Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LittleBigPlanet 2

125 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: LBP2 (12 medlem(mar) har röstat)

Jag ger LBP2 ....

1. ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ (6 röster [50.00%])

Procent av omröstning: 50.00%

2. ♥ ♥ ♥ ♥ (4 röster [33.33%])

Procent av omröstning: 33.33%

3. ♥ ♥ ♥ (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

4. ♥ ♥ (1 röster [8.33%])

Procent av omröstning: 8.33%

5. (1 röster [8.33%])

Procent av omröstning: 8.33%

Rösta Gäster kan inte rösta
LittleBigPlanet 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 5 9.071428 (13) Inga priser
LittleBigPlanet 2 - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 5.5 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 23 January 2011 - 11:37

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Mitt spel betedde sig också riktigt konstigt igår.
Jag vet inte varför, men det tog säkert uppemot 3-4 minuter att ladda en bana i Story Läget
Något som annars tar 10-20 sekunder.

Vad kan detta bero på?
Är det själva online delen som sinkar ner spelet eller är det bara jag som har problem?
När jag klicka på community så tog det också gör lång tid innan allt laddades klart.
Jag kan acceptera att det tar lång tid då - Men inte när jag ska ladda en bana under Story Läget.

För övrigt jävligt roligt spel!
Spelade aldrig 1an. Fastnade inte för det.
Konstigt nog fastna jag för 2an som egentligen är samma spel, skumt nog.
Tycker dock att Story läget innehåller väldigt få banor. Kunde varit betydligt fler.
Nu har jag ju förståt att styrkan i spelet ligger i användarna själva, skapa banor osv.
Men jag har haft svårt att hitta banor som är lika roliga och innehåller lika mkt som banorna under Story Läget.
De flesta banor verkar vara gåvor osv. Free costumes etc etc.
Å alla dessa ###### "heart me please and I'll heart you back" stör mig som fan :)

Jag spelar gärna med folk härifrån!
Adda gärna mig på era listor: Soundborn

Märkte av detta igår också, och det verkar ju onekligen ha med online-delen att göra. Var nog den första riktiga hårdpressen på deras servrar igår så förhoppningsvis bara en barnsjukdom. Lyckades fastna i en meny igår då jag råkade trycka fyrkant istället för kryss så jag hamnade i en "More info" -meny som jag sedan inte kunde backa ifrån. Kunde trycka på alla knappar men ingen respons i spelet. Räckte med att starta om själva spelet som tur var.

I princip samma situation som jag hade inför detta spelet. Fastnade inte för 1:an och köpte sedermera inte det. Men detta har blivit ett kokain för mig än så länge iaf ;)

Postad 23 January 2011 - 13:47

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Skönt att det inte bara var jag då!
Idag går det dock bättre :)

Märkte att man även kunde stänga av onlinefunktionen.
Läste om flesta st som hade problem igår.
Säkert barnsjukdom!

Postad 24 January 2011 - 12:08

spinout
  • spinout
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
onlinedelen laggar brutalt jämfört med ettan!!!!! ibland fastnar det vi d laddningsstapeln...

Postad 24 January 2011 - 12:31

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

onlinedelen laggar brutalt jämfört med ettan!!!!! ibland fastnar det vi d laddningsstapeln...

Har märkt det. Det kan hjälpa om man trycker på PS-knappen ett par gånger.

Postad 25 January 2011 - 11:53

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Då har man klarat ut det, fattas bara en hel del bubblor och ace-ningar. Återkommer om nån vecka med mina första banor...

Postad 25 January 2011 - 13:17

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Då har man klarat ut det, fattas bara en hel del bubblor och ace-ningar. Återkommer om nån vecka med mina första banor...

Sista banan är jobbig att aca. Ska bli kul att se dina nya banor. Jag började igår, men vilken tid det tar.

Postad 25 January 2011 - 13:34

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Jag har byggt mig en stridshelikopter som skjuter missiler och släpper bomber. Sen har jag byggt en "kanon" på marken som svänger fram och tillbaka och avfirar missiler. Min tanke var att jag skulle kunna skjuta sönder kanonen. Men trots att jag prövat med "destroyer" och "projectile sensor" så får jag inte till det. Någon som har tips?

Postad 26 January 2011 - 17:28

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Måste man ta sig igenom alla filmer för att kunna låsa upp alla verktyg i skaparläget? Drygt i sådana fall.

Postad 28 January 2011 - 10:22

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Shit va vackert spelet är, allt är bedårande gulligt men sen kommer bossen fram och rycker undan den gulliga mattan! Nioåringen hemma är helt såld på spelet, han är i slutet på storyn och tycker humlan var ball att köra men även larven.
Och som någon recensent skrev - man har hela tiden känslan av att det bästa återstår!

Postad 28 January 2011 - 11:15

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Shit va vackert spelet är, allt är bedårande gulligt men sen kommer bossen fram och rycker undan den gulliga mattan! Nioåringen hemma är helt såld på spelet, han är i slutet på storyn och tycker humlan var ball att köra men även larven.
Och som någon recensent skrev - man har hela tiden känslan av att det bästa återstår!

Det är ett helt underbart spel. Fast jag försökte aca alla banorna så satt jag och log litet när min sackboy dog på alla möjliga sätt för det är så komiskt. Detta är ett spel man blir glad av när det fungerar. Dock tycker jag att det är svårt att hoppa in med slumpmässiga spelare. Det funkar bra om man hamnar med spelare från Sverige, annars laggar det grymt.

Det känns som svårighetsgraden är enklare än i föregångaren. Det var bara de den sista banan jag hade riktigt mycket problem med att klara utan att dö.

Postad 30 January 2011 - 21:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Recensionen

Postad 30 January 2011 - 22:10

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Har inte kommit så långt på story delen ännu fastnade i byggandet en stund för att se vad man kan göra som var annorlunda mot ettan, slängde ihop en bana (spel?) där man försöker bygga ett så högt torn som möjligt innan det välter.
Styr gör man med sixaxis och släpper lådor med kryssknappen.
http://lbp.me/v/wxtw7v
Hittade även en pixel kopia på Zelda =)
http://lbp.me/v/wy7xvy

Logga in med PSN id och lägg till i din kö så dyker dom sedan upp i spelet.

Postad 31 January 2011 - 12:25

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Har inte kommit så långt på story delen ännu fastnade i byggandet en stund för att se vad man kan göra som var annorlunda mot ettan, slängde ihop en bana (spel?) där man försöker bygga ett så högt torn som möjligt innan det välter.
Styr gör man med sixaxis och släpper lådor med kryssknappen.
http://lbp.me/v/wxtw7v
Hittade även en pixel kopia på Zelda =)
http://lbp.me/v/wy7xvy

Logga in med PSN id och lägg till i din kö så dyker dom sedan upp i spelet.

Tack för tipset! Har lagt till din bana i min kö.

Postad 31 January 2011 - 20:17

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Var sugen på att köpa spelet förra veckan då det låg på 422kr (elgiganten och spelbutiken) men så tänkte jag att jag kan lika gärna vänta några dagar till för nya spel brukar gå ner i pris fort. Och idag har dom bastardsen höjt till 499kr! Vilka utsugare..

Postad 31 January 2011 - 20:52

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Var sugen på att köpa spelet förra veckan då det låg på 422kr (elgiganten och spelbutiken) men så tänkte jag att jag kan lika gärna vänta några dagar till för nya spel brukar gå ner i pris fort. Och idag har dom bastardsen höjt till 499kr! Vilka utsugare..

hehe såg det också, normalt brukar ju dom exklusiva spelen vara något lägre pris så jag tänkte också vänta in en ytterligare sänkning.. men när man såg priset idag var det bara att lägga handen på ansiktet och ropa ut f'n ;)

Redigerat av Unregistered1232, 31 January 2011 - 20:53.

Postad 02 February 2011 - 22:28

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
http://lbp.me/v/xe3m9b

Min första bana i LPB2. Om nån tar min highscore blir jag impad på riktigt. Lämna ett hjärta, så jag hittar er och era banor... :)

Jag smällde upp den på åtta timmar, "färgbanan" från LBP1 tog mig två veckor, de nya verktygen underlättar mycket!

Postad 02 February 2011 - 23:32

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

http://lbp.me/v/xe3m9b

Min första bana i LPB2. Om nån tar min highscore blir jag impad på riktigt. Lämna ett hjärta, så jag hittar er och era banor... :)

Jag smällde upp den på åtta timmar, "färgbanan" från LBP1 tog mig två veckor, de nya verktygen underlättar mycket!

Spelat den!

Otroligt! Jag sitter och spelar Zelda med äkta Blip-blop-musik. Men nej, det är LBP2!! Helt otroligt vad man kan göra!

Postad 03 February 2011 - 00:50

joos
  • joos
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Själv tyckte jag följande om LBP2:

Hade det inte varit för ettan hade spelet troligen varit en stark kandidat till titeln "bästa spelet någonsin", om det inte t om hade vunnit helt utan egentlig konkurrens. Jag körde ettan + alla tillägg, gillade allt skarpt, (ja, platinum/100% såklart), men nu när tvåan faktiskt äntligen är här så kan jag inte låta bli att bli lite...besviken. Allt är egentligen bättre. Precis allt. Men det som gjorde LBP så jäkla bra när det kom var just "överraskningsmomentet" - allt var nytt - och jättespännande för den majoritet av spelarna som mer eller mindre prisade spelet till skyarna, inklusive jag själv.

När nu tvåan äntligen kommit har man sett det mesta förut. Visst har nya funktioner lagts in, (och vilka underbara funktioner sedan), men när t om menysystemet är till 90% identiskt som föregångaren, eller det enkla faktum att man får anstränga sig väldigt hårt för att se en visuell skillnad på en bild från LBP jämfört med en från LBP2, tycker åtminstone jag det känns en smula gammalt och opolerat. "Been there, done that" tycker jag passar väldigt bra i sammanhanget. Kanske hade det trots allt varit bättre att inte skapa ett LBP2 överhuvudtaget, utan endast nöjt sig med att släppa de nya funktionerna/banorna som ytterligare DLCs i den mån det skulle varit möjligt. Förstår att det kan låta löjligt, men tycker mycket av "magin" med LBP nu helt enkelt är borta. Det här är inte en spelserie som s as per automatik tjänar på en uppföljare, likt 99% av andra spel faktiskt gör.

Allt detta åt sedan - tekniskt sett är spelet svinbra, förutom lite onlineproblem etc. Vet just hur mycket jag gillade ettan när det släpptes, och hade jag kört tvåan under samma förutsättningar som när LBP var nytt hade jag utan tvekan gett spelet högsta betyg. Nu blir det "bara" 4/5 käcka hjärtan här på MHB.

Postad 04 February 2011 - 12:17

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Mycket av det du skriver är klockrent! Vad jag egentligen vill kommentera är att du ändå ger 4 av 5 på en nivå som ändå är the premium top notch inklusive skyhöga förväntningar av en som lirat LBP sönder och samman. :)
Om jag förstod allt rätt.

Själv tyckte jag följande om LBP2:

Hade det inte varit för ettan hade spelet troligen varit en stark kandidat till titeln "bästa spelet någonsin", om det inte t om hade vunnit helt utan egentlig konkurrens. Jag körde ettan + alla tillägg, gillade allt skarpt, (ja, platinum/100% såklart), men nu när tvåan faktiskt äntligen är här så kan jag inte låta bli att bli lite...besviken. Allt är egentligen bättre. Precis allt. Men det som gjorde LBP så jäkla bra när det kom var just "överraskningsmomentet" - allt var nytt - och jättespännande för den majoritet av spelarna som mer eller mindre prisade spelet till skyarna, inklusive jag själv.

När nu tvåan äntligen kommit har man sett det mesta förut. Visst har nya funktioner lagts in, (och vilka underbara funktioner sedan), men när t om menysystemet är till 90% identiskt som föregångaren, eller det enkla faktum att man får anstränga sig väldigt hårt för att se en visuell skillnad på en bild från LBP jämfört med en från LBP2, tycker åtminstone jag det känns en smula gammalt och opolerat. "Been there, done that" tycker jag passar väldigt bra i sammanhanget. Kanske hade det trots allt varit bättre att inte skapa ett LBP2 överhuvudtaget, utan endast nöjt sig med att släppa de nya funktionerna/banorna som ytterligare DLCs i den mån det skulle varit möjligt. Förstår att det kan låta löjligt, men tycker mycket av "magin" med LBP nu helt enkelt är borta. Det här är inte en spelserie som s as per automatik tjänar på en uppföljare, likt 99% av andra spel faktiskt gör.

Allt detta åt sedan - tekniskt sett är spelet svinbra, förutom lite onlineproblem etc. Vet just hur mycket jag gillade ettan när det släpptes, och hade jag kört tvåan under samma förutsättningar som när LBP var nytt hade jag utan tvekan gett spelet högsta betyg. Nu blir det "bara" 4/5 käcka hjärtan här på MHB.

Postad 04 February 2011 - 14:04

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Kom hem igår och LBP2 fanns i brevlådan, tillsammans med en massa tuffa skivor. Tvärprovade bara ett par banor, det verkar relativt lovande. Ettan var riktigt kul att spela med frugan och ikväll blir det nog en myskväll hemma med LBP2, chips och bärs! Ska kika in här vid senare tillfälle och kolla om man kan hitta era kartor.

Postad 09 February 2011 - 18:02

joos
  • joos
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Mycket av det du skriver är klockrent! Vad jag egentligen vill kommentera är att du ändå ger 4 av 5 på en nivå som ändå är the premium top notch inklusive skyhöga förväntningar av en som lirat LBP sönder och samman. :)
Om jag förstod allt rätt.

:) Sorry för ett litet sent svar, men men!

Betygsättningen är inte helt lätt faktiskt. Iofs spelar den som sagt inte i eget tycke sådär jättestor roll. LBP, vare sig det är ettan eller tvåan, bör alla spelälskare i eget tycke skaffa. Vad siffran i betyget sedan speglar beror helt på vad man väljer att betygsätta. Så är det ju förvisso alltid, men detta gäller särskilt LBP2. Rent, tja, "objektivt sett" skulle nog som sagt LBP2 vare en het kandidat till bästa spelet jag någonsin spelat. En soklar 5/5 m ao, men återigen - ettan drar ner betyget för tvåan ett snäpp för mig i om anledningarna jag tidigare skrev. Även om man gillade ettan är det egentligen inget måste att skaffa tvåan om man s as inte är särskilt sugen på det. Har man aldrig kört ettan kan man däremot mycket väl med fördel skippa just ettan, och gå på tvåan direkt. Ett lägre betyg än 4/5 tycker jag hursomhelst inte det ska ha, då det är ett seriöst bra spel. Jag håller ofta inte med om särskilt mycket gällande snittbetyg på metacritic, men här förstår jag faktiskt de, (positiva), rescencenterna fullt ut.

Kort ang. det som det dock brukar klagas på en del i rescensioner: LBP2 har t ex fått en del kritik för att just själva plattformsdelarna skulle vara "mediokra". Det här förstår jag inte alls ärligt talat. Underbara banor, och även om visst mycket av charmen i spelet ligger i bandeditorn/spela andras banor, så finns det så otroligt få användarskapade banor som ens kan börja att mäta sig med de som följer med spelet. De är i eget tycke otroligt bra överlag. Möjligtvis att svårighetsgraden på dessa stiger liite väl mycket mot slutet, men det är mest en bagatell i sammanhanget. Just överlag är kvaliten skyhög, med en dessutom faktiskt rätt stor variation. Spelar man dessutom med mer än en spelare, och det bör man såklart göra så ofta man kan, (faktiskt helst med folk man redan känner - online i all ära men det är som "soffspel" LBP/LBP2 regerar), så kan man ha hur kul som helst med de olika banorna/bantyperna, faktiskt.

Postad 09 February 2011 - 20:11

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Jag och frugan spelade just ut storymode, bra skit måste jag säga. Bättre än ettan, mer variation osv.

Snart blir det att börja tackla community levels, kommer nog bli roligt!

Postad 10 February 2011 - 00:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Kort ang. det som det dock brukar klagas på en del i rescensioner: LBP2 har t ex fått en del kritik för att just själva plattformsdelarna skulle vara "mediokra". Det här förstår jag inte alls ärligt talat.

Kanske beror på erfarenhet i genren, har du spelat mycket plattform? Mediokra skulle jag inte kalla dem men det finns helt klart bättre spel på den fronten. Jag t.ex saknar helt utmaning som enligt mig är en nyckelaspekt i plattformsspel. Bandesignen slås liksom flera gånger om av andra plattformers.

Postad 10 February 2011 - 09:11

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Bandesignen slås liksom flera gånger om av andra plattformers.

Det här kan jag inte riktigt hålla med om, men nu har jag inte spelat så sjukt mycket plattformare, förutom på gamla goda dagar då de flesta spelen innehöll mer eller mindre plattformshoppning (NES/SNES), men just variationen i LBP2 gör det ju väldigt fräscht och tufft, spelet är ju inte 100% plattformare direkt dock.

Postad 15 February 2011 - 12:54

joos
  • joos
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Kanske beror på erfarenhet i genren, har du spelat mycket plattform? Mediokra skulle jag inte kalla dem men det finns helt klart bättre spel på den fronten. Jag t.ex saknar helt utmaning som enligt mig är en nyckelaspekt i plattformsspel. Bandesignen slås liksom flera gånger om av andra plattformers.

Jag har inte den största erfarenheten av plattformsspel, men iaf ca 20 års tv/datorspelande bakom mig. (Som så många andra på brädan). Framförallt var det ju som skoll säger NES/SNES spel som gällde "back in the days", men inget av de nyare plattformsspelen jag provat har varit direkt överlägset, eller direkt roligare, än LBP2 på den punkten. Jag kan däremot anta att t ex New Super Mario Bros kan vara ungefär hur bra som helst, och egentligen värt att köpa ett Wii för bara det, men jag har tyvärr aldrig provat just det spelet. Annars vet jag inte riktigt vad som skulle kunna vara bättre såhär på rak arm. Smaksak? - javisst.

Jag kan hålla med om att utmaningen i LBP2, (eller LBP heller för den delen), inte är den allra största, men själv tycker jag inte det är ett problem. LBP-serien för mig handlar egentligen till 99 % om spelglädje, vill jag ha utmaning finns andra spel. Med det sagt tycker jag fortfarande det är förhållandevis stor utmaning i att få ace pin i alla banor. (Vilket jag även försöker då jag naturligtvis vill ha platinum i tvåan också). Detta ska dock sägas tyvärr till stor del beror på en något otajt kontroll/random händelser i nivåerna snarare än någon egentligt hög svårighetsgrad.

Postad 15 February 2011 - 13:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

New Super Mario Bros kan vara ungefär hur bra som helst, och egentligen värt att köpa ett Wii för bara det

Japp, och med tanke på hur kul du tycker LBP2s plattformsdel är så borde du på allvar investera i ett Wii och få uppleva spel som Mario Galaxy, NSMB, Donkey Kong och Kirby. Nintendo är plattformskungar helt enkelt och LBPs plattformsdel kommer inte upp i den nivån. Däremot kan jag förstå att PS3-ägare som inte spelat dessa spel gillar LBP-serien så mycket.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.