BlackDiamond v.2
Black vector v.2
Image 12
Väntar bara att de ska bli inspelade, är helt nöjd annars.
/ Hifighost
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
120 relaterade trådar
Postad 05 August 2006 - 00:53
Lika bra att ansluta till klubben, använder idag
BlackDiamond v.2 Black vector v.2 Image 12 Väntar bara att de ska bli inspelade, är helt nöjd annars. / Hifighost Postad 30 August 2006 - 22:59
Ansluter mig också.
Black Diamond v.2 Black Pearl v.2 Black Vector v.2 Ace-Bass 2 Drivs av H/K 635. Funderar på att köpa Blue Diamond v.2 och ställa som frontar Postad 04 September 2006 - 23:21
Fortfarande ingen som har en uppfattning om hur Pioneer VSX-1015/1016 fungerar ihop med Black Diamond, Vector och Pearl?
Kanske blir husägare snart och isf ska det införskaffas ett nytt system, sugen på VSX-1016 och Audio Pro högtalarna. Har paxat ett rum i källaren som ska bli biorum Postad 12 September 2006 - 21:33
Alltså hur dom låter,jämfört med varandra,med tanke på prissättning och effekt......
Postad 13 September 2006 - 07:26
Ansluter mig också:
Black Diamond v2 Black Vector v2 Black Pearl v2. Någon som kan rekommendera stativ till Black Pearl ? Postad 19 September 2006 - 14:03
Ansluter mej oxå:
4st A2.42 LIVE (varav jag använder 2st med ombyggda filter som frontar) 1st hembyggd center med BlackVecktorns element + filter (samma port och lådvolym fast annan form under TV´n) 2st SA-4 surround 2st SA-2 övre/främre effekter till Yamahan 1st SA-3 bakre center 1st B1.39 LIVE sub (400W) Den é go den Detta drivs av en Yamaha DSP-AZ2 mvh Fredde Postad 21 September 2006 - 21:31
Jag har tänkt köpa blue diamond som frontar black diamond bak och en black vector com center. Kommer det låta bra i hemmabio o musik med en pionerr vsx1016. Eller behöver jag en starkare reciver? Någon som har ett likadant system eller som vet att det kommer att låta bra som fan.
Postad 28 September 2006 - 15:04
Anlsuter med:
Black Diamond (v1) Ego 212 --- Tål att upprepas --- För er med "moderata" surroundförstärkare som kan kompletteras med extra slutsteg... Do so och era front Diamanter kommer låta som dubbelt så dyra Postad 29 September 2006 - 15:46
Kör förnärvarande med 4 * image-11 och tror det är en image-22 center och kan det vara en Sub-evidence. (Sitter på jobbet och minnet sviktar och det var år och dar sen jag köpte det paketet).
Är lite trött på detta och har funderat på följande kombination: precision 09c, 09s (Platta och fina) 2 st qube som surround Sub allroom (för att den är liten och vit) Frågan är hur detta kan tänkas lira ihop. Postad 25 October 2006 - 19:37
Jag ansluter mig väl också...
Black Diamond v.2 Black Vector v.2 (XTZ 70 som satelliter) Detta drivs av en H/K AVR-435 med alldeles enastående resultat. Är även inne på att komplettera med en sub för att få lite extra "baspunch" vid moderata lyssningsvolymer samt för att avlasta frontarna. Lutar åt antingen en b1.28 eller b1.36. Vad tror ni om det? Postad 27 October 2006 - 15:00
Måste också ansluta mig till denna emineta klubb
Har Black Diamond som frontar, Black Vector center, B1.35 Sub och 2 st A2.6 som surround. Driver dom med en gammal Pioneer VSX808 som tyvärr börjar krokna nu Har också funderingar på att försöka hitta ett par black pearl att uppgradera bak med så man har hela Image serien sen. Köpte mina Black diamonds precis när dom kom ut och bara såldes på 5 ställen i sverige typ. Fick åka till Tele-hå i göteborg och beställa dom, det var vänte tid på dom Vad innehåller förresten paketen Cinemagic 2+ & 3+?? Hittar inte den info någonstanns Postad 07 November 2006 - 18:19
Har tänkt köpa ett par Black Diamond V.2. På dessa högtalare sitter det en bas som är riktad neråt (ja, alla basar är väl i stort sett riktade neråt, men...).
Nu är det så att jag bor i lägenhet och är lite orolig att det kommer bli stort tryck neråt, så grannen blir rasande. Visst man kan väl reglera basen men man vill ju ändå ha lite tryck i dunket om man säger så. Någon som har erfarenhet av detta? Någon som bor i villa och har högtalarna på övervåningen och tycker det låter för mycket på undervåningen när man har någorlunda hög bas? Hoppas det finns nån som kan svara. Tack på förhand / Rehn Postad 19 November 2006 - 19:40
Hej AP-rävar,
Jag ska köpa golvhögtalare för att lyssna på musik. Undrar om Black D v2 eller Image 44 är bäst för "vanligt" musiklyssnande. Bas kommer kopplas till så det blir ett 2.1 system. Åsikter tas gärna emot! P.S det är en gammal (men ganska stark) AP förstärkare som ska driva. Postad 07 December 2006 - 10:37
Hej!
Jag ansluter med: Black Diamond v.2 Black Vector v.2 Image 12 Driver dessa med en äldre Marantz SR5400 + frontar biampade med en äldre NAD C350 i försök om att få mer kraft till Diamonden. Från början var det mest film som gällde men har blivit mer och mer intresserad av att lyssna på musik och det är där jag saknar kraften mest. Tycker att det blir lite vasst och att det saknas lite punch i basen. Känns ansträngt och det blir ingen riktig njutning vid högre volymer. Funderar på att köpa H/K 970 och driva frontarna med den men tror ni det gör så stor skillnad mot Nad:en? / Bello Postad 07 December 2006 - 23:43
Hej på er! Funderar på att köpa ett par image 12 att använda som bakhögtalare. Tanken är att de ska sitta upp i hörnen av rummen. Går de medföljande fästena att vinkla nedåt och om inte, går det att köpa till andra fästen som är vinklingsbara?
Postad 08 December 2006 - 02:56
Undvik högtalare uppe i hörnen... Det låter ytterst sällan bra (gjorde själv misstaget en gång). Sätt dem så som högtalare ska sitta istället.
Postad 08 December 2006 - 17:23
Kan inte sätta denm rakt bakom i sitthöjd eftersom vi har en öppen planlösning och bakom mig finns det bara vägg upptill (Valv). Kan sätta dem ovanför valvet men måste ändå rikta dem nedåt. Går det med de fästena eller måste jag i så fall köpa andra?
Postad 28 December 2006 - 10:57
Någon som kan hjälpa mig med att förstå skillnaden på Audio Pro's Sub Evidence och AP's Sub Evidence MKII. Bägge har 8'or/basreflex i sig förstår jag men vad är skillnaden?
On/OFF säljer en av dem just nu för 1495:-, men vilken...? Postad 06 February 2007 - 15:37
Den här har jag inte sett
Black Diamond fram Black Vector center Image 50 bak Vill byta ut Image 50 mot nått lite mindre, alldeles för stora. Driver dom med en sony str-dg500 tror jag den hete, inte världens bästa för å driva dom med, hade Pioneer vsx-709 innan, bytte den för att den hade transformatorbrum. Men den får duga så länge, funderar på Denon eller Marantz, förslag någon? Bra ljud för dom pengarna, fast har väl börjat upptäcka begränsningarna i dom, tycker diskanten är lite vass, fast kan ju kanske ha med förstärkeriet att göra, från början hade jag en två kanalare pioneer a-602r, som tyvärr inte ville vara med längre, har ju blivit klart sämre med surround receivrarna jag har har/haft. Mvh Worfarn Postad 12 February 2007 - 12:38
Tillökning i familjen
Sen förut: Black Diamond (v1) Ego 212 I helgen inföskaffades en: Sub Level 110 Postad 14 February 2007 - 19:33
någon som har tips på en utomordentlig kabel till BD v.2 ????
Ska kopplas till en Pioneer VSX-1016 please help me! Redigerat av sucram_, 14 February 2007 - 19:34. Postad 24 February 2007 - 15:26
Måste ställa en dum fråga..
Men tror ni att min H/K 4500 orkar driva Black Diamond V.2 ??? Någon som vet om dem finns att provlyssna i skåne ??? Postad 25 February 2007 - 20:33
Ingen ??? Postad 01 March 2007 - 13:09
Nehe! Postad 06 March 2007 - 16:09
Det kommer den att göra. Postad 23 April 2007 - 08:36
Någon som kan svara på om Black diamond fungerar bra tillsammans med en H/K AVR-140? Tänkte ha kvar recievern ett tag till men vill byta högtalare. Finns det kraft nog?
Postad 01 May 2007 - 16:06
Din H/K AVR-140 kommer fixa AP Black Diamond om du inte "tokspelar" för då kan nog receivern tröttna.
Postad 06 June 2007 - 21:32
är sugen på blue D ,,, någon som kan berätta om sina upplevelser med dem?
Postad 12 June 2007 - 22:32
Började med ett par ego 515 med en ego 313 som center och ett par image 11 som surrar, drev det med en pioneer 710, tyckte det lät bra tills jag bytte till min nuvarande uppsättning, om lyftet berodde på stärkare eller högtalare vet jag ej... Har kvar image 11:orna och en B1.35
Postad 12 June 2007 - 22:34
Ett ******** tryck är det i dom iaf, sen kan de nog låta lite vasst på toppen med fel stärkare... Polaren driver dom med en H/K 690 och den har iaf kraft så det räcker... Postad 15 June 2007 - 10:29
Tack för svaret . Nu blev det ett par black D v.2 , black vector v.2 och ett par image qube. Jag har ägt högtalare för mer än dubbla priset och jag tycker inte black D gör bort sig på något sätt. Postad 01 August 2007 - 11:06
Hej på er!
Funderar på att köpa en "Sub Level 110", men läste någonstans att den var på väg bort ur sortimentet? Vet nån om detta stämmer? Är det bara restlager kvar nu? Måste man vara snabb att köpa/bestämma sig om man ska få nån? Postad 03 August 2007 - 21:18
Hej, är ny ägare till ett par Black Diamond V2 och vänder mig till er som ochså äger sådana.
Har haft dem en dag nu och upplever ljudet som ganska instängt. Är detta något som släpper med tiden? Har mina gamla Audio Pro a4.42 Live att gämföra med, och det är ju som att dra bort en gardin från högtalaren när jag lyssnar på dessa igen efter att ha kopplat ur diamanterna. Iofs är de (Live) ganska överstyrda i övre mellanregistret och diskanten, men det verkar ändå som det är något som fattas i diamanterna. Tacksam för svar! Postad 17 August 2007 - 09:35
Hej!
Jag går i tankar om atyt köpa mig en ny stereo och har då fastnat för Audio Pro:s Black Pearl V.2 högtalare. Dels på grund av de goda omdömen jag sett och den snygga designen. Därför vänder jag mig till detta forumet nu för att få lite åsikter om mina planer på vilka produkter jag tänkte använda mig av: Som högtalare: Audio Pro Black Pearl V.2 (m. tillhörande stativ) Förstärkare: CAMBRIDGE Azur 540A v.2 (finns på HiFi-Klubben: http://www.hifiklubb...are_silver.htm) Vad tycker ni om ett sådant paket? Orkar förstärkaren driva högtalarna eller är den för snålt tilltagen? Alla åsikter och kommentarer välkomnas! Postad 17 August 2007 - 15:51
Ansluter mig också.
Jag har i veckan fått hem min Audio Pro Mondial Sub S.3. Är grymt nöjd. Postad 28 August 2007 - 09:35
hejsan!
igår köpte jag en till Audio Pro Sub Evidence MkI för att kompletera den jag faktiskt redan har men när jag kopplade in den började den surra sjukt mycket, vilket är lite märkligt när min andra inte låter alls.. nån som har tips på vad man kan göra åt det här ? Postad 05 September 2007 - 04:15
Det kan vara något som jag tror kallas för jordbrum?!
Postad 04 October 2007 - 14:37
Hej , Anmäler mig i klubben.
AudioPro Blue Diamond v.2 Black Vector v.2 Samt ska införskaffa ett matachande bakgögtalare , anv just nu ett par Allegro "gammalt svenskt välljud med peerless element" För driften står en Marantz SR-7400 Tyvärr har de mesta stått och dammat under 1,5 år pga av utlandstjänst men snart ska de få liv igen! En fråga , har sett att Ace-Bass 2 verkar nästan försvunnit från alla levrantörer , denna bas som fått så mycket ros , någon som vet varför !? Postad 09 November 2007 - 22:01
Tjena, Anmäler mej även jag till audio pro klubben
Själv kör jag detta audio pro system som 6.1 (egentligen bör det kallas 6.2 pga E.6:orna): 2st Golvfrontar: Evidence E.6 (inbyggd 75w ace-bass 6 1/2" sub) 1st Center: Evidence E.4 (slavbas) 2st surround: Evidence E.1 1st Bakre surround: Där jag nu använder gamla centern Evidence E.2 som bakre surround som fungerar förvånansvärt bra med en jäkligt mycket bättre ljudbild än tidigare (speciellt i dts ES filmer där ljudet är väl genomarbetat) Receiver: Pioneer VSX-515 Redigerat av Poop-Eye, 09 November 2007 - 22:03. Postad 13 November 2007 - 18:46
Tjena drog precis igång mina sprillans nya Black diamond V.2or och måste säga till min besvikelse att det låter som någon steker korv i mellangeristret på den högra högtalaren. Den vänstra högtalaren låter glasklart och hur skönt som helst. Provade att växla kablarna mellan de båda för att utesluta att felet låg i kablaget eller elektroniken och sprakandet fanns fortfarande kvar i den högra. Jag antar att mellangeristret är kaputt och får slå en pling till audio pro imorgon bitti. Det skumma är att man kan höra sprakandet övertydligt på vissa låtar och mindre tydligt på andra. När låtarna sedan kommit igång (många instrument samtidigt) så är det svårt att urskilja och man kan lyssna som vanligt. Ingen som har upplevt eller hört om något liknande?
MVH // AK Postad 07 January 2008 - 11:09
Bidrar med lite input:
Har haft Audio Pro sedan jag skaffade mitt första hembiosystem bestående av fyra stycken Image 11 samt en Image 21 center och en Subzone (Enkel subba utan Ace-Bass) Detta höll ställningarna i ett halvår eller så och sedan byttes två av de små ut mot ett par Black Diamond som frontar. Det tog inte lång tid innan centern och bakkanalerna byttes ut mot de mera klangmatchade; Black Vector som center och Black Pearl som akterhögtalare. Konstigt nog gillade jag aldrig Black Pearl burkarna, de hade inte alls samma klang och rena ljud som frontarna. Dessutom kändes deras lådor som nåt gjort i Kina och anpassat för lägsta fraktvikt. Dessa högtalare kompletterades med en begagnad Audio Pro B2-50, en av de gamla ikonerna med riktigt fin bas och kontroll. Denna byttes dock ut pga storlek och sämre rumsanpassning efter en flytt till en Audio Pro B1.28... Det var nog det sämsta köp jag gjort, den orkade ju inte spela nåt alls... Elementet fladdrade som lakan på tvättlinan en blåsig afton i juni Nu skall jag inte döma ut dem helt eftersom min elektronik vid detta laget var av tveksam karaktär Hoppsan!?!?! Vart hade musiken varit under alla dessa år??? Sedermera såldes allt som liknade "hemma-bio" och numera har jag en Arcam anläggning med Monitor Audio GS 10:or. Dessa behöver lite basstöd när man tittar på film ffa och därför har jag en liten men naggande god Audio Pro Sub+ MkII. Dock har jag handlat, men ej fått, en Ace-Bass 2 som skall ersätta Sub+. Detta har inte med bristande kvalle att göra utan mera att jag behöver kunna justera fas. Jag har även kvar min B2-50 som tyvärr ej används just nu pga sin storlek. MVH /Micke Postad 04 May 2008 - 16:16
Skall ev. skaffa ett par Avanti A.100, och några frågor som poppar upp..
Hur skall jag koppla 5.1 korrekt i dessa egentligen? Skall jag hoppas över lågnivån för .1? Tänker mest på när jag kommer att köra min autokalibrering, och mikrofonen väl känner av att det både är fullregister tillgängligt, och lågnivå inkopplad? Eller kommer den identifiera .1 lågnivåsignalen, och avlasta dess lågfrekvensinfo på högnivån? Det var ju enklare innan, när man valde manuellt att t ex subbas info skulle gå via subben, och inte frontarna etc. Samma fråga skulle ju kunna gälla Blue Diamond V.2 med.. Tacksam för tips. /Fredrik Postad 08 May 2008 - 17:27
Fick precis hem mina Black Diamond V2, menar de seriöst att de inte skickat med audiokablar?? Mina beställda har ej kommit och nu kan jag ej testa systemet. Ska det inte vara audiokablar med till Black Diamond V2?
Postad 20 May 2008 - 14:58
Tje. Jag "anmäler" mig själv också till denna klubb
Kör med: Image 44 Front Image 44 Rear Image 22 Center och en xtz sub till det (w10.16) ap avd-303 förstärkare Lutar lite åt att så småningom köpa black/blue diamond som frontar och låta 44orna bli sido surroundare i ett 7.1 system. Postad 21 May 2008 - 18:13
Tjena!!!
Ny här jag med.. hehe.. lagt ut en annons,mer har jag inte hunnit Kör med Blue diamond fram... Black vector i mitten.. B1.36 fram också.. mycke bas ska d vara.. å 2 black pearl back Lx70 som förstärkare Lx50 dvd Sony ps3/xbox360/wiiiiiiiii/xbox/gamecube... Gillar bra ljud/film/spel!!! Ska slänga upp bilder sennär tid å lust infaller! Postad 24 May 2008 - 16:34
Glöm detta inlägg lol.
Hursom, är nöjd med mina BD V2, låter fint. Redigerat av Rebelicious, 24 May 2008 - 16:38. Postad 01 July 2008 - 10:52
Ansluter mig med ett par Mondial M2:or. Jag gillar dem, det är allt jag kan säga än så länge. Jag har nämligen bara haft dem i två dagar.
Postad 10 July 2008 - 08:28
Dags att damma av denna tråden lite tyckte ja =)
Har ett smarrigt paket som väntar på att bli ihop kopplat Image 12 Bak Image 22 Sub Image 44 Front B1.28 Bas Kom över detta paketet för ringa 6058:- (ink frakt) helt ok Skall ansluta en Yamaha RX-V563 (betala ca 3000 för denna me P-pris på ett visst elektronik företag) till detta och en Panasonic TH-50PX8 (11200 för den med dustin studentrabatt) Postad 15 July 2008 - 19:50
Hej!
Anmäler mig härmed som Audio Pro ägare. Har Audio Pro focus-serien: SA-5 front SA-3 Center SA-1 Surround Sub focus Har haft dessa i 5 år nu. Har inte riktigt fått till samspelet mellan sub och frontar vid musiklyssning. Någon som har något tips? /Bubba 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |