4 relaterade trådar
Postad 21 januari 2004 - 19:34 Tror du slipper ifrån problemen med ett nytt försteg faktiskt, kan du inte låna något och prova? Kanske någon polare har en surroundstärkare med pre-out? Koppla in den och kolla om det brusar då också, så vet du var felet ligger. Man kan ju då prova att driva den andra stärkarens steg med NADens försteg också. Lycka till! Jens Postad 22 januari 2004 - 18:19 Nu har jag fått en orsak till att bära ner lådan. så nu blir det service Dewt är synd att NAD som har ett så underbart ljud inte kan lära sig bygga grejor som fungerar och håller... ![]() Postad 23 januari 2004 - 09:29 Men c-270 stegen var bland det bästa jag hört i prisklassen, men de får åka tebax oxkså till förmån för något bättre integrerat. Lugnar jag mig lute kan jag gå upp en prisklass och titta denon större modeller. Postad 24 januari 2004 - 00:07 ![]() Bara lite korta reflektioner efter första kvällen med ax10an... Postad 24 januari 2004 - 05:03 Postad 23 februari 2004 - 20:22 ![]() Postad 24 maj 2004 - 20:50 För 10.000kr så ska den vara tyst och inte ha några större fel!! Även att den är billigast på marknaden. Postad 31 maj 2004 - 14:12 Postad 29 juli 2004 - 10:10 Den kostar nu 6998:- Postad 29 juli 2004 - 20:53 Postad 30 juli 2004 - 01:40 Jag ska dra iväg ett mail till Hifiklubben och se om dom svarar ![]() Postad 31 juli 2004 - 10:04 Låter intressant! Hör av dig så fort som möjligt.Jag ska dra iväg ett mail till Hifiklubben och se om dom svarar Har själv skummat igenom utländska forum utan resultat Postad 03 augusti 2004 - 12:39 ![]() Här är mitt svar från Hifiklubben!: "Hej, Det är riktigt att det varit kritik på signal/brus i NAD T163. Det har vi löst i samarbete med NAD genom att göra små ändringar i konstruktionen. Tillsammans med den ny programvara (v2), nya menyfunktioner, fler möjligheter i Zon 2 (MultiRoom) och det nya starkt reducerede priset sätter NAD T163 en ny standard för surround förförstärkare under 10.000 kronor! Hälsningar Ingvar Andersson" Redigerat av Martin.M, 03 augusti 2004 - 12:39. Postad 03 augusti 2004 - 13:30 Låter mycket bra!!! Man får väl ta en tur till närmsta klubb och lyssna på T 163 i hop med slutsteg T973 även T773 ska också förhöras... ![]() Redigerat av Unregisterede4cfb7fa, 03 augusti 2004 - 13:31. Postad 07 augusti 2004 - 13:02 Jag kör alltså försteg plus slutstegskombo för surround, dock ej för stereo. Därför behöver jag inte ta med i beräkningarna vad ett eventuellt surroundförsteg presterar i stereo. Enbart hur det är i just surround. Jag kör nu på en Marantz SR4400, som ju är en vanlig reciver. Börjar kännas lite onödigt att betala för sex slutsteg som inte används, så därför har jag nu kollat närmare på NADs rena surroundförsteg, T163v2. Kostar 7.000 kr, och bör ju därmed hålla mycket högre klass på försteget än Marantzen, som ju kostar strax under 4.000 numera, och då inkluderar slutsteg... Är det någon som vet någonting alls om T163v2? Sett några tester, testat själv? Hört andras omdömen? Det är ju inte den vanligaste lösningen att köra försteg plus slutsteg i surround...men helt ensam när jag väl knappast? Om inte annat kanske någon kunnig inom området skulle vilja ta en titt på http://www.hifiklubb...6|5343|pdetail# och http://www.nadelectr...163_framset.htm och säga vad de tror, rent utifrån specarna? Typisk NAD look, som jag faktiskt tycker kan vara ganska skön: ![]() Specarna som står på HiFi Klubbens hemsida: - RDS-radio med 30 förval - Dekoder för ProLogic2x, ProLogic2, Dolby Digital (EX), DTS (ES/Neo:6) - EARS (5, 6 eller 7-kanals stereo) - Programmerbar fjärrkontroll (NAD HTR-2) - Extra fjärrkontroll för Zon 2 - 7.1-kompatibel (7.1-in/utgångar) - Utgångar för två aktiva subbasar - Multizon Pre Out (MS out) - In- och utgångar för komponentvideo - In- och utgångar för S- och komponentvideo - 6 digitala ingångar (4 koaxiala, 2 optiska) - 2 digitala utgångar (koaxial och optisk) - Menysystem - 2 utgångar för infraröda signaler - Ingång för infraröda signaler - 12-volts trigger (3 ut och 1 in) - Mått: 43,5 x 16,8 x 42 cm (BxHxD) - Nettovikt: 6,8 kg Postad 07 augusti 2004 - 16:49 Skäms lite övera att jag inte såg den innan...men men. ![]() Iaf, efter att ha läst igenom den så har jag lite delad uppfattning...den som snackades om där var ju visserligen inte version 2, utan den första. Iaf så var det tydligen problem med brus i den, som vissa ansåg vara oacceptabelt mycket. Jag blev dock klart lugnare när de sista inlägget var ett svar från HiFi Klubben, om just bruset, där de hävdade att dom fått bort bruset till version 2, genom ändringar i konstruktionen. Så förhoppningsvis ska ju brus inte vara ett problem längre då...någon som kan bekräfta eller dementera detta? Postad 07 augusti 2004 - 20:57 Jaja...jag har inget emot att köra en nästan unik väg, har gjort det tidigare, och det verkar som jag fortsätter så...! ![]() Skulle bara vara kul att vara lite mer säker innan man beställer något. Skickade ett e-mail till hembiobutiken och frågade om de hade möjlighet att beställa hem fler NAD förstärkare än den de hade på hemsidan, och svaret var att det inte varit nöjda med kvalitén på produkterna, och dom fått för många serviceärenden, och därmed inte säljer NAD längre...så det låter ju inte direkt positivt. Skulle därför vilja veta om någon kör med detta surroundförsteget (gärna version 2 då), och om det på något vis krånglat...? Är ju inge kul att köpa en ny pryl som inte funkar....även om den är bra när den väl funkar. ![]() Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 07 augusti 2004 - 20:58. Postad 07 augusti 2004 - 21:12 "Hejsan! Jag är inne på att eventuellt köpa ett NAD T163v2 surroundförsteg, men har ett par frågor först. Först och främst så har jag hört flera som varit missnöjda med den första verisonen av försteget, med att det har brusat ganska tydligt. Är dessa felen näst intill helt borta i.o.m. version 2? Annars är det ju mer eller mindre en felaktig produkt. Vill då enbart höra om problemen verkligen är borta på den slutgiltiga produkten, inte om det har vidtagits åtgärder. För det andra så skickade jag en fråga till hembiobutiken varför de inte längre hade några NAD recivarar, och svaret var följande: "Vi sålde NAD tidigare men de höll tyvärr inte den kvalitet vi hoppats på och det vart för många serviceärenden. Därför valde vi att sluta med NAD.". Inte direkt ett roligt svar då man siktat in sig på NAD försteget... Vad har ni för svar till detta, är det fortfarande relativt stora problem med NADs kvalitet? Är ju inte ett dugg kul att köpa en produkt för flera tusen om den sedan börjar krångla. Vad har ni för procentantal på nya NAD produkter som behöver åka in på service? Och i.o.m. detta undrar jag då också om jag kan köpa en NAD produkt via er hemsida, och sedan om det skulle bli problem lämna in den hos er, i Göteborg? Vet nämligen inte om jag kommer ha möjlighet att inhandla den via er butik, men det är den närmaste om det skulle behövas senare (bor i Trollhättan). Mvh Niklas Adamson" Ska bli intressant att se svaret. Postad 07 augusti 2004 - 23:53 Men jag undrar om brus kan försvinna pga en mjukvaruppgardering??? kan brus försvinna genom att man fixar till mjukvaran eller behövs det något annat inom hårdvaran som behövs rättas till?? Postad 08 augusti 2004 - 02:20 Som jag förstod svaret i den officiella tråden så hade de ändrat på uppyggnaden hårdvarumässigt för att bli av med just bruset. Ska iaf bli kul att se vad HiFi Klubben svarar på mitt mail. Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 08 augusti 2004 - 02:20. Postad 08 augusti 2004 - 20:59 Om dom vågar svara förståsSom jag förstod svaret i den officiella tråden så hade de ändrat på uppyggnaden hårdvarumässigt för att bli av med just bruset. ![]() Postad 08 augusti 2004 - 21:47 Heh..antyder du att mitt mail var lite hårt? ![]() ![]() Jag bad ju bara om raka svar, och det tycker jag man har rätt att begära om en produkt man vet haft fel tidigare...det är ändå 7.000 kr vi snackar om. Inte något man bara kastar iväg tycker jag. ![]() Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 08 augusti 2004 - 23:08. Postad 09 augusti 2004 - 14:25 Svaren är i fetstil, svarade nämligen på varje stycke (och frågorna är lite ändrade än de jag skickade tidigare till Göteborgs butik...då jag skickade detta till onlinekundtjänsten, HiFi Klubbens då givetvis ![]() - Svaret: Hejsan! Jag är inne på att eventuellt köpa ett NAD T163v2 surroundförsteg, men har ett par frågor först. Först och främst så har jag hört flera som varit missnöjda med den första verisonen av försteget, med att det har brusat ganska tydligt. Är dessa felen näst intill helt borta i.o.m. version 2? Annars är det ju mer eller mindre en felaktig produkt. Vill då enbart höra om problemen verkligen är borta på den slutgiltiga produkten, inte om det har vidtagits åtgärder. Problemet är löst på v2-versionen. Det har inte varit en produkt med fel – det lever upp till de specifikationer NAD tidigare har arbetat ut ifrån. Men nu har vi förbättrat produkten på denna punkt i den nya v2-versionen. För det andra så skickade jag en fråga till hembiobutiken varför de inte längre hade några NAD recivarar, och svaret var följande: "Vi sålde NAD tidigare men de höll tyvärr inte den kvalitet vi hoppats på och det vart för många serviceärenden. Därför valde vi att sluta med NAD.". Inte direkt ett roligt svar då man siktat in sig på NAD försteget... Hembiobutiken har i realiteten troligen ALDRIG kunnat leverera NAD!! Och därför är det kanske lättare att säga att NAD inte lever upp till Hembiobutikens kvalitetskrav... Se de test vi har offentliggjort på produkterna – T163v2 har fått en KANON omnämnande i US (se produktbeskrivningarna på www.hifiklubben.se – här ligger testen klar att ladda ner). Vad har ni för svar till detta, är det fortfarande relativt stora problem med NADs kvalitet? Är ju inte ett dugg kul att köpa en produkt för flera tusen om den sedan börjar krångla. Vad har ni för procentantal på nya NAD produkter som behöver åka in på service? Eller rättare sagt..alla produkter har ju felprocent, är NADs högre än genomsnittet? Jeg tror inte det finns någon produkt som är totalt felfri...!!! Vi upplever inte större problem med NAD produkter än vårt övriga sortiment och har samme låga felprocent på NAD som t.ex. Denon. Och i.o.m. detta undrar jag då också om jag kan köpa en NAD produkt via er hemsida, och sedan om det skulle bli problem lämna in den i tex butiken i Göteborg? Vet nämligen inte om jag kommer ha möjlighet att inhandla den via butiken, men det är den närmaste om det skulle behövas senare (bor i Trollhättan). Oavsett om du köper den i butik eller direkt på hemsidan så kan du alltid lämna in den i en Hi-Fi Klubben-butik eller skicka den till oss. - End of letter ![]() Jaha ja...jag kanske inte borde lägga ut svaret då hembiobutiken knappast uppskattar det...men, men. Jag la ju ut frågorna här tidigare, då är det inte mer än rätt att ni får se svaret också. Jag är iaf nöjd med svaret, och då jag säljer min Marantz idag så valde jag att skicka iväg en beställning på NAD:en nu...så den kommer väl på i slutet på veckan...jag lär återkomma då. ![]() Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 09 augusti 2004 - 14:40. Postad 09 augusti 2004 - 14:37 Hejsan! Jag är inne på att eventuellt köpa ett NAD T163v2 surroundförsteg, men har ett par frågor först. Först och främst så har jag hört flera som varit missnöjda med den första verisonen av försteget, med att det har brusat ganska tydligt. Är dessa felen näst intill helt borta i.o.m. version 2? Annars är det ju mer eller mindre en felaktig produkt. Vill då enbart höra om problemen verkligen är borta på den slutgiltiga produkten, inte om det har vidtagits åtgärder. Dom tidigare versionerna av NADs hemmabiorecievrar har mer eller mindre lidit av brusproblem. Version 2 uppgraderingen har tagit bort allt vad brus heter. För det andra så skickade jag en fråga till hembiobutiken varför de inte längre hade några NAD recivarar, och svaret var följande: "Vi sålde NAD tidigare men de höll tyvärr inte den kvalitet vi hoppats på och det vart för många serviceärenden. Därför valde vi att sluta med NAD.". Inte direkt ett roligt svar då man siktat in sig på NAD försteget... Precis som du säger så har alla produkter oavsett användningsområde en viss felprocent, så även NADs produkter. Dock så har, i motsats till vad Hemmabiobutiken säger, NAD inte högre felprocent än andra, snarare lägre! Hifiklubben är och har varit den enda återförsäljaren av NAD i skandinavien åtminstonde dom senaste 10 åren, vilket gör att vi som enda försäljare väl känner till hur NAD ligger till kvalitetsmässigt. HiFi-Klubben är en av NAD´s största och viktigaste kunder. Vi beaktar båda mycket seriöst, kunders önskemål och synpunkter på NAD, därav bla uppdateringen till v2. Vad har ni för svar till detta, är det fortfarande relativt stora problem med NADs kvalitet? Är ju inte ett dugg kul att köpa en produkt för flera tusen om den sedan börjar krångla. Vad har ni för procentantal på nya NAD produkter som behöver åka in på service? Eller rättare sagt...alla produkter har ju felprocent, men är NADs siffra högre än genomsnittet? Se ovan. - End of letter Ja, det var ju kanske ett lite bättre, mer sakligt svar. Lugnade mig ännu ett snäpp! ![]() ![]() Postad 09 augusti 2004 - 16:01 ![]() sorry! Redigerat av Tiger_osse, 09 augusti 2004 - 16:08. Postad 09 augusti 2004 - 16:15 Hehe, och jag ska lära mig söka efter befintliga trådar innan jag postar nya...vi har alla något att lära! ![]() ![]() Postad 09 augusti 2004 - 16:30 Hejsan Niklas, Gällande Nad generellt så är service ärrendena relativt få dock så besitter jag ingen % sats. Men när det gäller deras AV produkter så har vi haft lite bekymmer med den nuvarande generationen likaså så var det i viss utsträckning även problem med den generationen som slutade 0, t750,t760. Problemen som har uppstått har vi härlett till DSP enheten som ofta har visat sej ge onormala brusnivåer huvudsakligen så har just det varit problemet. Nu när felet är identifierat så har vi & Nad självklart löst det & samtidigt uppgraderat maskinerna till V.2 Detta gäller 753,763,773 & 163. I samband med detta så har vi även åstakommit påtagliga prissänkningar. Detta har i sin tur lett till en kraftigt ökad försäljning vilket har medfört att vi idag står helt tomma på t763 & t163. Vi väntar dock ny sändning till slutet av augusti. Angående Hembio butiken så har jag väldigt få kommentarer... Det är nämligen vi som distriburerar Nad i nästan hela Europa och varje gång vi har "provköpt" en Nad hoss dom så har dom sagt att den är tillfälligt slut & därefter rekommenderat en annan produkt... Välkommen in! Goda och dåliga nyheter alltså...de goda är att hembiobutiken verkat köra en fuling med sin historia och att bruset ska vara borta, de dåliga är att jag nu är utan surroundförsteg till slutet av augusti (om de är slut även på huvudlagret, där man väl får dom ifrån när man handlar online...är ju troligt dock när han skrev så). Postad 09 augusti 2004 - 17:02 Postad 09 augusti 2004 - 17:06 Vad ska du köra för slutsteg till? Själv kör jag på mitt (underbara) Thule steg. ![]() Edit: Ser nu att du skrev 763...my bad. Men som han ju skrev i sitt mail så ju ska bruset vara bort även på den. Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 09 augusti 2004 - 17:07. Postad 10 augusti 2004 - 09:01 Postad 10 augusti 2004 - 18:49 Vill ju inte sitta här utan surroundförsteg nu i flera veckor... ![]() Tur att jag iaf har stereoljudet kvar precis som vanligt. Hoppas verkligen jag får svar från HiFi Klubben imorgon! ![]() Postad 10 augusti 2004 - 19:07 Du kan väl ring dit och höra, tycker oftast det är bättre att ringa och höra direkt än att sända mail. Postad 10 augusti 2004 - 19:19 Får göra det imorgon om det inte dyker upp nått svar under förmiddagen. Postad 11 augusti 2004 - 15:23 Hoppas verkligen att det inte ska behöva dröja längre än till slutet på månaden! ![]() Postad 11 augusti 2004 - 16:38 Det vet man aldrig .. jag sålde av en stärkare jag hade förra året för jag skulle köpa ett Sherwood försteg som skulle komma i "slutet på augusti" Tror dom börjar komma in snart nu, över ett år senare hehe Postad 11 augusti 2004 - 22:14 Inte skrämmas på det viset nu! Jag har ju sålt min tidigare processor, och är beroende av att dom får hem dessa snart...! ![]() Men då dom med största sannolikhet skulle få hem övriga, rena recivrar, av version 2 i slutet på aug så borde ju även försteget komma runt omkring det datumet. Hoppas jag... ![]() Postad 12 augusti 2004 - 14:31 ![]() Dom hörde av sig idag, och sa att dom fått in förstegen redan idag! Där blev det nog nästan ett rekord...jag hade siktat in mig på ca 3 veckor...så tog det 3 dagar! ![]() Underbart skönt iaf, mitt försteg skickas senast imorgon. ![]() Postad 12 augusti 2004 - 16:03 Postad 12 augusti 2004 - 19:38 Antar att det blir på måndag som testandet börjar. Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 12 augusti 2004 - 19:39. Postad 13 augusti 2004 - 01:13 Jag väntar med spänning ![]() Postad 13 augusti 2004 - 10:06 Men det är ju så lång tid till måndag ![]() Men det ska bli intressant att få höra dina slutsatser! ![]() Postad 16 augusti 2004 - 17:56 Postad 17 augusti 2004 - 16:49 ![]() dock är inte bugeten jätte stor, så att när jag köpt T163 så har jag 5000 kvar att köpa slutsteg för. så jag undrar om ni har nått bra tipps på ett slutsteg som skulle passa bra med T163 och mina Chorus "S" för ca 5000kr? MVH jonatan 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |