Vad kan denna bättre än 850-modellen?
Läser man vad viasat levererar till denna (de där netgearpryttlarna) så undrar jag om de kommer med vid ett utbyte som detta?
Postad 11 februari 2011 - 11:11 Vad kan denna bättre än 850-modellen? Läser man vad viasat levererar till denna (de där netgearpryttlarna) så undrar jag om de kommer med vid ett utbyte som detta? Postad 13 februari 2011 - 12:28
865:an är en betydligt mycket bättre box. Stabilare hårddisk, även större. Snabbare i menyer och framför allt bättre IR mottagning tillskillnad mot 850:n. Vid ett förhandsbyte så byts normalt sett bara det som är trasigt, alltså boxen, så du kmr nog inte få några trådlösa enheter med. Postad 13 februari 2011 - 20:01 Postad 16 februari 2011 - 10:32
Jag har fått svar på ett annat ställe (FB). "Detta beror på att samma kanaler sänds över hela norden och informationen måste vara universell. Detta är inget fel utan det är så det kommer att vara." MVH Helena CD har också sändningar över Norden men svensk text i EPG:n, borde gå att fixa även för Viasat. Postad 16 februari 2011 - 12:47 Känns lite ospecifikt när du nu blandar ihop enskilda kanaler med operatörer. Det är inte Viasat utan TV1000 som står för EPG-infot. Det skiljer mellan olika kanaler hos CD också. Postad 18 februari 2011 - 12:14 TV 1000 Drama har svensk info likaså TV 1000 Nordic. Postad 19 februari 2011 - 19:13 /Kurre Postad 19 februari 2011 - 19:31 Svarar mig själv. Så här efter fem dagar så är jag helt nöjd. Inget strul på något vis. Sedan känns det som om bilden är skarpare, men det kan ju inte finnas någon logik i det? Fjärren tar varenda gång man använder den. Inga hängningar eller inspelningar som bara blir ett rött ! Får hoppas den fortsätter fungera så bra som den gjort dessa fem dagar. Postad 26 februari 2011 - 11:15 Är de någon här som har koll på varför jag inte kan välja hdmi svärta till låg när jag kör boxen (865 modellen) mot tvn (samsung plasma)? Kör jag min blue-ray så går den att ändra men med boxen går inte inställningen att komma åt! Enligt manualen måste signalen vara RGB och då undrar man vad för signal boxen skickar ut? Postad 27 februari 2011 - 21:00 Jag fick svar från viasat support och detta funkade för mig: Tryck på TV-knappen Tryck och håll ned SETUP-knappen tills TV-knappen blinkar 2 ggr Ange med siffrorna 9 9 1 Rikta fjärren mot TV:n och tryck Standby-knappen Rikta fjärren mot TV:n och tryck CH+ tills TV:n stänger av sig. När TV:n stänger av sig tryck SETUP. TV- knappen blinkar två gånger. Med vänliga hälsningar Viasat kundtjänst Postad 28 februari 2011 - 09:56
Jag fick också hjälp av supporten. Feltryck i manualen, där står det inget om SETUP-knappen. Postad 28 februari 2011 - 11:39 Är det en fjärr som "lär" sig tv:ns volym? Postad 28 februari 2011 - 12:24 Svar: JA Postad 28 februari 2011 - 23:23
Någon som vet på rak arm hur man gör eller vet var det finns att läsa på nätet? hittar inte manualen ![]() Postad 01 mars 2011 - 00:17
Läste du några inlägg före det du citerade? För det står där. Finns nog en del här http://www.viasat.se/content/dokument scrolla ner lite till "Digitalboxar". Redigerat av r_o_n, 01 mars 2011 - 09:39. Postad 02 mars 2011 - 14:04 Kan man annars då i värsta fall kan spela av från pace 865:s hårddisk till en vhs via scart? Koppla in en dator kanske med ngt program? Helst skulle det vara större hårddisk i boxen, och redigeringsmöjligheter, men man kan inte få allt antar jag... Sambon sparar på musikvideos, låtar från melodifestivalen med mera... under åravis.... ![]() Postad 02 mars 2011 - 15:50 Byt sambo Postad 02 mars 2011 - 16:20
Om man har Viasats VOD och box utan hårddisk får man med ett USB-minne på 8GB som man formatterar via boxen. Sedan sparas filmer och program ned till detta minne. Mendet är i ett konstigt specialformat som inte går att konvertera eller använda som man gör med avi och mkv. Troligtvis kan man nog göra det på denna bov´xen med, men till vilken nytta? Postad 03 mars 2011 - 08:51 Hej! Jo jag har inspelningsbar box 865 samt VOD. Jo alltså, sambon fyller på hårddisken ganska snabbt med serier (days of our lifes etc..) samt musik, och de vill hon spara och senare kanske redigera låtar, klipp, ur exempelvis melodifestivalen som hon tycker om och lägga dem i en ordning som hon vill ha. Postad 03 mars 2011 - 09:36 Den är inte gjord för att kunna göra detta. Det enda du kan göra är att koppla en DVD-brännare till via Scart och spela över programmen. Postad 03 mars 2011 - 10:59 Aha, lite tråkigt. Men tack för svar! Är det konstruerat så för att minska risk för fildelning av filmer, TV osv...? Upphovsrätt? Borde funka att spela över via scart till VHS då också? Lite trist att behöva ha kvar VHS maskinen bara för detta, har ingen dvdbrännare, ...eller, om man har något speciellt program och då har möjlighet att föra över via scart till dator? I datorn borde man väl kunna redigera kan jag tänka mig. Men sedan går det väl inte att få tillbaka till 865:an! Vill ju inte höra en gång till att "det var bättre förr...." ![]() Redigerat av jimpa_59, 03 mars 2011 - 11:02. Postad 03 mars 2011 - 13:39 Ja, det har med upphovsrätten att göra. Spela in till VHS går förstås bra, men ser ju inte så snyggt ut. Postad 03 mars 2011 - 23:12 http://www.coolstuff...P_Video_Capture ? Det är ju skillnad på analoga och digitala signaler också har jag fattat... Redigerat av jimpa_59, 03 mars 2011 - 23:21. Postad 04 mars 2011 - 10:38 Det är bara analog signal ut och den kan du ju spela in på vad du vill så länge signalen kan tas emot. Postad 11 mars 2011 - 20:00 Jag måste dock säga att jag är lite besviken på några detaljer. När jag trycker "pil upp" så visas ingen sån där infopanel så att jag kan "förzappa" och bläddra i kanalerna tills jag hittar en kanal med något trevligt att se på. Ingen av de så kallade pilarna runt OK-knappen ger någon effekt. Kul dock att gamla fjärren funkar med nya boxen. Dessutom är jag måttligt nöjd med att jag nu tappat funktionen att välja ljudkanal - mitt Viasat Golf-abbonnemang var urbra, eftersom man där kunde välja originalspråket och slippa de träiga svenska kommentatorerna. Nu verkar det inte finnas någon sådan funktion (kan iofs ha med pilknapparna att göra eftersom man gjorde så att man tryckte på info-knappen "i" och sedan tryckte pil upp/ned tills man hittade önskat ljudspår. Postad 14 mars 2011 - 18:30 Sen har jag en känsla av att det negativa som skrivs i tråden inte kommer störa mig så mycket. Min befintliga Topfield knäpper och brummar i tid och otid och seg som sirap. Jag kan knappast byta ner mig där (peppar peppar:)). Det enda som talar mot är den långa bindningstiden. Jag är lite av en freak och gillar att byta när tekniken utvecklats tillräckligt mycket. Hade velat ta in TV via adsl om bara bandbredden varit tillräcklig för mig och om det fanns fler funktioner, som att spela in samtidigt som man kollar på annat (motsvarande dubbla tuners). Ja ja, ska klura imorgon också. Snackade med säljare på Viasat idag och när jag inte beställde direkt erbjöd han att skrota inträdesavgift och första kvartalets avgift... Sen ska man förstås ändå pynta 1990:- extra för boxen men jag utgår från att den är värd det. Tycker det verkar helt ok prismässigt? Kul att läsa tråden i alla fall, på gott och ont ibland Postad 14 mars 2011 - 19:42 ![]() å fort min bindnigstid är slut blir det Boxer igen. Det enda positiva är att jag köpte en 850-box privat för 1500 kr. Sedan den skaffades för 20 månader sedan är jaginne på min tredje box. Men min 865 har bara hängt sig två gånger sedan jag fick den för tre veckor sedan. Så om fyra månader ska jag sälja av boxen. Men denna 865 är nog riktigt stabil när det gäller viasats boxar. Postad 17 mars 2011 - 19:50 Jag tänkte nästan banga bytet. Känns som att jag borde köra ett tag till på boxen jag har, med boxer och dålig bild då ![]() Men det är en kostnadsfråga. Är det någon som vet om det kommer någon fördelaktigare kampanj eller vad man kan förhandla sig till från CD Postad 18 mars 2011 - 08:59 Varför har du dålig bild? Marksänt är ju snarare mindre väderkänsligt än parabol. Postad 18 mars 2011 - 12:45 Men om jag förstår det rätt ska en parabol sitta i söderläge och där har vi fritt, medan närmaste signal från marksänt kommer från andra hållet där det inte är helt fritt. Jag har bara dragit en enkel, ogenomtänkt:), slutats att det borde bli bättre med parabol. Alternativet är att fixa en riktigt bra antenn på taket men då åker jag ändå på en högre kostnad. Höjdrädd och tummen mitt i handen, måste anlita någon:) Men som sagt, värt att fundera över grundproblemet igen faktiskt. Postad 23 mars 2011 - 20:09 Postad 24 mars 2011 - 08:34
Känns nästan omöjligt då tex snöoväder eller åskmoln nästan uteslutande släcker den bästa signal. Särskilt digital då den då helt uteblir till skillnad mot en analog som åtminstone då kan visa en brusig bild. Redigerat av agpath, 24 mars 2011 - 08:34. Postad 24 mars 2011 - 09:10 Viasats boxar, är de sämst på marknaden? De fel jag upplever på denna modell är att fjärren helt "dör". Har hänt4-5 gånger bara den sista veckan. De enda knapparna som fungerar är siffertangenterna, så det går med dm att byta kanal. Men inget annat fungerar. Det går inte att komma in i några menyer, eller annat. Enda sättet att få det att fungera igen är att man drar ur strömmen på boxen och sätter i den igen. Varför är det så? Någon annan som har detta problem? Postad 24 mars 2011 - 09:55
Hade exat samma problem med den boxen. Men jag och Viasat trodde det var fel på min tv för jag hade haft liknade problem med 830 boxen (den utan hårddisk). jag testa två såna boxar men med samma problem fast med dom boxerna försvann alla grafik inklusive textningen på dom kanalerna som boxen lägger på texten själv. Så när jag upplevde det problemet samma som du fick med din 865 box fick jag reklamera mitt viasat paket för vi trodde att det inte fans någon lösning på problemet. Så med andra ord så kanske det inte var min tv som var problemet för jag upplevde samma sak med både scart och hdmi på 865 boxen. r_o_n vad har du för tv? Hur är boxen kopplad? Jag har en LG 42LH3000 som jag körde med HDMI från 865an. Så då kanske det inte var min tv trots allt ![]() Nu har jag Canal Digital med deras hd pvr och jag kan nu säga att 865an sprakar skiten ur Canal Digitals hd pvr. Postad 24 mars 2011 - 11:42
Tack för ditt svar, ![]() En LG 50" plasma som är 18 månader gammal (kommer inte ihåg modellen, men MediaMarkt sålde den för ca 14000 kr, tror jag det var). Den är kopplad med HDMI. De tre förra boxarna, 850-modellen hade en massa andra fel, men detta hände även på dessa. Det är ju lätt för Viasat att klaga på tv:n när idéerna om fel tryter. Själv tror jag det atore felet stavas "Pace". Inna dess var det Boxer (sagem-box) och Panasonic plasma. Hade aldrig några problem de tre år jag hade Boxer. Ringde bara när jag ville ha en ny box (förnya bindningstiden och få gratisbox) samt vid ett blixtnedslag. Aldrig fel på någon box för övrigt... Postad 24 mars 2011 - 14:39 Har du satt på IR.-filtret framför ögat på boxen? Detta löste dessa problem på 850-modellen, men vet inte om det gäller även 865. Postad 24 mars 2011 - 19:51
Jag fick ett sånt då jag hade problem med att fjärrkontrollen funka väldigt dåligt när solen sken på boxen. Det fixade det problemet med inte det andra. Postad 25 mars 2011 - 17:02 Hur funkar det i så fall? Postad 05 april 2011 - 18:57
Verkar vara en bra deal. Någon annan som fått liknande deal eller bättre? Ska ringa in och beställa vilken dag som helst nu förutsatt att jag får motsvarande eller bättre deal =) Postad 10 april 2011 - 07:19 Tycker CD verkar ha ett bättre kanalutbud än Viasat, men CD's inspelningsbara HDTV-box har ju fått en "del" kritik... Någon som kan svara på hur bra Pace TDS865NV är?. Den kan väl omöjligt vara lika buggig som PVR 101-ST? Postad 10 april 2011 - 08:40
För mig är den iaf tillräckligt buggig. Men det är klart, jag är nere på ung. en omstart i veckan på denna 865, på min 850 tidigare var det s stort omstart dagligen. Seriöst 865 är inte så hemskt buggig, det är iaf den bästa box viasat haft. Tror egentligen inte att Pace har bra produkter. Själv ska jag gå över till Boxer när min bindningstid är slut, för mycket hårdvarustrul hos Viasat. De 4v år jag hade boxer tidigare ringde jag dem en gång efter ett år för att åskan slagit i boxen och då förlängde jag två år till och fick ett "nykundserbjudande" på en hårrdiskbox. Sedan ringde jag dem när jag sa upp abbet, det var ett år kvar på bindningtiden, men eftersom jag flyttade till ett "analogt" område med centralantenn så var uppsägning helt ok. Postad 28 april 2011 - 09:59 Redigerat av 91robe, 28 april 2011 - 10:13. Postad 29 april 2011 - 12:32 Boxer - Dilog 550 som skötte sig bra men blev trött på att inte få HD kanaler samt mer sport, dilog var ett mycket bra bolag som skickade ut testversioner av programvara osv. Parabol - Canal digitals värsting 101 boxen = mycket fin bild men ständiga problem under 2 år, för varje mjukvara blev det nästan värre - fick nog och bytte till Viasat. Viasat - box 850, strulade det mesta, fick en 855:a som skötte sig lite bättre men ständiga reset med strömkabeln. Till slut skickade de en 865:a har haft den i ca 6 mån och nu fungerar allt klockrent förutom att fjärren kan j*vlas ibland - men är det är en sådan skillnad med 865:an jämfört med 855:an så ni som har abb och strulig 855:a ring och kräv en 865 box !! tack för mig och hoppas någon blev klokare Postad 21 juni 2011 - 21:54
Jag har oxå detta problemet och börjar bli jävligt trött på det. Har försökt att undervika det genom att ha på boxen 24/7 men tycker att det inte skall behövas. De knappar som slutar fungera är menyknapparna precis som övriga har haft problem med. Det som fungerar är kanalbytena... Ni som har haft detta problemet hur har ni löst det???? Postad 22 juni 2011 - 09:48
Jag bad Viasat att få testa en Pace TDS 855 NV (modellen före 865an) och den boxen har funkat utan nåra som helst problem sen jag fick den i slutet av maj början på juni. Så jag rekommenderar att du ber att få testa en sån. Redigerat av 91robe, 22 juni 2011 - 17:36. Postad 28 juni 2011 - 10:26
Jag antar att du då fick den som har mindre hårddisk? Vad är det mer som skiljer på den tidigare modellen? Ingen som har fått testa ett nytt exemplar av 865:an istället och fått den att fungera. Postad 28 juni 2011 - 11:41
Den har samma storlek på hårddisken som 865an alltså 320gb. Det jag vet som skiljer boxarna åt är storleken på chassit samt att 865an har en 2,5 hårddisk och saknar fläkt Samt att det är lite snabbar processor och chipset i 865an. Och jag har testat två 865er och dom hade samma problem. Jag tycker att 855an funkar mycket bättre en 865an så jag tycker du ska testa en som. Men du kan ju alltid pröva med en ny 865a. Postad 29 juli 2011 - 19:34
Det som brukar räcka för att åtgärda att fjärren dör, är att trycka på den blå viasatknappen lägst upp på fjärrkontrollen. testa det mycket enklare än att byta box. Postad 30 juli 2011 - 11:19 Fick en jäkla bra deal. Har varit viasatkund i cirka 6-7 år. För några veckor sedan ville jag byta upp mig till en hd-box inspelningsbar, och en vanlig hd-box till mitt tvillingabonnemang. Det skulle kosta cirka 5000 att få dom boxarna tillsammans vilket jag tyckte var helt bedrövligt dåligt. Så jag såg att nya kunder fick en inspelningsbar för 1900 och en tvillingbox för 0. Jag ringde och frågade ifall jag kunde avbeställa mitt nuvarande abonnemang och på samma gång beställa ett nytt och då få tillgång till detta erbjudande. Det sa en kille på supporten att det var möjligt, han kopplade mig vidare till en annan avdelning på supporten där jag kunde fixa detta. När jag sedan berättade detta till den nya killen så var detta tydligen helt emot reglerna och att han ville prata med den killen på supporten som hade sagt att detta var okej ![]() ![]() Postad 05 augusti 2011 - 23:21 ![]() /maclaes ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |