Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

iPhone 4S

1754 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

Procent av omröstning: 25.08%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.86%

3. Bra - Men jag Àr nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

Procent av omröstning: 13.62%

4. Inget mÀrkvÀrdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.24%

5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

Procent av omröstning: 21.98%

6. SÀmst! (33 röster [10.22%] - Visa)

Procent av omröstning: 10.22%

Rösta GÀster kan inte rösta

Postad 11 March 2011 - 21:12

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0

http://www.appleinsi...dge_screen.html

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Precis som man hade önskat sig :) GÀrna större skÀrm men ingen större telefon.
Dock sÄ Àr jag inte allt för förtjust i den nuvarande telefonens design, den Àr inte ergonomisk utan nÄgot fodral. Hade gÀrna sett en lite rundare baksida pÄ "5:an".

Ser ut som att det kommer bli en iPhone 4 S, precis som 3g->3gs. Dualcore processor Àr i princip bekrÀftad, lite större display... kanske nÄgot bÀttre kamera med i princip samma skal som 4:an. Om det hÀr hÄller sig sÄ tycker jag att det börjar gÄ lite trögt med utvecklingen pÄ iPhonen.

Redigerat av Unregistered1232, 11 March 2011 - 21:16.

Postad 12 March 2011 - 08:52

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • ForumrĂ€v

• 720 inlĂ€gg
  • 0

Om det hÀr hÄller sig sÄ tycker jag att det börjar gÄ lite trögt med utvecklingen pÄ iPhonen.

Mer minne, snabbare processor(er), större skÀrm, ny design, iOS 5 etc. Vad mer Àr det du vill ha dÄ
för att utvecklingen inte ska "gÄ trögt"? Kaffebryggare? Tror inte man kan förvÀnta sig sÄ mycket
mera nÀr den uppdateras en gÄng per Är.

Postad 12 March 2011 - 09:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
Kaffebryggare... Oj va rolig och över intelligent du va :)

iPhonen har funnits i 4 Är, utvÀndiga design förÀndringar har vi inte sett speciellt mycke av. Uppgradera hÄrdvaru komponenter Àr ingen speciell utveckling, till det mesta köper man bara in komponenter frÄn andra lev. Och sÀtter in. NÀr iPhonen först slÀpptes var det nÄgot nytt, innovativt... Allt flöt pÄ bra, det var det som fÄngade intresset hos dom och den telefonen. Konkurrenterna började kopiera men lyckades inte till en början fixa touch/mt och allt det dÀr. Idag Àr det ingen skillnad, konkurrenterna har kopierat, hMnat i samma nivÄ oh sedan snart gÄr de om ocksÄ. NÀr det gÀller Apple sÄ Har inte hÀnt sÄ mycket sedan start, man hÄller pÄ mjölka en ko som snart kommer att ta slut. Folk kommer tyvÀrr börja tröttna snart.

Allt hÀnger pÄ iOS nu, sett till andra os sÄ ligger IOS ganska lÄngt efter. Vi saknar fortfarande nÄgot sÄ enkellt som en notifikations fönster/meny.

Jag stÀller som sagt högre krav pÄ iPhonen och Apple Àn vad jag t.ex skulle ha mot SE eller HTC. Man ska alltid vara kritisk och inte bara hoppa och skutta sÄ fort man fÄr en liten uppgradering.

Redigerat av Unregistered1232, 12 March 2011 - 09:59.

Postad 12 March 2011 - 10:42

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • ForumrĂ€v

• 720 inlĂ€gg
  • 0
Det vore vÀl gött att alltid ha nybryggt kaffe till hands? :D NÀdÄ, skÀmt Äsido.:)

Men jag hÄller faktiskt delvis med dig, hÄrdvarumÀssigt sett sÄ rÀcker imo definitivt dom
uppgraderingar som nÀmdes ovan. MjukvarumÀssigt sett sÄ hoppas jag att iOS 5 innebÀr
en stor uppdatering mot idag, dÀr ligger som som sagt redan delvis efter och riskerar att
hamna rejÀlt pÄ efterkÀlken om annars. Vi fÄr se i April om nu iOS 5 visas upp dÄ.

Postad 12 March 2011 - 13:29

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0

Det vore vÀl gött att alltid ha nybryggt kaffe till hands? :) NÀdÄ, skÀmt Äsido.:)

Men jag hÄller faktiskt delvis med dig, hÄrdvarumÀssigt sett sÄ rÀcker imo definitivt dom
uppgraderingar som nÀmdes ovan. MjukvarumÀssigt sett sÄ hoppas jag att iOS 5 innebÀr
en stor uppdatering mot idag, dÀr ligger som som sagt redan delvis efter och riskerar att
hamna rejÀlt pÄ efterkÀlken om annars. Vi fÄr se i April om nu iOS 5 visas upp dÄ.

DÄ Àr vi överens :)

Postad 12 March 2011 - 16:20

itdamen
  • itdamen
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Tycker det Àr viktigt att man pÄ Apple jobbar vidare med enkel funktion och kvalitet. Android visar att det mÄste till en bÀttre sammanhÄllning av delarna, som apple. Bara för att funktionen finns betyder det inte att det gÄr att nytta, iaf för mig som Àr lite "gemene kvinna"

L

Redigerat av itdamen, 12 March 2011 - 16:20.

Postad 14 March 2011 - 12:33

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3147 inlĂ€gg
  • 0
Jo, men det fÄr inte bli för enkelt, iOS notifikationer Àr enkla, och de Àr rent utsagt vÀrdelösa, ibland kan man fÄr ruta pÄ ruta med notifikationer som sen försvinner för att ibland aldrig ses igen.

Postad 14 March 2011 - 22:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Tycker det Àr viktigt att man pÄ Apple jobbar vidare med enkel funktion och kvalitet. Android visar att det mÄste till en bÀttre sammanhÄllning av delarna, som apple. Bara för att funktionen finns betyder det inte att det gÄr att nytta, iaf för mig som Àr lite "gemene kvinna"

L

Hur det funkar pÄ android beror ju delvis pÄ vilken telefon du har, delvis om du anvÀnder nÄgon annan app Àn standard, sÀrskilt dÄ lockscreen, smsapp, mailapp och dailer, inte sÀrskilt svÄrt de enda appar jag bytt frÄn htcs Àr att jag anvÀnder simply lockscreen och handcent sms.

Postad 17 March 2011 - 02:27

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlĂ€gg
  • 0
Det troliga med en ev iPone 5 Àr att priset kommer att ligga rejÀlt högt, vilket Apple visat av sina tidigare modeller, men nu nÀr konkurransen Àr knivskap sÄ lÀr dom nog fÄ bÀttra pÄ det inre i telefonen ordentligt om dom skall överleva samt lÀgga den pÄ ett vettigt pris.

Postad 17 March 2011 - 03:48

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3147 inlĂ€gg
  • 0
Om du följt Apple sÄ vet du att de Ànnu inte höjt priset pÄ sina produktlinjer, de kan introducera bÀttre kitade modeller som kostar mer, men baspriset Àr mer eller minde alltid detsamma för grundmodellen...

Postad 17 March 2011 - 10:48

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
Fodral börjar ocksÄ dyka upp för iPhone 5 med samma form som för iPhone 4, verkar mer eller mindre vara bekrÀftat att det kommer bli en "iPhone 4 S".

Redigerat av Unregistered1232, 17 March 2011 - 10:48.

Postad 17 March 2011 - 11:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Hm...Hoppas att skÀrmen Àr minst pÄ 4 tum ..
3.5 kÀnns förÄldrat .....För mig :rolleyes:

Postad 17 March 2011 - 12:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

Hm...Hoppas att skÀrmen Àr minst pÄ 4 tum ..
3.5 kÀnns förÄldrat .....För mig :rolleyes:

SÄnt beror ju pÄ, de flesta 4"-telefoner kÀnns vÀldigt klumpiga, personligen skulle jag nog aldrig köpa en pÄ över 4" helst bara 3,7, men alla Àr vi olika, det trista med just iphone Àr att varje version enbart finns i en modell vad avser storlek. Det kan ju bli en begrÀnsning för nÄgra :D

Postad 17 March 2011 - 14:56

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
SkÀrmen ser ju att bli lite större om man utgÄr frÄn de ritnings bilderna man fick se lite högre upp, telefonen behÄller dock samma storlek som nuvarande iPhone 4.

Postad 17 March 2011 - 17:20

Toni81
  • Toni81
  • AnvĂ€ndare

• 157 inlĂ€gg
  • 0
hoppas telefonen hÄller sin form, nu Àr Iphonen som snyggast...precis i min smak, förrutom fÀrgen.

LÄt den komma i vitt...förstÄr inte varför senaste Iphone/ipad bara kom i svart :rolleyes: , vitt Àr ju deras signum.

Postad 17 March 2011 - 19:04

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3147 inlĂ€gg
  • 0

hoppas telefonen hÄller sin form, nu Àr Iphonen som snyggast...precis i min smak, förrutom fÀrgen.

LÄt den komma i vitt...förstÄr inte varför senaste Iphone/ipad bara kom i svart :rolleyes: , vitt Àr ju deras signum.

Vitt har iofs inte varit Apple signumfÀrg pÄ lÀnge, numera Àr det överlag svart glas och aluminium som de kör pÄ.

Postad 18 March 2011 - 17:27

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
Det har nu kommit ut lite info om att apple kommer att ersÀtta glaset dÀr bakom till aluminium eller nÄgon annan metall.

NÄgot sÄnt hÀr?

Postad bild

Redigerat av Unregistered1232, 18 March 2011 - 17:27.

Postad 28 March 2011 - 17:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
Nya rykten sĂ€ger att iPhone 5 kommer inte att lanseras förren i slutet pĂ„ Ă„ret eller i början pĂ„ 2012. Årets presentation i Juni kommer enbart att behandla den nya iOS.

Postad bild

Verkar som att vi kan förvÀnta oss en hel del nyheter i det kommande OS:et.

Redigerat av Unregistered1232, 28 March 2011 - 17:35.

Postad 28 March 2011 - 22:15

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlĂ€gg
  • 0
GÄr ju rykten om att iOS5 inte kommer förrÀn till hösten. Men tror det Àr BS.

Postad 28 March 2011 - 22:29

Darkie
  • Darkie
  • LĂ€rjunge

• 263 inlĂ€gg
  • 0

GÄr ju rykten om att iOS5 inte kommer förrÀn till hösten. Men tror det Àr BS.

GÄr ju alltid rykten om nÀr apple ska slÀppa sina prylar.
De kommer nÀr de kommer :)

Postad 28 March 2011 - 22:45

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlĂ€gg
  • 0

GÄr ju alltid rykten om nÀr apple ska slÀppa sina prylar.
De kommer nÀr de kommer :)

Jo, det Àr klart. Men denna kÀllan har tydligen haft rÀtt innan :D

Postad 29 March 2011 - 08:32

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
hmm det dÀr stÀmmer nog. Men den hÀr gÄngen mÄste man titta pÄ en annan faktor ocksÄ, normalt sÄ brukar Apple hÄlla en presentation av den nya iOS redan i April/maj till utvecklare för att sedan presentera telefonen i Juni. Nu har man ju helt slopat presentationen i april/maj och flyttat fram det till Juni.

Presentationen i Juni frÀmsta fokus kommer ligga pÄ IOS enligt deras reklam. Notera ocksÄ att de skriver "preview", normalt brukar den nya iOS:et vara fÀrdig vid presentationen i juni.

Men vi fÄr se.

Redigerat av Unregistered1232, 29 March 2011 - 08:35.

Postad 29 March 2011 - 08:37

blaxx
  • blaxx
  • AnvĂ€ndare

• 100 inlĂ€gg
  • 0
NÄn som hört nÄgra nyheter/funktioner om iOS 5 ?

Antar att min 3GS inte kommer fÄ den uppdateringen...

Postad 29 March 2011 - 10:01

Darkie
  • Darkie
  • LĂ€rjunge

• 263 inlĂ€gg
  • 0

Tror samma sak.
VÄra 3Gs sjunger nog pÄ sista versen nu sÄ att sÀga

Postad 29 March 2011 - 17:15

vikeskar
  • vikeskar
  • LĂ€rjunge

• 438 inlĂ€gg
  • 0
Dum frÄga, men hur lanseras IP mobilerna?
Dom Àr vÀl lÄsta till olika OP sÄ man mÄste köpa med abb?

för min del kvittar det om tele2 krÀnger lÄsta till dom, men vill ogÀrna skaffa ett till abb dÄ jag redan har ett med lÄg kostnad sÄ jag Àr ute efter att köpa utan abb.

Postad 29 March 2011 - 18:01

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
iphone 4 gick att köpa kontant vid lansering men den var lÄst till respektive operatör.

Postad 05 April 2011 - 14:09

blaxx
  • blaxx
  • AnvĂ€ndare

• 100 inlĂ€gg
  • 0
Lite kamerarykten

http://www.nordichar...erseningar.html

http://arstechnica.c...tm_campaign=rss

Postad 05 April 2011 - 20:54

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlĂ€gg
  • 0

Beror pÄ om de hoppar pÄ NFC-spÄret eller ej. VÀljer de NFC lÀr det dyka upp massa funktioner kopplade till det. Annat som det ryktats om Àr en ny kartfunktion och utbyggd röststyrning! Skulle ju passa perfekt med möjligheten att diktera SMS nu Àr det skall bli förbjudet att SMS:a i bilen :)

Postad 06 April 2011 - 18:15

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0

Lite kamerarykten

http://www.nordichar...erseningar.html

http://arstechnica.c...tm_campaign=rss

Verkar som att det blir samma kamera som Sony Ericsson Arc anvÀnder.

http://www.mobil.se/...e-1.429697.html

Postad 20 April 2011 - 09:22

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
VÀcker lite liv i trÄden :)

Enligt Reuters sÄ kommer iPhone 5 att börja produceras i Juli och skeppas vid September. Troligtvis kommer vi i Sverige fÄ den nÄgon mÄnad senare Àn de dÀr borta i USA. SÄ kanske Oktober..november?

Det som har ryktats Àn sÄlÀnge Àr:

- Samma form som iPhone 4
- Metall dÀr bak istÀllet för glas
- Större skÀrm
- Dual Core A5-processor
- 64gb minne
- BĂ€ttre kamera (Samma som i nuvarande SE Arc)

Postad 25 April 2011 - 09:52

Enicar
  • Enicar
  • LĂ€rjunge

• 329 inlĂ€gg
  • 0
Ett bÀttre telefonljud Àr det orealistiskt att hoppas pÄ?

Redigerat av Enicar, 25 April 2011 - 09:53.

Postad 25 April 2011 - 10:34

Ironse
  • Ironse
  • MĂ€stare

• 2953 inlĂ€gg
  • 0
Knappt har Iphöne 4 slÀpps och redan snackas det om 5an... smÄ förÀndringar som lÀtt hade kunnat vara med pÄ tidigare?

Andra mÀrken sÀljer i alla fall olika serier av mobiler för olika begÀran och priser, hÀr Àr det ju bara en enda modell som uppdateras lite dÄ och dÄ för samma dyra pris

Som bÀttre telefonljud, om apple inte fÄtt bÀttre telefonljud pÄ dom 4 senaste, varför vÀnta till den 5e? SÄ ivriga apple fans kan köpa 1-2-3-4 och Steve Jobs skrattar till banken och sÀger... SUCKER!

Redigerat av Ironse, 25 April 2011 - 10:45.

Postad 25 April 2011 - 12:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

Knappt har Iphöne 4 slÀpps och redan snackas det om 5an... smÄ förÀndringar som lÀtt hade kunnat vara med pÄ tidigare?

Andra mÀrken sÀljer i alla fall olika serier av mobiler för olika begÀran och priser, hÀr Àr det ju bara en enda modell som uppdateras lite dÄ och dÄ för samma dyra pris

Som bÀttre telefonljud, om apple inte fÄtt bÀttre telefonljud pÄ dom 4 senaste, varför vÀnta till den 5e? SÄ ivriga apple fans kan köpa 1-2-3-4 och Steve Jobs skrattar till banken och sÀger... SUCKER!

Men det hÀr gÀller ju inte bara Iphone, oavsett mÀrke sÄ börjar det ju ryktas om nÀsta generation strax efter att en slÀppts. Anledningen till det Àr ju ganska enkel, redan nÀr en modell slÀpps sÄ Àr ju hÄrdvaran utvecklad lÀngre, men inte i produktion. SlÀpper man en dualcore 1-1,2ghz idag sÄ vet man ju att det i fabrikerna antagligen bÄde finns plattformar med 1,5-1,7 ghz som inte Àr riktigt redo att slÀppas idag, quadcore finns sÀkert ocksÄ ganska nÀra men inte riktigt klara just nu eller inte kan tillverkas i tillrÀckliga volymer. Dessutom tar det ju tid att utveckla mjukvaran för en plattform.

SÄ det Àr klart att nÀr en telefon slÀpps sÄ kommer önskemÄl och rykten om vad som ska vara med i nÀsta.

Även om andra mĂ€rken har fler telefoner sĂ„ minskar ju inte rykten och önskemĂ„l, det blir istĂ€llet sĂ„ att alla vĂ€ntar pĂ„ uppföljare i sin kategori. tex pratas det om en uppföljare till SE Xperia Arc redan innan jul, tror aldrig apple uppdaterat Iphone sĂ„ snabbt, brukar vĂ€l iaf ta minst ett Ă„r mellan apples slĂ€pp?

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 April 2011 - 12:03.

Postad 25 April 2011 - 12:33

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlĂ€gg
  • 0

Knappt? iPhone slÀpptes i Juni 2010 och snart Àr det Juni 2011 tycker jag Àr en ganska lÄng tid.

Och att den bara slÀpps med smÄ förÀndringar Àr ju för att tekniken utvecklas och för att det skall komma nÄgot nytt i en telefon samt att man inte kan feta ner med allt nytt och bra direkt dÄ priset skulle bli EXTREMT högt.

Och att de höjer priset vill jag nog inte pÄstÄ, betalar mindre för mina 4a Àn vad jag gjorde för min gamla 3GS.

SÄ ivriga? Tycker om att ha nya saker och om jag vill ha nÄgot nytt sÄ köper jag det, vill jag inte ha det sÄ köper jag det inte. Bara för man köper en bra sak som fungerar sÄ Àr man ju inte en "fanboy". Och att Steve Jobs skrattar till banken Àr vÀl sjÀlvklart, han driver ett företag och han vill tjÀna pengar och det lyckas han bra med.

Postad 25 April 2011 - 17:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlĂ€gg
  • 0
Lite nya bilder finns ute...
Postad bild

Och en jÀmförelse mellan iPhone 4 och 5:

Postad bild

Nu Àr det hÀr som vanligt inga bekrÀftade bilder men de verkar iaf överenstÀmma med de rykten som spridits Àn sÄlÀnge.

Postad 25 April 2011 - 20:25

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlĂ€gg
  • 0

Lite nya bilder finns ute...

Hoppas denna bild stÀmmer. DÄ den verkar som de gÄtt tillbaka till den nÄgot mjukare baksidan. Gillar inte utformningen pÄ 4:an!

Postad 25 April 2011 - 21:04

Ironse
  • Ironse
  • MĂ€stare

• 2953 inlĂ€gg
  • 0

Men det hÀr gÀller ju inte bara Iphone, oavsett mÀrke sÄ börjar det ju ryktas om nÀsta generation strax efter att en slÀppts. Anledningen till det Àr ju ganska enkel, redan nÀr en modell slÀpps sÄ Àr ju hÄrdvaran utvecklad lÀngre, men inte i produktion. SlÀpper man en dualcore 1-1,2ghz idag sÄ vet man ju att det i fabrikerna antagligen bÄde finns plattformar med 1,5-1,7 ghz som inte Àr riktigt redo att slÀppas idag, quadcore finns sÀkert ocksÄ ganska nÀra men inte riktigt klara just nu eller inte kan tillverkas i tillrÀckliga volymer. Dessutom tar det ju tid att utveckla mjukvaran för en plattform.

SÄ det Àr klart att nÀr en telefon slÀpps sÄ kommer önskemÄl och rykten om vad som ska vara med i nÀsta.

Även om andra mĂ€rken har fler telefoner sĂ„ minskar ju inte rykten och önskemĂ„l, det blir istĂ€llet sĂ„ att alla vĂ€ntar pĂ„ uppföljare i sin kategori. tex pratas det om en uppföljare till SE Xperia Arc redan innan jul, tror aldrig apple uppdaterat Iphone sĂ„ snabbt, brukar vĂ€l iaf ta minst ett Ă„r mellan apples slĂ€pp?

Visa mig 3 ex pÄ tex sony ericsson, tch och samsung, att nÀr dom slÀppt x modell sÄ gÄr dom ut och sÀger dom slÀpper xx modell av samma serier? Sker vÀl ialla fall ett halvÄr emellan. Med apple kommer ju rykten direkt efter senaste iphonen, ipade, imacen

Skulle jag köpt en macprodukt skulle jag vara förbannad

Postad 25 April 2011 - 21:11

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

Visa mig 3 ex pÄ tex sony ericsson, tch och samsung, att nÀr dom slÀppt x modell sÄ gÄr dom ut och sÀger dom slÀpper xx modell av samma serier? Sker vÀl ialla fall ett halvÄr emellan. Med apple kommer ju rykten direkt efter senaste iphonen, ipade, imacen

HTC som slÀppte S modeller av bÄde wildfire och desire, dessutom desire HD relativt snabbt efter desire.
Sen Àr det ju lÄngtifrÄn alltid tillverkaren som skapar rykten frÄn början, tycker det loika ofta Àr ett önskemÄl som anvÀndare har och sen nÄn som sÀger sig ha information om hur det ska bli, behöver inte ens vara sant nÀr det drar igÄng, och lika ofta tas Àndringar pÄ förserier och utvecklingsmodeller som en sanning fast det kan bli Àndrat flera gÄnger om.

Postad 25 April 2011 - 21:32

Ironse
  • Ironse
  • MĂ€stare

• 2953 inlĂ€gg
  • 0

HTC som slÀppte S modeller av bÄde wildfire och desire, dessutom desire HD relativt snabbt efter desire.
Sen Àr det ju lÄngtifrÄn alltid tillverkaren som skapar rykten frÄn början, tycker det loika ofta Àr ett önskemÄl som anvÀndare har och sen nÄn som sÀger sig ha information om hur det ska bli, behöver inte ens vara sant nÀr det drar igÄng, och lika ofta tas Àndringar pÄ förserier och utvecklingsmodeller som en sanning fast det kan bli Àndrat flera gÄnger om.

Detta Àr desto mer acceptabel och mindre störande dÄ man vet vad man fÄr för pengarna med lÄg mellan och hitech modell

Medans Apple efter nÄn mÄnad av Ipad och iphone4 sÀger nu ska vi slÀppa ipad2 och iphone 5

Viss skillnad nÀr bara handlar om en modell i en enda serie hos apple

Hade apple haft iphon x1 xx2 och xxx3 med olika spec och nÀr de ska slÀppas hade jag inte stört mig sÄ mycket

Postad 25 April 2011 - 21:36

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlĂ€gg
  • 0

Detta Àr desto mer acceptabel och mindre störande dÄ man vet vad man fÄr för pengarna med lÄg mellan och hitech modell

Medans Apple efter nÄn mÄnad av Ipad och iphone4 sÀger nu ska vi slÀppa ipad2 och iphone 5

Hade apple haft iphon x1 xx2 och xxx3 med olika spec och nÀr de ska slÀppas hade jag inte stört mig sÄ mycket

"Medans Apple efter nÄn mÄnad av Ipad och iphone4 sÀger nu ska vi slÀppa ipad2 och iphone 5"

Apple sÀger aldrig det...

Postad 25 April 2011 - 21:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

Med tanke pÄ att wildfire S Àr relativt jÀmförbar med legend/gratia i spec sÄ har jag lite svÄrt att se Àrligheten i det.
Den enda stora skillanden pÄ Desire och Desire S Àr frontkamera vad jag har kunnat se och lite annan design och android 2.3 vilket inte bör vara helt omöjligt att ge desire (om jag inte missminner mig sÄ ska den gamla desire fÄ 2.3)

Postad 25 April 2011 - 22:23

Ironse
  • Ironse
  • MĂ€stare

• 2953 inlĂ€gg
  • 0

Med tanke pÄ att wildfire S Àr relativt jÀmförbar med legend/gratia i spec sÄ har jag lite svÄrt att se Àrligheten i det.
Den enda stora skillanden pÄ Desire och Desire S Àr frontkamera vad jag har kunnat se och lite annan design och android 2.3 vilket inte bör vara helt omöjligt att ge desire (om jag inte missminner mig sÄ ska den gamla desire fÄ 2.3)

Om jag sÀger sÄ hÀr, hur mÄnga som köpt xperia play idag skulle vara glada om det kom rykten om xperia play 2 i morgon som slÀpps om 6 mÄnader?

Det Àr apple rÀtt ensamma om att göra

Tycker det Àr rent hÄn mot de kunder som nyligen köpt det senaste

Postad 25 April 2011 - 22:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

Om jag sÀger sÄ hÀr, hur mÄnga som köpt xperia play idag skulle vara glada om det kom rykten om xperia play 2 i morgon som slÀpps om 6 mÄnader?

Det Àr apple rÀtt ensamma om att göra

Tycker det Àr rent hÄn mot de kunder som nyligen köpt det senaste

Som sagt apple brukar slÀppa sina nya med ett Ärs mellanrum sÄ Àven mella ip4 och ip5, har bestÀmt för mig att ip4 slÀpptes i början av förra sommaren. Att det kommer minst en ny vÀrsting om Äret Àr vÀl ingen större skillnad mellan tillverkare, som sagt det ryktas redan om att det kommer en dualcore frÄn SE innan detta Äret Àr slut vilket mÄste vara hemskt om man precis köpt en ARC för att det Àr det vÀrsta SE har. Det Àr lÄngt mindre Àn ett Är mellan dem isf.

Postad 25 April 2011 - 22:52

Unregisteredd0294629
  • Unregisteredd0294629
  • AnvĂ€ndare

• 116 inlĂ€gg
  • 0

Med apple kommer ju rykten direkt efter senaste iphonen, ipade, imacen

Du skulle blivit förbannad eftersom du fÄtt tidigare information om nÀsta steg i uppgraderingsprocessen, som hÄller den snabba uppgraderingstakt som gÀller inom denna marknad?

SÄ du skulle föredra att antingen fÄ mindre information inför dina köp vilket borde leda till sÀmre optimerade köp, alternativt en lÄngsammare uppgraderingstakt, vilket i slutÀnden betyder sÀmre produkter att vÀlja mellan? :D

Postad 25 April 2011 - 23:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlĂ€gg
  • 0

Nu snackar du total smörja. Apple har inte ens gÄtt ut och sagt att de ska slÀppa en Iphone 5. Allt Àr bara spekulation.
Till skillnad frÄn andra tillverkare sÄ gÄr Apple aldrig ngnsin ut ett par mÄnader i förvÀg och presenterar en produkt. Direkt efter Apple presenterat sin produkt sÄ gÄr den ocksÄ att köpa/bestÀlla. SÄ har det varit sÄ lÀnge jag kan minnas.
Du föredrar alltsÄ att företag gÄr ut och skryter om sin nya produkt i ett halvÄr innan den slÀpps? SÄ jobbar inte Apple.

Postad 26 April 2011 - 07:27

Ironse
  • Ironse
  • MĂ€stare

• 2953 inlĂ€gg
  • 0

Nu snackar du total smörja. Apple har inte ens gÄtt ut och sagt att de ska slÀppa en Iphone 5. Allt Àr bara spekulation.
Till skillnad frÄn andra tillverkare sÄ gÄr Apple aldrig ngnsin ut ett par mÄnader i förvÀg och presenterar en produkt. Direkt efter Apple presenterat sin produkt sÄ gÄr den ocksÄ att köpa/bestÀlla. SÄ har det varit sÄ lÀnge jag kan minnas.
Du föredrar alltsÄ att företag gÄr ut och skryter om sin nya produkt i ett halvÄr innan den slÀpps? SÄ jobbar inte Apple.

Uh... det var precis det jag inte gjorde? Men apple kör bara med apple

Inte appel xx2 xxx3 osv

Hade appel kört med xx2 och xx3 med olika spec och pris och release slÀpp hade det varit mer acceptabelt

Hade jag köpt ipad eller iphone 3 hade jag givetvist blvit förbannad ipad 2 och iphone 4 slÀpptes sÄ kort efter

Postad 26 April 2011 - 07:36

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

• 3433 inlĂ€gg
  • 0

Hade jag köpt ipad eller iphone 3 hade jag givetvist blvit förbannad ipad 2 och iphone 4 slÀpptes sÄ kort efter

Hur lÄngt efter Àr det ok enligt dig att man slÀpper en uppföljare dÄ?

Postad 26 April 2011 - 10:58

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlĂ€gg
  • 0

DÄ köper du inte nÄn elektronik idag med andra ord eller att du direkt efter inköp blir förbannad l??

Apple Àr vÀl det enda företaget som gör det hÀr bra! 1 Är mellan varje produkt uppdatering Àr ett bra intervall, dessutom sÄ blir det mindre förvirring bland konsumenterna.

Postad 27 April 2011 - 07:50

cwolf
  • cwolf
  • LĂ€rjunge

• 372 inlĂ€gg
  • 0

Uh... det var precis det jag inte gjorde? Men apple kör bara med apple

Inte appel xx2 xxx3 osv

Hade appel kört med xx2 och xx3 med olika spec och pris och release slÀpp hade det varit mer acceptabelt

Jag kör HTC sjÀlv, alltsÄ inte Iphone, men reagerar ÀndÄ pÄ vad du skriver. Fattar inte alls hur du ens tÀnker? Inom 1 Är frÄn att jag köpt min HTC desire sÄ hade Desire S, Desire Z och Desire HD kommit ut, samt andra HTC-mobiler som HTC incredible. Detta Àr dÄ en annan sak eller?

Hur man döper mobilerna Àr vÀl helt irrelevant, alla andra mÀrken slÀpper ju sina uppdateringar med som mest ett Är mellan varje modell, din telefon blir ju inte sÀmre/bÀttre beroende pÄ vad uppföljaren fÄr för namn. Och varför snackar du om "kort efter", den har ju inte kommit Àn och det har ÀndÄ snart gÄtt ett Är? Snacka om att bara försöka hitta fel hos apple, larvigt

EDIT: GÄ in i alla android-trÄdar sÄ ser man hur mÄnga knappt vÄgar köpa en telefon dÄ en ny och lite bÀttre redan Àr pÄ vÀg frÄn antingen samma mÀrke eller nÄgot konkurrerande :)

EDIT2: Ett till android-exempel, Samsung galaxy s2. Hur förbannade tror du inte alla Àgare av samsung galaxy s-mobiler Àr nu nÀr de redan, efter sÄhÀr kort tid, börjar prata om en uppföljare. Och, hemska tanke, den kommer heta samma sak till och med! ;)

Redigerat av cwolf, 27 April 2011 - 07:59.

Postad 27 April 2011 - 08:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlĂ€gg
  • 0

DÄ köper du inte nÄn elektronik idag med andra ord eller att du direkt efter inköp blir förbannad l??

Apple Àr vÀl det enda företaget som gör det hÀr bra! 1 Är mellan varje produkt uppdatering Àr ett bra intervall, dessutom sÄ blir det mindre förvirring bland konsumenterna.

DÀrtill sÄ gÄr det ju att köra samma OS Àven pÄ de Àldre produkterna. iOS 4 tex funkar ju pÄ bÄde 3G och 3GS, med vissa begrÀnsningar av hÄrdvaran.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.