Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blindtesta förstärkare - Nytta, Nöje eller ingetdera?

106 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 November 2011 - 03:14

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

MKarlsson74

Äh, släpp din cirkeldiskussion och dina evgia motfrågor.

Är det så svårt att berätta vad du testat och måste vi som undrar alltid ha argument för att du skall berätta det?

Det blir ju svårt att ta dig på allvar om du hela tiden begär "argument" och "bevis" från alla andra men själv aldrig ger det.

Synd, för ämnet i fråga är intressant.

För det första:
Jag har redan tagit upp det tidigare i dessa diskussioner.
För det andra, så har det inget eller väldigt lite om diskussionen om blindtest att göra.
För det tredje, vilka bevis ska jag ge? Det är ju knappast jag som hävdar massa skillnader på olika förstärkare.

Postad 18 November 2011 - 03:18

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Karlsson. Det var ett mycket onödigt tjuvnyp. Men kunde som sagt inte ändra det.
Det är bra med engagerade människor men ibland också lite tröttsamt i längden. Jag fick
ju mina fiskar varma från ditt håll så att säga. Varför alltid så arg? Skriv om nåt positivt mellan varven. Vi som träffat dig vet ju att du har en sån sida också.

Jag är endast arg när folk ljuger och hittar på saker. Kan man inte föra argument som en vuxen person kanske man inte ska vara på ett diskussionforum.
Vad som är positivt är nog upp till var och en. För många så är nog faktumet att de flesta inte hör någon skillnad mellan en 5K och en 50K förstärkare som något ytterst positivt, man kan spara massa pengar och lägga energi på andra viktigare saker. För andra, kanske på grund av prestige eller stora summor i prylar, så verkar det inte vara positivt.

Postad 18 November 2011 - 09:18

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

För det första:
Jag har redan tagit upp det tidigare i dessa diskussioner.
För det andra, så har det inget eller väldigt lite om diskussionen om blindtest att göra.
För det tredje, vilka bevis ska jag ge? Det är ju knappast jag som hävdar massa skillnader på olika förstärkare.

Du är ju för go' :)

Postad 18 November 2011 - 09:28

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Jag är endast arg när folk ljuger och hittar på saker. Kan man inte föra argument som en vuxen person kanske man inte ska vara på ett diskussionforum.
Vad som är positivt är nog upp till var och en. För många så är nog faktumet att de flesta inte hör någon skillnad mellan en 5K och en 50K förstärkare som något ytterst positivt, man kan spara massa pengar och lägga energi på andra viktigare saker. För andra, kanske på grund av prestige eller stora summor i prylar, så verkar det inte vara positivt.

Ähh, menade mer positiva inlägg typ "fan vilken bra skiva jag hörde idag" eller "livet är gott när man får sätta sig med en öl i lyssningsrummet". ^_^
Jag orkar inte bli irriterad eller förbannad vad gäller Hifi längre. När jag blir arg så tar det så mkt energi från annat.
Som förra veckan när jag brände alla säkringar i proppskåpet i skallen, när jag insåg omfattningen av min
banks dumhet (Nordea). Och denna vecka elpriset och att kärnkraftverken inte är igång. :ph34r:

Frid din gamle Pitbull! B)

Redigerat av Bongo_Mongo, 18 November 2011 - 09:28.

Postad 18 November 2011 - 10:53

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Vem sitter på facit och vem avgör vem som gör det? Det är 10 000kr-frågan :).

Postad 18 November 2011 - 12:52

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Ähh, menade mer positiva inlägg typ "fan vilken bra skiva jag hörde idag" eller "livet är gott när man får sätta sig med en öl i lyssningsrummet". ^_^

Ja, ska erkänna att jag har haft en svacka nu där jag inte funnit någon ny musik som verkligen "golvat mig". Måste ut och leta rätt på något nytt bra. Jag kan höra av mig nästa gång jag är i sthlm så kan vi snacka irl istället :)

Postad 18 November 2011 - 14:06

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Ja, ska erkänna att jag har haft en svacka nu där jag inte funnit någon ny musik som verkligen "golvat mig". Måste ut och leta rätt på något nytt bra. Jag kan höra av mig nästa gång jag är i sthlm så kan vi snacka irl istället :)

Jepp det gör vi! Vid den här tiden på året har jag alltid en allmän formsvacka då jag är extra grinig och j*vlig.
Det är ingen slump att jag åkte på tinnitus för prick ett år sen. :angry:

Det där med svårigheten med att hitta musik som både är bra och låter bra känner jag igen. Vinylen
har vart räddningen för mig. Kan tex grotta ner mig i 70-talet utan att bli ruinerad på de obligatoriska
snedköpen. Men ikväll ska jag öla till Talking Heads "Stop Making Sense" på Bluray. B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.