Google Chromecast gen 2 (och Audio)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
780:- |
![]() |
3 år sedan |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
Postad 12 november 2015 - 10:45
Postad 12 november 2015 - 11:18
- För mindre användbar till iOS? Fungerar fint de få gånger jag kastar från Mac/Ipad Snabb är den i alla fall, i jämförelse med den första..
Redigerat av mcmike, 12 november 2015 - 11:19.
Postad 12 november 2015 - 11:23
- För mindre användbar till iOS? Fungerar fint de få gånger jag kastar från Mac/Ipad
Snabb är den i alla fall, i jämförelse med den första..
Precis vad jag också reagerade på då jag använder ipad/iphone med CC-appen och den är ju exakt lika som Android-appen, samt att det är stöd för samma appar i både ios och Android.
Postad 12 november 2015 - 11:26
Är det någon vet ifall den nya har bättre räckvidd på wifi?
Mina föräldrar har den första varianten och den kan inte ansluta till deras wifi nät.
Tog hem den och testade och hos mig fungerar den utmärkt men avståndet är betydligt kortare från routern hos mig.
Jag och dem har samma router - Asus RT-N66U.
Postad 12 november 2015 - 11:32
Precis vad jag också reagerade på då jag använder ipad/iphone med CC-appen och den är ju exakt lika som Android-appen, samt att det är stöd för samma appar i både ios och Android.
Precis! Vi kan nog vara överens om att släppa det minuset
Redigerat av mcmike, 12 november 2015 - 11:32.
Postad 12 november 2015 - 15:08
Är det någon vet ifall den nya har bättre räckvidd på wifi?
Mina föräldrar har den första varianten och den kan inte ansluta till deras wifi nät.
Tog hem den och testade och hos mig fungerar den utmärkt men avståndet är betydligt kortare från routern hos mig.
Jag och dem har samma router - Asus RT-N66U.
http://i1-news.softp...st-493108-5.jpg Hitade denna bild på nätet och upplever själv att den nya är betydligt bättre!
Postad 12 november 2015 - 19:03
En väldigt dum fråga :
Med chromecast kan man inte spela upp material som ligger på en hårddisk i nätverket, utan det är bara streamat material från nätet som gäller?
Postad 12 november 2015 - 19:06
Med Videostream går det bra att strömma vad som helst till CC https://chrome.googl...chrome-ntp-icon
och fjärren https://play.google....eostream.Mobile
Postad 12 november 2015 - 19:18
Postad 13 november 2015 - 09:24
http://i1-news.softp...st-493108-5.jpg Hitade denna bild på nätet och upplever själv att den nya är betydligt bättre!
Tack - Kanske är läge att köpa en sån till dem istället då
Postad 13 november 2015 - 10:11
Tack - Kanske är läge att köpa en sån till dem istället då
Fattar inget av bilden. Vad är Chromecase 1st Gen? Och vad jämför dem med, "Competitor 1&2"?
Postad 13 november 2015 - 10:39
Competitor är konkurrenter, finns tex billiga kloner på eBay.
Postad 13 november 2015 - 10:53
Chromecast gen 1 är den gamla CC.
Competitor är konkurrenter, finns tex billiga kloner på eBay.
Jo, fast nu stod det "ChromecasE" och jag trodde att det var något konkurrerande som jag inte hört talas om.
Postad 13 november 2015 - 17:37
I see, tror nog det är ett simpelt skrivfel ...Jo, fast nu stod det "ChromecasE" och jag trodde att det var något konkurrerande som jag inte hört talas om.

Postad 16 november 2015 - 13:44
Klumpig videokontroll utan fjärrATV4 vs Chromecast 2 vs nShield
http://m3.idg.se/2.1...ield-android-tv
När du använder Chromecast får telefonen eller surfplattan agera fjärrkontroll. Om du till exempel vill pausa en film måste du väcka telefonen, starta den app som för tillfället strömmar, och sedan trycka på pausikonen på pekskärmen.
allså vet han va han snackar om????
Redigerat av frollic, 16 november 2015 - 14:25.
fixat font
Postad 16 november 2015 - 13:47
Inte helt, uppenbarligen. Det går ju att pausa/spela upp direkt från Chrome-appen lika väl. Jämfört med Airplay är detta överlägset bättre.Klumpig videokontroll utan fjärr
När du använder Chromecast får telefonen eller surfplattan agera fjärrkontroll. Om du till exempel vill pausa en film måste du väcka telefonen, starta den app som för tillfället strömmar, och sedan trycka på pausikonen på pekskärmen.
allså vet han va han snackar om????
Redigerat av frollic, 16 november 2015 - 14:27.
Postad 16 november 2015 - 13:53
han har ju inte tagit i tanke heller att de inte streamas från telefon utan de kör direkt till källan ..streamas från telefon
gör det bara om man speglar skärmen
Postad 16 november 2015 - 14:26
Fast huruvida det streamas från telefon eller direkt från källan har ju ingen betydelse för den poäng artikelnförfattaren vill ha fram just här, att det är meckigt när mobilen är enda sättet att styra uppspelning.
Postad 16 november 2015 - 14:33
jo men han har fel med att det inte har en fjärr funkar ju utmärkt med cec tex både pausa och spola med tv fjärren men jag förstår att han inte ville ta upp det ens då den inte levereras med nån egen fjärr
Postad 16 november 2015 - 14:36
Fast huruvida det streamas från telefon eller direkt från källan har ju ingen betydelse för den poäng artikelnförfattaren vill ha fram just här, att det är meckigt när mobilen är enda sättet att styra uppspelning.
Det felaktiga ligger i att skribenten hävdar att man måste öppna appen som man startade streamen med.
Redigerat av agpath, 16 november 2015 - 14:36.
Postad 16 november 2015 - 14:41
jo men han har fel med att det inte har en fjärr funkar ju utmärkt med cec tex både pausa och spola med tv fjärren men jag förstår att han inte ville ta upp det ens då den inte levereras med nån egen fjärr
Om skribenten ens visste om cec? Det funkar ju dock inte på alla TV, tex om man bara har en standardfjärr utan play/paus. Är inte ens säkert att det funkar alls till annat än att byta till rätt ingång automatiskt. Beror på TV-modell och mjukvara.
Postad 16 november 2015 - 14:43
jo självklart men att inte ens nämna möjligheten! för har man en relativt ny tv så ska den även ha cec
Postad 16 november 2015 - 14:48
Det felaktiga ligger i att skribenten hävdar att man måste öppna appen som man startade streamen med.
Förvisso, men fortfarande är det meckigare än med en "riktig" fjärr.
CEC är enligt min erfarenhet ganska mycket hit-and-miss men för all del, det är en möjlighet.
Postad 16 november 2015 - 20:03
Hos mig så ligger kontrollerna direkt på låsskärmen iaf, så blir en extra knapptryckning, väcka telefon och sen trycka paus.
Postad 17 november 2015 - 07:31
Hos mig så ligger kontrollerna direkt på låsskärmen iaf, så blir en extra knapptryckning, väcka telefon och sen trycka paus.
På Android funkar det så, men på iOS funkar det inte med Chromecast (faktum, inte med Airplay heller, då den funktionen endast finns om man har hörlurar i).
Postad 21 november 2015 - 18:20
Hur funkar det om frugan och jag sitter med varsin telefon och styr, klarar den det?
Postad 21 november 2015 - 18:23
Skulle du verkligen vilja att den klarade det ?Hur funkar det om frugan och jag sitter med varsin telefon och styr, klarar den det?
Postad 22 november 2015 - 17:11
Tack för tipset! Funkar klockrent här med en Sharp TV.
Postad 22 november 2015 - 17:54
Tack för tipset! Funkar klockrent här med en Sharp TV.
den kommer dock sluta funka inom några timmar till dagar pg av buggen i ver 44433
https://productforum...1c/xy_a7UA4CQAJ
Postad 27 november 2015 - 10:34
Redigerat av frollic, 27 november 2015 - 10:34.
Postad 11 december 2015 - 10:23
Hur tänker Viaplay som har uppdaterat sin app till att skicka 50 hz till CC om denna fortfarande inte stöder 50 hz ut?
Postad 11 december 2015 - 11:09
Hur tänker Viaplay som har uppdaterat sin app till att skicka 50 hz till CC om denna fortfarande inte stöder 50 hz ut?
De tänker väl som så att CC faktiskt klarar 50Hz ut?
http://www.flatpanel...l&id=1449827862
Postad 11 december 2015 - 11:27
De tänker väl som så att CC faktiskt klarar 50Hz ut?
Detta måste jag kolla ikväll!
Postad 11 december 2015 - 11:43
Den kom en ny CC-app till iphone idag. Daterad 12-10. Förmodligen måste man uppdatera även appen för att inställningen för 50hz ska finnas.
Postad 11 december 2015 - 14:39
Postad 11 december 2015 - 14:56
Nån som vet om man kan få TV4 play via CC att funka med iOS? Funkar fint på Android.
Enligt TV4, ja:
http://www.tv4.se/tv...ca38f02f1000001
På tal om TV4-frågan ovan: Jag har SVT Play och TV4 Play på mobilen, men ingen av dessa visas i CC-appen. Netflix, Magine, youtube och Viaplay visas, samt Spotify. Men inte andra appar som har stöd och som har cast-ikonen i appen. Dessa visas ej heller under "hämta appar"-fliken.
Postad 11 december 2015 - 15:14
Japp. Finns på android i en uppdaterade appenDen kom en ny CC-app till iphone idag. Daterad 12-10. Förmodligen måste man uppdatera även appen för att inställningen för 50hz ska finnas.
Postad 11 december 2015 - 17:53
Nämen! Det funkade ju helt klockrent. Bara för att TV4-appen inte visas i Chromecast-appen innebär det tydligen inte att casting inte fungerar. Tidigare har jag inte kunnat casta från t ex Youtube om jag inte öppnat via cc-appen. Nu kom det visserligen en uppdatering till cc-mjukvaran när jag startade TV'n (precis, jag kör spänningen via USB). Kanske löste det saken?Enligt TV4, ja:
http://www.tv4.se/tv...ca38f02f1000001På tal om TV4-frågan ovan: Jag har SVT Play och TV4 Play på mobilen, men ingen av dessa visas i CC-appen. Netflix, Magine, youtube och Viaplay visas, samt Spotify. Men inte andra appar som har stöd och som har cast-ikonen i appen. Dessa visas ej heller under "hämta appar"-fliken.
Tack!
Postad 11 december 2015 - 19:50
Postad 11 december 2015 - 20:58
Jag fick då fram 50 Hz på CC2 redan i eftermiddags
*Appen måste uppdateras*
Redigerat av Benkke, 11 december 2015 - 21:13.
Postad 12 december 2015 - 10:38
Jag fick då fram 50 Hz på CC2 redan i eftermiddags
*Appen måste uppdateras*
Har fått till det på 1:an men inte denna. Får prova igen senare, var nog tillfälligt bara
Postad 12 december 2015 - 11:28
Edit, funkade visst idag...
Postad 12 december 2015 - 12:24
Edit, funkade visst idag...
Skumt, jag får inte till det fast jag gjort bl,a omstart. Får väl kanske installera om den?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar