Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - NAD T163 *

193 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
NAD T163 (Surroundförstärkare) 1 5,5 (1) Inga priser
NAD T163v2 (Surroundförsteg) 1 8,4 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 21 januari 2004 - 19:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Dina ord är min lag C-quence. här kommer dom små!

Postad bild

Postad bild

Postad 21 januari 2004 - 19:34

Unregistered5a7920a8
  • Unregistered5a7920a8
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Mila, jag tror dessvärre inte det. Men det skadar väl aldrig att försöka? Har du garanti kvar så be dom att slänga i det senaste mjukvaruchippet och se om bruset blir mindre framträdande. Tror heller inte på att använda NADarna som försteg om man är bruskänslig. Är man inte det eller har haft turen att få ett exemplar utan så tycker jag NADens ljudåtergivning är mycket bra.

Tror du slipper ifrån problemen med ett nytt försteg faktiskt, kan du inte låna något och prova? Kanske någon polare har en surroundstärkare med pre-out? Koppla in den och kolla om det brusar då också, så vet du var felet ligger. Man kan ju då prova att driva den andra stärkarens steg med NADens försteg också.

Lycka till!

Jens

Postad 22 januari 2004 - 18:19

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

• 630 inlägg
  • 0
Min receiver gycklade lite med mig för ett par veckor sedan och plockade bort ljudet helt från frontarna i alla surround utom stereo. Det varade i en kväll(udner vilket jag provade att koppla i och ur kablar och prova oliak ingångar mm. Inget hjälpte. Då slog jag av apparaten över natten och hämtade ner lådan från vinden för transport till Hi-Fi Klubben. För skojs skull provade jag igen dagen efter och nog fan var ljudet normalt igen...

Nu har jag fått en orsak till att bära ner lådan. så nu blir det service

Dewt är synd att NAD som har ett så underbart ljud inte kan lära sig bygga grejor som fungerar och håller... :P

Postad 23 januari 2004 - 09:29

Unregistered5a7920a8
  • Unregistered5a7920a8
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Håller helt med dig. Det var med ett tungt sinne jag bar tillbaka kartongerna till Hifiklubben för NADarna lät bra... men det kändes helt enkelt inte acceptabelt at det brusade om ett försteg för 10000kr.

Men c-270 stegen var bland det bästa jag hört i prisklassen, men de får åka tebax oxkså till förmån för något bättre integrerat. Lugnar jag mig lute kan jag gå upp en prisklass och titta denon större modeller.

Postad 24 januari 2004 - 00:07

Unregistered5a7920a8
  • Unregistered5a7920a8
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Jag kom över en "billig" pioneer vsa-ax10 istället begagnad (med garanti :angry:) för samma pengar exakt som jag gav för t163an och slutstegen (21000). Låter faktiskt rejält mycket bättre än t163an med c270 slutsteg, så jag är nöjd. Mycket renare ljud och mjukare i diskanten, men också ljudare i karaktären. Det kanske inte är generaliserbart enbart utifrån ax10an, men det verkar faktiskt som om t163 plus slutsteg låter något sämre än integrerade mid-high end stärkare. Detta trots att kombinationen ligger förhållandevis nära i pris. Ax10an är iofs något dyrare ny (ca 31-35000), men det är inte så stort steg mellan denna och t163 med sjukanalssteget (27000). Gillar man ett lite mörkare ljud kanske ändå NADen kan vara att föredra.

Bara lite korta reflektioner efter första kvällen med ax10an...

Postad 24 januari 2004 - 05:03

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Kul att du hittade något du blev nöjd med, se vad bra sådana här forum är, jag har nu helt spolat NAD, brus är inte acceptabelt.

Postad 23 februari 2004 - 20:22

Unregisteredc10b0c0b
  • Unregisteredc10b0c0b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
har testet comboen 163/973 samt 763. det virker som om forforsterkeren i 763 er helt lik 163. samme lyd OG samme støy/brus.. det vi også fant ut var at lyden ble bedre når d/a konverteringen ble gjort i dvd spilleren. vi testet med philips963sa og pioneer 668. lydbildet ble mer åpent. tyder på dårlige d/a konvertere i nad utstyret. men det største problemet er støyen dessverre. også litt dumt at man ikke har osd på disse, men må koble til en tv eller prosjektor.( jeg koblet den inn på skjermen på min rotel rsp1098 :) )

Postad 24 maj 2004 - 20:50

Anton
  • Anton
  • Forumräv

• 871 inlägg
  • 0
Synd att inte T163 var så bra trots allt.

För 10.000kr så ska den vara tyst och inte ha några större fel!!
Även att den är billigast på marknaden.

Postad 31 maj 2004 - 14:12

Unregistered37352
  • Unregistered37352
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
nu e det dags att byta förstärkare mot försteg....men e nad något att ha i utbyte mot min vsa eo8...e08 har varit underbar...känns bara lite fjantigt att inte använda slutstegen i den??måste ju ändå använda separata slutsteg till mina canton....hur e det med uppdatering på t163??

Postad 29 juli 2004 - 10:10

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0
hifi-klubben sänker priset med 30 % för T163 v.2 med Dolby pro logic llx , alltså en ny uppdaterad version!

Den kostar nu 6998:-

Postad 29 juli 2004 - 16:30

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0
För det priset tror jag att den är svårslagen.

Postad 29 juli 2004 - 17:05

Tekko
  • Tekko
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Martin, 2 nad receivers med en utan slutsteg ? Varför det ?

Postad 29 juli 2004 - 20:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Frågan är om dom lyckats stävja brusnivån med den nya programvaran? Annars spelar det ju ingen roll om den skulle kosta ännu några tusen billigare.

Postad 29 juli 2004 - 20:56

Tiger_osse
  • Tiger_osse
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Ingen som vet om de fått ordning på brusnivån?

Postad 30 juli 2004 - 01:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag ska dra iväg ett mail till Hifiklubben och se om dom svarar :wub:

Postad 31 juli 2004 - 10:04

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

Jag ska dra iväg ett mail till Hifiklubben och se om dom svarar :wub:

Låter intressant! Hör av dig så fort som möjligt.
Har själv skummat igenom utländska forum utan resultat

Postad 03 augusti 2004 - 12:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Håll till godo gott folk, inte helt utan att man blir sugen på en NAD själv :(
Här är mitt svar från Hifiklubben!:

"Hej,

Det är riktigt att det varit kritik på signal/brus i NAD T163. Det har vi löst i samarbete med NAD genom att göra små ändringar i konstruktionen. Tillsammans med den ny programvara (v2), nya menyfunktioner, fler möjligheter i Zon 2 (MultiRoom) och det nya starkt reducerede priset sätter NAD T163 en ny standard för surround förförstärkare under 10.000 kronor!

Hälsningar
Ingvar Andersson"

Redigerat av Martin.M, 03 augusti 2004 - 12:39.

Postad 03 augusti 2004 - 13:30

Unregisterede4cfb7fa
  • Unregisterede4cfb7fa
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Håll till godo gott folk, inte helt utan att man blir sugen på en NAD själv :(
Här är mitt svar från Hifiklubben!:

"Hej,

Det är riktigt att det varit kritik på signal/brus i NAD T163. Det har vi löst i samarbete med NAD genom att göra små ändringar i konstruktionen. Tillsammans med den ny programvara (v2), nya menyfunktioner, fler möjligheter i Zon 2 (MultiRoom) och det nya starkt reducerede priset sätter NAD T163 en ny standard för surround förförstärkare under 10.000 kronor!

Hälsningar
Ingvar Andersson"

Låter mycket bra!!!

Man får väl ta en tur till närmsta klubb och lyssna på T 163 i hop med slutsteg T973 även T773 ska också förhöras... :wub:

Redigerat av Unregisterede4cfb7fa, 03 augusti 2004 - 13:31.

Postad 07 augusti 2004 - 13:02

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Nu var man på jakt efter ännu en uppgradering då.

Jag kör alltså försteg plus slutstegskombo för surround, dock ej för stereo. Därför behöver jag inte ta med i beräkningarna vad ett eventuellt surroundförsteg presterar i stereo. Enbart hur det är i just surround.

Jag kör nu på en Marantz SR4400, som ju är en vanlig reciver. Börjar kännas lite onödigt att betala för sex slutsteg som inte används, så därför har jag nu kollat närmare på NADs rena surroundförsteg, T163v2. Kostar 7.000 kr, och bör ju därmed hålla mycket högre klass på försteget än Marantzen, som ju kostar strax under 4.000 numera, och då inkluderar slutsteg...

Är det någon som vet någonting alls om T163v2? Sett några tester, testat själv? Hört andras omdömen? Det är ju inte den vanligaste lösningen att köra försteg plus slutsteg i surround...men helt ensam när jag väl knappast?

Om inte annat kanske någon kunnig inom området skulle vilja ta en titt på http://www.hifiklubb...6|5343|pdetail# och http://www.nadelectr...163_framset.htm och säga vad de tror, rent utifrån specarna?

Typisk NAD look, som jag faktiskt tycker kan vara ganska skön:
Postad bild

Specarna som står på HiFi Klubbens hemsida:

- RDS-radio med 30 förval
- Dekoder för ProLogic2x, ProLogic2, Dolby Digital (EX), DTS (ES/Neo:6)
- EARS (5, 6 eller 7-kanals stereo)
- Programmerbar fjärrkontroll (NAD HTR-2)
- Extra fjärrkontroll för Zon 2
- 7.1-kompatibel (7.1-in/utgångar)
- Utgångar för två aktiva subbasar
- Multizon Pre Out (MS out)
- In- och utgångar för komponentvideo
- In- och utgångar för S- och komponentvideo
- 6 digitala ingångar (4 koaxiala, 2 optiska)
- 2 digitala utgångar (koaxial och optisk)
- Menysystem
- 2 utgångar för infraröda signaler
- Ingång för infraröda signaler
- 12-volts trigger (3 ut och 1 in)
- Mått: 43,5 x 16,8 x 42 cm (BxHxD)
- Nettovikt: 6,8 kg

Postad 07 augusti 2004 - 16:49

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Sökte runt lite och hittade t.o.m. en officiell tråd!

Skäms lite övera att jag inte såg den innan...men men. ;)

Iaf, efter att ha läst igenom den så har jag lite delad uppfattning...den som snackades om där var ju visserligen inte version 2, utan den första. Iaf så var det tydligen problem med brus i den, som vissa ansåg vara oacceptabelt mycket. Jag blev dock klart lugnare när de sista inlägget var ett svar från HiFi Klubben, om just bruset, där de hävdade att dom fått bort bruset till version 2, genom ändringar i konstruktionen.

Så förhoppningsvis ska ju brus inte vara ett problem längre då...någon som kan bekräfta eller dementera detta?

Postad 07 augusti 2004 - 20:57

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Inte en enda person som har något att tillägga...?

Jaja...jag har inget emot att köra en nästan unik väg, har gjort det tidigare, och det verkar som jag fortsätter så...! :o

Skulle bara vara kul att vara lite mer säker innan man beställer något.

Skickade ett e-mail till hembiobutiken och frågade om de hade möjlighet att beställa hem fler NAD förstärkare än den de hade på hemsidan, och svaret var att det inte varit nöjda med kvalitén på produkterna, och dom fått för många serviceärenden, och därmed inte säljer NAD längre...så det låter ju inte direkt positivt. Skulle därför vilja veta om någon kör med detta surroundförsteget (gärna version 2 då), och om det på något vis krånglat...?

Är ju inge kul att köpa en ny pryl som inte funkar....även om den är bra när den väl funkar. ;)

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 07 augusti 2004 - 20:58.

Postad 07 augusti 2004 - 21:12

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Skickade precis iväg följande till HiFi Klubben i Göteborg:

"Hejsan!

Jag är inne på att eventuellt köpa ett NAD T163v2 surroundförsteg, men har ett par frågor först.

Först och främst så har jag hört flera som varit missnöjda med den första verisonen av försteget, med att det har brusat ganska tydligt. Är dessa felen näst intill helt borta i.o.m. version 2? Annars är det ju mer eller mindre en felaktig produkt. Vill då enbart höra om problemen verkligen är borta på den slutgiltiga produkten, inte om det har vidtagits åtgärder.

För det andra så skickade jag en fråga till hembiobutiken varför de inte längre hade några NAD recivarar, och svaret var följande: "Vi sålde NAD tidigare men de höll tyvärr inte den kvalitet vi hoppats på och det vart för många serviceärenden. Därför valde vi att sluta med NAD.". Inte direkt ett roligt svar då man siktat in sig på NAD försteget...

Vad har ni för svar till detta, är det fortfarande relativt stora problem med NADs kvalitet? Är ju inte ett dugg kul att köpa en produkt för flera tusen om den sedan börjar krångla. Vad har ni för procentantal på nya NAD produkter som behöver åka in på service?

Och i.o.m. detta undrar jag då också om jag kan köpa en NAD produkt via er hemsida, och sedan om det skulle bli problem lämna in den hos er, i Göteborg? Vet nämligen inte om jag kommer ha möjlighet att inhandla den via er butik, men det är den närmaste om det skulle behövas senare (bor i Trollhättan).

Mvh
Niklas Adamson"

Ska bli intressant att se svaret.

Postad 07 augusti 2004 - 23:53

Unregisterede4cfb7fa
  • Unregisterede4cfb7fa
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Jag mailade och frågade ett antal klubbar om bruset på inte bara försteget utan även deras recivrar, till svar fick jag att detta ska vara fixat med den nya uppgaderingen till V2.

Men jag undrar om brus kan försvinna pga en mjukvaruppgardering???

kan brus försvinna genom att man fixar till mjukvaran eller behövs det något annat inom hårdvaran som behövs rättas till??

Postad 08 augusti 2004 - 02:20

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

kan brus försvinna genom att man fixar till mjukvaran eller behövs det något annat inom hårdvaran som behövs rättas till??

Som jag förstod svaret i den officiella tråden så hade de ändrat på uppyggnaden hårdvarumässigt för att bli av med just bruset.

Ska iaf bli kul att se vad HiFi Klubben svarar på mitt mail.

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 08 augusti 2004 - 02:20.

Postad 08 augusti 2004 - 20:59

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

Som jag förstod svaret i den officiella tråden så hade de ändrat på uppyggnaden hårdvarumässigt för att bli av med just bruset.

Ska iaf bli kul att se vad HiFi Klubben svarar på mitt mail.

Om dom vågar svara förstås :P

Postad 08 augusti 2004 - 21:47

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Om dom vågar svara förstås :(

Heh..antyder du att mitt mail var lite hårt? :( :rolleyes:

Jag bad ju bara om raka svar, och det tycker jag man har rätt att begära om en produkt man vet haft fel tidigare...det är ändå 7.000 kr vi snackar om. Inte något man bara kastar iväg tycker jag. :P

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 08 augusti 2004 - 23:08.

Postad 09 augusti 2004 - 14:25

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Fick precis svar:

Svaren är i fetstil, svarade nämligen på varje stycke (och frågorna är lite ändrade än de jag skickade tidigare till Göteborgs butik...då jag skickade detta till onlinekundtjänsten, HiFi Klubbens då givetvis ;) ).

- Svaret:

Hejsan!

Jag är inne på att eventuellt köpa ett NAD T163v2 surroundförsteg, men har ett par frågor först.

Först och främst så har jag hört flera som varit missnöjda med den första verisonen av försteget, med att det har brusat ganska tydligt. Är dessa felen näst intill helt borta i.o.m. version 2? Annars är det ju mer eller mindre en felaktig produkt. Vill då enbart höra om problemen verkligen är borta på den slutgiltiga produkten, inte om det har vidtagits åtgärder.

Problemet är löst på v2-versionen. Det har inte varit en produkt med fel – det lever upp till de specifikationer NAD tidigare har arbetat ut ifrån. Men nu har vi förbättrat produkten på denna punkt i den nya v2-versionen.

För det andra så skickade jag en fråga till hembiobutiken varför de inte längre hade några NAD recivarar, och svaret var följande: "Vi sålde NAD tidigare men de höll tyvärr inte den kvalitet vi hoppats på och det vart för många serviceärenden. Därför valde vi att sluta med NAD.". Inte direkt ett roligt svar då man siktat in sig på NAD försteget...

Hembiobutiken har i realiteten troligen ALDRIG kunnat leverera NAD!! Och därför är det kanske lättare att säga att NAD inte lever upp till Hembiobutikens kvalitetskrav... Se de test vi har offentliggjort på produkterna – T163v2 har fått en KANON omnämnande i US (se produktbeskrivningarna på www.hifiklubben.se – här ligger testen klar att ladda ner).

Vad har ni för svar till detta, är det fortfarande relativt stora problem med NADs kvalitet? Är ju inte ett dugg kul att köpa en produkt för flera tusen om den sedan börjar krångla. Vad har ni för procentantal på nya NAD produkter som behöver åka in på service? Eller rättare sagt..alla produkter har ju felprocent, är NADs högre än genomsnittet?

Jeg tror inte det finns någon produkt som är totalt felfri...!!! Vi upplever inte större problem med NAD produkter än vårt övriga sortiment och har samme låga felprocent på NAD som t.ex. Denon.

Och i.o.m. detta undrar jag då också om jag kan köpa en NAD produkt via er hemsida, och sedan om det skulle bli problem lämna in den i tex butiken i Göteborg? Vet nämligen inte om jag kommer ha möjlighet att inhandla den via butiken, men det är den närmaste om det skulle behövas senare (bor i Trollhättan).

Oavsett om du köper den i butik eller direkt på hemsidan så kan du alltid lämna in den i en Hi-Fi Klubben-butik eller skicka den till oss.

- End of letter ;)

Jaha ja...jag kanske inte borde lägga ut svaret då hembiobutiken knappast uppskattar det...men, men. Jag la ju ut frågorna här tidigare, då är det inte mer än rätt att ni får se svaret också.

Jag är iaf nöjd med svaret, och då jag säljer min Marantz idag så valde jag att skicka iväg en beställning på NAD:en nu...så den kommer väl på i slutet på veckan...jag lär återkomma då. :rolleyes:

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 09 augusti 2004 - 14:40.

Postad 09 augusti 2004 - 14:37

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Hehe, skickade flera e-mail för att få så många svar som möjligt...här är svaret från HiFi Klubben på sveavägen i Sthlm (fetstil i svaren, kursiv på frågorna, igen):

Hejsan!

Dom tidigare versionerna av NADs hemmabiorecievrar har mer eller mindre lidit av brusproblem. Version 2 uppgraderingen har tagit bort allt vad brus heter.

Precis som du säger så har alla produkter oavsett användningsområde en viss felprocent, så även NADs produkter. Dock så har, i motsats till vad Hemmabiobutiken säger, NAD inte högre felprocent än andra, snarare lägre! Hifiklubben är och har varit den enda återförsäljaren av NAD i skandinavien åtminstonde dom senaste 10 åren, vilket gör att vi som enda försäljare väl känner till hur NAD ligger till kvalitetsmässigt. HiFi-Klubben är en av NAD´s största och viktigaste kunder. Vi beaktar båda mycket seriöst, kunders önskemål och synpunkter på NAD, därav bla uppdateringen till v2.

Vad har ni för svar till detta, är det fortfarande relativt stora problem med NADs kvalitet? Är ju inte ett dugg kul att köpa en produkt för flera tusen om den sedan börjar krångla. Vad har ni för procentantal på nya NAD produkter som behöver åka in på service? Eller rättare sagt...alla produkter har ju felprocent, men är NADs siffra högre än genomsnittet?

Se ovan.

- End of letter

Ja, det var ju kanske ett lite bättre, mer sakligt svar. Lugnade mig ännu ett snäpp! ;) :rolleyes:

Postad 09 augusti 2004 - 15:37

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
// Har nu slagit ihop Nerevarines tråd med den officiella!

Postad 09 augusti 2004 - 16:01

Tiger_osse
  • Tiger_osse
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
ska läsa ordentligt innan man postar ett inlägg..... :rolleyes:
sorry!

Redigerat av Tiger_osse, 09 augusti 2004 - 16:08.

Postad 09 augusti 2004 - 16:15

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

ska läsa ordentligt innan man postar ett inlägg..... :rolleyes:
sorry!

Hehe, och jag ska lära mig söka efter befintliga trådar innan jag postar nya...vi har alla något att lära! ;) ;)

Postad 09 augusti 2004 - 16:30

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Svaret från Flemminggatan, Sthlm har vi här:

Hejsan Niklas,

Gällande Nad generellt så är service ärrendena relativt få dock så besitter jag ingen % sats.
Men när det gäller deras AV produkter så har vi haft lite bekymmer med den nuvarande generationen likaså så var det i viss utsträckning även problem med den generationen som slutade 0, t750,t760.

Problemen som har uppstått har vi härlett till DSP enheten som ofta har visat sej ge onormala brusnivåer huvudsakligen så har just det varit problemet.

Nu när felet är identifierat så har vi & Nad självklart löst det & samtidigt uppgraderat maskinerna till V.2
Detta gäller 753,763,773 & 163.
I samband med detta så har vi även åstakommit påtagliga prissänkningar.

Detta har i sin tur lett till en kraftigt ökad försäljning vilket har medfört att vi idag står helt tomma på t763 & t163.
Vi väntar dock ny sändning till slutet av augusti.

Angående Hembio butiken så har jag väldigt få kommentarer...
Det är nämligen vi som distriburerar Nad i nästan hela Europa och varje gång vi har "provköpt" en Nad hoss dom så har dom sagt att den är tillfälligt slut & därefter rekommenderat en annan produkt...

Välkommen in!

Goda och dåliga nyheter alltså...de goda är att hembiobutiken verkat köra en fuling med sin historia och att bruset ska vara borta, de dåliga är att jag nu är utan surroundförsteg till slutet av augusti (om de är slut även på huvudlagret, där man väl får dom ifrån när man handlar online...är ju troligt dock när han skrev så).

Postad 09 augusti 2004 - 17:02

Tiger_osse
  • Tiger_osse
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Nu är jag överbevisad att bruset ska vara borta. Började leta efter en ny försärkare redan i våras och fastnade då ganske snart för Nad 763. Men då jag läste på flera olika forum om brus och andra tråkiga problem med Nad letade jag vidare. Har haft Pioneer AX-3 och H/K AVR 630 hemma på test, men blev inte riktigt nöjd. Denon 3805 ligger iof bra till men Denons slutsteg har ju inte direkt rykte om sig att vara strömstarka. Gillar dessutom inte deras snowboard till fjärr. Nä det får nog bli Nad, den är ju dessutom rktigt snygg.

Postad 09 augusti 2004 - 17:06

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Ja, jag tror starkt på den. Men det är ju lite ovanligt med försteg+slutstegs kombos när det gäller surround konstigt nog, är iaf säkerligen därför som just detta försteget inte är så jätte kännt.

Vad ska du köra för slutsteg till? Själv kör jag på mitt (underbara) Thule steg. :rolleyes:

Edit: Ser nu att du skrev 763...my bad. Men som han ju skrev i sitt mail så ju ska bruset vara bort även på den.

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 09 augusti 2004 - 17:07.

Postad 10 augusti 2004 - 09:01

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0
Var på Hifiklubben i Linköping igår och han konstaterade också att det dröjer innan T163 v2 finns tillgänglig. Enl dom stod det inte ens något datum på försteget utan bara ett ? gällande lev.datum. Slutet av aug stod det dock på övr receivers som också skulle komma i v2. Synd att den inte fanns att dema då jag skall få testa en Rotel RSP-1068 över helgen och det hade varit intressant att jämföra dessa direkt.

Postad 10 augusti 2004 - 18:49

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Snyft...ja, och inget svar fick jag från HiFi Klubben online idag heller...jag la ju beställningen igår, och passade på att fråga efteråt om dom var helt slut, och när dom isf skulle få in nya...

Vill ju inte sitta här utan surroundförsteg nu i flera veckor... :rolleyes:

Tur att jag iaf har stereoljudet kvar precis som vanligt.

Hoppas verkligen jag får svar från HiFi Klubben imorgon! ;)

Postad 10 augusti 2004 - 19:07

Unregisterede4cfb7fa
  • Unregisterede4cfb7fa
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0

Snyft...ja, och inget svar fick jag från HiFi Klubben online idag heller...jag la ju beställningen igår, och passade på att fråga efteråt om dom var helt slut, och när dom isf skulle få in nya...

Vill ju inte sitta här utan surroundförsteg nu i flera veckor... :rolleyes:

Tur att jag iaf har stereoljudet kvar precis som vanligt.

Hoppas verkligen jag får svar från HiFi Klubben imorgon! ;)

Du kan väl ring dit och höra, tycker oftast det är bättre att ringa och höra direkt än att sända mail.

Postad 10 augusti 2004 - 19:19

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Du kan väl ring dit och höra, tycker oftast det är bättre att ringa och höra direkt än att sända mail.

Får göra det imorgon om det inte dyker upp nått svar under förmiddagen.

Postad 11 augusti 2004 - 15:23

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Detta blev jag ju inge visare av...han skrev bara att dom var slut och att dom inte visste när dom får in nya.

Hoppas verkligen att det inte ska behöva dröja längre än till slutet på månaden! :)

Postad 11 augusti 2004 - 16:38

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Detta blev jag ju inge visare av...han skrev bara att dom var slut och att dom inte visste när dom får in nya.

Hoppas verkligen att det inte ska behöva dröja längre än till slutet på månaden!  :)

Det vet man aldrig .. jag sålde av en stärkare jag hade förra året för jag skulle
köpa ett Sherwood försteg som skulle komma i "slutet på augusti"
Tror dom börjar komma in snart nu, över ett år senare hehe

Postad 11 augusti 2004 - 22:14

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Det vet man aldrig .. jag sålde av en stärkare jag hade förra året för jag skulle
köpa ett Sherwood försteg som skulle komma i "slutet på augusti"
Tror dom börjar komma in snart nu, över ett år senare hehe

Inte skrämmas på det viset nu!

Jag har ju sålt min tidigare processor, och är beroende av att dom får hem dessa snart...! :P

Men då dom med största sannolikhet skulle få hem övriga, rena recivrar, av version 2 i slutet på aug så borde ju även försteget komma runt omkring det datumet. Hoppas jag... ;)

Postad 12 augusti 2004 - 14:31

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! ;)

Dom hörde av sig idag, och sa att dom fått in förstegen redan idag! Där blev det nog nästan ett rekord...jag hade siktat in mig på ca 3 veckor...så tog det 3 dagar! :P

Underbart skönt iaf, mitt försteg skickas senast imorgon. :D

Postad 12 augusti 2004 - 15:34

Unregisterede4cfb7fa
  • Unregisterede4cfb7fa
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Så kul!! ;)

Vi väntar på dina komentarer.

Postad 12 augusti 2004 - 16:03

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0
Hmm, nu skulle det vara trevligt att få låna ett NAD för jämförande test med Rotel RSP-1068 som står hemma och väntar på att testas. Skall pusha på min lokala hifiklubb att ta hem ett T163 för test eller är det enklare att beställa ett från hifiklubben.se och utnyttja ångerrätten om det inte duger??

Postad 12 augusti 2004 - 19:38

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Ja, jag kommer då skriva några rader om hur NAD:en låter i förhållande till både min tidigare, enklare Marantz-recivers försteg, samt Arcam AVR200:ans försteg, som jag testat med tidigare.

Antar att det blir på måndag som testandet börjar.

Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 12 augusti 2004 - 19:39.

Postad 13 augusti 2004 - 01:13

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

Ja, jag kommer då skriva några rader om hur NAD:en låter i förhållande till både min tidigare, enklare Marantz-recivers försteg, samt Arcam AVR200:ans försteg, som jag testat med tidigare.

Jag väntar med spänning ;)

Postad 13 augusti 2004 - 10:06

Zyrez
  • Zyrez
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Men det är ju så lång tid till måndag :D

Men det ska bli intressant att få höra dina slutsatser! ;)

Postad 16 augusti 2004 - 17:50

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0
Nerevarine Har du fått försteget?? :wub:

Postad 16 augusti 2004 - 17:56

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Snyft..näe. Hoppas på att få det imorgon. För om killen på HiFi Klubben inte talade i nattmössan så skulle dom skickat det senast i fredags.

Postad 17 augusti 2004 - 16:49

Unregistered9f462d56
  • Unregistered9f462d56
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
jag har läst om denna underbara maskin och har fått ett fruktansvärt habegär :blink: .
dock är inte bugeten jätte stor, så att när jag köpt T163 så har jag 5000 kvar att köpa slutsteg för. så jag undrar om ni har nått bra tipps på ett slutsteg som skulle passa bra med T163 och mina Chorus "S" för ca 5000kr?

MVH

jonatan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.