Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd Sagemcom RT90-160 HD *

1406 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Problem på RT90-160 HD (118 medlem(mar) har röstat)

Handskakning - HDMI synk

1. Jag har "Handskakningsproblemet" (55 röster [46.61%])

Procent av omröstning: 46.61%

2. Jag har inte "Handskakningsproblemet" (63 röster [53.39%])

Procent av omröstning: 53.39%

Ljud "ur synk" vid uppspelning av inspelat material.

1. Jag har "ljudsynkproblem" (67 röster [56.78%])

Procent av omröstning: 56.78%

2. Jag har inte "ljudsynkproblem" (51 röster [43.22%])

Procent av omröstning: 43.22%

Boxen "hänger sig" - Om inspelning startar när boxen befinner sig i StandBy

1. Min box har "hängt sig" (80 röster [67.80%])

Procent av omröstning: 67.80%

2. Min box har inte "hängt sig" (38 röster [32.20%])

Procent av omröstning: 32.20%

Rösta Gäster kan inte rösta
Sagemcom RT90-160 HD 160GB (Digitalboxar) 2 4,04 (55) Inga priser
Sagemcom RT90-320 HD 320GB (Digitalboxar) 1 4 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 26 oktober 2010 - 07:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Nu är ni rejält OT. Tråden ska handla om en viss digitalbox, inte boxer, teracom eller kanaler.
Det finns andra trådar för det.

Postad 26 oktober 2010 - 09:59

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Ni som har boxen. Vad har den för mjukvaruversion?

Postad 26 oktober 2010 - 12:18

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Jag har 0.1.15a. Ni som har diverse problem, mejla hit och beskriv så det inte stannar här. [email protected]. Dom behöver programversion och serienr på boxen.

Postad 26 oktober 2010 - 13:14

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jag har 0.1.15a. Ni som har diverse problem, mejla hit och beskriv så det inte stannar här. [email protected]. Dom behöver programversion och serienr på boxen.

0.1.15 ?? Inte direkt förtroendeingivande med versionsiffra som börjar på noll-punkt-någonting.
För samma box i UK så kommer det firmwareuppdateringar lite då och då verkar det som och sagemcom verkar hyffsat intresserade av att göra sin kunder nöjda. Så vi får väl hoppas att det blir samma här, men deras track-record är ju inte direkt bra. ;)
HDMI-problemet verkar för övrigt inte fixat i UK heller.

Postad 26 oktober 2010 - 15:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Nej, de har lagt C+ Series och C+ HD i C+-paketet. Du läste nog lite slarvigt.

Nej du måste ha C+ HD paket för att få C+ Series och det var det jag undrade varför?
Läste inte alls slarvigt.

Redigerat av Leatherface, 26 oktober 2010 - 15:41.

Postad 26 oktober 2010 - 17:42

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Inte TV4 HD utan extraavgift, då chansar jag inte på denna tvivelaktiga box. Det blir en MPG4 box istället. Enormt sugen på en från Dreambox fast det knakar i plånboken just nu efter dyrt datorköp.

Tänkte till lite och tvivelaktig är för håra ord, förlåt- Är säkert en kanon bra box om de får till det med problemen folk beskrivit och det kommer att lösas. Men just nu vill jag ha en stabil box inte två ostabia. Skulle slå till på denna om jag inte redan hade HD genom satellit med Sagemcom så ni som är sugna, tveka inte, jag tror de löser det till slut.

Redigerat av Unregistered69f558b3, 26 oktober 2010 - 17:51.

Postad 27 oktober 2010 - 11:37

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
kul...byter man kanal från svthd till vanlig kanal så tappar den sync om man går via reciever. den gör inte det om man går direkt till tevens hdmi port. suxxor.

Postad 27 oktober 2010 - 11:47

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

Nej du måste ha C+ HD paket för att få C+ Series och det var det jag undrade varför?
Läste inte alls slarvigt.

Ah, sorry, jag som inte orkade klicka mig vidare på hemsidan. Du rätt - jag fel.

Postad 27 oktober 2010 - 13:19

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Ja som vi redan diskuterade just ovanför

Ja ni var snabbare men det var inte riktigt samma information! Jag har nu också uppdaterat länken till TV4-paketet som tydligen var ändrad! Här kommer den dessutom igen! http://www.boxer.se/...us-hd-tillval1/

Postad 27 oktober 2010 - 19:07

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

kul...byter man kanal från svthd till vanlig kanal så tappar den sync om man går via reciever. den gör inte det om man går direkt till tevens hdmi port. suxxor.

Händer inte mig.

Postad 27 oktober 2010 - 20:11

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
kan ha löst problemet med tappad hdmi sync och min yamaha reciever. stängde av analog to hdmi conversion i recievern. fattar inte hur det nu kan störa...nu kan jag byta ingång utan att tappa sync. skall hårdtesta ikväll för att bekräfta. ser ett litet ljus i tunneln... :)

EDIT
Är inte helt löst men mycket bättre. När jag byter från analog till svthd och jag använder direktknapparna på fjärren så tar det för "lång tid" och då tappas syncen. Kan leva med det om jag kan gå via recievern.

Redigerat av discomega, 28 oktober 2010 - 07:20.

Postad 28 oktober 2010 - 11:55

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
jag bor idag i ett comhem hus och har då således en inomhus antenn till mitt marksända. Någon som vet om min befintliga inomhus antenn kommer räcka till för att ta emot HD sändningarna till denna box?

Eller måste man skaffa någon ny antenn?

Postad 28 oktober 2010 - 12:15

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Någon som vet om min befintliga inomhus antenn kommer räcka till för att ta emot HD sändningarna till denna box?

Beror delvis på var du bor, på vissa platser kommer några av HD-kanalerna att sändas på VHF-bandet och det kan gissningsvis inte din antenn ta emot.
Kolla sändarlistan från Teracom för att se om du är berörd av det.
Sedan kan det ju också vara så att de nya frekvenserna har svårare att nå dig och därmed göra att din antenn inte räcker till. Med andra ord går det knappast att lova något.

Postad 28 oktober 2010 - 12:37

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

Beror delvis på var du bor, på vissa platser kommer några av HD-kanalerna att sändas på VHF-bandet och det kan gissningsvis inte din antenn ta emot.
Kolla sändarlistan från Teracom för att se om du är berörd av det.
Sedan kan det ju också vara så att de nya frekvenserna har svårare att nå dig och därmed göra att din antenn inte räcker till. Med andra ord går det knappast att lova något.

Dom kommer att sända på UHF på både mux6 och 7. Jag bor mycket nära sändaren (ser den tydligt från balkongen)

Postad 30 oktober 2010 - 13:36

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Japp, mira påslagen. Inte ens med max förstärkning får den signal inne i rummet.

Hos mig är det lite av tvärtom. Signalen är för stark. Med minimum förstärkning (=ingen) blir signalstyrkan 92% och gulmarkerad, vilket är "Medel". Omöjligt få ner den ytterligare för att få grönt, som är "Bra".
Vrider jag upp till max förstärkning blir signalstyrkan 98% och rödmarkerad, vilket innebär "Dålig" enligt infon i antennsignalsmenyn.
Ingen skillnad om jag vrider plattan.

Upplever ingen skillnad i bildkvalitet med Sagems SVT2 HD jämfört med min plasmas inbyggda DVB-T digitalmottagare.
Några program som sänds i HD finns inte vad jag kan se i SVT2 HD. Än så länge bara enstaka program i SVT1 HD som är inspelade i HD.

Redigerat av Core2, 30 oktober 2010 - 13:40.

Postad 31 oktober 2010 - 18:20

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
kan man spela in två program och titta på ett tredje inspelat? Om man kan det, hur ser det ut i EPG´n, jag menar kan man gå in i epg och markera två program som börjar tex. 20.00 och de spelar då in dessa två på disken samtidigt?

Jag hade nämligen en gammal Dilog för länge sedan med dubbla tuners, men den kunde man bara spela in ett program och sedan kunde man spela in ytterligare ett men då utnyttjade man bufferten i boxen vilket innebar att man inte kunde göra något mer samtidigt. Efter slutförd inspelning så kunde man välja att antingen titta på programmet eller spara ner det på disken.

Postad 31 oktober 2010 - 20:07

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

kan man spela in två program och titta på ett tredje inspelat? Om man kan det, hur ser det ut i EPG´n, jag menar kan man gå in i epg och markera två program som börjar tex. 20.00 och de spelar då in dessa två på disken samtidigt?

Jag hade nämligen en gammal Dilog för länge sedan med dubbla tuners, men den kunde man bara spela in ett program och sedan kunde man spela in ytterligare ett men då utnyttjade man bufferten i boxen vilket innebar att man inte kunde göra något mer samtidigt. Efter slutförd inspelning så kunde man välja att antingen titta på programmet eller spara ner det på disken.

Det fungerar som du beskriver, man kan markera 2 st program som startar kl. 20.00 det är inga problem

Postad 01 november 2010 - 09:02

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Upplever ingen skillnad i bildkvalitet med Sagems SVT2 HD jämfört med min plasmas inbyggda DVB-T digitalmottagare.
Några program som sänds i HD finns inte vad jag kan se i SVT2 HD. Än så länge bara enstaka program i SVT1 HD som är inspelade i HD.

Jaha, jag som trodde att det verkligen skulle vara HD-tv i både SVT1 och SVT2 i och med att Boxer numera sänder SVT1HD och SVT2HD. Så är alltså inte fallet? Endast de program som går i SVTHD är alltså i HD, är det så. I så fall blev jag genast mindre angelägen om att köpa ny box med en gång. Troligen bättre att vänta på bättre boxar och större utbud av HD-program innan man slår till.

Postad 01 november 2010 - 15:45

Unregistered92cfc93c
  • Unregistered92cfc93c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jaha, jag som trodde att det verkligen skulle vara HD-tv i både SVT1 och SVT2 i och med att Boxer numera sänder SVT1HD och SVT2HD. Så är alltså inte fallet? Endast de program som går i SVTHD är alltså i HD, är det så. I så fall blev jag genast mindre angelägen om att köpa ny box med en gång. Troligen bättre att vänta på bättre boxar och större utbud av HD-program innan man slår till.

Läste följande i GP häromdan "- Liksom färg-tv:n slog igenom vid OS 1968 tror vi att hd-tv kommer att få sitt stora genombrott till OS 2012, säger Klas Rosenblad, försäljningsdirektör på Boxer"
artikeln fortsätter med
"Sedan är det en annan femma hur många program som faktiskt kommer att sändas i hd. SVT har dock sagt sig ha höga ambitioner, och hoppas att tekniken ska omfatta all egen produktion år 2014"

Men ni som redan skaffat boxen kanske vet mer om hur det är i dagsläget...

Postad 01 november 2010 - 16:11

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Men ni som redan skaffat boxen kanske vet mer om hur det är i dagsläget...

Nu skall vi inte vara såna.. :)

Postad 01 november 2010 - 16:59

Unregistered92cfc93c
  • Unregistered92cfc93c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Det var inte tänkt som ett påhopp utan mer en undran...

Ser på svt.se:
"Exempel på HD-producerade program är Här är ditt liv, Så ska det låta, Allsång på Skansen, På spåret, Go'kväll, Melodifestivalen, dramaserier, många sportevenemang, vissa naturprogram m m."

Jag antar att allt oavsett hur det är producerat trots allt sänds i HD-upplösning i deras båda HD-kanaler, så det kanske inte är så lätt att veta hur mkt som egentligen är "HD" hela vägen.

Ser man t.ex. alltid skillnad på kvaliteten på HD-kanalerna jämfört med samma program i "vanliga" svt?

Postad 01 november 2010 - 17:39

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Det i SVTHD som sänds i HDTV genom satellit tycker jag syns mycket stor skillnad. Min sambo ser ingen skillnad alls.

Postad 01 november 2010 - 18:26

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Naiv som jag är, trodde jag också att allt som sänds i SVT1 HD och SVT2 HD skulle vara inspelat i HD, men så är inte alls fallet.
I SVT2 HD hittar jag inget som är inspelat i HD. I SVT1 HD finns en del, men för mig ointressant.
Jämför jag SD med det som sänds i SVT1/2 HD via SAGEM-boxen och SD som min plasmas inbyggda DVB-T box visar, ja då upplever jag att SAGEM-boxen återger materialet sämre.
Jag har egen inomsantenn (Mira) och har endast de fria kanalerna i marknätet.

Boxen, som jag tog på öppet köp, har jag nu lämnat tillbaka och fått alla 3795 kronorna tillbaka.

Redigerat av Core2, 01 november 2010 - 18:27.

Postad 01 november 2010 - 19:23

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
Har dom börjat sända HD idag?

Hittade denna precis
http://butik.limmare...

Redigerat av kotten33, 01 november 2010 - 19:23.

Postad 02 november 2010 - 00:31

Segran1
  • Segran1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

någon som vet om denna fungerar med cardsplitter cspro?

Den fungerar alldeles utmärkt med cspro64! :)

Redigerat av Segran1, 02 november 2010 - 00:32.

Postad 02 november 2010 - 08:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Naiv som jag är, trodde jag också att allt som sänds i SVT1 HD och SVT2 HD skulle vara inspelat i HD, men så är inte alls fallet.

Nu ska sägas, SVT2 HD är en ny kanal, planering har funnits men ännu finns det inte många produktioner i HD i denna kanal. Den är en ren spegling av SVT2 precis som SVT1 och TV4 har sina speglingar där bara en bråkdel av materialet är i HD.

Nu ska sägas, att SVT har jekligt bra kvalité på sina SD-sändning och det är inte alltid man kan se när det är SD eller HD.
En sak jag gillar skarpt med deras HD-kanal är den mindre font de använder på SVT1 HD, snyggare och skarpare och passar bättre på en normalstor/större plattTV. SVt2 HD antar jag ser likadan ut, har inte sett den kanalen ännu.

Nåja, inte dumt av dig att lämna tillbaka boxen om du inte är nöjd med den. Detta är den första boxen, det lär komma fler, billigare, bättre och med större hårddiskar än denna för de som kan vänta med investeringen.

Andelen HD-material lär öka nu när de har två kanaler att arbeta i.

Postad 02 november 2010 - 09:34

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Nu ska sägas, att SVT har jekligt bra kvalité på sina SD-sändning och det är inte alltid man kan se när det är SD eller HD.

SVT:s kvalitet håller jag med om. Särskilt i deras nyhetsprogram. Är ganska säker på att vissa inslag är filmade i HD, även om programmet som helhet inte sänds i HD.
Men nog syns skillnad på SD och HD när man tar emot med en DVB-T2 digitalbox.

Postad 02 november 2010 - 09:49

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

SVT:s kvalitet håller jag med om. Särskilt i deras nyhetsprogram. Är ganska säker på att vissa inslag är filmade i HD, även om programmet som helhet inte sänds i HD.
Men nog syns skillnad på SD och HD när man tar emot med en DVB-T2 digitalbox.

Beror på storlek på TV och tittarens synskärpa om vi ska vara tydliga.
Har SVT via Canal Digital och tittar numera alltid på SVT1 HD eftersom det är bättre bild och snyggare text. Enda trista är att på något vis tycks hårddisken i min digitalboxen blivit hälften så stor...eller programmen dubbelt så stora :)

Postad 02 november 2010 - 12:01

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Plötsligt i lördags eller söndags, när jag slog på min inspelare, så stod det att den hade hittat en ny kanal.

CANAL+ Series, som tydligen inte är en HD-kanal, men som sänds med MPEG4, så det går ju ändå inte att se den med 'gamla' DVB-T boxar.

Sen måste man väl kanske ändå ha Canal+ abonnemang extra utöver det 'ordinarie'.

Men det är ju bra konstigt att den inte sänds i HD när den nu ändå är precis nystartad.

http://www.boxer.se/...va-nya-kanaler/

Men det kanske blir HD så småningom.

Postad 02 november 2010 - 13:19

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
cala+ series sänds inte i HD och inte dd 5.1 genom satellit så kommer knappast komma med detta i marknätet heller.

Postad 02 november 2010 - 21:04

urandom
  • urandom
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Som nämnts tidigare i tråden, så går det att deala med Boxer.

Jag är en gammal kund som köpte för ca 1½ år sen ett 24-månaders abbonemang med en Sagem DTR94250.
Då lovades det guld & gröna skogar från Boxer att jag skulle få se HD-TV.
Idag ringde jag och klaga (spelade dum), typ vafan....ni lovade att jag skulle få se HD-TV osv....(vilket också utlovades). Men jag visste att min box inte hade stöd för DVB-T2.
Efter ett långt samtal, omkopplad från support till abbonemansavdelningen så kom vi till sist överens om att vi river upp mitt gamla avtal som går ut i April 2011 och ersätter det med ett nytt 24-månaders avtal från första December 2010. Där jag får den nya RT90-160 HD för 995kr och jag har avgiftsfri HDTV-utbud första 12 månaderna.

Men efter att ha läst tråden så ser jag att andra har fått liknande erbjudanden, men inte 12 månaders fritt abbonemang för Boxers HD-TV kanaler.

Postad 02 november 2010 - 21:28

xman68
  • xman68
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Boxen funkar perfect för mej , inga handskaknings problem med min onkyo 606. inga problem alls.

Postad 02 november 2010 - 22:31

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Som nämnts tidigare i tråden, så går det att deala med Boxer.

Jag är en gammal kund som köpte för ca 1½ år sen ett 24-månaders abbonemang med en Sagem DTR94250.
Då lovades det guld & gröna skogar från Boxer att jag skulle få se HD-TV.
Idag ringde jag och klaga (spelade dum), typ vafan....ni lovade att jag skulle få se HD-TV osv....(vilket också utlovades). Men jag visste att min box inte hade stöd för DVB-T2.
Efter ett långt samtal, omkopplad från support till abbonemansavdelningen så kom vi till sist överens om att vi river upp mitt gamla avtal som går ut i April 2011 och ersätter det med ett nytt 24-månaders avtal från första December 2010. Där jag får den nya RT90-160 HD för 995kr och jag har avgiftsfri HDTV-utbud första 12 månaderna.

Men efter att ha läst tråden så ser jag att andra har fått liknande erbjudanden, men inte 12 månaders fritt abbonemang för Boxers HD-TV kanaler.

Jag har skrivit tidigare ovan om det erbjudande jag fick men där nämnde jag inte att jag faktiskt argumenterade på samma sätt som du och då kände jag inte till DVB-T2! Min bindningstid går ut 28/2. Jag fick priset 995 också och några månader fritt HD minns inte hur många. Bindningstiden skulle ställas om från januari tror jag. Samtalet bröts innan vi var klara och jag ringde inte upp igen!

Fick du samtliga HD-kanaler eller det lilla utbudet för 59 kr?

Redigerat av ansgar, 02 november 2010 - 22:32.

Postad 03 november 2010 - 09:56

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Boxer har ju även ett eget Nyhetsbrev, man kan anmäla sig till från deras hemsida.

Igår kom senaste numret ut.

Bifogad fil  BoxerNyhetsbrev.jpg   462,19K   5 Antal nerladdningar

Postad 03 november 2010 - 16:57

urandom
  • urandom
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Fick du samtliga HD-kanaler eller det lilla utbudet för 59 kr?

Ganska säker på att det endast gäller det lilla utbudet för 59kr i tolv månader för mig., allt annat vore iofs trevligt men ganska orealistiskt ;)

Postad 03 november 2010 - 20:33

nilssonbergman
  • nilssonbergman
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Sagem RT90-160 och inte fått den att fungera med
HDMI (scart funkar) i TVn. Jag har är en 2 år gammal Philips
37PFL9632D köpt i maj 2008 (och en 32PFL9632D som det inte heller fungerar med).

Jag har skickat den till Sagem dvs Anovo och fått
tillbaka en ny (tror jag). Har ni någon uppfattning om vad som inte
funkar (det blir bara en blå bild). Har detta problem dykt upp på
annat håll?

Jag har kollat på jobbet med en Sony TV och då funkar boxens HDMI
koppling. Jag har nu uppdaterat Philips TVn med senaste drivers efter
kontakt med Philips support, men utan effekt. Tidigare hade jag en
Topfield box som det funkade med HDMI koppling till TVn. Uppenbarligen
klarar inte Sagem boxen och Philips TVn av att prata med varandra. Så
vad gör jag?

Postad 04 november 2010 - 00:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Har någon koll på priserna när man tecknar boxer abb?

Online hittar jag bara NetonNet och Boxer där NN är 100kr under Boxer.

Någon som vet vad andra kedjor har? hittar inget på t ex ElGigantens hemsida.

Postad 04 november 2010 - 06:54

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

Jag har köpt en Sagem RT90-160 och inte fått den att fungera med
HDMI (scart funkar) i TVn. Jag har är en 2 år gammal Philips
37PFL9632D köpt i maj 2008 (och en 32PFL9632D som det inte heller fungerar med).

Jag har skickat den till Sagem dvs Anovo och fått
tillbaka en ny (tror jag). Har ni någon uppfattning om vad som inte
funkar (det blir bara en blå bild). Har detta problem dykt upp på
annat håll?

Jag har kollat på jobbet med en Sony TV och då funkar boxens HDMI
koppling. Jag har nu uppdaterat Philips TVn med senaste drivers efter
kontakt med Philips support, men utan effekt. Tidigare hade jag en
Topfield box som det funkade med HDMI koppling till TVn. Uppenbarligen
klarar inte Sagem boxen och Philips TVn av att prata med varandra. Så
vad gör jag?

Min ville inte heller funka i installationen med en Philips. Jag installerade den på en Samsung och gick in i menyn på boxen och drog ner upplösningen ut på HDMI till 576p, då kunde jag koppla in den på min Philips och därefter ställa upp upplösningen till 720p.

Postad 04 november 2010 - 09:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

CANAL+ Series, som tydligen inte är en HD-kanal, men som sänds med MPEG4, så det går ju ändå inte att se den med 'gamla' DVB-T boxar.

Fel går visst att se den kanalen med en DVB-T tuner men däremot så måste du ha en box som klarar MPEG4.

Postad 04 november 2010 - 10:08

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Min ville inte heller funka i installationen med en Philips. Jag installerade den på en Samsung och gick in i menyn på boxen och drog ner upplösningen ut på HDMI till 576p, då kunde jag koppla in den på min Philips och därefter ställa upp upplösningen till 720p.

Jag har en 42PFL7403D och har inga problem över HDMI mot boxen. Har de senaste drivrutinerna till tv'n.
Bara som motvikt så inte alla som har en Philips-tv inte tror det fungerar mot den nya boxen.

Postad 04 november 2010 - 10:42

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Citera(anderswillhelmsson @ Nov 2 2010, 12:01 ) *

Fel går visst att se den kanalen med en DVB-T tuner men däremot så måste du ha en box som klarar MPEG4.

Men herregud... suck, VAD skriver jag, jo 'GAMLA' = EJ Mpeg4!

NÅNting måste väl kunna få vara underförstått utan att nån MeZZerZmitt ska gnälla bara för att öht ha nåt alls att skriva, eller... ? :)

Redigerat av anderswillhelmsson, 04 november 2010 - 12:01.

Postad 04 november 2010 - 11:03

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Det skadar väl inte att någon förtydligar att den nya kanalen inte sänds med DVB-T2 trots att det som sagt är en ny kanal?

Redigerat av lunkwill, 04 november 2010 - 11:04.

Postad 04 november 2010 - 15:43

Unregisteredae33b3b8
  • Unregisteredae33b3b8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Den fungerar alldeles utmärkt med cspro64! :wub:

Hehe, jo ja märkte det för någon vecka sedan :)

Postad 04 november 2010 - 18:52

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
När ska boxer börja sälja denna boxen på sin sida?

Sagem DT90HD

http://www.netonnet....325408194080768

Postad 04 november 2010 - 19:13

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Sagem DT90HD

Prova och skriv:
Sagem DT90HD
uppe till höger där det står SÖK...
Så hittar du rätt tråd att fråga i!

Postad 04 november 2010 - 19:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Men herregud... suck, VAD skriver jag, jo 'GAMLA' = EJ Mpeg4!

NÅNting måste väl kunna få vara underförstått utan att nån MeZZerZmitt ska gnälla bara för att öht ha nåt alls att skriva, eller... ? :)

Du skrev gamla DVB-T tuner vilket inte stämmer utan du skulle skrivit gamla MPEG2 boxar om det var det du menade.
På det sätt du skrev fick iaf jag uppfattningen att du menade att det krävdes DVB-T2 box för Canal+ Series.
Finns inget som heter gamla eller nya DVB-T boxar utan antingen är det DVB-T eller DVB-T2 och det har inget med MPEG2/MPEG4 att göra.

Redigerat av Leatherface, 04 november 2010 - 19:44.

Postad 04 november 2010 - 19:52

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Finns inget som heter gamla eller nya DVB-T boxar utan antingen är det DVB-T eller DVB-T2 och det har inget med MPEG2/MPEG4 att göra.

Vem har bestämt att det inte finns nåt som heter si eller så, är det du det?

De första DVB-T boxarna som kom saknade MPEG4, faktum är väl att det knappt alls fanns MPEG4 boxar innan 2009 eftersom de började sända med MPEG4 först i december 2009, dvs inte ens ett år sedan.

Så visst är min beteckning med 'gamla' korrekt.

Det nya sjätte rikstäckande nätet skulle ha startat innan den 1 januari 2009, men i slutet av oktober 2008 hade inte byggandet påbörjats och Teracom meddelade att de skulle frysa investeringen i det nya nätet. Skälen var flera, bland annat var Teracom missnöjda med ett beslut Post- och telestyrelsen tagit om prissättning av företagets utsändningstjänster. Teracom hävdade att beslutet inte skulle göra att det inte skapas kapital för nya investeringar i marknätet.[31] Det fanns också oenighet kring huruvida programbolagen eller Boxer skulle betala utbyggnaden. Tidigare har Boxer stått för utsändningskostnaden för betal-tv-kanalerna, men om de får konkurrens vill de dela sändningskostnaden med eventuella konkurrenter.[32] Vidare krävs MPEG-4-boxar för att ta emot sändningarna, och sådana var fortfarande ovanliga vid tidpunkten.

Kanal Lokal försatte sig i början av 2009 i konkurs. Sändningarna av dess fyra kanaler upphörde den 19 januari 2009. Kanal 12 kunde börja sända i Värmland i februari 2009. Under våren 2009 kommer SR Klassiskt att ersättas av P2 Musik.

Den 19 mars presenterade PTS en utvärdering av konkurrenssituationen i marknätet. I den kom man fram till det på betal-tv-området fanns konkurrens från andra plattformar, men att det inte fanns konkurrens för utsändning av fri-tv. Således föreslog PTS att man skulle ta bort prisregleringen för betal-tv i marknätet, men att kostnaden för utsändning av fri-tv fortsatt skulle regleras.

Den 8 oktober meddelade Teracom att de skulle börja bygga ut det sjätte sändarnätet. Man hoppades då kunna börja sända i det nya nätet mot slutet av året.

Det sjätte sändarnätet lanserades den 1 december 2009 och kan inledningsvis mottas av 60 procent av befolkningen. Showtime, Star!, 7, BBC World News och Disney XD var med från starten.

http://sv.wikipedia....al-TV_i_Sverige

Postad 04 november 2010 - 20:16

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

De första DVB-T boxarna som kom saknade MPEG4, faktum är väl att det knappt alls fanns MPEG4 boxar innan 2009.

Inte för att vara "sån", men jag köpte min första MPEG-4 digitalbox (DILOG DT-435) i nov 2007 och då hade den ändå funnits ute ett tag. Har den kvar om någon är intresserad.

Postad 04 november 2010 - 20:19

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Tycker att anderswillhelmsson ska få kalla saker hur han vill bara man fattar. Fast lite luirigt kan jag hålla med om Canal+ Series och DVB-T2 men man behöver ju inte sura över det. Skulle räcka med att artigt rätta det till mpg4 så förstår oinsatt folk att man inte behöver en DVB-T2 box för kanalen.

Redigerat av ruva, 04 november 2010 - 20:22.

Postad 04 november 2010 - 20:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Visst man kanske kan kalla det som han gjorde man jag förstod iaf inte att han pratade om MPEG2 boxar och därför skrev jag att han hade fel.

Redigerat av Leatherface, 04 november 2010 - 20:26.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.