Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ratt till Gran Turismo 5?

154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 december 2010 - 13:22

Unregistered1149
  • Unregistered1149
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej på er,

Ville bara nämna att jag sökt en Logitech Driving Force GT med ljus och lykta. Av en slump så gick jag in i en GAME butik igår i Farsta Centrum, fick en chock när dom hade EN kvar, nappade åt mig den direkt! :-)
Så ett tips för er som letar efter den är att kolla med GAME-butikerna.. Dom tog 1390kr för den, Logitech.se tar 1399kr.

Sedan vill jag nämna att jag har en ratt sedan tidigare som jag köpte till PS2 när GT3 kom ut, den heter "Thrustmaster Force Feedback GT Racing Wheel" (bild: http://www.thg.ru/co...orcevolant.jpg), den funkar inte alls för PS3/GT5, otroligt drygt då jag betalade ex antal tusenlappar för den, det var förvisso år 2001 tror jag, men tycker ändå den borde funka för det är USB. :-)

Har lirat ett par timmar nu med Logitech Driving Force GT och det känns toppen, pedalerna är lite plastiga men det är ok, paddlarna kunde varit större men det gör inte heller något, viktiga är en bra Force Feedback och skön känsla när man håller i ratten..

Har en lite fråga också, hur gör man för att spela GT5 online, går det??

Redigerat av Unregistered1149, 06 december 2010 - 13:25.

Postad 06 december 2010 - 15:03

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Har en lite fråga också, hur gör man för att spela GT5 online, går det??

Javisst det går.... Man går in i Loungen sedan kan man "joina" eller skapa ett
eget "rum" som andra/polare kan ansluta till... Man kan
även välja bana, varv , bil osv

;)

Postad 06 december 2010 - 15:33

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
När vi nu är endå i online delen så har jag en fråga.

Varför kan jag inte välja mina egna bilar grån garaget när jag skapar ett rum på online???

Det är ju tråkigt att bara köra bilar som finns där och inte sina egna??

Vet ni om det går välja sina egna??

Postad 06 december 2010 - 15:34

Unregistered2dabe7b8
  • Unregistered2dabe7b8
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Den nya Thrustmastern ser ju inte helt fel ut!
Tyvärr verkar den ligga i samma prisklass som G25/27 rattarna från Logitech,
om prisinidkationen 500$ stämmer. Blir nog t om ännu dyrare när den kommer
till Sverige.
Man undrar om Logitech är på gång med någon ersättare till Driving Force GT ratten då den
verkar vara slut precis överallt? Den ratten har väl några år på nacken nu och en ny modell
i den prisklassen till GT 5 skulle inte vara fel.

Postad 06 december 2010 - 17:09

fuskaren
  • fuskaren
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa GT5 och en ratt till. Men jag vill inte lägga ut 3000 på det. Så vad tror ni skulle passa mig som typ aldrig har kört med ratt?
Jag har sett att många rekommenderar "Logitech Driving Force GT" är det den jag ska ha och har den full kompatibilitet med GT5? När ni säger att en ratt inte har det vad menar ni då, vilka funktioner funkar inte?

Edit: Åh, juste. Får man med något ställ? för jag sitter i en stol när jag spelar och har inget bord framför mig..

Redigerat av fuskaren, 06 december 2010 - 17:37.

Postad 06 december 2010 - 18:02

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa GT5 och en ratt till. Men jag vill inte lägga ut 3000 på det. Så vad tror ni skulle passa mig som typ aldrig har kört med ratt?
Jag har sett att många rekommenderar "Logitech Driving Force GT" är det den jag ska ha och har den full kompatibilitet med GT5? När ni säger att en ratt inte har det vad menar ni då, vilka funktioner funkar inte?

Edit: Åh, juste. Får man med något ställ? för jag sitter i en stol när jag spelar och har inget bord framför mig..

Logitech Driving Force GT är en väldigt bra och fullt kompatibel ratt till GT5. Jag har själv en sån eftersom jag, liksom dig, inte vill lägga ut 3000 spänn eller mer på en ratt.

Att en ratt inte är fullt kompatibel menas att det är kanske några knappar som inte fungerar till just det spelet och då är just dessa knappar värdelösa helt enkelt. Sen är det vissa spel som tex. inte stödjer 900 graders rotation på ratten och då är det ju onödigt det med.

Men jag tycker absolut att du ska satsa på en Logitech Driving Force GT till GT5. Du kan också läsa min lilla recension som jag skrev om den ratten för ca 1 år sen: https://www.prisjakt...kt.php?o=293146

Man får inte med något ställ med ratten, så om du vill kan du köpa tex. Wheel Stand Pro som funkar ganska bra, har dock inte en själv för jag har ett bord framför TV:n som jag sätter fast ratten på.

Postad 06 december 2010 - 18:32

fuskaren
  • fuskaren
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Logitech Driving Force GT är en väldigt bra och fullt kompatibel ratt till GT5. Jag har själv en sån eftersom jag, liksom dig, inte vill lägga ut 3000 spänn eller mer på en ratt.

Att en ratt inte är fullt kompatibel menas att det är kanske några knappar som inte fungerar till just det spelet och då är just dessa knappar värdelösa helt enkelt. Sen är det vissa spel som tex. inte stödjer 900 graders rotation på ratten och då är det ju onödigt det med.

Men jag tycker absolut att du ska satsa på en Logitech Driving Force GT till GT5. Du kan också läsa min lilla recension som jag skrev om den ratten för ca 1 år sen: https://www.prisjakt...kt.php?o=293146

Man får inte med något ställ med ratten, så om du vill kan du köpa tex. Wheel Stand Pro som funkar ganska bra, har dock inte en själv för jag har ett bord framför TV:n som jag sätter fast ratten på.

Okej, tack för svaret!
Det blir nog ett köp iaf. Om jag hittar den, verkar vara slutsåld överallt ;)

Postad 06 december 2010 - 19:35

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 297 inlägg
  • 0
Fanatec Carrera eller DFP GT. Thrustmaster har säkerligen också någon budget ratt.

Postad 06 december 2010 - 20:41

JoHan-Solo
  • JoHan-Solo
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Okej, tack för svaret!
Det blir nog ett köp iaf. Om jag hittar den, verkar vara slutsåld överallt :P

Flera butiker har den som inkommande under denna veckan. Beställde själv en förra veckan från Spelbutiken som är skickad och ligger på posten på andra sidan gatan, ca 22 meter bort ;)

Postad 07 december 2010 - 00:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Jag har en Logitech MOMO ratt till en PC. Jag skulle vilja köra den på mitt PS3. Det borde vara någon som har provat det till Grand Tourismo 5. Finns det drivrutiner på nätet i så fall. Är nöjd med ratten så det vore synd om jag inte kan använda den.

jepp den ratten funkar.. bara att koppla in och köra.
sitter själv och kör med en sådan i väntan på att affärerna får in andra rattar igen.

Postad 07 december 2010 - 21:09

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
andreassofus:
Spelar du med den röda eller den lite enklare svarta? Jag har nämligen den röda och får inte, trots intensivt googlande, något klart svar på om den fungerar eller inte.
GT5 utan ratt är inte att tänka på och någon ny tänker jag inte köpa då den röda Momo är så pass bra. Någon som kan ge definitivt svar?

Det är alltså denna jag menar: http://ecx.images-am...51EXD70CAKL.jpg

Postad 09 december 2010 - 14:23

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
GAME i vällingby centrum hade 3st drivingforce GT inne vid lunch idag.

För 1399:- så räknas det väl som ett kap...
;)

Postad 09 december 2010 - 16:26

Creakken
  • Creakken
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
För er som vill ha en logitech G27 så kan ni beställa på webbshoppen.se

http://www.webbshopp...spx?q=p:2580252

De verkar gå åt ganska snabbt, så skynda! ;)

Min G27 är nu beställd och skickad. Får väl den nästa vecka någon gång...

Postad 10 december 2010 - 20:34

Pean
  • Pean
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Såld

Redigerat av Pean, 11 december 2010 - 18:33.

Postad 10 december 2010 - 21:44

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

G25 till salu för 1500.
Nära Uppsala...

Du har PM :lol:
Hoppas dom med G27/G25 vet att man kan mappa knapparna på dom (iaf G25) om man väljer DFP i options.

Postad 12 december 2010 - 14:28

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
jaha - då har man kommit närmare en fungerande racing-rigg. Lite prototyp-stadie än så länge, ska lackeras och justeras lite innan nästa del, då stol ska göras i ordning. Sitter nu i en fåtölj, vilket inte är helt optimalt - men fungerar.

Använt ratten nu i en vecka och måste säga att jag är mycket nöjd. Levererar en otroligt bra känsla av hur mycket grepp däcken har. Under rally-körning så får man ta i ordentligt, då biter ratten ifrån duktigt.

Pedalerna, är helt makalöst bra. Den kontrollen man får med "load-cellen" i bromspedalen är inget annat än världsklass.

Väntar nu ivrigt på att det ska släppas en Clubsport Shifter, så det blir äkta bilkörning. Fast jag är helt övertygad om att jag kommer lägga åtskilliga timmar spelandes GT5.

Bifogad fil(er)

Postad 13 december 2010 - 20:52

Kvistbro
  • Kvistbro
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

jepp den ratten funkar.. bara att koppla in och köra.
sitter själv och kör med en sådan i väntan på att affärerna får in andra rattar igen.

Tack för det.Det var lika lätt som du skrev.Jag 36 år och grabben 4år, har skit kul framför 50"

Postad 13 december 2010 - 20:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

andreassofus:
Spelar du med den röda eller den lite enklare svarta? Jag har nämligen den röda och får inte, trots intensivt googlande, något klart svar på om den fungerar eller inte.
GT5 utan ratt är inte att tänka på och någon ny tänker jag inte köpa då den röda Momo är så pass bra. Någon som kan ge definitivt svar?

Det är alltså denna jag menar: http://ecx.images-am...51EXD70CAKL.jpg

nej det är den svarta jag har.

Tack för det.Det var lika lätt som du skrev.Jag 36 år och grabben 4år, har skit kul framför 50"

ja det är verkligen en helt annan känsla med ratt och pedaler. gäller bara att hitta en bra sittställning, annars får man väldigt fort ont i nacken och axlarna

Postad 14 december 2010 - 15:40

Razer89
  • Razer89
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Ni som köpt och fått hem era Wheel stand pro, fick ni nåt kollinr så ni kunde spåra paketet? Kom det med Posten eller skickar de med en annan firma? Vill se till så jag håller mig hemma när det är på gång. :lol:

Mitt skulle skickats runt den 9:e dec enligt ett mail från dem som jag fick dagen efter beställning (28:e nov) och idag fick jag ett mail om att de hade accepterat min betalning. Kan jag tolka det som att de skickade det idag eller?

EDIT: Glöm det, fick precis ett mail med kollinr. :)

Redigerat av Razer89, 14 december 2010 - 15:47.

Postad 14 december 2010 - 15:46

Unregisteredb0ee40a0
  • Unregisteredb0ee40a0
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Wheel stand pro skickade mig ett kollinr och länk till polska posten (med tips om vad olika polska ord betyder). Jag körde samma kollinr på posten.se och såg precis var paketet var, både på svenska och engelska.
Paketet levererades till min dörr förmiddagen samma dag som det kom till posten i stan, ren tur att jag var hemma! Hade räknat med att behöva åka till posten och hämta, men det kördes ut som sagt.
Har ingen aning om vad som hänt om jag inte varit hemma, antagligen lapp i lådan och 7 kg paket ner fyra trappor igen :-)

Postad 14 december 2010 - 15:50

Razer89
  • Razer89
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tack för snabbt, svar. Såg inte inlägget förrän jag ändrat mitt förra. :)

Fick precis mail med kollinr så nu hoppas jag att jag hinner få det innan helgen. :lol: Ska bli skönt att slippa montera upp ratten på mitt nattduksbord varenda gång man vill spela lite. :P

Postad 14 december 2010 - 21:15

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

nej det är den svarta jag har.

OK, tack för svaret i alla fall.
Jag får helt enkelt chansa, fungerar den du har bör ju även min fungera tycker jag.

Postad 04 januari 2011 - 03:30

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Då har vi lite första intryck att ta del av

Thrustmaster 500 RS

Ratten ser högintressant ut, pedalerna - not so much.

Postad 04 januari 2011 - 08:51

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0

Då har vi lite första intryck att ta del av

Thrustmaster 500 RS

Ratten ser högintressant ut, pedalerna - not so much.

Helt sanslös dyr den där ratten, Webhallen ska ha 6000:- för den! haha!

Postad 04 januari 2011 - 13:02

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
Jävligt dyrt för en ratt utan H låda,ska dom ha 2000:- för den då också eller..

Postad 05 januari 2011 - 10:46

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Det är mycket snack om G25 och G27 i tråden, jag gick förbi Driving Force GT ratten häromdagen och klämde lite på den, känslan var att "den här verkar ju helt ok!" Jag slickar gärna fingrarna över finare saker men funderar med handen på hjärtat om itne den här skulle duga riktigt, riktigt bra!?

Vad är odömmet av er som testat?Det som är viktigt för mig är väl att precisionen inte stryker på foten jämfört med G25/G27 t.ex. men Force feedback och 900 graders vrid låter lovande, och bygget i sig kändes inte heller helt fel.

Själv funderar jag seriöst på ratt för att det verkar som man för första gången skulle kunna dra nytta av det (precisionen i t.ex. NasCAR eventen), annars har jag alltid kört snabbare med HK i ALLA gt3 spel, så då har ratt mer känts som gimick

Redigerat av Unregistered40880, 05 januari 2011 - 10:48.

Postad 05 januari 2011 - 11:57

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Det är mycket snack om G25 och G27 i tråden, jag gick förbi Driving Force GT ratten häromdagen och klämde lite på den, känslan var att "den här verkar ju helt ok!" Jag slickar gärna fingrarna över finare saker men funderar med handen på hjärtat om itne den här skulle duga riktigt, riktigt bra!?

Vad är odömmet av er som testat?Det som är viktigt för mig är väl att precisionen inte stryker på foten jämfört med G25/G27 t.ex. men Force feedback och 900 graders vrid låter lovande, och bygget i sig kändes inte heller helt fel.

Själv funderar jag seriöst på ratt för att det verkar som man för första gången skulle kunna dra nytta av det (precisionen i t.ex. NasCAR eventen), annars har jag alltid kört snabbare med HK i ALLA gt3 spel, så då har ratt mer känts som gimick

Jag skrev en liten recension för ca 1 år sen:

"Bra och stabil ratt. Använder den ffa. till Midnight Club LA

Det bra:
+ 900 graders rattutslag
+ Stark och realistisk Force Feedback
+ Gummiklädd ratt, gör att ratten inte känns så plastig!

- Alla knappar fungerar inte till alla spel, tex. Midnight Club LA där man inte ens kan konfigurera vissa knappar till att göra något annat än grundfunktionen.

- Pedalerna är lite lätta.
"

Numera använder jag den i GT5. Jag kan inte säga hur pedalerna på Driving Force GT är jämfört med pedalerna från G25/G27 men de är lite lätta i alla fall. Vet inte om du skulle gilla dom, du kanske kan testa?

Vad gäller precisionen så tycker jag att den är ganska bra, går bra för mig i Nascar eventen.

Postad 05 januari 2011 - 13:06

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Det är mycket snack om G25 och G27 i tråden, jag gick förbi Driving Force GT ratten häromdagen och klämde lite på den, känslan var att "den här verkar ju helt ok!"

Problemet med den tycker jag är dock att de höjt priset så kraftigt på den att den nu nästan kostar lika mycket som en Fanatec Porsche 911 Carrera. Då känns den senare som ett bättre köp då den enl. recensioner skall vara i klass med G25.

Postad 18 januari 2011 - 00:15

Ackord02
  • Ackord02
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
någon ny update på fanatec gt3rs v2 ratten? jag var ute efter clubsport- paketet för ett fördelaktigare pris än att köpa ratten + pedalerna löst. paketet är dock väck på hemsidan.. är det så att pga.a brist på lager att dem inte väljer att erbjuda paketet under en period? hoppas att den kommer tillbaka då man sparade x antal kr... någon som vet vad frakten landar på vid beställning från hemsan? ;)

Postad 02 februari 2011 - 08:04

ExBiz
  • ExBiz
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

någon ny update på fanatec gt3rs v2 ratten? jag var ute efter clubsport- paketet för ett fördelaktigare pris än att köpa ratten + pedalerna löst. paketet är dock väck på hemsidan.. är det så att pga.a brist på lager att dem inte väljer att erbjuda paketet under en period? hoppas att den kommer tillbaka då man sparade x antal kr... någon som vet vad frakten landar på vid beställning från hemsan? :unsure:

Hej!

Jag beställde följande saker innan jul:

Products
1 x RennSport Wheel Stand V2 119.95 EUR
1 x Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel - Clubsport edition - EU 319.95 EUR
1 x ClubSport Shifter Paddles CARBON for Porsche wheels 39.95 EUR
1 x Porsche wheel Shifter set 49.95 EUR

Frakten gick på 22 euro.

Sub-Total: 529.80 EUR
Zone Rates (Shipping to SE : 22 kg): 22.00 EUR
included VAT 19%: 84.59 EUR
Total: 551.80EUR

Mvh.
Mathias

Postad 03 februari 2011 - 10:10

Unregistered61268c5c
  • Unregistered61268c5c
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej Mathias
Hur tycker du Fanatec ratten fungerar, tänker framförallt i GT5?
Funkar det bra med leveranser och så från Fanatec?
Jag börjar bli sugen på att uppdatera från min G25:a och GT3RS ratten med clubsport pedaler ligger nog bäst till nu när T500RS ratten ligger lite högt i pris.

Redigerat av Unregistered61268c5c, 03 februari 2011 - 10:11.

Postad 03 februari 2011 - 21:51

Unregistered8618239d
  • Unregistered8618239d
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

När ni säger att G27 inte är fullt kompatibelt med GT5 vad menar ni då? Vilka funktioner är det som inte funkar?

X2... Mer än att man bara kan använda 2 av 6 knappar på själva ratten?

Hur funkar det då i menyerna? Eller kan man på något sätt använda kontroll och ratt i menyerna?

Funkar ratten bra "in-game"?

Det är bara de två översta röda knapparna på ratten som fungerar, den ena gör så att man kollar bakåt och den andra minns jag inte :) I menyerna använder man de fyra knapparna som sitter överst på växelspaks enheten samt styrkorset som sitter under dem, fungerar hur bra som helst!

De stora röda knapparna under styrkorset fungerar b.la. som paus och byta vinkel. Det som inte fungerar är att man inte själv kan bestämma vilken knapp som ska göra vad. Växelspaken, FF, alla pedaler fungerar utmärkt! :)

Postad 04 februari 2011 - 23:43

ExBiz
  • ExBiz
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Hej Mathias
Hur tycker du Fanatec ratten fungerar, tänker framförallt i GT5?
Funkar det bra med leveranser och så från Fanatec?
Jag börjar bli sugen på att uppdatera från min G25:a och GT3RS ratten med clubsport pedaler ligger nog bäst till nu när T500RS ratten ligger lite högt i pris.

Jag väntar fortfarande på mitt rattställ och växellådan så jag har inte kunnat testa så mycket eftersom att jag inte har något bra bord där jag kan fästa ratten. Fick mejl för någon dag sedan att jag kommer att få både växellådan och rattstället på måndag så det lär bli en del spelande nästa vecka. Jag kan återkomma med ett svar då om hur ratten fungerar.

I övrigt känns allt bra kvalitetsmässigt. Fanatec är snabba med att leverera produkter som de har i lager. Dock så verkar det vara en del produkter just nu som det är ganska lång väntetid på tyvärr. Det som är bra är att de skriver ut på hemsidan om det är lång leveranstid.

Jag har kontaktat Fanatec tre gånger. Två av mejlen skrev jag på engelska vilket inte gav något svar tillbaka. Det tredje mejlet översatte jag i google translate till tyska. Efter någon dag fick jag svar på det tyska mejlet, på tyska. Så vill du kontakta Fanatec kan jag rekommendera att skriva på tyska.

Ska försöka återkomma med mer information när jag har provat sakerna lite mer!

Mvh.
Mathias

Postad 08 juni 2011 - 21:30

Ackord02
  • Ackord02
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
hur har det gått? har du fått sakerna från fanatec? :)

Postad 28 november 2011 - 14:31

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Idag fick jag hem en

Jag har inte gillat GT5 med min förra ratt. Så det ska bli kul att testa denna. Den är sjukt välbyggd! Orkade knappt bära den till bilen.
Tror den väger runt 10kg? Pedalerna är i stål, växelpaddlarna likaså, ratten är ett monster, bred och härlig. Motorn är riktigt stor så jag fick ställa mitt rattfäste längst ner för att få rum i stolen.

Nu väntar jag bara på den eviga uppdateringstiden för att uppdatera maskin och spelet......

Redigerat av joakim123, 28 november 2011 - 14:36.

Postad 28 november 2011 - 14:39

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Idag fick jag hem en

Den ser riktigt najs ut!
Hoppas du har projektor och stor duk också bara? ;)

Postad 28 november 2011 - 15:27

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
114" borde väl vara ok? :)
Och eget rum att spela i...

Postad 29 november 2011 - 12:06

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Hur var upplevelsen med den nya ratten ?? är det ingen växelspak, bara paddlar ??

Postad 29 november 2011 - 12:57

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Jag är inte så förtjust i GT5. Tycker att spelet är rätt platt och tråkigt (med min gamla ratt och handkontroll). Jag föredrar helt klart Forza 3 och 4 framför GT5. Så det är mina förutsättningar.
Nu ska jag inte recensera spelet, men jag tycker fortfarande som ovan.

MEN med den nya ratten och pedalerna som är de officiella GT5 ratt+pedaler så blev spelet väldigt mycket roligare att spela. Känslan av att bilarna faktiskt går så snabbt som de gör kom fram, i vanliga fall tycker jag att bilfysiken är riktigt seg och overklig. Men med ratten som skakar och hugger så hann man inte riktigt fokusera på spelets brister utan mer fokus på att faktiskt vinna loppet.

2 klagomål har jag än så länge på ratten, det är att det är en röd "on" lampa på vänster sida, när man spelar i ett helt mörkt rum så blir den väldigt stark och ligger hela tiden i synfältet och stör något enligt mig. Det andra är att motorn är så pass kraftig så den måste kylas ner, så en fläkt går igång och ligger runt 55dB vilket stör mellan racen när man är i menyerna.

Den är iallafall riktigt grym, välbyggd, tung, skön och faktiskt lite farlig, det kan rycka till galet mycket i ratten om man tex kör in i en vägg, håller man då tummen runt ratten så kan den nog knäckas verkar det som, så jag tar det säkra före det osäkra och håller lite försiktigt i ratten, UTAN tummarna runt :)

Kan fota den och lägga upp lite foton om det är intressant?

Postad 29 november 2011 - 15:00

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Gör gärna det alltid trevligt med bilder :)

Postad 29 november 2011 - 18:40

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
Postad bild

Lägger in en bild på min rigg,hemmabyggd i trä med G25 och hängande pedaler
samt en sportstol,skojigt är det då iaf :)

Postad 29 november 2011 - 22:22

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Ser riktigt nice ut! Körde idag lite för hårt så imorgon blir det att meka med plattan där ratten sitter fast.
Behövde lite större verktyg än jag hade hemma bara.

Postad 30 november 2011 - 12:09

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Bifogad fil  RS.jpg   360,09K   5 Antal nerladdningar
Bifogad fil  pedals.jpg   653,25K   5 Antal nerladdningar

Sådär ser prylarna ut.

Postad 30 november 2011 - 15:11

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Ser att det är rejäla prylar.. priset var ju där efter oxo. :)

Postad 30 november 2011 - 22:54

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Idag borrade jag hål i plattan för ratten och satte fast den med bultar så nu sitter den rejält.
Jag har spelat rätt mycket idag och trixat lite med inställningar och jävlar vad bra det går! Det är en riktigt bra ratt som inte lämnar mycket att önska.

Det enda negativa med den är ljudnivån på fläktarna inuti som drar igång efter en kvarts spelande. Denna kan verkligen rekommenderas till er som spelar mycket.

Postad 01 december 2011 - 07:39

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Spelar inte så mycket bil spel just nu, men det blir nog mer om man skaffar ratt o pedaler.. men jag kanske köper Logitech G27:an + wheelstand pro som första ratt den lär ju hålla ett bra tag.

Postad 01 december 2011 - 09:56

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Det tror jag absolut räcker. G27an ska ju vara riktigt bra, det är väl bara Fanatec och T500RS som spöar den i den prisklassen.
Har du tur kanske du hittar en 500 beggad någon gång.

Jag spelade faktiskt hela kvällen igår, hade riktigt kul! Blir lite irriterad på GT5 bara pga det sega menysystemet men man kan väl inte få allt.

Bultade fast ratten i sätet också och det gjorde en enorm skillnad till det bättre.

Postad 01 december 2011 - 10:58

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Dom är ju inte direkt i samma pris klass G27an går på ca 2000:- o T500RS på 4000:- kan tänka mig att det blir stor skillnad
efter att du bultat fast allt ordenkligt eftersom motorn är så kraftig så är det ett måste. måste ju vara riktigt underbart o race med din rigg :)
kör du bara GT5 eller har du provat F1 2010/2011 ?

Postad 01 december 2011 - 11:07

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Men jag tänkte att du kanske kan snubbla över en begagnad för runt halva nypriset om du har tur.
Det var helt klart viktigt att bulta fast den, men det medföljande fästet med "snurrmutter" funkade riktigt bra också.
Jag har kört F1 2010 men med en sämre ratt. Det gillade jag inte då, men jag tänkte åka förbi game eller gamestop och byta in lite spel och köpa f1 2011 istället, det är fullt kompatibelt med mitt set vilket borde göra att det blir riktigt kul.

Btw, ett tips på en bra sida: http://www.insidesimracing.tv
De testar allt, dessutom otroligt noggrant, samt har alltid Lopez som programledare. ;)

Redigerat av joakim123, 01 december 2011 - 11:09.

Postad 01 december 2011 - 14:40

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Ja man får kolla runt lite vad man hittar.. http://www.insidesimracing.tv har jag vart inne på tidigare. Lopez är ju riktigt trevlig att titta på. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.