Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 25 november 2011 - 08:29

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hur funkar "det vanliga" TV-tittandet och inspelandet? I första hand är det ju en TV-box och dessutom med Play och SF stöd... :)

Jag hann inte testa så mycket med inspelning mer än att jag konstaterade att det funkade. Väldigt enkelt att spela in serier, men får en fråga när man markerar en serie i guiden och trycker på rec, inget bläddrande i menyer för att göra sånt iaf. Tyckte jag var väldigt smidigt. Tittandet funkade bra med, det jag störde mig lite på var som någon skrivit att den är lite seg i EPG:n, speciellt när man kommer till sista kanalen på "sidan" i EPG:n och den ska bläddra vidare, då tar det några sekunder. Hoppas att sånt försvinner en del efter måndagsuppdateringen.

Jag får återkomma med lite mer åsikter när jag hunnit använda den mer, hann inte så mycket igår som sagt.

Visst är det en tv-tittar box, men den största anledningen till att vi köpte boxen var inspelningsmöjligheter och filmhyrandet och då blir man ju lite besviken när just det krånglar när man äntligen får boxen.. :) För vår inbygda box i TV´n är väldigt smidig, snabb och har aldrig krånglat.

En liten fråga oxå; Försökte kika på SVT HD lite och vad jag kunde se skulle tex Plus ha sänts med 5.1-ljud, men jag fick vanligt tvåkanaligt (och jag tyckte inte bilden kändes särskilt HD heller). Kan det kanske oxå bero på drivrutinerna Boxer pratade om? Jag har ändrat inställningarna till flerkanaligt ljud, men jag har boxen kopplad till TV med HDMI och sen går ljudet från TV´n till hembioljudet via optisk kabel, så de kopplingarna ska väl klara att slänga ut 5.1? För jag har iaf fått 5.1 från TV´n innan när jag kört direkt från den ibygda boxen..

Postad 25 november 2011 - 11:03

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Gjorde ett nytt försök med kundtjänst igår, de kunde inte ge mig boxen för 1495:- med 12 mån bindningstid, tycker de kunde stå för sitt erbjudande. Bekräftade någon på kundtjänst att du skulle få den billigare eller märkte du det först när orderbekräftelsen kom?

Nja, på orderbekräftelsen stod bara förlängningen och pris för detta. Däremot satte Kundtjänst ned priset på boxen efter att jag pratat med dom på telefon. Att det sen blir rätt återstår dock att se när räkningen kommer.

Har haft boxen ett dygn nu och är väl sådär i mitt tycke. Rent grafiskt är det snyggt om än kanske lite segt i EPG:n.
I menyn finns det ett ställe för firmwareuppdatering , vilket jag provade och laddade hem, tyckte att EPG:n svarade lite snabbare efter det. Senaste heter 42399. Däremot låser sig boxen ofta. Framförallt vid zappning från SVT2 HD till TV3 HD. Där blir den toklåst med svart skärm. Enda lösningen är att dra ur nätsladden. Påtalade detta till Boxer idag, men tjejen hade inte hört fler med detta problem, men skulle framföra detta till teknik.

En uppdatering.
Blev uppringd av Boxer nyss och dom har bekräftat problemet. Dom får fram samma låsning hos sig.
Lösningen tills vidare är att i Meny och Bild ställa upplösningen till AUTO. Jag och Boxer har provat 720p (vilket normalt är HD upplösning) och får då låsningen om man inte istället med fjärrkontrollen knappar in 63, som är kanalnummeret för TV3 HD (Bara TV3 HD som är drabbad ingen annan kanal !). Alla andra försök t.ex med P+/- från någon annan kanal eller byte via EPG blir en låsning. En fix för detta kommer så att det går att ställa in 720p utan låsning.

Redigerat av hozza, 25 november 2011 - 17:18.

Postad 25 november 2011 - 16:34

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Fick min också till slut...
Har kopplat in den, uppdaterat till FW42399 och rotat runt lite.
Mitt första intryck är att den är oacceptabelt seg, instabil och med ett undermåligt användarinterface.
Om det inte kommer en ny FW som snabbar upp den så åker den ut!
HD kanalerna ser dock väldigt trevliga ut men boxen fryser ibland, främst på TV3HD.
Dolby Digital via HDMI var en positiv överaskning, trodde jag skulle behöva dra en extra toslink för att få DD.
Play -tjänsterna kommer jag inte åt ännu och inte heller on demand. Får testa på måndag då Boxers kundtjänst
indikerat att det är först då de kommer igång på allvar.

Ge oss fler HD kanaler!! SD ser ju för bedrövligt ut nu när man kan jämföra :)

Edit: stavfel...

Redigerat av dmr, 25 november 2011 - 21:03.

Postad 25 november 2011 - 16:45

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

HD kanalerna ser dock väldigt trevliga ut men boxen fryser ibland, främst på TV3HD.

Kolla inlägget innan din :rolleyes:

Postad 25 november 2011 - 20:39

LarssonLarsson
  • LarssonLarsson
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Verkar gå åt rätt håll då.

Det problem som stör mig mest nu är att textningen från canal+ inte synkar med bilden. Texten ligger sådär 5 sekunder före bilden. Jag kan verkligen inte kolla på inspelningen då. När jag kollar live fungerar det klockrent.
Är det någon annan som har samma strul?

Jag ska se om jag har någon uppdatering likt den som nämns ovan. Boxen tog hem en igår kväll så det är väl den ni andra nämner. I så fall märkte jag ingen större skillnad.

Att bara zappa o kolla film mm har fungerat jättebra hittills. För mig har det också blivit en bra förbättring i bildkvalite vilket är riktigt positivt, men det kan ju bero på att tidigare utrustning varit kass. Jag vet faktiskt inte

En sak jag saknar jämfört med tidigare boxar är möjligheten att kategorisera det man spelat in. Tidigare har jag kunnat lägga upp mappar, ex har jag haft en som heter barn där jag lagt allt som passar de.
I den här verkar allt bara lägga sig i listform, man kan ju sortera om listan men det hjälper nog inte så mycket när man fått in en del.
Har jag missat någon bra funktion här?

Redigerat av LarssonLarsson, 25 november 2011 - 20:48.

Postad 25 november 2011 - 21:04

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Det problem som stör mig mest nu är att textningen från canal+ inte synkar med bilden. Texten ligger sådär 5 sekunder före bilden. Jag kan verkligen inte kolla på inspelningen då. När jag kollar live fungerar det klockrent.

Jag har faktiskt inte kollat så mycket med den här boxen och Canal+, men vet att problemet fanns på min tidigare Sagemcombox. Tror felet ligger i utsändningen.

Har jag missat någon bra funktion här?

En lite kuriosa grej är pausfunktionen vid TV-tittande. Fick nytta av den när jag kollade nyheterna samtidigt som det ringde på dörren :rolleyes:

Postad 25 november 2011 - 21:12

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Kolla inlägget innan din :rolleyes:

Cool!
Håller på att stressa boxen nu med dubbla inspelningar samtidigt som tidigare inspelat material spelas upp. Får se hur den håller måttet.

Det verkar vara vanligt förekommande på en mängd boxar. Hade själv samma problem med min Topfield 5700 om än inte så långt ur synk som 5sek men kanske 2sek, extremt irriterande :angry:

Postad 25 november 2011 - 21:23

Unregisteredfb070f1b
  • Unregisteredfb070f1b
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Det är sorgligt att alla boxar verkar ha usel programvara. Jag är inte direkt förvånad men nog kan man förvänta sig att nya boxar är snabba på att växla meny och kanaler och programvaran ska fungera felfritt. Alla tillverkare och Boxer som lanserar boxarna borde skämmas!

Postad 25 november 2011 - 21:24

LarssonLarsson
  • LarssonLarsson
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt inte kollat så mycket med den här boxen och Canal+, men vet att problemet fanns på min tidigare Sagemcombox. Tror felet ligger i utsändningen.

En lite kuriosa grej är pausfunktionen vid TV-tittande. Fick nytta av den när jag kollade nyheterna samtidigt som det ringde på dörren :rolleyes:

Utsändningen? Skulle det kunna bero på signalkvaliten/ antennmottagning, den är lite halvkass faktiskt...

Postad 25 november 2011 - 21:29

LarssonLarsson
  • LarssonLarsson
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Det är sorgligt att alla boxar verkar ha usel programvara. Jag är inte direkt förvånad men nog kan man förvänta sig att nya boxar är snabba på att växla meny och kanaler och programvaran ska fungera felfritt. Alla tillverkare och Boxer som lanserar boxarna borde skämmas!

Kan hålla med, det bör ju vara ett minimumkrav faktiskt. Men jag ger Boxer chansen att komma tillrätta med de här fåniga felen ett par veckor. Det är tufft första tiden att gå skarpt med ny mjukvara.

Det jag kan sakna är att man faktiskt flaggar för köpare av nylanserade produkter att det faktiskt är troligt att man drabbas av barnsjukdomar, det är priset för att få det senaste, inget att hyckla med.

Så gör vi i min bransch, det är skönt för man slipper en hel del skäll och får lite förstående kunder som faktiskt bidrar till en positiv utveckling. Men här verkar man försöka mörka att det kan vara problem:)

Postad 25 november 2011 - 21:30

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Jag har ändrat inställningarna till flerkanaligt ljud, men jag har boxen kopplad till TV med HDMI och sen går ljudet från TV´n till hembioljudet via optisk kabel, så de kopplingarna ska väl klara att slänga ut 5.1? För jag har iaf fått 5.1 från TV´n innan när jag kört direkt från den ibygda boxen..

Nu gissar jag bara, men jag har svårt att tro att tv'n klarar av att skicka bitstream vidare via toslink för externa källor, troligtvis gör den en downmix till 2.0
Testade du att koppla boxen direkt till förstärkaren?

Postad 25 november 2011 - 21:51

Unregisteredfb070f1b
  • Unregisteredfb070f1b
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Kan hålla med, det bör ju vara ett minimumkrav faktiskt. Men jag ger Boxer chansen att komma tillrätta med de här fåniga felen ett par veckor. Det är tufft första tiden att gå skarpt med ny mjukvara.

Det jag kan sakna är att man faktiskt flaggar för köpare av nylanserade produkter att det faktiskt är troligt att man drabbas av barnsjukdomar, det är priset för att få det senaste, inget att hyckla med.

Så gör vi i min bransch, det är skönt för man slipper en hel del skäll och får lite förstående kunder som faktiskt bidrar till en positiv utveckling. Men här verkar man försöka mörka att det kan vara problem:)

Det skulle vara ärligare att erbjuda boxen till halva priset om man agerar betatestare. Betalar man fullpris så ska grejerna fungera. Boxtillverkarna borde förresten skickas på en obligatorisk kurs i programvarutestning innan de får släppa en ny box. Så himla svårt är det faktiskt inte.

Postad 25 november 2011 - 22:03

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Boxtillverkarna borde förresten skickas på en obligatorisk kurs i programvarutestning innan de får släppa en ny box. Så himla svårt är det faktiskt inte.

Håller med till 100%
Boxen känns väldigt "beta" och det känns nästan som om det ligger lite i tiden att prångla ut produkter som inte är klara och sedan lappa och laga...

Postad 25 november 2011 - 22:18

wowhotspur
  • wowhotspur
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Håller med ovanstående kommentarer. jag tror säkert dom får ordning på boxen inom snar tid men just nu är den alldeles för seg och buggig.

Någon som fått sökfunktionen att fungera förresten?

Postad 25 november 2011 - 23:14

steaman
  • steaman
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Efter två dagar kan jag konstatera att EPGn är långsammare och sämre än vår 3 år gamla Sagem HD-box. I övrigt verkar den vara ok.

Postad 25 november 2011 - 23:47

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Nu gissar jag bara, men jag har svårt att tro att tv'n klarar av att skicka bitstream vidare via toslink för externa källor, troligtvis gör den en downmix till 2.0
Testade du att koppla boxen direkt till förstärkaren?

På min Samsung lcd är det inga problem att exempelvis plocka DTS-ljudet (bitstream) via just toslink till min reciever och köra det därifrån. Downmix utav ljudet görs endast då/om jag vill ha ljud från tvn (dvs stereo), så förmodligen fungerar det på PerJohan80s tv också eftersom han fått det att fungera tidigare. Möjligen något strul med nya boxen i så fall eller någon inställning han missat.

Har fått avi på min box idag. Ska hämta ut den imorgon.. tror jag iaf. Kommer i så fall kontrollera möjligheten till lite bättre ljud än bara stereo om någon är intresserad. ;)

Redigerat av twebbas, 25 november 2011 - 23:50.

Postad 26 november 2011 - 08:08

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Det skulle vara ärligare att erbjuda boxen till halva priset om man agerar betatestare. Betalar man fullpris så ska grejerna fungera. Boxtillverkarna borde förresten skickas på en obligatorisk kurs i programvarutestning innan de får släppa en ny box. Så himla svårt är det faktiskt inte.

Var glad att du inte har en Miraclebox9, de har hållit på i minst ett år med nya firmwares och inte lyckats en gång hittils. Nada testning verkar det som hos leverantörerna. Håller med den som sade att Boxer borde sänka priset ytterligare när det visar sig att köparna är testfolk åt leverantören.

Hade hoppats på en snabb låda med okej funktion, hoppas du som skulle testa två inspelningar och samtidig uppspelning använder Animal och Access som inspelningskanaler. Funkar det ryker Miraclebox direkt.

Postad 26 november 2011 - 08:40

LarssonLarsson
  • LarssonLarsson
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Helt rätt!! Så gör vi, rabatterar ordentligt och flaggar för buggar när vi släpper nya program. Inga som helst konstigheter. Det är rätt många som hoppar på ändå, och då med rätt förväntningar.

När jag slog igång boxen i morse hade den i alla fall spelat in det jag planerat. För att vaska fram lite positivt:-)

Redigerat av LarssonLarsson, 26 november 2011 - 08:41.

Postad 26 november 2011 - 09:09

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

På min Samsung lcd är det inga problem att exempelvis plocka DTS-ljudet (bitstream) via just toslink till min reciever och köra det därifrån. Downmix utav ljudet görs endast då/om jag vill ha ljud från tvn (dvs stereo), så förmodligen fungerar det på PerJohan80s tv också eftersom han fått det att fungera tidigare. Möjligen något strul med nya boxen i så fall eller någon inställning han missat.

??
Som jag läser hans inlägg har DD endast fungerat med TV'ns inbyggda box tidigare, inte Box -(HDMI)-> TV -(TOSLINK)-> Amp.

Inte alla TVapparater som fixar det med bibehållet DD format.

Citerat från länken nedan: "If the source is a digital component such as a DVD player, and you have connected the source and the TV using HDMI, and then connected the TV to your Home Theater using Digital Optical connections, you will hear only two channel sound from the Home Theater. Your TV can not transmit 5.1 channel audio from an HDMI digital source through the Optical connection."

http://ars.samsung.c...D=0&AT_ID=22061

Postad 26 november 2011 - 09:16

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

...hoppas du som skulle testa två inspelningar och samtidig uppspelning använder Animal och Access som inspelningskanaler.

Det gjorde jag inte, men Kanal9 + Showtime spelades in korrekt samtidigt som boxen spelade upp inspelat material från TV3HD.

Lite surt är det att man inte som på ex. Topfield 5700 kan spela in 2 och titta på ett 3:e "live" program.

Postad 26 november 2011 - 09:28

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hmm...lite negativ skrivande igen.
Jag satt i morse och kollade på Discovery när boxen av okänd anledning helt plötsligt stängde av sig. Försökte trycka igång den med fjärren, men var låst i ca 10-15 sekunder innan jag till slut kunde få igång den igen. Fler här som råkat ut för liknande?

Postad 26 november 2011 - 09:35

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Hmm...lite negativ skrivande igen.
Jag satt i morse och kollade på Discovery när boxen av okänd anledning helt plötsligt stängde av sig. Försökte trycka igång den med fjärren, men var låst i ca 10-15 sekunder innan jag till slut kunde få igång den igen. Fler här som råkat ut för liknande?

Ja, vid något enstaka tillfälle. Jag tror den här boxen hämmas lite av att den alltid timeshiftar och det går, vad jag kan se, inte att stänga av.

Någon som testat att ansluta hdd/minne via USB? Händer absolut ingenting när jag stoppar i en sticka. Testat med FAT32 och NTFS -filsystem.

Postad 26 november 2011 - 09:46

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

??
Som jag läser hans inlägg har DD endast fungerat med TV'ns inbyggda box tidigare, inte Box -(HDMI)-> TV -(TOSLINK)-> Amp.

Citerat från länken nedan: "If the source is a digital component such as a DVD player, and you have connected the source and the TV using HDMI, and then connected the TV to your Home Theater using Digital Optical connections, you will hear only two channel sound from the Home Theater. Your TV can not transmit 5.1 channel audio from an HDMI digital source through the Optical connection."

http://ars.samsung.c...D=0&AT_ID=22061

Ok. Så kan det ju vara. Jag har dock aldrig kört tvn egna "box". Ska hursomhelst kontrollera ljudet idag. ;) Tänkt dock i första hand plocka ut ljudet direkt från box till reciever, men ska bli skoj och se om ljudet ändå blir som tänkt.

Postad 26 november 2011 - 10:20

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag tror den här boxen hämmas lite av att den alltid timeshiftar och det går, vad jag kan se, inte att stänga av.

Va? Sicken smörja, slitage på hdd'n alldeles i onödan, för att inte tala om energislöseriet!

Postad 26 november 2011 - 10:27

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Lösningen tills vidare är att i Meny och Bild ställa upplösningen till AUTO. Jag och Boxer har provat 720p (vilket normalt är HD upplösning) och får då låsningen om man inte istället med fjärrkontrollen knappar in 63, som är kanalnummeret för TV3 HD (Bara TV3 HD som är drabbad ingen annan kanal !). Alla andra försök t.ex med P+/- från någon annan kanal eller byte via EPG blir en låsning. En fix för detta kommer så att det går att ställa in 720p utan låsning.

Funkar inte helt problemfritt trots upplösning satt till AUTO och även om jag knappar in 63 direkt så låser den.
Även problem med TV4HD som just nu ser ut som ett stroboskop och boxen måste bootas om vilket f.ö. tar en mindre evighet...

Roooobert, you got some explaining to dooooooo

Postad 26 november 2011 - 11:40

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Va? Sicken smörja, slitage på hdd'n alldeles i onödan, för att inte tala om energislöseriet!

Så funkar alla PVR boxar jag har stött på hitintills så det är ju inte unikt direkt. Däremot går det att stänga av på en del boxar om man vill.

Postad 26 november 2011 - 12:19

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Funkar inte helt problemfritt trots upplösning satt till AUTO och även om jag knappar in 63 direkt så låser den.
Även problem med TV4HD som just nu ser ut som ett stroboskop och boxen måste bootas om vilket f.ö. tar en mindre evighet...

Roooobert, you got some explaining to dooooooo

Prova att ställa även ljud till STEREO. Jag ställde om både ljud och bild till ursprungsvärden STEREO och AUTO och pepppar...peppar än så länge ingen låsning. Strul med TV4 HD har jag inte märkt nått skumt med ....än.
Ja, Boxer och tillverkaren har nog lite att jobba med, hoppas bara att en fix för TV-tittande prioriteras högre än On-Demand.

Redigerat av hozza, 26 november 2011 - 12:20.

Postad 26 november 2011 - 12:27

nicklas88
  • nicklas88
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Poängen med att den automatiskt timeshiftar är ju att man vet aldrig om det var ett program som egentligen var värt att se förrän man börjar se programmet. Därför spelar den in automatiskt!

Postad 26 november 2011 - 13:40

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Poängen med att den automatiskt timeshiftar är ju att man vet aldrig om det var ett program som egentligen var värt att se förrän man börjar se programmet.

Jag är fullt kapabel att Själv läsa Tv-Tablåer och Själv bestämma vad jag vill spela in eller ej.

Det ska inte nån ämlans koreansk [ <== Byt ut till tillämpligt asiatiskt land! ] boxtillverkare bestämma!

Redigerat av anderswillhelmsson, 26 november 2011 - 13:41.

Postad 26 november 2011 - 14:12

steaman
  • steaman
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
  • Vilken skitbox, automatisk avstängning och BOOT tar en kvart!
  • Dessutom så hände sig boxen i sambande med att jag startade den nyss!

Postad 26 november 2011 - 15:23

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
Öppnade precis lådan till vår nya box. USB 2.0 porten framtill är intryckt och sned. Se bild nedan.. suck..
Postad bild

Edit:
Boxers svar. Den behövs ändå inte då den inte är aktiverad.

Min fråga: Så om jag istället fått en box med ett stort hål baktill då hade Ni svarat, det gör inget. Den fungerar precis som den ska i alla fall.

Har man köpt något så ska det åtminstone vara helt när man får det. Eller? Det tycker jag är det minsta man kan begära. Boxer lovade efter mycket om och men och övertalande att skicka ut en ny box, men ska nog kontrollera denna först hur den fungerar i övrigt. Kan ju hända den åker tillbaks i vilket fall som helst.

Blir så less på sånt bemötande utav Boxer så jag har god lust att ångra köpet/abonnemangförlängningen bara för den sakens skull... Sånt här ska man inte behöva argumentera för anser jag. Jag fick en trasig box. Det är bara att skicka en ny box, end of story.

Redigerat av twebbas, 26 november 2011 - 18:49.

Postad 26 november 2011 - 15:25

PerJohan80
  • PerJohan80
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

??

Precis, det är med den inbyggda som jag fått ut 5.1 ljud till recievern, så det förklarar ju det iaf. Ska testa med att dra optiska direkt till recievern fr vi se. Har ju tyvärr inga HDMI-ingångar på recievern, så jag hoppas det räcker med den optiska utgången på boxen iaf.. Annars är vi ännu närmre ett tillbakaskick av boxen känner jag... Tyvärr.

Fick min också till slut...
Har kopplat in den, uppdaterat till FW42399 och rotat runt lite.
Mitt första intryck är att den är oacceptabelt seg, instabil och med ett undermåligt användarinterface.
Om det inte kommer en ny FW som snabbar upp den så åker den ut!
Dolby Digital via HDMI var en positiv överaskning, trodde jag skulle behöva dra en extra toslink för att få DD.
Play -tjänsterna kommer jag inte åt ännu och inte heller on demand. Får testa på måndag då Boxers kundtjänst
indikerat att det är först då de kommer igång på allvar.

Ge oss fler HD kanaler!! SD ser ju för bedrövligt ut nu när man kan jämföra :)

Edit: stavfel...

Håller helt med. Min segar och hänger sig skitmycket... Sen är även bilden på den vanliga kanalerna mycket sämre än bilden jag har från min inbyggda box i TV´n (Samsung LED 6-serie, 2 år gammal). Bilden på HD-kanalerna är ett litet snäpp bättre än vad jag får på de vanliga kanalerna via den inbyggda...
När jag startar den säger den att det finns en ny programvara tillgänglig, men när jag trycker ok hänger den sig helt, så jag måste boota om och jag kan aldrig uppdatera FW.. Hoppas starkt att den blir avsevärt mycket bättre efter uppdateringen på måndag, annars åker den här boxen tillbaka till Boxer. Om jag nu kan installera den uppdateringen då...

Postad 26 november 2011 - 15:40

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

När jag startar den säger den att det finns en ny programvara tillgänglig, men när jag trycker ok hänger den sig helt, så jag måste boota om och jag kan aldrig uppdatera FW..

Hur länge väntade du efter att du klickade OK för uppdateringen innan bootning?
Jag har för mig om att en skylt dyker upp med typ text som talar om att uppdatering finns och sedan en OK knapp, sedan inget mer. Man får liksom ingen indikation på nedladdningen i procent, vilket är skumt. Trodde ett tag att det blivit fel och var på väg att stänga av eländet. Så ha tålamod.

Postad 26 november 2011 - 16:20

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Öppnade precis lådan till vår nya box. USB 2.0 porten framtill är intryckt och sned. Sitter liksom snett nedanför själva hålet (där man skurit ut plasten).. suck..

Edit:
Boxers svar. Den behövs ändå inte då den inte är aktiverad.

Min fråga: Så om jag istället fått en box med ett stort hål baktill då hade Ni svarat, det gör inget. Den fungerar precis som den ska i alla fall.

Har man köpt något så ska det åtminstone vara helt när man får det. Eller? Det tycker jag är det minsta man kan begära. Boxer lovade efter mycket om och men och övertalande att skicka ut en ny box, men ska nog kontrollera denna först. Kan ju hända den åker tillbaks i vilket fall som helst.

Blir så less på sånt bemötande så jag har god lust att ångra köpet/abonnemangförlängningen bara för den sakens skull...

Nä, så där får det inte gå till hos någon som vill sälja saker. Att dom sen efter mycket om och men sedan ger med sig gör att man drar örona åt sig, varför ska man behöva tjata sig till en sak som är felaktig. Vem vet, den kanske har fått en smäll och slutar att fungera precis efter att garantin går ut.

Redigerat av hozza, 26 november 2011 - 16:23.

Postad 26 november 2011 - 17:11

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
@PJ80

Gör som följer för att få in ny FW.

* Under inställningar, avancerat tryck uppgradera mjukvaran...
* En menlös skylt med "Lokaliserar ny firmware" visas. Tryck ok, sätt på en balja kaffe och gör något roligare än stångas med boxe®n en stund.
* När den senaste mjukvaran laddats ner framgår dess versionsnummer under avancerat, inställningar och "Available version HDD". Tryck på denna och du bör få frågan om du vill uppdatera nu eller vid nästa omstart. Välj eller OK eller vad det nu stod.
* Vänta.... vänta.... *GÄSP* vänta lite till. Till slut hickar boxen till och visar i displayen att uppgradering pågår och en progress bar visas på skärmen.

Det var mer logiskt att uppdatera BIOS på 486:an tid...

Postad 26 november 2011 - 17:24

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Det här var den segaste boxen jag nånsin testat. Hur kan det ens vara okej att sälja den? Under all kritik Boxer!

Kommer det inte en uppdatering som snabbar upp menyerna avsevärt inom de närmsta 14 dagarna så tänker jag använda min ångerrätt och returnera lådan. Tummen ner för Boxer :angry:

Postad 26 november 2011 - 18:14

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Nä, så där får det inte gå till hos någon som vill sälja saker. Att dom sen efter mycket om och men sedan ger med sig gör att man drar örona åt sig, varför ska man behöva tjata sig till en sak som är felaktig. Vem vet, den kanske har fått en smäll och slutar att fungera precis efter att garantin går ut.

Tack. Fler som tycker som jag då. ;) Jo. Man vet inte hur den är hanterad eller vilka andra defekter som inte syns.

Några första intryck. Håller med alla andra här inne. Boxen är seg som sirap i menyerna, verkligen. Seg överhuvudtaget. HD gör något bättre bild på 4an och de andra kanalerna. Har lyckats få Canal+ osv nu vilket förmodligen beror på mitt nya kort som jag fick. Lite reklam en dag eller två. Sist var det nog en vecka om jag inte minns fel, som man fick testa alla kanaler. Bäst bild på 5HD TV4HD. Canal Digital har också en bra bild.

Uppskalning till 1080i kan man dock bara glömma. Det skapar så mycket artifakter (iaf på min lcd) att det är löjligt. Ser sjukt dåligt ut. Bäst blir det att lämna upplösningen på auto.

On-demand-tjänsterna funkar helt ok, men dras ner av boxens allmänna seghet.. Gillar konceptet, men de sega menyerna är klart det värsta än så länge. (förutom den intryckta usbn, men det är ju inte boxens fel förmodligen)

Uppdaterade som sagt min box med. Lyckades hänga sig mitt under uppdateringen. Fick dra ut sladden och efter uppstarten igen då började boxen på nytt att söka efter uppdateringar, och efter en halv evighet hade den hittat uppdateringen (som jag redan laddat ner när det hänge sig) och uppdaterade (en evighet till).

Men dock inte alls så segt som kanalsökningen. Den var sjukt långsam. ;)
Men gillar som sagt den något bättre bilden i HD.

Edit: Startade just upp min box efter stand-by en 20 min. Händer nada förutom att displayen visar som om den är på en viss kanal redan. Ingen boot eller så. Tvn säger ingen signal. Underbart.

Edit2: Boxen vägrar starta. Samma symptom som ovan (edit) fast nu slår boxen själv av typ varannat startförsök. Kanal 42 TV10 syns i displayen när den inte stänger av sig själv. Men som sagt. Ingen signal... Så himla trist.

Edit3: En norsk reset så startade boxen igen, men det var ju väntat.

Edit4: Ska testa lite inspelningar nu och se hur den klarar det. Schemalagda och spontana så att säga. Sedan blir det ljudet. Återkommer.

Det är så himla synd att boxen strulat så mycket. VILL verkligen att den ska fungera så jag kan skicka vår gamla box åt f-nders. Men det faktiskt så att än så länge så är så vår gamla scart-prydda-Sagem-Box med 80GB HD är ljusår stabilare, och den är långt från stabil. (missar inspelningar, spelar bara in någon minut på en inspelning, hänger sig någon gång i veckan osv.)

Redigerat av twebbas, 26 november 2011 - 19:13.

Postad 26 november 2011 - 18:21

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

... (förutom den intryckta usbn, men det är ju inte boxens fel förmodligen)

Min front usb ser också lite off ut, som om den sitter för lågt i förhållande till hålet i chassiet.

edit:

men inte alls som twebbas ser ut. Hur klarade den där QC'n (om dom nu har någon...) ???

Redigerat av dmr, 26 november 2011 - 18:46.

Postad 26 november 2011 - 19:01

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Min front usb ser också lite off ut, som om den sitter för lågt i förhållande till hålet i chassiet.

edit:

men inte alls som twebbas ser ut. Hur klarade den där QC'n (om dom nu har någon...) ???

Ja. Det verkar ju konstigt att de inte märker sånt. I övrigt syns inte ett enda märke på boxen någonstans. Har synat den väldigt väldigt noga. Men det kan ju finnas defekter under skalet som jag inte kan se.

Kan du använda din USB i fronten förrresten, dvs plugga i något? Den är tydligen deaktiverad, men tänkte mest OM du kan plugga i något (för ev framtida bruk) med tanke på att du skrev att din usb ser lite off ut. Kanske är fler boxar som levererats där usbn framtill inte är riktigt 100 placerad menar jag.

Min går det klart inte på utav förståliga skäl. ;)

Redigerat av twebbas, 26 november 2011 - 19:18.

Postad 26 november 2011 - 19:10

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Ja. Det verkar ju konstigt att de inte märker sånt. Kan du använda din USB i fronten, dvs plugga i något? Min går det klart inte på utav förståliga skäl. ;)

Jag kan ansluta en USB enhet både fram och bak rent fysiskt men jag tror inte boxer implementerat något som helst stöd för USB enheter ännu.

Postad 26 november 2011 - 19:29

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Jag har precis kopplat in min box. Kan berätta att Cardcaster funkar ihop med boxen. Det jag däremot direkt märkte var som flera skrivit att den är seg i epg:n. Sådan seghet i produkter borde aldrig komma ut till konsumenter. Hittills har den inte hängt sig, men man vet aldrig. Jag har inte lyckats att få boxen att skala 4:3-sändningar till 16:9 och utdragen bild. Jag undrar var samhället är på väg. Är det bara Apple som kan få ut produkter utan att man får acceptera seghet, hängningar och dåliga användarupplevelser? När Boxer inte ens tar en nästan 45° snedvriden USB som fel så är det åt h**v**e!

Postad 26 november 2011 - 19:37

djdave
  • djdave
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag beställde min box via Boxer, och jag fick den efter ganska exakt en vecka.

Förutom som redan nämt att den är seg i menyer och i EPG, så fungerar både play och hyra film bra. Men det som stör mig mest är att när jag via fjärrkontrollen stängt av boxen så stängs den av korrekt, och visar datum och tid, men efter ca en timme så stängs den av helt och hållet och ingenting visas på displayen. När jag då sätter på den så står det boot, och sen tar det ett jäkla tag innan det går att titta på tv. Och när den väl är igång igen beter den sig jättekonstigt, det går inte att ändra volymen, utan då byter den kanal, och trycker jag in någon kanal via siffrorna så går den alltid till tv6 fast jag t.ex. väljer Svt 1. Stänger jag av boxen och sen sätter på den igen så fungerar den korrekt igen.

Jag kan inte ha det som nu att boxen bootar om efter att jag har stängt av den. Så jag hoppas verkligen att utlovad uppdatering gör susen gällande det samt segheten i menyer och EPG.

Postad 26 november 2011 - 20:39

Zipped
  • Zipped
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Mina erfarenheter, fick Pace boxen igår och har kört i ett dygn. Tidigare box en Sagem box mpeg4 med 250 GB hårddisk, 3 år gammal, blixtsnabb och stabil jämfört med det här skrotet, Har uppdaterat programvaran och det var ett äventyr i sig, när nedladdningen var klar så kom det upp en ruta som frågade om jag ville starta om för att installera eller välja att göra det nästa gång jag startar om boxen. Jag försökte välja ok för att starta om men inget hände, boxen var låst. Fixade sig genom att dra ut strömkabeln och sedan började uppdateringen...

Generellt
Pace boxen är så seg så att man hinner trycka flera gånger på byta kanal sedan är det en fördröjning så den byter kanaler i 10 sekunder efteråt.

Knappt märkbar skillnad på bildkvalitet mellan t.ex SVT1 HD jämfört med SAGEMboxen och SVT1 SD, inte värt det!

Vid installationen valjde vi att hoppa över föräldrakontrollern och det går sedan inte att titta på t.ex Canal+ då du blir promptad att ange lösen men det går inte att komma förbi detta.

Pausa och Spola i program
Vi gjorde en paus som vi ofta brukar då maten är klar för att sedan fortsätta titta efter 30 minuter men då hade boxen låst sig och det var strömkabeln som gällde för att komma vidare och ett missat slut på ett program.

Försöker spola tillbaka i ett program men då kommer bara en ruta upp som säger att jag måste ha tittat i minst 9 sekunder innan jag kan spola tillbaka, jag har tittat i minst 15 minuter och det funkar inte

Timerinspelning
Gick in i Guiden och gjorde 3 bokningar av inspelningar för ikväll, ett program har den inte gjort som säkert har att göra med att vi fick dra ur strömkabeln då den låste sig vid matpausen. Ser i guiden att de andra 2 bokningarna ligger kvar så vi får se om det funkar senare.

ONDemand/Appar
Ja vad skall jag säga, generellt väldigt segt och det tog 15 minuter att försöka skriva in användarnamn och lösenord i Picasa pga det dåliga gränssnitte ocht att det var segt. När man rullar med hjulet på fjärren så är det en sådan fördröjning att du redan har rullat förbi de bokstäver som du vill använda... När du sedan kommer in i Picasa för att titta på ditt webalbum så är det en stor besvikelse, bilderna är pyttesmå och fyller endast upp bilden till 40% och det är s...e...g...t att bläddra

Orkar inte mer nu utan har nu besämt mig för att skicka tillbaka den. Kan bara hålla med alla här i forumet om att det är en stor besvikelse och inte en färdig produkt. Tänk om Volvo skulle sälja bilar som var halvfärdiga och hänvisa till att backen eller blinkers blir tillgänglig vid nästa service !!!

Blir ett samtal till Boxer på måndag där jag vill lämna tillbaka och ångra mitt köp. Trodde jag skulle få en produkt för 2011 men detta är många år tillbaka i utvecklingen.

Edit,
Glömde säga en positiv sak om Boxer, beställningen gick fort. Beställde på nätet på måndag och boxen var på plats på fredag :-)

Edit2
Glömde nämna att texttv är bara att glömma, väldigt seg och den bara in någon sida i taget. Konstigt att det skall behöva vara så år 2011 då kostnad för minne inte kan vara problemet.

Då det gäller OnDemand, skaffa en Boxee box istället, snabb, trådlös, full HD, du kan lägga till egna bilder och filmer. Du får hela SVT PLAY i HD utan kostnad, samt tillgång till alla andra Playkanaler (via VPN kan du även kolla in Amerikanska och Brittiska play-kanaler

Edit3
Då har jag varit i kontakt med Boxer och skall skicka tillbaka den. Visar sig att de även skall ha tillbaka det nya kortet vilket gör att vi blir utan TV till de har fått tillbaka boxen och registrerat det gamla kortet igen. Är det konstigt att de tappar massor av kunder ?

Edit4
Har fortfarande inte fått tillbaka betalkanalerna på kortet, har gått 4 dagars sedan jag returnerade boxen. Nu säger kundtjänst att jag INTE skulle ha skickat tillbaka det nya kortet som kundtjänst sa när jag returnerade boxen. Nu har dom tydligen aktiverat kortet igen men det kan ta upp till 24 timmar innan det funkar igen.
Verkar var ganska kaotiskt kring Ondemand, synd på de i kundtjänst som skall sitta och försvara en sådan dålig produkt som inte ens är teknisk testad. Har dom ingen testgrupp som godkänner innan det släpps?

Redigerat av Zipped, 03 december 2011 - 14:38.

Postad 26 november 2011 - 20:47

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Vid installationen valjde vi att hoppa över föräldrakontrollern och det går sedan inte att titta på t.ex Canal+ då du blir promptad att ange lösen men det går inte att komma förbi detta.

Default -koden är 1357 vilket står i on demand manualen sid 23. Funkar den inte rakt av så återställ under inställningar, behörighet.

Redigerat av dmr, 26 november 2011 - 20:49.

Postad 26 november 2011 - 21:02

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
Testar precis ljudet. Kopplat hdmi från boxen till tvn (Samsung C675). Optisk kabel från tvn till recievern. Plockar ut ljudet från tvn till recievern utan problem. (efter inställning i tvn. extern högtalare), fall någon undrar.
Ljudet är lite lägre än normalt, men det fungerar. Dock inget DTS eller DD precis som man nämnt tidigare i tråden. Men vill man bara ha lite extra ljud så.. Blir nog till att koppla mellan boxen och recievern oxå.

Lite synd. Men men.

Redigerat av twebbas, 26 november 2011 - 21:07.

Postad 26 november 2011 - 21:07

dmr
  • dmr
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Ljudet är lite lägre än normalt, men det fungerar.

Har du maxat volymen i boxen? Blev förvånad över att den inbyggda volymkontrollen påverkade nivån på ljudet via HDMI.

Postad 26 november 2011 - 21:07

Zipped
  • Zipped
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Default -koden är 1357 vilket står i on demand manualen sid 23. Funkar den inte rakt av så återställ under inställningar, behörighet.

Tack, det hjälpte :-)

Postad 26 november 2011 - 21:10

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Har du maxat volymen i boxen? Blev förvånad över att den inbyggda volymkontrollen påverkade nivån på ljudet via HDMI.

Helt rätt. Ökar man volymen på boxen (med boxens fjärrkontroll) ökar även volymen i högtalarna.

Skumt. Men men. Jag tar tillbaks det där om låg volym då då. Tack för tipset. ;)

Uppdatering.
Zappade mellan kanaler och landade på 2 1/2 men på TV3HD. Då händer något märkligt. Texten med kanalvalet och vad som går visas just nu på den kanalen kommer upp precis som det alltid gör innan själva bilden kommer.. Fast det kommer ingen bild. Texten bara blinkar som besatt. Och blinkar en bra stund, ca 20 sekunder. Sedan blir texten statisk, men någon riktig bild får jag inte...

Försöker ändra kanal eller stänga av boxen med fjärren. Det går givetvis inte..
Trycker framme på boxen på on/off -knappen. Texten ändras till boot. På tvn är det samma statiska text med info om kanal och vad som går där just nu.

Lösning?? Gissa... Jepp, Ni gissade rätt. Ut med strömkabeln bak på boxen och i med den igen.
Hoppas någon representant för Boxer läser den här tråden så alla problem uppmärksammas.
Nu behövs nämligen en bra mjukvaruuppdatering för att komma till bukt med problemen.

En positiv sak i allt detta är att jag testade spela in lite on-the-fly så att säga och det fungerade bra. Testade pausa mitt i en film och kom tillbaks 10 minuter senare och fortsatte titta. Inga problem där heller.

Redigerat av twebbas, 26 november 2011 - 22:08.

Postad 26 november 2011 - 22:07

Gillygirl
  • Gillygirl
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Min box blev massvis bättre när jag uppgraderade till ny mjukvara idag. Nu funkar inspelningar och VOD jättebra. Fortfarande seg EPG, så det måste Boxer göra nåt åt. Sen har jag upptäckt att det går att slå av funktionen att boxen stänger av sig själv ibland. Så slipper man att den bootar om varje gång man lämnat den ett tag. Tycker att den är bra mycket bättre än vad ni andra verkar tycka.

Postad 27 november 2011 - 00:03

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Min box blev massvis bättre när jag uppgraderade till ny mjukvara idag. Nu funkar inspelningar och VOD jättebra. Fortfarande seg EPG, så det måste Boxer göra nåt åt. Sen har jag upptäckt att det går att slå av funktionen att boxen stänger av sig själv ibland. Så slipper man att den bootar om varje gång man lämnat den ett tag. Tycker att den är bra mycket bättre än vad ni andra verkar tycka.

Hade nästan glömt bort att någon i tråden nämnde en uppdatering av boxens mjukvara som bla skulle fixa segheten som skulle komma nu på måndag. Kanske fixar lite annat strul också. Har sett lite på tv nu och spelat in lite osv. Inga frysningar/hängningar... vilket får ses som väldigt positivt.

Redigerat av twebbas, 27 november 2011 - 17:55.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.