SVS SB12-NSD
(Subwoofers)
|
4
|
(9)
|
Inga priser | |
SVS SB13-Plus
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
SVS SB-12 NSD (119 inlägg)
|
8 år sedan |
SvS Basar (540 inlägg)
|
8 år sedan |
Velodyne SPL-1200 Ultra? Bra eller anus? (79 inlägg)
|
9 år sedan |
Någon som hört Dynavoice Thunder T-12 än? (92 inlägg)
|
10 år sedan |
Motvilligt val av sub till musik (1 inlägg)
|
10 år sedan |
svs klubben (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Tidningen HemmaBios test: "Bäst bas för 15.000kr" (500 inlägg)
|
11 år sedan |
1 st Velodyne DD-15 Plus eller 2 st Monitor Audio Glod GXW-15? (63 inlägg)
|
12 år sedan |
Utförsäljning SVS PB&SB12-NSD + Nya modeller! (3 inlägg)
|
12 år sedan |
SVS SB12-NSD vs XTZ 99 W12.16 (6 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 04 October 2010 - 14:48
Postad 04 October 2010 - 20:41
Har beställningen gått iväg än? Vad kommer frakt+tull kosta /person? funderar kraftigt på en svs...
Tullen eller vat är inräknat i priset på deras hemsida bara så att du vet.
Postad 06 October 2010 - 21:03
Undrar om nån har en SVS PB10-NSD och kan säga hur dom är.
Funderar på att köpa en sådan eftersom mina Canton GLE 409 är mkt dåliga på bas.
Postad 11 October 2010 - 10:25
Confirmed
15.11.2010
Postad 11 October 2010 - 20:35
Edit: Fick svar från L-Sound ang PB12 med nya Sledge
"we will not get the P12-NSD DSP in stock as it will be discontinued and SVS will be selling their current stock out this year. They did go over to DSP amplifiers where they were out of the BASH amplifiers. If we did offer these DSP units for PB12-NSD it would likely cost about €100-150 more and the performance would not be noticeable better"
Detta gör mig lite ledsen & förvånad då Ed Mullen på SVS skriver så här på avsforum.com:
"Our current BASH amps are made in China. They were formerly made in Canada before Indigo was purchased by Sonavox.
Our new STA-400D platform is also made in China, and is more expensive than our current 325W BASH platform. We feel the STA-400D is a better amp, otherwise we wouldn't have made the switch to this new supplier. The component quality is high, the electrical efficiency and output performance is excellent, and the QA/QC manufacturing protocol is highly rigorous.
While our current BASH amp failure rate falls within industry standards for this topology platform, we're expecting an improvement in reliability (in addition to better performance) from the new amp platform, and that will benefit both the customer and SVS.
So we're not 'cutting costs to maximize profits' - a more accurate description would be that SVS has invested heavily in a new amp platform which is more expensive than its predecessor, in an effort to improve reliability and overall performance."
Men en fråga: Tror ni det skulle funka med 2st SB12-NSD DSP för att få ett muller & ett bra tryck i mitt rum 4x6m (ej dedikerat) eller ska jag satsa på PB/PC-modellerna?
Redigerat av sonyman, 12 October 2010 - 08:51.
Postad 12 October 2010 - 11:33
Även då blir det svårt att förstå då de som bytt upp sig lär rosa de nya och de som har de "gamla" lär tycka de är lika bra... Så, buy and try i 45 dagar är nog det bästa man kan göra
Postad 12 October 2010 - 13:00
[/quote]
Till mig sa de att en SB12-NSD räcker gott till att ge bra med bas till mitt vardagsrum på ca 24m2. Ville jag ha riktigt djup bas som känns i hela kroppen sa de att man skulle satsa på någon av deras större modeller + eller ultra. Mitt tips är att köpa en eller 2st av de större modellerna om du vill ha mycket bas.
Postad 12 October 2010 - 13:06
Men en fråga: Tror ni det skulle funka med 2st SB12-NSD DSP för att få ett muller & ett bra tryck i mitt rum 4x6m (ej dedikerat) eller ska jag satsa på PB/PC-modellerna?
Till mig sa de att en SB12-NSD räcker gott till att ge bra med bas till mitt vardagsrum på ca 24m2. Ville jag ha riktigt djup bas som känns i hela kroppen sa de att man skulle satsa på någon av deras större modeller + eller ultra. Mitt tips är att köpa en eller 2st av de större modellerna om du vill ha mycket bas.
Funderar starkt på att gå på 2st PB10-NSD även om de har den "sämre" ampen. Jag har lite samma problem som du har T-Dog, att min sambo inte gillade iden med 2st PB12:or framme vid tv:n, PB10:orna måste ju vara ok tycker jag
Vi får se vad som händer...... ska grotta lite mer i vad/hur ang Sledge vs Bash & fatta beslut snart.
Postad 12 October 2010 - 14:44
Funderar starkt på att gå på 2st PB10-NSD även om de har den "sämre" ampen. Jag har lite samma problem som du har T-Dog, att min sambo inte gillade iden med 2st PB12:or framme vid tv:n, PB10:orna måste ju vara ok tycker jag
Vi får se vad som händer...... ska grotta lite mer i vad/hur ang Sledge vs Bash & fatta beslut snart.
Varför inte köra på 2st nya SB12or istället, den är ca 35*35*35 och har nya stärkaren på 400w. PB10an har ju större låda, mindre watt, samma pris men med gamla stärkaren, rätta mig om jag är ute och cyklar men det känns som ett bättre alternativ
Redigerat av TexasDog, 12 October 2010 - 14:49.
Postad 12 October 2010 - 17:42
Varför inte köra på 2st nya SB12or istället, den är ca 35*35*35 och har nya stärkaren på 400w. PB10an har ju större låda, mindre watt, samma pris men med gamla stärkaren, rätta mig om jag är ute och cyklar men det känns som ett bättre alternativ
Precis så tänkte jag tidigare för att få den nya Sledge men enl både L-Sound & SVS så kommer PB10 att spela djupare/"more output down below" än SB12 samt att med 2st PB10 så kommer jag ha upprätthålla samma djup som PB12 & med mkt kraft.
Vi får se vart jag hamnar.... det bästa vore ju 2st PB12 men det går aldrig sambon med på så
Postad 12 October 2010 - 19:45
Just nu har jag kört utan sub i 5 år så vilken sub som helst är ju ett lyft. Övriga systemet är Infinity Beta 50, C360, ES250 (bi/dipol). Fungerar riktigt bra men jag har alltid saknat det där djupa dova som bara infinner sig med hjälp av sub.
Så..lite hjälp på traven i mina tankegångar? Ska jag satsa på något helt annat billigare, tex en XTZ för tillfället bara för att få basljudet och tänka om den dag jag byter bostad till något som inte stör grannar?
Prisnivå hade jag tänkt mig någonstans mellan 3000-6000kr ungefär.
Sorry om det blir trådkapning men jag är trots allt intresserad av SB12..men skulle helst ha sett en sub i samma fysiska storlek och med samma prestanda fast portad..
Postad 13 October 2010 - 07:29
Jag är lite intresserad av nya SB12 men jag är rädd att jag inte kommer bli nöjd. Jag bor i lägenhet mitt i huset och har väl grannar åt alla håll så jag kommer inte kunna skaka ner något utan att bli vräkt (villa finns i tankarna men det är för långt bort just nu..). Förmodligen är en SB12 för overkill för mitt scenario men de flesta verkar ju säga "ska du köpa sub, köp SVS..".
Så..lite hjälp på traven i mina tankegångar? Ska jag satsa på något helt annat billigare, tex en XTZ för tillfället bara för att få basljudet och tänka om den dag jag byter bostad till något som inte stör grannar?
Prisnivå hade jag tänkt mig någonstans mellan 3000-6000kr ungefär.
Sorry om det blir trådkapning men jag är trots allt intresserad av SB12..men skulle helst ha sett en sub i samma fysiska storlek och med samma prestanda fast portad..
Tror nog SB12 är valet för dig..... vill du ha mer djupare bas så gå på tex PB10 eller PB12. SB12 är en sluten låda som troligen kommer blåsa brallorna av många av sina kokurrenter. Jag skulle själv gått på SB12 x 2 om det inte vore för att jag är ute efter en bas som går djupare.
Postad 13 October 2010 - 19:34
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
SVS SB-12 NSD
28 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?