Jag lägger till er "nya" ikväll, lägg till derpious på PSN annars om jag skulle missa eller glömma det.
Postad 09 March 2015 - 15:31
edit3: Mitt psn är Karn S (tror jag) för de som vill lägga till mig.
Tror inte man kan ha mellanslag i sitt PSN? Jag hittar inget på "Karn S" iaf.
(jag kom på att jag har ju Playstation appen i telefon så behöver inte vänta tills ikväll för att lägga till folk)
Postad 09 March 2015 - 17:54
För att komma i rätt stämning kan man välja hard as hell, sätta på den här låten:
http://www.youtube.com/watch?v=CThrQTFPVAo
Och sedan bara:

Redigerat av Zoiler, 09 March 2015 - 17:54.
Postad 09 March 2015 - 18:56
Tror inte man kan ha mellanslag i sitt PSN? Jag hittar inget på "Karn S" iaf.
(jag kom på att jag har ju Playstation appen i telefon så behöver inte vänta tills ikväll för att lägga till folk)
Då måste det vara ikarnat!
Postad 09 March 2015 - 23:36
Det var lite tufft... nära en gång men...
Stasis field fungerar inte på illuminate iom att de har sköldar. Den är bra mot insekterna t.ex som dessutom inte kan skjuta. Lasern är ju farlig mot oss och har för dålig hållbarhet, jag testade den innan och insåg att den inte skulle vara värd att använda. Trodde den skulle hålla mycket längre. Mot illuminate är massa walkers bäst skulle jag fortfarande tro.
Måste försöka att inte tappa walkers till atombomber och kapslar, det är det som förstör mest trots allt. Så fort vi tappar 2 eller tre så är det svårt att få tid att kasta nya för de är på oss konstant.
Vill helst inte köra mot illuminate men belöningen är teslatornet som ska vara rätt bra. Har ingen att låsa upp på bugs tyvärr, däremot två på cyborger på lvl 10 och 11 tror jag. Kanske ska pröva dem nästa gång.
Sen kanske det inte är nödvändigt med en slot på UAV:n när vi egentligen bara vill klara uppdraget? Du skulle kunna ha nytta av något annat där Palter.
Postad 10 March 2015 - 00:25
Postad 10 March 2015 - 00:40
Övning ger dock färdighet. På't igen bara!
Måste bara tillägga att ditt spel med kartongroboten är imponerande zoiler! Du är bara ett headset ifrån att vara världens bästa helldiversspelare! ;P
Postad 10 March 2015 - 01:16
Måste bara tillägga att ditt spel med kartongroboten är imponerande zoiler! Du är bara ett headset ifrån att vara världens bästa helldiversspelare! ;P
Tack.. jag dog mer av pods än av fienderna, tycker inte de fienderna är så farliga. Dumma, dumma ****skapslar, dödade mig på sista försöket där också när det var så nära
. De är livsfarliga, speciellt om man kastar dem utanför skärmen då kan de hamna var som helst. Jag tror att det går så bra är direkt relaterat till att jag kör utan headset för övrigt
.
Mot just illuminates.... 3-4 walkers i loadout och var sparsam med dem och rör oss mot målen hela tiden (struntar i samples som ligger för långt bort) så kommer det gå bra. Mot de andra fiendetyperna kan man köra annan taktik. Du har rätt i att formation är bra att ha när vi ska t.ex. försvara/ta över något, då bör vi stå i boxformation och ta var sitt hörn.
I och för sig, om vi bara vill klara kartan, och det är ju det vi vill, så kan vi skippa försvarsuppdragen. Bara skjuta sönder det vi ska försvara direkt. Spela roll om det blir misslyckat, vi tjänar på det - ett uppdrag mindre.
Postad 10 March 2015 - 09:31
Körde till jag var level 5 igår
Riktigt skoj! Körde med Surpappa och en till. Men helt klart måste man ha headset i detta spel, just med tanke på friendly fire, pods som droppas och att man måste återuppliva/hjälpa varandra upp.
Nån som vet vad maxlevel på gubben är?
Postad 10 March 2015 - 09:48
Men det viktigaste är ändå att hela tiden vara i rörelse! Det borde vara prio ett... Mot illuminate är det ännu viktigare känns det som eftersom man hinner aldrig skjuta sönder patrullerna innan de larmar.
Sen kanske det inte är nödvändigt med en slot på UAV:n när vi egentligen bara vill klara uppdraget? Du skulle kunna ha nytta av något annat där Palter.
Det var Distractor beacon jag använde inte UAVn.
Just det, såg att ni sköt missiler med walkers när ni hade vänner på andra sidan mobsen. Om man står nära mobsen så är det ofta en missil flyger över och träffar någon som står på andra sidan!
Nån som vet vad maxlevel på gubben är?
Har hört både rank 25 och 41 så jag är inte säker.
Redigerat av Palter, 10 March 2015 - 13:27.
Postad 10 March 2015 - 13:16
Lvl 25 är max.
Aha, distractor beacon fungerar inte om man redan har blivit sedd och vi blev ju sedda hela tiden =P. Det är svårt att använda den i lag om fyra, lättare ensam.
Tänkte också på missilerna, dödade en walker av misstag. De är inte jättelätta att sikta med.
Bra idé med recoiless rifle, det är ju en bazooka med 6 skott. Det räcker gott och väl om någon tar den och går rätt snabbt att ladda, inte 25 sekunder iaf. Mycket lättare än att bomba.
Vi kan inte skippa t.ex. capture eller väskan heller, de måste göras.
Edit: Läste precis att man släpper reinfoirce även om man inte kastar den. Så bara man aktiverar den så spelar det ingen roll om man dör, alla tre kommer tillbaka ändå för den faller ur den livlösa kroppen och återupplivar övriga. Så den som är sist kvar behöver bara vara snabb med att aktivera så är vi odödliga =P
Redigerat av Zoiler, 10 March 2015 - 13:34.
Postad 10 March 2015 - 16:12
Postad 10 March 2015 - 16:21
Om du bara får exp som belöning på planetkartan där du väljer planeter så behöver du ju inte göra den utan ta något där du istället får en belöning.
Postad 10 March 2015 - 17:50
Om du bara får exp som belöning på planetkartan där du väljer planeter så behöver du ju inte göra den utan ta något där du istället får en belöning.
Var detta till mig? Som jag förstått så finns det inget svar utan det nollas hela tiden. Är bara att mörda på updrag tills man är less?
Postad 10 March 2015 - 18:31
Japp, det finns inget slut. Men det finns en maxlvl och stratagems att låsa upp. Så det är fortfarande en idé att välja vissa planeter tills man låst upp alla stratagems, därefter är det väl egentligen bara att samla exp som är grejen för att låsa upp alla vapen/bli maxlvl. Men det tar ett tag.
Postad 10 March 2015 - 19:59
Bar att nöta in kombinationerna. Jag kan nästan reinforce utantill av någon anledning ![]()
Btw, vill du köra nu Palter eller?
Edit: Vårt första mission 10 avklarat, på första försöket på alla tre uppdragen. När vi var tre istället för fyra dessutom, kan det ha varit segerreceptet, vad tror du Dragon? ![]()
Fast cyborgs är rätt mycket lättare åas. Men det blev ju ett stealthspel där ett tag, distraction beacon är bättre än jag trodde. Kanske funkar även på illuminate om vi kör liknande? Är det någon annan som har eltornen på någon lättare planet?
Sen angående rädda survivors där uppe på kartan på sista uppdraget ni vet? När jag tog follow på dem och ni började mörda dem kallblodigt samtidigt som ni skrattade och jag sa nej nej nej nej nej och försökte skydda dem med walkern (fast trampade på dem =/ ) och sköt ner muppmeister för att försöka rädda dem?
Jo, jag vet "skaffa headset", men det var ju för FAN bara fem meter att gå med dem till räddningen utan någon fiende på vägen
. De andra två däremot där nere på kartan var bara att döda men om det ändå är nära kan man ju lika gärna göra en god gärning.
Nåja, härligt att vi fick en ny stratagem också!
Redigerat av Zoiler, 11 March 2015 - 00:25.
Postad 11 March 2015 - 08:52
Bar att nöta in kombinationerna. Jag kan nästan reinforce utantill av någon anledning
...
Sen angående rädda survivors där uppe på kartan på sista uppdraget ni vet? När jag tog follow på dem och ni började mörda dem kallblodigt samtidigt som ni skrattade och jag sa nej nej nej nej nej och försökte skydda dem med walkern (fast trampade på dem =/ ) och sköt ner muppmeister för att försöka rädda dem?
Jo, jag vet "skaffa headset", men det var ju för FAN bara fem meter att gå med dem till räddningen utan någon fiende på vägen![]()
. De andra två däremot där nere på kartan var bara att döda men om det ändå är nära kan man ju lika gärna göra en god gärning.
Nåja, härligt att vi fick en ny stratagem också!
#1 - Det är ju därför jag dör hela tiden, så att ni andra ska lära er knappkombon!
#2 - Som jag sa igår, det var ju våld i hemmet hos de som vi skulle rädda. Sånt kan vi inte tolerera! Det blev kollektiv bestraffning på hela familjen!
#3 - SKAFFA HEADSET Zoiler!
Ps. Även om jag bidrog minimalt till segern igår så känns det som att man börjar få lite koll på lämpliga strategier. Det kanske är bra att "träna" på de lättare planeterna innan vi gör ett seriöst försök att dominera "stroboskopgubbarna".
Postad 11 March 2015 - 09:00
Får hoppas att matchmakingen funkar för mig ikväll om ni är inne
Instämmer med att Zoiler ska skaffa headset/mic, borde vara lag på det om man ska spela COOP... ![]()
Postad 11 March 2015 - 10:01
Edit: Vårt första mission 10 avklarat, på första försöket på alla tre uppdragen. När vi var tre istället för fyra dessutom, kan det ha varit segerreceptet, vad tror du Dragon?
!
Var nästan på väg in till er, men när jag startade spelkvällen var det ingen inne på HD så blev lite bf. Dock blev jagbså förbannad på det spelet så hade jag inte avslutat hade jag skjutit ALLT som rört sig.
Postad 11 March 2015 - 12:33
Ja, matchmakingen är rätt buggad. Jag har iof inte haft några större problem. Sedan att de inte har skapat ett filter för att ta bort alla matcher som är fulla...
Jag tycker vi ska göra ett ordentligt försök på Tesla kanonerna ikväll. Bara fokusera på att göra de uppdrag som vi verkligen måste avsluta. Jag har fullt uppgraderad Recoilless Rifle, så slipper vi nuka bort våra walkers.
Spelet är ruskigt kul. Det roliga är hur fort allt kan gå åt h¤%#¤te när man väl gör ett misstag. Det som inte är så roligt är att det här spelet har totalförstört min plan för min backlogg.
Postad 11 March 2015 - 13:03
Det borde vara en patch på gång för oss i EU idag eller imorgon som fixar matchmakingen.
Det som inte är så roligt är att det här spelet har totalförstört min plan för min backlogg.
Hehe
. Slänger du ut recoiless rifle precis när det behövs? Kanske kan vara smart så du inte dör innan dess och tappar den? Dunno. Jag har även maxat atombomben nu så den är på 15 sekunder.
Ps. Även om jag bidrog minimalt till segern igår så känns det som att man börjar få lite koll på lämpliga strategier.
Absolut, du är grym på att ta upp samples nu ![]()
Postad 11 March 2015 - 14:41
Inte nog med att du inte slutar tjöta om headset, du försöker lura på mig skit också ![]()
Postad 11 March 2015 - 15:06
Edit: Vårt första mission 10 avklarat, på första försöket på alla tre uppdragen. När vi var tre istället för fyra dessutom, kan det ha varit segerreceptet, vad tror du Dragon?
Finns inte en möjlighet att ni klara det utan mig, jag använde bara min osynlighetsperk!
Redigerat av DragonPuffer, 11 March 2015 - 15:06.
Postad 11 March 2015 - 15:39
Inte nog med att du inte slutar tjöta om headset, du försöker lura på mig skit också
Det var tacken för att man rekommenderar bra headset till en headsetslös person!
Postad 11 March 2015 - 15:57
Angående ditt egna headset, man hörde rätt mycket av spelljudet igår när du var i party, är det alltid så eller är det justerbart?
De andra tre hör jag inget bakgrundsljud för.
Redigerat av Zoiler, 11 March 2015 - 15:58.
Postad 11 March 2015 - 16:02
Det där använder jag och draken. Jag kör allt ljud i lurarna när vi spelar, inget i högtalarna.
Postad 11 March 2015 - 16:08
Angående ditt egna headset, man hörde rätt mycket av spelljudet igår när du var i party, är det alltid så eller är det justerbart?
De andra tre hör jag inget bakgrundsljud för.
Nej jag har det som följer med, ska ställa in känsligheten alternativt sänka ljudet.. ![]()
Postad 12 March 2015 - 08:13
Är det värt att införskaffa detta inom snar framtid eller kommer alla sluta att spela när bloodborne släpps? ![]()
Postad 12 March 2015 - 09:02
Är det värt att införskaffa detta inom snar framtid eller kommer alla sluta att spela när bloodborne släpps?
Det är ju rätt olika spel du pratar om
Jag kommer förmodligen inte köpa Bloodborne så jag blir kvar iallafall.
Det är ju väldigt små pengar för ett bra spel, ta matlåda till jobbet 2 dagar så har du sparat in det med lunchpengarna ![]()
Postad 12 March 2015 - 11:15
Det är ju rätt olika spel du pratar om
Jag kommer förmodligen inte köpa Bloodborne så jag blir kvar iallafall.
Det är ju väldigt små pengar för ett bra spel, ta matlåda till jobbet 2 dagar så har du sparat in det med lunchpengarna
Det är det juh definitivt.
Jo det är garanterat värt stålarna. Jag kommer med största sannolikhet slå till och samtidigt passa på att köpa ett Sony headset också så man kan lira utan att behöva fläska på ljudet på hembion. ![]()
Postad 12 March 2015 - 12:25
Det är det juh definitivt.
Jo det är garanterat värt stålarna. Jag kommer med största sannolikhet slå till och samtidigt passa på att köpa ett Sony headset också så man kan lira utan att behöva fläska på ljudet på hembion.
King! Lägg till prnkzeh så lirar vi sen då ![]()
Postad 12 March 2015 - 13:44
Nu är det köpt.
Måste sätt igång 4'an när jag kommer hem så det tankas ner.
Jag addar, kommer dock inte hinna med ikväll då det är andra planer på agendan. Men så snart tillfälle ges. ![]()
Redigerat av Crabban, 12 March 2015 - 13:55.
Postad 12 March 2015 - 14:17
Måste sätt igång 4'an när jag kommer hem så det tankas ner.
Om du har PS4'an i standby så kan den väl ladda ner saker? Bara att välja "download to your PS4" i Store.
Postad 12 March 2015 - 15:57
Stämmer. 😃Vad är ditt PSN? Crabban?
Vad är ditt?
Redigerat av Crabban, 12 March 2015 - 16:33.
Postad 12 March 2015 - 16:03
Om du har PS4'an i standby så kan den väl ladda ner saker? Bara att välja "download to your PS4" i Store.
Det stämmer, men den var helt avstängd så därav påsättningen. 😃
Redigerat av Crabban, 12 March 2015 - 16:05.
Postad 12 March 2015 - 17:28
Ska vi försöka oss på den där som vi inte klarade på lvl 10 med teslatornen ikväll eller?
Stämmer.
Vad är ditt?
Astrozap
Edit:
Happy to report that, yes, 1.03 has markedly decreased the poor game connections I was having prior to recent server snafus. Smooth stuff. Hope our European defenders of Democracy get their patch ASAP. The future looks bright.
Redigerat av Zoiler, 12 March 2015 - 17:32.
Postad 12 March 2015 - 17:33
Ska vi försöka oss på den där som vi inte klarade på lvl 10 med teslatornen ikväll eller?
Astrozap
Addat dig nu. Tennisboll som bild?
Edit:
Happy to report that, yes, 1.03 has markedly decreased the poor game connections I was having prior to recent server snafus. Smooth stuff. Hope our European defenders of Democracy get their patch ASAP. The future looks bright.
Postad 12 March 2015 - 17:35
Ja tennisboll ![]()
Holy shit btw: patch notes för 1.03.
Fix
-Stat reset on PS4 controller disconnect at specific points in the game. Issue only occurred on PS4.
-Multiplayer games shown despite being full (4/4). This is now a filter option, on by default.
-Player customization and upgrades are saved when exiting the armory. (This save is local only.)
-In local COOP only player 1 stats were being uploaded (all were still saved locally). All players stats should now be uploaded correctly.
Added
-Veteran Controller Mode in settings – increases trigger and analog sensitivity.
Change
-Speed of post game stats screen increased.
-Kicking no longer allowed if one player has entered the shuttle during extraction.
-Improvements to the Multiplayer search and filtering.
-Improved error messages when joining games, if you are unable to join a game because it became full, it will now tell you.
-Game now remembers the chat volume set for other players between loading screens.
Edit: Äsch, vi kanske får vänta på den i EU igen =/
Redigerat av Zoiler, 12 March 2015 - 17:37.
Postad 12 March 2015 - 22:38
Imorgon kanske.
Det här tyckte jag bäst om:
-Multiplayer games shown despite being full (4/4). This is now a filter option, on by default.
Det märks att de lyssnar på kritiken och agerar därefter.
Postad 13 March 2015 - 00:13
För mycket jobb för att kunna spela
Vi klarade iaf en bana på tankstratagembelöningen (cyborg lvl 10), men det var slakt... flera som dog nästan 30 gånger på sista banan så drakens rekord flög all världens väg
.
Om ni undrar vem holländaren är så var det bara någon som addade mig efter att vi spelade Helldivers några matcher. Han joinade oss spontant.
Redigerat av Zoiler, 13 March 2015 - 00:14.
Postad 13 March 2015 - 00:30
Postad 13 March 2015 - 12:59
Nytt headset införskaffat.
Nu är man kittad inför premiärturen. Kanske kan hinna med en sväng ikväll.
Postad 13 March 2015 - 13:14
Postad 13 March 2015 - 13:19
Det var många år sedan jag var nära Rage quit, men igår var det jäkligt nära! Dra åt....... vad frustrerad och irriterad jag var igår! Både kontrollj*veln och headsetet höll på att flyga all världens väg.
Ja men du var ju vid liv betydligt mer än mig iallafall, jag dog tamefan DIRR! Gjorde det stora misstaget att välja sniper också, totalt värdelös mot alla fiender var den.
Men ni är ju level 15-16 och jag level 7, så snart är det kanske lite enklare att hålla sig vid liv ![]()
Postad 13 March 2015 - 13:28
Det var många år sedan jag var nära Rage quit, men igår var det jäkligt nära! Dra åt....... vad frustrerad och irriterad jag var igår! Både kontrollj*veln och headsetet höll på att flyga all världens väg.
Haha... det var svårt, det var lite orättvist mot hifimarcus som nybörjare att komma in på de nivåerna dessutom, mitt in i skärselden.
På snöbanorna är det ännu viktigare med walkers eftersom man går så långsamt på snö utan dem. Det var därför jag tog Daftmavs walker när han hoppade ur den när den inte hade ammo kvar. För rörligheten och det extra skyddet, så kunde jag hålla folk vid liv även om jag inte kunde skjuta annat än tanks med min orbital railgun. Och när man dör fylls ju ammon på så ni hade ammo för att skjuta övriga fiender.
Tyvärr har jag inget att låsa upp på de lättare banorna =/
Postad 13 March 2015 - 13:36
Känns som om man har lite att jobba ikapp.
Går det att köra solo på några av de lätta banorna så man kan jobba sig upp?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
106 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?