Samsung ES8000 40" LED TV - UE40ES8000
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung ES8000 46" LED TV - UE46ES8000
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung ES8000 55"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung ES8005 46"
(TV)
|
5
|
(22)
|
Inga priser | |
Samsung ES8005
(TV)
|
5
|
(28)
|
Inga priser | |
Samsung ES8005 65" TV - UE65ES8005
(TV)
|
5
|
(6)
|
Inga priser | |
Samsung ES8000 60" LED
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 27 December 2012 - 07:17
Finns ingen anledning att vara rädd för clouding eftersom det är något som kan masseras bort (försiktigt) med en fiberduk som medföljer med tv:n.Fan nu är man lite rädd för clouding osv beställde es8005/55 trodde jag gjorde ett bra köp hoppas det. Vad jag har läst och hör om denna serien är att den e väldigt bra. Har tittat på youtube och andra forum och visat att den är klockren, så som jag har fattat så har alla tv för och nackdelar. Och en sak e säker den e fortfarande ny och förbättras mer och mer. Det är som allt annat som är nytt tex operativ sys mobil tel osv.Det förbättras med åren.
Postad 29 December 2012 - 16:42
Postad 30 December 2012 - 14:52
Postad 30 December 2012 - 15:34
Postad 30 December 2012 - 16:01
Postad 04 January 2013 - 20:07
Jag försöker få in mina kanaler med en CAmodul men på alla kanaler utom 1,2,4 och 6 får jag "Kodad Signal".
Har pratat en stund med COMHEMs kundtjänst och vi försökte felsöka på en massa sätt men lyckades inte få ordning på det. Det slutade med att han kopplade mig till Samsungs support så att vi skulle felsöka vidare, men jag kunde inte välja till rätt avdelning på min mobil av någon anledning...
Är det någon som har haft liknande problem? Isf hur löste ni det? Jag är evigt tacksam för svar!
Postad 04 January 2013 - 20:12
Postad 04 January 2013 - 20:17
Du får nog se över din internet uppkopplingNågon mer som kört Samsungs-App för Netflix och reagerat på den dåliga bildkvalité som verkar sändas ut. Körde en del HD-material som knappt höll SD-kvalité
Jag har mycket bra HD kvalité med netflix
det finns trådar för bådaEnligt någon hemsida ska det ligga på 79kr/mån, precis som för Netflix. Återigen en fråga, någon som har erfarenhet av HBO? Vilket är bättre, Netflix eller HBO?
Använd sökfunktionen
Postad 04 January 2013 - 21:37
. Ialla fall fick jag hjälp till slut och en grej som du kan kolla är om CA modulen rapporterar OK eller inte. Tryck följande efter varandra ( inte trycka ner dom samtidigt ) MUTE 2 4 7 EXIT. Då får du status på ca modulen.
Hej!
Hur löste dem det då?
Tack som fasiken för statusknepet, det visade iaf att min Ca modul fungerade och att tvn kände av den.
Postad 04 January 2013 - 21:40
Postad 06 January 2013 - 22:34
Postad 07 January 2013 - 09:19
Min es8005 visar kodad signal då den inte hittar modulen alls, det e säkert fel på tv:n då jag byte modul men problemet löste inte sig, kommer byta tv:n så fort närmaste Elgiganten får in på lager igen
Då sitter vi i samma båt du och jag! om du slår mute+2+4+7+exit, vad säger tvn då? Håll gärna kontakten med mig om detta, så hör jag av mig hur jag löste det (om jag nu gör det). Har du testat modulerna i någon annan tv?
Postad 07 January 2013 - 13:27
Postad 08 January 2013 - 14:23
http://www.samsung.c...5UXXE-downloads
Släppt igår. Jag uppdaterade min igår kväll från 1005 något till vad jag tror var 2003.1 har sedan dess försökt hitta en changelog på firmwares, någon som har bra tips på vart man kan hitta detta?
Ska prova och se om jag kan instalelra denna ny firmware ikväll, inte för att jag ahr en aning om vad den gör....
Postad 13 January 2013 - 17:15
Hej!
Hur löste dem det då?
Tack som fasiken för statusknepet, det visade iaf att min Ca modul fungerade och att tvn kände av den.
Det kan vara så att modul hållaren är trasig, MUTE 2 4 7 EXIT svarar även OK om denna är trasig. Ring samsung supporten och be dom komma och byta den. (känt fel)
Redigerat av topboy, 13 January 2013 - 17:16.
Postad 14 January 2013 - 02:20
Då sitter vi i samma båt du och jag! om du slår mute+2+4+7+exit, vad säger tvn då? Håll gärna kontakten med mig om detta, så hör jag av mig hur jag löste det (om jag nu gör det). Har du testat modulerna i någon annan tv?
Jag fixa de me att försöka massera in den typ o trycka hårt in
Postad 14 January 2013 - 10:43
I går provade jag 3D, körde en högupplöst version av Dredd (1080p, cirka 10 gb i storlek), körde den genom Plex appen
och visades i letterbox. Pillade lite med inställningar och ställde ner bakgrundsljus och viss blev det bättre men fortfarande mycket ljusgenomsläpp i alla 4 hörn. Är det normalt att det släpper igenom så mycket mer ljus i 3D, bör man undvika letterbox format i 3D?
Även om andra filmer visas i letterbox så har jag då mer eller mindre ingen bleeding/clouding/flashlightning eller vad det nu kallas och svart är svart i kanterna.
Tacksam för in-put.
Postad 14 January 2013 - 11:05
Vet inte om detta är rätt tråd men jag provar här. Har en UE55ES8005 som jag är överlag nöjd med, efter lite pill i inställningar så har jag minimalt med Flashlighting och clouding i både standard och film läge.
I går provade jag 3D, körde en högupplöst version av Dredd (1080p, cirka 10 gb i storlek), körde den genom Plex appen
och visades i letterbox. Pillade lite med inställningar och ställde ner bakgrundsljus och viss blev det bättre men fortfarande mycket ljusgenomsläpp i alla 4 hörn. Är det normalt att det släpper igenom så mycket mer ljus i 3D, bör man undvika letterbox format i 3D?
Även om andra filmer visas i letterbox så har jag då mer eller mindre ingen bleeding/clouding/flashlightning eller vad det nu kallas och svart är svart i kanterna.
Tacksam för in-put.
Jag har tittat på en del 3D film och har också uppmärksammat det samma. Har pillat en del och insett att jag nog blir tvungen att vänja mig. Tycker dock att det är bättre när filmen inte fyller hela bilden då ljussläppet i det fallet inte påverkar "filmytan".
/micke
Postad 14 January 2013 - 11:10
Postad 24 January 2013 - 09:09
Uselt att något strular efter bara en vecka !
Postad 30 January 2013 - 11:17
/Peter
Postad 30 January 2013 - 13:58
Spelade upp film via DLNA igår och Film lägena var gråa, dvs det gick inte att ändra inställningen.
Vad gör filmlägena med bilden egentligen? Har alltid kört på Auto2, men jag vet egentligen inte varför.
Postad 31 January 2013 - 12:04
Postad 05 February 2013 - 18:48
Postad 08 February 2013 - 17:10
Jag har installerat den senaste firmware men är osäker på om jag ser några förbättringar, har dock inte gjort någon reset av bildinställningar som verkar krävas för att dra fördel av det.
Någon här med några erfarenheter? Krävs det en reset för att dra fördel av förbättringar in ny fw?
Postad 08 February 2013 - 17:36
Postad 08 February 2013 - 18:24
Ska inte svära på det, men någon reset är jag till 99% säker inte behövs för att nya funktioner och förbättringar ska aktiveras.Någon här med några erfarenheter? Krävs det en reset för att dra fördel av förbättringar in ny fw?
Vid en av de senare uppdateringarna hade man fixat till att Smart Hub laddades sjukt mycket snabbare än förut, vilket märkes direkt efter att TV:n startade om efter uppdateringen.
Postad 08 February 2013 - 19:41
Ska inte svära på det, men någon reset är jag till 99% säker inte behövs för att nya funktioner och förbättringar ska aktiveras.
Vid en av de senare uppdateringarna hade man fixat till att Smart Hub laddades sjukt mycket snabbare än förut, vilket märkes direkt efter att TV:n startade om efter uppdateringen.
Stämmer att smarthub update inte krävde reset men denna update sägs förbättra bildkvalitet och då pratas det om en reset för att dra fördel av den.
Dock trevligt att det händer något, ser fram emot lite mer detaljer runt vad evolution kit kommer göra
Postad 09 February 2013 - 10:50
Har du någon länk till var det "pratas om en reset för att dra fördel av den"?Stämmer att smarthub update inte krävde reset men denna update sägs förbättra bildkvalitet och då pratas det om en reset för att dra fördel av den.
Dock trevligt att det händer något, ser fram emot lite mer detaljer runt vad evolution kit kommer göra
Postad 09 February 2013 - 18:24
Har du någon länk till var det "pratas om en reset för att dra fördel av den"?
Ja, det jag länkade till tidigare, tråden är monster lång men på denna sida vet jag att det näms, du får nog läsa framåt en bra bit och kanske bakåt. Många verkar ha gjort en factory reset och andra en reset av bild inställningar: http://www.avsforum....rs-thread/11190
Låt oss veta vad du tror, jag har inte gjort någon reset ännu, lite för lat för det....
Redigerat av cmannen, 09 February 2013 - 18:25.
Postad 11 February 2013 - 02:34
Postad 11 February 2013 - 05:34
Är ES8005 en bra tv om man ser mycket på ishockey? Hänger den med bra?
Varför i hela friden skulle teven inte hänga med i hockey?! Gör den inte det kan ni kallt räkna med att det är många fluff-funktioner igång.
Postad 11 February 2013 - 09:11
'En fråga till er samsung tv ägare, fick ni också med en Galaxy Tab 2 7.0? Isåfall använder ni det eller sålde på blocket för en mindre slant precis som alla andra hat gjort? Jag undrar nämligen om den är värd att behålla, kommer den till nytta för samsung tvn?
Du kan tex köra samsung smart view och på så sätt kolla tv i plattan via wifi (samt byta kanal etc).
Jag köpte en samsung tab 2 7 enkom för detta (fick alltså inte ngn med) bara för att kärringen ska kunna kolla tv när jag lirar xbox :-)
Postad 12 February 2013 - 19:25
Du menar alltså att man kan överföra bilden från tvn till surfplattan?'
Du kan tex köra samsung smart view och på så sätt kolla tv i plattan via wifi (samt byta kanal etc).
Jag köpte en samsung tab 2 7 enkom för detta (fick alltså inte ngn med) bara för att kärringen ska kunna kolla tv när jag lirar xbox :-)
Postad 12 February 2013 - 22:07
Postad 13 February 2013 - 12:58
Du menar alltså att man kan överföra bilden från tvn till surfplattan?
Japp ta screenshots etc du kan även få in valfri HDMI ingång så tex kan du få upp xbox/ps3 på plattan när du lirar (om man nu tycker det är kul iofs enkelt sätt att ta screenshots från spel och liknande om man vill)
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 13 February 2013 - 13:00.
Postad 13 February 2013 - 19:22
Jag antar att man även kan använda den som tangentbord, är det nordisk då? Ursäkta om jag ställer många frågor, men att överföra bild från tv till platta, krävs det kabel för det?Japp ta screenshots etc du kan även få in valfri HDMI ingång så tex kan du få upp xbox/ps3 på plattan när du lirar (om man nu tycker det är kul iofs enkelt sätt att ta screenshots från spel och liknande om man vill)
Postad 13 February 2013 - 23:22
Jag antar att man även kan använda den som tangentbord, är det nordisk då? Ursäkta om jag ställer många frågor, men att överföra bild från tv till platta, krävs det kabel för det?
Har inte testat den som tgb då jag har ett separat tgb till tvn (har inte kollat om funktionen finns heller).
Men för att överföra bild så krävs det bara att tvn och plattan är anslutna till samma nätverk (tex wifi)
Postad 15 February 2013 - 03:12
Okej, vad bra. Då borde det inte bli några problem för mig, däremot tänkte jag på att skaffa mig ett tangentbord speciellt för tvn, vad tycker du om denna?Har inte testat den som tgb då jag har ett separat tgb till tvn (har inte kollat om funktionen finns heller).
Men för att överföra bild så krävs det bara att tvn och plattan är anslutna till samma nätverk (tex wifi)
https://www.prisjakt...t.php?p=1365367
Det enda som stör mig är en recension som påstår att detta tangentbord inte fungerar till andra appar på tvn som till exempel skype, fb etc.. Någon som har svar på min "lilla" nyfikenhet?
Postad 15 February 2013 - 08:40
Okej, vad bra. Då borde det inte bli några problem för mig, däremot tänkte jag på att skaffa mig ett tangentbord speciellt för tvn, vad tycker du om denna?
https://www.prisjakt...t.php?p=1365367
Det enda som stör mig är en recension som påstår att detta tangentbord inte fungerar till andra appar på tvn som till exempel skype, fb etc.. Någon som har svar på min "lilla" nyfikenhet?
Funderade på det tgb själv itag men valde ett billigt kompakt tgb med inbyggd styrkula, det du länkar till är säkert bättre än mitt och precis som du säger så kan (är det enligt vissa utsagor) det nog vara kompatibilitetsproblem i vissa appar som inte känner av tgb.
Jag har tyvärr inte testat skype, fb etc så vet inte om det lirar.
Postad 15 February 2013 - 10:16
Någon annan här som har problemet att TV'n tappar nätverksdestinationerna (de utdelade katalogerna)? TV'ns internetuppkoppling funkar klockrent, bara "Allsharen" som strular.
Vad/hur har ni gjort för att råda bor på det? Några tips? Inställning i router, dator eller tv?
I mitt fall är nätverket enkelt. Min TV och laptop är trådlöst ansluten till en D-Link 655 router. Min stationära dator är trådbunden till 655'n.
Det verkar som att när TV'n startas om så återkopplas de utdelade mapparna. Har dock inte bekräftat detta genom upprepade tester.
Postad 21 February 2013 - 10:40
Men hur tvingar jag bilden till widescreen tvkanalerna?
Postad 21 February 2013 - 15:34
Hur fick du bort den?Blir mer och mer nöjd cloudingen har försvunnit
Men hur tvingar jag bilden till widescreen tvkanalerna?
Postad 23 February 2013 - 14:06
Postad 24 February 2013 - 14:36
Om du laddat hem appen nyligen (eller senaste halvåret) till samsung paddan så fungerar det nog inte med dualview man behöver en äldre version som inte längre finns tillgänglig på market, PMa så kan jag fixa en länk till dig till en äldre version som funkar.Är det någon som fått dual tv att fungera på en ue46es8005? Har kört med smart view appen på både ipad 2 och medföljande samsung plattan. Prövat med att ansluta till samma nätverk och direct connecta till tvn. Det fungerar att använda som fjärr men till tv bilden så hittar den inte något nätverk eller kan ej ansluta till nätverk.
För Iphone/Ipad så funkar det iaf för mig med appen som ligger på Itunes (dock bara okodade kanaler så egentligen är den iofs värdelös).
Postad 24 February 2013 - 16:25
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Hackar och stänger av sig själv
3 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?