Redigerat av BGPv4, 10 januari 2011 - 19:20.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 10 januari 2011 - 19:20
Postad 10 januari 2011 - 19:31
Svårt att tro att du skulle bli missnöjd.
Har du en gammal plasma så är de väl inget att fundera på.
Nu kommer jag inte ihåg om du skrivit nån anledning till att inte vilja ha plasma
Redigerat av moparman, 10 januari 2011 - 20:13.
Postad 10 januari 2011 - 20:11
Inte helt omöjligt, bland diverse forumfolk, dock. Och då menar jag inte specifikt det här forumet, utan rent allmänt.Jo det hade varit värre och ljuga bara för att man ska stå för sin första åsikt.
Postad 10 januari 2011 - 20:22
//P
Postad 10 januari 2011 - 20:39
Om du läser mitt inlägg högre upp så ser du att det inte är en inställningsfråga..
Eller ...Till en viss del såklart
Postad 10 januari 2011 - 20:50
Jag läste ditt inlägg, men det gällde väl inte nån av apparaterna som tråden initialt handlar om? Jag hävdar iaf att det generellt handlar om en inställningsfråga. Sen finns det självklart LCD som är bättre och sämre i denna aspekt, precis som det finns plasma som är bättre och sämre, men Hemmabio rankade trots allt HX900 i topp över 2010 års bästa apparater och jag tror inte den hade hamnat där om den haft problem med skuggdetaljer i någon större utsträckning.peppelito
Om du läser mitt inlägg högre upp så ser du att det inte är en inställningsfråga..
Eller ...Till en viss del såklart
//P
Postad 10 januari 2011 - 21:46
Tror inte heller att den har några större problem.
Postad 16 januari 2011 - 17:23
Kikade på en HX900 nyligen.Själv skulle jag undvika Sammy C8000 LCD som pesten (och förmodligen HX900 med, som tyvärr inte var med) pga betraktningsvinklarna enbart...
Efter lite fix med inställningarna fick jag till en rimlig bild och jag gilla det jag såg men så tog man ett halvt steg i sidled och vips så försvann kontrast(gamma)- och färgåtergivningen all världens väg.
Tänk att man sitter där och försöker pricka in perfekt kontrast- och färgbalans, är nöjd och går och tar sig en kall i kylskåpet och slår sig ner i soffan i en annan/annorlunda position/ställning - och så har man en helt annan tv! Sjukt uselt och jag skulle aldrig ens komma på tanken att köpa denna tv.
Vilket är synd då den lilla titten i absolut rätt vinkel gav mersmak plus att den baserat på recensioner verkar prestera riktigt bra på nästan alla övriga områden.
En annan sak som jag gilla, om vi går över på lite mer subjektiv mark, är något som WSR tog upp i sin recension av tv:n, den har INTE den dos av "platthet" och "artificiell karaktär" som många LCD har. Jag anar att det främst är ett PVA-panel (Samsung, många Sony mfl) karaktärsdrag som jag aldrig gillat.
Vet inte hur det ligger till med den saken men jag undrar om det inte är Sharp-panel (ASV) i denna, de har ju ett samarbete med Sony. Kikade därför på en Sharp 824 oxå, och visst, samma trevliga (eller snarare icke-otrevliga) karaktär där med. Tyckte dessutom betraktningsvinkel problmen såg snarlika ut mellan de två skärmarna så tillsvidare vill jag tro att det är Sharp som står för panlen i Sonyn - uppskattar om nån rättar mig här.
Dessutom är den galet snygg, helt rätt designtänk från Sony. Sorgligt att en sån fin tv kan vara så ointressant. Att Hemmabio-tidningen rankade denna högt betyder inte ett dyft, de var noga med att påpeka dess brister (sifferbetyg är ointressant, det är i texten man ser om tv:n verkar vara nått att ha), jag skulle då inte rekommndera den till någon.
Redigerat av pacman, 16 januari 2011 - 17:25.
Postad 16 januari 2011 - 17:34
Kikade på en HX900 nyligen.
Efter lite fix med inställningarna fick jag till en rimlig bild och jag gilla det jag såg men så tog man ett halvt steg i sidled och vips så försvann kontrast(gamma)- och färgåtergivningen all världens väg.
Tänk att man sitter där och försöker pricka in perfekt kontrast- och färgbalans, är nöjd och går och tar sig en kall i kylskåpet och slår sig ner i soffan i en annan/annorlunda position/ställning - och så har man en helt annan tv! Sjukt uselt och jag skulle aldrig ens komma på tanken att köpa denna tv.
Sjukt är det också att man inte kan sitta för nära en plasma utan att det ser ut som kolsyra eller myrornas krig hela bilden.

Det vore bra när du skriver om du inte bara kritiserar en teknik utan även är så öppen att du även kan kritisera plasma konstruktivt.
Hur ofta sitter man 5 meter från centrum av en LCD och tittar? Hur ofta sitter du 1 meter framför en plasma?
Det verkar mer som du vill äta kakan och behålla den, det funkar inte i realiteten.
I övrigt kommer Samsungs nya D8000 förmodligen vara världens bästa TV år 2011.
Kolla detta
http://www.youtube.c...u/2/QAeK1PJMtPQ
Redigerat av BGPv4, 16 januari 2011 - 17:36.
Postad 16 januari 2011 - 17:43
Det känns nästan som det går åt fel håll..
Var lcd verkligen så dålig tidigare när de gäller betraktningsvinklar ?
Många nya ändrar ju som du säger bara man flyttar en plats åt sidan.
Verkar som IPS panel och localdimming är det bästa idag.
Men många verkar inte se eller bry sig..
På mitt jobb har vi en Samsung plasma och Panasonic lcd..
Så när de ja jobbar med funderar över skillnader så är de lätt att visa ..
Sån brutal skillnad och alla får en aha upplevelse
Edit
Hallåå....Tror du seriöst de krävs 5 meter ?
Räcker med 1 meter....Så sitter man längst ut i en 3a så ändras bilden på en gång..
Rätt enkelt...Testa att se tex batman och flytta 1 meter i sidled..Panasonicen på jobbet får blå/lila svärta
Redigerat av moparman, 16 januari 2011 - 17:48.
Postad 16 januari 2011 - 17:46
Sjukt är det också att man inte kan sitta för nära en plasma utan att det ser ut som kolsyra eller myrornas krig hela bilden.
![]()
Det vore bra när du skriver om du inte bara kritiserar en teknik utan även är så öppen att du även kan kritisera plasma konstruktivt.
Hur ofta sitter man 5 meter från centrum av en LCD och tittar? Hur ofta sitter du 1 meter framför en plasma?
Det verkar mer som du vill äta kakan och behålla den, det funkar inte i realiteten.
I övrigt kommer Samsungs nya D8000 förmodligen vara världens bästa TV år 2011.
Kolla detta
http://www.youtube.c...u/2/QAeK1PJMtPQ
Men nu rörde det ju Sony HX900, som är en LCD. Varför skulle han då kritisera plasma?
Postad 16 januari 2011 - 17:48
Ehh, vad har det här med mitt inlägg att göra? Försöker du säga att ett "halvt steg" är fem meter, eller?Hur ofta sitter man 5 meter från centrum av en LCD och tittar?
Aldrig, funkar inte, av flera skäl.Hur ofta sitter du 1 meter framför en plasma?
Det vore bra om du förstod att mitt inlägg handla om HX900 - inte andra displytekniker? Går det att förstå?Det vore bra när du skriver om du inte bara kritiserar en teknik utan även är så öppen att du även kan kritisera plasma konstruktivt.
Postad 16 januari 2011 - 17:54
Aldrig, funkar inte, av flera skäl.
Det vore bra om du förstod att mitt inlägg handla om HX900 - inte andra displytekniker? Går det att förstå?
Om du är så dum att du inte fattar vad jag skriver får du skylla dig själv.
Så du sitter alltid vid sidan av TVns centrum när du tittar? lite lustigt för jag sitter alltid i centrum mot TVn när jag tittar.
Pacman tittar på TV från denna vinkel säger han, se bild nedan, inte undra på hans omdöme blir som det blir då

Bifogad fil(er)
Redigerat av BGPv4, 16 januari 2011 - 18:00.
Postad 16 januari 2011 - 17:57
Om du är så dum att du inte fattar vad jag skriver får du skylla dig själv.
Så du sitter alltid vid sidan av TVns centrum när du tittar? lite lustigt för jag sitter alltid i centrum mot TVn när jag tittar.
Men gör resten av ditt sällskap det? Familjen/vänner/bekanta?
Teven fungerar för 1 person i taget och är bär på bajs teknik

Bli en plasma fan BGP! Då vinner argument för en gångs skull! LCD aka datamonitorer kan aldrig vinna mot plasma

Postad 16 januari 2011 - 17:57
Men ge dig. Det är väl bara en i ett gäng som sitter precis framför en TV, de övriga får mer eller mindre bra platser beroende hur många som tittar på TV.Om du är så dum att du inte fattar vad jag skriver får du skylla dig själv.
Postad 16 januari 2011 - 18:03
Men ge dig. Det är väl bara en i ett gäng som sitter precis framför en TV, de övriga får mer eller mindre bra platser beroende hur många som tittar på TV.
Precis, inte sitter jag så här nära min 50" plasma heller, då ser jag dithering och alla nackdelar med plasmatekniken.
Se bild.
Bifogad fil(er)
Postad 16 januari 2011 - 18:04
BG, du väljer att bara svara på en av de frågor du får, och lägger ord i munnen på folk.
Postad 16 januari 2011 - 18:10
Härlig argumentationsteknik nu.
BG, du väljer att bara svara på en av de frågor du får, och lägger ord i munnen på folk.
Nej men om man ska kritisera kan man inte bara angripa en teknik och sen spela dumma allan med den andra.
Jag lägger inte ord men jag blir sur när man inte kan ge saklig kritik och som är obefogad.
Att behöva ta upp att bilden blir sämre på sidan med LCD vet alla, men han ända ska ta upp det fast han vet att dom flesta vet om det, dock tas det aldrig upp i trådarna av plasmatalibanerna bristerna med plasmatekniken som dithering osv....
För att inte nämna Panasonics uppfinning med skiftande svärta när man sitter och tittar, har ett Youtube klipp på det också som jag såg igår som var ett perfekt exempel på problemet
http://www.youtube.c...h?v=Xrq95gvFaP4
Även LGs plasmor lider av detta så vitt jag vet.
Redigerat av BGPv4, 16 januari 2011 - 18:14.
Kikade på en HX900 nyligen.
Men hur nära stod du tvn då du tittade på den, då du gick ett steg åt sidan.
nu gissar jag att du stod kanske ca 1 meter ifrån den i butik, och då blir ju vinkeln ganska stor om du flyttar ett steg åt sidan, eller ett halv också för den delen. sitter du 3, 4 meter ifrån så skulle de inte bli lika stor vinkelskillnad om du flyttade "ett halvt steg" åt någon sida

Postad 16 januari 2011 - 18:13

Vad ska vi då bråka om...
Postad 16 januari 2011 - 18:13
Tycker du att man kan jämföra att man sitter en sittplats åt sidan och se på en plasma från 50cm?
Till och med du måste väl se att de är en dålig jämförelse ?
I alla hushåll drabbas garanterat fler av dålig betraktningsvinkel än de som sitter 50cm från tv...Inte ens mina barn sitter så nära.
edit
Är väl självklart att man tar upp betraktningsvinkel..
De gör alla som recenserar en tv.
För att de är olika mellan olika paneltyper som jag skrev högre upp.
Trist att allt ska kapas å göras till lcd vs plasma
Redigerat av moparman, 16 januari 2011 - 18:17.
Postad 16 januari 2011 - 18:15
Jag sitter 3 meter från min TV och precis framför den. Sedan när vi är många sitter de som är ytterst 50-60 grader i sidled från TV-bilden. Det är de platserna som är beroende av betraktningsvinklarna och som man även bör tänka på om man är en stor familj eller ofta har vänner som tittar på TV hemma hos sig.Precis, inte sitter jag så här nära min 50" plasma heller, då ser jag dithering och alla nackdelar med plasmatekniken.
Se bild.
Postad 16 januari 2011 - 18:16
Nej men om man ska kritisera kan man inte bara angripa en teknik och sen spela dumma allan med den andra.
Jag lägger inte ord men jag blir sur när man inte kan ge saklig kritik och som är obefogad.
Att behöva ta upp att bilden blir sämre på sidan med LCD vet alla, men han ända ska ta upp det fast han vet att dom flesta vet om det, dock tas det aldrig upp i trådarna av plasmatalibanerna bristerna med plasmatekniken som dithering osv....
För att inte nämna Panasonics uppfinning med skiftande svärta när man sitter och tittar, har ett Youtube klipp på det också som jag såg igår som var ett perfekt exempel på problemet
Fast Panasonics uppfinning är inte plasmarelaterat. Det är bara en dum beräkning teknikerna har gjort för att stabilisera svärtan. Pioneer behövde den inte och flera andra tillverkare använder tack och lov inte den tekniken. Men irriterande är den. Jag vet för jag har själv PV-60.

Postad 16 januari 2011 - 18:17
Du lägger visst ord i munnen på folk. Du hävdar att Pacman ser på TV från den löjliga vinkel du visade i ditt foto. Vilket med största säkerhet inte är sant, och något Pacman aldrig sagt. Ergo, lägga ord i munnen på någon.
Nu handlade ju diskussionen om just Sony HX900, och Pacman berättade om sina erfarenheter om denna TV, och att den har stora problem med betraktningsvinkeln, vilket kan vara bra att känna till om man är sugen på att köpa den, kanske p.g.a. att den fått så fina recensioner.
Kan inte se varför han ska ta upp plasmas nackdelar när vi diskuterar en specifik LCD-modell.
Postad 16 januari 2011 - 18:17
I alla hushåll drabbas garanterat fler av dålig betraktningsvinkel än de som sitter 50cm från tv...Inte ens mina barn sitter så nära
Nej och ingen normal idiot sitter medvetet långt åt sidan heller, det är bara för att provocera helt enkelt, dissa LCD och hylla plasma istället.
Samma sak när man går på BIO, inte sitter man långt åt sidan från duken om man får välja?
Redigerat av BGPv4, 16 januari 2011 - 18:18.
Postad 16 januari 2011 - 18:19
Nej och ingen normal idiot sitter medvetet långt åt sidan heller, det är bara för att provocera helt enkelt, dissa LCD och hylla plasma istället.
Samma sak när man går på BIO, inte sitter man långt åt sidan från duken om man får välja?
Har du ingen familj eller kompisar. Ser du alltid på TV själv?
Postad 16 januari 2011 - 18:19
Undrar om det blir fred på forumet och således hela jorden när OLED anländer i full bestyckning?
Vad ska vi då bråka om...
Hmm..haha. Intressant tanke. Kanske alla går över till forumdelen för högtalare och bråkar vidare där? Eller så bråkar man om vem som har den mest böjbara OLED-skärmen.
Postad 16 januari 2011 - 18:21

Postad 16 januari 2011 - 18:22
Skillnaden är att färgen inte ändrar sig speciellt mycket på en bioduk. Så man kan sitta och njuta av filmen utan att människors färg på ansikten ändrar sig. Tyvärr klarar inte alla LCD det.
Postad 16 januari 2011 - 18:22
Har du ingen familj eller kompisar. Ser du alltid på TV själv?
Jag tycker inte om se på film med andra eftersom folk ska ofta kommentera eller ha andra konstiga ljud för sig.
En av anledningarna jag inte går på bio, film ska avnjutas ensam för bästa effekt.
Postad 16 januari 2011 - 18:25
Läser du inte vad vi skriver? Oförskämt...
Det räcker med EN sittplats vid sidan om mitten...
Svårt att förstå vad jag skriver ?
Börjar tro att jag skriver på kinesiska
Postad 16 januari 2011 - 18:25
Postad 16 januari 2011 - 18:26
Trodde man skulle få lära sig om teknik i allmänhet på detta forum, inte om hur människor beter sig i diskussioner och smutskastar varandra...
Håller med, men det går ett mode i forumet från plasmatalibanerna att smutskasta LCD fast dom vet om att plasma har mer allvarliga brister än LCD, men det vill dom inte erkänna, floating blacks är ett extremt irriterande exempel, som tur vad har jag en gammal plasma som inte har detta så jag antar dom gjorde bättre plasmapaneler för 5 år sedan.
Floating blacks tror JAG handlar bara om att effektivisera tillverkningen, för att nå samma svärta som en highend LED-LCD så skulle Panasonics plasmor bli för dyra helt enkelt, se hur det gick för Pioneer, för dyra så folk valde LCD istället.
Floating blacks är en mellanväg för att i vissa stunder få djup svärta och vissa andra inte.
Postad 16 januari 2011 - 18:26
Det har väl kommit sig av att det skapas nya trådar hela tiden om samma ämnen och att folk som inte kan börjar munhugga med dem som kan.Trodde man skulle få lära sig om teknik i allmänhet på detta forum, inte om hur människor beter sig i diskussioner och smutskastar varandra...
Postad 16 januari 2011 - 18:30
http://www.youtube.c...h?v=Xrq95gvFaP4
Även LGs plasmor lider av detta så vitt jag vet.
Har du källa på att LG också skulle ha problemet? Jag har aldrig sett det på min och jag har aldrig läst att det skulle finnas hos någon annan än Panasonic.
Postad 16 januari 2011 - 18:30
Hoppas du aldrig ser tv hos en kompis...
Läser du inte vad vi skriver? Oförskämt...
Det räcker med EN sittplats vid sidan om mitten...
Svårt att förstå vad jag skriver ?
Börjar tro att jag skriver på kinesiska
Jag har sett dom flesta highend modeller av LCD och det är inte sant, du måste som jag säger komma minst 3 meter från sidan för att du ska märka försämring och försämringen är inte så märkvärdig som vissa gör större än vad det är.
Jag kan se dithering på en plasma på 3 meters avstånd, blue purple snakes som rör sig över bilden som man säger i England, det går att se om man absolut letar efter fel hela tiden.
Postad 16 januari 2011 - 18:31
Så får vi som även gillar lcd behålla tråden till de..Du behöver inte kasta på bensin
edit
Finns som sagt olika typer av paneler..
IPS paneler påverkas tex mycket mindre än andra...
Läs några recensioner på flatpanelshd.com där visar de även bilder så även du kan se skillnaden

Men som du säger är de inte alla som märker det/bryr sig
Redigerat av moparman, 16 januari 2011 - 18:35.
Postad 16 januari 2011 - 18:32
Håller med, men det går ett mode i forumet från plasmatalibanerna att smutskasta LCD fast dom vet om att plasma har mer allvarliga brister än LCD, men det vill dom inte erkänna, floating blacks är ett extremt irriterande exempel, som tur vad har jag en gammal plasma som inte har detta så jag antar dom gjorde bättre plasmapaneler för 5 år sedan.
Floating blacks tror JAG handlar bara om att effektivisera tillverkningen, för att nå samma svärta som en highend LED-LCD så skulle Panasonics plasmor bli för dyra helt enkelt, se hur det gick för Pioneer, för dyra så folk valde LCD istället.
Floating blacks är en mellanväg för att i vissa stunder få djup svärta och vissa andra inte.
haha, fast du smutskastar ganska ordentligt tillbaka isf. Låt de bara va istället, den som inte kastar tillbaka, den går starkast ut ur detta! = )
alla har olika åsikter, så äre bara. vi kommer inte, hur mycket vi än bråkar, tjafsar att komma fram till vilken tv som är bäst, å vilken teknik som är bäst. för alla tycker olika. Om det var så att alla tyckte samma skulle de bara produceras en tv, vilket skulle vara väldigt tråkigt va?

Lämna det bara!
/forumets psykolog
Postad 16 januari 2011 - 18:32
Gjorde så att jag anmälde tråden istället, nöjd?
Varför gissar du på en meter? Om du läser längre ned så för jag ett resonemang om olika positioner i en soffa, vill gärna tro att de flesta har sin soffa >1m från soffan.Men hur nära stod du tvn då du tittade på den, då du gick ett steg åt sidan.
nu gissar jag att du stod kanske ca 1 meter ifrån den i butik, och då blir ju vinkeln ganska stor om du flyttar ett steg åt sidan, eller ett halv också för den delen. sitter du 3, 4 meter ifrån så skulle de inte bli lika stor vinkelskillnad om du flyttade "ett halvt steg" åt någon sida
Men ja, du ställer en berättigad fråga ändå. Stod väl cirkus 3 meter ifrån tv:n.
Om nu nån mot förmodan skulle blivit förvirrad av BGPv4s trollande så är alltså poängen att HX900 har större problem med tittvinklar än många andra LCD-tvs. Kan ju vara bra för hugande spekulanter att ha i bakhuvudet. edit: Ingen nyhet iofs för de som läst Hemmabiotidningen, Ytterberg säger precis samma sak, olika personer i en tresitssoffa kommer få olika bild.
Personligen hade jag hellre tagit en LE850, t.ex.
Redigerat av pacman, 16 januari 2011 - 18:34.
Postad 16 januari 2011 - 18:33
Har du källa på att LG också skulle ha problemet? Jag har aldrig sett det på min och jag har aldrig läst att det skulle finnas hos någon annan än Panasonic.
http://www.youtube.c...h?v=pR6HsXddclY
http://www.youtube.c...8...77&index=12
Redigerat av BGPv4, 16 januari 2011 - 18:36.
Postad 16 januari 2011 - 18:38
Varför gissar du på en meter? Om du läser längre ned så för jag ett resonemang om olika positioner i en soffa, vill gärna tro att de flesta har sin soffa >1m från soffan.
Men ja, du ställer en berättigad fråga ändå. Stod väl cirkus 3 meter ifrån tv:n.
Okej, då missade jag det. är så hemskt ledsen, förlåt mig, jag är så dum!
å ja, jag vet nog att dom flesta har soffan mer än en meter ifrån, behöver inte mothugga mig med det, är tillräckligt allmänbildad för att förstå de

Jag undrade iaf för att på de butiker jag varit på så ställer dom upp apparaterna så man knappt kan stå längre än 1 meter ifrån max 2

Postad 16 januari 2011 - 18:40
HX900 i 46" kostar 28000 och bara en person får bra bild på den hur f*n tänker du och alla andra när ni kallar det en bra tv.Håller med, men det går ett mode i forumet från plasmatalibanerna att smutskasta LCD fast dom vet om att plasma har mer allvarliga brister än LCD, men det vill dom inte erkänna, floating blacks är ett extremt irriterande exempel, som tur vad har jag en gammal plasma som inte har detta så jag antar dom gjorde bättre plasmapaneler för 5 år sedan.
Jag tänker inte rekommendera nåt men du kan lägga 17500kr mindre på en bra tv och göra nåt kul för mellanskillnaden.
Bjuda lite folk på öl kanske så du slipper sitta hemma själv och kolla på din tv.
Postad 16 januari 2011 - 18:41

Redigerat av pacman, 16 januari 2011 - 18:46.
Postad 16 januari 2011 - 18:44
Hampesso>> Aha, trodde du gick på BGPv4s bilder.
Nej, han var inte där att fota.
nejnej, icket det!

Postad 16 januari 2011 - 18:50
Hampesso>> Aha, trodde du gick på BGPv4s bilder.
Nej, han var inte där att fota.
Vad menar du han var inte där för att fota?
Jag visade ju på vad du provocerar tråden med, du dissar LCD pga betraktningsvinkeln, men du talar inte om sanningen om plasma.
Du får väl ge båda sidor av myntet.
Tack för att du förstör tråden förresten med massa irrelevanta fakta med motiv att dissa LCD.
HX900 i 46" kostar 28000 och bara en person får bra bild på den hur f*n tänker du och alla andra när ni kallar det en bra tv.
Vad menar du med 1 person?
HX900 är faktiskt en av dom bästa LCD du kan köpa idag, tex Pacmans idol kalibreraren Ytterberg har listat den som bästa TV i sin lista.
Vad har du att säga om det Pacman?
10 i TOPP årets teve
1. Sony HX900
Vi var nöjda med alla delar utom det röriga menysystemet, Bra 3D bild och riktigt enormt bra 2D-bild, Lyxig 52-tummare med egen design.
Hemmabio nr 12-2010
Redigerat av BGPv4, 16 januari 2011 - 18:52.
Postad 16 januari 2011 - 18:50
Om man skriver att Sonyn har dålig betraktnigsvinkel måste man då rada upp plasmaproblem ?
Låter ju konstigt i en lcd tråd..
Han dizzade 1 tv..Inte alla lcd
Postad 16 januari 2011 - 19:18
... så är alltså poängen att HX900 har större problem med tittvinklar än många andra LCD-tvs. Kan ju vara bra för hugande spekulanter att ha i bakhuvudet. edit: Ingen nyhet iofs för de som läst Hemmabiotidningen, Ytterberg säger precis samma sak, olika personer i en tresitssoffa kommer få olika bild.
Personligen hade jag hellre tagit en LE850, t.ex.
här står nu svart på vitt vad först pacman säger, sen vad du säger att han säger. kan du lägga ner nu? olika lcd/led har sina för- och nackdelar och i en tråd om en modell borde man få säga en nackdel med just den modellen som andra kan tycka vara värd att få höraJag visade ju på vad du provocerar tråden med, du dissar LCD pga betraktningsvinkeln, men du talar inte om sanningen om plasma.
mvh
Postad 16 januari 2011 - 19:19
Du inser inte att det blir lite löjligt när du anklagar andra för att vinkla när den ende som gjort det i denna tråd idag är du? Du hänvisar till Hemmabio-tidningen som en bra källa, när sedan jag bekräftar det negativa de skriver, så säger du att det inte stämmer. Hur ska du ha det?
Ja det kan jag göra när jag skriver om andra tv-apparater.Du får väl ge båda sidor av myntet.
När jag tar mig tid att skriva om en tv-modell så skriver jag om både om de fördelar och de nackdelar jag hittar. Så ja, jag har skrivit om ditheringproblem, bandingproblem, dåliga filter etc etc på de plasmor jag sett. Måste man copy-pasta från andra inlägg man gjort för att ens nya inlägg ska bli 100% rättvisa eller vad är det du försöker säga?
Men jag kan gå tebaks till mitt första-inlägg i denna tråd om du vill:
Till skillnad från dig skulle jag aldrig kategoriskt säga att DEN och DEN är bäst utan vad bäst handlar om är att hitta den bästa kompromissen utifrån ens egna prioriteringar....Men det är ju nått sorts "snitt tyckande" och var och en har förstås sina för och nackdelar. Själv skulle jag undvika Sammy C8000 LCD som pesten (och förmodligen HX900 med, som tyvärr inte var med) pga betraktningsvinklarna enbart men andra individer har ju andra saker de hänger upp sig på så en tv kan aldrig vara bäst för alla, alltid. Pick your poison, som sagt.
Men ja, plasma har en hel radda olika bildproblem, jag har ALDRIG påstått nått annat.
Motivet med dagens inlägg var att dissa (men oxå hylla) HX900. Att DU fått det till att dissa LCD får du nog tacka dina hjärnspöken för.Tack för att du förstör tråden förresten med massa irrelevanta fakta med motiv att dissa LCD
Baserat på inlägg från övriga så verkar det snarare som det är du som står för förstörandet här. Det är du som fått trollstämpel här, inte jag.
Föreslår förövrigt att du kilar tebaks och tittar på HX900:an och jobbar mer med den, de problem du såg misstänker jag är inställningsproblem. Annars kan du ju alltid gå ett steg åt sidan så har du mer skuggdetaljer, det var ju lite av dagens poäng lixom....

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar