Geoblocks (UnblockUS och liknande tjänster)
125 svar till detta ämne
Postad 11 mars 2016 - 08:32
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Fast nu gör ju inte Netflix det. Till skillnad mot tex HBO. Det finns dock undantag och det är de serier som Netflix producerar i samarbete med tex ABC (tex Agent Carter), varvid dessa serier även sänds på amerikansk live-tv.
Netflix har sålt rättigheterna till många av sina serier till andra leverantörer. I t.ex Spanien så kan man inte se alla säsonger av House of Cards eftersom en del har sålts till Canal Plus. I Slovenien, Kroatien och Bulgarien finns den inte alls på Netflix.
Postad 11 mars 2016 - 09:28
ac1976
-
ac1976
-
Användare
-
-
226 inlägg
Vad snackar du om? Säsong 2 är pågående och Netflix lägger upp ett nytt avsnitt varje vecka. På SE!
Bekräftar ovan, finns på svenska Netflix.
Tips, kommer nu nån på ett sätt att kringgå Netflix vpn/proxy blockad så skriv inte om det här, eller på nått annat forum.
Man kan anta att Netflix har en hel stab som jobbar med att blockera vpn/proxy användarna. Och att de dammsuger nätet efter sätt att kringgå skyddet.
(Koko forum, mina kommentarer slås ihop trots att de postas som separata inlägg)
Redigerat av ac1976, 11 mars 2016 - 09:29.
Postad 11 mars 2016 - 13:23
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Vad snackar du om? Säsong 2 är pågående och Netflix lägger upp ett nytt avsnitt varje vecka. På SE!
Så var det tidigare men när jag kollade igår så var det helt klart bara säsong 1 som fanns där, vet inte om NetFlix hade något tillfälligt fel.
Netflix har sålt rättigheterna till många av sina serier till andra leverantörer. I t.ex Spanien så kan man inte se alla säsonger av House of Cards eftersom en del har sålts till Canal Plus. I Slovenien, Kroatien och Bulgarien finns den inte alls på Netflix.
Se där, då var det ju rätt trots allt och då är rimligtvis NetFlix själva en del av problemet som en del av branschen.
Bekräftar ovan, finns på svenska Netflix.
Tips, kommer nu nån på ett sätt att kringgå Netflix vpn/proxy blockad så skriv inte om det här, eller på nått annat forum.
Man kan anta att Netflix har en hel stab som jobbar med att blockera vpn/proxy användarna. Och att de dammsuger nätet efter sätt att kringgå skyddet.
(Koko forum, mina kommentarer slås ihop trots att de postas som separata inlägg)
Går att gå runt även med VPN men gissningsvis lär det inte hålla i all evighet. Men annars kan man väl ställa in i sin router att just mot NetFlix ska man inte köra genom VPN:et men då får man av naturliga skäl problem med GeoBlockeringen istället.
Redigerat av improwise, 11 mars 2016 - 13:19.
Postad 11 mars 2016 - 15:42
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Kolla igen för de ligger där.
2016-03-11_15-39-58.png 705K
3 Antal nerladdningar
2016-03-11_15-40-21.png 668,67K
1 Antal nerladdningar
Postad 11 mars 2016 - 16:37
htiawe
-
htiawe
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Vilken VPN fungerar? Jag använder till vardags en VPN jag själv satt upp i USA men jag kan inte använda Netflix när jag är ansluten via den.
Postad 11 mars 2016 - 18:47
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Kollade igen och....nä, de finns inte där. Iaf inte när jag kör den amerikanska varianten (har inte testat svenka). Bara första säsongen. Skumt men som sagt lösbart.
Edit:
Testade glida över till Svenska NetFlix och där fick jag 2 säsonger.
Edit2:
Finns tydligen en förklaring http://www.theverge....ix-availability
Redigerat av improwise, 11 mars 2016 - 20:01.
Postad 13 mars 2016 - 11:52
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jäkla sk*t det här med att geoblocking inte funkar längre. Jag pendlar mellan Sverige o Spanien har kört med unlocator. Det var perfekt tidigare men nu alltså.
Vem vill titta på Hamilton när Persbrandt pratar spanska? Mycket av innehållet i Spanien är dubbat och har inget spår för originalspråk.
Finns det någon gratistjänst man kan använda för att titta på svenska playtjänster (SVT, TV4 e.t.c.) när man är utomlands?
Postad 14 mars 2016 - 09:00
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jäkla sk*t det här med att geoblocking inte funkar längre. Jag pendlar mellan Sverige o Spanien har kört med unlocator. Det var perfekt tidigare men nu alltså.
Vem vill titta på Hamilton när Persbrandt pratar spanska? Mycket av innehållet i Spanien är dubbat och har inget spår för originalspråk.
Finns det någon gratistjänst man kan använda för att titta på svenska playtjänster (SVT, TV4 e.t.c.) när man är utomlands?
Unlocator är rätt billigt. Funkar för svenska streamingtjänster.
Kollade igen och....nä, de finns inte där. Iaf inte när jag kör den amerikanska varianten (har inte testat svenka). Bara första säsongen. Skumt men som sagt lösbart.
Edit:
Testade glida över till Svenska NetFlix och där fick jag 2 säsonger.
Edit2:
Finns tydligen en förklaring http://www.theverge....ix-availability
Jag har liiite svårt att se andledningen till upprördheten över att en serie som finns på SE inte finns på US, när man befinner sig i SE! 
Postad 14 mars 2016 - 15:37
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Unlocator är rätt billigt. Funkar för svenska streamingtjänster.
Unlocator funkar för det mesta men inte för TV5 dvs dplay.
Postad 14 mars 2016 - 16:04
ac1976
-
ac1976
-
Användare
-
-
226 inlägg
Ovpn.se erbjuder 5h gratis vpn. Kanske värt att prova?
Postad 14 mars 2016 - 16:14
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Ovpn.se erbjuder 5h gratis vpn. Kanske värt att prova?
Kan nog vara värt att prova men det känns som de flesta stryps nu.
Postad 14 mars 2016 - 16:23
ac1976
-
ac1976
-
Användare
-
-
226 inlägg
Netflix kommer ni aldrig att få igång, även om man hittar ett sätt så kommer det snabbt att täppas till efter någon nöt har skrivit om det på nätet, typ här.
Postad 14 mars 2016 - 19:32
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Så vitt jag ser det är enda sättet netflix kommer funka är att sätta upp en egen vpn i text usa
Postad 14 mars 2016 - 21:03
htiawe
-
htiawe
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Jag tror inte att Netflix bryr sig om lilla Minhembio, det finns större och betydligt intressantare forum att hålla reda på och jag vågar lova att de själva abbonerar på ett antal tjänster som säger sig kunna kringgå Netflix, för att se till att de kan bemöta det.
Jag har satt upp en egen VPN i USA och det funkar inte för mig, misstänker att det har och göra med att mitt konto är skapat i Sverige.
Postad 14 mars 2016 - 21:04
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Så vitt jag ser det är enda sättet netflix kommer funka är att sätta upp en egen vpn i text usa
Proxy på en VPS är nog lite enklare, men absolut...
Postad 14 mars 2016 - 21:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
har nån möjlighet så bara skapa en i usa hehe
Postad 14 mars 2016 - 21:52
ac1976
-
ac1976
-
Användare
-
-
226 inlägg
Proxy på en VPS är nog lite enklare, men absolut...
Eller så lägger man ner Netflix och kollar direkt från nån torrent site, det fungerar iallafall.
Postad 15 mars 2016 - 07:03
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
har nån möjlighet så bara skapa en i usa hehe
Du kan ju som sagt hyra in dig på en, de kostar inte mer än 1$/mån (och uppåt), med 100GB trafik inkluderat. Sen följer du i princip denna guide: http://blog.belodede...-tunlr-vps.html
Postad 15 mars 2016 - 12:17
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Eller så lägger man ner Netflix och kollar direkt från nån torrent site, det fungerar iallafall.
Man kan också välja att sluta att vara så obstinat och inse att man får jäkligt mycket för pengarna bara av att se Netflix egna produktioner som finns på de flesta regioner och definitivt på Netflix SE.
Postad 15 mars 2016 - 15:37
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Naturligt att man söker sig till annat när film och skivbranschen börjar krångla. Inget nytt, men piraterna vinner för det mesta.
Redigerat av budwhite, 15 mars 2016 - 15:40.
Postad 15 mars 2016 - 19:14
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Eller så köper man det man vill ha om man vill kunna se det närsomhelst.
Postad 17 mars 2016 - 23:49
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Jag tror inte att Netflix bryr sig om lilla Minhembio, det finns större och betydligt intressantare forum att hålla reda på och jag vågar lova att de själva abbonerar på ett antal tjänster som säger sig kunna kringgå Netflix, för att se till att de kan bemöta det.
Jag har satt upp en egen VPN i USA och det funkar inte för mig, misstänker att det har och göra med att mitt konto är skapat i Sverige.
Ja, självklart är det så att NetFlix själva vetat om detta länge. Men gissningsvis blir det så att man täpper till för 90% och så gör det inte så mycket längre om 10% går runt det hela med mer avancerade/kreativa metoder.
Fast är den genomsnittliga nätverkshastigheten bra nog för att köra strömmande video den vägen i någon högre kvalité? Var iof säkert en 2-3 sedan jag själv testade och då var det klart gränsfall.
Postad 29 mars 2016 - 18:04
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Hur fungerar det för er just nu med unblock us? Har fått varningen att jag inte är ansluten till internet, sedan i helgen, fast det är jag.
Postad 12 april 2016 - 22:16
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Testar expressvpn. Dubbelt så dyr men funkar både som vpn och unblocker, dock bara till amerikanska netflix men ingen annan tjänst verkar fungera bättre så det får duga så länge
Postad 21 april 2016 - 08:51
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Är det likadant med amazon uk att det oxå är otillåtet från sverige så att man blockas? Funkar unblockus till amazon uk?
Postad 21 april 2016 - 09:57
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Hörde att torguard skulle funka med netflix... men så va inte fallet... tur jag bara köpte för en månad... 
Eller är det kanske nån inställning i klienten? Fast netflix "känner" av att det är nån unblocker verkar det som... 
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|