Finns det någon konkurrent till Dynavoice M65 i samma prisklass?
129 svar till detta ämne
Postad 23 November 2011 - 20:06
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Håller med om att okunskap är ett problem. Ett problem som gör att när de väl köper så köper man dessutom dåligt eftersom man helt enkelt inte vet. Då tänker jag så här att detta är ett forum.. Här delar man kunskap. Den som har mer ger med sig men då skjuts man i sank av dem som tydligen ser på ens lärdomar som skit 
Nja, det var lite överdrivet  Tror många relativt färska "hifi-nördar" (mig själv inräknad) verkligen uppskattar åsikter från mer rutinerade dylika. Det betyder dock inte att ni alltid har rätt
Postad 23 November 2011 - 21:03
ZaXxx
-
ZaXxx
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
För 3000 är m65 en bra högtalare, diskanten kan vara lite ljus så man får kolla till akustiken. Jag kan inte förstå att man klankar ner så mycket på dem, ja dem kanske inte är exakt 10.0/10 för pengarna men dem kommer mycket nära och att det sedan inte finns liknande full register högtalare för dessa pengarna är dem onekligen inget dumt val som stereohögtalare.
Redigerat av ZaXxx, 23 November 2011 - 21:03.
Postad 23 November 2011 - 21:44
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
MYCKET bra skrivet PML73.
Postad 23 November 2011 - 21:46
ZaXxx
-
ZaXxx
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
MYCKET bra skrivet PML73. 
Helt värdelöst skrivet enligt mig  Om du ändå inte har råd, om du inte kan fynda på blocket, vänta hellre, köp nu inte skräp? köpa hörlurar?? Det är en myt att hörlurar är bra.
Redigerat av ZaXxx, 23 November 2011 - 21:52.
Postad 23 November 2011 - 22:08
mr-välljud
-
mr-välljud
-
Mästare
-
-
3700 inlägg
Jag håller med. Bara för att man inte har råd med vettigt behöver man ju inte köpa junk. Alla dagar i veckan är ju om så beg ett alterntiv. Man får defakto nära omöjligt uppdrag om man skall hitta sämre högtalare beg för 3000:- än nya m65. Men det är ju igen så att detta är råd från folk som lever hifi.. Vi har tydligen ingen koll
Postad 23 November 2011 - 23:40
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
En sak jag funderar över med just Dynavoice är att varför trycka in så många element som möjligt. Vore det inte bättre att hålla sig till några få bra än fylla lådorna med billiga element. Fast det är ju högtalare för yngre så det lockar väl med att ha en 5-6 element. Lådorna håller ju bra kvalitet då dom verkar tunga och rätt stumma det lilla man sett av dom.
Postad 23 November 2011 - 23:47
Station
-
Station
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Det finns film och musik fantaster som behöver byta upp sig till för att komma till Dynavoice M65 klass... Vi har nu ett par Netonnet Oberon 100 golvare som dessutom börjar bli till åren. Kan inte säga att jag saknar ett par 20 000 högtalare, för att lyssna på låtar från spotify eller CD. Inte heller behövs någon subbas eller surround högtalare för att njuta av en film. Vi är alla olika en person som gillar 2-dörrars kupe bilar är inte en bättre bilägare än en med kombibil, eller?
Postad 24 November 2011 - 00:08
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Om Dali Concept 6 är mycket bättre, är M-65 verkligen inte mycket att ha...
Postad 24 November 2011 - 04:34
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Flåt en dum men du visade just på en oerhörd sanning som i sanning inte kan låtas gå onoterad förbi.. Hur kan nån sund ens tänka tanken att välja ett par M65 före ett par Audiovector ?? Du påtalar ju alldeles själv att en är riktigt bra emedan den andra bara är prisvärd?
Men frågeställningen är inte om man kan hitta någon mycket bättre begagnad. Verkar vara svårt att förstå för en och annan men det handlar om konkurrensen i klassen 5000 kr för ett 5.0 alternativt golvare för 3000 kr. Bilar verkar ju vara poppuärt att ta som exempel... Om någon undrar över Ford Fiesta och konkurrensen i den klassen så är ett bra svar en begagnad Mercedes...?  Menar du att det däremot skulle vara sunt att välja t.ex. en billig Yamaha eller Jamo istället för Audiovectorn? Vilka modeller av dessa menade du tidigare är bättre än m65. Till ca samma ordinarie nypris alltså..
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 24 November 2011 - 04:37.
Postad 24 November 2011 - 18:44
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Men frågeställningen är inte om man kan hitta någon mycket bättre begagnad. Verkar vara svårt att förstå för en och annan men det handlar om konkurrensen i klassen 5000 kr för ett 5.0 alternativt golvare för 3000 kr. Bilar verkar ju vara poppuärt att ta som exempel... Om någon undrar över Ford Fiesta och konkurrensen i den klassen så är ett bra svar en begagnad Mercedes...? 
Menar du att det däremot skulle vara sunt att välja t.ex. en billig Yamaha eller Jamo istället för Audiovectorn? Vilka modeller av dessa menade du tidigare är bättre än m65. Till ca samma ordinarie nypris alltså..
Varför inte svara på ett par enkla frågor MrVälljud...? "Dock anser jag att den plastiga billiga m65 är bland det fulaste i design men det är en smaksak."Säkert många som tycker den är häftig i utseendet men jag tycker det är en klump. Plastig däremot... Är det senare versioner då för inte var intrycket plastig för V1 iaf. Edit: Fan va kasst det är att skriva och citera med den nya layouten btw...
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 24 November 2011 - 18:47.
Postad 24 November 2011 - 19:52
Andreas266
-
Andreas266
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Om M-65orna är skit, vad är då inte F6-EX-paketet jag tänkt köpa  ?
Postad 24 November 2011 - 20:26
mr-välljud
-
mr-välljud
-
Mästare
-
-
3700 inlägg
Varför inte svara på ett par enkla frågor MrVälljud...?
"Dock anser jag att den plastiga billiga m65 är bland det fulaste i design men det är en smaksak." Säkert många som tycker den är häftig i utseendet men jag tycker det är en klump. Plastig däremot... Är det senare versioner då för inte var intrycket plastig för V1 iaf.
Edit: Fan va kasst det är att skriva och citera med den nya layouten btw... 
Svaret är enkelt. Beg är ALLTID ett alternativ eftersom det är precis som att jämföra bilar eller nått annat. VI jämför inte M65 med Rolex utan med gelikar i samma gebit. Enkelt!! Svaret på på fråga två således att jag i ditt fall hade direkt gått på Audiovector. Inget nytt kan jämföra sig med dem för de pengarna om jag inte finner nått som är bättre än Audiovector så kommer de att vara mitt 1a val. Detta eftersom jag är en sån som sätter prestandan i första rum  Om M-65orna är skit, vad är då inte F6-EX-paketet jag tänkt köpa ?
F6 modellen är under all kritik. F6 samt M65/85 är de ända Dynavoice jag haft kontakt med vad jag kommer ihåg ingen av dem har lämnat annat intryck än hemskt. Lika med Typ Eltax, Jamo r350 samt Andersson nån modell. Samma påse.
Redigerat av mr-välljud, 24 November 2011 - 20:27.
Postad 24 November 2011 - 20:29
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
+1! Köp ett par beggade högtalare för samma peng, mkt mer pang för pengarna!
Postad 24 November 2011 - 21:17
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Svaret är enkelt. Beg är ALLTID ett alternativ eftersom det är precis som att jämföra bilar eller nått annat. VI jämför inte M65 med Rolex utan med gelikar i samma gebit. Enkelt!! Svaret på på fråga två således att jag i ditt fall hade direkt gått på Audiovector. Inget nytt kan jämföra sig med dem för de pengarna om jag inte finner nått som är bättre än Audiovector så kommer de att vara mitt 1a val. Detta eftersom jag är en sån som sätter prestandan i första rum 
Och med det svaret så visar det sig också hur jämförelsen med bättre begagnade högtalare skjuter förbi målet / topic. Du skriver ju "inget nytt kan jämföra sig med dem för de pengarna". Det säger ju därmed inget alls om M65 är bra eller dåliga i klassen... Fråga ett , som du inte svarade på, var vilka billiga Yamaha och Jamomodeller som du såg som bättre alternativ än M65. De jag hört har inte låtit roligt alls.
Postad 24 November 2011 - 21:28
mr-välljud
-
mr-välljud
-
Mästare
-
-
3700 inlägg
Och med det svaret så visar det sig också hur jämförelsen med bättre begagnade högtalare skjuter förbi målet / topic. Du skriver ju "inget nytt kan jämföra sig med dem för de pengarna". Det säger ju därmed inget alls om M65 är bra eller dåliga i klassen...
Fråga ett , som du inte svarade på, var vilka billiga Yamaha och Jamomodeller som du såg som bättre alternativ än M65. De jag hört har inte låtit roligt alls.
Medveten om att jag inte håller Topic men anser att jag berikar. Det finns inga gränser. Vad är klassen? är det priset som avgör eller är det storleken? Golv högtalare för 3000:- vad är det för klass? Det är utan klass om du frågan mig, Nu är det ett tips på vad som är och som kan vara bättre. Ett par beg högtalare för 3000:- åker åttor runt M65 alla dagar i veckan. Det finns även högtalare Yamaha ns555 och Infinity Primus är hifimässigt mycket bättre högtalare. Jag tror att man därmed kan terminera Topic eftersom Dynavoice inte längre kan VINNA kalssen. Det finns således högtalare som distancerar dem enligt Topic. Vill man dessutom kan man komma än längre beg. Man undrar dock vad man här är ute efter? Är det stolthet elelr ömma tår som försvarar nått som inte är varken bäst i "klassen" eller bättre än det mest beggat?
Redigerat av mr-välljud, 24 November 2011 - 21:30.
Postad 24 November 2011 - 22:07
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Medveten om att jag inte håller Topic men anser att jag berikar. Det finns inga gränser. Vad är klassen? är det priset som avgör eller är det storleken?
Golv högtalare för 3000:- vad är det för klass? Det är utan klass om du frågan mig
Som tur är så behöver man inte fråga dig om det... Frågar man efter golvare i 3000 kr klassen och hur konkurrensen ser ut där så är det ju det som gäller. Som jag sa tidigare så svarar man inte gärna "begagnad Mercedes" om någon frågar efter konkurrenter till Ford Fiesta gällande körglädje och komfort...? Ett par beg högtalare för 3000:- åker åttor runt M65 alla dagar i veckan.
Och det är fortfarande lika ointressant eftersom det troligen gäller för alla andra i samma klass (precis som du redan bekräftat). Det finns även högtalare Yamaha ns555 och Infinity Primus är hifimässigt mycket bättre högtalare.
Yamahas NS (555 och 777) har jag hört en del och de har då inte imponerat på mig. Dock bör man göra jämförelser head to head för att bedöma säkert om de är bättre eller sämre än t.ex. M65. Primus har jag inte hört alls. Hur såg det ut när du jämförde m65 och med vad jämförde du? Det finns således högtalare som distancerar dem enligt Topic.
Det gör det säkert men jag har samtidigt hört lika billiga och även dyrare högtalare som jag skulle rata innan. Tycker det börjar hända lite positivt först när man närmar sig tvåsiffrigt... Edit: Kommer ihåg på Arken för ett par år sedan när jag först lyssnat en stund på Qrs ( runt 70 kkr) för att sedan kika in i Fyndas lilla rum där de demade Dynavoice Definition... Det var smärtsamt dåligt och jag kunde inte vara kvar i mer än några minuter. Dock så hade jag garanterat reagerat liknande med alla högtalare i den klassen och i den stunden... Att mycket dyrare högtalare som regel låter mycket bättre är inget som eg. behöver dryftas.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 24 November 2011 - 22:18.
Postad 24 November 2011 - 22:20
mr-välljud
-
mr-välljud
-
Mästare
-
-
3700 inlägg
M65 spelade jag i mitt hem under ett test. Rätt skoj. Det var ju just ett sådant tillfälle då en som var säker på att m65 var såå bra som testet blev av. Vi hängde upp dem på dåvarande Accuphase P300v samt C11 med Thea drive och Wadia DAC.. Balanserad och med allt så bra att M65 nära blev chockad över vilka partners de skulle lira med.
Min vän hade enorma förhoppningar och vi lirade lite musik och jag tyckte det lät instängt och trist. De fina alster man är van att hör lät oerhört tråkigt och utan fantasi. Upplösningen i de högre området är nära noll och midrage är hopsmetat och instängt. Basen känndes ansträgd. Vi kopplade på dåvarande main som var Mirage M5.. och min vän har inte än fått upp hakan.  Även några andra par jämfördes. Gamka Kef villa jag minnas. Cantor eller Chorale. Lite olika saker gicks igenom. Ingenting vi hängde på lät i närheten så illa.  Min tuffe kompis har INTE kvar m65
F6 hörde jag när jag skulle eventuellt köpa ett par på blocket. Var hem till en som lirade dem med en tangent? tror jag i ett normat vardagsrum. Lät riktigt trist även detta än om detta är ett mycket mindre test så var det iaf. m85 hörde jag hos en tillsammans med andra men det var senare och jag än om det var lite off så kännde jag igen ljudet från m65.
Redigerat av mr-välljud, 24 November 2011 - 22:22.
Postad 25 November 2011 - 07:36
sollerön
-
sollerön
-
Veteran
-
-
1644 inlägg
Brorsan har haft både f-6 och m-65.Byggkvaliten tycker jag är bra för så billiga högtalare (mdf)
Ljudkvalitetsmässigt så duger dom om man inte är så noga (men man får räkna med att det är dött under 45-50hz och så även över 10khz) ,men har ju haft möjligheten att jämföra dom i samma rum som mina qrs500 som man ibland kan köpa beggade för runt tusingen..
Det slutade med att brorsan numera ochså har ett par qrs500 (skillnaden i välljud var vid jämförelse väldigt stor)
Brorsans kommentar,vem har hängt ett täcke över dynavoicelådorna
Postad 25 November 2011 - 17:51
ZaXxx
-
ZaXxx
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
Denna ger sannerligen mycket för pengarna! http://fynda.se/show...php?prodid=4390
Redigerat av ZaXxx, 25 November 2011 - 17:52.
Postad 25 November 2011 - 18:38
mr-välljud
-
mr-välljud
-
Mästare
-
-
3700 inlägg
Jo det ger massor av ljud för pengarna  men som någon sade. Bara för att det är billigt är det inte bra värde på dem
Postad 25 November 2011 - 18:58
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4154 inlägg
Fasen, skönt surr på tråden.
Det är ganska kul att läsa och reflektera hur hifiinresset vuxit och gamla bångstyriga egna idéer har fått slipas till och utvecklats genom årens ljudupplevelser.
Men jag undrar liksom hur någon kan välja bort t ex Cantons Ergoserie på blocket. Ett ruskigt moget ljud för din krona. Speciellt de äldre modellerna 90, 91, 92 och
RC-L. Grymt med stålgaller som barnsäkring oxå! De vinner aldrig poäng hos frugan, men är det hon ska ska lyssna på musiken? Kanske endast via enstaka filmer som tankats ned i uselt format och några matprogram på tv.
Det där är varför jag inte rådgör med den där andra när det gäller val av inköp. Såvida hon nu inte vill ha ett par Dynaudio Signature... hehe
Nej, satsa hellre på att spara en femtiolapp ett par månader till och skambuda som en tok på blocket. Så blir du som köpare alltid nöjdare! Allt annat tjafs är borgeligt.
Redigerat av PML73, 25 November 2011 - 19:00.
Postad 13 December 2011 - 19:52
Unregistered142c6c5d
-
Unregistered142c6c5d
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Jösses... Vilken kul tråd... Inte orkat läsa exakt alla inlägg, men en hel del olika åsikter finns det i ljud-djungeln, helt klart ! Men, jag säger som jag alltid sagt, man får vad man betalar för. Jag kastar inte skit på Dynavoice på nå´t sätt, har inte hört några så jag kommer inte uttala mig om dessa. Jag lägger in min lilla mening i debatten, som ett svar till trådskaparen. Jag sitter själv med en uppsättning Jamo Classic hemma, Classic 10 som frontar och Classic 8 som surr. samt en Jamo Center 200. Nu misstänker jag att jag har träffat rätt enligt mitt sätt att "se" på ljud då ljudet ur denna setup tilltalar mig mycket. Sen som jag läste i tråden att det är bättre att satsa på högtaleri istället för en dyrare reciever, håller jag inte med om. Jag hade tidigare en äldre Sony historia som jag tyckte spelade bra, men efter att ha bytt ut den till en Denon AVR-1909 så vaknade högtalarna ordentligt, mer kontroll, mer dynamik och framför allt mer botten ! Så, min tanke, en bra strömstark reciever lockar fram det bästa ur högtalarna medans en effektsvag historia bara ställer till det.
Och jag skulle tro att man kan få denna setupen för runt 3-4000:- begagnad, köp sen till en vettig sub och du är hemma ! Köpte själv en Dali Sub E12-F nyss och den gör jobbet bra, både till musik och film.
Mina åsikter, och tipps till trådskaparen !
// Jörgen
Postad 05 January 2012 - 00:07
Warmiz
-
Warmiz
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Det har dragit ut på tiden med detta köp, framförallt pga han som skulle ha sakerna inte gett nån jätterespons på de förslag jag lagt fram. Men nu har en fundering dykt upp, min kusin skall sälja sina Infinity Reference 61 MKII och ville att jag skulle sätta ett pris på dessa så hon kan lägga ut dem på blocket. Kan säkert köpa dessa riktigt billigt, men hur är de jämfört med de förslag som dykt upp i tråden? endast hört dem på en fest för ett antal år sedan och kommer inte ihåg alls hur de lät..Vad är rimligt pris på dessa?
Postad 07 August 2012 - 22:21
tigercopswe
-
tigercopswe
-
Rookie
-
7 inlägg
Tur att jag snubblade över den här tråden... jag är på vippen att skicka iväg en beställning på en uppsättning Challenger M-65 EX 5.0 :-)
Märkligt att folk är så jävla nöjd på Prisjakt... Hmm. Jag är en absolut nybörjare i ljudsammanhang och förmodligen inte särskilt kräsen. Jag köpte ett paket från Pioneer för en massa år sedan (DVD/reciever 5.1-paket med 1000W woooha! ) som dög alldeles utmärkt för mig. Haha... jösses, vilken amatör man är!
Ni som är proffs får gärna guida mig rätt i min tråd i ämnet:
https://www.minhembi...1
PS. Maken till omodererad tråd får man leta efter! Jag är aktiv i en massa olika forum och den här tråden spretar åt alla håll och kanter. Väldigt jobbigt att läsa en massa off-topic om stativ och annat när tråden har en så klar och tydlig frågeställning. Finns det inga moderatorer i detta forum? Ds.
Postad 07 August 2012 - 22:54
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
pS. Maken till omodererad tråd får man leta efter! Jag är aktiv i en massa olika forum och den här tråden spretar åt alla håll och kanter. Väldigt jobbigt att läsa en massa off-topic om stativ och annat när tråden har en så klar och tydlig frågeställning. Finns det inga moderatorer i detta forum? Ds.
Kan jag faktiskt hålla med om, väldigt mycket off-topic.  Det blir lätt så när ingen anmäler inlägg. Gör det i fortsättningen så hjälper du till att hålla trådarna fräscha.  Jag har tagit mig friheten att göra en rejäl rensning, något är säkert missat och något ser säkert konstigt ut när någon kommentar trillar in helt utan sammanhang. Men har gjort så gott jag kunde, anmäl mera.  Från 6 sidor till 3. Go Go Falcy
Redigerat av Falcy, 07 August 2012 - 22:57.
Postad 19 February 2014 - 11:24
AngryDonutGuy
-
AngryDonutGuy
-
Rookie
-
4 inlägg
Ni har förstört mig och bestulit all min lust och intresse att ens leta efter ett nytt system som resultat av att ha läst den här tråden.
Ofattbart vad den här tråden mindfuckar en från början till slut.
Postad 19 February 2014 - 14:42
phillsky
-
phillsky
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ni har förstört mig och bestulit all min lust och intresse att ens leta efter ett nytt system som resultat av att ha läst den här tråden. Ofattbart vad den här tråden mindfuckar en från början till slut.
Det blir väldigt svårt, när man har läst den här tråden.  Men bestäm en budget, åk sen runt och lysna på högtalare i den prisklassen. Köp sen det du tycker låter bäst. HIFI intresset, och kraven brukar växa med tiden. Kliv in där du har råd, man kan alltid uppgradera senare. Angående beggat. Man kan hitta otroligt bra grejer, till bra priser, så kolla även beggat. Just när jag var på jakt så fans det inget av intresse på beggat marknaden, så för mig blev det nytt. Jag sitter faktiskt idag med ett par Dynavoice Challenger M-65 V3:or, och jag tycker dom låter riktigt bra, duger åt mig, som dom brukar säga. Jag antar att om man har lysnat väldigt mycket på bättrre högtalare, så låter inte M-65:orna så bra. Men har man som jag, bara lysnat på "billigare" högtalare, så låter dom riktigt bra. För att svara på om det fins någon konkurent till M-65:orna i samma prisklass. Nytt: Kanske, tveksamt. Beggat: Absolut!
Redigerat av phillsky, 19 February 2014 - 14:47.
Postad 20 February 2014 - 18:46
Lord_Tito
-
Lord_Tito
-
Användare
-
-
152 inlägg
Ni har förstört mig och bestulit all min lust och intresse att ens leta efter ett nytt system som resultat av att ha läst den här tråden. Ofattbart vad den här tråden mindfuckar en från början till slut.
Jag håller inte alls med dig där, det var bland annat på grund utav denna tråden som jag struntade i att köpa ett Dynavoice 5.0 system för 5000kr. Slutade med att jag lyckades jaga ihop ett begagnat Dali Concept system för strax över 4000kr och jag är toknöjd!
Postad 20 February 2014 - 19:05
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
I en tråd där man sågar F-6 och rekommenderar Yamaha Ns-555 blir jag sjukt tveksam till om råden är värda något.
Postad 24 February 2014 - 10:54
AngryDonutGuy
-
AngryDonutGuy
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag håller inte alls med dig där, det var bland annat på grund utav denna tråden som jag struntade i att köpa ett Dynavoice 5.0 system för 5000kr.
Slutade med att jag lyckades jaga ihop ett begagnat Dali Concept system för strax över 4000kr och jag är toknöjd!
Jag var först skeptisk över Dynavoice för att det kändes som ytterliggare en "MDS" tillverkare i Kina under svenskt alternativt utländskt styre och därför skummade jag igenom varje post i den här tråden, och sammanfattningsvis kan man lätt säga att det helt enkelt är för många intryck och ordet hamnar aldrig på en viss kompromiss. Antingen var det helt enkelt inte alls bra ljud för pengarna för att man kunde hitta billigare kvalitésystem på blocket etc. och det gjorde Dynavoice en dålig produkt för de pengarna, eller så var det brutalt prisvärda och verkligen håller hög standard för att tåla jämföras med igenkännbara märken. Oavsett vad är det alltid säkrast att gå på globalt populära märken inom ljud än att köpa ett system som är populärt hos enbart en viss handlare (gäller alla sådana fall, men exempelvis MDS). Designmässigt är nog Dynavoice DF-6 den snyggaste serien jag sett, svårt att hitta så estetiskt tilltalande högtalare bland andra märken som saluför samma storleksklass. Det slutade dock upp med att jag köpte ett nästintill nytt HarmanKardonTS 60BQ 5.1 för strax över 4k. Sambandet här är att de är globalt kända för deras ljuddynamik i film, och att de var snygga och storleksmässigt diskreta. Poängen är att man köper exakt efter de parametrar eller faktorer man ställer. Därför är det fullt individuellt vad man köper och därmed väldigt missledande att påstå någonting är dåligt, för att det alltid finns bättre. Hade varit enklare ifall alla höll sig inom TS kretsram från första början och inte vandra iväg på bisarrt bra system som inte var i fråga av TS.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|