Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 60LD550N

289 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 60LD550N (TV) 6 8,57 (13) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 08 april 2011 - 07:35

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
True Motion var inget jag nämnde i mina tidigare positiva uttalanden.
Visst, det funkar helt OK och möjligtvis bättre på Sony men jag har ännu inte beskådat
True Motion personligen på någon TV som inte har gett filmer ett Handycam video stuk.
Det är tekniken i sig själv som är förstörande pga att man interpolerar in frames som inte
fanns när materialet spelades samt vi är inte vana att se film med totalt flyt.
Detta gör att man kan uppleve True Motion som främmande och man säger sig att det
"går för snabbt" eller "skapas artefakter" fast detta är inte helt korrekt.
Rörelser går inte snabbare av True Motion, det får ett jämnt flyt och misstolkas av folk som snabbt.
Ang s.k True Motion Artefakter har jag inte sett några personligen på min 60LD550N någonsin.
Fast jag har dock stängt av denna funktion då jag inte uppskattar Handycam video looken det ger.

Postad 08 april 2011 - 07:46

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Nämner inte True Motion för att du uttalat dig om det Honkium.

Det är bara min egen uppfattning. Upplever True motion på LG presis som du säger, men på Sonys Motionflow känns det inte som något förändras, mer än ett skönare flyt.

Postad 08 april 2011 - 08:12

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Vem är det som vilseleder vem egentligen!!! Inget av det jag har sagt är något ljug.
Du som inte äger en 60LD550N och sågar den......eller jag som både har haft en länge samt har mätt upp dess
kontrast och finner dessutom inga nackdelar med TV:n efter alla mina månader med filmkvällar framför plattburken.
Jag antar att du är en plasmaälskare och sågar denna LCD TV av ren slentrian.

Kom igen. Säg nu vad är dåligt och helt oaccetabelt med just denna modell enligt din standard???
Har du rätt får du medhåll, eller oxå får du höra sanningen från en ägare.
Nu snackar vi alltså om något som skulle strida mot mina tidigare positiva uttalanden om dess fördelar.

Lugn lugn, läs hans inlägg igen, han sågar ju inget alls? Bara påpekar att det även finns nackdelar efter ditt inlägg där du promotar den ordentligt och i samma veva passar du på att såga plasma tekniken. Det finns nackdelar på ALLA apparater och tekniker. Och lcd/plasma tjaffset är såååååå gammalt och onödigt, vad man föredrar är personligt.

Edit: Var och såg den hos en vän idag, förutom att svärtan var bra så var det inget annat som var något speciellt. Tyckte det också var svårt att få till färgerna, behövs nog lite mer tid för det. Såg ut som att alla var bleka och hade feber :) Men det går säkert att fixa till. SD material såg betydligt sämmre ut än hos LG's PK serie.

Redigerat av Unregistered948c54a3, 09 april 2011 - 17:15.

Postad 08 april 2011 - 10:44

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Men bäst va mediaspelaren som låg dold i servicemenyn

Exakt hur fick du tillgång till Servicemenyn på 60LD550N, steg för steg?
Kunde du använda dig av LG medföljande fjärr för detta eller behövdes en specialfjärr?
Berätta gärna för oss andra.

Postad 08 april 2011 - 11:49

Cazrack
  • Cazrack
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har beställt tvn på elgiganten och utkörningen är 12 april. Nu är priset sänkt till 10990 kr från 14990 när jag beställde den.

Jag har ringt till elgiganten och påpekat detta till dom, jag kommer inte ta emot tvn den 12 april om dom inte ger tillbaka mellanskillnaden till mig.

Finns det någon annan här med samma problem?

/Cazrack

Postad 08 april 2011 - 12:01

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Har beställt tvn på elgiganten och utkörningen är 12 april. Nu är priset sänkt till 10990 kr från 14990 när jag beställde den.

Jag har ringt till elgiganten och påpekat detta till dom, jag kommer inte ta emot tvn den 12 april om dom inte ger tillbaka mellanskillnaden till mig.

Det är bara att hänvisa till deras Öppet Köp garanti och få pengarna tillbaka. Köp sedan TV:n igen

Citat:
30 dagar öppet köp.
Vi anser att det inte är förän man får prova produkten i sin egen hemmamiljö som man verkligen kan veta om det är vad man vill ha eller inte. Därför lämnar vi öppet köp i 30 dagar. Du får lov att packa upp och fritt använda varan från första dagen och ändå ha din returrätt kvar. Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att lämna tillbaka den i närmaste butik och få alla pengar tillbaka, oavsett om du har använt den eller inte. Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd och enda undantaget från öppet köp är produkter köpta med abonnemang. För mobiltelefoner, film, spel och programvaror gäller öppet köp vid obruten förpackning. Glöm inte att ta med dig kvittot!

Postad 08 april 2011 - 12:05

Cazrack
  • Cazrack
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det är bara att hänvisa till deras Öppet Köp garanti och få pengarna tillbaka. Köp sedan TV:n igen

Citat:
30 dagar öppet köp.
Vi anser att det inte är förän man får prova produkten i sin egen hemmamiljö som man verkligen kan veta om det är vad man vill ha eller inte. Därför lämnar vi öppet köp i 30 dagar. Du får lov att packa upp och fritt använda varan från första dagen och ändå ha din returrätt kvar. Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att lämna tillbaka den i närmaste butik och få alla pengar tillbaka, oavsett om du har använt den eller inte. Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd och enda undantaget från öppet köp är produkter köpta med abonnemang. För mobiltelefoner, film, spel och programvaror gäller öppet köp vid obruten förpackning. Glöm inte att ta med dig kvittot!

Härligt, tack för informationen!

Postad 08 april 2011 - 12:08

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

/Cazrack

Visst känns det visset med priskriget.Hade du köpt den i fysiskt varuhus hade du alltid kunnat åberopa prisgarantin visavi MM.

Postad 08 april 2011 - 12:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Honkium. Vad tror du om svärtan i denna. Ställde frågan lite halvt innan och vet att du egentligen svarat på det tidigare med testerna.

Du jämförde lite med T.ex. EX500 men vet då inte om du testat den med samma mätmetod el. någon annan.
Vill veta om den har lika bra svärta som EX500, el. min gamla W4500 i verkligheten.
Men det kanske du inte kan svara på.
Tänkte kanske annars avbeställa den.

Har t.ex. en LG LCD 42 sen tidigare i ett annat rum, med bedrövlig svärta och det vill jag inte ha en till.

En dotter har även en LG 47, tror det är LD450 med samma bedrövliga svärta.
Därför är jag lite tvivlande.

Redigerat av ffodil, 08 april 2011 - 12:23.

Postad 08 april 2011 - 12:37

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Jag kan inte råda dig på annat sätt än att hänvisa till mina mätningar och egna ögon som påvisade riktigt bra svärta.
Ifall du är rädd för köpet så kan du alltid få pengarna tillbaka via deras 30 dagars öppet köp garanti.
Och då får du lov att plocka upp den ur kartongen och testa den under 30 hela dagar innan du bestämmer dig.
När jag köpte min hade jag denna garanti i bakhuvudet och var beredd att lämna tillbaka den ifall jag inte blev nöjd.
Men som tur var infriade den alla mina förväntningar med råge.

Du skall veta att det sitter inte samma paneler rakt igenom i alla deras olika stora LCD modeller. Det skiljer stort.
Jag skulle tro att det inte finns alltför många leverantörer av 60" paneler och dessa är dessutom utvecklade senare
än de små under 50" och neråt. Detta ger i sin tur en idikation om att det sitter nyare TFT teknik i stora LCD TV's.

Redigerat av Honkium, 08 april 2011 - 13:00.

Postad 08 april 2011 - 13:24

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Tack, för ditt svar Honkium.

Du har ju faktiskt rätt i att man kan testa den, med möjligheten att lämna tillbaka.
Svårt att tänka så, om man aldrig gjort det.

Postad 08 april 2011 - 15:29

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0

Tack, för ditt svar Honkium.

Du har ju faktiskt rätt i att man kan testa den, med möjligheten att lämna tillbaka.
Svårt att tänka så, om man aldrig gjort det.

Jag tänkte precis så när jag beställde min i går, att det alltid går att utnyttja öppet köp om man inte skulle bli nöjd alltså :)

Postad 09 april 2011 - 13:29

CurrentHill
  • CurrentHill
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Sådärja, ett stycke 60LD550N beställd hos Elgiganten till det facila priset av 10 990 kr.

Perfekt, jag har letat en hygglig LCD 60 tummare till resonabelt pris. Råkade av en händelse slänga en blick hos Elgiganten och fick napp direkt. Får den levererad på onsdag kväll.

Spännande! Den ersätter en 6 år gammal 42" plasma.

Postad 09 april 2011 - 16:26

Unregistereda0c3eb70
  • Unregistereda0c3eb70
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Nån som kan ge mig höjden inklusive stativ?

Postad 09 april 2011 - 16:51

Hardware guy
  • Hardware guy
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Från EGs specifikation på den
Mått
Höjd (cm) 93,60
Djup (cm) 34,50
Bredd (cm) 144,10
Vikt (kg) 39,30
Höjd - utan stativ (cm) 87,70
Djup - utan stativ (cm) 10,90
Bredd - utan stativ (cm) 144,10
Vikt - utan stativ (kg) 35,50

Postad 09 april 2011 - 17:06

Unregistereda0c3eb70
  • Unregistereda0c3eb70
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Mått
Höjd (cm) 93,60
Djup (cm) 34,50
Bredd (cm) 144,10
Vikt (kg) 39,30

Tackar..

Tycker dock att bilden på tvn ser ut som att stativet bygger mer än 5 cm..

Nån vänlig själ som har burken som an mäta.. Har nämligen bara 96cm att trycka in den på..

Postad 09 april 2011 - 17:29

Simmäk
  • Simmäk
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Tackar..

Tycker dock att bilden på tvn ser ut som att stativet bygger mer än 5 cm..

Nån vänlig själ som har burken som an mäta.. Har nämligen bara 96cm att trycka in den på..

Mätte precis till 96,6..

Postad 09 april 2011 - 17:32

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Mått
Höjd (cm) 93,60
Djup (cm) 34,50
Bredd (cm) 144,10
Vikt (kg) 39,30

Litar inte för ett öre vad Elfjanten fyller i specarna.Har haft nog med fel.
Gå alltid till källan om det är någon uppgift som du tycker är extra viktig.
På lg.com/uk så är 60LD550 höjd inkl stativ:
963mm
Höjd utan stativ 877mm

Postad 10 april 2011 - 13:21

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Någon som har måtten på kartongen? Tvivlar nämligen på att jag får in den i min lilla Renault Clio... ;)

Edit: Det gjorde den inte heller, men jag waste'ade kartongen på plats och fick in den i bilen. Vilket monster till tv, nu ska jag bara möblera om så att den får plats.

Redigerat av Anwest, 10 april 2011 - 16:11.

Postad 11 april 2011 - 06:25

Unregistered98398978
  • Unregistered98398978
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag köpte den här tv:n på Media Markt i helgen och var till en början toknöjd. Senare på kvällen när jag skulle testa en långfilm såg jag tyvärr att mitt ex verkar lida av backlight bleeding. Bilden är ljusare i alla fyra hörnen.
Hur mkt ska man behöva acceptera? jag är lagom sugen på att baxa tillbaka tv:n till affären. Är det någon annan som haft problem med backlight bleeding?
Jag ska försöka ta en bild på tv:n och lägga upp här så fort jag får tid.

Postad 11 april 2011 - 07:26

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Jag köpte den här tv:n på Media Markt i helgen och var till en början toknöjd. Senare på kvällen när jag skulle testa en långfilm såg jag tyvärr att mitt ex verkar lida av backlight bleeding. Bilden är ljusare i alla fyra hörnen.
Hur mkt ska man behöva acceptera? jag är lagom sugen på att baxa tillbaka tv:n till affären. Är det någon annan som haft problem med backlight bleeding?

Det är väl något man får dras med när det gäller LCD? Verkar väldigt vanligt iaf.

Postad 11 april 2011 - 08:32

Unregistered7ed1d95b
  • Unregistered7ed1d95b
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

På min finns det nästan ingen baclight bleeding ö.h.t., endast en väldigt liten prick halvvägs ut till vänstra hörnet från mitten mätt. Den "pricken" är kanske 1cm bred längst ner och 3cm bred 4cm upp, det lever jag med iaf för i övrigt är TVn riktigt grym.

Postad 11 april 2011 - 08:49

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag är inte duktig på det här med kablar över huvud taget, hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag har ett enkelt kompaktstereopaket från just LG (denna har jag) som jag till min gamla tv kopplade ihop med en vit och en röd kabel och kunde nyttja stereopaketets högtalare. Inte det bästa ljudet, men klart bättre än den tevens interna högtalare. Nu när jag försöker koppla in de högtalarna via samma kablar till den här 60-tums-teven så får jag inget ljud ur dem alls, ljudet kommer fortfarande bara ur teven. Har stereon inställd på aux precis som tidigare men det kommer inte ut något (växlar jag till FM-radio på stereopaketet får jag ljud, så högtalarna/stereon är ok).

Jag har kopplat enligt nedanstående länk (ursäkta kvaliteten, mobilkamerafoto):
http://anwest.se/gfx/lg_baksida.jpg

Det finns en panel på sidan om teven också med lite ingångar, bland annat en vardera vit- och rödmarkerad ingång (varav den ena ingången är markerad med "mono" också). Inte heller när jag kopplar kablarna till de ingångarna får jag något ljud ur stereopaketet.

Jag kör bilden via hdmi, både på digital-tv-box och PS3/360.

Hilfe någon :)

Postad 11 april 2011 - 09:49

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Lämna tillbaka den via dina 30 dagars öppet köp och åk sedan till Elgiganten och köp den igen för 10995:-.
Att du skulle ha fått en med med backlight bleeding är verkligen otur. Verkar vara sällsynt på denna TV.
Vid nästa inköp så borde du ha bätte flyt. Eller lämna tillbaka / byta mot annan....30 dagar gäller även där.

Jag är inte duktig på det här med kablar över huvud taget, hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag har ett enkelt kompaktstereopaket från just LG (denna har jag) som jag till min gamla tv kopplade ihop med en vit och en röd kabel och kunde nyttja stereopaketets högtalare. Inte det bästa ljudet, men klart bättre än den tevens interna högtalare. Nu när jag försöker koppla in de högtalarna via samma kablar till den här 60-tums-teven så får jag inget ljud ur dem alls, ljudet kommer fortfarande bara ur teven. Har stereon inställd på aux precis som tidigare men det kommer inte ut något (växlar jag till FM-radio på stereopaketet får jag ljud, så högtalarna/stereon är ok).

Det finns en panel på sidan om teven också med lite ingångar, bland annat en vardera vit- och rödmarkerad ingång (varav den ena ingången är markerad med "mono" också). Inte heller när jag kopplar kablarna till de ingångarna får jag något ljud ur stereopaketet.

Jag kör bilden via hdmi, både på digital-tv-box och PS3/360.

Hilfe någon :)

Du måste ändra i TV:ns ljudmeny till Extern Out, dvs TV'ns högtalare avstängda....Sedan funkar det.

Redigerat av Honkium, 11 april 2011 - 09:50.

Postad 11 april 2011 - 09:57

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
MM har väl bara öppet köp på obruten förpackning och oanvänd vara, eller? Har varit så tidigare iallafall.

Postad 11 april 2011 - 10:12

brotch
  • brotch
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Även jag köpte mitt ex. på Mediamarkt. Har lite backlight bleeding uppe i höger hörn samt nere i höger hörn men det är minimalt. Syns bara när jag har helt nedsläckt under mörka scener, dock så är det ett litet störningsmoment jag helst vill slippa. Det sjuka är att ibland är det ingen bleeding alls under ca 30 min för att sedan dyka upp igen, hur skumt är inte det? I övrigt är jag supernöjd med teven. Ta gärna bilder och lägg upp så ska jag göra detsamma så vi kan jämföra!

MM har väl bara öppet köp på obruten förpackning och oanvänd vara, eller? Har varit så tidigare iallafall.

Ja, Mediamarkts 30 dagars öppet köp verkar bara gälla på obruten förpackning, så det kanske blir svårt lämna tillbaka TV:n till dom och få den utbytt? Annars får man väl kanske kontakta LG direkt så de får skicka ut en servicetekniker som får bedöma? Ångrar mig lite att jag inte köpte den hos Elgiganten..

Redigerat av brotch, 11 april 2011 - 10:21.

Postad 11 april 2011 - 11:02

crisar
  • crisar
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej ville bara säga att Elgiganten höjde priset idag igen till 14990 kr...

Postad 11 april 2011 - 11:08

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

japp så är det.

men om han tycker att back light bleedingen är under all kritik så borde han få byta tv'n mot en ny.

om dom gnäller så är det bara att stå på sig.

Postad 11 april 2011 - 11:49

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Hej ville bara säga att Elgiganten höjde priset idag igen till 14990 kr...

Ja, men går man in på deras hemsida så är det 13995:- inkl. frakt.

Postad 11 april 2011 - 12:04

crisar
  • crisar
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ju men i helgen var priset 10990 så det är viss skillnad..och imorse var faktisk priset 14990 ...

Postad 11 april 2011 - 12:24

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Du måste ändra i TV:ns ljudmeny till Extern Out, dvs TV'ns högtalare avstängda....Sedan funkar det.

Jag tror att jag gjorde detta igår (jag vet att jag stängde av tevens högtalare via den menyn) men inte om jag provade de olika ingångarna då. Ska göra det ikväll. På den gamla teven behövde jag inte göra det, jag hade ljud både ur tevens högtalare och från stereopaketets dito.
Tack för tipset hur som helst!

Postad 11 april 2011 - 13:39

Cazrack
  • Cazrack
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Followup: Elgiganten ringde upp och sa att dom satt tillbaka 4000 kr på mitt konto nu. (tar 2 -3 dagar innan pengarna kommer.)

Så i detta fall har dom definitivt levt upp till beställningsvillkoren dom har på webben.

Postad 11 april 2011 - 14:17

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Followup: Elgiganten ringde upp och sa att dom satt tillbaka 4000 kr på mitt konto nu. (tar 2 -3 dagar innan pengarna kommer.)

Så i detta fall har dom definitivt levt upp till beställningsvillkoren dom har på webben.

Fett ös, medvetslös....när får du TV:n?
Och man får man hoppas att du även slipper backlight bleeding aka clouding....
Mitt ex har i alla fall helt jämn backlight, hoppas det överlag är en genomgående kvalitetstrend till 95% i produktionen.
Det är synd att man bara får höra "klagomålen" här på forumet. Dom som är nöjda hör sällan av sig om positiv kvalitet!!!

Postad 11 april 2011 - 20:43

Hardware guy
  • Hardware guy
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

...

Eftersom audiokontakterna sitter i direkt anslutning till komponentingången, till och med inom samma ram, tar jag för givet att det är en audioingång som hör till komponentvideoingången.
Optisk ut finns det i bilden, men den hjälper inte dig. Ljud ut hittar du förmodligen i någon av scart-kontakterna.

Postad 11 april 2011 - 21:03

Cazrack
  • Cazrack
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Fett ös, medvetslös....när får du TV:n?
Och man får man hoppas att du även slipper backlight bleeding aka clouding....
Mitt ex har i alla fall helt jämn backlight, hoppas det överlag är en genomgående kvalitetstrend till 95% i produktionen.
Det är synd att man bara får höra "klagomålen" här på forumet. Dom som är nöjda hör sällan av sig om positiv kvalitet!!!

Jag får tvn imorgon tisdag 20110412 om allt går som de ska, återkommer med en mini review.

Postad 12 april 2011 - 10:53

Xamin
  • Xamin
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag får tvn imorgon tisdag 20110412 om allt går som de ska, återkommer med en mini review.

O jag får min tv den 19:e... Jag som skulle köpa projektor, men vad gör man när det dyker upp bra erbjudanden..

Postad 12 april 2011 - 11:53

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

O jag får min tv den 19:e... Jag som skulle köpa projektor, men vad gör man när det dyker upp bra erbjudanden..

Lägg gärna in ditt omdöme på Prisjakt om denna TV!
Det gäller även er andra i tråden som har köpt den. Kom igen, var inte lata nu.
TV:n behöver lite mera kundfeedback för att ge oss en helhetsbild om dess för och nackdelar.

Postad 12 april 2011 - 12:12

Unregistered7ed1d95b
  • Unregistered7ed1d95b
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Lägg gärna in ditt omdöme på Prisjakt om denna TV!
Det gäller även er andra i tråden som har köpt den. Kom igen, var inte lata nu.
TV:n behöver lite mera kundfeedback för att ge oss en helhetsbild om dess för och nackdelar.

Här är mina intryck efter några dagar med denna TV:

Utmärkt

Har haft den här TVn några dagar nu och har absolut inte mycket att klaga på. Realistiska färger, riktigt bra svärta och nästintill ingen backlightbleeding ö.h.t. (finns lite, lite, längst ner mellan LG-loggan och hörnet).

LG's picture wizard fungerar bra men jag måste säga att det förinställda ISF-läget expert 1 nog duger gott och väl för de flesta. Vill man så går det även att aktivera avancerade inställningar, men det är för avancerat för mig och det har jag därför inte testat.

Det största problemet så som jag upplever det är att 100hz-läget är mer eller mindre oanvändbart, det ger på tok för mycket fel i bilden vid snabba rörelser för att jag ska använda det. Det är dock ingenting som jag hade haft på iaf, men det kan säkerligen upplevas som störande om man gillar den funktionen.

De inbyggda högtalarna fungerar bra och man kan utan tvekan använda de till vanligt Tv-titande utan att man behöver lida på något sätt. Naturligtvis inte så att man klarar sig utan ett riktigt högtalarsystem men duger då man tittar på TV.

Ytterligare plus får denna TV för den inbyggda HD-boxen som är kompitabel med Comhem, det innebär att man slipper en apparat+fjärr. Vill också nämna att själva bildytan reflekterar väldigt lite saker, det är riktigt viktigt för oss då vi har ett stort fönster bakom tv-soffan. Det stör knappt alls, förutom vid mörka filmscener mitt på dagen men det gör det säkerligen på alla TV-apparater.

Sammantaget får den plus och minus för:

+Bra svärta, nästan ingen backlight bleeding/clouding alls.
+Ljusstark
+Rikligt med inställningsmöjligheter
+Bra inbyggda högtalare
+Inbyggd HD-box (MPEG-4 avkodare)

-Något ostadig fot, den har endast en "fästningspunkt" vilket ger ett lite ostabilt intryck. Absolut inte så att den kommer tippa eller så men ändå värt att nämna.
-Ingen bakgrundsbelyst fjärrkontroll

För det här priset (jag betalade 10 990:- inkl hemkörning) hittar du verkligen ingen bättre TV i denna storlek. Tror nog inte du hittar någon TV med bättre bild innan du börjar krypa ner mot 42". Köp!

Postad 12 april 2011 - 12:51

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Här är mina intryck efter några dagar med denna TV:

Sammantaget får den plus och minus för:
+Realistiska färger
+Bra svärta, nästan ingen backlight bleeding/clouding alls.
+Ljusstark
+Matt bildyta som inte reflekterar omgivningen
+Rikligt med inställningsmöjligheter
+Bra inbyggda högtalare
+Inbyggd HD-box (MPEG-4 avkodare)

-Något ostadig fot, den har endast en "fästningspunkt" vilket ger ett lite ostabilt intryck.
.Absolut inte så att den kommer tippa eller så men ändå värt att nämna.
-Ingen bakgrundsbelyst fjärrkontroll
-Oskön True Motion

För det här priset (jag betalade 10 990:- inkl hemkörning) hittar du verkligen ingen bättre TV i denna storlek.
Tror nog inte du hittar någon TV med bättre bild innan du börjar krypa ner mot 42". Köp!

Skönt att se ytterligare ett omdömme på TV:n.
Ursäkta men jag passade på att lägga till några av dina egna + och - i listan när jag citerade....hehehe
Starkt jobbat Joakim. Kom igen ni andra....fler omdömmen tack.

Redigerat av Honkium, 12 april 2011 - 15:33.

Postad 12 april 2011 - 19:18

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur det ser ut på baksidan med fästhålen för väggfäste? Sitter dom i mitten höjdmässigt, eller kanske i överkant? Funderar på om jag måste flytta mitt befintliga väggfäste nämligen ;)

Postad 12 april 2011 - 20:51

Daemon85
  • Daemon85
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
var ju synd att elgiganten höjde priset igen, funderade på att köpa den, blir inget köp nu iaf när man kunde fått den för 11k :P är inte gjord av pengar ;)

Postad 13 april 2011 - 07:36

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

var ju synd att elgiganten höjde priset igen, funderade på att köpa den, blir inget köp nu iaf när man kunde fått den för 11k :P är inte gjord av pengar ;)

Dom kommer säkert att sänka igen även om 13995 inte är mycket pengar för denna storvinst till TV.
Vid nästa sänkning får du skjuta direkt ur hölstret istället för att sitta och vänta.... :D

Postad 13 april 2011 - 16:35

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

var ju synd att elgiganten höjde priset igen, funderade på att köpa den, blir inget köp nu iaf när man kunde fått den för 11k ;) är inte gjord av pengar :D

Köpte min för 12000 kr på Mediamarkt.

Postad 13 april 2011 - 20:41

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Packade upp min idag och blev lite fundersam eftersom det inte satt någon skyddsplast på den.
Vilket det gjort på alla TV jag packat upp hittills.

Ni andra här, har ni haft skyddsplast på era?

Har för övrigt ännu inte hunnit kolla på den, men återkommer när tid finnes.

Postad 13 april 2011 - 21:28

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0

Packade upp min idag och blev lite fundersam eftersom det inte satt någon skyddsplast på den.

Min kommer först i morgon :D

Postad 13 april 2011 - 22:17

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag fick min idag, och det var ingen skyddsplast på själva TV:n, men det var skyddsplast på foten. Själva TV:n var packad i en grå mjuk påse.
Hittils är jag nöjd med TV:n. Fjärren strulade lite (fick den att fungera till slut, men det kan fortfarande vara så att det är fel på den, dock så är det bara att byta den isf). Bilden är fin, och om man kör på Expert 1/2 så ser jag ingen Backlight bleeding alls.

Postad 14 april 2011 - 09:59

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Förmodligen en dum och banal fråga för den insatte, men jag ställer den för säkerhetsskull. Fungerar det här ljudpaketet (också från LG) till den här teven?

Postad 14 april 2011 - 16:20

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Förmodligen en dum och banal fråga för den insatte, men jag ställer den för säkerhetsskull. Fungerar det här ljudpaketet (också från LG) till den här teven?

Tja, varför skulle det inte funka?
Bara att sätta TV:n i läge Extern Out i högtalarmenyn och event vilket format du vi ha ut ljudet i.
D.v.s digitalt eller analogt. Annars kan du som andra köra in din källa direkt i ljudpaketet....ingen mening att ta det från TV:n.
Högtalarna i denna TV är så pass bra att man endast behöver starta sin surround anläggning till rena filmkvällar.

Postad 15 april 2011 - 13:54

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Tja, varför skulle det inte funka?
Bara att sätta TV:n i läge Extern Out i högtalarmenyn och event vilket format du vi ha ut ljudet i.
D.v.s digitalt eller analogt. Annars kan du som andra köra in din källa direkt i ljudpaketet....ingen mening att ta det från TV:n.
Högtalarna i denna TV är så pass bra att man endast behöver starta sin surround anläggning till rena filmkvällar.

Tack för ditt svar.

Jag är ingen "ljudnörd" på något sätt, men jag tycker det är dålig kräm i de interna högtalarna som på sin höjd duger till att kolla/lyssna på SVT Godmorgon typ. Det i sig är inget unikt för just den här teven, jag har aldrig blivit imponerad av inbyggda högtalare i en tv.

Postad 15 april 2011 - 22:01

Unregistered8ba56b77
  • Unregistered8ba56b77
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det här väggfästet verkligen funkar till den här Tvn?
Enligt Elgiganten så ska det funka på Tv:ar upp till 60", men enligt fästet själv funkar det bara upp till 42"...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.