Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 06 November 2013 - 17:48.
Pioneer 2012 high-end AV receivers SC-LX86, SC-LX76, SC-LX56 & SC-2022
Pioneer SC-LX56
(Förstärkare)
|
3
|
(5)
|
Inga priser | |
Pioneer SC-2022
(Förstärkare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Pioneer SC-LX86
(Förstärkare)
|
6
|
(8)
|
Inga priser | |
Pioneer SC-LX76
(Förstärkare)
|
5
|
(2)
|
Inga priser |
Postad 06 November 2013 - 17:47
Postad 06 November 2013 - 18:06
Postad 06 November 2013 - 18:26
Nu har ju LX86 redan en 32-bitars DAC.Det är väl den bästa dacen på marknaden på papperet.
Den har bättre signal/brus förhållande bla. klarar av högre db etc. tillverkningen håller absolut högsta klass och noggranhet.
För att få all information så får du läsa på tillverkarnas hemsidor och jämföra specar rent tekniskt.
När jag gick från BurrBrowns topmodeller i 24bit till deras 32bit modeller, tyckte jag att detaljupplösningen på tex DTS HD etc blev bättre, placebo eller inte? men jäklar vad detaljerat allt blev.
.
Då gällde det en Onkyo 5009 gentemot en Yamaha 3020, plus lite lägre modeller med 24bits i Onkyos sortiment.
Oppo 105 har ju oxå denna dac, och den maskinen är ju sjukt välljudande.
Nyfiken på vad för typ det är dock, så man kan jämföra papperna.
Postad 06 November 2013 - 18:34
Gjorde slag i saken och beställde en Pioneer SC-LX76. Har haft en Pioneer LX72 hemma lät bra med mina Canton högtalare. Enda jag är lite orolig för är att det kanske blir svårt att trimma in min SVS bas.
Om du inte får det att unka med din SVS. .. så kan du ju sälja den till mig
Postad 06 November 2013 - 19:21
Postad 09 November 2013 - 11:20
Man kan höra högt trafobrum från den vilket jag anser inte är acceptabelt. Mycket störande vid lyssning på musik och tysta partier i filmer.
Kan tillägga att det verkar vara en fläkt som är igång hela tiden.
Har också vibrationer i chassit, tyder på att fläktljudet eller trafobrummet påverkar chassit. Ljudet försvinner när jag lyfter upp receivern från bänken den står på. Detta tyder på dålig ihopsättning.
Har aldrig haft sådan probelm med min Denon eller tidigare receivers som t.ex. några Onkyo elller Pioneer LX72.
Har mailat Hembiobutiken och hoppas på en smidig lösning. De brukar vara bra att göra med vad jag hört.
I värsta fall så får man väl ångra köpet och betala returfrakt vilket är ok för mig.
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 10 November 2013 - 16:28.
Postad 09 November 2013 - 14:07
Trist, något trafobrum finns inte på min 86, däremot en tyst fläkt men den hörs ej...Fick hem min Pioneer LX76 igår, Mycket besviken, receivern redan nerpackad för retur.
Man kan höra högt trafobrum från den vilket jag anser inte är acceptabelt. Mycket störande vid lyssning på musik och tysta partier i filmer.
Kan också tillägga att det verkar vara en fläkt som är igång hela tiden.
Har aldrig haft sådan probelm med min Denon eller tidigare receivers som t.ex. några Onkyo elller Pioneer LX72.
Har mailat Hembiobutiken och hoppas på en smidig lösning. De brukar vara bra att göra med vad jag hört.
I värsta fall så får man väl ångra köpet och betala returfrakt vilket är ok för mig.
Postad 09 November 2013 - 17:20
Löjligt nöjd med min
Postad 09 November 2013 - 17:40
Postad 09 November 2013 - 18:07
Den satte mina frontar å center som large?!
Hur gör man för att kopiera en mcacc kalibrering till en annan memory för att pilla på lite själv?
Finns det nånstans på nätet där det är en förklaring på alla saker man kan ändra i menyerna mm?
Postad 09 November 2013 - 18:19
Postad 10 November 2013 - 16:25
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 10 November 2013 - 16:34.
Postad 10 November 2013 - 18:19
Trevligt att de flesta är nöjda med sina Pioneer LX76/86. Jag måste ha fått ett måndagsexemplar.
Mkt tråkigt å synd.
Postad 13 November 2013 - 22:34
Fläkten är igång (den e ju alltid igång) men vet inte hur arbetstempen är på denna.
Har alltid haft onkyo innan så är inget som gör mej orolig egentligen men blir bara fundersam.
Min står helt öppet så inget problem med cirkulation.
Postad 13 November 2013 - 23:09
Nej den blir inte särskilt varm. Jämfört mot Yamaha 3020 jag hade är den rena kylskåpet.Vill bara fråga er som har lx76/86an om den är varm?
Fläkten är igång (den e ju alltid igång) men vet inte hur arbetstempen är på denna.
Har alltid haft onkyo innan så är inget som gör mej orolig egentligen men blir bara fundersam.
Min står helt öppet så inget problem med cirkulation.
Postad 14 November 2013 - 03:06
Nej den blir inte särskilt varm. Jämfört mot Yamaha 3020 jag hade är den rena kylskåpet.
Ok.
Säger ju inte att den blir som min gamla onkyo 1007a eller som min 818 (+övriga onkyo) var men den håller säkert 35-40 grader
Känner att den e varm med handen å är enbart i mitten där den är perforerad ovanpå. Trodde mest denna skulle vara svaaaal inte små varm. Kanske jag som haft lite fel tankar?!
Postad 14 November 2013 - 06:33
Postad 11 February 2014 - 10:50
Först o främst, för mig är inte pure direct ett alternativ då ljudet tenderar att gå åt det ljusare hållet med mina högtalare.
Har lagt ner mycket tid på kalibreringar. Följande approach har funkat bra för mig.
* All ch adjust (för ett varmare ljud samt bättre surround). Körde i början symmetry men det gav mindre närvarokänsla o värme. Allt är väldigt beroende på rum och placering av högtalare, men för mig funkar detta bäst. Har förstått att vissa tycker detta kan påverka ljudbilden till att detaljer dyker upp på fel ställe.
* Reverb. Se till att studera grafen och gå till Manual MCAAC--->EQ Professional------>Advanced EQ Setup för att göra en avancerad efterkalibrering på de tiderna som passar dig.
Efter, finjustera eq och olika trimmervärden. Jag brukar köra upp subben ett par db för o få lite mer djup i ljudet.
Har varit mycket nöjd länge med vad detta resultatet gett, men man ger aldrig upp!
Igår lekte jag en del med phase control, standing wave och 32-bit uppskalningen. Dessa har alltid varit på och i film låter det helt underbart!
Det är inte förrän man börjar lyssna på musik och man är riktigt kritisk det kan saknas lite tyngd i instrumenten. Kom fram till att stänga av 32-bits uppskalningen gjorde rösterna lite mer homogena. Även en avstängning av phase control gav mer tyngd i instrumenten(man måste riktigt noga o veta vad man saknar
Den största skillnaden tycker jag absolut ligger i phase control. Den vidgar ljudbilden och allt låter så fint så fint. Men saknar man den lite råa känslan ibland, tunga pukor och fylligare röster ska man absolut testa med denna avstängd. Här är jag lite osäker egentligen på vad jag tror. Men det känns lite som att det ligger en kompressor med i phase control paketet för jag upplevde dynamiken som större med den avstängd. Kan vara så att det är så det ska låta när den är på, men det vet jag ej, har inget referenssystem
i
I slutändan, otrolig receiver som klarar precis allt! När phase control stängdes av, samt standing waves och 32-bits uppskalning så fick man mycket värme men fortfarande samma underbara fylliga klang i piano som tidigare.
Ah, kan skriva hur mycket som helst känner jag....
Postad 12 February 2014 - 02:36
Jag är med mkt nöjd med min kloss.
Har inte pillat inne på reverb men har ändrat filtret till sharp å pillat lite på eq så jag får mer tryck från centern(bas)
Skall prova lyssna lite musik på dagen å ändra 32bit å phase för att se om jag upplever samma.
Pure direkt används inte, brukar köra ext stereo eller bara stänga av subben med stereo valt.
Det enda jag upplever som buggigt är nätradion, lite bekymmer ibland.
I helgen kommer jag koppla in för 9.1
Kommer bli intressant.
Bättre högtalare står på vårens agenda även om jag e nöjd med mina dm5 men känns som den inte riktigt får chansen att "blomma" ut.
Postad 12 February 2014 - 10:08
Har visserligen inte 86an utan 76an men dom är rätt likvärdiga kan jag nog tro.
Jag är med mkt nöjd med min kloss.
Har inte pillat inne på reverb men har ändrat filtret till sharp å pillat lite på eq så jag får mer tryck från centern(bas)
Skall prova lyssna lite musik på dagen å ändra 32bit å phase för att se om jag upplever samma.
Pure direkt används inte, brukar köra ext stereo eller bara stänga av subben med stereo valt.
Det enda jag upplever som buggigt är nätradion, lite bekymmer ibland.
I helgen kommer jag koppla in för 9.1
Kommer bli intressant.
Bättre högtalare står på vårens agenda även om jag e nöjd med mina dm5 men känns som den inte riktigt får chansen att "blomma" ut.
Najs med 9.1. Tänker uppgradera till 7.1 när vi skaffat hus!
Om jag inte minns fel har jag läst nånstans att 32-bitars uppskalningen inte funkar på annat filter än slow. Tolkade det så iaf.
Stående vågor går dock inte o leva utan har jag insett
Postad 10 April 2014 - 08:55
min lx76a tappar inställningarna från eq-inställningen från plattan (appen via ipaden)
vid varje uppstart av recievern så behöver jag starta appen å göra om varje gång, nån mer än mig som har det så eller skall det vara så?
får väl kanske helt enkelt gå in i eq på mcacc å ändra där så blir det permanent.
för övrigt så är det riktigt bra ljudbild med 9.1 å 3st basspumps.
Postad 10 April 2014 - 11:47
hejsan.
min lx76a tappar inställningarna från eq-inställningen från plattan (appen via ipaden)
vid varje uppstart av recievern så behöver jag starta appen å göra om varje gång, nån mer än mig som har det så eller skall det vara så?
får väl kanske helt enkelt gå in i eq på mcacc å ändra där så blir det permanent.
för övrigt så är det riktigt bra ljudbild med 9.1 å 3st basspumps.
Hej, menar du eq:n man kommer åt via "emphasis"? Jag kör android, så det ser nog inte helt likadant ut.
Men i alla fall. Den eq-kurvan man har där utgår inte ens från den eq:n man har aktiverad. Dvs, så fort du börjar pilla där "overridar" den eq:n ställt i MCACC. Jag tror den eq:n endast är till för att man enkelt ska kunna lyssna sig till sina eq:ändringar. Därmed är det nog så att det inte är något som sparas.
Postad 10 April 2014 - 18:37
Postad 10 April 2014 - 18:56
hejsan.
Om du har network standby aktiverat sparas din eq..
Postad 04 June 2014 - 15:06
det har fungerat skitdåligt länge nu..
pioneer mumlade något om multicast osv på routern..
men apple TV och Iphone och Ipad lirar ju bra.. och pioneer bara ibland.. suck..!
någon som har detta problem och en lösning?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Ny tv men har svårt att få bild via förstärkaren
1291 filmer
59 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?