SAMSUNG PS51D8005 åsikter?
543 svar till detta ämne
Postad 04 August 2011 - 16:36
tjöflöjt
-
tjöflöjt
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Fick min ps51d8005 typ 2 dagar innan min semester och kom hem idag så jag har bara kollat i typ 3 dagar och har iaf noterat att den buzzar rätt mycket. Köpte den från inwarehouse där jag aldrig mer kommer att handla. Megastrul med leveransen och urusel support.
Har inte ork att returnera den pga buzzingen tror jag. Är det någon som har erfarenhet av att reklamera för buzzing och clouding som skulle kunna informera hur drygt det är?
Om man bortser från buzzingen är tvn helt j*vla grym i mina ögon.
Speciellt förvånad är när man tar in analog kabelsignal från comhem och inte kör den genom någon digitalbox. Blev ruggigt bra bild med tanke på källan.
Jag tänkte köpa en usb-hårddisk för att ha som inspelningsdon till den, men jag läste i något test att det inte fungerade med den disk de testat. Är det någon som vet en modell av disk som fungerar att spela in till från den här tvn?
Lämnade tillbaks min LG 50 PK350 pga buzzning för 1.5 månader sedan till Pixmania=katastrof. Inte ett pip efter de mottagit den. Kom tillbaks med att den inte gick att reparera efter 1.5 månadoch att pengarna fanns på ett Kalle Anka-konto=pixmania-konto och inte mitt bankkonto. Letar nu efter ny Plasma..
Postad 04 August 2011 - 19:26
BLUESBERG
-
BLUESBERG
-
Rookie
-
4 inlägg
HEJ!
Har nu fått igång SAMSUNGEN PSD8005:an , verkar vara en kompetent skapelse MEN jag hade " bara" en PANASONIC PZ80 46" tidigare, såld (tyvärr) och den var det en gudomlig bild på, lätt att ställa in varma färger m.m.
inte för att jag vill sabla ner SAMSUNG plasman , men jag får inte till bilden så jag blir nöjd med den, har ngn. av er hittat ett favorit läge, tala då om för mig alla parametrar ni hittat så får jag testa, tackar på förhand!
OKEY det är smart TV och allt därtill men jag är mer eller mindre enbart ute efter att njuta av BD, BD 3D, DVD filmer
det övriga har jag lite intresse av, (det skulle finnas en TV för varje kategori, men fy f.. vad dyra dom skulle bli)
mvh BLUESBERG
Postad 05 August 2011 - 08:15
Thomas31
-
Thomas31
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
HEJ! Har nu fått igång SAMSUNGEN PSD8005:an , verkar vara en kompetent skapelse MEN jag hade " bara" en PANASONIC PZ80 46" tidigare, såld (tyvärr) och den var det en gudomlig bild på, lätt att ställa in varma färger m.m. inte för att jag vill sabla ner SAMSUNG plasman , men jag får inte till bilden så jag blir nöjd med den, har ngn. av er hittat ett favorit läge, tala då om för mig alla parametrar ni hittat så får jag testa, tackar på förhand! OKEY det är smart TV och allt därtill men jag är mer eller mindre enbart ute efter att njuta av BD, BD 3D, DVD filmer det övriga har jag lite intresse av, (det skulle finnas en TV för varje kategori, men fy f.. vad dyra dom skulle bli) mvh BLUESBERG
Du kan ju prova de inställningar de kalibrerat fram på Flatpanels.dk http://www.flatpanel...p;id=1310640314Billedprofil: Film Cellelys 15 Kontrast 86 Lysstyrke: 53 Skarphed: 5 Tone: G50/G50 Sort tone Fra Dynamisk kontrast Fra Gamma 0 Farverum Indbygget Hudfarve 0 Kantforbedring Fra Bevægelseslys Fra xvYCC Fra Farvetone Warm2 Digitalt støjfilter Fra MPEG støjfilter Fra Digitalt støjfilter Fra HDMI sortniveau Lav Film Fra Størrelse Screen Fit R - 24 G - 24 B - 28 R + 28 G + 22 B + 29 MVH Thomas
Postad 05 August 2011 - 09:14
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Eller denna på Engelska om danskan verkar svår...
Picture preset: Movie
Cell light 15
Contrast 86
Brightness: 53
Sharpness: 5
Tint: G50/G50
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Gamma 0
Colour Space Native
Flesh Tone 0
Edge enhancement Off
Motion lighting Off
xvYCC Off
Color tone Warm2
Digital Noise Filter Off
MPEG Noise Filter Off
Digital Noise Filter Off
HDMI Black level Low
Film mode Off
Size Screen Fit
R-Offset 24
G-Offset 24
B-Offset 28
R-Gain 28
G-Gain 22
B-Gain 29
Postad 06 August 2011 - 15:33
Bläng
-
Bläng
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Kul att läsa allas inlägg. Mycket informativt. Men det är mycket som återupprepas.
Jag har en PS507705 som jag tänkte byta ut mot en PS518005 då hel en pixelrad är grön. Går på garantin.
Det som stör mig mycket med modellen jag har, föruteom den gröna randen mitt i tv:en, är crosstalk. Ni vet, när man ser lite dubbelt när man kollar 3D. Hur är det med det, har det blivit bättre? Och hur stor är skillnaden på crossalk mellan UE och PS?
Kan man spola när man streamar trådlöst?
Är det sant att man kan använda sin iphone som fjärrkontroll?
Och kan man använda förra årets Samsung shutterglasögon till årets modeller?
Tack på förhand
Postad 06 August 2011 - 16:51
oooo_quattro
-
oooo_quattro
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Kul att läsa allas inlägg. Mycket informativt. Men det är mycket som återupprepas. Jag har en PS507705 som jag tänkte byta ut mot en PS518005 då hel en pixelrad är grön. Går på garantin.
Det som stör mig mycket med modellen jag har, föruteom den gröna randen mitt i tv:en, är crosstalk. Ni vet, när man ser lite dubbelt när man kollar 3D. Hur är det med det, har det blivit bättre? Och hur stor är skillnaden på crossalk mellan UE och PS?
Kan man spola när man streamar trådlöst?
Är det sant att man kan använda sin iphone som fjärrkontroll?
Och kan man använda förra årets Samsung shutterglasögon till årets modeller?
Tack på förhand
Ang Crosstalk kan jag inte jämföra med gamla modeller men jag ser inget problem med det när jag ser på 3d. Ja, jag för mig fungerar det att sola (göra tidssökning). Men det är lite skakigt då man pausar. Ibland får man starta om filmen o spola fram igen. Android går fint, vem har Iphone? hehe Går nog inte att använda gamla glasögon, skall vara 2011 modellen!
Postad 07 August 2011 - 11:58
Unregistered10c1670b
-
Unregistered10c1670b
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Har nu returnerat min PS51D8005 pga buzzing. Den lät för mycket även vid
normal ljudvolym och normalt tittavstånd. Samma egenskaper för buzzingen som Panasonics
plasmor, dvs hög volym och hög frekvens på buzzing vid mycket vitt i bilden. Sen köper jag ju inte
riktigt argumentet med att man inte hör buzzingen vid "normal ljud-volum" (pga att TV-ljudet skulle
maskera buzzingen). Detta stämmer ju ibland, men ganska ofta så sammafaller ju vit/ljus bild med
tystnad i TV-programmet/filmen och då spelar det ju ingen roll vilken ljudvolym du har inställd på
TVn... Testade tidigare en Panasonic Plasma (G20) och pallade inte buzzingen på den heller,
och åtets Panasonic plasmor (G30/GT30 och VT30) verkar ju lida av samma problem om man får tro
inläggen på detta forum. Hörde också själv tydligt buzzingen på en G30 i butik, trots allt annat oljud i en
butik. Så nu ger jag upp plasma-spåret och satsar på LED/LCD-TV. Verkar som att man får leva med lite sämre bild om man vill ha en tyst TV. :-)
Postad 07 August 2011 - 14:11
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Har nu returnerat min PS51D8005 pga buzzing. Den lät för mycket även vid normal ljudvolym och normalt tittavstånd. Samma egenskaper för buzzingen som Panasonics plasmor, dvs hög volym och hög frekvens på buzzing vid mycket vitt i bilden. Sen köper jag ju inte riktigt argumentet med att man inte hör buzzingen vid "normal ljud-volum" (pga att TV-ljudet skulle maskera buzzingen). Detta stämmer ju ibland, men ganska ofta så sammafaller ju vit/ljus bild med tystnad i TV-programmet/filmen och då spelar det ju ingen roll vilken ljudvolym du har inställd på TVn... Testade tidigare en Panasonic Plasma (G20) och pallade inte buzzingen på den heller, och åtets Panasonic plasmor (G30/GT30 och VT30) verkar ju lida av samma problem om man får tro inläggen på detta forum. Hörde också själv tydligt buzzingen på en G30 i butik, trots allt annat oljud i en butik. Så nu ger jag upp plasma-spåret och satsar på LED/LCD-TV. Verkar som att man får leva med lite sämre bild om man vill ha en tyst TV. :-)
Plasmabilden är ju inte helt perfekt den heller så man ska väl inte bara klanka ner på lcd. I dags läget får man välja den tv som har dom nackdelar som man kan leva med eftersom det inte finns någon felfri tv än.
Postad 07 August 2011 - 15:16
xpodus
-
xpodus
-
Rookie
-
5 inlägg
Hämtade TVn på hi-fi klubben i tisdags, kan informera om att den får INTE plats i en Nissan Qashqai så jag fick lägga den ner platt, killen sa att det inte var optimalt men borde vara riskfritt om jag körde lugnt och det inte var en så lång tur. Fick packat upp den och kört igång, verkar som att den inte tog skada. TVn är sjukt snygg måste jag säga!
Har inte använt den så mycket än men första intrycken är riktigt positiva. Blev mest impad över media streamingen, fungerade klockrent och laggfritt! Körde en blu-ray rip och bilden var fantastisk, kändes som att det var direkt från en BR spelare och knappast genom mitt trådlösa nätverk.
Inte testat att spela än men det blir säkert bra. Märkte inte av någon buzzing än så får hoppas man slipper det!
Vad betalade ni på Mediamarkt? Jag gav 13 700 på hifi-klubben men när jag gick in på Mediamarkt i Bäckebol så hade de den inte alls och när han kollade i deras andra butiker så tog de ca 14 000 för den.
Hifi klubben matchar ju priset upp till 30 dagar efter så om någon har tips på vart man fått den billigare så är hade det ju vart trevligt att få tillbaka lite pengar =)
Postad 08 August 2011 - 22:54
BLUESBERG
-
BLUESBERG
-
Rookie
-
4 inlägg
Eller denna på Engelska om danskan verkar svår...
Picture preset: Movie Cell light 15 Contrast 86 Brightness: 53 Sharpness: 5 Tint: G50/G50 Black Tone Off Dynamic Contrast Off Gamma 0 Colour Space Native Flesh Tone 0 Edge enhancement Off Motion lighting Off xvYCC Off Color tone Warm2 Digital Noise Filter Off MPEG Noise Filter Off Digital Noise Filter Off HDMI Black level Low Film mode Off Size Screen Fit R-Offset 24 G-Offset 24 B-Offset 28 R-Gain 28 G-Gain 22 B-Gain 29
+ Tusen tack! en hel del känner jag igen men jag skall testa detta rakt av , jag hör av mig ang. resultat!
Redigerat av BLUESBERG, 08 August 2011 - 22:58.
Postad 09 August 2011 - 06:42
Thomas31
-
Thomas31
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Har nu returnerat min PS51D8005 pga buzzing. Den lät för mycket även vid normal ljudvolym och normalt tittavstånd. ....
Har inte skaffat mig en egen PS51D8005 -än. Jag är rädd för det där med buzzingen. Jag kommer dock att köra det mesta ljudet genom min Pioneer LX72 så jag undrar om buzzingen bara finns om ljudet i tv'n används?
Postad 09 August 2011 - 08:03
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Har inte skaffat mig en egen PS51D8005 -än. Jag är rädd för det där med buzzingen. Jag kommer dock att köra det mesta ljudet genom min Pioneer LX72 så jag undrar om buzzingen bara finns om ljudet i tv'n används?
Jag är inte helt hundra men 90 % säker på att de inte gör nån skillnad. Om den sluta buzza för att vi kör med externt ljud så hade vi hört om det här:)
Postad 09 August 2011 - 08:06
Unregistered14ba2107
-
Unregistered14ba2107
-
Användare
-
-
125 inlägg
Det skiljer nog från TV till TV. Jag har haft min PS51D8005 i 3 veckor nu. Buzzing hör jag bara om jag har örat precis vid TV´n. Backar jag en halvmeter hör jag ingenting. En del verkar ju höra buzzing från 3-4 meter med ljud på. Jag skulle returnera TV´n och hoppas på bättre tur med nästa ex.
Postad 09 August 2011 - 08:07
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Buzzing har ingenting att göra med tvns inbyggda ljud. Det har och göra med plasma tekniken och det ökar beroende på hur mycket ström den drar. Vit bild = mer buzzing. Mörk bild = mindre buzzing. Dock är hela Buzzing fenomenet starkt över representerat här på forumen. I verkligheten stör sig kanske 5% buzzing då det ofta är för lågt för att höras.
Är du osäker köp en Tv på Elgiganten. då har du 30 dagars öppet köp även om du använder den och bryter förpackningen.
Postad 09 August 2011 - 08:19
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Någon som stör sig mycket på buzzing skulle nån av er kunna spela in ett ljudklipp å lägga upp så man får höra.
Postad 09 August 2011 - 08:21
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Det heter "Buzzing" av en anledning. Det låter nästan exakt som ett bi.
Postad 09 August 2011 - 08:33
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Finns ju olika tips för hur man kan få bort en del buzzing. För dom som kan höra buzzing med volym på har nåt fel på tv:n. Ett tips som msn kan gör men själv bör låta bli är att ta bort panelen bak och se om man kan skruva åt nån eller några skruvar som sitter löst. Dock riskabelt. Men kan hjälpa.
Postad 09 August 2011 - 14:03
woops
-
woops
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Moderkort bytt! HD-kanaler fungerar problemfritt - även om det uppenbarligen är lite på gränsen med en inomhusantenn, trots närheten till Nacka och fantastisk mottagning på 'vanliga' kanalerna.
NU känns det verkligen som den bästa tv jag någonsin haft
Postad 12 August 2011 - 20:26
r4venlord
-
r4venlord
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Helt klart ett bra köp.
De kalibreringar som man har sett på nätet flatpanels, avsforum är ju mestadels för film ändamål, jag undrar om det är någon som har något tips på en bra inställning för spelande, tycker att inställningen blir ljus och gul och suddig om man kör med filminställningen.
Postad 13 August 2011 - 16:08
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Har en fråga angående ARC.
Jag kör Comhems CI+-modul och har TVn kopplad till förstärkaren via ARC-HDMI-porten. Det fungerar bra förutom en liten sak.
Jag har en multifjärr som sätter på TVn och förstärkaren samtidigt. När jag gör detta så får jag inget ljud, förstärkaren är på rätt ingång, TVn visar bild men ljudet uteblir. Det jag måste göra är att stänga av och sen sätta på förstärkaren igen, då kommer ljudet direkt.
Någon mer som upplevt detta problem och kanske har en lösning på problemet? Inställningsfråga? Och i såna fall, var?
Postad 13 August 2011 - 20:51
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Om det är tidsskillnaden som gör det.Går det inte att lägga in fördröjning í fjärren?
Postad 18 August 2011 - 07:58
woops
-
woops
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Ser att det har dykt upp en ny firmware - någon som har en aning om var man kan läsa sig till vad den är tänkt att fixa?
Postad 18 August 2011 - 08:45
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Ser att det har dykt upp en ny firmware - någon som har en aning om var man kan läsa sig till vad den är tänkt att fixa?
-This firmware will decrease flickering problem on 3D mode. (only 3D model) -change the way to get out of Store Demo Mode -change the type of information of Info banner -prevent escaping issue when pressing volume button on video apps(Netflix, Vudu,..)
Varsegod!
Postad 18 August 2011 - 15:26
woops
-
woops
-
Amatör
-
-
92 inlägg
thänkjoo!
Var väl kanske inte något som jag har upplevt som problem, men what-the-heck!
Postad 19 August 2011 - 11:49
Unregistereda1ab900f
-
Unregistereda1ab900f
-
Rookie
-
5 inlägg
Hejsan alla, gör mitt första inlägg här. Vill först tacka alla användare här, ovärderligt när man ska köpa ny tv!!
Jag är ännu en som har fått exemplar med "buzzing". Hördes tydligt på 2-3 meters avstånd vilket var outhärdligt när jag kollar på kvällen och inte vill spela för hela grannskapet  Problemet är att det stör även när jag kör full biovolym och det blir tyst/lågt ljud i filmen. Hörs ju även då. Köpte den på Giganten så det var ju "bara" att lämna tebax den.
Postad 20 August 2011 - 10:08
OlaRundquist
-
OlaRundquist
-
Rookie
-
7 inlägg
Har skrivit i tråden innan också men inte riktigt fått klarhet i hur "buzzing" ter sig, låter det alltid så fort man slår på tv:n?
Jag upplever nämligen brus från min men bara när jag har nån volym på om jag trycker på mute försvinner nämligen bruset.
Postad 21 August 2011 - 11:26
Unregistereda1ab900f
-
Unregistereda1ab900f
-
Rookie
-
5 inlägg
Har skrivit i tråden innan också men inte riktigt fått klarhet i hur "buzzing" ter sig, låter det alltid så fort man slår på tv:n? Jag upplever nämligen brus från min men bara när jag har nån volym på om jag trycker på mute försvinner nämligen bruset.
Hej, för mig var det ett högfrekvent ljud som lät värre ju ljusare bilden var. Oavsett ljudvolym. Så det verkar inte vara samma som du har. Det kommer från baksidan av tv:n, som jag förstått det är det från strömmatningen?
Postad 22 August 2011 - 21:26
Toro Loco
-
Toro Loco
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har efter en del grubblande varit inne på Media Markt och beställt en PS51:a. Kan någon av er som köpt den svara på vilka dimensioner förpackningen har? (kunde inte hitta någon info om detta på Samsungs hemsida)
Det kan vara bra att veta om man får plats med den i bilen när den skall hämtas.
Postad 23 August 2011 - 07:11
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag har efter en del grubblande varit inne på Media Markt och beställt en PS51:a. Kan någon av er som köpt den svara på vilka dimensioner förpackningen har? (kunde inte hitta någon info om detta på Samsungs hemsida)
Det kan vara bra att veta om man får plats med den i bilen när den skall hämtas.
Bredd (brutto): 130 cm Djup (brutto): 33 cm Höjd (brutto): 83.3 cm Vikt (brutto): 31.7 kg ( Står visst på Samsungs hemsida, här )
Redigerat av BrittBastard, 23 August 2011 - 07:12.
Postad 23 August 2011 - 18:35
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Har precis beställt en PS51D8005 från hifi-klubben är det någon som har testat 3D vilka glasögon kan rekommenderas ???
Postad 29 August 2011 - 13:11
OlaRundquist
-
OlaRundquist
-
Rookie
-
7 inlägg
Precis beställt glasögon kommer återkomma med mina intryck om 3D bilden mot slutet av veckan förhoppningsvis
Postad 29 August 2011 - 13:17
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Har precis beställt en PS51D8005 från hifi-klubben är det någon som har testat 3D vilka glasögon kan rekommenderas ???
Rent prestandamässigt ska det inte spela någon roll. Däremot skiljer det en hel del ergonomiskt sett. Jag har inte provat just dessa men dom ska vara bäst ur ett ergonomiskt perspektiv:
Redigerat av BrittBastard, 29 August 2011 - 13:18.
Postad 29 August 2011 - 13:27
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Har precis beställt en PS51D8005 från hifi-klubben är det någon som har testat 3D vilka glasögon kan rekommenderas ??? SSG-3100GB OBS dessa är ej uppladningsbara men billiga. SSG-3300CR Dom är billigast och täcker lite mer på sidorna vilket släpper in mindre ljus. Bästa köp imo.SSG-3500CR Lättare och öppnare men släpper in mer ljus. Men dessa är nog mer kompatibla med vanliga glasögon under. SSG-3700CR Mer exklusiva och i metal men släpper in mer ljus. Men dessa är nog mer kompatibla med vanliga glasögon under. Övriga SSG-2100/2200 osv är inte kompatibla med 2011 års 3D modeller.
Redigerat av ganksta1, 29 August 2011 - 13:32.
Postad 29 August 2011 - 20:02
Unregistered14ba2107
-
Unregistered14ba2107
-
Användare
-
-
125 inlägg
Har precis beställt en PS51D8005 från hifi-klubben är det någon som har testat 3D vilka glasögon kan rekommenderas ??? Beställde 3 st. SSG-3100GB på Ebay. Det gick på ca 850 kr. De hade skrivit ner värdet så jag slapp tull. Har man otur tillkommer ju det. De fungerar utmärkt. Har inte använt dem så länge så jag vet inte hur länge batterierna räcker. Fula med funktionella.
Postad 29 August 2011 - 21:12
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Beställde 3 st. SSG-3100GB på Ebay. Det gick på ca 850 kr. De hade skrivit ner värdet så jag slapp tull. Har man otur tillkommer ju det.
De fungerar utmärkt. Har inte använt dem så länge så jag vet inte hur länge batterierna räcker.
Fula med funktionella.
Dom kostar ju 390kr st här, verkligen värt 350 med allt associerat garanti strul eller tull risk ?
Postad 30 August 2011 - 16:20
Jernstrom87
-
Jernstrom87
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Själv beställde jag två st SSG-3500CR från en E-bay säljare igår som jag hittade på ett annat TV forum. $114 total vilket motsvarar drygt 700SEK vilket kändes ganska vettigt iom. att dessa glasögon ligger på 7-800 st i Sverige. Beställde dem som sagt igår och har inte hunnit få dem, men både på forumet och på hans sida hade han fått bra betyg. För någon intresserad finns säljaren på följande länk: http://www.ebay.com....=item19c5d1decdApropå 3D, är det någon som har någon bra sida där det går att beställa 3D filmer att rekommendera? "För att ha" ett par filmer så beställde jag tre st från CDON.com vilket antagligen inte är den bästa sidan?
Redigerat av Jernstrom87, 30 August 2011 - 16:28.
Postad 31 August 2011 - 11:20
DAVO
-
DAVO
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Någon som vet något passande väggfäste för denna tvn?
Postad 31 August 2011 - 11:45
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Samsung har ju egna "superslimmade". Har dock ingen aning om dom är bra eller inte. Men här har du Samungs egna för 46-55":
Redigerat av BrittBastard, 31 August 2011 - 11:47.
Postad 31 August 2011 - 21:06
woops
-
woops
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Tycker det 'superslimmade' är kanon, inte minst för att det inte gör något om borrhålen inte hamnar perfekt. Lätt att justera för 'felborrning' på grund av gamla skitväggar med gråsten i = borrj-veln sticker oftast iväg på en egen liten resa och bryr sig inte alls om var centrum skulle vara...
Postad 01 September 2011 - 09:29
Unregistered59e42bf8
-
Unregistered59e42bf8
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
+ Tusen tack! en hel del känner jag igen men jag skall testa detta rakt av , jag hör av mig ang. resultat!
Hej Jag har testat dessa och ett antal andra inställningar som jag hittat när jag sökt på diverse forum men jag blir inte nöjd. Jag har visserligen en 64-tummare och det är möjligt att det skiljer lite men jag kommer inte ens i närheten. Jag är inte överdrivet kräsen utan vill att det ska vara en bild som framförallt återger HD-kanalerna med en klar och naturtrogen bild från min Canal Digital-box. Jag är medveten om att olika bildkällor och olika typer av program egentligen kräver olika inställningar men allt vad "movie"- och "dynamisk-lägen" går bort och det har de gjort på alla plasmor jag haft (de flesta inställningar man hittar på nätet verkar vara gjorda i "movie-läget"). Just nu använder jag oftast en inställning som jag gjort i "slappna av-läget" som åtminstone är bra för exempelvis baseboll på ESPN HD och det mesta på Discovery, History och Nat. Geographic men som inte alls fungerar något bra på Allsvenskan i Canal+ Sport HD. Jag vet att det är en svår nöt att knäcka men jag vet att lösningen finns där ute någonstans...
Redigerat av Unregistered59e42bf8, 01 September 2011 - 09:29.
Postad 01 September 2011 - 09:38
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Samsung har ju egna "superslimmade". Har dock ingen aning om dom är bra eller inte.
Men här har du Samungs egna för 46-55":
Alternativt Mediamount 6 samma sak men halva priset.
Postad 01 September 2011 - 14:06
DAVO
-
DAVO
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Alternativt Mediamount 6 samma sak men halva priset.
Bara märket man egentligen betalar extra för?
Postad 02 September 2011 - 12:36
danilo2001
-
danilo2001
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Såg på flatpanels.dk att UE-D8005 ska komma med Galaxy S WiFi, (och möjligtvis 2 st. 3D-glasögon). Vågar man hoppas på detsamma med PS51D8005? Vad tror ni? Länkar: http://www.flatpanel...pic.php?t=22749http://www.samsung.c...search_keyword=
Postad 07 September 2011 - 10:15
Unregistered7204de5a
-
Unregistered7204de5a
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej alla!
Talade just med Hifi klubben om denna grymma tv och det ev. summer ljud som vissa haftb problem med. Han menade att de aldrig haft ffrågan uppe om detta problem, men med panasonic 20 serien har de haft problem.
De tar nu ca 14.000 ink frakt, vad tar de på mediamarkt? Ska ut en sväng imorgon på de flesta prylaffärer och bestämma mig för en tv....denna väger doc´k tungt!
Har en fråga till er kunniga prylnördar
Har en gamal resiver från 90talet, funkar denna mot denna tv? bestälde hem en habel igår som går från HDMI till RCA/RGB...kommer detta att funka?
Har tittat på en yamaha resiver för 1650kr på prisjakt 5.1 ljud....vad tror ni? Och vad gäller då det är talan om blueray spelare...funkar PS3 bra eller måste/ska man sattsa på annat?
TAcksam för svar....och ja jag stavar som en kråka...norsk är ag och lite dyslektiker...så sorry alla!
Postad 08 September 2011 - 09:06
Unregistered59e42bf8
-
Unregistered59e42bf8
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej
Jag har en PS64D8005 och jag upplever stora problem med buzzing. Jag har haft ett Samsungplasmor tidigare och visst har det funnits på dem med men jag har inte upplevt det som något större problem och jag har fortsatt att satsa på dessa då jag tycker att fördelarna med bild etc varit större än nackdelarna med "oljudet".
Jag är inte speciellt insatt i teknik och vet i princip inget om orsakerna till buzzingfenomenet men jag kan konstatera att det i detta fall stör så pass mycket att det kommer att bli ohållbart. Det är naturligtvis näst intill omöjligt att beskriva ett ljud med ord men jag tycker att karaktären på buzzet skiljer sig från tidigare apparater, det som jag på tidigare plasmor upplevde som ett dovt surr skulle jag på denna beskriva som ett fräsande ljud i ett högre tonläge och med högre volym. På mina gamla apparater har dessutom skillnaden mellan en ljus och en mörk skärm varit betydligt större. Jag kan tillägga att den nu har ca 150 timmar på nacken nu, att jag sitter 4,5-5 meter från teven och att det inte blir någon nämnvärd förändring om jag drar ned kontrast eller ljusstyrka.
Jag har försökt att lyssna på samma modell i en del butiker och det är svårt att urskilja ljudet i en ganska "bullrig" miljö men jag tycker mig nog kunna höra att de i regel inte låter lika mycket. Av förklarliga skäl är det hemservice som gäller för denna TV och Samsung hänvisar tlll en reparatör som håller till 3,5 mil hemifrån och om jag förstår rätt tar de en avgift på 1200kr + 7kr/km = 1700 kr för att komma och undersöka problemet. Jag får visserligen tillbaka pengarna om de finner ett fel men enligt reparatören finner de i princip aldrig något fel som kan vara skäl för reklamation när kunder klagar över buzzing.
Vet någon något mer om dessa problem avseende denna modell?
Vilka källor finns det till den typen av problem som jag försökt beskriva?
Finns det något jag kan göra själv för att avgöra om detta är något extraordinärt?
Tacksam för svar.
Redigerat av Unregistered59e42bf8, 08 September 2011 - 15:43.
Postad 09 September 2011 - 09:21
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Såg på flatpanels.dk att UE-D8005 ska komma med Galaxy S WiFi, (och möjligtvis 2 st. 3D-glasögon). Vågar man hoppas på detsamma med PS51D8005?
Vad tror ni?
Länkar: http://www.flatpanel...pic.php?t=22749
http://www.samsung.c...search_keyword=
Jag vet inte hur det blir med 51:an, men jag fick hem min 64 igår från MediaMarkt (efter en månads väntan på leverans) och trots att dom sa att inga glasögon ingick så var det nu 2 par med i kartongen. Dessutom, den lite plastiga fjärren ja sett/hört om var INTE med i mitt paket, utan en mer slimmad fjärr med inbyggd styrplatta till webbrowsern. Förresten, nån som vet om glasögonen stänger av sig själva när dom inte används, elller enbart går ned i "standby" som ju ändå drar lite batteri?
Postad 09 September 2011 - 16:15
Unregistered59e42bf8
-
Unregistered59e42bf8
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag vet inte hur det blir med 51:an, men jag fick hem min 64 igår från MediaMarkt (efter en månads väntan på leverans) och trots att dom sa att inga glasögon ingick så var det nu 2 par med i kartongen. Dessutom, den lite plastiga fjärren ja sett/hört om var INTE med i mitt paket, utan en mer slimmad fjärr med inbyggd styrplatta till webbrowsern.
Förresten, nån som vet om glasögonen stänger av sig själva när dom inte används, elller enbart går ned i "standby" som ju ändå drar lite batteri?
Grattis! Köpte också min på MM för tre veckor sedan, den fick jag levererad samma dag men jag fick deala till mig 1par glasögon och jag fick den "lilla plastiga fjörren"... Du kan väl berätta hur du upplever buzzet, jag skrev om det ett par inlägg tidigare.
Postad 10 September 2011 - 09:36
woops
-
woops
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Någpn som vet hur man kan få ljudet att alltid gå ut som 5.1 när detta sänds? Börjar bli lite trött på att alltid behöva ändra ljudformat varje gång jag växlar till/tillbaka till ex.vis SVT1 HD, då ljudet by default blir AAC2.0 Har TV'n kopplad via HDMI (ARC) till min Onkyo 609 men det borde väl inte ha med saken att göra...? Eller har jag missat något banalt ...
Postad 11 September 2011 - 16:24
Unregistered7204de5a
-
Unregistered7204de5a
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej!
Ja jag vill oxå veta hur ni som har en 51a upplever buzzet? Har köpt en via hifi-klubben, de skulle skicka den från Danmark...så kanske får man med nåtte xtra i paketet!
Men detta med buzzet hoppas jag inte blir nått problem!
Undrar oxå hur stor skillnad det är på denna Samsung plasma och Panasonic VT30Y....undrar på hur stor skilnad igrunden är på dessa, om det försvara den 4000kr klyfta som fins!
Tacksam för alla svar!
Postad 12 September 2011 - 09:14
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Grattis! Köpte också min på MM för tre veckor sedan, den fick jag levererad samma dag men jag fick deala till mig 1par glasögon och jag fick den "lilla plastiga fjörren"... Du kan väl berätta hur du upplever buzzet, jag skrev om det ett par inlägg tidigare.
Tack  Men med 30 dagars öppet köp kan du ju alltid gå och kräva dom extra grejerna, eller så får dom ta tillbaka TVn, o så köper du en ny som har det inkluderat  Mig veterligen var det inget som MediaMarkt själva lagt i, utan det är Samsung som börjat inkludera det, då det var en stor bild på kartongen om att det medföljde glasögon nu. Vad gäller Buzzingen, så har jag inte ens tänkt tanken att höra efter, och jag har inte hört något speciellt heller. Men jag har å andra sidan en NAS som står på 24/7 precis vid TVn, som ju låter lite, så det mest troligaq är ju att den överröstar TVn. Men, jag har nu en ny fråga, jag har nu använt den inbyggda mediespelaren för att (försöka) kolla på ett par olika filmer. Nån gång har det gått problemfritt, men o dom allra flesta fall så stannar den bara mitt i filmen, o så kommer det upp ett meddelande om att Videformatet inte stöds, detta trots att den redan visat halva filmen problemfritt. Nån som upplevt samma? Jag kör med nätverkskabel, och inte trådlöst.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|