Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Söker info om Kingpin ES200SQ fjärrstyrd duk

266 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 June 2004 - 09:32

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jag tycker duken är riktigt bra för det priset....

1. Mycket bra bild blir det på duken.
2. Motorn låter inte mycket...bara ett pip i början
3. Mycket bra service hos Kingpinscreens

Jag kommer att få en ny duk...för min är lite vågig.

Postad 06 July 2004 - 19:21

Unregisteredd9fd8789
  • Unregisteredd9fd8789
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte att det vore kul om ni kunde fota lite hemma å lägga upp här så man ser hur de ser ut med en nerdragen projektorduk mitt i vardagsrummet?

har lite svårt att föreställa mig detta snygg faktiskt, om man ska ha högtalare brevid osv. Eller vad säger ni?

Mvh // Peter

Postad 07 July 2004 - 22:38

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
kollar du i folks galleri så kommer du nog att få se det du vill se.

Postad 13 July 2004 - 19:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Hjälpte en kompis att sätta upp en 108" idag. Verkar helt okej dock känns själva duken lite "billig" .. maskningen var inte så himla bra gjord heller.
Men visst, för det priset skulle jag lätt kunna tänka mig en själv.

Postad 16 July 2004 - 14:41

hardware
  • hardware
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hallå!

Nu har jag efter en tid med diverse strul testat tre stycken olika dukar.

Duk nummer ett var sned i uppfällt läge, cirka 3 centimeter, vilket gjorde att det inte gick att få till det snyggt när den ska "gömmas" i kasetten.

Duk nummer två var till en början rakare men efter en tid upptäckte jag en mystisk "bula" på duken. Efter lite undersökande hittade jag en tejp-bit ditsatt (slarvigt dessutom) längst in på rullen. När jag tog bort denna så uppstod precis samma snedhet som på duk nummer ett.

Duk nummer tre var faktiskt rak!

Jag måste säga att Kingpin har varit väldigt tillmötesgående och utan vidare skickat nya dukar när jag påtalat felaktigheterna!

Det som jag tycker är det sämsta med dukarna (alla tre) är vågigheten. Alla dukarna har haft vågor på lite olika ställen och i lite olika storlekar. Den jag har nu har en våg på den vänstra delen av duken, jag ser den och den stör lite grann i vissa lägen.

Jag ska undersöka om det finns något sätt att släta ut vågorna med, funderar till exempel på att byta ut stången till en tyngre.

Trots bristerna med vågor så är det ändå en klart prisvärd duk som jag kan rekommendera.

Postad 18 July 2004 - 18:03

Gille
  • Gille
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Martin M:

Kikade ni på någon film på duken också tro? I så fall, vilken projektor hade han och hur blev bilden? Jag är rädd att ljuset inte räcker till eller att det blir lite stora pixlar. Har funderat på en 108" duk till tx100:an som kommer i morgon eller på tisdag nämligen.

Postad 18 July 2004 - 19:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Martin M:

Kikade ni på någon film på duken också tro? I så fall, vilken projektor hade han och hur blev bilden? Jag är rädd att ljuset inte räcker till eller att det blir lite stora pixlar. Har funderat på en 108" duk till tx100:an som kommer i morgon eller på tisdag nämligen.

Jo visst kollade på allt möjligt, med just en TX100..
Pixlar har väl inte varit ett problem sedan 1280x720 lanserades?
Jag kan inte se några ens om jag står en meter från duken, samma med min Z2 och AE-5000.
Helt okej att titta på i dagsljus var det, men självklart ska man ju försöka få 100% mörkläggning om det går för bästa resultat.

Postad 24 July 2004 - 16:30

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Kan man skapa stoppläge på duken så att man stanna den när man vill ? Skruven som dom vill att man ska dra åt behövs det ? och vad gör den för nytta ? Jag har redan tappat bort manualen <_<

Postad 24 July 2004 - 17:38

Cyberdennis
  • Cyberdennis
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
rondavouz har många bra bilder i sitt galleri som visar inställningen av lägen. Har även för mig att han tidigare i tråden beskrivit det rätt bra.

Postad 31 July 2004 - 10:03

SteNo
  • SteNo
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Någon som beställt från NetOnNet? Isåfall, vad kostar frakten?
Det skiljer 900:- på priset mellan NetOnNet och hembiobutiken för samma duk, men hos Hembiobutiken ingår frakten.

Postad 31 July 2004 - 11:14

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Hej!
Är det någon som har jämfört kingpin med någon annan duk?
Har en Sanyo PLV-Z2:a som jag har projicerat mot tapetbeklädd vägg (alldeles för länge redan)! Räcker ljuset till i eco-mode?
Ska ut o kolla på dukar i Stockholm idag,men vet ingen som säljer Kingpin, så att man kunde se den live. Ska istället se hur olika gain påverkar bilden.
Någon som har en Kingpin och vill dema i Stockholm ?

Postad 31 July 2004 - 11:44

hardware
  • hardware
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
SteNo: Jag beställde från NetOnNet, frakten kostar 200-250:- beroende på leveranssätt.

mikko: eco-mode borde inte vara några problem, jag kör en Panna AE-100 i eco mode på en 200cm bred 16:9-duk. Har för mig att Z2 är något ljusstarkare än Pannan.

Min duk har förresten slätat ut sig! Hade en rejäl vertikal våg men efter att duken har varit upphissad drygt en vecka är denna borta. Har nu bara några minimala vågor som inte märks vid filmtittning :wub:

Postad 31 July 2004 - 12:53

hardware
  • hardware
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har nu lagt upp några enkla bilder på mitt montage av kingpin-duken.

Postad 31 July 2004 - 17:56

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Waller!
Kan du ta några screenshots också?

Postad 01 August 2004 - 23:25

hardware
  • hardware
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
mikko!
Jag har fixat några screenshots i mitt galleri. Vet inte vad dom säger egentligen bara, det blir ju lite halvsunkiga bilder när man är en darrhänt mästerfotograf ;)

Postad 11 August 2004 - 08:25

Unregisterede5cc9c5c
  • Unregisterede5cc9c5c
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Om man är intresserad av billiga Kingpin-dukar så ska man nog ta en titt på webhallen.se
Dom har dessa dukar till riktigt bra pris. Framför allt om du bor i sthlm så blir det ju smidigt värre!
Direktlänk: http://www.webhallen...sort=0&start=20
Ville bara rekomendera detta då jag köpt min duk där utan några problem alls.
/Matz

Postad 18 August 2004 - 16:48

Unregisteredc2ba912d
  • Unregisteredc2ba912d
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Jag är ute efter en duk till min Hitachi pj-tx100
Jag har sneglat lite på Projecta Pro Cinema High Contrast duk, men jag vill helst ha en elmanövrerad duk men tyvärr blir det ganska dyrt, ca 11000 kr

Hur står sig Kingpin mot en Cinema High Contrast duk?

Postad 19 August 2004 - 21:11

Unregisterede5cc9c5c
  • Unregisterede5cc9c5c
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag är ute efter en duk till min Hitachi pj-tx100
Jag har sneglat lite på Projecta Pro Cinema High Contrast duk, men jag vill helst ha en elmanövrerad duk men tyvärr blir det ganska dyrt, ca 11000 kr

Hur står sig Kingpin mot en Cinema High Contrast duk?

Har tyvärr ingen aning på just den frågan. Har dock själv en pj-tx100 och införskaffat mig en kingpin duk nu. Så vi får se hur detta blir tillsammans. Det vådar gott iaf då både duken och projen är ruggit fina.
Har kört projen en del på andra dukar så jag återkommer då jag testat den på min nya duk!
/Matz

Postad 08 September 2004 - 02:27

Arch0lit4
  • Arch0lit4
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har själv skaffat mig en 88" 4:3 motordriven Kingpin, och är riktigt nöjd hitills. Vädrade den i 2 nätter pga den enorma stanken när den var ny, men nu är lukt inget problem öht.

Ska fotografera hur det ser ut till helgen då kameran är på vift för tillfället.

Har inga vågor så vitt jag kan märka, och tacka f*n för det! :o

Allt som allt är denna duk VÄLDIGT prisvärd!

Redigerat av Arch0lit4, 08 September 2004 - 02:27.

Postad 08 September 2004 - 06:18

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag köpte en för ca 1 mån sen och kan bara säga att jag är väldigt nöjd med min helt klart ett alternativ för den som vill ha en billig motordriven duk

Postad 08 September 2004 - 08:04

Arch0lit4
  • Arch0lit4
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Javisst! Den är faktiskt skitbra för de ynka kronor den kostade. Nästa projekt blir att ställa in max nere-läge så man slipper tima och böka varje gång duken ska ner.

Ifall någon som har gjort detta tidigare kan lägga ut en snabb guide, helst med bilder vart man ska pilla så vore det underbart då manualen verkar vara skriven av en halvt utvecklingsstörd individ med stavsvårigheter.

Helt stört omöjligt att tyda NÅGOT av den skissen/förklaringen. Nåja, nu ska jag sova på saken. :o

Postad 13 September 2004 - 15:37

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Hur F*N ställer man in Uppläge respektive Nerläge snart åker den J***A duken ut

Postad 14 September 2004 - 14:27

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Det finns en liten lucka som sitter på undersidan där strömsladden går in. Tar du bort luckan så ser du att det är en liten vit plastbit som förflyttar sig längs en axel. Kör du ner duken så ser du hur den flyttar sig. Ställ duken i det läge som du vill ha den i. Lossa på skruven som sitter i mitten. Vid sidan av denna skruv finns två stora skruvar. En för att ställa in upp och nedläga på duken. Står i manual vilken som är vilken. Skruvar du på den som ställer in nedläget så får du vrida den så att metallbiten kommer åt strömbrytaren. När du hör att det klickar till så är det klart. Skruva då åt den mittersta skruven och på med locket.

Enkelt va??? :P

MVH

Postad 14 September 2004 - 15:22

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Det finns en liten lucka som sitter på undersidan där strömsladden går in. Tar du bort luckan så ser du att det är en liten vit plastbit som förflyttar sig längs en axel. Kör du ner duken så ser du hur den flyttar sig. Ställ duken i det läge som du vill ha den i. Lossa på skruven som sitter i mitten. Vid sidan av denna skruv finns två stora skruvar. En för att ställa in upp och nedläga på duken. Står i manual vilken som är vilken. Skruvar du på den som ställer in nedläget så får du vrida den så att metallbiten kommer åt strömbrytaren. När du hör att det klickar till så är det klart. Skruva då åt den mittersta skruven och på med locket.

Enkelt va??? :P

MVH

Jag löste det men tack iaf för hjälpen :D

Postad 16 September 2004 - 11:11

SteNo
  • SteNo
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Alla ni som har den här duken. Svara på en enkel fråga.
Jag ska ha duken takmonterad ovanför/bakom min Tv.
Om man tänker sig att jag vill ha 4 cm svart kant runtom själva "bilden", hur långt blir det från taket till bilden börjar??? Hoppas ni fattar.

Postad 16 September 2004 - 21:24

SteNo
  • SteNo
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Alla ni som har den här duken. Svara på en enkel fråga.
Jag ska ha duken takmonterad ovanför/bakom min Tv.
Om man tänker sig att jag vill ha 4 cm svart kant runtom själva "bilden", hur långt blir det från taket till bilden börjar??? Hoppas ni fattar.

Jag fick svar från kingpin i dag på min fråga, så om det fler som funderar som jag gjorde läs här:

Tyvärr kan du inte det som standard, duken behöver komma ned ca 15-20 cm (beroende på modell) innan första läget på stoppet tar. Man dock trixa lite med brytarna för att få stoppet direkt, isåfall tar du och bygger på plastklossen som löper vid justeringsskruvarna. Detta är lite pilligt men inte speciellt svårt.

Kundsupport på Kingpinscreens

Postad 19 September 2004 - 13:57

ThaiZo
  • ThaiZo
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Tjo.. köpte en kingpin duk och är grymt nöjd.. lite vågig men det märks inte när man kollar på film eller dylikt. En fråga bara, vad har ni gjort med spännena som höll fast duken när man packade upp den? Har ni kvar dom eller har ni klippt bort de? Ser inte speciellt snyggt ut med dem hängades som de gör nu... Tack på förhand.

/ThaiZo

Postad 19 September 2004 - 20:42

SteNo
  • SteNo
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Vill bara tipsa om att www.datapryl.se har duken för 3355:- :D
Billigast just nu?

P.S. Jag jobbar inte hos datapryl

Postad 21 September 2004 - 13:55

ThaiZo
  • ThaiZo
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ingen som har ett svar på min fråga :) ? Garantin kan väl knappas gå ut ifall man klipper bort spännena??

/ThaiZo

Postad 21 September 2004 - 13:59

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Vet inte men det var det första jag gjorde iaf :)

Postad 21 September 2004 - 14:33

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Tjo.. köpte en kingpin duk och är grymt nöjd.. lite vågig men det märks inte när man kollar på film eller dylikt. En fråga bara, vad har ni gjort med spännena som höll fast duken när man packade upp den? Har ni kvar dom eller har ni klippt bort de? Ser inte speciellt snyggt ut med dem hängades som de gör nu... Tack på förhand.

/ThaiZo

Jag tejpa fast dem på baksidan. De tar inte i när duken åker upp. Praktiskt o bra.

Postad 21 September 2004 - 20:15

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0

Vill bara tipsa om att www.datapryl.se har duken för 3355:- :wub:
Billigast just nu?

P.S. Jag jobbar inte  hos datapryl

Kan inte hitta den bland deras sortiment. :)

Postad 21 September 2004 - 20:33

SteNo
  • SteNo
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Vill bara tipsa om att www.datapryl.se har duken för 3355:- :P
Billigast just nu?

Kan inte hitta den bland deras sortiment. :)

Gå in på deras startsida, klicka på "utvalda produkter från andra tillverkare".
Sen har du "Produkter" nere till vänster i menyn, fortsätt ner till Projektor/Dukar. :wub:

Postad 22 September 2004 - 12:55

ThaiZo
  • ThaiZo
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Ingen som har ett svar på min fråga :rolleyes: ? Garantin kan väl knappas gå ut ifall man klipper bort spännena??

/ThaiZo

Mailade kingpin och fick detta svar: "Dukspännena är bara en transportsäkring så du kan klippa bort dem när du har hängt upp duken.
Mvh
Kundsupport Kingpinscreens."

Postad 22 September 2004 - 13:00

HariSeldon
  • HariSeldon
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag har funderingar på att köpa en Kingpin snart. Har någon koll på om man kan sänka/höja duken med hjälp av trigger-utgången på projjen? Hur kopplar man det i så fall? Det hade varit ganska schysst att duken sänks/höjs automatiskt när man slår på/av projjen...

Postad 22 September 2004 - 15:27

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0

Vill bara tipsa om att www.datapryl.se har duken för 3355:- B)
Billigast just nu?

Kan inte hitta den bland deras sortiment. :rolleyes:

Gå in på deras startsida, klicka på "utvalda produkter från andra tillverkare".
Sen har du "Produkter" nere till vänster i menyn, fortsätt ner till Projektor/Dukar. ;)

Ok tack!
4753:- för den största 16:9. Dock inte det billigaste jag sett - med forumrabatten.

Redigerat av Unregistered1ff325c1, 22 September 2004 - 15:31.

Postad 22 September 2004 - 15:50

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Jag har funderingar på att köpa en Kingpin snart. Har någon koll på om man kan sänka/höja duken med hjälp av trigger-utgången på projjen? Hur kopplar man det i så fall? Det hade varit ganska schysst att duken sänks/höjs automatiskt när man slår på/av projjen...

Tyvärr så funkar det ej från fabrik. Men det funkar ju att lösa med hjälp av elektrikerfantasier :rolleyes:
Hårdkoppla till dukens motor osv. Reläer som triggas av projektorn. Frågan är om det är värt arbetet.
Är själv lite sugen på det!

Postad 23 September 2004 - 11:23

HariSeldon
  • HariSeldon
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det verkar som du har rätt Mr Fabio, jag fick följande svar från Kingpin:

"Tyvärr har vi ingen triggeringång på dukarna. Det blir till att trycka på knappen...

Kundsupport på Kingpinscreens"

Ja, ja. Det får väl gå ändå... :rolleyes:

Postad 28 September 2004 - 20:34

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
prova en sån här SW10 Shutter switch (ersätter strömbrytaren vid duken), och en sån här SM10 Universal Sender kopplad till 12-volten på projen. Det enda som är viktigt sen är att bägge grunkorna är kopplade till samma fas. SW10 ger dessutom ytterligare en bonus... man kan ställa in godtyckligt ändläge på duken !

jag har kört med dem till min GDS-duk i 5 år utan problem (annat än att jag måste komma ihåg att "stänga av" SW10an om jag tittar sent, annars vaknar "tanten" ;) när duken åker upp...)

-anders

Postad 29 September 2004 - 23:15

LastingDamage
  • LastingDamage
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Är det någon som har ES240-16:9, alltså 240 X 181,5, som skulle kunna hjälpa mig - duken är helt klart intressant, men det utrymme som jag vill sätta den i är 254 cm brett... kassetten är 255 cm. Går det att modda den på något sätt, dvs skära / ta bort en bit på sidorna utan att inkräkta på funktionaliteten?

Postad 30 September 2004 - 00:21

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0

Är det någon som har ES240-16:9, alltså 240 X 181,5, som skulle kunna hjälpa mig - duken är helt klart intressant, men det utrymme som jag vill sätta den i är 254 cm brett... kassetten är 255 cm. Går det att modda den på något sätt, dvs skära / ta bort en bit på sidorna utan att inkräkta på funktionaliteten?

Våld, vilja och vasselin!
Nä, snacka om att ha marginalerna på fel sida. Jag har inte full koll men jag tror det blir svårt då dukkassetten är massiv, men nån som har duken i sin ägo kanske kan komma med ett positivare svar.

Postad 30 September 2004 - 10:24

SteNo
  • SteNo
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Maila leverantören. Dom bör kunna hjälpa dig.
Lycka till.

Postad 30 September 2004 - 18:54

nakos
  • nakos
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Ok tack!
4753:- för den största 16:9. Dock inte det billigaste jag sett - med forumrabatten.

Var är det billigaste som du har sett?

Postad 01 October 2004 - 23:41

ThaiZo
  • ThaiZo
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Tjena. Köpte min duk för ett par veckor sedan nu och har fortfarande ett par tydligt synliga vågor i duken. Syns extra mycket när bilder panorerar i sidled... :/ Mailade kingscreen support och dom sa att det kan ta upp till tre-fyra veckor innan den e bra men i nuläget känns det väldigt tveksamt... jag har varken lust eller ork att skicka tillbaka den :rolleyes:. Någon som har något tips hur man kan få bort dessa vågor, om det inte vore för dessa vågor så vore juh duken totalt klockren! Men jag antar att man inte kan få allt i livet?! :rolleyes:

Postad 02 October 2004 - 11:11

LastingDamage
  • LastingDamage
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Angående bredden på Kingpin... fick ett (väldigt snabbt och snällt) svar från Kingpin:

Hej igen!

Vi har dessvärre märkt att tryckfelsnisse har varit framme. Duken är tyvärr 265cm och inte 255 som det står i produktbladet. Får vi föreslå en 200 cm duk istället alternativt att du böjer 240cm-duken något:-)

Mvh
Kundsupport Kingpinscreens

Så det är bara att glömma det. Med andra ord, återigen på jakt efter en rullduk med mer passande mått.

Angående vågor i duken: ALLA rulldukar jag har haft har mer eller mindre störande vågor, det blir kanske lite bättre med tiden, men inte så mycket. Ett tips är att fästa dukens hörn med något sorts band och hålla den spänd i neddraget läge. Inte för spänt bara, och glöm inte att koppla bort dem innan du drar upp duken... så det är lite omständigt. Förhoppningsvis rätar den ut sig så mycket att du inte störs av vågorna.

Postad 02 October 2004 - 13:04

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0

Ok tack!

Var är det billigaste som du har sett?

http://www.loudness.se

10% för prisjaktsmedlemmar: 4995:- = 4495,50

Postad 07 October 2004 - 17:22

Cadx
  • Cadx
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
bleh.. köpte en Projektorduk Kingpin Screens ES180-16:9 duk från webhallen.

transportskadad=bucklad plåt, ett band hadde lossat helt , och duken hänger snett ca 2 cm längre ner på ena sidan ( inget fel på monteringen :wub: ) :(

så vem har skickat tillbaka en sån till webhallen och som jag fick nu :) :wub:

Postad 07 October 2004 - 21:40

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

bleh.. köpte en Projektorduk Kingpin Screens ES180-16:9 duk från webhallen.

transportskadad=bucklad plåt, ett band hadde lossat helt , och duken hänger snett ca 2 cm längre ner på ena sidan ( inget fel på monteringen  :wub:  )  :(

så vem har skickat tillbaka en sån till webhallen och som jag fick nu  :)  :wub:

Va faaaan, har dem kastat skiten i backen eller vad? Så himla tråkigt att få sina grejjer felaktiga. Särskilt en sådan här rolig pryl.

Hoppas det löser sig bra.

Postad 15 October 2004 - 12:10

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
Är det någon här som använder Kingpin till Panasonic AE500?
Hur blir bildkvalitén? Måste lampan köras i high-läge?

Vill oxå ha tips på hur man bäst hanterar duken första tiden för att undvika vågor etc.? Är det viktigt att alltid rulla upp den?

//Lars

Postad 15 October 2004 - 13:43

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Jag kör den till Sanyp Z2 som är liknande pannan. Använder den i lowmode och får en bra bildkvalité. Inget skam där inte. Har inga vågor på min duk. Hade den nedfälld i en vecka tills nylukten försvann. Sen kör jag upp den varje gång jag kikat klart.

MVH

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.