implanterar några sådana funktioner. Det här ska vara en sådan lur för "första" köparna.

Vad är det mer specifikt som gör att det inte är en smartphone och vad definierar en smartphone? Jag menar, en "Smartphone for everyone" slogan gör ju inte att det inte är en smartphone.

Två recensioner:
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...=response_watch
http://www.youtube.c...=response_watch

http://badawave.com/

Postad 26 March 2010 - 12:32

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
http://sv.wikipedia....wiki/Smartphone

Så, kan ni samsas nu kanske ?

Postad 26 March 2010 - 15:28

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

http://sv.wikipedia....wiki/Smartphone

Så, kan ni samsas nu kanske ?

Om det där är kriterierna för en smartphone så kan jag verkligen inte förstå varför han säger att den inte är det.

Postad 20 April 2010 - 22:07

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
En till video recension.
http://www.youtube.c...h?v=3g4JdZ1NIaY

Enligt GSMArena så är den "In stores now"

Postad 21 April 2010 - 20:59

Selme
  • Selme
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Fått något intryck om hur kameran (både stillbild och film) är i Wave? Hur känns den storleksmässigt mot Desire och Legend om du har testad den.

Kan svara i rätt tråd om du vill.
https://www.minhembi...howtopic=258926

Vi kan börja med stillbilderna som det inte är särskillt stor skillnad på från till ex Desire,
Stora skillnaden är video inspelningen som har förbättrats en hel del sedan Omnia HD, 720p med Super amoled är en bra kombination.
Storleksmässigt så känns den riktigt bra sidorna är rundade och den sitter som en smäck i handen. Tanken var att detta skulle vara den första telefonen med ett unibody skal i aluminium, men Legend hann före.

Dom 2 absolut bästa egenskaperna med denna telefonen är dock förljande:

Super Amoled skärmen= Wow this is the future! hoppas att dom andra hoppar på det här tåget Asap

BADA OS kommer bli succé, programbutiken var öppen och jag laddade ner några apps, specifikt en chelsea app som jag personligen måste säga är den coolaste/häftigaste/snyggaste app jag någonsin sett!!
Tanken med Bada OS är lite som med iPhone OS, Samsung vill kunna kontrollera hårdvara/mjukvara kombinationen för att kunna leverera maximal prestanda.
Bada OS telefoner planeras att finnas i alla prisklasser från 1500-7000:-

Slutligen Wave är en smartphone lika mycket som iPhone.

Postad 21 April 2010 - 21:08

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Vi kan börja med stillbilderna som det inte är särskillt stor skillnad på från till ex Desire,
Stora skillnaden är video inspelningen som har förbättrats en hel del sedan Omnia HD, 720p med Super amoled är en bra kombination.
Storleksmässigt så känns den riktigt bra sidorna är rundade och den sitter som en smäck i handen. Tanken var att detta skulle vara den första telefonen med ett unibody skal i aluminium, men Legend hann före.

Dom 2 absolut bästa egenskaperna med denna telefonen är dock förljande:

Super Amoled skärmen= Wow this is the future! hoppas att dom andra hoppar på det här tåget Asap

BADA OS kommer bli succé, programbutiken var öppen och jag laddade ner några apps, specifikt en chelsea app som jag personligen måste säga är den coolaste/häftigaste/snyggaste app jag någonsin sett!!
Tanken med Bada OS är lite som med iPhone OS, Samsung vill kunna kontrollera hårdvara/mjukvara kombinationen för att kunna leverera maximal prestanda.
Bada OS telefoner planeras att finnas i alla prisklasser från 1500-7000:-

Slutligen Wave är en smartphone lika mycket som iPhone.

Låter bra, men trodde att den skulle ta bättre bilder än Desire, Samsung brukar ju få rätt bra kritik på den biten. Skönt att Bada verkar bra. Fått någon uppfattning om batteritiden?

Postad 22 April 2010 - 21:11

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
En sak till, har den sån rättstavning som märker om man har tryck på fel knapp också? dvs inte bara T9, utan som tex iPhone.

Någon postade info om batteritiden på GSMArena

- Talk Time: 8.5 hrs
- Standby Time: 450 hrs
- Music Playback Time: 35 hrs
- Video Playback Time: 5.5 hrs
- Charge Time: 3 hrs
- Capacity: 1500 mAh

I lager från imorgon.
http://www.mobilefun...wave-p24055.htm

Redigerat av KniveN, 22 April 2010 - 21:59.

Postad 03 May 2010 - 20:20

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Nya test bilder och filmer, ser rätt så bra ut måste jag säga.

http://www.gsmarena....s-news-1628.php

Postad 03 May 2010 - 20:43

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Först längtade man efter desire sen såg man Galaxy S och tänkte DENNA blir det.Men sedan fick man upp ögonen för Wave och nu vet man varken ut eller in. Det lutar mer åt wave nu,men är lite osäker på hur bada kommer att bli i framtiden med apps,uppdateringar osv...vågar man prova på samsungs egna OS? :)

Postad 03 May 2010 - 21:44

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Först längtade man efter desire sen såg man Galaxy S och tänkte DENNA blir det.Men sedan fick man upp ögonen för Wave och nu vet man varken ut eller in. Det lutar mer åt wave nu,men är lite osäker på hur bada kommer att bli i framtiden med apps,uppdateringar osv...vågar man prova på samsungs egna OS? :)

Samma här först Desire och Legend sen Wave men nu blev ju N8 officiell... Tror inte på att Bada kommer bli ett dåligt OS av vad man har läst om det än så länge, är väl appsen som kanske inte kommer vara så många i början, men är personligen inte så apps galen.

Postad 08 May 2010 - 14:51

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Alltså, Wave har ju överlägsna specs på papper mot andra telefoner i samma prisklass, men får man räkna med ett buggigt operativ med detta nya Bada månntro?
Tänk om de hade lagt in Android istället, det hade ju varit kanon!
Tror inte att Badas Appstore kommer att växa sig speciellt stor. Visst, kanske Bada blir en succe, men hur länge får den första Badatelefonen uppdateringar, även om Badas appstore växer sig stor på något/några år.

Man kan nog inte räkna med att ha så värst mycket apps att välja mellan med den här luren, inte desto mindre är jag jävligt sugen att handla!

Postad 08 May 2010 - 15:00

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Alltså, Wave har ju överlägsna specs på papper mot andra telefoner i samma prisklass, men får man räkna med ett buggigt operativ med detta nya Bada månntro?
Tror inte att Badas Appstore kommer att växa sig speciellt stor. Visst, kanske Bada blir en succe, men hur länge får den första Badatelefonen uppdateringar, även om Badas appstore växer sig stor på något/några år.

Man kan nog inte räkna med att ha så värst mycket apps att välja mellan med den här luren, inte desto mindre är jag jävligt sugen att handla!

Jag håller med dig till 100 %. Undrar detsamma. Gillar den här "på pappret" än så länge, väldigt mycket.

EDIT: Som sagt, mest rädd för att Samsung gör som med andra mobiler de har släppt precis och officiellt direkt dödar kommande mjukvaror/uppdateringar.

Redigerat av sean.wiklund, 08 May 2010 - 15:01.

Postad 08 May 2010 - 15:49

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Tror faktiskt inte att dom gör ett helt nytt operativsystem och sen bara skiter i det, kommer ju släppa fler telefoner med samma system, dock så är det inte säkert att det blir ett bra operativsystem för det.

Postad 09 May 2010 - 06:00

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Tror faktiskt inte att dom gör ett helt nytt operativsystem och sen bara skiter i det, kommer ju släppa fler telefoner med samma system, dock så är det inte säkert att det blir ett bra operativsystem för det.

Men risken är kanske att denna första telefon med Bada kommer att hamna i skymundan senare?
Jag menar, Samsung kommer väl att pumpa ut nya Bada-lurar hela tiden, frågan är då hur länge de kommer att se till att uppdateringar av Bada även är kompatibelt med dessa första generations telefoner med Bada?
Visst, så är det väl med alla operativ. Men jag känner en viss oro, eftersom detta är första Bada, vilket knappast innebär ett problemfritt operativ? Sällan 1:a versionen blir kanonbra direkt?

Postad 09 May 2010 - 10:44

Jakobssons
  • Jakobssons
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Men risken är kanske att denna första telefon med Bada kommer att hamna i skymundan senare?
Jag menar, Samsung kommer väl att pumpa ut nya Bada-lurar hela tiden, frågan är då hur länge de kommer att se till att uppdateringar av Bada även är kompatibelt med dessa första generations telefoner med Bada?
Visst, så är det väl med alla operativ. Men jag känner en viss oro, eftersom detta är första Bada, vilket knappast innebär ett problemfritt operativ? Sällan 1:a versionen blir kanonbra direkt?

Den här telefonen kommer ha stor betydelse för Bada systemet med tanke på att Badas "ansikte" ska vara just Samsung Wave och jag tror inte att telefonen som ska representera Bada kommer komma i skymundan. allt som allt tycker jag att det ska bli kul med ett nytt operativsystem och något som verkligen utmanar Apple även fast det är sjukt svårt att utmana deras appstore för att Iphone affärside är just apparna medan andra företag nu har insett att det är en succe, så jag tror att Badas app store kommer bli stor även fast det tar sin tid och göra allt för att folk ska köpa just deras telefoner med Bada app store iställer för Iphone

Postad 18 May 2010 - 10:51

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Någon ny information som framkommit om den här väldigt lockande telefonen? :)

Postad 18 May 2010 - 11:47

mJusik
  • mJusik
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Wave verkar väldigt prisvärd iaf. Gissar på att den hade kostat ett antal hundralappar extra om det hand varit Android på den. Samsung (och de andra mobiltillverkarna) måste satsa på ett starkt alternativ till Android för att inte blir beroende av ett os från en tredje part. Se bara på Nokia och Motorola tex. Android får inte bli Windows för mobiler. (Har inget emot Android för övrigt). Så det tycker jag talar för Bada i detta fallet.
Vi får se...

Postad 18 May 2010 - 12:23

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Ja

Tror också priset sjunker väldigt mycket för att dom inte kör android
Har fått veta att min lokala butik kommer få in dom på några dagar för 4300 kronor så ska klämmas och kanske köpas =)

Postad 25 May 2010 - 21:47

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jaha, har beställt en nu. Hoppas den är så vass som det verkar... Får väl stå ut med det magra appsutbudet så länge.
Har Halebop kontant nu, så det passade ju bra att hoppa på ett abonnemang där, som man väl ändå måste ha istället för att betala 9:-/dag för surfningen...
Ska bli kul att testa, dock går jag från en k610i till denna, så jag lär väl bli impad hur som helst då jag inte haft en touchmobil tidigare...
2695:-, låst 24 månader...

Postad 26 May 2010 - 10:34

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Samma här,beställde min igår. Har kollat runt noga innan känns det som och igår när jag läste att en testare var "Mål lös" slutade jag tveka.Nu börjar den långa väntan bara :(

Postad 26 May 2010 - 11:59

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Alla förhandstester jag läst har varit positiva.
Men så klart hittade jag en test efter beställning som var tveksam till en del grejer: http://www.techradar...91921?artc_pg=1

Enligt dem så frös den ibland när man skrev sms, autokorrektionen var inte den bästa, surfningsupplevelsen jämförde de med gamla telefoner, de hade väntat sig nåt bättre för en ny fräsch telefon. Bla funkade zoomningen i webbläsaren så att man måste scrolla i sidled, den formaterar alltså inte texten och anpassar den efter fönsterbredden. Alla fönster öppnas anpassade för mobil, vill man ha full HTML måste man scrolla ner till botten och välja att visa sidan med full formatering.
Sen var navigationen inte i närheten av t.ex. Google maps...

De sa dock att de hoppades att Samsung fixar en del av dessa grejer innan produktionsmodellen kommer, så man hoppas ju på det?

Postad 26 May 2010 - 14:39

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Det hoppas jag med.Men jag vill inte tro att samsung släpper en telefon med så många buggar till slut kund.
Inte när detta blir deras flaggskepp med det nya Bada operativsystemet.Såg att netonnet hade sänkt priset på den nu efter min beställning,men man får väll den för det nya priset va?

Postad 26 May 2010 - 15:28

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Nu när telefonen är släppt lär det ju börja dyka upp tester på kundversionen av mobilen så om någon hittar så får ni gärna lägga till länkar i tråden :(

Postad 26 May 2010 - 17:17

Jakobssons
  • Jakobssons
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Alla förhandstester jag läst har varit positiva.
Men så klart hittade jag en test efter beställning som var tveksam till en del grejer: http://www.techradar...91921?artc_pg=1

Enligt dem så frös den ibland när man skrev sms, autokorrektionen var inte den bästa, surfningsupplevelsen jämförde de med gamla telefoner, de hade väntat sig nåt bättre för en ny fräsch telefon. Bla funkade zoomningen i webbläsaren så att man måste scrolla i sidled, den formaterar alltså inte texten och anpassar den efter fönsterbredden. Alla fönster öppnas anpassade för mobil, vill man ha full HTML måste man scrolla ner till botten och välja att visa sidan med full formatering.
Sen var navigationen inte i närheten av t.ex. Google maps...

De sa dock att de hoppades att Samsung fixar en del av dessa grejer innan produktionsmodellen kommer, så man hoppas ju på det?

låter som du har läst recensioner av mobilen innan den är helt färdig ställd ;D

Postad 26 May 2010 - 17:49

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Ja, än finns det inga recensioner på den "riktiga" modellen...
Men jag lär väl få se nästa vecka hur den funkar...?

Postad 27 May 2010 - 11:49

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Har haft några funderingar ang. denna telefon som jag nu ställt till Samsung support.
Det finns Swype inkluderat i inmatningen av text.
Google Maps ska kunna användas.
Texten ska kunna anpassas till skärmen då man zoomar...

Kan man nu lita på det? LÅter konstigt om de släpper in Google Maps, när det är Route66 som är inkluderat, eller...?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.