Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

anysee E7 T2C

463 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Nytt tv-kort från Anysee (66 medlem(mar) har röstat)

Intressant?

1. Ja (63 röster [95.45%])

Procent av omröstning: 95.45%

2. Nej (3 röster [4.55%])

Procent av omröstning: 4.55%

Rösta Gäster kan inte rösta
Anysee E7 T2C (TV-kort) 4 8.333332 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 April 2011 - 11:03

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag har beställt E7 T2C idag. Men vilken CA-modul är det som gäller om man vill kunna se kodade HD-kanaler? Är en CI+märkt CA-modul kompatibel eller inte? Någonstans stod det att det att E7:an inte klarar CI+. Men på andra ställen att det går att se kodade HD-kanaler med E7. Och på Boxers hemsa står det att det krävs en CI+ för att se HD-kanalerna.

Alltså vilken CA-modul skall jag beställa för att kunna se kodade HD-kanaler hos Boxer? Eller är det kört med kodade HD-kanaler?

Den som inte är förvirrad är helt enkelt inte tillräckligt informerad.

Postad 06 April 2011 - 11:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jag har beställt E7 T2C idag. Men vilken CA-modul är det som gäller om man vill kunna se kodade HD-kanaler? Är en CI+märkt CA-modul kompatibel eller inte? Någonstans stod det att det att E7:an inte klarar CI+. Men på andra ställen att det går att se kodade HD-kanaler med E7. Och på Boxers hemsa står det att det krävs en CI+ för att se HD-kanalerna.

Alltså vilken CA-modul skall jag beställa för att kunna se kodade HD-kanaler hos Boxer? Eller är det kört med kodade HD-kanaler?

Den som inte är förvirrad är helt enkelt inte tillräckligt informerad.

En boxergodkänd CI+ funkar utmärkt. Funkar iaf för mig sen igår :)

Postad 06 April 2011 - 11:58

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tack för svaret :)

Postad 06 April 2011 - 12:47

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har precis fått igång min E7:a. Den visade även ha en "smartcardplats". Fungerade utmärkt med vanliga kodade kanaler och endast kort (även med smartwii). Någon som testat det med kodade HD kanaler eller är det CI+ modul som gäller?

Postad 07 April 2011 - 18:11

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag tillhör inte dem som aspirerar på en anställning på Google eller Microsoft. Snarare liknar jag de som ibland förekommer på Youtube och som slänger bildskärmar ut genom stängda fönster.

Pluggat in min E7T2C nu. Har win7 64 bit. Kör markbundet enbart. Ej kabel-TV. Har ännu inte fått CA-modulen (CI+ samt DVB-T2-kompatibel) eller programkort från Boxer. Så jag kör för närvarande bara de fria kanalerna.

Installationen flöt på. Jag använde INTE den medföljande skivan utan tog den senaste programversionen på Anysees svenska hemsida.

I den medföljande mediaspelaren från Anysee så får jag inget ljud på HD-tvkanalerna (SVT1 HD och SVT2 HD). Men efter att ha dragit igång Windows Media Center så finns ljudet när jag använder Win Media Center. (Det här är första TV-kortet på den här datorn). Alla andra kaneler funkar klockrent.

Laddade ner FFDShow som Anysee rekommenderar. Men ändå inget ljud i deras programvara. Hade ljud en stund efter lite pillande i inställningarna men nu har det försvunnit igen. F-n vet varför.

När jag kollade på SVT1 HD och Skavlan-reprisen så var ljudet borttaget från studion och ersatt av någon torr datorliknande röst. Och under Go Kväll eller vad det heter, så dök det upp nån textning som troligen kom från Bolibompa. "Daniel jobbar på hotell och gillar att snorkla" står det när Kulturnyheterna sänder om någon fängslad kinesisk dissident. Eftersom jag är som en apa i en rymdraket så vet jag inte om det är några inställningar som skall ändras på eller om de har firmafest på SVT.

Medföljande fjärrkontrollen fungerar delvis även i Media Center. Dock ej ljudkontrollen. Men mycket annat. Bla kanlbyten etc.

Men bilden är kanon. Forsätter att pilla. Tips om inställningar och codecs eller whatever, från er storfräsare, mottages tacksamt.

Redigerat av rgt66, 07 April 2011 - 18:30.

Postad 07 April 2011 - 20:17

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Jag har aldrig installerat Anysees egen mjukvara förutom drivern (förstås). Den är så usel så jag ville inte ens försöka. Den nya drivern för E7 fungerar även för E30 så det är det enda jag kör med.

Kör också Win 7 64bit. Har inte bytt codes och det fungerar fint. Vissa klagar på MS codes men jag har inte några problem med dem.

Efter ett elavbrott idag (pga stormen) så startade burken snyggt och prydligt. Inga problem. Jag brukar få söka om kanalerna om burken inte har stängt ner ordentligt. Men idag gick det fint :)

Postad 08 April 2011 - 05:28

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Kör också Win 7 64bit. Har inte bytt codes och det fungerar fint. Vissa klagar på MS codes men jag har inte några problem med dem.

Kör du boxer? Och har win7 i pc:n du kör mot tvn?
Får inte även du fladder i bildens överkant på 10an, discovery, comedy central mfl?

Redigerat av Unregistered35020, 08 April 2011 - 05:29.

Postad 09 April 2011 - 16:01

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Får inte även du fladder i bildens överkant på 10an, discovery, comedy central mfl?

Japp, även jag har bildstörning på Kanal 10 och Discovery.

Vet faktiskt inte varför jag inte sett störningarna tidigare för de är tyvärr ganska stora... Den enda förklaringen är väl helt enkelt att de här kanalerna inte är mina favoritkanaler (vilka det nu är).

Postad 12 April 2011 - 00:38

andrec
  • andrec
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Angående en intern version av T2C så har jag fått svar från Anysee.
De kommer göra en sån modell om det finns behov. De var intresserade att veta vilka fördelar man såg med en intern version.

Det hade varit bra om alla med intresse hade mailat till info(a)anysee.com
Jag framförde bland annat att om man vill ha en multi-tuner-setup vid tv:n är ju en intern lösning mycket snyggare. Vilka fördelar ser ni?

Postad 12 April 2011 - 00:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Angående en intern version av T2C så har jag fått svar från Anysee.
De kommer göra en sån modell om det finns behov. De var intresserade att veta vilka fördelar man såg med en intern version.

Det hade varit bra om alla med intresse hade mailat till info(a)anysee.com
Jag framförde bland annat att om man vill ha en multi-tuner-setup vid tv:n är ju en intern lösning mycket snyggare. Vilka fördelar ser ni?

Kan man skriva på svenska eller är det engelska som gäller?

Postad 12 April 2011 - 04:54

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Kan man skriva på svenska eller är det engelska som gäller?

Engelska

Postad 13 April 2011 - 05:55

Kramer78
  • Kramer78
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har ett anysee e7 med boxer ci och ci+ cam.
Får byta cam när jag ska kolla på hd kanalerna, för när jag har ci+ i så hackar de andra kanalerna som fan.
Väldigt irreterande, att skifta cam mellan hd och vanliga kanaler.

Någon som har samma problem?

Postad 13 April 2011 - 10:08

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Får byta cam när jag ska kolla på hd kanalerna, för när jag har ci+ i så hackar de andra kanalerna som fan.

Vilka fabrikat på cam:ar har du?

Postad 14 April 2011 - 08:33

lovgren
  • lovgren
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har en boxer tv module neotion ci+ CAM som jag försöker få att fungera ihop med anysee e7 t2c.
Enligt anysee ska ci+ moduler fungera med e7:an, men det gör den inte för mig.
När jag tittar under "CI information" syns info om modulen ibland, men oftast inte. Om jag försöker titta på kodade kanaler får jag bara ett meddelande om att kanalen är krypterad.
Om jag bara stoppar i CAM:en så syns info om den hela tiden i CI information.

Är det någon som har fått den här kombinationen att fungera eller måste jag skaffa en ny CAM?
Kan det vara mitt boxerkort som är problemet?

Om jag plockar ur CAM:en och stoppar i kortet i smartcard sloten avkodas alla "standardkanaler" (ej mpeg4 + dvb-t2) alldeles utmärkt.

Om någon har tips på hur jag ska felsöka är jag tacksam.

Postad 16 April 2011 - 09:27

Kramer78
  • Kramer78
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Vilka fabrikat på cam:ar har du?

Jag har neotion secure ca viaccess ci+ med boxer omslag och en smit 3.2.1 ci också med boxer omslag.

Postad 16 April 2011 - 23:15

perfr
  • perfr
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har inte sett det sagt rakt ut: Jag har nu provat Anysee E7 T2C + Com Hem HD-modul. Fungerar inte med HD-kanalerna. (Bilden fryses efter ca tre sekunder.)

/Per

Postad 17 April 2011 - 16:19

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Har inte sett det sagt rakt ut: Jag har nu provat Anysee E7 T2C + Com Hem HD-modul. Fungerar inte med HD-kanalerna. (Bilden fryses efter ca tre sekunder.)

/Per

Tack för den infon!

Postad 18 April 2011 - 14:45

looc
  • looc
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
En kort fråga (kanske står längre ujpp i tråden , men jag hittade det inte)

Om man spelar in ett kodat program, kan jag då spela upp det på någon annan dator / mediaspelare eller är filen kodad och går bara spela upp på den som kortet sitter i?

/b.

Postad 18 April 2011 - 15:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

En kort fråga (kanske står längre ujpp i tråden , men jag hittade det inte)

Om man spelar in ett kodat program, kan jag då spela upp det på någon annan dator / mediaspelare eller är filen kodad och går bara spela upp på den som kortet sitter i?

/b.

Jag kan iaf, men jag använder iofs dvblink och har en separat server med tvkorten

Postad 20 April 2011 - 16:00

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt Boxers Mix kontantkort till min Anysee E7 T2C. Jag har win 7 64 bit. Camen är Boxers CI+märkta Neotion för DVB-T2 och MPEG4.

Jag har samma problem som du. Man får alla HD-kanaler gratis i 2 veckor när man köper Mix kontantkort.

Alla "gratiskanaler", TV4, TV6 etc, funkar felfritt inkl SVT1 HD och SVT2 HD.

Alla HD-kanaler funkar felfritt. (TV3 HD, TV4 HD , TV5 HD, Canal+ HD och övriga HD-kanaler.

INGA "vanliga"/SD betalkanaler fungerar. Dvs CNN, TV4+ etc. Vare sig det är MPEG4 eller inte när kortet är i camen.

När jag stoppar in kortet direkt (utan cam) så blir det samma som för dig. MPEG2-kanalerna funkar (kanal5 etc) men inte MPEG4-kanalerna (Axess etc).

Blir det till att köpa ny cam som inte är CI+märkt alltså om jag vill kunna se MPEG4-kanalerna? Eller?

Goldstar skriver den 6 april att han har fått det att funka med en CI+modul. Men det gällde iofs bara de kodade HD-kanalerna.

Idéer någon? Vilken cam ska jag köpa om jag vill att det ska funka med MPEG4? Jag kommer inte att ha HD-kanalerna i mitt paket i nuläget. (Har Viasat annars. Boxer-grejen är bara för min HTPC).

Redigerat av rgt66, 20 April 2011 - 16:24.

Postad 20 April 2011 - 17:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Idéer någon? Vilken cam ska jag köpa om jag vill att det ska funka med MPEG4? Jag kommer inte att ha HD-kanalerna i mitt paket i nuläget. (Har Viasat annars. Boxer-grejen är bara för min HTPC).

För mpeg2 och mpeg 4 SD så har smits cam funkat utmärkt ända sen de släppte mpeg4.

Jag har en dilog boxer module ci+ och har inga problem med varken sd eller hd och den avkrypterar mpeg2 och 4 utan problem

denna modulen har jag nu

Postad 20 April 2011 - 18:15

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

För mpeg2 och mpeg 4 SD så har smits cam funkat utmärkt ända sen de släppte mpeg4.

Jag har en dilog boxer module ci+ och har inga problem med varken sd eller hd och den avkrypterar mpeg2 och 4 utan problem

denna modulen har jag nu

Tack för svaret.

Mysko. Jag har denna: http://www.elgigante...9023/CAMOD99023

Men när jag kollar på baksidan av modulen står där Neotion Secure Ca. Inte Dilog. Trots att det tom står Dilog på Elgigantens hemsida. Har jag fått fel cam?

Redigerat av rgt66, 20 April 2011 - 18:22.

Postad 20 April 2011 - 18:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tack för svaret.

Mysko. Jag har denna: http://www.elgigante...9023/CAMOD99023

Men när jag kollar på baksidan av modulen står där Neotion Secure Ca. Inte Dilog. Trots att det tom står Dilog på Elgigantens hemsida. Har jag fått fel cam?

När mpeg 4 camen släpptes så fanns det 2 olika SMIT och neotion, hade man Fire/FloppyDTV så funkade bara Smit, gällde visst även samsung tv-apparater så tydligen kan det vara nån detalj som skiljer mellan olika märken.
Men sen får ni tänka på att jag kör via dvblink som hanterar saker lite annorlunda än vad tex mce gör som standard. MCE ställer betydligt större krav på drivrutinerna iom att det inte finns nått stöd för ci/cam i mce.

Postad 20 April 2011 - 20:20

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har installerat gratisversionen av DVBlink för att testa. Efter installtion och omstart utan att ha gjort några ändrade inställningar så är resultatet oförändrat. Dvs MPEG4-kanalerna funkar inte. Har gjort några halvhjäratde försök att leta fram någon bra dummies-guide för dvblink av typen "Bilen startar inte - vadå bensin?" Inte hittat någon. Medföljade PDF från DVBlink ger inte samma bilder som jag får upp när jag försöker följa manualen för konfiguration. (Som vanligt).

Kan ju vara att det är min cam som är problemet trots allt. Tack för tipset ändå. Blir nog att köpa DVBlink för dess övriga förtjänster. ;)

Redigerat av rgt66, 20 April 2011 - 20:20.

Postad 20 April 2011 - 20:36

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Även jag har detta problem.

Postad 20 April 2011 - 20:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Har installerat gratisversionen av DVBlink för att testa. Efter installtion och omstart utan att ha gjort några ändrade inställningar så är resultatet oförändrat. Dvs MPEG4-kanalerna funkar inte. Har gjort några halvhjäratde försök att leta fram någon bra dummies-guide för dvblink av typen "Bilen startar inte - vadå bensin?" Inte hittat någon. Medföljade PDF från DVBlink ger inte samma bilder som jag får upp när jag försöker följa manualen för konfiguration. (Som vanligt).

Kan ju vara att det är min cam som är problemet trots allt. Tack för tipset ändå. Blir nog att köpa DVBlink för dess övriga förtjänster. ;)

Som sagt, det är inte helt okomplicerat :lol: Polaren som har en samsung tv med mpeg4 avkodning rev sitt hår när han köpt en neotion cam och den bara funkade i några sekunder, sen låna han min smit och det funka direkt :D HTPC lär ju inte vara enklare, tyvärr så är det mycket strul när något ändras och dyrt kan det också bli om man har otur, ändå skulle jag inte byta min htpc mot nått annat. Bara det fina med att inte behöva ha 10 olika lådor i tv-bänken är värt hur mycket som helst. Vill dock helst inte veta hur mycket pengar jag lagt på bara tester som inte funkat bra ;)

Postad 20 April 2011 - 21:11

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Som sagt, det är inte helt okomplicerat :lol: Polaren som har en samsung tv med mpeg4 avkodning rev sitt hår när han köpt en neotion cam och den bara funkade i några sekunder, sen låna han min smit och det funka direkt ;) HTPC lär ju inte vara enklare, tyvärr så är det mycket strul när något ändras och dyrt kan det också bli om man har otur, ändå skulle jag inte byta min htpc mot nått annat. Bara det fina med att inte behöva ha 10 olika lådor i tv-bänken är värt hur mycket som helst. Vill dock helst inte veta hur mycket pengar jag lagt på bara tester som inte funkat bra ;)

Håller med. Men är jag så här nära lägger jag gärna en femhundring till för att få rätt cam, om jag bara vet att det kommer att funka. Svärmor har en nyinköpt cam som jag inte vet namnet på, i sin TV. Ska prova att låna den en stund vid tillfälle.

Ska man vara petnoga så står det faktiskt inte ett ljud om just "MPEG4" på vare sig själva camen eller fordralet. Bara orden "CI+", "DVB" (inte DVB-T2) och "HD" är nämnda. Trodde i min enfald att det inte fanns någon DVB-T2cam som skanar MPEG4. Och man får väl skylla sig själv när man handlar på de stora ladorna. Försäljarna är ju bara aktiva när det gäller att hugga tag i en när man försöker glida in bland apparaterna. De är ju inte lika "på" när det gäller att tipsa om såna här oväsentligheter som MPEG4. :D

Står ordet MPEG4 nämnt på din cam?

Redigerat av rgt66, 20 April 2011 - 21:21.

Postad 20 April 2011 - 21:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Håller med. Men är jag så här nära lägger jag gärna en femhundring till för att få rätt cam, om jag bara vet att det kommer att funka. Svärmor har en nyinköpt cam som jag inte vet namnet på, i sin TV. Ska prova att låna den en stund vid tillfälle.

Ska man vara petnoga så står det faktiskt inte ett ljud om just "MPEG4" på vare sig själva camen eller fordralet. Bara orden "CI+", "DVB" (inte DVB-T2) och "HD" är nämnda. Trodde i min enfald att det inte fanns någon DVB-T2cam som skanar MPEG4. Och man får väl skylla sig själv när man handlar på de stora ladorna. Försäljarna är ju bara aktiva när det gäller att hugga tag i en när man försöker glida in bland apparaterna. De är ju inte lika "på" när det gäller att tipsa om såna här oväsentligheter som MPEG4. ;)

Står ordet MPEG4 nämnt på din cam?

Det har ju inte att göra med om det är mpeg 2 eller 4, cam har ingen aning om det. Var bara det att när Boxer för några månader sen startade sina mpeg 4-kanaler så ändrade man krypteringen av dem jämfört med tidigare och nu ändrar man igen på hd-kanalerna vilket är mer logiskt eftersom att det ändå är ett nytt sändningssystem.

Postad 20 April 2011 - 23:24

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ok. Man lär så läng man lever ;)

Postad 25 April 2011 - 15:22

looc
  • looc
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag kan iaf, men jag använder iofs dvblink och har en separat server med tvkorten

Var det ingen som provat spela in något kodat program och sedan spela upp det på en annan dator eller mediaspelare?

//b.

Postad 26 April 2011 - 13:46

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Var det ingen som provat spela in något kodat program och sedan spela upp det på en annan dator eller mediaspelare?

Jag använder MediaPortal och den sparar alltid okrypterat så där är det inga problem. Andra program kan bete sig annorlunda, vilket TV-kort du har spelar vad jag vet ingen roll.

Postad 26 April 2011 - 16:38

looc
  • looc
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag använder MediaPortal och den sparar alltid okrypterat så där är det inga problem. Andra program kan bete sig annorlunda, vilket TV-kort du har spelar vad jag vet ingen roll.

Ok, låter bra.
Själv använder jag "For The Record " som tv-server , fungerar kanon, den kan även använda mediaportal som inspelare.

Jag vet att anysee tidigare hade modeller som inte krypterade upp filerna när de sparades på disk utan man var tvungen att ha kort+kortläsare i samma dator för att se. Kanske blivit bättre nu, vilket skulle göra denna till en ersättare för fireDTV...

Postad 26 April 2011 - 16:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ok, låter bra.
Själv använder jag "For The Record " som tv-server , fungerar kanon, den kan även använda mediaportal som inspelare.

Jag vet att anysee tidigare hade modeller som inte krypterade upp filerna när de sparades på disk utan man var tvungen att ha kort+kortläsare i samma dator för att se. Kanske blivit bättre nu, vilket skulle göra denna till en ersättare för fireDTV...

Men med de få kort som fungerar så kan man alltid komma runt det, tex genom att använda media portal, eller dvblink +mce eller nått annat program som fixar tveserverdelen. Jag använder som sagt dvblink i en helt fristående tvserver, men kan också köras lokalt i samma dator som man använder för att kolla tv. media portal fungerar ju likadant i det fallet.

Postad 27 April 2011 - 17:38

looc
  • looc
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Men med de få kort som fungerar så kan man alltid komma runt det, tex genom att använda media portal, eller dvblink +mce eller nått annat program som fixar tveserverdelen. Jag använder som sagt dvblink i en helt fristående tvserver, men kan också köras lokalt i samma dator som man använder för att kolla tv. media portal fungerar ju likadant i det fallet.

Hej...

Hittade lite info på anysee.se
http://www.anysee.se...talkanaler.html

Kan man spela in program från en betal-tv-kanal direkt till MPEG-format?

Nej. Anysee avkrypterar kanalen först då man tittar på programmet. I MPEG-format sparas ej information som krävs för avkryptering, d.v.s. programmet är permanent krypterat.

dvblink fungerar inte riktigt på samma sätt då den väll strömmar filen från servern till klienten.
Jag vill ta filen med mig till en annan dator.

Jag misstänker att detta inte går, men skulle uppskatta om någon kunde prova:
* Spela in ett kodat program
* Spela upp det på en ennan dator eller på samma dator utan att ha anysee inkopplad.

/b.

Postad 27 April 2011 - 17:52

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hej...

Hittade lite info på anysee.se
http://www.anysee.se...talkanaler.html

dvblink fungerar inte riktigt på samma sätt då den väll strömmar filen från servern till klienten.
Jag vill ta filen med mig till en annan dator.

* Spela upp det på en ennan dator eller på samma dator utan att ha anysee inkopplad.

/b.

Men man spelar ju in på klienten och inga problem att spela upp filen varken på den dator den är inspelad eller nån annan, förutsatt givetvis att den dator du ska spela upp på klarar *.WTV filer. Kör du media portal så är det samma sak antar jag, servern skickar den avkodade streamen till datorn du spelar upp på, eller till klienten om du kör server/klient i samma dator.

För tydlighetens skull dvblink spelar överhuvudtaget inte in något, den bara avkrypterar och skickar den okrypterade strömen vidare.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 27 April 2011 - 17:54.

Postad 27 April 2011 - 20:57

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Jag har nu, med hjälp av DVBLink, fått igång mitt Anysee E7 T2C i Mediaportal. Utan fungerar bara okodade kanaler men tar man vägen över DVBLink fungerar det klockrent. När man spelar in blir det som vanligt en okodad .ts-fil som går bra att spela upp på andra datorer. Jag skulle tro att texten du hänvisar till handlar om Anysees egen programvara.

För den intresserade kör jag en dedikerad TV-server med Windows 7 x86, 2 st FireDTV, 2 st TT-3650CT och ett Anysee E7 T2C (via DVBLink TV Source) och Mediaportal 1.1.3 TV-server. Mitt programkort delas ut med hjälp av SmartWi v1 med firmware 2.52 r91. FireDTV-burkarna har gamla SMiT-CAMar, TT kör Boxers MPEG4-CAMar och E7 har en Boxer CI+ HD CAM.

Enda smolket i den totala lyckan är att DVBLink inte stödjer multipla samtidiga kanaler på samma MUX, något som Mediaportal har vant familjen med.

Postad 27 April 2011 - 21:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Enda smolket i den totala lyckan är att DVBLink inte stödjer multipla samtidiga kanaler på samma MUX, något som Mediaportal har vant familjen med.

Misstänker att det kan bero på att de i första hand tog fram dvblink för mce och mce inte har har stöd för muxar och dessutom enbart har stöd för 4 tuners av samma sort. Kör man med dvblink och mce så blir alla kort dvb-s oavsett om de egentligen är dvb-t eller c. Så mer än 4 tuner är onödigt om man enbart har 1 mce-burk.

Men funkar inte anysee e7 t2c med mediaportals tvserver? då borde du kunna få stöd för att använda flera kanaler på samma mux samtidigt.

Postad 29 April 2011 - 06:45

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Men funkar inte anysee e7 t2c med mediaportals tvserver? då borde du kunna få stöd för att använda flera kanaler på samma mux samtidigt.

Kortet som sådant fungerar med frikanalerna men jag får inte igång CI-porten. Under åren med diskussioner runt olika kort, CA-moduler och varianter har jag förstått att även om BDA är en standard för drivrutinen behöver man lägga in stöd för varje tillverkares CI med hjälp av respektive API så förhoppningsvis kommer det i framtida versioner.

Postad 29 April 2011 - 18:40

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Det blev ialla fall en sälj suck-se, det verkar som jag får vänta på mina som jag beställde ett par veckor till. Så nu är man som en liten pojk som vrider sig för att man inte får NU :)

Det verkar ändå vara mest positiva ord som skrivs och jag tänkte försöka få till det med W7 MCE och 2 FireDTV. Kanske ger jag mig på dvblink så jag får tillgång till dem även i Laptopen, men vi får se.

Njut av era E7:er ni som kan, jag är inte bitter :)

Postad 04 May 2011 - 10:56

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när Boxer tänker aktivera CI+?

Jag har gjort en beställning på Anysee E7 men den fanns inte i lager. Lite surt om Boxer hinner och aktivera CI+ innan jag får hem den. T2 tuner har jag ju redan så då blir den eventuellt värdelös redan från dag 0 för mig :)

Postad 04 May 2011 - 18:46

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
En fråga:

Skulle det fungera lika bra att köra Boxers HD-kanaler med Hauppauge WinTV-CI eftersom Boxer ändå inte har aktiverat CI+?

Postad 04 May 2011 - 19:24

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Skulle det fungera lika bra att köra Boxers HD-kanaler med Hauppauge WinTV-CI eftersom Boxer ändå inte har aktiverat CI+?

Har Hauppauge någon DVB-T2-mottagare? Sedan använder Boxer CI+, det krävs en CA-modul för CI+ för att avkoda betalkanalerna. Däremot har Boxer inte aktiverat parning som binder ett specifikt programkort till en specifik CA-modul.

Postad 04 May 2011 - 20:08

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Hauppauge har bara sin sticka 290e för DVB-T2. Den klarar bara de fria kanalerna.

Postad 04 May 2011 - 21:21

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Har Hauppauge någon DVB-T2-mottagare? Sedan använder Boxer CI+, det krävs en CA-modul för CI+ för att avkoda betalkanalerna. Däremot har Boxer inte aktiverat parning som binder ett specifikt programkort till en specifik CA-modul.

Jag har Hauppauge 290e för DVB-T2 som jag idag tar in SVT HD med. Dessutom har jag ett Boxer-abonnemang + Boxers CAM för CI+ T2.
http://www.dustinhom...5010586051.aspx

Till datorn kör jag med programmet DVBViewer som ska klara att läsa programkort från både Anysee E7 och Haupauge WinTV-CI. Frågan är bara om jag får in Boxers HD-kanaler i dagsläget om jag köper in WinTV-CI istället för Anysee E7? Fågar eftersom E7:an är rejält restnoterad överallt.

Postad 05 May 2011 - 11:13

extra-nico
  • extra-nico
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Eftersom jag är totalt novis på detta så tänkte jag fråga här.
Har tänkt köpa en HTPC (ASRock Vision 3D 137B, win7/64) som även skall agera tv-mottagare.
Räcker det då att bara köpa en ”Anysee E7 T2C”, koppla in och tro att det skall fungera med att ta in samtliga std-kanaler / hd-kanaler. (Om man jag beställer boxers HD-paket). Till saken hör att jag har mottagningen både som UHF och VHF.
Exakt VAD behöver jag i form av CI/CA-moduler och all annan utrustning/program?

Postad 05 May 2011 - 11:52

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Har tänkt köpa en HTPC (ASRock Vision 3D 137B, win7/64) som även skall agera tv-mottagare.
Räcker det då att bara köpa en ”Anysee E7 T2C”, koppla in och tro att det skall fungera med att ta in samtliga std-kanaler / hd-kanaler. (Om man jag beställer boxers HD-paket). Till saken hör att jag har mottagningen både som UHF och VHF.

Du behöver bara köpa till en CI+ Modul kostar ca 5-600kr Program är svårt att säga eftersom att det beror på vad du tänkt använda, vad jag förstår så finns det i dagsläget inget stöd i mediaportals tvserver. Men den ska funka direkt i tex Win MCE, har dock inte testat eftersom att jag direkt satte upp det i dvblink.

Postad 05 May 2011 - 12:26

extra-nico
  • extra-nico
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Du behöver bara köpa till en CI+ Modul kostar ca 5-600kr Program är svårt att säga eftersom att det beror på vad du tänkt använda, vad jag förstår så finns det i dagsläget inget stöd i mediaportals tvserver. Men den ska funka direkt i tex Win MCE, har dock inte testat eftersom att jag direkt satte upp det i dvblink.

Skall endast fungera som en mottagare till en TV. Men kunna ta emot samtliga sändningar, fria som betalkanaler. Så det skulle alltså räcka med en CI+ modul (samt ovan nämda "Anysee E7 T2C" och en "standard" HTPC)?

Postad 05 May 2011 - 14:21

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Skall endast fungera som en mottagare till en TV. Men kunna ta emot samtliga sändningar, fria som betalkanaler. Så det skulle alltså räcka med en CI+ modul (samt ovan nämda "Anysee E7 T2C" och en "standard" HTPC)?

Jag har en CA-modul från Neotion som är CI+ märkt. Jag har fortfarnade inte fått det att funka med betalkanalerna. Jag har installerat DVB-links 20-dagars demo. Efter konfiguration funkade det då i två minuter tills jag startade om datorn. Ingen bild sedan dess trots otaliga försök att ändra inställningar, kanalsökningar etc. Jag skall prova att köpa ny modul.

Allt utom mpeg4 kanalerna fungerade dock under de första två veckorna då alla kanlerna från Boxer var upplåsta. Och ja - jag har pratat med Boxer så de skickar nu ut rätt signaler till mig. Du har nu plats 91 i kön (sant!) ... fyra samtal på tillsammans ca 3 timmar(sant!) inkl 30 minuters jazz i luren, två minuters prat, en gång bortglömd, och resten "om mormor fyller år tryck nio" - samt väntan.

Så köp åtminstone inte Neotions Ca-modul. Goldstar har en länk till en Ca-modul längre upp i forumet från Dilog som fungerar för honom. Tillverkarens namn står på klisterlappen på baksidan av modulen.

PS. Jag har en länk till elgiganten ovan. Länken visar en Ca-modul från Dilog. Men de gav mig en från Neotion. Vill bara förtydliga. DS.

Redigerat av rgt66, 05 May 2011 - 15:17.

Postad 06 May 2011 - 12:33

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Nu har jag fått mess om att min E7 T2C är påväg. Inet hade 8 i sitt webblager i vid 10 tiden. Nu får man se hur det funkar i nästa vecka.

Trevlig, solig helg alles// Mikael

Postad 06 May 2011 - 17:46

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Så köp åtminstone inte Neotions Ca-modul. Goldstar har en länk till en Ca-modul längre upp i forumet från Dilog som fungerar för honom. Tillverkarens namn står på klisterlappen på baksidan av modulen.

CA-moduler är onekligen mer magi än vetenskap men jag kör utan problem med Neotions variant.

Till datorn kör jag med programmet DVBViewer som ska klara att läsa programkort från både Anysee E7 och Haupauge WinTV-CI. Frågan är bara om jag får in Boxers HD-kanaler i dagsläget om jag köper in WinTV-CI istället för Anysee E7? Fågar eftersom E7:an är rejält restnoterad överallt.

Vad jag förstår är WinTV-CI inte ett CI+-interface så även om DVBViewer kan kombinera det med valfritt TV-kort kommer det knappast fungera ihop med den CI+ CA-modul som krävs för HD-kanalerna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.