mrking, Skicka ett pm med mobil nr mm så vi kan ses på fredag och du får Crystalion.
Projektor shoot out i Göteborg, 27:e November!
Postad 24 November 2004 - 21:08
mrking, Skicka ett pm med mobil nr mm så vi kan ses på fredag och du får Crystalion.
Postad 24 November 2004 - 21:23
Ja det vore väldigt ball att kunna visa en dubbelstack. på lördag och om det är nån vänlig själ som känner för att hjälpa till så går väl det att ordna.Mrking: ÄR det 808:or du pratar om att "stacka"? Jag jobbar till 02.12 på natten till Lördag så jag är nog inte först på plats
, men när jag väl är där så kan jag ju hjälpa till ifall det finns tid till det.
Hur är det med min +1, får han också komma?
Lyckman: Fett. Fäbojäntan, från vcd via värsta feta scalern till 3.5 bild från en 9" crt..Wow den rullen kommer att rocka.(hur fungerade min förortssvenska).
20 hemmbionördar som sitter och e sugna på falukorv![]()
![]()
Kan hända att vi inte får ordning på 1292:an till dess och då kan ju en BG808s vara ett bra alternativ för att kunna genomföra shotouten ändå. Ska i alla fall iväg till lokalen nu och skruva lite på Sonyn. Har fått lite ny information och även en kille från avsforum som erbjudit sig att hjälpa mig per telefon att ställa in projjen.
Största hindret för en dubbelstack på lördag är att 2st 808:or ovanpå varandra är ganska skrymmande. =)
Ska kolla på det i alla fall. Ingenting är omöjligt. =)
/CJ
Postad 24 November 2004 - 22:04
Segt bara att vi inte haft tid att fixa den, en ny projje för oss och då tar det tid speciellt det mekaniska mummel.-.
Jag önksar vid alla projektor gudar att vi får ordning på den så skall det sopas rent under mattan hehe
Ni är välkomna allihopa och detta kommer bli sköj.
Mvh
Postad 24 November 2004 - 22:13
Postad 24 November 2004 - 22:41
Vanlig stackning är genomförbart men frågan är om det får plats bara. Det är inte så stort om man säger så. =)
Kul som fan vore det iaf.
Postad 25 November 2004 - 02:18
OM (inte säkert alltså) jag kan fixa bil, finns det intresse av att se en HLD-X0 IRL? Kanske jämföra den lite lätt mot någon vanlig spelare, som 919 eller sånt?
/Mattias
Postad 25 November 2004 - 03:57
Huhta: Menade du det att komma på Fredag natt ?
mrKing vill veta om han skall vara på plats eller nja vi dvs
VI BEHÖVER DUK
Det blir lite knytkalas så alla vet.
att föda 30 biogays med mat/dricka kostar lika mycket lika mycket som 1292 an =)
Som agt bring coke osv alt bira..
mvh
Postad 25 November 2004 - 08:49
Postad 25 November 2004 - 09:50
"Vägbeskrivning spårvagn" kan det läsas som också, ville bara säga det om det kommer norrmänn/08:or så dom också hittarVägbeskrivning Buss: Ta spårvagn 11
Någon som är nötallergiker? Vill ju inte förgifta någon med stoff från mina jordnötsringar =)
Postad 25 November 2004 - 11:10
Salong 2 kommer det även bli seriös hifi.
Så nu blir det köra av eller vad sägs om pissen som ville följa med in hoppade ifrån mrkings huvud till mitt när denna togs:

Liten smakprov på den nya lite mindre salongen som komma skall:

Får välkomna alla på Lördag i min gamla SF mundering från den tiden när jag jobbade på biograf

Så på med vinterkläderna och joina vi är uppe i ca 10 projektorer.
Vi behöver ett par dukar dock ?
Ingen...
Mvh
Postad 25 November 2004 - 12:27
Jag visste väl att detta skulle trigga diglyckman: Absolut inte mer säker än någonsin efter återigen tittat på Toshiba Mt200 uää grådassigt
![]()
Segt bara att vi inte haft tid att fixa den, en ny projje för oss och då tar det tid speciellt det mekaniska mummel.-.
Jag önksar vid alla projektor gudar att vi får ordning på den så skall det sopas rent under mattan hehe
Ni är välkomna allihopa och detta kommer bli sköj.
Mvh
// Lyckman
Postad 25 November 2004 - 12:52
Finns det hjärterum så finns det stjärterum. =)
Är helt knäckt nu. Slitit i 12 timma ri sträck. Inte van vid detta. Fan säkert 3 månader sen vi körde ett rejs i lokalen senast.
Postad 25 November 2004 - 16:31
Postad 25 November 2004 - 16:51
Postad 25 November 2004 - 17:13
Postad 25 November 2004 - 17:40
Kan tyvärr inte komma då man bor nere i blekinge, men jag hoppas nån antecknar och skriver en fin recension/rapport om det hela!
Redan färdig..CRT:n krossade allt motstånd
Postad 25 November 2004 - 17:43
japp. och CRT ägarna hyrde med ett leende på läpparna en gaffeltruck och en flyttbil för att få med sig sina projjar hem. Dvs de som hade några pengar kvar efter det att de inhyrda proffsen kalibrerat deras projjarKan tyvärr inte komma då man bor nere i blekinge, men jag hoppas nån antecknar och skriver en fin recension/rapport om det hela!
Redan färdig..CRT:n krossade allt motståndoch alla digitalprojje ägrna gick hem med en tår i ögat
![]()
![]()
![]()
![]()
// Lyckman
Postad 25 November 2004 - 17:48
Hajapp. och CRT ägarna hyrde med ett leende på läpparna en gaffeltruck och en flyttbil för att få med sig sina projjar hem. Dvs de som hade några pengar kvar efter det att de inhyrda proffsen kalibrerat deras projjar
Kan tyvärr inte komma då man bor nere i blekinge, men jag hoppas nån antecknar och skriver en fin recension/rapport om det hela!
Redan färdig..CRT:n krossade allt motståndoch alla digitalprojje ägrna gick hem med en tår i ögat
![]()
![]()
![]()
![]()
// Lyckman
Jag kör med lätthet min 8500 i min kombi.
Men en gaffeltruck hadde varit nice, skall kolla Blocket.se.
NFS...
Redigerat av NFS, 25 November 2004 - 17:50.
Postad 25 November 2004 - 17:49
Spännande att höra om det är någon som ändrar preferens åt något håll.
Gör som de gjorde på avsforum vet ja, blogga under kvällen (om ni har Inet i lokalen förstås...).
Ha de så kul är onödigt att säga. Givet att det blir, enda risken är väl att ni har för mycket utrustning att få ordning på....(härligt problem)
/A
Jag kör med lätthet samtliga deltagares DLP/LCD projjar i min 911Ha
japp. och CRT ägarna hyrde med ett leende på läpparna en gaffeltruck och en flyttbil för att få med sig sina projjar hem. Dvs de som hade några pengar kvar efter det att de inhyrda proffsen kalibrerat deras projjar
![]()
![]()
![]()
![]()
// Lyckman
Jag kör med lätthet min 8500 i min kombi.
NFS...
Edit: Samtidigt!
// Lyckman
Redigerat av lyckman, 25 November 2004 - 17:50.
Att låta ett proffs kalibrera din projje är som att ha en stuntk*k i beredskap då frugan släpper till nån gång i månaden sådär.
Eller så inte.
hehe
Redigerat av Unregistered5a85459e, 25 November 2004 - 17:52.
Postad 25 November 2004 - 17:55
Alternativt kan man ju alltid ha ett proffs i beredskap när frugan vill ha sitt månatliga, så att man själv kan fortsätta kalibrera sin projje i ställetInhyrda proffs? BAH!
Att låta ett proffs kalibrera din projje är som att ha en stuntk*k i beredskap då frugan släpper till nån gång i månaden sådär.
Eller så inte.
hehe
// Lyckman
Postad 25 November 2004 - 20:45
Lyckman: Vi kanske skulle lasta alla våra crt-projjar på taket på din 911..HA HA HA, nu då, vad säger du nu då
Postad 25 November 2004 - 21:18
Ja någon kalibrerad CRT får man ju hoppas o se, även om det som sagt kan ge vika för andra aktiviteter.
Jag är själv upptagen lite under lördagen, men ska väl kunna dyka upp runt 4'a tiden åtminstone.. antar ni är kvar en bit in på kvällen?
Postad 25 November 2004 - 21:35
I salong 1:
Närmare 100 kg
Sony 1292

I salong 2:
2 stycken Barco Graphics 808 S stackade så håll i er
Vi kommer se till att det finns minst ett par rader med sittplatser i den salongen tills Lördag.

160 kg kartonger
Imorgon kl 1200 börjar kalibreringen simultant i båda salonger
Så välkomna med DLp, Dila, LCD, abs, ölok,
Vi har mer planer på att köra webkamera så för er i Norra Sverige kan titta på oss geeks.
Det kommer ev köras projje på 3 olika ställen
1 rum med bio ljud, 1 rum med seriös hifi.
Vi har även ett förslag om att alla tar med sig saker de vill bli av med, typ dvd filmer, kablar, eller anant kuriosa som kan tänkas byta alt sälja så kanske man kan göra en affär =)
Ha det gott så syns vi på Lördag.
Tog ledigt från jobbet imorgon för att fixa i salongen så nu blir det race hela natten.
Mvh
Redigerat av The Hulk, 25 November 2004 - 21:48.
Postad 25 November 2004 - 21:41
Jaja. Snacka går ju, vi får väl c om ni enns får nånn maskin å snurraHaHaHaa, kriget har börjat..Blod, svett och tårar på Lördag då..Sporra nu upp varandra..Psykning är ju minsta halva kampen
..Kommer digitalprojje ägarna dit lite psykiskt nervösa och nedstämda redan innan så är ju hälften vunnet.
Lyckman: Vi kanske skulle lasta alla våra crt-projjar på taket på din 911..HA HA HA, nu då, vad säger du nu då...CRT vs 911=K.O CRT:s and crushed 911
Som det ser ut nu så är det väl Kingen å Hulkan som är mest nervösa. Skyller på dålig nattsömn och jag vet inte vad. Kryddar evenemanget med "söööta" värdinnor för att i viss mån rädda sitt eget skinn. Och jag ser ju klara tendenser på vart detta är på väg! Redan nu går ni till angrepp på andra fronter!! Hota med vandalisering av andra medlemmars egendom mha gammal uråldrig teknik. Tillbaks till stenåldern. Nä fy f*n, där går gränsen. Jag tar taxi dit för säkerhets skull!
// Lyckman
Postad 25 November 2004 - 21:44
Största aproblemet nu är riktiga dukar.
Vi behöver en som är lämpad för digitala i salong 1 som är en nedragbar och i andra rummet en ramspänd duk.
Så är det ingen som kan bidra.
Lyckman: Om man släpper våra 3 crt på din tror du finns kvar då ?
Hehe
Redigerat av The Hulk, 25 November 2004 - 21:46.
Postad 25 November 2004 - 21:48
hehe. Kul å se att ni insett allvaret och faktiskt tagit itu med sakerna!!lyckman: Muhahaha med hotfulla hälsningar
![]()
![]()
Jag tittar nog förbi en sväng runt lunchtid imorrn och hjälper till med kalibreringen för säkerhets skull
Lyckman: Om man släpper våra 3 crt på din tror du finns kvar då ?
På min vad?
Om min bil:
9 spräckta rör och en bucklig tysk.
Om min projj:
9 spräckta rör å en platt panna
i vilket som helst av fallen så lär jag gå som ekonomisk vinnare ur striden
// Lyckman
Redigerat av lyckman, 25 November 2004 - 21:52.
Postad 25 November 2004 - 21:49
Lite grann som en av DLP vs. CRT-fighterna som förekom på AVSForum, där de rapporterade ständigt i forumet, minut för minut, typ.
Riktigt kul var det att följa allting!
Postad 25 November 2004 - 21:50
Ps: ta med porschen så får vi känna på fjädringen
Och ja, jag menade bilen hehe
Redigerat av The Hulk, 25 November 2004 - 21:56.
Postad 25 November 2004 - 21:52
Om ni läste Bild & Ljud Hemma både Okt nr 9 och Nov Nr 11
Redigerat av The Hulk, 25 November 2004 - 21:54.
Postad 25 November 2004 - 22:07
Najs! Får c om jag hinner förbi.lyckman: Du är alltid välkommen
Ps: ta med porschen så får vi känna på fjädringen
Och ja, jag menade bilen hehe
Pojsen står och sover under vintertäcket. Vill helst inte väcka henne.
Jobbigt det där med duk. Hade gärna bidragit, men min duk är ramspänd och dessutom inte "liten nog" att få ut ur lägenheten, än mindre transportera. Om någon däremot har en rullduk skulle jag kunna hjälpa till att köra upp den på dan imorrn. Annars får vi väl åka till IKEA å köpa en tupplur. Då har vi ju iaf duken att skylla på sen!
// Lyckman
Postad 25 November 2004 - 22:45
På min vad?
Om min bil:
9 spräckta rör och en bucklig tysk.
Om min projj:
9 spräckta rör å en platt panna
i vilket som helst av fallen så lär jag gå som ekonomisk vinnare ur striden
TOUCHÈ
hehe. Kul å se att ni insett allvaret och faktiskt tagit itu med sakerna!!
Jag tittar nog förbi en sväng runt lunchtid imorrn och hjälper till med kalibreringen för säkerhets skull
Låt inte lyckman komma nära projjarna..Han kommer säkert att försöka manipulera nått så att den slutar fungera
Postad 25 November 2004 - 23:01
Tveklöst! Häller gärna vatten på er "saker-att-skylla-på-kvarn"Låt inte lyckman komma nära projjarna..Han kommer säkert att försöka manipulera nått så att den slutar fungera
hehe, de flesta som känner mig hade nog valt att vakta värdinnorna i stället..Sätt en vakt/värdinna som följer efter och bevakar honom hela tiden i så fall.
// Lyckman
Redigerat av lyckman, 25 November 2004 - 23:03.
Postad 25 November 2004 - 23:41
Redigerat av Unregistered9280cc58, 25 November 2004 - 23:41.
Postad 26 November 2004 - 00:43
Det är lite kris, slaktade min sovrums IKEA sak men den är så liten.
nCo: absolut det går fiórt att mecka upp den hade varit toppen.
Vi har dock ändrat tiden på LÖrdag om det går för sig.
Känner att om vi lägger tiden kl 1200 så komemr det liksom dutta in lite folk pö om pö och då måste man dra allt om och om igen vad som körs osv osv så vi täntke kanske 15-16 nångång så behöver inte folk stressa.
Vad tror ni ?
Håller just nu på med att bygga klart lounge sofforna om man vågar kalla det det, har dock brist på skönt att sitta p ådå vi skall köpa stooora mjuka indiska kuddar men såklart inte gjort det än
Det bygg på iallafall..
Så håll i er snart kör vi..
Kan meddela att det är ytterligare 2 på ingång som vill vara med Patrik + 1
Mvh
Postad 26 November 2004 - 01:03
NCO:s duk skulle kanske vara ett bättre val, eller?
Inte bråttom att bestämma sig eftersom duken i så fall kommer att rivas ner på Lördag morgon. Jag kommer helst runt 12-13 snåret ändå, så kan jag hjälpa till med det sista och flörta lite med brudarna och bekanta mig med er
Postad 26 November 2004 - 08:38
Så nu är vi bra i kolan.
Nu har vi dragit första raden i Salong nummer 2:

Även lagt gammal matt
Vi hade dock inget virke kvar så vi slaktade en gaderob och ett hyllsystem så länge
Jag är för trött för at tkomma ihåg allt som gjorts men det är ltie av varje kan nämnas..

Mvh jäsp
Postad 26 November 2004 - 09:20
Att dra igång runt 15-16 låter riktigt bra, iaf för min del...
Skulle det dyka upp en MT-200 också? Man blev ju inte mindre intresserad av den efter Big Screens test.
Postad 26 November 2004 - 09:51
Är mycket intresserad av att se vad denna kan prestera jämfört med DLP och CRT.
Den ska finnas hos Ågrens Hifi nu i alla fall
Postad 26 November 2004 - 10:09
Postad 26 November 2004 - 12:22
Nin: Då blir mrking deppig.
Jäsp. vips så stod lyckaman och selstam i dörren..
Postad 26 November 2004 - 13:55
Postad 26 November 2004 - 15:16
Toppen med duken idag det hjälper kan jag nämna och vi håller på att lösa maskning.
Med lite tur som kommer jag kunna dema Buttkícker LFE samt deras egna förstärkare aswell.
Nu har TBX anlänt och dubbelstack är på ingång
Mvh
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
363 bilder
147 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?