Den skulle bla. innehålla en tidig kortfilm.Helt otroligt, nu börjar det ryktas om en Special Edition.
Vad skulle den innehålla? Hört något
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
59:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
35:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
273:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
119:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
163:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
Postad 18 februari 2005 - 06:40
Postad 18 februari 2005 - 10:57
Verkar som om filmkrönikans recensenter har gjort bort sig igen.

Postad 18 februari 2005 - 11:19
Nope, andra sawger den bra med... tur inte alla rescensenter tycker samma...Jag kan glädja er med att svt text gav saw en 4 och tyckte den var en mycket bra skräckfilm i samma anda som se7en. Expressen ger den en trea!!
Verkar som om filmkrönikans recensenter har gjort bort sig igen.
Postad 18 februari 2005 - 12:04
Redigerat av vinge, 18 februari 2005 - 12:05.
Postad 18 februari 2005 - 12:35
Antar att en klyscha som att gå och lyssna på den tänkta stereon själv går igen i sånna här fall, se filmen och skapa en egen uppfattning, allt annat är ju bara vad nån annan tycker. =)
"Am I wrong?"
"No, you're not wrong, Walter. You're just an asshole."

Postad 19 februari 2005 - 02:27
Postad 20 februari 2005 - 20:17
Postad 20 februari 2005 - 22:07
Postad 20 februari 2005 - 23:48
Postad 24 februari 2005 - 13:41
En liten fråga först bara... Är den varifjanten man köper där OK ?? Är lite ny på det här med att beställa utomlands.. Har bara köpt 2 filmer hittills.. Vilken region ska man köpa? och vilken version av de olika regionerna ska man köpa..? För att få den bästa utgåvan??
Postad 24 februari 2005 - 15:12
Nog om recensioner, jag såg filmen häromdagen. Måste säga att skådespelarinsatsen var ju inte lite usel. Den enda jag hört talas om var Danny Glover, och han gjorde ju inte direkt någon lysande insats. De andra får gärna vara kvar i sin anonymitet och jag hoppas jag slipper se dem i fler filmer.
Den hade dock några riktigt sköna scener och den var bitvis spännande. Jag tyckte om slutet, det höjde filmen från en 2:a till en svag 3:a. Alltså godkänt
Postad 24 februari 2005 - 15:15
Postad 24 februari 2005 - 16:38
Cary Elwes har du säker sett förut. Han var bl.a. med i Hot Shots och som Robin Hood i Det våras för...um, honom.
(Dina Meyer hade en av de större rollerna i Starship Troopers när vi ändå håller på.)
Postad 24 februari 2005 - 19:27
filmen går ju ut på att väcka obehag, vet inte om jag tyckte den var så bra, faktiskt när jag gick ut från bion kände jag mig lite äcklad faktiskt, men medan man satt där var det hyfsat underhållande, dock tyckte jag Cary Elves var ganska dålig. men den får godkännt. precis som nån annan sa är det kul att se lite annorlunda filmer ibland.

Postad 24 februari 2005 - 20:05
Postad 24 februari 2005 - 20:11
Postad 24 februari 2005 - 20:48
Är inne på att beställa Saw från dvdboxoffice.com...
En liten fråga först bara... Är den varifjanten man köper där OK ?? Är lite ny på det här med att beställa utomlands.. Har bara köpt 2 filmer hittills.. Vilken region ska man köpa? och vilken version av de olika regionerna ska man köpa..? För att få den bästa utgåvan??
INGEN ??? som kan säga mig vilken utgåva jag ska köpa? Så att jag inte köper någon halvtaskig när jag hade kunnat köpa någon mycket bättre för lite mer pengar!
Postad 24 februari 2005 - 22:55
http://www.dvdsoon.c....xml?uid=131149
har inte fått hem den än men 17 kanadapengar (92 kr) är den nog värd
kolla bara vilken verision du tar dvdsoon har 3 olika varianter av saw och den jag länkar till är den som har dts
rgds
matte
Postad 25 februari 2005 - 08:03

Men den japanska släpps ju snart så kan va läge att invänta den.
Hittade en tysk Directors cut som man även får med ett soundtrack och en bok på 32 sidor.
Redigerat av Unregistered962, 25 februari 2005 - 09:40.
Postad 25 februari 2005 - 10:44
Just nu verkar det som den kanadensiska är den bästa utgåvan, jag har redan skrivit det i tråden så en snabb koll hade löst ditt problem.
![]()
Men den japanska släpps ju snart så kan va läge att invänta den.
Hittade en tysk Directors cut som man även får med ett soundtrack och en bok på 32 sidor.

Vad jag har förstått så finns det olika R2 utgåvor.. eller..? Den tyska som du hittat.. då finns där inte svensk text? men engelska? spelar egentligen ingen roll.. jag klarar mig utan... =)
ska kolla i kväll och lära mig lite mer...

Postad 25 februari 2005 - 11:17
Textning växlar mellan olika utgåvor. Vissa R2-releaser har en massa olika textningar och andra har det inte (alldeles ovavsett om de är tyska eller engelska släpp) så det finns ingen bra tumregel annat än att R2SWE har svensk text (en del svenska titlar är tyvärr tvångstextade – dvs. du kan inte stänga av textningen). Du kan även hitta en del utgåvor på R4 (Australien) som har svensk text. En del av dem är dessutom R2+R4 – Dubbelkodade.. . . Vad jag har förstått så finns det olika R2 utgåvor.. eller..? Den tyska som du hittat.. då finns där inte svensk text? men engelska? . . .
Postad 27 februari 2005 - 11:07
Saxat från dvdcompare.net:
OVERALL: Draw
pending confirmation of specs, but your decision is likely to depend on whether you want the unrated version (R2) or the US theatrical version (R1) with more extras
NB the BBFC have confirmed the 2 UK versions as follows:
Q: Please could you confirm which DVD release ('R-rated' at 98m 56s or
'Unrated' at 99m 4s) is the same as the UK theatrical version?
A: We classified the 'unrated' US version for UK cinema release.
So the longer, 'unrated' version (99 mins) is the same as the cinema version.
CUTS:
R1 America - (Lion's Gate) - No Cuts - R-Rated "US Theatrical Version" (103:07 NTSC).
R2 United Kingdom - (Entertainment In Video) - No Cuts - R-Rated "US Theatrical Version" (shorter than the UK Theatrical Version).
R2 United Kingdom - (Entertainment In Video (UNRATED)) - No Cuts - UNRATED "UK Theatrical Version".
Postad 27 februari 2005 - 11:34
Postad 27 februari 2005 - 12:07
Det är en soppa allt detta om denna utgåva. Kort kan man säga att den som är R-Rated (US) inte är censurerad, den har en annorlunda klippning för att klara den gränsen. Men den kanadensiska har inte samma typ av rating, därför hoppas och tror jag att den är den långa (8sekunder längre) versionen.
Visst är det en soppa! Den kanadensiska verkar inte ha någon texning om man ska lite på axelmusic.com, de brukar ha korrekt info. Vet du något om detta? Tyvärr står inte den kanadensiska versionen med på dvdcompare.net.
Postad 27 februari 2005 - 12:52
Edit: Kollade just baksidan på den kanadensiska utgåvan och där står det att det är engelsk text.
Redigerat av Unregistered962, 27 februari 2005 - 21:06.
Postad 27 februari 2005 - 16:49
Här är även en poster för den.
Redigerat av Unregistered962, 20 mars 2005 - 12:53.
Postad 21 mars 2005 - 09:59
Tror bestämt att jag sett en massa klipp från denna film från en musikvideo.
Närmare bestämt Fear Factory, fast visste inte att det var denna film, förrän jag såg den första bilden i tråden med flickan med den obehagliga hjälmen.
Verkar vara en lovande film, med bra musik

Postad 12 april 2005 - 07:50
Redigerat av Unregistered962, 12 april 2005 - 07:51.
Postad 13 april 2005 - 16:46
Postad 13 april 2005 - 18:26
Så man tycker att det skulle vara konstigt, om inte denna DVD får DTS.
Ser fram emot 2:an.
Postad 20 april 2005 - 11:27
Postad 20 april 2005 - 12:36
29 Juni släpper Scanbox två utgåvor av Saw. En 1-disc och en 2-disc. Än så länge finns inget DTS angivet på nån av dom men det kan ju ändra sig.
Det blir dts på båda dom versionerna. 2-disc versionen skall innehålla den oklippta versionen också.
Redigerat av Unregistereda2499477, 20 april 2005 - 12:37.
Postad 20 april 2005 - 12:40
Postad 20 april 2005 - 22:37
Postad 28 april 2005 - 08:41
Nu har hemsidan för saw2 öppnat. 28 Oktober har den premiär.
Ett hett jägartips är att läsa hela tråden.

Redigerat av Fredrik, 28 april 2005 - 08:42.
Postad 12 maj 2005 - 18:26
Nu är det tydligen klart att Special editionutgåvan kommer. Den kommer att innehålla dir cutversionen.Den skulle bla. innehålla en tidig kortfilm.Helt otroligt, nu börjar det ryktas om en Special Edition.
Vad skulle den innehålla? Hört något
Postad 21 juli 2005 - 20:08
Look for Lions Gate Home Entertainment to release a new Saw: Special Edition on October 4th. Full details on the title haven't been revealed officially, but we can tell you that this re-release will feature a new alternate cut of the horror film, two audio commentary tracks and a production featurette.
Postad 22 juli 2005 - 20:15
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar