![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
7 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
Postad 01 februari 2012 - 06:36
Postad 01 februari 2012 - 09:32
Den hänger med centrum ca 11 cm ifrån väggen och kan svängas ett antal grader åt båda håll.
.
Postad 01 februari 2012 - 09:42
Postad 01 februari 2012 - 10:19
Postad 01 februari 2012 - 10:33
Alla låter. Det är hur nära du lyssnar som avgör hur "tyst" teven är.
Isf kan jag inte höra de ljudet alls..vilket jag vet att jag kan men iaf.. jag hör inte något ens om jag har huvudet emot tvn framsida som baksida.. kanske är fel på min?

Postad 01 februari 2012 - 10:36
Alla låter. Det är hur nära du lyssnar som avgör hur "tyst" teven är.
Ja, jag vet, men problemmet måste begränsas till störande (o)ljud, eller.
.
Postad 01 februari 2012 - 10:43
Isf kan jag inte höra de ljudet alls..vilket jag vet att jag kan men iaf.. jag hör inte något ens om jag har huvudet emot tvn framsida som baksida.. kanske är fel på min?
Dags och skölja öronen? Det är nog inte fel på din. Du måste ha huvudet på rätt plats, vid rätt ventilationshål bara. Och så ska det naturligtvis vara dödstyst i rummet.

Postad 01 februari 2012 - 11:55
Dags och skölja öronen? Det är nog inte fel på din. Du måste ha huvudet på rätt plats, vid rätt ventilationshål bara. Och så ska det naturligtvis vara dödstyst i rummet.
All ventilation avstängd, liksom kyl & frys. Trafiken minimal, kl 03:00. Vindstilla.
Det gäller att bjuda till..
.
Redigerat av Unregistered33b3a508, 01 februari 2012 - 11:56.
Postad 01 februari 2012 - 12:46

Hade min bara låtit om jag satt öronen mot baksidan så hade jag varit skitnöjd, men mina 2 har jag hört från 3 meters avstånd och med ljud från mina Kef högtalare igång på normal TV volym :/
Funderar på att testa sätta min på tv-bänken och se om det hörs nu då med, just nu sitter den väggmonterad med ca 5-7cm från väggen.
Postad 01 februari 2012 - 15:13
Postad 01 februari 2012 - 16:16
Beklagar alla som har erhållit problemapparater.
.
Postad 01 februari 2012 - 19:00
All ventilation avstängd, liksom kyl & frys. Trafiken minimal, kl 03:00. Vindstilla.
Det gäller att bjuda till..
.
Du har verkligen haft tur med din teve. Min saknar dubbelglas framme och knirrar på beronde hur man vänder öronen..he he. Dessutom går ju ljudet framåt på min teve. Ja ja..jag är rätt nöjd ändå.
Postad 03 februari 2012 - 07:14
Min andra GT30 låter mindre än den första och det känns dumt att åka till elgiganten ännu en gång och begära ett byte av TV.
Mailade även Panasonic angående buzzing bekymmerna och får som svar att "buzzing upp till 3-4 meter är vanligt och acceptabelt från våran sida".
Postad 17 februari 2012 - 12:37
Postad 17 februari 2012 - 17:15

Redigerat av Unregisteredbf63d3ba, 17 februari 2012 - 17:15.
Postad 10 mars 2012 - 21:02
Har inte så stor koll, men rent tekniskt: Borde en tunnare plasma (som dagens modeller) buzza mer än en tjock (runt 10cm)?
Känns dock surt att köpa en äldre modell, men bilden må vara hur bra som helst; buzzar den så går den fet-bort....
Postad 08 maj 2012 - 07:59
Buzzning, textremsor som rör sig med hastiga bakgrunds rörelser, rosa skimmer, comhems ca modul funkar inte, kanske kastar ut skiten från balkongen snart, Panasonic fick ett litet arg mail idag ...
Postad 18 maj 2012 - 06:33
Är det till återförsäljaren eller direkt till Panasonic?
Min tv har buzzat sedan jag köpte den men jag kände jag kunde leva med det.
Buzzningen har dock blivit värre med tiden och det är enerverande när frekvensen går upp och ner beroende på ljusheten i bilden.
Sen har jag lite problem som jag inte vet hur jag ska förklara det.
Bilden pulserar och flimrar lokalt vid randiga mönster. Tex när det är staket, många fönster i ett höghus, randig skjortor osv. Någon med samma bildproblem?
Börjar känna att för 22k så borde man klaga på de här sakerna.
Redigerat av zyntax81, 18 maj 2012 - 07:40.
Postad 18 maj 2012 - 17:24
Ni som haft tvn en längre tid (köpte min 55VT30 i november). Hur gör man för att klaga?
Buzzningen har dock blivit värre med tiden och det är enerverande när frekvensen går upp och ner beroende på ljusheten i bilden.
Bilden pulserar och flimrar lokalt vid randiga mönster. Tex när det är staket, många fönster i ett höghus, randig skjortor osv. Någon med samma bildproblem?
Hmm hoppas jag nu inte gjort bort mig helt!!!
Jag har just beställt en VT30.. om jag nu skulle få liknande problem som dig,, visst borde det då gå på garantin ?
D vs att det borde finnas en viss decibel "gräns", där panasonic fixar den eller byter ut den ?
samma borde gälla de vibrerande ränderna
Redigerat av Manjola, 18 maj 2012 - 17:25.
Postad 20 maj 2012 - 12:28
Kolla på fönstren på vänstra byggnaden.
Är det här moire effekt?
Har ni andra så här?
http://www.youtube.c...be_gdata_player
Postad 20 maj 2012 - 13:59
Har försökt filma problemet med iPhone. Nu spelar den in i 30 fps så det flimrar en del men effekten syns rejält ändå.
Kolla på fönstren på vänstra byggnaden.
Är det här moire effekt?
Har ni andra så här?
http://www.youtube.com/watch?v=pVcuz2XmDYQ&feature=youtube_gdata_player
Men shiiit, det där MÅSTE ju gå på garanti!.. det var ju inte så att det var en "liten" detalj.. Jag hade blivit lack om det var vilken ny tv som helst, men det här är ju en toppmodell !
Postad 30 maj 2012 - 06:37
Gå in på panasonic hemsida och titta under support, där har du deras service partners och kontakta dem, butiken och panasonic central kommer ändå be dig kontakta dem...Ni som haft tvn en längre tid (köpte min 55VT30 i november). Hur gör man för att klaga?
Postad 15 juni 2012 - 02:35
Postad 20 juni 2012 - 12:45
"Jag har nu långtestat din apparat och även jämfört med annan apparat och den surrade lika mycket, om inte mer. Beträffande undertexter har jag varit i kontakt med Panasonic och det går inte att åtgärda. Jag har växlat mellan analog och digitalmottagning utan att några kanaler försvinner. Rosa skimmer har jag inte sett. Som jag sa tidigare rekommenderar Panasonic CA-modul Conax Technicrypt. P.g.a detta får jag tyvärr inget godkännande angående utbyte/kreditering.
Vi kommer därför att återlämna din TV."
Postad 21 juni 2012 - 12:26
Postad 09 augusti 2012 - 09:49
NÖTTER !!! 3 gången de försöker göra något, på minde än 5 mån har den vart borta typ 2 mån på service ....
"Jag har nu långtestat din apparat och även jämfört med annan apparat och den surrade lika mycket, om inte mer. Beträffande undertexter har jag varit i kontakt med Panasonic och det går inte att åtgärda. Jag har växlat mellan analog och digitalmottagning utan att några kanaler försvinner. Rosa skimmer har jag inte sett. Som jag sa tidigare rekommenderar Panasonic CA-modul Conax Technicrypt. P.g.a detta får jag tyvärr inget godkännande angående utbyte/kreditering.
Vi kommer därför att återlämna din TV."
haft den hos service verkstaden sen 21 maj, förra veckan fick jag besked om att få en ny vt50 ist...
Redigerat av freggz, 09 augusti 2012 - 09:49.
Postad 13 september 2012 - 14:32
haft den hos service verkstaden sen 21 maj, förra veckan fick jag besked om att få en ny vt50 ist...
VT50 är som en helt ny TV, knäpptyst, stabilbild, inget flader eller släpningar m.m. mycket inponerad!
SYnd att det gjort om den gedigna fjärrkontrollen till en tråkig plastdosa med fula knappar á 80-tal
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar