Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 65PUS9109 - bra eller anus?

303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 May 2015 - 10:47

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Hade varit intressant om ljudproblemet kvarstod ifall man kopplade vidare till hemmabion.
Jag har en sub och 2 högtalare och samma fel finns.
Har dock ingen möjlighet att pröva då jag väntar på nya prylar och dom gamla är sålda.

Postad 02 May 2015 - 10:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Samma här när jag kör netflix via xbox så upplever jag problem med ljud. Vad skulle då vara för en alternativ i samma prisklass? Panasonic tx65ax800e är bra men för dyr, en Samsung 65 8505 men den är för dyr. Samsung ue65hu7505 är ok i pris men 7000 serie är inte så bra alls som 8000 serie från Samsung eller? Har Lg nå bra alternativ?

HU7505 är inte nämnvärt sämre än HU8505.

Personligen skulle jag tvärtom säga att den är bättre eftersom man slipper böjda bilder...

Redigerat av pacman, 02 May 2015 - 10:59.

Postad 02 May 2015 - 11:13

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Har kört lite film och netflix via PS4 och har problem med ljuduppspelningen.

Kör jag PCM är det olidligt hackande, och ändrar jag till bitstream så hackar det iaf mindre men fortfarande kasst. 

Är även en hel del bakgrundsbrus.

Har inget inkopplat utan spelar med tvljudet.

Samma tendenser finns även vid vanligt tv tittande.

Xbox fixar inte netflix 4k ännu.

Får jag inte ordning på alla problemen så åker den tillbaks i nästa vecka.

Skulle nog gått på alla råden om att inte köpa en Philips Android tv.

Hej, är det knasigt ljud när du kör Netflix i tvn eller via xbox? 

Synd att ni upplever konstigt ljud. Jag har inte haft tillstymmelse till hack i ljudet eller liknande. Igår lyckades jag också få igång Arc så att jag spelade upp från  tvn på hemmabion. Jag har bara testat spela på xbox och inte kört netflix där, men ljudet var klockrent. Låter nästan lite som bandbreddsproblem?

Samma fenomen med Netflix via xbox som direkt i tv? Kör ni trådlöst eller trådat? jag kan testa Netflix via xbox för att se om jag får samma problem.

Har ni testat att fabriksåterställa tvn och kör ny setup? .

Började kolla på en gammal film jag inte set på evigheter, Inception, Klockren bild. svärtan var lite sämre i den i början, men det åtgärdasdes snabbt med inställningar av bilden.

vilka kablar kör ni med? HDMI, eller annat? Som jag skrev ovan, inte ett enda ljudproblem hittills hos mig, inte ens på Youtube.

Redigerat av Bulldog76, 02 May 2015 - 11:13.

Postad 02 May 2015 - 11:16

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Jag får problem med ljudet främst när jag kör med PS4, och då är det med både film och netflix.

Allt blir tokigt ljudmässigt.

Även vid vanligt tv tittande så upplever jag problem med ljudet, dock inte lika påtagligt.

Har inte prövat den inbyggda netflix direkt så om felet är även där kan jag inte svara på ännu.

Men gissningsvis är det så även där då allt annat låter kasst.

Om man bortser ifrån ljudproblemen så har den ett ok "tv ljud" ihop med subben.

Säkert i klass med enklare ljudlimpa.

EDIT:

Har Samsung ue65hu7505 som kandidat när denna åker tillbaks.

Vill inte gärna lägga mer än 20´och nu har Sony 65855 gått upp hos netonnet.

Kanske skall avvakta att priset går ned på den igen trots att den inte är 4k.

Redigerat av tomasgbg, 02 May 2015 - 11:18.

Postad 02 May 2015 - 11:27

Terry Fox
  • Terry Fox
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Förlåt en okunnig, men vad är PCM?

Postad 02 May 2015 - 18:31

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Hej, är det knasigt ljud när du kör Netflix i tvn eller via xbox? 

Synd att ni upplever konstigt ljud. Jag har inte haft tillstymmelse till hack i ljudet eller liknande. Igår lyckades jag också få igång Arc så att jag spelade upp från  tvn på hemmabion. Jag har bara testat spela på xbox och inte kört netflix där, men ljudet var klockrent. Låter nästan lite som bandbreddsproblem?

Samma fenomen med Netflix via xbox som direkt i tv? Kör ni trådlöst eller trådat? jag kan testa Netflix via xbox för att se om jag får samma problem.

Har ni testat att fabriksåterställa tvn och kör ny setup? .

Började kolla på en gammal film jag inte set på evigheter, Inception, Klockren bild. svärtan var lite sämre i den i början, men det åtgärdasdes snabbt med inställningar av bilden.

vilka kablar kör ni med? HDMI, eller annat? Som jag skrev ovan, inte ett enda ljudproblem hittills hos mig, inte ens på Youtube.

Hdmi high speed 1,4

Postad 02 May 2015 - 18:38

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag får problem med ljudet främst när jag kör med PS4, och då är det med både film och netflix.
Allt blir tokigt ljudmässigt.

Även vid vanligt tv tittande så upplever jag problem med ljudet, dock inte lika påtagligt.
Har inte prövat den inbyggda netflix direkt så om felet är även där kan jag inte svara på ännu.
Men gissningsvis är det så även där då allt annat låter kasst.

Om man bortser ifrån ljudproblemen så har den ett ok "tv ljud" ihop med subben.
Säkert i klass med enklare ljudlimpa.

EDIT:
Har Samsung ue65hu7505 som kandidat när denna åker tillbaks.

Vill inte gärna lägga mer än 20´och nu har Sony 65855 gått upp hos netonnet.
Kanske skall avvakta att priset går ned på den igen trots att den inte är 4k.

Sony, Samsung och Panasonic är väldigt bra alternativ. 7505 har jag hört mycket positiva saker om men men. Idag har ej haft nå bekymmer med Philips. Ambilight hue? Nå erfarenhet om det : ) En problem med Samsung 7505 verkar vara det här: Sen blev det fotboll... Det tog inte många minuter innan jag upptäckte mörka vertikala linjer. Detta hade jag inte alls noterat innan och det blev faktiskt omöjligt att koncentrera sig på matchen, linjerna följde med då kameran panorerade över gräsplan. Efter att ha googlat så vet jag nu jag köpte en TV med svår "Vertical banding" och "Uniformity issues" detta var heller inte något som var ovanligt för en LED TV. Det verkar vara så illa att köpa en TV idag är som ett lotteri eftersom alla märken/modeller verkar ha dessa problem i olika grader, du kanske har tur och får en som knappt har något problem alls.
Efter att ha forskat lite så det pris vi fick Philips så jag tror det finns inte nå bättre val. Samsung har problem med clouding även de modell upp till 30pap. Panasonic som kostar(skriver om tvs upp till 30pap) mer har ej heller 4k via netflix tex. 7505 har problem när man ser på sport tex och det är irriterande. Tror Sony är det bästa alternativ men som sagt pris vi fick det räcker långt och Philips har massa positiva sidor och uhd 880 är på väg hem:)

Redigerat av Unregistered3fcaa679, 03 May 2015 - 09:34.

Postad 02 May 2015 - 21:09

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Hur är det med vertical banding till exempel? Kan man byta till en likadan tv och så finns det inte på det exet?jag har inte kollat på sport än.
Som. Mr Laine säger, till priset som vi köpt Phillips tvn för så finns det inte mycket attnklags på. Visserligen är jag själv förskonade från ljudproblemen som några andra har haft.
Enda problem jag har är att få Arc att funka ordentligt. Men det tror jag blir på inställningar i min Marantz receiver, får jag inte ordning på det får jag köra optisk kabel istället så är problemet löst.

Hängde tvn för högt markerna (använde samma hål som förra tvn.), amilyet nedtill blir sämre när den hänger högt. Bäst blir det på stativ. Ska ställa den pånstativ igen ett tag nu när jag flyttat om i tv bänken.

Postad 03 May 2015 - 09:42

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Såg en Panasonic 65ax800e https://www.prisjakt...t.php?p=2602301

på Mediamarkt för 29990:- häromdagen.

Bör ju vara en redigt bra tv.

Med deras deal så blir det 22500:-/st om någon mer är sugen på ett köp här i Göteborgsområdet?

Postad 04 May 2015 - 08:07

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

En fråga, Jag tycke rmig skönja efter att jag hängt tvn på väggen att det finns viss backlight bleed eller clouding på tvn, Nu har jag aldrig haft LED eller LCd utan enbart Plasma så jag bet inte vad som är vanligt med ljussläpp, eller hur det ska se ut. I kanterna är bilden ljusare i mörka scener verkar det som.

Var inte så i början tyckte jag. (men sen har jag pillat i  inställningarna flera gånger om och återställt tvn, för att få ARC att fungera, men felet var i receivern., Arc fungerar nu)

Sen kanske det hjälpte med att dra ner ljusstyrkan, men hann inte testa så mycket igår. 

Postad 04 May 2015 - 10:48

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

Alla LED-tv har problem med clouding och backlight bleed på ett eller annat sätt. Vissa har mindre och andra mer.

Postad 05 May 2015 - 09:39

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Någon som har en idé hur man kan spela upp äkta 4k material på tvn? Det går inte att spela upp UHD format annat än via HDMI 1 ingången, ej via DLNA eller USB. 

Koppla en dator till HDMI uttaget eller vad? Undrar om till exempel LG:s UHD har samma begränsning? att det måste spelas upp via HDMI och inte via USB?

(Kanske åtgärdas med UHD880 att man kan streama till den och upp till tvn?) Skulle ju vilja testa bildkvalitén mot exempel LG jag såg i butik med 4 k material på.

Medan man har chans att ångra sig. :)

Postad 05 May 2015 - 13:23

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

Någon som har en idé hur man kan spela upp äkta 4k material på tvn? Det går inte att spela upp UHD format annat än via HDMI 1 ingången, ej via DLNA eller USB. 

Koppla en dator till HDMI uttaget eller vad? Undrar om till exempel LG:s UHD har samma begränsning? att det måste spelas upp via HDMI och inte via USB?

(Kanske åtgärdas med UHD880 att man kan streama till den och upp till tvn?) Skulle ju vilja testa bildkvalitén mot exempel LG jag såg i butik med 4 k material på.

Medan man har chans att ångra sig. :)

Lite svårt när det inte ens finns äkta 4k-material än. Det kommer nästa år.

Edit: Kanske skall tillägga att jag syftar på UHD BluRay. Koppla upp till datorn via HDMI så finns det säkert testklipp att ladda ner och spela upp. 

Redigerat av philipbtz, 05 May 2015 - 13:26.

Postad 05 May 2015 - 13:51

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Lite svårt när det inte ens finns äkta 4k-material än. Det kommer nästa år.

Edit: Kanske skall tillägga att jag syftar på UHD BluRay. Koppla upp till datorn via HDMI så finns det säkert testklipp att ladda ner och spela upp. 

Jag tänkte enbart på demoklipp när jag syftade på 4 k material att kika på. i butkerna kör de ju slingor med 4k material från bl a LG osv.

Verkar som det kan stämma, för bilden på en del av de klippen jag tittat på nu är ruggigt skarpa. det finns en speciell slinga jag såg i butiken från LG, som jag hade velat se på denna tvn också som jämförelse, men den har jag bara hittat att ladda ner, inte på tuben..

Postad 05 May 2015 - 14:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1

Ser ju inte varför du skulle köra just 2160p ("4K") material iofs. Det är ju tv-apparaterna du ska utvärdera och inte ett visst källmaterial.

Men man kan väl säga så att om du hittat ett 2160p-klipp som ser "skarpt och fint ut" (det är väl typ det folk brukar reagera på) på LG:n så kommer det se "skarpt och fint ut" på Philipsen med. Det är lixom inte på den nivån det brukar vara nån större skillnaderna mellan olika apparater. 

Ett väl valt 1080p klipp som du kör på båda apparaterna (samtidigt som du ställt i de två apparaterna hyfsat likvärdigt) räcker ganska långt för att utvärdera två displayer. T.o.m. så att det är en fördel att köra 1080p, för att se hur displayen hanterar dylik signal. 

Det är en ganska knivig uppgift att jämföra 2 displayer, speciellt om man inte har dem sida vid sida hemma. Det finns hur många fallgropar som helst. Men att hitta material att använda för uppgiften torde vara det minsta av problemen.

Iövrigt är det väl så att fler ingångar än HDMI 1 supportar 2160p; men det är bara 1:an som har HDCP 2.2 stöd. Om man ska vara petig.

Redigerat av pacman, 05 May 2015 - 14:48.

Postad 05 May 2015 - 16:00

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

Kör jag PCM är det olidligt hackande, och ändrar jag till bitstream så hackar det iaf mindre men fortfarande kasst. 

Se om det finns någon uppdatering av mjukvaran på Philips hemsida som du kan köra installera med USB.

Postad 05 May 2015 - 16:24

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Iövrigt är det väl så att fler ingångar än HDMI 1 supportar 2160p; men det är bara 1:an som har HDCP 2.2 stöd. Om man ska vara petig.

Är det nåt som är specifikt för just den här maskinen då ex Sony har det på alla 4 ingångar på x8509c?

Redigerat av Stefan S, 05 May 2015 - 16:25.

Postad 05 May 2015 - 18:12

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Ser ju inte varför du skulle köra just 2160p ("4K") material iofs. Det är ju tv-apparaterna du ska utvärdera och inte ett visst källmaterial.

Men man kan väl säga så att om du hittat ett 2160p-klipp som ser "skarpt och fint ut" (det är väl typ det folk brukar reagera på) på LG:n så kommer det se "skarpt och fint ut" på Philipsen med. Det är lixom inte på den nivån det brukar vara nån större skillnaderna mellan olika apparater. 

Ett väl valt 1080p klipp som du kör på båda apparaterna (samtidigt som du ställt i de två apparaterna hyfsat likvärdigt) räcker ganska långt för att utvärdera två displayer. T.o.m. så att det är en fördel att köra 1080p, för att se hur displayen hanterar dylik signal. 

Det är en ganska knivig uppgift att jämföra 2 displayer, speciellt om man inte har dem sida vid sida hemma. Det finns hur många fallgropar som helst. Men att hitta material att använda för uppgiften torde vara det minsta av problemen.

Nej du har nog rätt, de borde behandla skräpan i 4k material på liknande sätt. 

Jag försöker nog mest hitta och leta efter fel på tvn,  :)

Man vill ju vara petnoga. Jag gillar tvn ganska skarpt, men man vill ha prövat allt på den. :)

Har du fortfarande problem med ljudet? Testat att ta kontakt med supporten på Philips? 

Postad 05 May 2015 - 20:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Är det nåt som är specifikt för just den här maskinen då ex Sony har det på alla 4 ingångar på x8509c?

Tror det är vanligt på 2014 års UltraHD modeller.

Postad 06 May 2015 - 22:47

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Då var min uppe på väggen och testad! Mina första intryck: 

TV´n stänger av sig helt random, hänt flera gånger.

Ambilighten ser för djävligt ut, har slimmat väggfäste som bygger cirka 30mm från vägg. Måste köpa nytt, tacksam för lämpliga förslag som inte kostar skjortan. Vilka fästen använder ni som monterat den på väggen?

Ambilighten har "fladdrat" helt random flertalet gånger.

Android funkar klockrent, betydligt bättre än tidigare modeller. Betydligt snabbare i alla menyer, går ej att jämföra med tidigare års modeller.

Inte helt imponerad över bilden, försöker med olika inställningar.

Subbas kan ej användas med easylink (ARC), hade trott att jag skulle få en extra skjuts med den till befintligt ljudsystem.

Extremt buggigt intryck och tyvärr inte speciellt imponerad ännu. Ej matad med bluray ännu.

Om det inte hade känts så urbota bökigt att packa ner och skicka tillbaka den, så hade jag tyvärr gjort det.

Redigerat av Unregisteredd21a8587, 06 May 2015 - 22:48.

Postad 07 May 2015 - 07:21

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Hade även jag problem med att tv startade om sig, låste sig och kändes allmänt buggig.

Ljudet hackar, den verkar inte fungera med comhems kortmodul då alla kanaler som inte är fria har 0-30% mottagning.

Den hämtas av posten idag så jakten går vidare efter en ersättare.

Synd, för det kändes som en bra tv i övrigt och amilight gillade jag verkligen!

Postad 07 May 2015 - 07:51

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Synd att ni har råkat ut för detta?

Har någon av er varit i kontakt med Philips supporten? Jag har inte haft tillstymmelse till problem, känns som mjukvara som inte är helt ok, eller updpaterad. Probolemen ni beskriver(hackande ljud och omstarter)  har jag hittat lite av i gamla omdömen på tvn, men som försvann vid mjukvarupggradering.

Då var min uppe på väggen och testad! Mina första intryck: 

TV´n stänger av sig helt random, hänt flera gånger.

Ambilighten ser för djävligt ut, har slimmat väggfäste som bygger cirka 30mm från vägg. Måste köpa nytt, tacksam för lämpliga förslag som inte kostar skjortan. Vilka fästen använder ni som monterat den på väggen?

Ambilighten har "fladdrat" helt random flertalet gånger.

Android funkar klockrent, betydligt bättre än tidigare modeller. Betydligt snabbare i alla menyer, går ej att jämföra med tidigare års modeller.

Inte helt imponerad över bilden, försöker med olika inställningar.

Subbas kan ej användas med easylink (ARC), hade trott att jag skulle få en extra skjuts med den till befintligt ljudsystem.

Extremt buggigt intryck och tyvärr inte speciellt imponerad ännu. Ej matad med bluray ännu.

Om det inte hade känts så urbota bökigt att packa ner och skicka tillbaka den, så hade jag tyvärr gjort det.

Inte har jag haft problem med Ambilight heller. Det enda som jag upplevde som störande när jag hade hängt upp den var att den hängde för högt upp och nedre belysningen blev mer eller mindre synlig som prickar istället för ett sken. Jag har nu ställt ner den igen och får se om jag hänger upp den igen, Dessutom så köpte jag också ett slimmat fäste som tyvärr förtar en del av ambilight men det funkade förutom ovan nämnda problem. 
Plus att fästet var så smalt att tvn blev inte helt plan när jag hade en nätverkssladd kopplad i den. Ska den upp igen får jag ta ett fäste som sticker ut mer. och hänga den lägre.

Jag har under dagarna jag haft den försökt leta efter alla möjliga fel som skulle vara störande, men inte hittat nåt som gör att jag hellre lämnar tillbaka den och är utan tv och väntar på något liknande erbjudande.

Postad 07 May 2015 - 08:50

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tack för snabb respons!

Avseende ambilight så får jag köpa ett fäste som bygger ut TV´n minst 15-20cm.

Har försökt uppdatera mjukvaran, men det står att jag har den senaste och då är den från 13 Feb 2015. Är det samma för dig Bulldog? För visst känns det som ett mjukvaruproblem.

Nej, jag har inte kontaktat Philips.

Postad 07 May 2015 - 08:58

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Tack för snabb respons!

Avseende ambilight så får jag köpa ett fäste som bygger ut TV´n minst 15-20cm.

Har försökt uppdatera mjukvaran, men det står att jag har den senaste och då är den från 13 Feb 2015. Är det samma för dig Bulldog? För visst känns det som ett mjukvaruproblem.

Nej, jag har inte kontaktat Philips.

Jag kan inte håller uppdatera, men jag minns inte vilken version jag har. Men jag läste nånstans också att man kunde flasha den med en mjukvara som Philips själva gör. (Vet inte om det kan vara så att det finns en mjukvara som man inte kommer åt via en uppdatering i tvn, som bara servicetekniker kan fixa, och variant med nya funktioner??)

testa o ring Philips och berätta om problemet. Istället för att böka med att skicka tillbaka, så kanske det finns en bra lösning på det? alternativt får de skicka en ny tv till dig. :)

Postad 07 May 2015 - 10:54

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Fantastiskt! Var i kontakt med philips support där jag fick följande svar (jag bad b.lal om tips på väggfäste och fick svar på vilket eluttag jag ska ha):

Tack för ditt samtal. Ditt ärendenumer hos oss är: xxxx xxx.
Om du vill installera om alla funktioner på TV-apparaten trycker du på knappen [Hem] på TV-apparatens fjärrkontroll och väljer en av följande beroende på TV-modell:
• [Inställning] > [Allmänna inställningar] > [Installera om TV]

Obs!

Installationen kan ta ett par minuter. Följ anvisningarna på skärmen

När det gäller ditt eluttag är det viktigt att det är VESA-certifierat.

Postad 07 May 2015 - 11:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Fan jag tror inte mina elutag är VESA certifierande, inte undra på att jag börjat få line-bleeds på min gamla plasma :(

Postad 07 May 2015 - 11:20

Terry Fox
  • Terry Fox
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Men vad är VESA?

Postad 07 May 2015 - 11:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Men vad är VESA?

VESA är en standard för skärmar som togs fram på sent 80 tal om hur man ska visa en bild, men senare så finns det även vesa standarder i fästen för skärmar för att förenkla köp av fästen osv.

EDIT: mitt tidigare inlägg var ironiskt, det finns inga vesa certifierade elutag så vitt jag vet :)

Redigerat av SKIBBE, 07 May 2015 - 11:36.

Postad 07 May 2015 - 11:35

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Ska provköra den nu efter ominstallation och bruten ström därefter i 30 min. Jag misstänker att Easylink med min HK förstärkare kan spöka. Ska prova köra med Tv ljudet endast nu..

Ska ringa en elektriker och be dem installera ett VESA uttag till mig också :ph34r:

Postad 07 May 2015 - 13:13

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Verkar fungera bättre nu efter ominstallation och omstart.

Annan fundering, vilken bildstil tycker ni ser bäst ut och vad tycker ni om ISF (dag/natt)? Personligen så föredrar jag "naturlig".

Postad 07 May 2015 - 16:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Jag har under dagarna jag haft den försökt leta efter alla möjliga fel som skulle vara störande, men inte hittat nåt som gör att jag hellre lämnar tillbaka den 

Verkligen, trodde jag var en omöjlighet när man hänger på forum :D Gött och höra i alla fall :)

Postad 07 May 2015 - 16:56

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
  1. Provade just ps4, det var BRUTALT BRA :)
  2. Inga random avstägningar sedan ominstallation!

Någon som har någon bra bildinställning att dela?

Postad 07 May 2015 - 18:09

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Min hade oxå senaste programvaran inlagd.
Jaja, jakten går visare efter ersättare.

Postad 07 May 2015 - 19:20

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Min hade oxå senaste programvaran inlagd.
Jaja, jakten går visare efter ersättare.

Jo , att den har senaste programvaran kan nog stämma, men har du testat att "installera om" tvn  från grunden, då tror jag att den installerar om mjukvaran.

Jag hade en random omstart direkt när den var inpluggad, men jag ominstallerade min i början för jag trodde att HDMI Arc funktionen inte ville fungera på grund av tvn.

verkar som det hjälpte northstar1976

1. Provade just ps4, det var BRUTALT BRA :)
  2. Inga random avstägningar sedan ominstallation!

Någon som har någon bra bildinställning att dela?

Får hoppas att det hjälpte och förblir bra. 

Postad 08 May 2015 - 14:24

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Fantastiskt! Var i kontakt med philips support där jag fick följande svar (jag bad b.lal om tips på väggfäste och fick svar på vilket eluttag jag ska ha):

Tack för ditt samtal. Ditt ärendenumer hos oss är: xxxx xxx.
Om du vill installera om alla funktioner på TV-apparaten trycker du på knappen [Hem] på TV-apparatens fjärrkontroll och väljer en av följande beroende på TV-modell:
• [Inställning] > [Allmänna inställningar] > [Installera om TV]

Obs!

Installationen kan ta ett par minuter. Följ anvisningarna på skärmen

När det gäller ditt eluttag är det viktigt att det är VESA-certifierat.

Vilken väggfäste rekommenderar Philips? Jag har min jättenära väggen. Min stängde av sig själv bara en gång i början och sen har det inte varit nå problem. Med ljud har jag problem men det stör ej så mycket. Har 2.1 datorhögtalare och har pluggat de i hörlurar uttag :  )

Det är ett nöje och se hockey vm med Philips. Glöm ej alla som har köpt 9109: Philips skickar till alla som vill gratis en ny multimedia Box UHD880, med uppgraderade Android Lollipop operativ systemet (stöder b.la. 4k streaming)

(värde 2490:-) Erbjudande gäller till slutet av Juni 2015!!!

Redigerat av Unregistered3fcaa679, 08 May 2015 - 14:47.

Postad 08 May 2015 - 20:33

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tyvärr, problemen bara fortsätter..

1. Random avstägningar när man är i menyerna och justerar inställningar.

2. Ambilight "fladdrar" ibland, alltså typ om man ser film med samma bakgrundssken hela tiden så hoppar det som till i 2 sek i alla lampor, liknar diskotek.

3. Kameran har slutat fungera. När man sätter på den så hör man ett ljud i TV´n, men den kommer aldrig fram.

4. Tappar nätverksuppkopplingen, och då man pånytt skall ansluta så hittar den inga nätverk. Startar man om TV´n så är det tillbaka och fungerar.. en stund, innan det åter försvinner.

Va F-N, är det bara jag som har dessa problem?

FY!

Redigerat av Unregisteredd21a8587, 08 May 2015 - 20:44.

Postad 08 May 2015 - 20:48

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Tyvärr, problemen bara fortsätter..

1. Random avstägningar när man är i menyerna och justerar inställningar.
2. Ambilight "fladdrar" ibland, alltså typ om man ser film med samma bakgrundssken hela tiden så hoppar det som till i 2 sek i alla lampor, liknar diskotek.
3. Kameran har slutat fungera. När man sätter på den så hör man ett ljud i TV´n, men den kommer aldrig fram.
4. Tappar nätverksuppkopplingen, och då man pånytt skall ansluta så hittar den inga nätverk. Startar man om TV´n så är det tillbaka och fungerar.. en stund, innan det åter försvinner.

Va F-N, är det bara jag som har dessa problem?

FY!

Vad har du för installation för Ambilight? Finns olika typ av Ambilight. Upplever ej samma problem med nätverksfunktioner.

Postad 08 May 2015 - 22:00

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Vad har du för installation för Ambilight? Finns olika typ av Ambilight. Upplever ej samma problem med nätverksfunktioner.

Hur menar du med olika installation av ambilight? Philips 9109 har väl samma på alla modeller. Jag har testat alla lägen och det "fladdrar" extremt mycket i ISF läget, men även i de andra lägena. Har ägt Philips i många år och aldrig upplevt något liknande. Något i tekniken stör det! 

Får ni andra fram kameran problemfritt? Min TV liksom väser till men aldrig kommer någon kamera fram. 

Kan ju alltid skicka tillbaka, men det känns såååå besvärligt! Vet ni om Philips skickar ut tekniker på plats  eller hur hanteras service idag då man handlat i online butiker?

Kan man skicka filmer på detta forum? Jag spelade in hur eländet ser ut.

Redigerat av Unregisteredd21a8587, 09 May 2015 - 10:39.

Postad 09 May 2015 - 14:40

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Testsammanfattning för Philips 55PUS9109
Baserad på analys av användar- och expertrecensioner från hela världen

Expert­recensioner

alaTest har samlat in och analyserat 3 tester för Philips 55PUS9109. Det genomsnittliga betyget av denna produkt är 4.0/5, att jämföra med genomsnittsbetyget 4.2/5 för TV.

Vi har analyserat betyg från experter och användare, produktens ålder och andra faktorer. Jämfört med andra produkter i kategorin TV belönas Philips 55PUS9109 med en alaScore™ på 93/100 = Utmärkt kvalitet.
93.png
3 Tester
Maj 2015

Postad 09 May 2015 - 20:00

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Hur menar du med olika installation av ambilight? Philips 9109 har väl samma på alla modeller. Jag har testat alla lägen och det "fladdrar" extremt mycket i ISF läget, men även i de andra lägena. Har ägt Philips i många år och aldrig upplevt något liknande. Något i tekniken stör det! 

Får ni andra fram kameran problemfritt? Min TV liksom väser till men aldrig kommer någon kamera fram. 

Kan ju alltid skicka tillbaka, men det känns såååå besvärligt! Vet ni om Philips skickar ut tekniker på plats  eller hur hanteras service idag då man handlat i online butiker?

Kan man skicka filmer på detta forum? Jag spelade in hur eländet ser ut.

Har läst nånstans att Philips skicakde ut tekniker, det beror säkert på felets art osv. Skadar aldrig att ringa support och kolla, annars skicka tillbaka tv till Komplett och begära en ny, men de kasnek också hänvisar till Philips support.

Jag är för närvarande väldigt nöjd.

Postad 11 May 2015 - 14:08

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Teknikerna tror sig inte kunna lösa problemen. Blir att skicka tillbaka till butik och de får leverera en ny, hoppas den fungerar bättre.

Postad 11 May 2015 - 17:08

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Flaxande ambilight låter nästan som det är glappkontakt någonstans. Skumt.

Postad 12 May 2015 - 09:17

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Svar från Philips:

"Jag har precis fått besked från våra tekniker här på Philips att det kommer komma ut en ny mjukvara för er tv i kommande vecka som kommer lösa många av dessa problem. Tills dess skulle jag vilja be er att göra följande felsökning:

I och med att er kanalleverantör inte är certifierad med våra Philips TV så är dessa normala problem som kan uppkomma. Vad man kan testa är att se hur TVn beter sig utan antennkabeln inkopplad och se om problemet kvarstår."

Varför har då mina andra Phlips TV med ambilight fungerat utan anmärkning? Klippet jag skickade in då allt fladdrar var dessutom från SVT play, så då är de väl inte certifierade med dem heller då?

Nästa svar från Philips:

"Det är de som händer när man har ej certifierad kanalleverantör. Det kan fungera bra på en tv i flera år och sedan helt plötsligt börja fungera dåligt. Det kan komma och gå helt enkelt.
Angående kameran så är det något som kan lösa sig med en ny mjukvara. Vi inväntar fortfarande denna mjukvara, som jag sa tidigare, men den ska släppas denna vecka.
Vad var det för internet ni använde? Jag skulle vilja skicka lite mer info till er i och med att ni hade problem med det."

Borde det inte stå väldigt tydligt när man köper produkten att:
OBS OBS OBS! Fungerar endast på cerifierade kanaler och INTE på TV4 PLAY mm mm.?

Jag kan inte ens finna denna informationen nu, fast jag vet om det?

Redigerat av Unregisteredd21a8587, 12 May 2015 - 10:34.

Postad 12 May 2015 - 18:42

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Hoppas uppdateringen löser problemen med teven.
Hade jag vetat att det var någon på g hade jag nog gett den en chans till innan jag skickade tillbaks den.

Postad 13 May 2015 - 06:36

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Det låter bra att en ny uppdatering är på g och att man får hjälp när det behövs. Service är en viktig del också när man köper en tv och särskild blir den viktig då nånting är fel. 

Hoppas uppdateringen löser problemen med teven.
Hade jag vetat att det var någon på g hade jag nog gett den en chans till innan jag skickade tillbaks den.

Har du hittat en ersättare för Philips tompenrompen? Om man tänker på samma prisklass så en Samsung 8005 har en grym bra bild även att den ej har 4k/uhd så är den värd för en fundering. Lg har en ny modell 60tum i samma prisklass och en äldre 65tum också. 

Postad 13 May 2015 - 07:12

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Har tittat på Sony 65 955 men väntar isf tills den går ner till 13990:- som den kostade innan.

Samsung har jag inte som något alternativ just nu faktiskt, och utan av 4k modellerna har det varit LG 65 tum.

Postad 13 May 2015 - 09:48

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Mera svar från Philips:

"Nej, TV4 Play är tyvärr inte certifierade med oss heller i och med att de använder flashplayer som inte är kompatibelt på våra Tv-apparater.
Angående dålig information om certifierade och icke certifierade kanalleverantörer så förstår jag er frustration men det är också något som er leverantör borde meddela er om. Våra Philips tv är certifierade med ComHem, Boxer, Terracom och CanalDigital Kabel."

Vi använder en kabeltv förening och således beror alla problem såklart på detta. Men hur förklaras att kameran ej kommer fram, kan väl knappast ha med detta att göra?

Ni som har denna TV, vilka programleverantörer använder ni? Märkligt att det har fungerat utan ett enda "fladder" med tidigare Philips TV.

TV hämtas upp idag.. frågan är ju nu om man ska våga prova en ny eller köpa annan?

Postad 13 May 2015 - 10:55

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Jag har Telia via fiber. Boxen är kopplad via hdmi till receiver och sen till tv. Så egentligen ingen tv direkt i tvn.

Postad 13 May 2015 - 11:34

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Jag har comhem och med dom fungerade det inte iaf.

Redigerat av tomasgbg, 13 May 2015 - 11:35.

Postad 13 May 2015 - 11:42

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Talade med en säljchef jag känner på Elgiganten och han berättade att Philips har stora problem med just Ambilight på deras 4K modeller. Lågt av dem att skylla på certifiering, tycker jag. 

Nåväl, känns som jag testar en till och funkar inte den så får det bli en annan modell med hammagjord ambilight :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.