![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 15 januari 2014 - 12:06
Han som söker den bor i Skåne....say no more.
EDIT* "SEJ" no more

Redigerat av hifimarcus, 15 januari 2014 - 12:07.
Postad 15 januari 2014 - 12:26
Haha .. så jäkla braHan som söker den bor i Skåne....say no more.
EDIT* "SEJ" no more
Postad 15 januari 2014 - 18:25
Man får ju tänka på att den är byggd för att vara så liten som möjligt, därav valet av ett 6,5" element plus en lika liten slavbas. Detta är nog den bästa minisubben som finns?, den bästa 6,5" subben utav alla?
Folk som lägger 20k på en subbas av den storleken har ju råd att lägga 20k även på en stor sub, men denna sub finns ju för dom som vill ha en liten rackare.
Attjämföra mot stora subbar eller vad man kan få för 20k istället hör ju inte ens hit?
Postad 15 januari 2014 - 18:39
folk som köper sunfire tror jag snarare än dåligt insatta. jag har hört en säljare när han försökt pracka på mig en ts12'a. det var att basen var så stenhård tack vare att subben var så kompakt, och slavbasen gör så vansinnigt mycket för basen så att det inte är sant. man kunde sättta handen emot slavbasen och trycka, omöjligt att hålla emot, så hård bas var det.
då är det ändå en ts12a. den kostar väl som mjölksubben här mer eller mindre, men tom ts12an mäter bättre. mycket bättre. och det säger rätt mycket med tanke på hur ts12 mäter.
Postad 15 januari 2014 - 18:42
Vad ditt snack om bajs tillförde har jag inte en aning om?
Postad 15 januari 2014 - 18:53
Postad 15 januari 2014 - 18:54
Postad 15 januari 2014 - 18:57
Verkar vara lite överanalyserat enligt mig men..
Jag tror att subben är tillverkad för dom som vill ha en minimal sub som presterar bättre än skitsubbarna man får med i MediaMarkt system.
Att den kostar 20k här i Sverige är ju de svenska återförsäljarnas fel.
Postad 15 januari 2014 - 19:02
Problemet är att den tillför mer ont än gott med tanke på hur mycket dist den spelar med, över HELA registret. Bättre i så fall att ha kompetenta frontar och skippa subben.
Precis, en medveten person som är ute efter kvalitativ bas köper ju inte en sådan här sub. Utan den är ju för de som vill ha en liten sub som ändå förmår att spela förhållandevis starkt.
Tror inte att någon som lägger 20k på en sub inte har en blekaste aning om kvalitet etc. att enbart köpa en sådan här lite subb på marknadsföring tror jag inte på riktigt.
Postad 15 januari 2014 - 19:03
jag kan göra en udda skapelse som är unik för marknaden, som ingen annan har och säga att det är den bästa i sitt slag. men det säger ju inte någonting eftersom det är den ENDA i sitt slag. ingen skulle väl tänka på att sätta fem hjul på en bajskorv och kalla det för bil? ingen tänker ju att sätta fem hjul på en vanlig bil. därför så kommer min produkt, den femhjuliga bajskorven att vara den absolut bästa bilen med fem hjul. ungefär som att sunfiren är den bästa subwoofern för hemmabios som har 6.5" bas.
jag håller med jonas. det är enkelt för en säljare att visa subben och dra på basen på max, så låter den som fan och köparen tror att det är en superbra sub, baserat på att den låter som fan. då kanske man inte ens frågar om alternativ eftersom subben låter som fan och dessutom är liten och händig. den tillför mao mer skada än nytta.
EDIT: jag tror definitivt att det finns gott om människor som lägger hutlösa pengar på saker som inte gör ens i närheten av vad dom ska göra för sina priser. betänk att det finns människor som dyker upp och säger att dom vill ha en bra bas. sen litar man på säljaren. som sagt, jag har fått höra en massa jävligt fantastiska saker om sunfire ts12.
Redigerat av Zartok, 15 januari 2014 - 19:05.
Postad 15 januari 2014 - 19:11
Enligt mig blir det mer att köpa den bara för att äga en sub. En kompetent golvare eller till och med stativare kan ju spela djupare och samtidigt med mindre distortion. 30% dist vid 32Hz är ju skandal. Det finns ju inte ens någon SPL att prata om vid 32Hz. En total onödig subwoofer, oavsett om den kostar 20k eller 8k.
Det är ju inte ens det vi pratar om här? Varför i hela friden ska ni jämföra denna sub gentemot andra saker som presterar bättre vare det är ett par golvare eller en bra konstruerad sub?
Denna subben finns och är ju tillverkad för dom som vill ha en liten sub hemma som ändå kan skapa ett förhållandevis högt ljudtryck.
Verkar som att ni är så fast beslutna med att klanka ner på suben ifråga så att ni inte kan hålla er till produkten/ämnet?
mitt snack om bajs tillför exakt det den här subwoofern gör till marknaden. jag kan göra en udda skapelse som är unik för marknaden, som ingen annan har och säga att det är den bästa i sitt slag. men det säger ju inte någonting eftersom det är den ENDA i sitt slag. ingen skulle väl tänka på att sätta fem hjul på en bajskorv och kalla det för bil? ingen tänker ju att sätta fem hjul på en vanlig bil. därför så kommer min produkt, den femhjuliga bajskorven att vara den absolut bästa bilen med fem hjul. ungefär som att sunfiren är den bästa subwoofern för hemmabios som har 6.5" bas. jag håller med jonas. det är enkelt för en säljare att visa subben och dra på basen på max, så låter den som fan och köparen tror att det är en superbra sub, baserat på att den låter som fan. då kanske man inte ens frågar om alternativ eftersom subben låter som fan och dessutom är liten och händig. den tillför mao mer skada än nytta. EDIT: jag tror definitivt att det finns gott om människor som lägger hutlösa pengar på saker som inte gör ens i närheten av vad dom ska göra för sina priser. betänk att det finns människor som dyker upp och säger att dom vill ha en bra bas. sen litar man på säljaren. som sagt, jag har fått höra en massa jävligt fantastiska saker om sunfire ts12.
Ok

Du klarar uppenbarligen inte av att se varför en sådan här produkt faktiskt finns? Den finns för att vissa människor just vill ha en minimal sub som ändå kan skaka lite i vardagsrummet.
Dina paralleller är högst omogna.
Postad 15 januari 2014 - 19:12
Postad 15 januari 2014 - 19:12
bästa 6.5" subben? det beror väl på lite hur man tänker. den spelar kanske högst, men det finns säkert basar som spelar bättre. ta exempelvis hur kurvan ser ut, det är nog den sämsta hittills. alla 6.5"-subbar lär vara bättre än den här helt plötsligt =)
Redigerat av Zartok, 15 januari 2014 - 19:13.
Postad 15 januari 2014 - 19:14
Själv kan jag ju säga om det hjälper?, att jag aldrig i mitt liv skulle köpa en sådan här sub.
Postad 15 januari 2014 - 19:20
Hehe
Mycket möjligt. Men det är fortfarande en ren skitprodukt för 20k som knappt borde få kallas subwoofer.
Distortionmaker kanske.
Ja det är en dålig produkt om man ser till saken, bra baskvalitet kontra betald krona. Men det var ju inte det som var poängen här, utan jag påvisade att det faktiskt finns en marknad för en sån här sub.
Man får ju ta den för vad den är?, förstår att Sunfire är ett känsligt ämne här.
Att vissa orkar...
Det närmar sig 15 bannade användare nu.
?
Postad 15 januari 2014 - 19:25
sunfire är inte ett speciellt känsligt ämne. det är bara så att... alla här inne ÄLSKAR att racka ner på dåliga subbar. du ska se vad vi skrivit om proson rumble 8 *asg*
den subben har fan fått utstå saker som påminner om chuck norris memes

Postad 15 januari 2014 - 19:31
Haha okey!
Då behöver vi inte missförstå varandra mer nu.
kolla denna länk: https://www.minhembi...howtopic=308731
sen kollar du på min länk där så ser du min typ av humor när det kommer till värdelösa subbar
Postad 15 januari 2014 - 19:31
Rumble makes onions cry!alla här inne ÄLSKAR att racka ner på dåliga subbar. du ska se vad vi skrivit om proson rumble 8 *asg*
den subben har fan fått utstå saker som påminner om chuck norris memes

Postad 15 januari 2014 - 19:36
Att vissa orkar...
Det närmar sig 15 bannade användare nu.
Varför får jag en känsla av att du har rätt

Postad 15 januari 2014 - 19:37
kolla denna länk: https://www.minhembi...howtopic=308731
sen kollar du på min länk där så ser du min typ av humor när det kommer till värdelösa subbar
Gjorde ett inlägg i den tråden..
Varför får jag en känsla av att du har rätt
Förklara gärna detta för mig också då?
Postad 15 januari 2014 - 19:41

... dessutom så låter våra snälla moderatorer oss hållas så länge dom också börjar garva
Postad 15 januari 2014 - 19:43
utifall du är ny här på forumet så gillar vi att fula. iaf vissa av oss. varför tror du jag har över 8000 inlägg? åtminstone 6000 av dessa är rena fulinlägg. i love it!
... dessutom så låter våra snälla moderatorer oss hållas så länge dom också börjar garva
Ok

Postad 15 januari 2014 - 20:12
Postad 15 januari 2014 - 20:17
så den står sig inte alls mot atmosen. problemet med rumble 8 är att den knappt har någon spl, och därmed så hörs den väldigt dåligt eller inte alls. ingen skulle rekommendera den subben till någon. vill jag tro.
Postad 15 januari 2014 - 20:25
Bilden visar frekvensgång med filtret på högsta och lägsta delning:

Postad 15 januari 2014 - 20:29

Postad 15 januari 2014 - 20:32
nej, alltså... dom går som inte att jämföra på det sättet riktigt. rumble 8 är forumets skämtgris. den spelar väldigt mycket lägre än atmos, men det den spelar spelar den garanterat rakare än vad man kan göra med atmosen.
så den står sig inte alls mot atmosen. problemet med rumble 8 är att den knappt har någon spl, och därmed så hörs den väldigt dåligt eller inte alls. ingen skulle rekommendera den subben till någon. vill jag tro.
Har, trots att jag inte är så aktiv med att skriva inlägg, varit medlem länge och sett många trådar om den legendariska rumblen. Vore ändå kul att se lite frekvens och spl-mätningar. Vilken av dessa är bäst vid 20Hz?
Kan förresten tänka mig att sunfireförsäljarna nu sitter och söker dubsteplåtar med bastrumma som ligger runt 60Hz för att kunna dema dessa ordentligt för alla potentiella kunder:
- Kolla vad bra den är med alla dessa "slumpmässigt" utvalda låtar!
Redigerat av mudde, 15 januari 2014 - 20:36.
Postad 18 januari 2014 - 16:10

Postad 18 januari 2014 - 19:04

Postad 19 januari 2014 - 09:00
Fyndläge!
Om du inte slår till nu, kommer du att ångra dig. Tänk bara på att dina tänder kan lossna

Postad 19 januari 2014 - 09:22
Postad 19 januari 2014 - 09:38
Postad 19 januari 2014 - 10:10
Redigerat av Zartok, 19 januari 2014 - 10:10.
Postad 19 januari 2014 - 10:19

Postad 19 januari 2014 - 10:38
Själv kan jag ju säga om det hjälper?, att jag aldrig i mitt liv skulle köpa en sådan här sub.
Så det var nog ingen atmos du höll i handen när frugan din fnös
Muahahaha
Postad 19 januari 2014 - 10:47

Bifogad fil(er)
Redigerat av Dahlow, 19 januari 2014 - 10:49.
Postad 19 januari 2014 - 11:41

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar