Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp LCD 2013

326 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 October 2013 - 18:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Jepp, den levereras i morrn :)

Återkommer med omdöme.

Postad 27 October 2013 - 18:20

ChristianE
  • ChristianE
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Det får du gärna göra! Skulle du kunna mäta hur mycket det är från foten upp till ramen precis där bilden börjar. Min Harman Kardon Center är 11 cm hög, På min nuvarande plasma så hamnar den precis i jämnkant med ramen, strax under där bilden börjar. Undrar hur det skulle bli med Sharpen. Skulle jag placera den direkt på tv-bänken så skulle det bli lite mer över på höjden vad jag kan se på bilderna. Men då ramen är så pass mycket tunnare än på min gamla plasma så ser det ut som att centern tyvärr kanske kommer skymma bilden. Hoppas inte.

Undrar även stativet är vridbart. Den ska ju ej vara det enligt Sharp. Men kollar jag på denna bilden så tycker jag att det ser ut som om den skulle kunna vara vridbar. http://assets.sharp....etail05-960.jpg

Postad 27 October 2013 - 19:00

Chichin
  • Chichin
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Det får du gärna göra! Skulle du kunna mäta hur mycket det är från foten upp till ramen precis där bilden börjar. Min Harman Kardon Center är 11 cm hög, På min nuvarande plasma så hamnar den precis i jämnkant med ramen, strax under där bilden börjar. Undrar hur det skulle bli med Sharpen. Skulle jag placera den direkt på tv-bänken så skulle det bli lite mer över på höjden vad jag kan se på bilderna. Men då ramen är så pass mycket tunnare än på min gamla plasma så ser det ut som att centern tyvärr kanske kommer skymma bilden. Hoppas inte.

Undrar även stativet är vridbart. Den ska ju ej vara det enligt Sharp. Men kollar jag på denna bilden så tycker jag att det ser ut som om den skulle kunna vara vridbar. http://assets.sharp....etail05-960.jpg

Stativet kan inte vridas. Åtminstone inte det som följer med 751:an På bilden som du länkar till är det en annan fot.

Redigerat av Chichin, 27 October 2013 - 19:01.

Postad 27 October 2013 - 19:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Jepp, det ska jag kolla upp :)

Postad 27 October 2013 - 21:12

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Vill tillägga att menysystemet ser annorlunda ut i 651:an. Jag har 751:an, men tyckte att 651:ans menysystem såg bättre och var betydligt rappare. Vet dock inte om inställningamöjligheterna är fler. Jag valde 751:an för att bilden såg så mycket bättre ut i butiken. De två stod uppställda vid varandra. Det kan lika gärna vara så att butiken fintade mig.

Jag är glad ändå, för 751:an är en riktig bra apparat. :)

Postad 28 October 2013 - 10:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Min Harman Kardon Center är 11 cm hög,

Undrar även stativet är vridbart.

Det är 10 cm upp till ramen där bilden börjar, så den kommer att skymma en cm. men du kanske kan ställa TV:n på en platta som höjjer den en cm eller två? :)

Stativet är icke vridbart.

Nu lite omdömen, jag har suttit med den ett par timmar nu och testat lite film. Första intrycket, JÄVLAR va stor bild! :D
Jag sitter 3 meter från den, så den känns perfekt i storlek.

Efter att ha stängt av allt "såpa" tjafs m.m. Så bjuds det på en riktigt fin bild. faktiskt över förväntan :)
Speciellt kontrasten, skärpan och färgerna piskar skiten ur min gamla Sharp, som redan den annars gör ett ypperligt jobb.
Sen svärtan. Holy shit vilken fin svärta! Jag har längtat över att OLED ska komma ner i pris, då jag saknat den gamla CRT svärtan. Det jag får till på denna, är banne mig inte långt ifrån. Imponerande!

Inga problem med clouding heller, kanske lite svagt i nedre vänstra hörnet, men så svagt att det inte är nåt man tänker på. Jag var orolig över att jag skulle få hem ett skräckexempel. Nu har även DEN stenen lossnat från bröstet :)

Jag har även testat 3D:n, från min Oppo spelare. körde Prometheus och den gamla klassikern "Creature from the Black Lagoon" och jag hade förväntat mig extremt med crosstalk, då alla skärmar jag sett hittills lidit av detta i butik.
Jag har bara sett lite svag crosstalk vid ett par tillfällen, annars är det otroligt imponerande 3D utan störande artefakter.

Ska ta å spela lite TV-spel nu, och hoppas på att det inte finns nån störande delay.

Kommer med mer omdöme när jag hårdtestat den några dagar.

Postad 28 October 2013 - 11:49

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Kollade på Elgiganten och bilden är synbart sämre än på Panasonic ET60Y 55". Framförallt är bilddjupet och svärtan sämre. Dessutom blir 60" lite väl stort i mitt rum så jag satsar på en ET60 istället.

PS) Fast för 10 papp finns inget bättre köp om man vill ha en 60", den saken är klar!

Redigerat av Audiovector, 28 October 2013 - 11:49.

Postad 28 October 2013 - 21:27

Kalliban
  • Kalliban
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Kollade på Elgiganten och bilden är synbart sämre än på Panasonic ET60Y 55". Framförallt är bilddjupet och svärtan sämre. Dessutom blir 60" lite väl stort i mitt rum så jag satsar på en ET60 istället.

PS) Fast för 10 papp finns inget bättre köp om man vill ha en 60", den saken är klar!

Så var det när jag kollade i butik också, men jävlar vilken skillnad det är när man matar den med en riktig källa. Svärtan och bilddjupet är nog faktiskt just de två saker jag är så grymt imponerad av, det kanske är så att elgiganten tjänar så lite på den just nu att de medvetet ställt in bilden bättre på ET60 ;)

Postad 28 October 2013 - 21:48

Unregisteredffa44fce
  • Unregisteredffa44fce
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Kan säga att det här med den döda kontrollern hände mig igår natt. Jag vet inte om det är kontrollerna elle rom det snarare är tv:n som inte tar emot signal, men hur som helst kunde jag inte stänga av apparaten, inte byta av-kanal, inte höja/sänka ljudet, ingenting. Jag fick dra ut sladden till sist.

För mig verkar det vara min Logitech Harmony One+ som är boven i dramat, testat ta bort den helt och nu har tvns kontroll funkat fint i några dagar, dock så kan jag inte använda min multifjärr, som förövrigt inte heller lyckas byta input port på tvn t ex till hdmi1, hdmi2, av osv. någon som kör med multifjärr och det fungerar fint?

Postad 29 October 2013 - 08:50

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Härligt att du är nöjd, Kalliban!

Postad 29 October 2013 - 09:38

Chichin
  • Chichin
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Är det någon som får till det med att styra 751:an med mobilen? Min mobil hittar ingen TV och har laddat ner båda Sharp remot:sen som finns... Är det någon port i routern som måste öppnas eller??

Postad 29 October 2013 - 10:13

f3zz
  • f3zz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Är det någon som får till det med att styra 751:an med mobilen? Min mobil hittar ingen TV och har laddat ner båda Sharp remot:sen som finns... Är det någon port i routern som måste öppnas eller??

Har du installerat appen "Sharp Smart Remote +" av "NetRange MMH GmbH"? denna fungerar iaf för mig, har inte öppnat några portar, tror inte du skall behöva det heller.

I denna appen kan du även sätta IP manuellt, då kan du kolla i TV vilken IPaddress den är tilldelad och använda den. Om TVn inte skulle hittas.

Postad 29 October 2013 - 12:24

Kalliban
  • Kalliban
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

För mig verkar det vara min Logitech Harmony One+ som är boven i dramat, testat ta bort den helt och nu har tvns kontroll funkat fint i några dagar, dock så kan jag inte använda min multifjärr, som förövrigt inte heller lyckas byta input port på tvn t ex till hdmi1, hdmi2, av osv. någon som kör med multifjärr och det fungerar fint?

Jag kör en harmony (555, inte one) och jag fick till det efter mycket pillande. Jag la in source-knappen som en egen "input" i config-programmet och sedan programmerade jag den så att den väljer source, sedan siffra 1,2,3 osv och sedan OK. Då byter den till HDMI utan problem. Det tog en hel del trial and error innan jag fick det att fungera dock. Enligt google så har Logitec haft problem med Sharp-TVars input rätt länge. Vilken TV valde du när du la in TVn i config-programmet? 751E fanns inte att välja för mig, om jag minns rätt så valde jag 752E som fanns.

Postad 29 October 2013 - 12:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Nu har jag testat att spela på TV:n (LE651) och jag märker inte av nåt delay alls, och då har jag även spelat en hel del retro spel genom Virtual Console :)

Postad 29 October 2013 - 12:26

Kalliban
  • Kalliban
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Vad kör ni som har 751E för bildinställningar? Jag pillar runt så mycket med mina så det vore kul att se vad ni andra stannat vid :)

PS. Det är lite förvirrande med de här två trådarna, vilken ska man skriva i egentligen? :P

Postad 29 October 2013 - 15:24

ChristianE
  • ChristianE
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Beställt en LE651 nu. Den borde dyka upp på Torsdag. Hoppas att jag blir lika nöjd som Svante Skoog är. :D

Postad 29 October 2013 - 22:15

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Vad kör ni som har 751E för bildinställningar? Jag pillar runt så mycket med mina så det vore kul att se vad ni andra stannat vid :)

PS. Det är lite förvirrande med de här två trådarna, vilken ska man skriva i egentligen? :P

Jag kan säga vad jag har, men precis som du sitter jag och pillar hela tiden. Just nu är jag nöjd, men vi får se om det ändrar sig. Så här ser det ut iaf:

Kontrast: 11
Ljus: 9
Färgintensitet: 10
Bakljus: 62
Färgtemperatur: Mjuk
Skärpa: 2
Aktiv bakrg.belysn., DMM, DNC och deblockfilter är alla av (från)
Hudfärgston: 0

EDIT: kan säga att det här är för Sharp 60" LE751

Redigerat av -WR-, 29 October 2013 - 22:16.

Postad 30 October 2013 - 12:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Hur tycker ni att 24p funkar på era 651/751:or, med all "såpa" effekt avslagen?

Jämfört med min gamla Sharp, som inte har nån form av modern motionhandling m.m., så tycker jag att 24p har mer "judder"/"strobing" än på min gamla skärm. Känns dock som jag får mindre av denna vara när jag kör 60hz istället. :blink:

Redigerat av Svante Skoog, 30 October 2013 - 13:54.

Postad 30 October 2013 - 18:02

Unregisteredffa44fce
  • Unregisteredffa44fce
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag kör en harmony (555, inte one) och jag fick till det efter mycket pillande. Jag la in source-knappen som en egen "input" i config-programmet och sedan programmerade jag den så att den väljer source, sedan siffra 1,2,3 osv och sedan OK. Då byter den till HDMI utan problem. Det tog en hel del trial and error innan jag fick det att fungera dock. Enligt google så har Logitec haft problem med Sharp-TVars input rätt länge. Vilken TV valde du när du la in TVn i config-programmet? 751E fanns inte att välja för mig, om jag minns rätt så valde jag 752E som fanns.

ok jag ska testa det, jepp jag valde 752E också!

Postad 30 October 2013 - 19:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Sorry om detta redan nämnts i tråden. Men TV:n verkar glömma mina inställningar då och då. Speciellt när jag slår om till HDMI 2 där jag kör HTPC:n. Jag får då än en gång slå över bildläget till 16:9 PC och göra om alla inställningar, typ stänga av DMM, ändra ljus m.m.

Börjar bli irriterande... :(

Postad 31 October 2013 - 15:49

skrot
  • skrot
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
både 651E och 751E nere på 9990

Postad 31 October 2013 - 15:59

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Vad löjligt dyr 70 tum är, kom det ingen mellan 70.a på dessa. En Sharp 70 tum 747 för 22K känns mer lockande..

Postad 31 October 2013 - 23:28

Erik-L
  • Erik-L
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har en LC-60LE651E. Någon som vet hur man kopplar en reciever (RCA) till denna TV? På min förra TV (Panasonic) hade jag en 2 x RCA-kabel och kopplade RCA till RCA. Detta fick jag inte att funka på Sharpen. Är det RCA från recievern till 3,5 mm på TV'n som gäller där eller?

Postad 01 November 2013 - 09:29

Erik-L
  • Erik-L
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Har en LC-60LE651E. Någon som vet hur man kopplar en reciever (RCA) till denna TV? På min förra TV (Panasonic) hade jag en 2 x RCA-kabel och kopplade RCA till RCA. Detta fick jag inte att funka på Sharpen. Är det RCA från recievern till 3,5 mm på TV'n som gäller där eller?

Svarar mig själv här, ringde Sharp. RCA på TV'n är en ingång och inte utgång. Därför funkade det inte. Jag får koppla RCA -> 3,5 mm alternativt koaxial.

Postad 01 November 2013 - 12:24

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Jag slog till nu när LE751E kom ut igen för 9990. Det som är lite konstigt är att jag kan inte hitta så mycket recensioner på den. Någon som har lite länkar?

Postad 01 November 2013 - 14:01

Unregistered41114
  • Unregistered41114
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Vet någon vad det är för skillnad mellan
LC-60LE751E, LC-60LE651E och LC-60LE652E?

Den senare listas just nu på Dustin för en tusenlapp mer
https://www.prisjakt...ms=l=s147787393
Tänkte beställa en 751 nu men blev osäker, har kört projektor i ca 7 år och är lite borta på vad som hänt på TV-marknaden. Den senare har ju ett högre produktnummer så vill helst bara veta om man missar något. 1000:- är ju ingen stor skillnad :)

Postad 01 November 2013 - 14:37

Hammeron
  • Hammeron
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Vet någon vad det är för skillnad mellan
LC-60LE751E, LC-60LE651E och LC-60LE652E?

Den senare listas just nu på Dustin för en tusenlapp mer
https://www.prisjakt...ms=l=s147787393
Tänkte beställa en 751 nu men blev osäker, har kört projektor i ca 7 år och är lite borta på vad som hänt på TV-marknaden. Den senare har ju ett högre produktnummer så vill helst bara veta om man missar något. 1000:- är ju ingen stor skillnad :)

652 är för satellit dvb-s2 (ingen dvb-t2), det övriga hittar du i tråden (751 har aluminiumram + wifidongel medföljer)

Postad 01 November 2013 - 16:27

ChristianE
  • ChristianE
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Sorry om detta redan nämnts i tråden. Men TV:n verkar glömma mina inställningar då och då. Speciellt när jag slår om till HDMI 2 där jag kör HTPC:n. Jag får då än en gång slå över bildläget till 16:9 PC och göra om alla inställningar, typ stänga av DMM, ändra ljus m.m.

Börjar bli irriterande... :(

Min har ändrat sig med från 16:9 PC till 16:9. Om den även ställt om resten, vet jag ej då jag inte hunnit pilla så värst mycket ännu. Har dock lagt in en ny FW som heter 0.1.43.9 via nätverket. På Sharps hemsida så finns den inte, utan den som finns heter 0.1.43.5. Kanske dyker upp mer info vad den nya gör.

Vad gäller min ändring från 16:9 PC till 16:9 undrar jag om det har med min Yamaha förstärkare att göra. Kör ju den som oftast enbart i passiv hdmi Through. och jag sätter bara igång hela systemet då jag vill ha ljud i filmer. KAnske det som spökade för mig, då man växlar från Off läge till ON. En gissning bara från min sida. Annars så kan man ändra bildläge snabbt med fjärren. Drygt dock att behöva gå in i settings o ändra andra inställningar varje gång man kör sin dator.

Jaja måste pilla lite mera o se om detta problem återkommer eller om det bara var nåt tillfälligt.

Redigerat av ChristianE, 01 November 2013 - 16:37.

Postad 01 November 2013 - 17:28

Luppen
  • Luppen
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Grymt sugen på LE751E så kan mkt väl bli en sån i helgen :)
En fråga dock, eftersom jag inte har möjlighet att kolla på den själv innan. Hur är 3D:n på den?
Både när man matar den med en 3D-bluray och hur bra den kan konvertera 2D-->3D.

Postad 01 November 2013 - 17:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Har dock lagt in en ny FW som heter 0.1.43.9 via nätverket. På Sharps hemsida så finns den inte, utan den som finns heter 0.1.43.5. Kanske dyker upp mer info vad den nya gör.

Nice, ska testa att uppdatera sen :)

Postad 01 November 2013 - 23:59

wackwack
  • wackwack
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Min har ändrat sig med från 16:9 PC till 16:9. Om den även ställt om resten, vet jag ej då jag inte hunnit pilla så värst mycket ännu. Har dock lagt in en ny FW som heter 0.1.43.9 via nätverket. På Sharps hemsida så finns den inte, utan den som finns heter 0.1.43.5. Kanske dyker upp mer info vad den nya gör.

Vad gäller min ändring från 16:9 PC till 16:9 undrar jag om det har med min Yamaha förstärkare att göra. Kör ju den som oftast enbart i passiv hdmi Through. och jag sätter bara igång hela systemet då jag vill ha ljud i filmer. KAnske det som spökade för mig, då man växlar från Off läge till ON. En gissning bara från min sida. Annars så kan man ändra bildläge snabbt med fjärren. Drygt dock att behöva gå in i settings o ändra andra inställningar varje gång man kör sin dator.

Jaja måste pilla lite mera o se om detta problem återkommer eller om det bara var nåt tillfälligt.

var hittade du den versionen av FW?

Postad 02 November 2013 - 00:15

ChristianE
  • ChristianE
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Uppdaterade via nätverkskabeln som jag kopplat till tv-n

Redigerat av ChristianE, 02 November 2013 - 00:15.

Postad 02 November 2013 - 09:14

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Ni som äger en 751E, hur är det med clouding och flashlight i hörnen? Är det ett problem eller går det att justera bort genom att dra ner på kontrast och ljusstyrka i menyn?

Postad 02 November 2013 - 10:39

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Ni som äger en 751E, hur är det med clouding och flashlight i hörnen? Är det ett problem eller går det att justera bort genom att dra ner på kontrast och ljusstyrka i menyn?

Redan i grundinställningarna så tycker jag att clouding inte alls är påträngande, men man får i stort sett bort allt när man drar ner ljus och bakljusintensiteten. De enda gången jag verkligen märkt av clouding är när jag hade bildinställningarna på max och inte haft någon signal i tv samt att det var helt släckt i rummet.

Är det någon som vet vad den nya FW kommer med för uppdateringar?

Postad 02 November 2013 - 11:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Själv har jag nära noll med clouding, förutom extremt svagt i nedre vänstra hörnet, men jag måste vrida upp bakbelysningen och kolla efter det för att se det. Ren jävla tur antagligen, med tanke på hur vissa har rejäla problem med detta på sina LED apparater.

Ingen aning vad som blivit förbättrat i senaste FW, hoppas dom lägger upp den på deras hemsida snart, så man kan få svar på detta.

Redigerat av Svante Skoog, 02 November 2013 - 11:12.

Postad 02 November 2013 - 13:30

Hammeron
  • Hammeron
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

652 är för satellit dvb-s2 (ingen dvb-t2), det övriga hittar du i tråden (751 har aluminiumram + wifidongel medföljer)

Jag var på Mediamarkt i går och bad säljaren ta hem en 751:a, han hävdade att 700-serien var mer påkostad med bättre panel än 600-serien. Han menade att Sharp ofta inte berättar detta i sina specar. Vem vet...? Så kanske är det mer än ram och dongel som skiljer....

Postad 02 November 2013 - 14:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Nope, det är samma panel och prestanda. Klart en säljare vill sälja en dyrare TV även om det bara är ramen som skiljer, på samma sätt som dom hellre säljer en 1000:- HDMI kabel, även om den för 200:- ger samma prestanda ;)

Postad 02 November 2013 - 22:54

Hammeron
  • Hammeron
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Nope, det är samma panel och prestanda. Klart en säljare vill sälja en dyrare TV även om det bara är ramen som skiljer, på samma sätt som dom hellre säljer en 1000:- HDMI kabel, även om den för 200:- ger samma prestanda ;)

Fast nu var det samma pris som 651an, dvs 9990, så säljaren tjänade inget på att säga det. Snarare så att han borde krängt nåt billigare skräp....

Postad 02 November 2013 - 23:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Ja, är det samma pris så är det bara att plocka 751:an för den snyggare ramen :)

Postad 03 November 2013 - 08:35

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Såg att 751e inte har en optisk ljudutgång utan en koaxial vilket gör att jag inte kan koppla min Sonos playbar till TV:n eftersom den bara har en optisk in. Jag har sett att det finns dosor som kan konvertera en optisk in till koaxial ut, men blir det sämre ljud då? Någon som har någon aning?

Postad 03 November 2013 - 20:19

Unregistered0b4cf506
  • Unregistered0b4cf506
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej jag hade en sådan dosa märkte inte att det vart sämre funka fint.

Postad 04 November 2013 - 15:58

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
hej någon här som har denna Sharp LC-60LE651E och har vänligen nåt att säga om den.9990kr på netonet

Postad 05 November 2013 - 09:12

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Jag har en. Är det något specifikt du vill veta?

hej någon här som har denna Sharp LC-60LE651E och har vänligen nåt att säga om den.9990kr på netonet

Postad 05 November 2013 - 14:53

Kalliban
  • Kalliban
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 1

var hittade du den versionen av FW?

För er som är nyfikna på den nya firmwaren (0.1.43.9): Den finns nu på Sharps hemsida att ladda ner. Dock vet jag inte om det ger så mycket för oss som redan hade uppdaterat till 0.1.43.5 att uppdatera då det enligt pdferna i zip-filen är följande ändringar sedan dess:
 Auto search Improvement for TurkSat selecting Turkey as a target Country
 Romanian language improvement in OSD

Jag har precis som flera andra här i tråden knappt någon clouding alls. Jag märkte lite i nedersta vänstra hörnet på en helsvart bild med nedsläckt rum när jag hade en hög bakbelysning, men när jag ändrat bildinställningarna och dragit ner ljusstyrkan lite så syns det ingenting. :)

Postad 06 November 2013 - 22:48

Unregistered41114
  • Unregistered41114
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
La in en beställning på en LC-60LE751E i söndags hos Electroworld för 9990:- . På måndagen var produkten borttagen, nu listas den igen för 14990:-.
När jag beställde så bokade jag leverans nu på fredag men min order ligger som status "Under behandling". Någon som vet hur det fungerar med beställningar hos Electroworld? Går ju inte att ringa dom dessvärre :)

Postad 07 November 2013 - 12:42

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Samma för mig. Men jag har mailat dom och frågat lite grejer och de är duktiga på att svara på mail.

Postad 07 November 2013 - 12:50

Unregistered41114
  • Unregistered41114
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag nojade tydligen helt i onödan, skickade idag och ankommit till terminal för omlastning för en halvtimme sedan och leverans imorgon enligt avtal :).
Dom var inte supersnabba på mail, tog ca 36 timmar att få svar men produkten verkar vara på väg så jag är nöjd, verkar vara en slimmad organisation :)

Postad 07 November 2013 - 16:35

elzza
  • elzza
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
751an stänger av sig själv efter antal timmar, nån som vet hur man stänger av det?

Postad 07 November 2013 - 18:44

camorrista
  • camorrista
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag fick hem min 60le751 i förrgår, och ställde in inställningarna som MR -WR- här uppe. Länkar en bild på resultatet och ber om hjälp åt problemet med clouding.
Lägger upp en bild med blixt och en utan, bilden utan blixt såg värre ut än vad det är.

http://forumbilder.se/CG3DU/dsc-0004 utan blixt.
http://forumbilder.se/CG3DU/dsc-0002 med blixt.

Tack på förhand.

Postad 07 November 2013 - 23:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker inte att de ser så farligt ut på andra bilden.
Men de är ju svårt för oss att veta utifrån en bild.
Kör du max ljusstyrka ?

Störs du av det när du spelar/ser film ?.
Det är väl den viktigaste frågan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.