Du får inte glömma att jag pratar om när man är vid 29.4 mm....jag tror att ju mindre slaglängd du uppger
typ 10mm = 10%....14mm =20%...18 mm = 30% osv så minskar kraften...
Mjo men ifall man uppger xmax där motorn arbetar hyffsat linjärt, antingen spollängd-gap / 2 eller där BL nått 70% av sitt ursprungsvärde så ges ju alla element samma förutsättningar, eller?
Jag har svårt att tro att "vanliga" basar skulle ha speccade x-max siffror där BL sjunkit till säg 30% av ursprungsvärdet, har motorn tappat 70% av sin styrka kan den väl knappast kallas linjär där.
Därav inte sagt att säg normala basar kanske bara har 30% kvar om ens det vid slaglängden LMS-R har som linjär x-max, men där har de vanliga isåfall vida överstigit sitt x-max såvida tillverkarna inte tolkade BL kurvan väldigt generöst.
Eller är det något jag missat?
Vad jag förstod av videon skulle tekniken gå ut på att variera lagren i spolen för att lura fram en hyffsat linjär BL kurva även efter talspolen börjar lämna gapet.
Verkar vara ett sätt att få fram långt x-max utan att behöva ha groteskt lång spole eller kort gap.
Funkar det verkar ju tekniken fin, men jag förstår fortfarande inte hur man kan få vanliga basar till att bara ha 30% av BL kvar vid sitt x-max ifall de vanliga basarna har sina x-max speccats vid slaglängden motorn har 70% BL kvar...
Att TC basarna har längre xmax är väl för att motorn är linjär under en längre slaglängd, men samma förutsättningar gäller väl för andra basar, bara att xmax inte blir så långt?
Se bara på Dan Wiggins xbl teknik då frekvensen följer bl kurvan
Vet inte om jag hittade rätt papper, hittade en PDF som heter XBLPrimer, verkar bara handla om BL vs slaglängd och inte frekvens.
Iaf så verkade exemplet med XBL ge väldigt platt BL kurva första biten av slaglängden men sedan falla rätt brant gentemot exemplet med den överhängda motorn som istället hade ett mjukare fall som började tidigare.
Båda exemplen gav liknande 70% av ursprungsBL siffor med 7,nånting mm för överhängda och 8,nånting mm för XBL...
Varför faller BL för XBL så fort efter sin platta fas?
Ehh, nu hamnar vi långt utanför tråden men intressant ämne tycker jag.
Angående tornen lär 6X LMS-R bli skitbra, rätt rejäl kapacitet det där
Redigerat av Unregistered80c74e59, 29 oktober 2013 - 23:02.