LG LCD 2013
177 svar till detta ämne
Postad 14 August 2013 - 17:26
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
. . Sedan undrar jag hur man ska förhålla sig till att LG nu har köpt HP's WebOS. Det är väl ingen som vet det. http://www.idg.se/2....slapps-nasta-ar . .
Med tanke på att LG varit extremt snabba med att upphöra med uppdateringar etc när det gäller fjolårsmodeller (2011-modellerna, som till råga på allt såldes en bra bit in i 2012, fick aldrig Netflix när det släpptes för 2012 etc etc) så kan det knappast bli bättre när de byter SmartTV-plattform. Allt fokus lär läggas på deras WebOS och inget alls på den nuvarande Netcast-plattform -sitter man med en TV årsmodell 2013 är man då, 2014 garanterat rökt! Kan man så är nog smartaste valet att avvakta med sitt LG-köp till 2014, alternativt välja ett annat varumärke om köpet måste ske idag (vore LG lite smarta kanske de skulle gå ut med en förbindlig, åtminstone 3-årig, uppdaterings- & utvecklingsgaranti).
Postad 15 August 2013 - 22:29
PFA
-
PFA
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
LG inköpt. Oklokt kanske. Du kan väl skicka ditt tips till LG, LeifV
Postad 17 August 2013 - 06:32
urgent
-
urgent
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har fattat intresse för LG:s 60LA620V. Det viktigaste för mig är bra bild, hyfsat ljud till stereon kommer på andra plats, och användarvänlighet kommer trea. Smart-tv är oviktigt då jag tänker koppla in datorn via hdmi. Jag har vanlig tv via comhem, och via datorn tänkte jag surfa lite, spela spel, se dvd och blue-ray filmer och även se web-tv (play). Är denna ett bra köp? Är den lika bra som 55-tummaren de flesta ger bra kritik?
Postad 17 August 2013 - 13:10
mathiasklick
-
mathiasklick
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag är intresserad av LG 55LA620V som finns på Elgiganten för 10330 kr. På Elgigantens hemsida samt på LG's hemsida står det att det är bakbelyst LED medan det på prisjakt står kantbelyst. Är det någon som vet vilket som är rätt, då jag hört att bakbelysta skall vara lite bättre än kantbelysta i de billigare segmenten?
//Mathias
Redigerat av mathiasklick, 17 August 2013 - 13:10.
Postad 17 August 2013 - 13:55
chrillenilsson
-
chrillenilsson
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag är intresserad av LG 55LA620V som finns på Elgiganten för 10330 kr. På Elgigantens hemsida samt på LG's hemsida står det att det är bakbelyst LED medan det på prisjakt står kantbelyst. Är det någon som vet vilket som är rätt, då jag hört att bakbelysta skall vara lite bättre än kantbelysta i de billigare segmenten?
//Mathias
LA620 är back-LED, alltså bakbelyst... 100% säker
Redigerat av chrillenilsson, 17 August 2013 - 13:56.
Postad 17 August 2013 - 16:16
mathiasklick
-
mathiasklick
-
Rookie
-
2 inlägg
LA620 är back-LED, alltså bakbelyst... 100% säker
Tack så mycket chrillenilsson. //Mathias
Postad 17 August 2013 - 19:10
Jonas_Salomonsson
-
Jonas_Salomonsson
-
Rookie
-
1 inlägg
Med tanke på att LG varit extremt snabba med att upphöra med uppdateringar etc när det gäller fjolårsmodeller (2011-modellerna, som till råga på allt såldes en bra bit in i 2012, fick aldrig Netflix när det släpptes för 2012 etc etc) så kan det knappast bli bättre när de byter SmartTV-plattform.
Allt fokus lär läggas på deras WebOS och inget alls på den nuvarande Netcast-plattform -sitter man med en TV årsmodell 2013 är man då, 2014 garanterat rökt!
Kan man så är nog smartaste valet att avvakta med sitt LG-köp till 2014, alternativt välja ett annat varumärke om köpet måste ske idag (vore LG lite smarta kanske de skulle gå ut med en förbindlig, åtminstone 3-årig, uppdaterings- & utvecklingsgaranti).
Du är verkligen riktigt bitter på LG med tanke på att du spammar varenda forum med negativa kommentarer om dem. Undrar bara vad dem gjort dig som gjort dig så hiskeligt arg? Dock för att få lite trovärdighet i dina kommentarer så vore det på sin plats att du faktiskt tar reda på fakta om alla Smart TV plattformar istället för att bara såga en som LG marknadsför. Vad tycker du folk ska välja? Samsung kanske som har exakt samma problem och är tom snäppet ännu värre. Philips kanske som baserar sin plattform på samma som LG? Finns inte en smart tv plattform idag som är perfekt och att enkom hacka på en tillverkare blir bara löjligt. Du kanske också borde kontakta dem innehållsleverantörer som valt att inte finnas på dem äldre plattformarna och faktiskt ta reda på fakta istället för att återigen ge dig på en tv-tillverkare. Netflix har du ju haft som exempel i flera av dina inlägg. Om du tex kontaktar Netflix som jag gjort så kommer du få reda på att dem valde att lansera sin app enkom på nyare plattformar då dem hade vissa krav på vad plattformen skulle klara av. Detta i sin tur bottnar i krav som rättighetsinnehavare av innehåll hade på Netflix. Trist ja helt klart och jävligt surt för dem som köpt en gammal TV men att då rikta sin aggression mot en tillverkare och verkligen leta upp vartenda forum man kan för att smutskasta dem blir ju löjligt.
Postad 23 August 2013 - 13:44
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Du är verkligen riktigt bitter på LG med tanke på att du spammar varenda forum med negativa kommentarer om dem. Undrar bara vad dem gjort dig som gjort dig så hiskeligt arg? Dock för att få lite trovärdighet i dina kommentarer så vore det på sin plats att du faktiskt tar reda på fakta om alla Smart TV plattformar istället för att bara såga en som LG marknadsför. Vad tycker du folk ska välja? Samsung kanske som har exakt samma problem och är tom snäppet ännu värre. Philips kanske som baserar sin plattform på samma som LG? Finns inte en smart tv plattform idag som är perfekt och att enkom hacka på en tillverkare blir bara löjligt. Du kanske också borde kontakta dem innehållsleverantörer som valt att inte finnas på dem äldre plattformarna och faktiskt ta reda på fakta istället för att återigen ge dig på en tv-tillverkare. Netflix har du ju haft som exempel i flera av dina inlägg. Om du tex kontaktar Netflix som jag gjort så kommer du få reda på att dem valde att lansera sin app enkom på nyare plattformar då dem hade vissa krav på vad plattformen skulle klara av. Detta i sin tur bottnar i krav som rättighetsinnehavare av innehåll hade på Netflix. Trist ja helt klart och jävligt surt för dem som köpt en gammal TV men att då rikta sin aggression mot en tillverkare och verkligen leta upp vartenda forum man kan för att smutskasta dem blir ju löjligt.
Nu handlar ju den här tråden om LG och inte så mycket annat. Nåväl, LG sköter sig inte så vidare snyggt när det gäller deras Smart-TV och tyvärr är det ju så att historien har bekräftat detta om och om igen. Netflix är ett exempel (all respekt för att det kan dyka upp hinder -sånt händer, men hinder är till för att lösa -inte skita i, vilket verkar vara LG's sätt att arbeta). Troligen har LG extremt svårt för att kommunicera med sina kunder, de missar en hel del i sin information, t ex vara väldigt tydliga med att kunden som köper en 2012:a under 2013 (inte så lätt för en kund att veta) hamnar på efterkälken (Netcast 3) och missar en hel del godis (Netcast 4) och hur ser informationen från LG ut när det gäller kommande plattformsbytet till WebOS? Har LG ärligen varit ute och informerat sina kunder? Har jag missat att LG har (som jag föreslog tidigare) försäkrat sina nuvarande kunder om att de inte blir satta åt sidan, åtminstone inom en 3-årsperiod? Tyvärr, faktum kvarstår: Kan man så är nog smartaste valet att avvakta med sitt LG-köp till 2014, alternativt välja ett annat varumärke om köpet måste ske idag. När LG's nya Smart-TV "WebOS" kommer 2014 så hoppas jag det kan vara början på något bättre, och att man kanske skall tolka dagens platform, Netcast, som ett enda långt beta-test (därav alla problem och misskötsel)...
Postad 18 October 2013 - 09:17
ronlin-9
-
ronlin-9
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej, nån som har sett en recension av LG 55LA667V. Verkar konstigt att det är så tyst om den. Har kollat på den och Samsung UE55F6515. Någon som har synpunkter på den ena eller andra (även om det här är en LG-tråd)? Tack på förhand.
Postad 18 October 2013 - 12:23
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Med tanke på att tråden handlar om LG är det väl rimligt att diskussionen handlar om just dem och om användaren dessutom har empirisk erfarenhet (oavsett negativ/positiv valör) tycker jag att informationen är rimlig att delge. Tycker inte heller att det är raljerande ton utan tämligen saklig. Förresten vem är du "Mr. 1 inlägg" som känner dig tvungen att rega ett nytt nick bara för att försvara LG?
Postad 20 October 2013 - 15:30
MerCh
-
MerCh
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har ett mkt frustrerande problem... Den som löser det, om det ens är möjligt, kommer jag att vara oändligt tacksam emot!
Detta inlägg hade kunnat vara i flera trådar, då det rör sig en mängd utrustning, men det är då jag precis fått hem min nya LG 47LA690V, och det är den som orsakar problemet, skriver jag det här.
Tar det från början. Jag har en 47 tums LG som sagt, LA690V. Den är kopplat till min förstärkare, en Onkyo (TX-NR616). Förstärkaren har en inbyggd hdmi-switch (8x2). Jag har min nya LG kopplad till den, samt en Epsonprojektor (EH-TW3200). Det är nu problemet uppstår. Förstärkaren delar på signalen så jag kan se TV/Film/spela etc på vald enhet (eller samtidigt om jag vill). Projektorn är helt i synk ljudmässigt, men LGn behöver iallafall 120ms ljudkorrigering. Då båda är igång samtidigt (TV och projektor) ser jag att projektorn byter bilder någon bråkdel snabbare än vad TVn gör. Detta resulterar i att ljudet är i osynk. Jag vill naturligtvis kunna se på tv/ps3/film på både TVn och Projektorn (delvis pga att tvn även har 3D), men jag vet inte riktigt hur jag ska göra? om det går ens? Jag hade helst velat fördröja bilden på projektorn en aning, men det förstår jag blir svårt. Jag har audio correction på både TVn och förstärkaren, men hjälper det mot mitt problem?
Snälla, har du någon tanke vad man kan göra så skriv gärna!
Mvh
Hans
Postad 20 October 2013 - 20:28
MerCh
-
MerCh
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
...det verkar som det löst sig! 
Gjorde en ny uppdatering på förstärkaren som kommit precis och änsålänge verkar det fungera bättre. Pust!
Postad 29 October 2013 - 16:40
Cinemagics
-
Cinemagics
-
Rookie
-
6 inlägg
Tjenare Någon som vet skillnaden på LG60LA620V och den på netonnet 2000:- billigare 660LA6208. Hittade följande: LG 60LA6208 är utrustad med europeisk Smart TV-funktionalitet. Detta innebär att man har tillgång till pan-europeiska appar så som Facebook, Twitter, YouTube etc men att TV:n saknar appar som är specifika för den nordiska varianten av samma TV . Vad innebär detta för mig, missar jag många bra nordiska appar och varför går inte dessa att ladda hem och installera i efterhand ? Och Enter funkar inte verkar det som därav ovan grötighet..
Postad 04 November 2013 - 20:52
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6891 inlägg
Ingen som köpt en LG 55LA620V?
Kontrasten ska enligt spec inte va nåt vidare, men jag undrar hur "medioker" den egentligen är?
Postad 10 November 2013 - 11:29
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Någon som kan förklara har man kan få plats med en 55" skärm i LG 55LA860 med yttermåtten 1129x721 mm?
Räknar man ut diagonalen så får jag den till 1339,58 mm, vilket omvandlat till tum ger 52,74. Tänker jag fel? På tjocktv så är den verkliga bildytan mindre än den angivna bildstorleken. Jag har dock för mig att jag läst någon stans att för de nya apparaterna så skulle måtten stämma. /Tor
Edit: Problemet löst. Var och kollade på Elgiganten, Måttangivelserna hos LG och på många andra ställen är felaktiga. Yttermåtten skall vara 1229x721 mm. Diagonalen är 139 cm eller 54,7 tum. /Tor
Redigerat av Åskviggen, 11 November 2013 - 01:02.
Postad 18 November 2013 - 22:20
RichardHhejohå
-
RichardHhejohå
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej!
Dustin har väldigt bra pris på 50LA660v och det enda som hindrar mig från köp är huruvida jag kommer kunna strömma film från min hårddisk som är ansluten till min Asus RT-N56U. Idag gör jag det till datorerna i hushållet. Kommer detsamma att fungera om jag ansluter TVn till mitt trådlösa nätverk? Ni som spelar upp film via USB eller Wifi, hur är filstödet? Går det att ha undertexter i .SRT format som tvn klarar?
Kom gärna med input! Skulle uppskattas enormt!
Tack på förhand!
Richard
Postad 20 November 2013 - 16:08
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Skapligt sugen på en 55LA860W. Någon som köpt eller sett en live? Finns ju inga omdömen!
Postad 21 November 2013 - 08:02
RichardHhejohå
-
RichardHhejohå
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Är det någon av er som äger en LG-smart TV som har några reaktioner på senaste nyheten om att TV'n skickar information om allt som visas/spelas upp på den? Gillar inte riktigt idén. Fick mig att tänkta efter en gång extra om jag inte ska gå på en motsvarande modell från Samsung istället faktiskt (även om jag inte vet om de gör samma sak).
Postad 22 November 2013 - 11:12
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
VARNING! Använd inte LG's TV-apparater om du inte tycker om att vara noggrant övervakad! Det har framkommit att LG's TV-apparater övervakar användarna och hämtar hem information om vilka TV-program du tittar på, vilka sökord som används, vilka filer (filnamn på det du har lagrat -har du lite piratfilmer lagrat så vet naturligtvis LG detta...) du använder etc etc.Undvik all form av LG-TV innan LG i detalj redovisat vad de pysslar med, vad deras syften är samt, naturligtvis, gett LG's TV-ägare en möjlighet att "på riktigt" helt stänga av funktionerna (självklart verifierat, idag rapporteras det oavsett vad du väljer).Gillar du övervakningssamhället och att hela din TV-jul spioneras på utan din direkta vetskap, köp en LG... -om inte, välj något annat (men kolla naturligtvis med den leverantören..)!ref. http://goo.gl/cnqq4Ahttp://goo.gl/s15tKXhttp://goo.gl/ZkftNRps. nu vet vi ju hur LG tänker & agerar.. troligen gäller samma arbetssätt även LG's mobiler och annat uppkopplat -vad tror ni en LG G2-mobil i lönndom rapporterar hem till LG? Vill du ha en sådan?
Postad 22 November 2013 - 12:08
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
LG har svarat angående sitt spionage på TV-tittarna. Som förväntat försöker de lite väl svagt att smita undan tilltag genom att kalla det för en "bugg", "data breach" eller "glitch". LG har, väl så luddigt, lovat att lösa spionaget med en mjukvaruuppdatering, dock har de inte sagt ett ord om när.. eller ens hur kunderna skall bli försäkrade om att ingen LG-TV (ny såväl som äldre modell) fortsätter att spionera.
Som sagt, köp ingen LG förrän både LG och vid köpet, återförsäljaren, garanterar att inget spionage kommer äga rum Dvs avvakta med ditt LG-köp tills dess firmwareuppdateringen släppts, verifierats och installerats i samtliga de apparater som säljs -gå inte hem med en kontaminerad TV utan kräv även skriftligt på att allt är åtgärdat innan köp... (eller välj ett annat varumärke, -det är nog enklare så).
Postad 26 November 2013 - 09:19
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Beställde en 55LA860W på Electroworld i helgen. 15.000-10% rabatt=13.500, rena fyndet!
Jag oroar mig inte för "spionaget", använder en Telia digitalbox som TV-mottagare så det går inte att analysera mina TV-vanor i.a.f.
Och kameran går ju att fälla ner.
Postad 26 November 2013 - 13:48
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Beställde en 55LA860W på Electroworld i helgen. 15.000-10% rabatt=13.500, rena fyndet! Jag oroar mig inte för "spionaget", använder en Telia digitalbox som TV-mottagare så det går inte att analysera mina TV-vanor i.a.f. Och kameran går ju att fälla ner.
Det enda som återstår är då ev filnamn som rapporteras till LG (dvs om TVn är ansluten till nätverk/internet, men är den helt frikopplad och enbart används som monitor så händer ju inget).
Postad 27 November 2013 - 08:22
RichardHhejohå
-
RichardHhejohå
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Beställde en 55LA860W på Electroworld i helgen. 15.000-10% rabatt=13.500, rena fyndet! Jag oroar mig inte för "spionaget", använder en Telia digitalbox som TV-mottagare så det går inte att analysera mina TV-vanor i.a.f. Och kameran går ju att fälla ner.
Hur fick du 10% rabatt? Återkom gärna om du testar TVn med streaming inom nätverket på det trådlösa samt användning av undertexter som jag är intresserad av. EDIT: Såg på deras FB-sida att det bara gällde i helgen. Det enda som återstår är då ev filnamn som rapporteras till LG (dvs om TVn är ansluten till nätverk/internet, men är den helt frikopplad och enbart används som monitor så händer ju inget).
Om man inte har VPN-tjänst kopplad till sin router. Eller ja, LG får fortfarande uppgifterna, men det finns inget IP-nummer som kopplas till personen i fråga. Smidigt sätt runt det hela om man ändå är intresserad av att använda VPN-tjänst. I annat fall innebär det såklart en extra utgift vilket för många inte är så uppskattat.
Redigerat av RichardHhejohå, 27 November 2013 - 10:27.
Postad 28 November 2013 - 11:32
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
LG tystnade rejält -inget nytt från deras sida direkt om ev firmware eller åtgärder mot spioneriet. Inte ens några vettiga, uppriktiga ursäkter (de ber om ursäkt för att spioneriet upptäcktes, ingen ursäkt för deras egna, LG's beteenden)..., Något är definitivt fel hos LG, i dålig status eller obalans och det ser ju tyvärr ut att gå ut över kunderna.Senaste nytt (igår) är att LG stuvar om rejält i ledningen och utser 44 (!) nya chefer, därav managementet för home entertainment.ref. http://www.lgnewsroo.../contents/64019Värt att notera kan ju vara att LG har en rätt tung uppförandekod betr etik och ärlighet etc (Jeong-Do) och hur folket på LG får ihop det här med etik och ärlighet när de samtidigt kör opt-out (dvs alla LG-kunder som inte gör något aktivt blir i princip övervakade utan direkt vetskap. Visst, juridiken må vara korrekt, men i praktiken handlar det om övervakning i lönndom)... Själv kan jag bara få ihop LG's Jeong-Do med "OPT-IN", dvs med hög etik och stor ärlighet så är man öppen inför kunden och lämnar tydliga valmöjligheter.ref. http://www.lg.com/gl....-do-managementBlir intressant att se hur LG tänker funka efter årsskiftet när nya ledningen tar vid. För övrigt tänker ju LG lansera en helt ny smart-tv baserad på operativet WebOS nästa år så allt pekar på att det är rätt dumt att köpa en LG i dagsläget -men framtiden kanske kan ändra på detta!
Postad 29 November 2013 - 10:45
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Opps, nu går LA55860W att köpa för 12.600 kr på Electroworld (idag). D.v.s. 14.000-10%. Fick ett löfte om 900 kr tillbaka precis. Leverans på tisdag! LG tystnade rejält -inget nytt från deras sida direkt om ev firmware eller åtgärder mot spioneriet. Inte ens några vettiga, uppriktiga ursäkter (de ber om ursäkt för att spioneriet upptäcktes, ingen ursäkt för deras egna, LG's beteenden)..., Något är definitivt fel hos LG, i dålig status eller obalans och det ser ju tyvärr ut att gå ut över kunderna. Senaste nytt (igår) är att LG stuvar om rejält i ledningen och utser 44 (!) nya chefer, därav managementet för home entertainment. ref. http://www.lgnewsroo.../contents/64019 Värt att notera kan ju vara att LG har en rätt tung uppförandekod betr etik och ärlighet etc (Jeong-Do) och hur folket på LG får ihop det här med etik och ärlighet när de samtidigt kör opt-out (dvs alla LG-kunder som inte gör något aktivt blir i princip övervakade utan direkt vetskap. Visst, juridiken må vara korrekt, men i praktiken handlar det om övervakning i lönndom)... Själv kan jag bara få ihop LG's Jeong-Do med "OPT-IN", dvs med hög etik och stor ärlighet så är man öppen inför kunden och lämnar tydliga valmöjligheter. ref. http://www.lg.com/gl....-do-management Blir intressant att se hur LG tänker funka efter årsskiftet när nya ledningen tar vid. För övrigt tänker ju LG lansera en helt ny smart-tv baserad på operativet WebOS nästa år så allt pekar på att det är rätt dumt att köpa en LG i dagsläget -men framtiden kanske kan ändra på detta!
Jag är rätt säker på att det snart kommer en spionfri FW. Annars vore det för j----gt!
Postad 02 December 2013 - 14:00
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Ställde följande fråga till LG i torsdags: Hejsan! Har beställt en LA55860W och är nu orolig över spionprogrammet i den. När kommer uppdateringen som tar bort eländet? Mvh JonasFick följande svar idag: Hej Jonas,Ledsen för sent svar. Höll på att kolla upp det senaste om detta.Ny firmware gick ut förra veckan, den stängde av funktionen som samlade in namn på filer man tittar på. Den skickades ut till alla som hade automatisk uppdatering på och dom som inte har det har fått göra en manuell nedladdning. Man har även fått information om villkoren för användning av Smart-TVn igen.Mvh Magnus /LGSvarade dem nyss:Ska man tolka er som att allt är lugnt nu, eller finns det fortfarande viss spionfunktionalitet kvar i TV:n? D.v.s. sker en övervakning över vilka TV-kanaler man tittar på, vilka socoala medier man använder mm?mvh Jonas
Redigerat av Audiovector, 03 December 2013 - 14:39.
Postad 03 December 2013 - 14:39
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Fick svar från LG: Hej Jonas, TVn sparar och skickar inte vilken kanal du tittar på. Dom nordiska modellerna gör inte det. Den som användes i bloggtestet var från England, där hade dom också valet om man inte ville skicka data (som visade sig inte funka). Andra plattformar och appar än dom som LG har skapat kan jag inte svara på. Mvh Magnus
Postad 04 December 2013 - 09:26
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
Hej
Är det någon som använder Netflix via sin LG 2013, jag undrar om den har stöd för personliga profiler? Skönt att bara ha sin egen kö när man vill titta.
/Mikael
Postad 07 December 2013 - 22:43
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Hej
Är det någon som använder Netflix via sin LG 2013, jag undrar om den har stöd för personliga profiler? Skönt att bara ha sin egen kö när man vill titta.
/Mikael
Japp & Japp! Har kopplat min hårddisk till min 860W nu. Bilden är outstanding, klart bättre än via min Xtreamer 3! Men jag får inte ut 5.1-ljud trots DD och DTS... Får bara ut stereo. Någon som vet hur man gör? Har kollat bland Audio--inställningarna men hittar inget... Kör Toslink för övrigt.
Postad 09 December 2013 - 18:01
RichardHhejohå
-
RichardHhejohå
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Japp & Japp!
Har kopplat min hårddisk till min 860W nu. Bilden är outstanding, klart bättre än via min Xtreamer 3!
Men jag får inte ut 5.1-ljud trots DD och DTS... Får bara ut stereo. Någon som vet hur man gör? Har kollat bland Audio--inställningarna men hittar inget... Kör Toslink för övrigt.
Är du säker på att TVn kan skicka ut DD och DTS? Detta är ett problem jag har med min gamla TV nu att när jag kör HDMI mellan den och datorn och sedan skickar ljudet med Optisk till mitt hemmabiosystem så får jag bara stereo p.g.a att TV inte klarar av att loopa vidare ljudet på något annat vis. Har för mig att det är så här men det var länge sedan jag undersökte detta. R
Postad 11 December 2013 - 11:25
RichardHhejohå
-
RichardHhejohå
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
La en beställning på LG 50LA660V hos Dustin igår. Får hoppas jag blir nöjd, trots knapp information om smådetaljer på vissa fronter.
R
Postad 12 December 2013 - 14:31
Unregistereda7f4213c
-
Unregistereda7f4213c
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Mkt trevliga nyheter idag, Spotify på LG!!! Har en 55la667v och det funkar perfekt.
Postad 12 December 2013 - 16:13
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Mkt trevliga nyheter idag, Spotify på LG!!! Har en 55la667v och det funkar perfekt.
Härligt! Hur gör man för att hitta appen?
Postad 12 December 2013 - 17:40
Unregistereda7f4213c
-
Unregistereda7f4213c
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Härligt! Hur gör man för att hitta appen?
Ingen app, finns "inbyggd" /B
Postad 13 December 2013 - 07:58
RichardHhejohå
-
RichardHhejohå
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Fick hem min 50LA660 igår och la märke till Spotify-appen, men hann inte testa igår kväll. Antar att jag har senaste Firmware installerad i och med det..?
Märkte att TV'n har ljusgenomsläpp i kanterna mot mörk bakgrund, men antar att det är vad som kallas "clouding" vilket verkar vara väldigt vanligt på apparater under 10 000:-
I övrigt har jag lite strul med att få min router att agera mediaserver så jag kommer inte åt min nätverkshårddisk, fast det beror nog mer på den än på min TV. Hoppas det går att lösa.
Verkar vara en rätt schysst apparat annars! Ska hårdtesta lite mer i helgen och se om jag blir helt nöjd.
R
Postad 13 December 2013 - 09:09
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Hmmm, hittar inte Spotify i min 55LA860W... Någon som vet hur jag får in den funktionen?
Postad 13 December 2013 - 10:34
RichardHhejohå
-
RichardHhejohå
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hmmm, hittar inte Spotify i min 55LA860W... Någon som vet hur jag får in den funktionen?
Kolla om du kan uppdatera mjukvaran kanske? Fast antar att du redan gjort det. Låter skumt annars!
Postad 13 December 2013 - 10:40
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Kolla om du kan uppdatera mjukvaran kanske? Fast antar att du redan gjort det. Låter skumt annars!
Hittar inte den menyn heller. Var ligger den? När TV:n var ny så sa den själv till om att det fanns nyare programvara så jag behövde bara trycka OK.
Postad 14 December 2013 - 23:31
RichardHhejohå
-
RichardHhejohå
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag tryckte också bara okej och efter ett tag gjorde jag en omstart sen så fungerade spotify. Har inte hittat var man manuellt söker efter uppdateringar faktiskt.
Postad 15 December 2013 - 09:15
Unregistereda7f4213c
-
Unregistereda7f4213c
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Söker efter uppdateringa gör man under Inställningar --> Support --> Programuppdatering. Aktuell ver nu är 04.20.29, efter man har uppdaterat får man starta om TV'n
/B
Postad 15 December 2013 - 17:54
millstream
-
millstream
-
Användare
-
-
196 inlägg
När jag använder surfplattan som fjärrkontroll med LGs app så visas tv-bilden på surfplattan och det kan ju vara bra men jag skulle vilja stänga av den funktionen, hur gör jag det?
/Anders
Postad 16 December 2013 - 11:23
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Söker efter uppdateringa gör man under Inställningar --> Support --> Programuppdatering. Aktuell ver nu är 04.20.29, efter man har uppdaterat får man starta om TV'n
/B
Tack för tips. Testade nu - Har en 55LA860W och den hade redan senaste FW... Dock ingen Spotify!
Postad 16 December 2013 - 11:43
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tack för tips. Testade nu - Har en 55LA860W och den hade redan senaste FW... Dock ingen Spotify!
Kan du se vilken Netcast-version (LG's operativ för smart-tv) du har? Spotify är släppt för Netcast 4.0 (senaste), har man 3.0 eller tidigare så blir det ingen Spotify.
Postad 16 December 2013 - 13:44
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Kan du se vilken Netcast-version (LG's operativ för smart-tv) du har? Spotify är släppt för Netcast 4.0 (senaste), har man 3.0 eller tidigare så blir det ingen Spotify.
Vet ej men ska kolla när jag kommer hem. Går inte Netcast att uppgradera till 4.0 då?
Postad 16 December 2013 - 21:02
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Jag har:
SW 04.04.15
SDK Version 03.04
Browser Version V6.00.00.9f99af.2849
Är Netcast = SDK eller? Och hur i hela friden uppdaterar man Netcast?
Postad 16 December 2013 - 23:52
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag har:
SW 04.04.15 SDK Version 03.04 Browser Version V6.00.00.9f99af.2849
Är Netcast = SDK eller? Och hur i hela friden uppdaterar man Netcast?
Hmm,.. det var inte riktigt lätt det här. Jag försökte kika på LG's developer-sajt ( http://developer.lge.com ) men blev inte så mycket klokare. Netcast är inte lika med SDK vad jag kan se (även om det nog finns en koppling på något vis) och tyvärr har LG valt en modell där det är helt omöjligt att uppgradera Netcast till nästa version (då skulle ju den som köpt en LG 2012:a kunna få en Smart-TV 2013 och det passar inte LG så bra... -hade någon gjort såhär i datorvärlden hade det väl blivit upplopp och revolution, typ en Win7-PC som ej tillåter uppgradering till Win8 etc). Om det inte framkommer i apparaten tror jag nog det är enklast/snabbast att maila till LG's developergäng och fråga,.. [email protected] En kontakt med svenska LG-supporten och fråga vart Spotify tog vägen kan ju också vara en väg...
Postad 17 December 2013 - 10:12
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Tack för tipsen, jag kollar!
Postad 29 December 2013 - 10:13
LeifV
-
LeifV
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Inte speciellt smart att köpa en LG Smart-TV just nu! Bättre vänta in deras 2014-modeller eller välja något annat varumärke! LG byter operativsystem till WebOs strax, vilket med tanke på LG's historik när det gäller stöd för deras smart-tv innebär att en LG TV köpt idag redan har en väldigt gammal smart-tv som knappast kommer underhållas alls. De som köpte en LG TV vid den här tiden förra året fick inte ens Spotify (lanserades nyss för LG's TV, enbart för 2013 års modell, 2012:orna som såldes vid den här tiden förra året sket LG helt i...) då LG alltid valt att betrakta fjolårsmodeller som fullständigt döda. De LG Smart-TV som säljs just nu är av 2013 års modell, och gissa vad... om några dagar är de fjolårsmodeller och LG väljer aktivt att skita i dessa helt -inte så snyggt gentemot kunden direkt! Det blir intressant att se hur LG tänkte hantera sin smart-tv framöver, för deras egen skull så hoppas jag att det nya WebOS blir en nystart vad det gäller kundvänlighet -att dödförklara fjolårsmodeller är inte speciellt intelligent när i princip alla andra prylar (datorer, mobiler, mediaboxar etc etc) utan vidare kan uppdateras och hållas något sånär up-to-date över betydligt längre tid. Hur skulle det se ut om t ex HP sålde datorer som förbjuder all form av nyinstallationer/uppgraderingar när datorn blivit fjolårsmodell (vilket den kan vara redan vid försäljningstillfället)? IDIOTI är ett alldeles för enkelt ord för att beskriva LG's beteenden! Som sagt, att köpa en LG Smart-TV i dagsläget är riktigt dumt (den är ju nära fjolårsmodell och "död" i LG's ögon), utan avvakta tills de släpper 2014 års modeller med WebOS samt går ut med info om vad de anser om deras Smart-TV's livslängd... ref. http://www.theverge....ing-at-ces-2014
Redigerat av LeifV, 29 December 2013 - 10:39.
Postad 02 January 2014 - 06:32
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Död eller ej, LG svarade i.a.f. på min Spotify-fråga nu: "Hello. Sorry for the late reply again. In Sweden, the Spotify app is enabled with SW 4.22.08. Please check whether your TV have an internet connection, and try to update the TV. We hope this information is helpful to you. Best regards, LG Developer site Team" Jag har denna firmware redan men kan inte hitta appen. Någon som kan hjälpa mig?
Postad 02 January 2014 - 15:19
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Woops, nu har TV:n Spotify! Vete fasen hur det gick till, jag gjorde inte någon FW-uppdatering men appen kom fram ändå när jag startade TV:n idag!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|