Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer VSX-D814-S

108 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer VSX-D814 (Förstärkare) 1 8.774998 (39) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 21 April 2005 - 14:11

larry50
  • larry50
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Köpte denna reciver begagnad men det fanns inte med någon svensk bruksanvisning med. När jag kopplade in den marksända digitalboxen comhem) så gick det ljud ut till TV:ns inbyggda högtalare samt till de två fristående högtalarna som jag äger sedan tidigare. Jag återställde recivern till fabriks-inställningen men döm till min förvåning så försvann ljudet från TV:ns högtalare men inte till de två separata högtalarna. På displayen på recivern står det TV/satellit. Nu till frågan skall det stå så på diplayen när man kopplar in en digitalbox markbunden via comhem eller är det en annan utgång som rekomenderas. Har optisk kabel. Tack på förhand om någon kan reda ut. :)

Postad 21 April 2005 - 18:57

Maxen
  • Maxen
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Du kan ladda ner bruksanvisningar på Pioneers hemsida.
http://www.service.p...odelnr=VSX-D814

Postad 22 April 2005 - 16:00

larry50
  • larry50
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Har nu i lugn och ro läst igenom men pga av min okunnighet inte fått ut det jag undrade över. Frågan kvarstår var rek ni att den optiska kabeln skall kopplas in när man har en markbunden comhem digitalbox. Är det port 1 satellit eller port 2 DVR/VCR? Tackar på förhand.

Postad 23 May 2005 - 21:47

Unregisterede5733eb5
  • Unregisterede5733eb5
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,

Är det någon som vet om Pioneer kommer med en ersättare till VSX-D814 i höst? Vet ni teknisk data och ca pris?

mvh

Johan

Postad 23 May 2005 - 23:00

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0
VSX-x15-serien är på väg ut i butikerna. De hinner nog komma redan till slutet av sommaren skulle jag gissa. Det står mer om dem på pioneers hemsida.

Pioneer 815

Redigerat av Unregistered41b5f6f8, 23 May 2005 - 23:05.

Postad 16 July 2005 - 10:09

slippy85
  • slippy85
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Har nu i lugn och ro läst igenom men pga av min okunnighet inte fått ut det jag undrade över. Frågan kvarstår var rek ni att den optiska kabeln skall kopplas in när man har en markbunden comhem digitalbox. Är det port 1 satellit eller port 2 DVR/VCR? Tackar på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

Det avgör du själv, men det är ju smidigast att tv/sat visar just tv eller satellit, ren kvalla mässigt så spelar det ingen som helst roll. DVR VCR kanalen har ju video out också, för att spela in saker. Så om du har box med hårddisk så vill du nog koppla in den på DVR/VCR.

/Mitch

Postad 31 December 2013 - 13:56

adrian_vg
  • adrian_vg
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej all!
Köpte en beggad VSX-D814 häromdan när min gamla integrerade Philips-hemmabio la av. Pioneeren var något av ett panikköp, men fick den iaf förhållandvis billigt.

Fick med en manual men blir inte klok på en inställning och hoppas att någon fortfarande har kvar en sån här förstärkare och kan förklara för mig...

Jag har alltså en Samsung BD-PVR inkopplad med ljud till den optiska digitala ingången nr 2 på förstärkaren och det funkar bra. Förstärkaren står på DVD/LD och efter lite pillande fick jag ut även basljudet. Så långt allt väl.

Kort efter att inkopplingen skett insåg jag att min Samsung BD-PVR inte spelar mina import-DVD:er (halva min samling typ...), så jag köpte till en snorbillig regionsfri Andersson-DVD-spelare sent igår.
Denna Andersson kopplade jag in på förstärkarens digitala koaxiala ingång nr 1 och markerade ingången som DVD-ingång i förstärkaren, precis som för Samsung-spelaren.

Idag när jag växlade till att spela från Samsungen kom inget ljud ut, och efter lite grävande i menyerna såg jag att förstärkaren stängt av optisk ingång nr 2 till förmån för den senaste använda digitala koaxiala ingången nr 1.

Är det så att man inte kan ha mer än en DVD-ingång på förstärkaren?

Om det inte är så, skulle någon kunna förklara hur jag kommer runt detta?

Tacksam för lite hjälp på vägen!

Redigerat av adrian_vg, 31 December 2013 - 14:01.

Postad 31 December 2013 - 15:15

adrian_vg
  • adrian_vg
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Lusläste manualen igen och i en minimal fotnot hittade jag att dvd/ld bara kan assignas till en källa. Kan alltså inte köra två dvd-spelare på varsin ingång.

Hur gör jag nu då?

Finns det splitters som kan ta en optisk samt en koaxial digital ut och sammanföra dem till en optisk in?

(Bara en av de två digitala källorna är på åt gången!)

Redigerat av adrian_vg, 31 December 2013 - 16:14.

Postad 31 December 2013 - 16:47

adrian_vg
  • adrian_vg
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Doh! Problem löst, det funkade att sätta Samsungen på optisk ingång 1 och säga åt att signalen kommer från en TV/SAT...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.