Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bättre än SVS?

349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 September 2014 - 17:21

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

LMS 5400 U är slut för tillfället. Leverantören hinner inte få fram dom i takt med åtgången. Trots priset.
Kanske för att det är världens bästa element som finns just nu. ;)

Och bara för att världens bästa bil går i låt säga 480km/h, och världens näst bästa bil går i 479km/h så betyder det inte att den bilen som går 1km/h långsammare är billigare eller mindre eftertraktad, och marginalerna de emellan är ytterst små. ;) Och en fråga, du skrev "trots priset", tycker du att LMS Ultra är dyrt/överprissatt?

1250W kontinuerligt, 3000W dynamiskt är det.

Det är/var han medveten om..

LMS 5400 U är slut för tillfället. Leverantören hinner inte få fram dom i takt med åtgången. Trots priset.
Kanske för att det är världens bästa element som finns just nu. ;)

"Världens bästa element", på vad?, enligt vilka?, och hur stora är marginalerna mot element #2 och #3? ^_^ Hoppas du förstår min poäng, det är väldigt personligt hur olika människor anser olika element vara "bäst".

Redigerat av Cin3ma, 22 September 2014 - 17:25.

Postad 22 September 2014 - 17:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

"Världens bästa element", på vad?,

Allt.

enligt vilka?

Bakerman.

Skämt och sido, det anses av många vara det bästa elementet för DIY, och det presterar helt klart imponerande SPL, även i små lådor.

Se t ex här, i en låda på bara 100 liter:
http://www.hometheat...ealed-100l.html

104dB vid 20Hz, 10% THD och ingen kompression, det är mycket bra.

Men att säga att det är världens bästa måste innebära att man har testat alla element som finns. Inte särskilt sannolikt...

"There's always a bigger fish"

Redigerat av Ageve, 22 September 2014 - 17:44.

Postad 22 September 2014 - 17:34

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Allt.

Bakerman.

Skämt och sido, det anses av många vara det bästa elementet för DIY.

Men att säga att det är världens bästa måste innebära att man har testat alla element som finns. Inte särskilt sannolikt...

+1

Postad 22 September 2014 - 17:40

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0
Men en riktigt positiv sak med dd+ tycker jag är att den justerar sig efter "main speakers" både fas och brytfrekvens, med det sen kan man ju sedan leka vidare mer kurvan.

Jag hade en gång en bil med V12'a, fränt, men det fanns alltid större(på tal om större fiskar).

Postad 22 September 2014 - 17:41

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Allt.

Bakerman.

Skämt och sido, det anses av många vara det bästa elementet för DIY, och det presterar helt klart imponerande SPL, även i små lådor.

Se t ex här, i en låda på bara 100 liter:
http://www.hometheat...ealed-100l.html

Över 106dB vid 20Hz.

Och vilken distorsion har vi vid dessa 106db/20hz?

? Kan inte se bilderna just nu iom min mobilläsare, och jag vill veta skillnaden vid dessa 106db/20hz gentemot DD18plus :)

Redigerat av Cin3ma, 22 September 2014 - 17:52.

Postad 22 September 2014 - 17:57

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Och vilken distorsion har vi vid dessa 106db/20hz?

LMS distade en hel del vid 106dB (mer än 30%, utanför grafen).

Vid 104dB var THD dock bara 10%.

DD18 Plus spelar ca 103,2dB vid 20Hz och 26.78% THD enligt denna mätningen:
http://www.data-bass...m&id=64&mset=68

Men det är alltid svårt att veta vad som stämmer när resultaten inte kommer från samma källa.

DD18 (även den äldre) har däremot väldigt låg dist innan den närmar sig gränsen för vad den klarar, och det är ju där man oftast spelar.

Redigerat av Ageve, 22 September 2014 - 18:06.

Postad 22 September 2014 - 18:03

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag ska kolla upp detta ordentligt så fort jag har kommit hem ikväll när jag har åtkomst till min dator. Vad jag vill minnas så finns det tester som nästan har identiska förhållanden dessa subbar emellan, och att distorsion procenten inte var märkvärdigt olika.

Postad 22 September 2014 - 18:07

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

LMS distade en hel del vid 106dB (mer än 30%, utanför grafen).

Vid 104dB var THD dock bara 10%.

DD18 Plus spelar ca 103,2dB vid 20Hz och 26.78% THD enligt denna mätningen:
http://www.data-bass...m&id=64&mset=68

Men det är alltid svårt att veta vad som stämmer när resultaten inte kommer från samma källa.

DD18 (även den äldre) har däremot väldigt låg dist innan den närmar sig gränsen för vad den klarar, och det är ju där man oftast spelar.

Kan du berätta vilken % dist LMS Ultra hade vid de 106db/20hz? (EDIT: såg nu att du redigerat ditt inlägg jag citerade med mer information)

Och ja, givetvis går det inte att jämföra tester som inte har gjorts på samma sätt, samma utrustning och i samma rum åtminstone ;)

Redigerat av Cin3ma, 22 September 2014 - 18:11.

Postad 22 September 2014 - 18:14

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Ok, så det vi har fått fram hittills (utan att djupdyka mer) är att Velodynes DD18plus är en väldigt bra subb, även ställd mot LMS 18" DIY (så länge en lite mindre låda används iaf), men även Velodyne använder ju sig utav en lite för liten låda.

:)

Postad 22 September 2014 - 18:17

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Partsexpress skall väl sluta sälja TCSounds.. De har haft stor kvalitets problem och partsexpress har tröttnat.

Skulle vara konstigt om det var så. Thilo Stompler som äger TC Sounds är delägare i Parts Express.
Det är därför dom bara säljs genom dom.

Ni som skriver att dom går att köpa från andra ställen. Varifrån är det?

...och i samma rum åtminstone ;)

Jo...för seriösa bänktester görs ju inte i frirymd... :wacko:

Postad 22 September 2014 - 18:23

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Sen tror jag att de flesta som har sett och har lyssnat på en DD18plus anser att den spelar och har en förbaskat bra basåtergivning, plus att själva bygget/finish håller absolut toppklass, det väldigt kompetenta servo-systemet och den inbyggda högklass autokalibreringen får man heller inte glömma, som sagt.

Och som med alla Amerikanska hifi prylar, så ska man köpa dom i just Amerika med omnejd för bästa pris, gör det dock på en etablerad firma så du kan skicka utbytes delar etc fram och tillbaka utan problem i framtiden.

Postad 22 September 2014 - 18:29

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 1

Skulle vara konstigt om det var så. Thilo Stompler som äger TC Sounds är delägare i Parts Express.

Jo det gör dom, men om vi som här diskuterar två olika "modeller" mot varandra så måste man ju utföra testet i samma rum eller i frirymd då om det ska bli något sånär seriöst, tror du förstod vad jag menade faktiskt? Är ju inte ok att jämföra ett test gjort i England i ett behandlat rum, gentemot ett annat test med den andra subben gjort i USA i frirymd.....

Du är väl inte grinig för att DDplus 18" är så förbenat bra, trots att det är en köpesubb!! :lol: :P

Redigerat av Cin3ma, 22 September 2014 - 18:30.

Postad 22 September 2014 - 18:30

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Sen tror jag att de flesta som har sett och har lyssnat på en DD18plus anser att den spelar och har en förbaskat bra basåtergivning, plus att själva bygget/finish håller absolut toppklass, det väldigt kompetenta servo-systemet och den inbyggda högklass autokalibreringen får man heller inte glömma, som sagt.

Jag har sett och lyssnat på den och håller med. Den är mycket bra och välbyggd. Den är mycket dyrare än en SVS men finishen är också i en helt annan klass, och den låter mycket bättre.

Fast hur man än vänder på det så är 50000kr mycket pengar, så jag förstår de som bygger kraftigare system för mindre pengar.

Postad 22 September 2014 - 18:35

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag har sett och lyssnat på den och håller med. Den är mycket bra och välbyggd. Den är mycket dyrare än en SVS men finishen är också i en helt annan klass, och den låter mycket bättre.

Fast hur man än vänder på det så är 50000kr mycket pengar, så jag förstår de som bygger kraftigare system för mindre pengar.

Ja det är helt förståeligt.

Postad 22 September 2014 - 18:48

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Mejlade dom, och No More.

Postad 22 September 2014 - 19:07

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Det är några trådar på AVS ang att de skall börja säljas webb direct istället från Partsexpress och kvalitets problemen.

Postad 22 September 2014 - 21:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 1
Jag var på lite humör för att träta ett tag Dallan, men nu känns det som det räcker.
Bye bye!! :D

Postad 22 September 2014 - 21:14

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
haha :D

Postad 22 September 2014 - 22:38

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag var på lite humör för att träta ett tag Dallan, men nu känns det som det räcker.
Bye bye!! :D

1-0 :D

Hej på dig!

Idag gick du ordentligt bet, känns fint.

haha :D

Äsh, du är väl bättre än att vara fan-boy Mattias? ;)

Vill också passa på att slå ett slag för XTZ 3x12, då jag skulle tippa på att dessa kommer prestera väldigt bra.

Redigerat av Cin3ma, 22 September 2014 - 22:37.

Postad 22 September 2014 - 23:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

1-0 :D

Hej på dig!

Idag gick du ordentligt bet, känns fint.

Gick bet?

Postad 23 September 2014 - 04:34

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0
Haha :D

Postad 23 September 2014 - 06:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det är ju inte så mycket att diskutera, hela dd-serien ger inte så mycket bas per krona. Men ja, den kan ju vara bra i alla fall.

Folk som inte hört seriösa hemmabyggen har helt enkelt ofta en övertro på att saker görs bäst av stora företag. Då glömma det att företagen ska göra produkter som dom tjänar pengar på. Dessutom ska försäljaren tjäna pengar på produkten. Och generalagenten. Och dom som fraktar. Och staten.

Den största skillnaden i pris är att det kanske är två dussin människor som ska tjäna pengar på subben om den säljs i affär. Ja, bildligt talat då. Betydligt färre ska tjäna något när man bygger eget.

Postad 23 September 2014 - 11:15

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 1

Det är ju inte så mycket att diskutera, hela dd-serien ger inte så mycket bas per krona. Men ja, den kan ju vara bra i alla fall.

Folk som inte hört seriösa hemmabyggen har helt enkelt ofta en övertro på att saker görs bäst av stora företag. Då glömma det att företagen ska göra produkter som dom tjänar pengar på. Dessutom ska försäljaren tjäna pengar på produkten. Och generalagenten. Och dom som fraktar. Och staten.

Den största skillnaden i pris är att det kanske är två dussin människor som ska tjäna pengar på subben om den säljs i affär. Ja, bildligt talat då. Betydligt färre ska tjäna något när man bygger eget.

Tror du att folk inte är medvetna om det du här ovan skriver :lol: DDplus 18 är en förbannat bra subwofer ("även jämfört mot ett av dom bästa elementen i världen"), det var det som skulle komma fram här, vilket det nu har gjort.

Att en DDplus 18 kostar ca 15000kr mer än en riktigt välgjord DIY låda med LMS Ultra vet nog de flesta också, men vissa saker väger upp, som tex servo och autokalibreringen, fjärrkontrollerad.

Att statiskt bara hänga på forumet för att klanka ner på bra köpeprodukter enbart för att dom kostar mer pengar än vad man kan snickra ihop själv och med hjälp av hantverkare blir lite löjeväckande i längden.

Ni DIY folk glömmer ofta av andra människors åsikter och upplevelser i eran kamp för just DIY.

Haha :D

Ja ok :D du blir nog man du också om ett par år.

Gick bet?

Ja precis.

Postad 23 September 2014 - 11:22

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0
Fråga till Cin3ma .. Är det INTE jobbigt att ha/haft så många olika profiler på ett och samma forum?? Säger inte det rätt mycket om dig?

Väntar mig inget svar för självinsikt har du ju ändå inte.

Postad 23 September 2014 - 11:44

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Fråga till Cin3ma .. Är det INTE jobbigt att ha/haft så många olika profiler på ett och samma forum?? Säger inte det rätt mycket om dig?

Väntar mig inget svar för självinsikt har du ju ändå inte.

Jobbigt?, nej absolut inte, jag kan ju tyvärr inte göra något åt att forum-gamlingarna (jag själv tillhör ju oxå dom som varit med från start) har gått ihop och fått moderatorer att behandla mig utan respekt och stänga av mig från forumet, eller hur.

Sen har jag givetvis skrivit lite väl hårt ibland mot vissa, men inget under bältet (sådan är jag inte), men lika fult har folk skrivit mot mig, men för att jag ofta varit i minoritet mot forum-gänget så har ju deras frenetiska PM till moderatorerna etc fått dom att rata mig, tråkigt för mig, men kan ju inte göra så mkt åt det tyvärr.

Jag har definitivt självinsikt och har hängt på detta forum sen det startades, jag har skrivit över 8-9000 inlägg totalt, men har hamnat i ett fack som jag inte kan göra så mkt åt.

Tex., har jag uttryckt mig dumt eller fel mot någon med nicket jag använder nu? ne precis, oftast gör jag inte det, men när man blir påhoppad så svarar man med samma mynt, och jag är verkligen inte en person som tiger :)

Redigerat av Cin3ma, 23 September 2014 - 11:46.

Postad 23 September 2014 - 11:48

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag älskar detta forumet och våran hobby, och har inte för avsikt att inte använda forumet för att jag har blivit utmanipulerad av en viss grupp på detta forum.

Postad 23 September 2014 - 11:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
15000 mer? 30000 mer. Minst.

Postad 23 September 2014 - 11:50

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Ändå tycker du fortfarande att det är kul att röra om i grytan efter så lång tid. :)

Dessa diskussioner har ju avhandlats 100tals ggr förut men dom blir ju aldrig gamla för nya medlemmar som inte orkar söka igenom gamla trådar.

Postad 23 September 2014 - 11:52

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 1

Jobbigt?, nej absolut inte, jag kan ju tyvärr inte göra något åt att forum-gamlingarna (jag själv tillhör ju oxå dom som varit med från start) har gått ihop och fått moderatorer att behandla mig utan respekt och stänga av mig från forumet, eller hur.

Sen har jag givetvis skrivit lite väl hårt ibland mot vissa, men inget under bältet (sådan är jag inte), men lika fult har folk skrivit mot mig, men för att jag ofta varit i minoritet mot forum-gänget så har ju deras frenetiska PM till moderatorerna etc fått dom att rata mig, tråkigt för mig, men kan ju inte göra så mkt åt det tyvärr.

Jag har definitivt självinsikt och har hängt på detta forum sen det startades, jag har skrivit över 8-9000 inlägg totalt, men har hamnat i ett fack som jag inte kan göra så mkt åt.

Tex., har jag uttryckt mig dumt eller fel mot någon med nicket jag använder nu? ne precis, oftast gör jag inte det, men när man blir påhoppad så svarar man med samma mynt, och jag är verkligen inte en person som tiger :)

Hej

Jag tackar dig för svaret och du vann min respekt. Jag ber om ursäkt för det jag skrev och självinsikten, det bevisade du just för mig att du hade :)

Men det är väl just attackerna som jag har retat mig på lite ibland om jag skall vara ärlig.( även jag själv är väl skyldig till några sådan under alla år ;) ) Men de tycker jag är lika kassa när de kommer från andra hållet

Mvh Mikee

Redigerat av mikee, 23 September 2014 - 11:53.

Postad 23 September 2014 - 11:53

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 1

Nu tog du i så du sket på dig Zartok. :D

Inbyggnadsslutsteg med dsp kostar mycket pengar speciellt om dom ska över 1000rms. Ska man lämna in en låda till målning/lackering så kostar det en bra slant också.

Postad 23 September 2014 - 11:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nu tog du i så du sket på dig Zartok. :D

Inbyggnadsslutsteg med dsp kostar mycket pengar speciellt om dom ska över 1000rms. Ska man lämna in en låda till målning/lackering så kostar det en bra slant också.

Jag har ju min kalkyl ovan. Det är ett externt steg jag räknat på :)

Postad 23 September 2014 - 12:03

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Fast du får ju jämföra med en likvärdig konstruktion tycker jag.

Postad 23 September 2014 - 12:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ska man bygga in velodynes eq då också?

Postad 23 September 2014 - 12:09

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Minidsp har väl steg med dsp? Velodyne säljer knappast sina löst. Finns nog fler som säljer avancerade inbyggnadssteg.

Postad 23 September 2014 - 12:12

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Ändå tycker du fortfarande att det är kul att röra om i grytan efter så lång tid. :)

Dessa diskussioner har ju avhandlats 100tals ggr förut men dom blir ju aldrig gamla för nya medlemmar som inte orkar söka igenom gamla trådar.

Jag tycker helt enkelt om forumet och hobbyn, och bara för att "gänget" har lyckats att bannlysa mig så betyder ju inte det att jag inte tycker om att använda mig utav forumet...

Själva diskussionerna "gänget" och mig emellan, ser ju likadana ut iom att jag står fast vid mina värderingar/åsikter och dom står fast vid sina.

Postad 23 September 2014 - 12:16

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Gahh :rolleyes:

Håller mig utanför just denna prisfråga med dig Zartok.

Postad 23 September 2014 - 12:47

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 1
Till den självutnämnde martyren:

Dom som har läst vad du skrivit tidigare, med dina tidigare användare, förstår precis varför du blivit avstängd ett flertal gånger.

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 23 September 2014 - 12:49.

Postad 23 September 2014 - 13:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Minidsp har väl steg med dsp? Velodyne säljer knappast sina löst. Finns nog fler som säljer avancerade inbyggnadssteg.

Vad är velodyne sms 1 om det inte är deras eq? 7000 kr kostar det.

Postad 23 September 2014 - 13:20

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 1

Till den självutnämnde martyren:

Dom som har läst vad du skrivit tidigare, med dina tidigare användare, förstår precis varför du blivit avstängd ett flertal gånger.

Inget oväntat svar ifrån dig Brallson, du är den av dom värsta som frenetiskt tagit dig tid för att försöka sätta mig i dålig dager här på forumet, fortsätt du med det om det ger dig ett sådant välbehag ;)

Kan ju tillägga att om man hade samlat ihop er andras meningar och kommentarer som har riktats mot mig, så hade eran sida av lägret absolut inte sett bättre ut öht.

Postad 23 September 2014 - 13:29

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 1
Och det här med avstängd flertalet gånger stämmer inte, jag har fått 3 st varningar, varav den tredje gången så blir man ju avstängd från forumet. Sen när man som jag i detta fallet anser sig ha blivit väldigt felbehandlad, och att ni då har manipulerat moderatorer etc mot mig, har gjort så att man varit tvungen att skapa sig nya användare för att kunna använda sig av forumet, leder ju till att moderatorerna stänger av den nya användaren direkt, så fort denne har fått in åtskilliga "felvridna PM/Klagomål" ifrån er i gänget som verkligen har lyckats att svartmåla mig gentemot moderatorerna och vissa forummedlemmar.

Från eran sida så är detta givetvis helt rätt, men från min sida så är detta verkligen helt fel. Svårare än så är det ju inte.

Och det enda jag kan göra är väl att gratulera er till hur ni har fått mig att framstå här på forumet. (själv vet jag att jag inte har betett mig sämre än vad många utav er har gjort)

Är man i minoritet, och försöker hävda sig mot majoriteten (ni i gänget) så är det inte lätt att bli förstådd eller betrodd på rätt sätt, så är det tyvärr.

Postad 23 September 2014 - 14:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Vi får dig att framstå? Du säger ju själv att du fått tre varningar här. Sen lägger du all skyld på att vi fått dig att bli varnad?

Du betyder dig som du gör för att du är sån. Varken mer eller mindre. Blir du varnad sitter felet hos dig, inte som du diskuterar med

Postad 23 September 2014 - 14:24

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 2

Vi får dig att framstå? Du säger ju själv att du fått tre varningar här. Sen lägger du all skyld på att vi fått dig att bli varnad?

Du betyder dig som du gör för att du är sån. Varken mer eller mindre. Blir du varnad sitter felet hos dig, inte som du diskuterar med

Du läser bara mellan raderna Zartok, och du har aldrig varit bra på att "vilja" förstå, ditt behov ligger bara i att vara "vissa" till lags.

Vi släpper detta nu, allt är redan sagt och utagerat.

(Mina tre "riktiga och skäliga" varningar har jag fått under ca en 6 års period, och jag har varit medlem sen allra första början då minhembio skapades)

Redigerat av Cin3ma, 23 September 2014 - 14:30.

Postad 23 September 2014 - 14:37

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Du läser bara mellan raderna Zartok, och du har aldrig varit bra på att "vilja" förstå, ditt behov ligger bara i att vara "vissa" till lags.

Vi släpper detta nu, allt är redan sagt och utagerat.

(Mina tre "riktiga och skäliga" varningar har jag fått under ca en 6 års period, och jag har varit medlem sen allra första början då minhembio skapades)

Ja, men dåså. Du har ju själv sagt att efter 3 varningar skall man bli avstängd. Det är inte heller tillåtet att skaffa nya användare.

Bye bye.

Postad 23 September 2014 - 15:12

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

• 586 inlägg
  • 1
Lite dagisnivå på detta! Så jag fortsätter

Har man obegränsat med pengar så köper man det som man vill ha! Vill jag köpa en Daimstrut så köper jag den, trots den inte är värd dom pengarna för att det finns ju andra billigare glassar som är mer värd!

Ni alla har olika åsikter! Låt det vara så! Köparen kanske inte vill hålla på å bygga själv! Han kanske vill packa upp sin nya subb och koppla in den å bara köra! Svårare än så kanske det inte är!

Postad 23 September 2014 - 15:54

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

En del av svaret från Velodyne.

The active servo feedback from the accelerometer mounted to the driver allows the DDplus series subwoofers to achieve distortion levels near 0.5%, you would be hard pressed to come anywhere near that with a DIY subwoofers.

The SMS-1 is the same DSP as the original Digital Drive series subwoofer, but a little different from that included on the DDplus. The DDplus now has the ability to automatically adjust the phase and crossover of the subwoofer to match the main speakers, the SMS-1 did not have this ability. Another issue is that the SMS-1 has been discontinued for nearly two years.

Kan det även vara så att lms5400 utgått med, går inte beställa mer.

vill du köpa en sms 1 så har jag en som ligger.

Postad 23 September 2014 - 15:54

Cin3ma
  • Cin3ma
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Ja, men dåså. Du har ju själv sagt att efter 3 varningar skall man bli avstängd. Det är inte heller tillåtet att skaffa nya användare.

Bye bye.

Ja hej på dig.

Postad 23 September 2014 - 17:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 3
Är jag bra på att inte förstå? Vad jag förstår så har du fått tre varningar och ska alltså inte vara här och skriva. Du hamnar tydligen ofta i konflikter här, oavsett användarnamn. Oavsett om du presenterar sig som ny eller inte.

Det visar ju bara att felet finns hos dig, inte som du hamnar i konflikt med. Följdfrågan blir därför: varför stannar du kvar här?

Postad 23 September 2014 - 19:16

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 1
Något som man tyvärr väldigt sällan läser på detta forum, det är att man är överens om att man inte är överens... Ska det vara så svårt!? :) Det enda jag ser i den här tråden är flera personer som försöker överbevisa en annan att han har fel och är mindre kunnig. Om nu en person verkligen tror på det han eller hon säger/skriver, så är väl inte det hela världen. Jag har liksom inte riktigt förstått den här häxjakten på Cin3ma (Dallan). Ni basmonster är ju inte direkt några änglar ni heller.. Jag har läst en hel del nattliga inlägg i alla fall som talar om just motsatsen :)

Redigerat av Mikael_80, 23 September 2014 - 19:17.

Postad 23 September 2014 - 19:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Skriver man påståenden som helt saknar verklighetsförankring så kommer man att bli ifrågasatt, det är väl inget märkligt med det? :)

Postad 23 September 2014 - 19:30

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 1

Skriver man påståenden som helt saknar verklighetsförankring så kommer man att bli ifrågasatt, det är väl inget märkligt med det? :)

Jo såklart, men om man säger såhär.. Maktbalansen i diskussionerna är ofta inte helt jämn.. Om du förstår vad jag menar. Jag menar, en hel basmobb mot en person blir lite fel :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.