* Officiell tråd - Korsun V8i *
Korsun V8i
(Förstärkare)
|
1
|
(12)
|
Inga priser |
Postad 23 May 2004 - 07:52
Det vore kul att läsa en recension om Korsun där den testats mot en känd väststärkare. Överhuvudtaget är det dåligt med rejäla recensioner om Kinaprylarna.
Postad 25 May 2004 - 13:37
Dock har jag svårt att hitta resencioner på v6i och jag ställer mig lite frågande till att wattangivelsen är dubblad i 4 ohm. Kan man då räkna med att några av siffrorna är realistiska?
Redigerat av Unregistered94f939c2, 25 May 2004 - 13:49.
Postad 25 May 2004 - 13:59
med tanke på strömstyrkan i V8i så är det fullt troligt att effekten fördubblas i 4 ohm. Två gigantiska ringkärnetransformatorer har den
Postad 25 May 2004 - 14:23
Enligt http://www.korsun.co...mentary_014.htm så ger den:Är det nån som har hört V6i? Jag har inte råd med en v8i plus att det vore overkill utan dess like i mitt system... Inte helt illa med andra ord.
![]()
Dock har jag svårt att hitta resencioner på v6i och jag ställer mig lite frågande till att wattangivelsen är dubblad i 4 ohm. Kan man då räkna med att några av siffrorna är realistiska?
V6 convention electricity performance (actual): Output (1kHz, THD <= 0.1%)180.5W (8 Omega, Lch); 175.8W (8 Omega, Rch)
324.0W (4 Omega, Lch); 315.1W (4 Omega, Rch)
"Modern Sound Technology" 2001.4 55th issue
V6i låter mycket bra. Väldigt neutral med enorma kraft.
Tillsammans med mina Dali Evidence 470 som ger dom en bra ljudbild med underbar upplösnign över hela registret.
Det enda jag har att klaga lite på är fjärkontrollen som måste riktas exakt mot Korsun loggan.
Postad 25 May 2004 - 14:35
Jag hade bara kollat på www.nysound.com och borde kanske gjort lite research innan jag frågade.
Vad blev den totala kostnaden för dig v6i och från vilken butik köpte du den?
Postad 25 May 2004 - 15:34
Totalpriser förmig blev 6600:-
Otroligt nöjd med sån prestanda och ljudkvalite till sådant lågt pris.
Postad 25 May 2004 - 15:46
största förstärkarklipp man kan göra med ett fyrsiffrigt belopp!
Postad 25 May 2004 - 17:14
Postad 27 May 2004 - 15:25
Korsun V8i
Hyper A and there is no great heat as conventional class A devices. Excellent control of bass and incredible high damping factor. Can bypass the preamp and used only as a power amp.
Most customers opt for another tube amp for this arrangement because the sound is cold and coarse.
The outlook is invincible and famous as the OEM products fro www.redrosemusic.com
We have been best distributor of this amp in Hong Kong and we see this amp is losing its popularity because the sonic performance is not warm at all. It seems to be a great value item because of the huge size J. It is a must to buy a tube preamp for it. Before making your decision to buy this, make sure you personally made the audition and ask yourself the question:
Do you like to put an oil painting of a pretty lady or a photograph of a porky Madame on your wall?
I was the number one seller of V8i in HK for 6 months.
When people ask me how is the sound of V8i.my answer is " powerful"
If you ask how is a girl look like...if it comes to the same
Answer...powerful.what do you think??
V8i was one of the first amps launched in HK and the market was very huge.
But funny enough Korsun banned the grey import.and I reply with a smile tothem.let's see what happen?? at last they return to me 6 months later and agree to supply me korsun products again...but the market passion for
V8i in HK is
died.
If there is no other amp.from china. Then it will be v8i dominating. But if there are competitors. In china nobody buy the V8i))))) the Powerful sound is cold and not musical. Very good control of bass but honestly I did not turn on the amp for more than 60 hours and then I sold it
Out in the second hand market. The sound is as boring as the sound from my TV. I would like better the sound of very cheap tube amp instead. I don¡¦t mind you buying
any amp...if you don¡¦t ask I will not say anything to keep the integrity of being unbiased. But if you ask I must give you the best picture to your choice. In Australia and Galapagos there are strange animals dominating. Just because there is no outside competitors...the fact is: in china, the korus can hardly win any awards from the national expo...even the second line products G&W and Longyu or Bada did won some awards.
Music is for your ear but not for the outlook or the famous correlation with Mark Levinson OEM.
Postad 27 May 2004 - 15:32
https://www.prisjakt...14991&pid=14991
(promotar lite roliga prisjakts funktioner
//Jonas
Postad 27 May 2004 - 20:45
Det är en lustig historia det där! Cattylink rekommenderade V8i som sin absolut bästa förstärkare under $1500 (har de någon dyrare?). Samma sak med COEM. Både Catty och COEM slutade dock rekommendera denna förstärkare samtidigt - mycket märkligt eller vad säger du
Ljudet är verkligen inte kallt. Jag har ett par ljusa högtalare (Canton Karat) och det låter neutralt, luftigt och förstärkaren har en helt otrolig basförmåga utan att det låter fel. Rör behövs verkligen inte.
Men det är förstås en subjektiv uppfattning.
Postad 27 May 2004 - 23:20
dN: Jag kör Snell E3 med Van Den Hul D352 Hybrid. Låter kanon!
Postad 28 May 2004 - 12:01
Kul att ni som köpt den är nöjda. Norman på Coems rekommendationer tar jag med femton hinkars salt inte med en nypa. Mer pretentiös tramssnackare/mailskrivare har jag aldrig sett förrut
Postad 28 May 2004 - 13:40
Kraftfullt och neutral, laserprecision men inte kall…extrem neutral ja, kall nej.
Jag har haft hemma NHT 2.5i en månad och vet hur de låter: med Korsun lät de grymt bra…mycket bättre än jag trodde kunde låta!
Canton S8D har jag haft hemma på test och tycker att de påminner lite om mina JM Lab Cobalt: dvs de är skonigslösa mot dålig elektronik
Hade jag pengar
Jag köpte en Jolida rörförstärkare och efter att ha lyssnat på båda (Korsun/Jolida) vet jag att kineserna har helt enkelt olika ljudidealer: det måste vara så!
Antagligen föredrar dem en mer lättflytande stil som en rörförstärkare har. Men ”cold and coarse” är Korsun V8i inte de minsta!
Båda förstärkarna är bra på olika sätt, egentligen borde man äga en av varje!
Postad 28 May 2004 - 14:00
Verkar som det är nått test med. Prova att babelfisha (vägrar funka för mig
Postad 30 May 2004 - 21:42
Har någon lyssnat via Golden age i Alingsås???
Postad 22 June 2004 - 22:18
Manual V8i
Det verkar inte vara nån tegelstensbok direkt...
Eller den som följer med kanskeär bättre..?
Postad 05 July 2004 - 09:32
Dom skulle ju ta hem några ex för provlyssning. Där kan man jämföra med Unico och med Shanlings förstärkare.
Postad 05 July 2004 - 11:03
Ni som har en Korsun stärkare får gärna dela med er mer av era synpunkter angående denna.
Är i köp tankar och vill gärna höra mer om vad ni tycker om den
Postad 05 July 2004 - 11:42
Postad 05 July 2004 - 11:43
att delge er försiktiga intryck snarast..
Postad 05 July 2004 - 14:11
Postad 05 July 2004 - 14:32
Jag beställde ett par Xindak FS-1 den 1 juni och betalade dem den 14.6.Min v8i knallar på bra iafall, den får bekänna färg när Jim på nysound får tummen ur och skickar mina xindak fs-1 kablar som jag betalade i lördags.
Inga kablar vid horisonten än...skrev massa mail till Jim och till slut svarade han att de var försenade! Suck!
Ringde till Jim i fredags (han är kines, garanterat 100%
Vi får se när och om de kommer...
Gammal kinesiskt ordspråk: "gå och sätt vid floden", dvs ha talamod...kan tillämpas fett angående Xindaks kablar.
Postad 05 July 2004 - 15:10
Surt jag som hadde förväntat mig dem i veckan, han har tydligen DHL leverans nu.Inga kablar vid horisonten än...skrev massa mail till Jim och till slut svarade han att de var försenade! Suck!
Ringde till Jim i fredags (han är kines, garanterat 100%)och pratade med honom: han försäkrade mig att kablarna var på väg och anledningen att de var försenade var att den kinesiska posten har strulat en hel del.
Vi får se när och om de kommer...
Gammal kinesiskt ordspråk: "gå och sätt vid floden", dvs ha talamod...kan tillämpas fett angående Xindaks kablar.
Postad 12 July 2004 - 13:15
Postad 12 July 2004 - 16:17
dubbla signalkabelpar och koppla in boxen "mitt emellan"...
Postad 14 July 2004 - 09:14
Skall bli spännande att höra hur den spelar med dina Kappa 600.Har en Korsun V6i som lämnar Kina väldigt snart...
Funderar själv på en V6i ellr V8i till mina B&W 604:or. Frågan är om det räcker med en V6i?
Postad 14 July 2004 - 10:43
Jag har tänkt köra med korsunen direkt till dvd när jag lyssnar på musik, men vill även använda den till bio. Eller är det då bättre att köpa ett 2 kanals slutsteg som är gjort för detta?
Går det förresten att koppla en sub till korsunen?
Postad 14 July 2004 - 12:37
Någon sida som säljer de som man kan läsa på / kolla priser?
Edit: såg nysounds sida, går det att göra ngt åt priserna? Det finns inga begagnade v6ior ?
Redigerat av n1o_0, 14 July 2004 - 12:42.
Postad 14 July 2004 - 12:42
Postad 14 July 2004 - 13:20
Postad 15 July 2004 - 10:29
Vad jag har förstått kan man köra V8i som tvåkanals slutsteg också, i och med
byglarna där bak?
OT: Importera från Kina vs köpa i Sverige:
http://www.nysound.c...il&itemID=ACL02
http://www.hifihuset...id&id(visa)=592
Postad 15 July 2004 - 10:41
Visst kan man köra V8i som ett rent slutsteg. Jag tror inte att en V8i är bättre än två 991, men frågan är ju vilka högtalare som verkligen behöver 991or.. Mina stativhögtalare trivs väldigt bra med Korsun iallafall. Sen att 991orna drar 1,6 kW/h känns ganska.. Rejält.
Postad 20 July 2004 - 11:04
Mvh
Pewe, Malmö
Postad 23 July 2004 - 08:41
Edit: Nu står den och spelar i vardagsrummet. Fattas bara att min CD17
MkIII anländer så kan jag delge ev. intresserade mina intryck...
Redigerat av Unregistered573423b7, 26 July 2004 - 13:23.
Postad 29 July 2004 - 20:59
Innan jag köpte v8:an hade jag en HK670 som jag när jag köpte den tyckte var helt fantastisk, det första som slog mig när jag köpte HK:n var vilken kontroll den hade över högtalarna. När jag kopplade in v8:an insåg jag hur mycket mina koner kunnat fladdra som dom ville. Det var en helt enorm skillnad, allting lät plötsligt helt otroligt tight. Ljuden började och slutade mycket mer distinkt än tidigare.
När det är tyst på en inspelning är det just det, helt tyst ur högtalarna också,
upplevde aldrig att HK:n brusade men nu inser jag att den måste ha gjort det. Skillnaden på den här punkten är helt enkelt enorm.
I övrigt så har precis allt blivit enormt mycket bättre rent ljudmässigt, det jag tagit upp är bara de första intrycken, det kommer säker mer senare.
Postad 29 July 2004 - 22:11
Ett par renoverade Carlsson OD11, inte direkt världens jävligaste högtalare att driva så v8:an behöver inte jobba ihjäl sig för att driva dom.Madspida > Vad har du för högtalare?
Redigerat av Unregistered4be08bff, 29 July 2004 - 22:11.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
161 bilder
28 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?