Jag är öppen för förslag ang. antalet, kan dock säga att jag tycker att max antalet bör ligga på 15 personer.
Vad säger ni om detta ?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Intresse av beställning från Catty/Coem - Skåne ?
Startad av
Unregistered74764db1
, May 21 2004 16:17
649 svar till detta ämne
Postad 06 July 2004 - 12:23
Det verkar som det kommer bli en bra uppslutning kring beställningen. Frågan har ställts ang. antalet personer som ska vara med i beställningen.
Jag är öppen för förslag ang. antalet, kan dock säga att jag tycker att max antalet bör ligga på 15 personer. Vad säger ni om detta ? Postad 06 July 2004 - 12:39
Hmm vet inte hur jag skall göra nu
Det är klart, det är ju inte gratis att skicka upp grejorna till Piteå från skåne heller Hur pass bra pris tror ni vi kan få på en Korsun v8i med detta gruppköp? Postad 06 July 2004 - 13:03
Jag har just fått mail ifrån Norman på Coem ang. vissa produkter. Ang. XINDAK SCD-2 TUBE SACD PLAYER, har han satt oss på leverans listan från Xindak dvs. om det finns någon/några som vill beställa den så är vi garanterade att den finns när väl beställningen görs.
Sen så var det någon av er som var intresserad av: JA-88D och undrade över priset Catty vs Coem. Du som undrade, PMa mig så får du prisuppgifter. I mailet som jag skickade till honom påtalde jag även att vi kommer att bli en större mängd personer som ska beställa och gav honom ett någerlunda hum om hur mycket pengar det det handlar om. Det jag var ute efter med detta var hur mycket rabatt det kunde ges. Han meddelade mig att det alltid finns en viss procents rabatt för beställning upp till 1000$ därefter så ökade den. Han skrev även att ju fler produkter av ett och samma märke gav bättre rabatt. Mailen jag får ang. priser, rabatter etc. från Norman måste detta tas hänsyn till: NOTICE: This e-mail contains confidential price infos;any disclosure in PUBLIC is STRICTLY PROHIBITED. Hoppas ni alla håller med mig om att jag vill ta hänsyn till detta. Jag vill även höra hur många det är som hade tänkt sig Korsun V8, eller något annat i Korsuns utbud ? Postad 06 July 2004 - 19:59
Det verkar ju som om det är en massa av oss som är sugen på en korsun v8...
Jag suger på engelska, men kan inte någon ta tag i detta ...Jag ser iaf ett jätte tillfälle att pressa priset på den varan ...Jag menar blir vi 15 st som beställer en v8 så lär vi få bra med rabatt det kan jag nästa lova..eller vad säger ni . Någon kan ju starta en topic för dem som vill beställa korsun v8 + och annat godis, men att den gemensamma nämnaren är korsun v8, sen dra ihop ett mail till catty o coem när vi vet ungefär hur många vi snackar om och höra om de är sugna på att ge bra rabbat...usa killen får vi ju så klart höra med oxå.. /puss Roger Postad 06 July 2004 - 20:56 Det är väl just det Vole gjort? Läs hela tråden... Postad 06 July 2004 - 21:06
Jag är sugen på en v8:a, om det går att pressa priserna lite.
Annars måste jag kanske gå på en v6:a Ta och pm:a mej om prel. prisuppgifter oxå Postad 06 July 2004 - 21:16 öhh! det har jag gjort vad jag efterlyser...om du läser hela tråden.... är en gruppbeställning där alla beställer varsin korsun v8 ..givetvis får man beställa mer än korsunen men just att det är en gemensam nämnare kanske kan få ner priset kanske drastiskt..det var min tanke iaf..kanske en dum tanke vad vet jag ..Det är väl just det Vole gjort? Läs hela tråden... ha en fin natt alla /roger Postad 06 July 2004 - 21:19
suntripper, funkar det in te lika bra med att vi gör det i denna beställningen. Jag tror inte det blir sämre rent prismässigt att göra det
Postad 06 July 2004 - 21:33
Efter att ha suttit nu ett tag och gått igenom PM har jag kommit fram till att vi gör på detta viset:
Efter den 30 juli när anmälan om delaktighet i gruppköpet har gjorts. Kommer jag att köra igång med att maila med Norman ang. prisuppgifter på det som ni har tänkt er att beställa. Ändrings/tilläggs möjlighet hade jag satt till till den 13 aug. så det finns ju utrymme att göra detta. Det är rätt krävande att sitta och maila Norman ett flertal ggr. ang vad vi får för pris på vardera produkt. Jag tror även detta kan göra att även Norman "ilsknar" till lite, eftersom han måste "bena" ner varje produkt för sig. Det är ju alltid bäst att visa upp en total order innna man börjar förhandla priser/rabatter. Efter att ha haft kontakt med Norman nu under ett par månaders tid, kan jag konstatera att det inte kommer att bli några större svårigheter att få bra pris/rabatt på det vi beställer. Jag hoppas ni alla förstår mig. Om det finns personer som har bestämt sig för att gå med i gruppköpet och inte har prislistan över deras produkter, PM´a er mail till mig så skickar jag den. Redigerat av Unregistered74764db1, 06 July 2004 - 21:34. Postad 06 July 2004 - 22:04
Vole
Hur många är det som anmält sitt intresse för beställning? Det verkar ju va många som vill beställa i alla fall.. Postad 07 July 2004 - 00:40
Efter att gått igenom prislistan för bussgods kan jag bara konstatera att, av allt att döma så är det betydligt billigare att skicka per bussgods från Skåne till Norrbotten än från Stockholm ( Som allt annat är dyrt i Stockholm
Om prislistan stämmer och jag inte missar något ska det kosta ca. 250:- för en Korsun V8i från skåne till Norrbotten med reservation för särskilda priser. Leveranstid är dock osäker, troligen lite längre leveranstid (upp till en vecka skulle jag tippa) Redigerat av Unregistered1c5b3749, 07 July 2004 - 00:41. Postad 07 July 2004 - 06:13
Om det är så pass billigt att skicka hit upp till norbotten så spelar det ju ingen roll vem man beställer med. Det verkar ju som att det är en del som skall beställa korsun så det känns som att vi kanske skulle kunna få bättre pris på dessa här än i norrlands köpet (hoppas verkligen det i alla fall
Mange-w Var från norbotten är du? Postad 07 July 2004 - 11:49
Har fått prisuppgift på Korsun V8. Priset är om beställning görs på fler än 4 st.
Skicka mig ett PM för prisuppgift. Postad 09 July 2004 - 10:39
kondensatorn, det är ca 10 st som visat sitt intresse över att beställa
Postad 09 July 2004 - 15:07
Vole, det låter ju bra!!
Jaha då var sista dagen innan semestern gjord och vad väntar regn regn och åter regn.. Men det är klart nu har man ju lite mera tid att kolla upp Hi-Fi prylar Postad 09 July 2004 - 21:04
Bara tio
Va`inte blyga, skriv vad ni tänker beställa och lite andra funderingar. Jag själv ska ha lite Jungsongrejor Postad 09 July 2004 - 22:37
Tja jag hadde tänkt mig en Xindak A-200B stärkare
och en Shanling S-100 cd+Eventuellt någon kabel beror på vad vi får för rabbat?? pgmj.. Vad för jungssonprylar?? någon rörförstärkare kanske??? Postad 10 July 2004 - 10:21
Jungson=kinesisk Krell, enligt de själva,
JA-2 förförstärkare, JA 99C delux effekt och en Magic Boat II sacd plus några kablar, någon måste ju testa Jungson Postad 10 July 2004 - 10:45 jag är oxå lite inne på jungson...någon som har coem´s prislista.. kollade upp jungson lite och de verkade riktigt grymma..class a o allt pm:a gärna en coem prislista tack /roger Postad 10 July 2004 - 12:14
Kolla Joakim, här på forumet, längst ner på hans inlägg finns både Coem
och Catty`s prislistor. Här är lite info om Jungson cd, fast omdöpt till Katana http://incadesign.com/katana.asp På den här länken finns både det ena och det andra http://www.sekei.com/ Insidan på JA-2 förförstärkaren ser minst sagt snygg ut. (Joakim var här och la till prislistorna.) Redigerat av Unregistered42515d7b, 10 July 2004 - 13:36. Postad 10 July 2004 - 15:37
Ingen som vet om coem & co säljer
JA 100 MONOBLOCK AMPLIFIER? 45kg monoblock =) *Nu såg jag att catty tar JA-2 / JA-100 $4,538.00 säkert prisvärt Redigerat av Nybbe, 10 July 2004 - 15:55. Postad 10 July 2004 - 16:20
Hej
Jag är intressead av att delta i gruppköpet. Det blir nog classic 8.0 och 10.0. En cd spelare lär det bli också, förmodligen en Orginal A6. Samtidigt måste man ju passa på att köpa lite kablar, Xindak AC-01 sägs ju vara väldigt prisvärd. Finns det någon som har sett till någon info om classic 10.0. Mailade norman men fick inte något särkillt komplett svar och deras hemsida förstår man ju inte speciellt mycket av... Mvh Stefan Postad 10 July 2004 - 17:13
Om det är Coem ni handlar från (som jag fattat) så är jag helt klart med på
dels en V8i samt kanske en Xindak DAC03 á $265. Count me in, alltså. Postad 10 July 2004 - 17:24
Jag vill också vara med!
Ett par cayin A1205.1 jungson dvd och ett par spider rack + lite kablar En fråga, jag vet att den ställts många gånger men jag har aldrig sett något svar på den. Går det att beställa shengyas hemmabio gejer fortfarande eller är det helt kört på den fronten? Postad 10 July 2004 - 18:55
Vilken butik skall ni handla från?
Hur mycket billigare blir en Korsun V8 och en Cayin 15A med frakt ? Postad 10 July 2004 - 19:47
suntripper, de tar 3373$ för Jungson JA-2/JA-50.
Det kommer att beställas från Coemaudio. Alla som är helt klara för beställning, PMa mig så jag vet hur många det blir. Har satt max antalet till 15 personer ( kan säkert rucka på det lite, snäll som man är Postad 11 July 2004 - 12:16 Vole jag har pm:at dig angående deltagnde i kinaköpet Postad 11 July 2004 - 13:30
Jag har ordnat en enkel excel fil som jag lägger som temp. på http://hem.bredband.net/vole/
Ni kan ju titta på den och tillägga om det är något som fattas eller ska läggas till. Jag kommer givetvis att fylla på denna med deltagare till 30/7 Hoppas att sidan ska fylla en funktion för er. Ska också säga att deltagare som saknar prisuppgifter efter deras produkter, kommer att att meddelas så fort jag fått svar från Norman /vole Redigerat av Unregistered74764db1, 11 July 2004 - 13:32. Postad 11 July 2004 - 13:33 Xindak FS-1 verkar vara bra. Efter att ha läst mycket om dom (speciellt på Hififorum) funderar jag på att köpa dessa. Problemet för mig är att jag egentligen vill ha 3 st (en till centern). Det blir nog svårt att beställa ett 3-pack...men finns det någon som är intresserad av att dela på 3 par, hänger jag på direkt.... Postad 11 July 2004 - 13:33
Jungson JA-2 kostar nu enligt Norman 1000$, han mailade en Jungson prislista
till mig och där stod det 1517$, men det ändrade han snabbt på Beställs det mer än en, så sjunker nog priset ytterligare, jag skall i varje fall ha en. JA-200 monoblock finns också, 9067$, ett par JA-50 2107$, jag hade tänkt att börja med Jungson JA99C Delux på 2*80W class A, har inte fått något pris på detta än, men tillsammans med JA-1 pre. så tar han 997$, endast steget borde inte kosta mer än 500-700$. Ja-1 har bara balanserade utgångar, JA-2 har både RCA och XLR in och utgångar. Jungsongrejorna ser bättre och bättre ut för var gång man kollar på dem. Postad 11 July 2004 - 14:36
Fina grejer, men rena kinesiskan för mig det mesta;-)
När det gäller hemmabiostärkare är det denna som gäller vid gruppköpet Cayin A1205.1 eller finns det någon annan som gömmer sig för mig? Tycker iofs priset är underbart för denna monstermaskin. Skickar ett pm... Postad 11 July 2004 - 15:02 Hm, var kan man se och/eller finna info om dem? Postad 11 July 2004 - 16:04
Till jungsons offciella hemsida
länk: http://www.hdlt.com/...uct/product.htm (Joakim gjorde länken klickbar.) Redigerat av Joakim, 11 July 2004 - 17:23. Postad 11 July 2004 - 17:01
Eller:
http://www.sekei.com/ http://jungson.com/ Cd med annat namn, heter egentligen Moon Harbour http://incadesign.com/katana.asp Postad 11 July 2004 - 18:19
ganska stor priskillnat mella catty och coem när det gäller
JA-2 / JA-100 500$ ungefär undrar vad coem kan gör på det /roger Redigerat av Unregistereda5a5db56, 11 July 2004 - 18:19. Postad 11 July 2004 - 18:24
faktum är ju att coem är mycket dyrare när det gäller jungson än vad catty är ...
det kanske någon kan kolla upp med coem varför det är så..själv har jag ju ingen kontakt med varesig coem eller catty..kanske en uppdatering av coems prislista vore på sin plats ? /roger Postad 11 July 2004 - 19:14
Men du kan nog få ner priserna på jungson hos coem för han har sakt om man hittar billigare hos catty så sänker han !
Postad 11 July 2004 - 19:59
Ja, det stämmer, alla Jungsonprylar har ett högre pris på Coem, men
det är bara att påminna Norman att grejorna även säljes av andra, och till ett lägre pris. Han justerat priserna sabbt Postad 11 July 2004 - 20:15 undra hur mycket han går ner... var ju en tråd (minns inte vilken) där han gnällde på att "vi" köper bara de billiga grejorna här i skandinavien och så vidare.. hur som helst är jag jävligt sugen på JA2/ JA100 men jag vet inte om jag vågar beställa annat än ensam..är ju en hel massa pengar det där. nåväl jag har ju fram till den siste denna månad..sen får man vänta på nästa tåg eller fixa det själv.. Postad 11 July 2004 - 20:48
Jag vill mest fråga ang. detta och liknande som jag fått i PM. Är det någon här som känner att de inte kan lita på mig? Jag meddelade en person tidigare via PM ang. min trovärdighet,lojalitet ang. denna beställningen. Jag tycker att jag förtjänar mer än tvivel ang. beställningen. Jag får nog säga att jag spenderar en förbannad massa tid med detta för att vi alla ska få ett så bra utgångsläge gällande beställning från Coem. Det kanske kan tyckas att man överreagerar lite, men man blir inte så munter av att folk tvivlar på en. Jag har skrivit förut i tråden ang. betalning till mitt konto, bara att läsa tidigare inlägg om man missat det. Jag tycker att de som har visat sitt intresse och börjat tvivla på mig som person, kan vänligen dra sig ur och lämna plats åt någon annan. Är det även så att man tvivlar innan man visat sitt intresse, så gör då det i er egen tråd. Nu över till något annat. Jag har meddelat Norman ang. de produkter som ni troligtvis kommer att beställa. Det gäller de personen som redan är klara för gruppköpet (undantag tillägg/ändring). Med detta hoppas jag vi ska kunna få en någerlunda "hum" vad han ger oss i rabatt. Jag återkomma så fort han ger mig ett svar. /Tony Postad 11 July 2004 - 22:44
Hej,
En ytterligare skåning som fått nyss om gruppbeställning från Kina. Hoppas jag kan haka på med en cd-spelare och interconnect kabel. Lutar starkt åt en Original 2008. Skickar PM till dig Vole. Mvh Roger Postad 12 July 2004 - 03:00
Suntripper skrev:
vole skrev:
All heder till dig vole, det var nog inte så illa ment från suntripper. Alla inser nog att du gör ett kanonjobb, lägg inte för mycket kraft med förhandlingarna innan den 30/7 bara. Det kommer ju säkert bli en del ändringar fram tills dess. För den som eventuellt är osäker på vole´s ärlighet är det väl bara att skicka ett pm till honom med tel.nr. eller vice versa, och snacka igenom saken. Postad 12 July 2004 - 05:07
vole ursäkta min oklarhet..mitt uttalande är på inget sätt riktat mot dig, jag uttalade mig allmänt .
ska man beställa för 20 kanske 30000 vill man vara jävligt säker på att man inte blir blåst.. ursäkta min oklarhet. /roger Postad 12 July 2004 - 10:13
Suntripper, det var inte riktat åt dig, lånade mest ditt utalande. Eftersom det har utalats tidigare så såg jag ett tillfälle att visa var jag står ang. just denna typen av inlägg ang. beställningen.
Nog om detta nu! Nu går vi vidare med gruppköpet. Mullansson, blir inte mer än halv kraft på förhandling nu Suntripper, om du känner att du är sugen på att lägga den summa nu så kör på det. Jag kan nog säga att det blir en bättre rabatt med tanke på att det är fler som beställer samtidigt. Ang. att du är nervös över att bli blåst på pengarna, så är vi nog alla lite nervösa när det gäller att sätta in pengar på ett konto i Kina Om man åt andra sidan kikar på de andra medlemmarna här på Prisjakt och andra forum, så är det mer än 100% säkert att vi kommer att få våra produkter. Det kommer att bli bra för oss alla ! Postad 12 July 2004 - 13:19
Är priserna i excel-dokumentet oven med frakt?
Hur stor risk är det att man får betala tull och moms? Hur sker betalningen? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |