Denon AVR-4311 och AVR-A100
157 svar till detta ämne
Postad 02 December 2010 - 09:08
Flingan
-
Flingan
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Du försöker att prata om denon när du inte ens äger en men du kanse gör som många andra läser manualen och tror.
Förstår fortfarande inte varför det är relevant? Har aldrig uttalat mig huruvida den är bra eller dålig, bara att du missförstod vilken modell av Marantz som vi pratade om. Varför skall man ta skit själv ger dom mig skit så får dom tillbaka skit så enkelt är det .
Låter som ett typsikt moget beteende. edit.stavfel
Redigerat av Flingan, 02 December 2010 - 09:18.
Postad 02 December 2010 - 10:14
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Framför allt tycker jag att detaljrikedomen i ljudet är som natt och dag mellan marantzen och 4311'an. Det är även ett helt annat tryck i ljudet. Det är dom 2 stora sakerna... sen är ju alla småfinesser som nätverk och airplay osv bara en bonus. Nu har jag inte gjort några som helst inställningar än utan bara packat upp och kopplat in, och redan nu upplever jag som sagt en högre detaljrikedom i ljudet. Är i tagen att möblera om lite så när det är gjort ska jag köra audissey och konfigurera den ordentligt.
/edit
Kan för övrigt tillägga att det grafiska snittet när man har den kopplad till en tv/projje är skitlätt att navigera i till skillnad från marantzen.
Hur står sig 4311an mot 8002:an när det kommer till 2-kanals Pure direct? I multichannel/film har jag inga som helst tvivel på att den krossar 7002/8002 (framförallt med tanke på Audyssey XT32) men vore intressant att få reda på lite 2-kanals jämförelser också, eftersom jag fortfarande är grymt nöjd med min Marantz 7002 där...
Postad 02 December 2010 - 10:29
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Kan inte tänka mig att puredirekt skulle skilja mellan den ena eller andra flerkanalaren
Det som skulle skilja är slutstegen i respektive förstärkare, med då jag alltid använder
separat slutesteg för 2 kanal är det inget jag någonsin tänker på
Maveric
Postad 02 December 2010 - 16:50
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Hur står sig 4311an mot 8002:an när det kommer till 2-kanals Pure direct? I multichannel/film har jag inga som helst tvivel på att den krossar 7002/8002 (framförallt med tanke på Audyssey XT32) men vore intressant att få reda på lite 2-kanals jämförelser också, eftersom jag fortfarande är grymt nöjd med min Marantz 7002 där...
Körde inte så mycket 2-kanals Pure Direct på Marantzen utan använden den dock mest till film och spel men jag har lyssnat en del på pure direct ljudet i Denonstärkaren och jag är väldigt nöjd med ljudet =o) Det är ett i mitt tycke iallafall ett väldigt klart och detaljerat ljud. Jag rekomenderar verkligen att du går och provlyssnar den i någon butik om du har möjlighet. Det är verkligen en fantastisk stärkare. Det enda jag tycker är lite surt för tillfället är att dom inte släppt Airplay uppdateringen till den än  Mailade Hifi-klubben och fick som svar att de inte visste exakt när den skulle släppas och att Denon väntar på Apples godkännande av mjukvaran.
Postad 02 December 2010 - 16:57
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Nej du skall göra rätt först och skriva vilket model nummer du menar och sedan att jämföra en reciver som inte har nät verk air play och fan och sin moster det är verkligen att slänga sten bara för det så skall jag köpa en AV7005 och jämföra den mot min denon 3806
Hade du orkat läsa tråden från början istället för att sitta och vara dryg och kommentera saker du inte vet något om så hade du sett att jag skrev att jag jämnförde min gamla Marantz SR8002 med Denon AVR-4311.
Postad 03 December 2010 - 11:10
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Kan inte tänka mig att puredirekt skulle skilja mellan den ena eller andra flerkanalaren
Hehe, det är iofs sant, vet inte hur jag tänkte riktigt...  Är väl bara lite orolig för att det ska låta sämre än min nuvarande lösning (Marantz SR7002) som jag är väldigt nöjd med till 2-kanal och musik... Det som skulle skilja är slutstegen i respektive förstärkare, med då jag alltid använder separat slutesteg för 2 kanal är det inget jag någonsin tänker på
Maveric 
Mm, separat slutsteg är ju onekligen en tanke, men tror det räcker med en ny SR för mig just nu. Funderar på att dra över till Hifi-klubben på lunchen och lyssna lite...
Redigerat av ajzman, 03 December 2010 - 11:11.
Postad 03 December 2010 - 11:12
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Mm, separat slutsteg är ju onekligen en tanke, men tror det räcker med en ny SR för mig just nu. Funderar på att dra över till Hifi-klubben på lunchen och lyssna lite... 
Det låter trevligt ..  Återkom gärna med dina intryck .. Maveric
Postad 03 December 2010 - 11:12
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Körde inte så mycket 2-kanals Pure Direct på Marantzen utan använden den dock mest till film och spel men jag har lyssnat en del på pure direct ljudet i Denonstärkaren och jag är väldigt nöjd med ljudet =o) Det är ett i mitt tycke iallafall ett väldigt klart och detaljerat ljud. Jag rekomenderar verkligen att du går och provlyssnar den i någon butik om du har möjlighet. Det är verkligen en fantastisk stärkare. Det enda jag tycker är lite surt för tillfället är att dom inte släppt Airplay uppdateringen till den än  Mailade Hifi-klubben och fick som svar att de inte visste exakt när den skulle släppas och att Denon väntar på Apples godkännande av mjukvaran.
Tack för feedback, låter ju onekligen väldigt lockande med en ny 4311... Får se om tomten kommer tidigt i år helt enkelt.
Postad 04 December 2010 - 00:23
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Kan för övrigt tipsa om den alldeles excellenta mjukvaran Twonky för att streama mp3 till recievern
Ingen konfiguration behövs göras över huvudtaget på stärkaren... bara lägg till vilken mapp du har filerna och så funkar det  Samma sak gäller om man streama film till sin Xbox 360 t.ex. 360'n hittar filmfilerna du delat ut direkt utan något strul. Lite off-topic kanske men fruktansvärt smidigt!
Postad 06 December 2010 - 10:19
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Blev tyvärr ingen provlyssning i fredags, ska försöka komma iväg nu i veckan i stället.
Dock så undrar jag lite över buggarna dessa enheter dras med, jag vet att de förhoppningsvis kommer fixas av Denon asap och "Blue rain" är jag inte speciellt orolig över (eftersom jag låter min TV skala upp signalen) - men däremot de sk "audio drop outs" som många rapporterat om (framförallt i tråden på AVS forum). Tror personligen att jag och sambon skulle bli rätt irriterade om ljudet försvinner från TV-sändningarna då och då...
Ni som äger en 4311 eller A100, har ni upplevt dessa "drop-outs" och hur stort är i så fall problemet?
Redigerat av ajzman, 06 December 2010 - 10:19.
Postad 06 December 2010 - 15:42
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Kan för övrigt tipsa om den alldeles excellenta mjukvaran Twonky för att streama mp3 till recievern 
Det goa är att det funkar jättebra med FLAC också .. nu använder jag inte den delen alls, då jag har Sonos men jag har så klart provat och det fungerar kalasbra Maveric
Postad 06 December 2010 - 21:30
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2124 inlägg
Areadvd verkar inte helt missnöjda med 4311
Postad 07 December 2010 - 12:30
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Jag har varken upplevt audio dropouts eller blu rain hittills
Postad 07 December 2010 - 13:28
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Jag har varken upplevt audio dropouts eller blu rain hittills 
Det låter ju bra, kanske inte ska göra för stor sak av detta... En helt annan fråga dock, när jag kör tvåkanals stereo på min Marantz finns det en funktion som heter "Source Direct" dvs som i princip fungerar exakt likadant som "Pure direct" MEN med skillnaden att externa bildvisare (TVn) INTE stängs av, vilket är ett måste för mig eftersom jag ofta streamar musik från min NAS till min PS3... Finns det en liknande funktion på Denons enheter måntro? Har kollat manualen men endast hittat "Direct playback" (sid 48) och när man sen tittar närmare på "Pure direct" i spalten bredvid står det "This mode is for playback in higher sound quality than in “Direct playback” mode." vilket gjorde mig lite osäker...? Kan jag utgå från att "Direct playback" = "Source direct" på Marantzen, dvs högsta kvalitet 2-kanals lyssning men med extern bildvisare påslagen...?
Postad 07 December 2010 - 13:41
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Det är en bra fråga... Jag körde ju som sagt inte så mycket Source Direct på Marantzen främst för att den inte hade någon ethernet anslutning så jag kunde inte streama till den och för att jag använde den mest till spel och film... så jag vet faktiskt inte om Direct playback motsvarar Source Direct. Gör som så att du antingen vandrar in på Hifiklubben och lyssna på den så fort du får tid eller ring deras kundtjänst. Dom brukar vara vettiga att prata med
Postad 07 December 2010 - 13:50
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Det är en bra fråga... Jag körde ju som sagt inte så mycket Source Direct på Marantzen främst för att den inte hade någon ethernet anslutning så jag kunde inte streama till den och för att jag använde den mest till spel och film... så jag vet faktiskt inte om Direct playback motsvarar Source Direct. Gör som så att du antingen vandrar in på Hifiklubben och lyssna på den så fort du får tid eller ring deras kundtjänst. Dom brukar vara vettiga att prata med 
Ja, det måste jag göra, har tänkt att knalla dit en vecka nu men har inte blivit av ännu... Tack för snabbt svar!
Postad 11 December 2010 - 08:30
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Personligen förväntar jag mig inte någon hörbar skillnad mellan 4311 och A100
Jag köper A100 för att jag vill ha jubileumsmodellen
Lite samlarstämpel på den 
Men så klart skall den öppnas så fort den kommer hem och fotas såklart
Det var en seg kamera/användare
Postad 21 December 2010 - 19:29
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Här var det heldött !
På tal om bilder ovan .. så finns det i galleriet ..
Maveric
Postad 24 December 2010 - 23:20
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Fortfarande dött..
Men idag kom uppdateringen till AVR100 och förmodligen också till 4311
Vad den skall lösa har jag ingen aning om, men det första jag testade var uppskalningen
av 720p till 1080p och det fungerar inte. Det blir 720p när man zappar mellan olika upplösningar
Det enda som alltid fungerar är 1080i till 1080p
Värst är att det inte fungerar från 576i till 1080p heller
På amerikanskt forum skriver man så här, när man refererar till frågeställningen
> he is referring to the known bug where the video scaler gets "knocked out" when switching between 1080i/720p channels with certain cable/sat boxes. This bug has existed since the xx10 models with ABT-2010 chip <
Fan inte klokt att man har en bugg som lever kvar från föregående generation och som man inte åtgärdat
och som man sedan mörkar när man rapporterar buggen.
OSD för volym och annat som man kan se på skärmen, försvinner fortfarande och är inte heller åtgärdat
i senaste FW. Mycket märkligt !
Nu skall jag ha en förklaring av Denon ang detta ...
Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 25 December 2010 - 04:15.
Postad 25 December 2010 - 09:50
pludder
-
pludder
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Senaste firmware lär vara fokuserad på en fix för att ljudet ibland försvann från dolby 2.0 källor, folk som hade buggen verkar nöjda så är antagligen fixat. /Per
Postad 25 December 2010 - 14:48
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Senaste firmware lär vara fokuserad på en fix för att ljudet ibland försvann från dolby 2.0 källor, folk som hade buggen verkar nöjda så är antagligen fixat. /Per
Jo, det än fixad men det är också allt och det var känt att den var det Men det skulle komma fler fixar och man vet inte om de ligger med eller inte Infon är under all kritik
Postad 27 December 2010 - 18:53
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Jag är i USA och ska bygga en hemmabio här. Skulle ni som har 4311 rekommendera den? Här kostar den 11.200kr. Jag har köpt ett par Revel F32 högtalare andrahand, och tänkte köpa en Epson 8350. Resten av högtalarna ska jag köpa andrahand när de dyker upp. Jag är bara här 3 veckor till och högtalarna kommer först om ett par veckor, så om jag vill kan jag vänta tills jag är tillbaka i juni, men jag vet inte om det kommer finnas något nytt då. Alla synpunkter välkomna.
Postad 28 December 2010 - 00:38
pludder
-
pludder
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jo, det än fixad men det är också allt och det var känt att den var det Men det skulle komma fler fixar och man vet inte om de ligger med eller inte
Infon är under all kritik
Nä, information verkar inte vara Denons styrka ...
Postad 31 December 2010 - 11:43
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Någon som vet om Denon har fixat alla buggar som nämns i denna tråden funderar på att köpa en 4311 men det känns ju sådär och köpa en produkt som har div buggar.
Postad 08 January 2011 - 22:38
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Här var det livat Jag har bestämt mig för att satsa vidare på min A100, då det förmodligen inte finns något bättre Alla receivrar har buggar Kvarstår gör ... Den klarar inte av att skala upp från 576i/720p från vissa digitalboxar OSD menyn kommer inte upp på Tvn och detta sker oregelbundet och är mycket irriterande när man inte ser displayen från soffan Men då Denon lämnar 5 års garanti och jag har anmält detta fel redan dag ett, så kommer jag inte ge mig förrän att det är fixat. Skulle Denon inte fixa detta innan det kommer en ny och bättre modell kommer jag att kräva ett byte till nästa modell. Ganska enkelt och helt enligt konsumentköplagen. Nu har jag uppgraderat med ytterligare ett slutsteg och har nu Emotiva XPA-2 Emotiva UPA-7 Dvs kör jag nu min A100 som processor och har stängt av förstärkardelen Detta blev ytterligare ett lyft ljudmässigt och jag är mycket nöjd med ljudet Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 22 January 2011 - 16:19.
Postad 09 January 2011 - 10:50
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Någon som har testat appen till Denon maskinerna (ipad/iphone) för att styra förstärkaren ????
Postad 09 January 2011 - 11:17
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Jag kör appen på min telefon och ipad. Funkar klockrent. Det enda jag skulle önska var en ren ipad version av appen =o)
Postad 26 January 2011 - 15:36
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
För mig blev det The End med Denon denna gången
Man har givit NOLL information från Denons sida ang de olika buggar man har ..
och så vill jag inte ha det med något som kostar 23.000 kr
De uppdateringar man kommit med löser inte mina problem. De har kanske löst ett problem
för någon, men man har mycket kvar och detta på en jubileumsmodell.
En modell som skall vara testad och tillverkad under ledning av en chefsingenjör.
Tror inte han varit på jobbe en enda dag
Kommer inte engagera mig i detta och hoppas att ni som köpt den eller tänker köpa den
får flefria Denon i framtiden. Ni som inte har märkt av buggarna, använder inte de funktioner
som de uppkommer i .. så säg inte att ni inte har några fel .. ni har bara inte upptäckt dom
Min är återlämnad .. och ingen skugga skall falla på HiFi klubben. Det är INTE deras fel
att Denon låst in sig och vägrar prata med sina kunder.
Maveric
Postad 26 January 2011 - 15:51
jonas_79
-
jonas_79
-
Beroende
-
-
1085 inlägg
Såg att du skaffat en ren processor på dina bilder och att de blev en Integra DHC-80.2(
Vet att du hade Onkyos processor före och att du ej gilla ljudet på denna och att den blev extremt varm.
Hur upplever du integras försteg som är besläktad med onkyo ??
Postad 26 January 2011 - 16:44
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Såg att du skaffat en ren processor på dina bilder och att de blev en Integra DHC-80.2(
Vet att du hade Onkyos processor före och att du ej gilla ljudet på denna och att den blev extremt varm.
Hur upplever du integras försteg som är besläktad med onkyo ??
Jag har skrivit lite på flera olika ställen men vi tar det här också .. Jag hade tidigare en Onkyo 5507 och vet inte hurvida man gjort 5508 bättre Men då 5508 bygger på Integra 80.2 och får ta delarna som blir över  så lär den också blivit bättre. Integra DHC-80.2 blir inte alls så varm . Helt normal värmeutveckling Audyssey fungerar mycket bättre än hos Denon Alla funktioner (jag använder nästan alla) fungerar precis som de skall och inga buggar Ljudet är mycket bättre än i Onkyomaskinerna och det beror säkert på valet av komponenter Mycket bra menysystem och OSD Andas kvalité rakt igenom Supporten är klasser bättre än Denon och Onkyo ( Integra är som Tyotas Lexus ) Så långt är allt bra och jag är nöjd och trycket över bröstkorgen har lagt sig  Maveric
Postad 26 January 2011 - 18:48
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Jag har skrivit lite på flera olika ställen men vi tar det här också ..
Jag hade tidigare en Onkyo 5507 och vet inte hurvida man gjort 5508 bättre Men då 5508 bygger på Integra 80.2 och får ta delarna som blir över  så lär den också blivit bättre.
Integra DHC-80.2 blir inte alls så varm . Helt normal värmeutveckling Audyssey fungerar mycket bättre än hos Denon Alla funktioner (jag använder nästan alla) fungerar precis som de skall och inga buggar Ljudet är mycket bättre än i Onkyomaskinerna och det beror säkert på valet av komponenter Mycket bra menysystem och OSD Andas kvalité rakt igenom Supporten är klasser bättre än Denon och Onkyo ( Integra är som Tyotas Lexus )
Så långt är allt bra och jag är nöjd och trycket över bröstkorgen har lagt sig 
Maveric 
Lycka till med Integran. Själv så är jag hur nöjd som helst med min Denon AVR-A100. Kör ju ett 11.1 system med Audyssey DSX detta klarar bara Denon idag så tänker inte byta bort den! Har inte haft ett enda problem med den, värre vad det med tidigare receivers 2 st Onkyo(1007 och 3007) som bägge gick sönder inom en månad från köp.
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 26 January 2011 - 18:51.
Postad 26 January 2011 - 19:17
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Lycka till med Integran.
Lycka till med AVR-A100 Jag hade aldrig givit upp om det inte var så många som har problem Du är den förste i Sverige som jag hört inte har problem Och då är det innan den verkligen har börjat levereras .. Kan ju vara att jag fattat ett felaktigt beslut, men då jag väntat 1.5 år på denna produkten, blev jag mycket besviken när jag efter 5 min hade upptäckt 3 buggar på en "specialkollad" special produkt som dessutom kostade mer än sin brorsa 4311 som också var full av Bugs.. Maveric
Postad 26 January 2011 - 21:44
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Lycka till med AVR-A100
Jag hade aldrig givit upp om det inte var så många som har problem Du är den förste i Sverige som jag hört inte har problem Och då är det innan den verkligen har börjat levereras ..
Kan ju vara att jag fattat ett felaktigt beslut, men då jag väntat 1.5 år på denna produkten, blev jag mycket besviken när jag efter 5 min hade upptäckt 3 buggar på en "specialkollad" special produkt som dessutom kostade mer än sin brorsa 4311 som också var full av Bugs..
Maveric 
Förstår din besvikelse över buggarna, jag var själv sugen på en 4311 men efter att läst tråden på AVS Forum har jag faktiskt tappat sugen... Droppen var när jag läste kommentarerna från "batpig" och hans problem med Audyssey (som tydligen genererar mycket märkliga kurvor och låter alldeles för tunt/skarpt i jmf med andra receivers som Marantz och Onkyo)... Bara att hoppas att Denon får tummen ur och löser dessa problem snarast möjligt, annars riskerar de nog att tappa en hel del credd, tyvärr...
Postad 27 January 2011 - 12:00
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Förstår din besvikelse över buggarna, jag var själv sugen på en 4311 men efter att läst tråden på AVS Forum har jag faktiskt tappat sugen... Droppen var när jag läste kommentarerna från "batpig" och hans problem med Audyssey (som tydligen genererar mycket märkliga kurvor och låter alldeles för tunt/skarpt i jmf med andra receivers som Marantz och Onkyo)... Bara att hoppas att Denon får tummen ur och löser dessa problem snarast möjligt, annars riskerar de nog att tappa en hel del credd, tyvärr...
Lite klarläggande angående Batpigs problem, det är ingen bugg med receivern eller Audyssey! Efter byte av en felaktig mikrofon så löste sig problemet för Batpig! Problemet var alltså en felaktig mikrofon och inget annat. Se denna länk: avsforum
Postad 27 January 2011 - 20:25
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Hur vet man om man fått rätt mikrofon ??
Postad 28 January 2011 - 12:16
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Lite klarläggande angående Batpigs problem, det är ingen bugg med receivern eller Audyssey! Efter byte av en felaktig mikrofon så löste sig problemet för Batpig! Problemet var alltså en felaktig mikrofon och inget annat. Se denna länk: avsforum
Aha, det hade jag missat! Skönt att det inte var en ytterligare bugg!
Postad 28 January 2011 - 16:55
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Aha, det hade jag missat! Skönt att det inte var en ytterligare bugg!
Javisst och har man en dålig mikrofon så lär det låt dåligt och man borde även kunna se på graferna om det är något fel på mikrofonen. Ifall man är osäker så bör man väl kunna kontakta inköpstället t.ex. Hifiklubben så att de kan testa om mikrofonen är ok.
Postad 01 February 2011 - 14:47
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Lite klarläggande angående Batpigs problem, det är ingen bugg med receivern eller Audyssey! Efter byte av en felaktig mikrofon så löste sig problemet för Batpig! Problemet var alltså en felaktig mikrofon och inget annat.
Tror inte det är riktigt hela sanningen. Jag har följt även Audyssey tråden och det är något som inte stämmer .. Jag fick detta bekräftat efter att jag installerat en Integra 80.2 Man hör klart och tydligt att den ger en mycket mer korrekt kurva Integra hade visst också lite problem med Audyssey i höstas, men skall ha fixat till det med Firmware Tror nog Denon bör göra det också .. Det är det som är fördelen med XT32. Allt går att fixa med FW (om jag fattat allt rätt) Maveric
Postad 12 March 2011 - 19:24
NIEDERMANN
-
NIEDERMANN
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Får min 4311 nu till veckan. Den skall fungera som en ren preamp till min Parasound Halo A51. Det blir knall!
Ett riktigt trevligt kit med kraft och finesser så att det räcker,cause I want the best of both worlds...
Redigerat av NIEDERMANN, 12 March 2011 - 21:29.
Postad 16 March 2011 - 20:47
grizzlylundan
-
grizzlylundan
-
Rookie
-
2 inlägg
Framför allt tycker jag att detaljrikedomen i ljudet är som natt och dag mellan marantzen och 4311'an. Det är även ett helt annat tryck i ljudet. Det är dom 2 stora sakerna... sen är ju alla småfinesser som nätverk och airplay osv bara en bonus. Nu har jag inte gjort några som helst inställningar än utan bara packat upp och kopplat in, och redan nu upplever jag som sagt en högre detaljrikedom i ljudet. Är i tagen att möblera om lite så när det är gjort ska jag köra audissey och konfigurera den ordentligt.
/edit
Kan för övrigt tillägga att det grafiska snittet när man har den kopplad till en tv/projje är skitlätt att navigera i till skillnad från marantzen.
Är det nån som testat airplay på denna maskin ? köpte den i lördeags , men kan f.. inte få till det
Postad 16 March 2011 - 20:51
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Krävs det inte någon form av licens för airplay?
Postad 16 March 2011 - 21:48
Vobbe
-
Vobbe
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Krävs det inte någon form av licens för airplay?
Korrekt!
Postad 17 March 2011 - 18:30
grizzlylundan
-
grizzlylundan
-
Rookie
-
2 inlägg
Korrekt!
men den är införskaffad och nerladdad, hmmm
Postad 25 May 2011 - 11:12
Unregistered27dd888b
-
Unregistered27dd888b
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej
Jag har nu en tid gått och funderat på att uppgradera min nuvarande Denon AVR-3806 till 4311. Efter att ha läst i denna tråd så blir jag misstänksam om jag vågar slänga ut 20000kr på något som innehåller buggar.
Kan det ha dykt upp fler FW fixar sedan Maveric lämnade tillbaka sin?
Är det värt det att ändå köpa den och förvänta sig att Denom annars släpper nya bugfixar?
MVH
Stefan
Postad 26 May 2011 - 07:09
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Min A100 fungerar perfekt efter uppdateringen som kom för länge sen!
Postad 26 May 2011 - 20:15
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Min A100 fungerar perfekt efter uppdateringen som kom för länge sen!
Samma här har inte haft något problem efter uppdateringen...
Postad 15 July 2011 - 20:11
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Jaha då är man ägare till en Denon AVR-4311 då. Är lite annan karaktär på ljudet jämfört med min förra stärkare Harman Kardon AVR-645. Försöker vänja mig vid ljudet i denna stärkare nu. Finns ju en hel del inställningar för ljudet som man kan mixtra med. Ljudet jag fick efter kalibreringen gillade jag inte (att ha MultEQ XT 32:Audyssey aktiverad) Jag aktiverar MultEQ XT 32: Manuell och ändrar manuellt på frekvenser för att få till ljudet någotsånär som jag vill...finns säkert en massa till att göra på ljudet.
Postad 16 July 2011 - 09:57
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Jaha då är man ägare till en Denon AVR-4311 då. Är lite annan karaktär på ljudet jämfört med min förra stärkare Harman Kardon AVR-645. Försöker vänja mig vid ljudet i denna stärkare nu. Finns ju en hel del inställningar för ljudet som man kan mixtra med. Ljudet jag fick efter kalibreringen gillade jag inte (att ha MultEQ XT 32:Audyssey aktiverad) Jag aktiverar MultEQ XT 32: Manuell och ändrar manuellt på frekvenser för att få till ljudet någotsånär som jag vill...finns säkert en massa till att göra på ljudet.
Hur gör du det? Prövar du dig fram eller har du nån koll på vad man ska ändra. Lite nyfiken bara för jag är nöjd med kalibreringen och kan det bli bättre än det så vore det ju riktigt najs.
Postad 17 July 2011 - 13:15
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Hur gör du det? Prövar du dig fram eller har du nån koll på vad man ska ändra. Lite nyfiken bara för jag är nöjd med kalibreringen och kan det bli bättre än det så vore det ju riktigt najs.
Kan inte säga att jag har nån koll direkt. Jag tycker bara att all bas är som bortblåst med kalibreringen. Har bara varit in i manuell EQ och ökat de lägre frekvenserna för att få mer bas. Fast jag har ändrat lite nu i inställningarna på högtalarna också. Kalibreringen satte alla mina högtalare som Stora och det känns inte rätt för mig. Ändrade lite där och nu tycker jag att inställningen Audyssey ger mer bas i alla fall men det där riktiga bastrycket som jag hade med min Harman Kardon finns inte riktigt. Blir definitivt mer tryck när jag kör med manuella inställningen. Ska göra fler kalibreringar och testa lite olika inställningar och se.
Postad 17 July 2011 - 14:51
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Jag får alltid höja basen på subwoofern för den blir för låg men allt annat blir riktigt bra med kalibreringen. Är du säker på att du inte har en defekt kalebrerings Mic?
Jag hade det och det blev väldigt ljust ljud som man inte kunde lyssna på vid höga volymer, man fick ont i huvudet av det ljudet. Blev riktigt bra när jag fick utbytt mikrofonen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|