Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVB-T med kortläsare och PVR

454 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 januari 2005 - 20:38

Unregisteredc2273ee1
  • Unregisteredc2273ee1
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Rich1: En annan sak också, när man är ny på detta. Om jag fårstår detta rätt med TechnoTrends och VDR så får du bara ut bilden via TV-ut på Technotrendskortet ? Finns det någon möjlighet att få ut bilden på VGA/DVI porten på grafikkortet istället?

Postad 11 januari 2005 - 21:43

Unregisteredd75d0848
  • Unregisteredd75d0848
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

och har svart bälte i google

LOL ! :(

Postad 12 januari 2005 - 02:53

Molgon
  • Molgon
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Technotrend + Technotrend CI + Viaccess verifierat här, fungerar. Det ända kruxet än så länge är att ljudet bara skickas ut via analog utgång på kortet men det bör gå att komma runt eftersom det skickas via datorn *om* det är AC3 (som på vissa av SVTs program), codec + konfigureringsgrej. Angående video så verkar den använda antingen hårdvara eller windvd's codec just nu, jag ska se om det går att få standardprogrammet att använda nvidias på något sätt.

yps: Vet inte om VDR specifikt men generellt: Nej, du får bilden 'som vanligt', på skärmen, fullskärm eller fönster etc. Använder troligtvis inte ens hårdvarudecodern förutom från videoutgången på kortet, men det är bara en vild gissning.

Jag är också väldigt intresserad av om man kan dela kort med hjälp av phoenix, det verkar logiskt att det borde fungera. Jag hittade trådar ang phoenix etc förut vid sökning men tyckte då det bara verkade fungera för SECA - Rich, du har det alltså fungerande för Viaccess?

En liten fotnot: Technotrend premium är ett *betydligt* störningståligare kort än twinhan korten jag provat, har inte sett tillstymmelse till störning än, värt att tänka på.

emerson: Ja, bra, säg gärna till för jag är nyfiken på vad de har att säga (ekab).

Brämpa: CI-varianten stöds inte av BDA-drivrutinerna så vitt jag vet, så ett troligt nej.

Postad 12 januari 2005 - 13:00

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0

Rich1: En annan sak också, när man är ny på detta. Om jag fårstår detta rätt med TechnoTrends och VDR så får du bara ut bilden via TV-ut på Technotrendskortet ? Finns det någon möjlighet att få ut bilden på VGA/DVI porten på grafikkortet istället?

Du kan få bilden från VDR direkt på skärmen också genom att använda SoftDevice- eller Xine-plugin. Du kan även använda Stream-plugin för att streama bilden till annan dator och där spela upp den direkt på skärmen med Xine, MPlayer etc.

Postad 12 januari 2005 - 20:07

Unregisteredc2273ee1
  • Unregisteredc2273ee1
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Emu: Låter otroligt trevligt, kanske dags att skaffa en till dator och Linux for Dummies boken :)

/Magnus

Postad 14 januari 2005 - 09:39

Unregistered9bed1d8e
  • Unregistered9bed1d8e
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hmm jahapp nu har man då äntligen haft en timme över för test.
Jackade in min burk 2.8ghz P4 med Ati Radeon 9800pro.
Kopplade in Twinhankortet + CI-kortet och körde med medföljande program installationen på mitt XPSP2 i 848x480 på min Plasma Samsung S4S.

Hittar nada kanaler, testar då att starta om burken och när det är avstängd jackar jag i min SCM (rödvita) CAM-modul från webhallen.
Ingen skillnad, givetvis.
Eftersom kanalsökningen tar så otroligt kort tid (ca 20 minuter eller så känns som två dagar) satt jag å lirade xbox samtidigt med kanalsökningen Bild i bild.
Såg i periferin mitt i Halo2 att trots olika försök - inga kanaler, så jag fortsatte å lira xbox å sket fullständigt i DVB-T meket.
Ska se om jag har ork, snus å bira tillräckligt för att gå en match till.
Ska testa utan att ha CI-kortet anslutet å se om jag får någon signal.
Ser nackamasterna visuellt blinkandes och har grym mottagning på min Samsung-digitalbox så det borde inte vara några problem där.

På han igen!
Måste ju funka?

Postad 14 januari 2005 - 10:02

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Mang3: Skit i den automatiska kanalsökningen, den suger! Lägg istället in kanalerna manuellt. Kolla Teracoms hemsida vilka frekvenser som gäller för din ort.

http://www.teracom.se/?page=484

Rapportera gärna tillbaks. Vill ju gärna inte själv beställa något programkort från Boxer om det inte funkar som det ska.

Redigerat av Sardaukar, 14 januari 2005 - 10:03.

Postad 14 januari 2005 - 10:24

Unregistered9bed1d8e
  • Unregistered9bed1d8e
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jepp, får se om man orkar ikväll...finns ju alltid annat å göra när man precis flyttat. Skrivit ut alla frekvenser i alla fall då internet inte finns att tillgå.
Bostream är inne på sin 10:e vecka nu när det gäller tiden att flytta bredbandet 1 mil...inte bara jag som är slapp!

Postad 17 januari 2005 - 02:11

Unregistered4430c58a
  • Unregistered4430c58a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
* Twinhan DVB-t CI och den senaste programvaran 2.6 söker reda och lockar alla kanaler som jag har i den lilla håla som jag bor i (70 km norr om Sthlm). 706. 730, 754 och 776 MHz. Dock så låg denna version 2.6 ute endast ett par dagar.

* Jag kör en rödvit SCM viaccess modul som jag var tvungen att uppdatera till application version 1.08.003 (eftersom 1.05.001 som jag hade inte fungerade). Detta gjorde jag genom att slänga in den i en CI läsare i farsans sat box och letade reda på ItaliaSat på Eurobird, satboxen frågade då om jag ville uppgradera CAMen vilket jag då godkände.

* BDA drivare för Ter-CI kortet släpps precis när som helst.. om man inte redan har dem... ;-)

* Jag håller med om att TT / Hauppauge -T Nova/Nexus korten har en stabilare tuner, Twinhan korten är extremt känsliga och kräver kanonsignal för att hitta ngt. MEN Twinhan korten är billiaga och ploppar upp hos fler och fler som Ekab, Wellton Way, Dustin, InWareHouse osv...

* Ett tips, sitter man på ett kabel tv nät eller liknande så är det inte säkert att boxer signalen finns i uttaget. Verifiera det med en vanlig set-top box eller jacka in en vanlig bordsantenn (som jag är tvungen till eftersom att det ComHem när jag har inte "innehåller" boxer signalen)...

Jaja.. ville bara dela med mig av min erfarenheter :-)..

Postad 17 januari 2005 - 09:44

vic20
  • vic20
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Någon som har sett till BDA-drivar till Ter-CI kortet?
Jag är väldigt intresserad i så fall.

Postad 17 januari 2005 - 14:57

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej !

Finns BDA drivisar för Ci modulen 1.2.1.4.. skall tydligen fungera, har dessa men har ännu inte hunnit prova, gör detta ikväll !
(när jag ahr fått min Aston CA modul som ligger och väntar)
MVH
Micke

Skall även pröva detta i morgon mot MCA 2005 som är påväg, återkommer och bekräftar

Skicka ett PM så kan jag skicka över drivisen
MVH
Micke

Postad 17 januari 2005 - 15:04

Unregistered4430c58a
  • Unregistered4430c58a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som sitter på en lista över transportströmmarnas VPID, APID, Teletext PID osv? För de TS som boxer har för DVB-t alltså.

Redigerat av Unregistered4430c58a, 17 januari 2005 - 15:06.

Postad 17 januari 2005 - 18:30

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
bekken

Hur fick du din modul att funka ?

Behövde du göra några inställningar i progravaran för att få detta att lira ?

Får kontakt med modulen men kan inte avkoda

(fick fel modul från leverantör ....fick viaccess, dock med rätt program version)

MVh
Micke

Postad 17 januari 2005 - 18:42

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

bekken

Hur fick du din modul att funka ?

Behövde du göra några inställningar i progravaran för att få detta att lira ?

Får kontakt med modulen men kan inte avkoda

(fick fel modul från leverantör ....fick viaccess, dock med rätt program version)

MVh
Micke

Det är Viaccess det ska vara.

Postad 17 januari 2005 - 18:45

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej !

Ja Viaccess, dock SCM och inte Aston som jag beställde
MVH
Micke

Postad 17 januari 2005 - 20:18

Unregistered10be65c2
  • Unregistered10be65c2
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Hej !

Finns BDA drivisar för Ci modulen 1.2.1.4.. skall tydligen fungera, har dessa men har ännu inte hunnit prova, gör detta ikväll !
(när jag ahr fått min Aston CA modul som ligger och väntar)
MVH
Micke

Skall även pröva detta i morgon mot MCA 2005 som är påväg, återkommer och bekräftar

Skicka ett PM så kan jag skicka över drivisen
MVH
Micke

Var hittade du dessa bda drivare?

Jag hittar bara 1.2.1.2 (WHQL).

Postad 17 januari 2005 - 20:26

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Prova dessa , skall fungera med MCE

www.insatsplut.se/Kortetmedkortl.zip

Postad 17 januari 2005 - 22:01

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Hej !

Ja Viaccess, dock SCM och inte Aston som jag beställde
MVH
Micke

Fattar jag rätt nu?

Du beställde ett Aston, men fick ett SCM som inte funkade?

Postad 17 januari 2005 - 22:14

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
japp,

har kommunikation med modulen men får den inte att avkoda signalen
MVH
Micke

Postad 18 januari 2005 - 06:24

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
bekke , kan du ge lite mer data kring hur du fick module att fungera

Har den rövita CA modulen med den rätta prog men kan inte avkoda kanalerna

frågor.
1. Vilken signalstyrka och kvalite har du när modulen är inkopplad, har du sett någon skillnad om signalen är låg att avkoda?

2. Behövde du göra någon justering av CA modul via Twinhans prog 2.6 för att få kortet att fungera... kommer du åt alt 1. i modul modulen under commone interface i 2.6 ? jag kommer inte in

Vilka andra prog kör du mot kortet , kör du Mediaportal eller Mytheatre isåfall får du avkodningen att fungera i dessa program (med BDA drivisar)

All feedback kring detta är mycket önskvärt

Har skickat ett Email till dig också kring detta

MVH
Micke /Norrtälje

Postad 18 januari 2005 - 17:37

Unregistered4430c58a
  • Unregistered4430c58a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har under en längre tid hållit på med twinhans produkter, testat deras DVB-s med och utan CI, DVB-t med och utan CI... en kompis har testat deras DVB-c med CI. DVB-c kortets tuner var ingen höjdare, bommade på frekvenstuning, DVB-s kortens tuner, som ändå var alps, krävde extremt bra signal från tallriken medans DVB-t korten funkar riktigt bra.... kuriosa.

Att via Twinhans mjukvara stega runt i CA modulen har i princip aldrig funkar, helt plötsligt så har man fått CI session closed eller motsvarande. Efter att man varit i CI menyn och man fått felmeddelande så kan den fortsätta att avkoda utan problem och ibland får man rycka ur och trycka i CAmen igen.
Jag har som ja tidigare skrivit varit tvungen att uppdatera application i CAmen via en sat.box för att kunna använda SCM modulen som är en rövit V484.

Jag har precis slängt i DVB-t+CI i burken igen och installerat ver 2.6 (ej BDA drivers). Satte boxer kortet i SCM modulen och den avkoder Kanal5, TV3, TV4 film utan problem. Jag har inte gjort nånting i applikationen, standard installation och sedan sökt kanaler.

Jag har 90- 95% strength och 70-80% quality enligt twinhans programvara. Detta tar jag emot via en bordantenn, signalen kommer från Södra bergen i Norrtälje :-D

Nu ska ja sätta mig och se om Prog (ProgDVB) har fixat till subtitle supporten som i våras funkade perfekt på twinhan korten.

Redigerat av Unregistered4430c58a, 18 januari 2005 - 17:46.

Postad 18 januari 2005 - 22:43

emerson
  • emerson
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Twinhan korten är hos returnerade till Ekab. De har bekräftat att de har haft problem med SCM cam modulen när de testade i höstas.

Verkar omöjligt att få tag i Astom cam modulen. Vi tar hjälp av Seths antennteknik i Göteborg/Mölndal. De har tidigare beställt från någon distributör i Stockholm. Distributören tar inte längre hem Aston modulerna eftersom de måste beställa ett stort antal moduler och det finns för få kunder. Marknaden dök när den betydligt billigare SCM modulen började säljas.

Jag återkommer när jag har mer information.

Postad 19 januari 2005 - 07:16

vic20
  • vic20
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Finns det någon som har lyckats få till det att se kodade kanaler med dom nya BDA-drivarna i MCE. Jag provade snabbt i går kväll men MCE hittade bara dom fria kanalerna??? (jag har en aston-modul och boxer orginalkort)

Postad 19 januari 2005 - 08:21

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
bekken ,tack för ditt svar

Kommer att prova en nu SCM modul ikväll som jag skall uppdatera via sat, den jag köpe går tillbaka till TV handlaren idag eftersom det var inte den modellen jag beställde. Har inte riktigt fritt skottfält till Södrabergen men får in med förstärkning 98% signal och 90% quality. Kan vara så att förstärkningen ställer till det med signalen så att det blir svårt att avkoda, skall prova lite alternativ i kväll när jag har fått min prov modul proggad.

Vic20, har du provat att få koret att avkoda i Mytheatre, funkar det? Vilka drivisar använnder du ? Fick MCE igår och provade lite snabbt med 1.2.1.4 men det verkar var fel drivisar för MCE (eller så är det skit bakom spakarna, hade inte så mycke tid att testa igår kväll)

MVH
Micke

Postad 19 januari 2005 - 08:45

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Finns det någon som har lyckats få till det att se kodade kanaler med dom nya BDA-drivarna i MCE. Jag provade snabbt i går kväll men MCE hittade bara dom fria kanalerna??? (jag har en aston-modul och boxer orginalkort)

Funkar det med Twinhans originaldrivrutiner och program?

Postad 19 januari 2005 - 09:28

vic20
  • vic20
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Med det nya 2.6 så funkar det tror jag.

Postad 19 januari 2005 - 19:12

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
På tal om 2.6. Var kan man tanka ner det?

Postad 19 januari 2005 - 21:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Efter mycket trixande så har jag konstaterat att twinhan-ci inte funkar bra i Win MCE, har fått igång alla kanaler men dom hänger sej efter nån minut.

Har en scm cam som jag uppdaterat i en nokiabox. Det funkar bättre i twinhans eget program, dock ej helt bra. Dom fria kanalerna funkar perfekt.

Camen funkar perfekt med min TecnotrendKort, men till det har jag inte hittat en enda drivrutin till mce som funkar alls.

Postad 20 januari 2005 - 00:15

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Det här som Dustin skriver om Twinhan :

TwinHan DTV Ter-CI tar emot marksänd digital-TV och ger dig även möjlighet att koppla in ditt abonnemangskort för att se betalkanaler. Ansluts enkelt till datorns interna PCI-portar. Tar som standard emot de fria kanalerna i digital-TV nätet och genom att koppla en CA-modul (Conax & Viaccess) med ditt abonnmangskort så kan du även se kodade kanaler. Med kortet medföljer även mjukvara för att spela in direkt till hårddisken i Mpeg2-format.

Stämmer det att det bara är att installera, trycka in kortet och köra ?

Eller blåljuger de inför konsumenterna ?

Om man läser den här tråden verkar det ju vara en mkt unik händelse om någon rapporterar framgångsrik betraktande av krypterad kanal med sitt Boxerkort i ett sådant PC-kort ?

Postad 20 januari 2005 - 08:15

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej gunnar123!

Jag tror att det är en kombination av flera faktorer som gör att problemen finns med detta kort. Känsligheten på signal samt vilken CAM man har för att få detta att fungera. Jag har givit upp SCM ca modul och jagar just nu en Aston modul som jag förhoppningsvis får på Fredag. Vissa har tydligen fått detta kort att funka med SCM men jag har provat två utan bra resultat. (verkar vara mera tur om det går eller ej) Mycket av problemen är relaterade till ingen information from Twinhan on tex vilken modul som rekomenderas, att utan CAM or kort så kommer du inte att kunna scanna av några kanaler, vill du komma åt dessa utan programkort så måste man ta koppla bort CI modulen helt från Huvudkoret osv. Också ett dåligt support från importörer som inte vet vad det är dom säljer och vilken kompabilitet kortet har.

Får jag mitt Aston kort till helgen så skall jag prova det med lite olika prog och se vad resultatet blir, återkommer med en rapport kring detta. Jag tror och hoppas på att problemet jag har är helt och hållet relaterat till modulen.

Har jag tid så skall jag prova i följande applikationer och följd:
2.6 twinhans egna prog (för att kolla av att modulen funkar)
Mytheatre (för att kolla att BDA drivisarna funkar mot CAM)
MCE, prova om det går att få igång kortet i MCE med avkodade kanaler.
Möjligen också Mediaportal som jag har fått koret att funka i (dock inte med CA moduel ännu)

Sardaukar: prova denna länk till 2.6´:
http://www.basereali...nDTV PCI2.6.zip

Postad 20 januari 2005 - 15:38

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Ok, kul om det kommer fram några verifierade konfigurationer, det hjälper mkt för de som funderar på en sådan lösning.

Postad 21 januari 2005 - 07:43

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej!

Info, här beställde jag Aston modulen, om det är någon som behöver så verkar dom ha fler på lager.

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=110910

MVH
Micke

Återkommer i helgen med ett utlåtande

Postad 21 januari 2005 - 07:56

rich!
  • rich!
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej!

Info, här beställde jag Aston modulen, om det är någon som behöver så verkar dom ha fler på lager.

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=110910

1295!? Jag köpte min SCM Viaccess-CAM för 600.

Postad 21 januari 2005 - 08:05

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Ja, jag vet , men om man inte får SCM att funka så har man inget val, eller

(det blev en dyr historia med digital TV i datorn, men vafan men lever bara en gång, hmmm)

MVH
Micke

Postad 22 januari 2005 - 19:47

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
megadeth_1, hur har det gått med aston modulen? nyfiken

Redigerat av Chimen, 22 januari 2005 - 19:47.

Postad 23 januari 2005 - 12:40

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
HEj

Ficke inte Modulen i fredags, skall tydligen komma i morgon.
MVH
Micke

Postad 24 januari 2005 - 22:41

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

HEj

Ficke inte Modulen i fredags, skall tydligen komma i morgon.
MVH
Micke

Fick du modulen idag? :blink:

Postad 24 januari 2005 - 23:08

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Ja jag har den , har samma problem som med SCM modulen.

Vill inte koda... hittar inga kanaler när jag har CAM och eller CI modulen inkopplad. Blit tokig .... skall prova att plåsa om datorn i morgon för att se om detta kan påverka
MVH
micke

Postad 25 januari 2005 - 04:47

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Alltså hittar du inte ens de fria kanalerna om du bara kör med CI-kortet inkopplat utan CAM-mdoulen?

Redigerat av Sardaukar, 25 januari 2005 - 04:49.

Postad 25 januari 2005 - 06:44

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej !

Nej jag får inte in någon kanal med CA modulen inkopplad. Så frågan är vad som kan vara fel ...skannar kanalerna mycket långsamt när module är inkopplad har indikator i programmet 2.6 visar att CA; är ansluten men jag kan inte komma åt CAmodulen under common interface... den visar enbart att det är en Aston Viaccess 2.0000 men kommer inte in i module .. är inte säker om detta är möjligt dock (gick delvis me SCM modulen)

Skannade av ett antal kanaler utan att ha CAM och CI modulen inkopplad och hittade då samtliga BOXER kanaler (kodade/okodade) , kopplade sedan in CI modulen och CAM ...får då felmedelande "fail to play the program"
DOck redovisas en kvalite på 96% samt en signal styrka på 98%

Har även provat att köra kortet mot Mytheatre med samma reusltat ..utan CAMoc CI perfekt signal på okodade kanaler och programmet hittar samtliga kanaler ..med CAMoch CI ingen visning av kanaler

Är det någon som har fått detta kort med CI modulen att fungera med Mytheatre ..och BDA drivisar ? När jag startar upp Mytheatre så säger den att det saknas CI...kan vara så att programmet inte stöder detta ??

Ni som har fått kortet att funka med prog 2.6 eller lägre .. vilka drivisar finns under system .. finns det någon separat del förutom DVT aoudio /video drivisarna som är för CI modulen ? (dvs 3 st enheter under system/hardware/ device manager.... hur ser er device manager ut under sound video and game control

Tacksam för all feedback ...
Micke

Postad 25 januari 2005 - 18:37

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Jag menade om du fick in kanalerna med endast CI-kortet ansluten. Alltså utan att stoppa in CAM-modulen.

Postad 25 januari 2005 - 20:01

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Herregud vilket strul med de här prylarna......
Börjar överväga vanlig boxerburk.

Postad 25 januari 2005 - 21:50

soulside
  • soulside
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Karl XII, det tråkiga med en vanlig boxerdekoder är att bilden blir kass om man drar upp den på en högupplöst tv. Jag väntar spänt på att se om Megadeth_1 får igång MCE 2005 med DVB-kortet/CAM-modulen. Då är det ett givet köp för mig iaf!

Postad 26 januari 2005 - 07:57

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej Sardaukar
[

Får inte in något när CI modulen är ansluten , kommer att skicka tillbaka koret för att få en utbytesenhet dom närmaste dagarna. Hoppas att detta är felet.

MVH
Micke

Postad 26 januari 2005 - 15:05

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Ja OK, då måste det vara fel på ditt kort. För mig funkar det utmärkt med CI-mojängen ansluten. Tänkte beställa ett boxer-abonnemang nu när det är klart att TV3 och ZTV fortsätter att sändas i marknätet :D
Hoppas det inte blir nåt strul med CAM:en nu bara.

Postad 26 januari 2005 - 22:20

soulside
  • soulside
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sardaukar,

Har du fått ci/cam modulen att fungera med MCE2005?

// erik

Postad 26 januari 2005 - 22:59

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Nej, nej, jag har inte beställt någon CAM än, men jag har inte MCE ändå. Eftersom jag kör grejerna på min enda PC så är det inte så aktuellt heller tyvärr.

Postad 26 januari 2005 - 23:14

vic20
  • vic20
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det nån som har bra koll på vad det finns (och var) för bda-drivrutiner till detta kort? Jag kör med 1.2.1.4 nu och jag får in alla gratiskanaler men den kodar inte av i MCE, (men kör jag med orginalprogram 2.6 så funkar allt). Jag kör med en aston-modul och ett boxer orginalkort. Jag har hört att det ska finnas 1.2.1.6 drivare, nån som vet var?

Postad 27 januari 2005 - 07:59

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej Vic20

har varit på Twinhan men får inga bra svar från deras support ... bara kommentaren att kortet stöder MCE men MCE stöder ej kortet ...hur fn nu man skall tolka detta. Begärde filer från dom men fick ingen kommentar på detta. SUpporten är inge vidare.....

Följande svar fick jag efter 10 Email och 3 gånger onlineanmälan via deras Site

Dear sir
Sorry for late reply.
Did you used MCE2005 to receive your channels?
Twinhan PCI-Ter/CI support MCE2005 but MCE2005 don't support CI function.
Could you see your FTA channels?

Fråga som skickade som jag fick svar på ...

Hi !

I''m back regarding my problem with the DVB-T CI board that I have problem to get to work and I need help urgently.

1. When I''m removing the CI module and the flat cable from the main card I can scan channels in your software PC_TV2.6 and aslo see all channels in Mytheatre (all no scrambeld and scrambled, non scrambled are visable)

2. When adding the CI module no signal is shown in the program

3. When adding the CI module and the CAM module+programcard (tried booth SCM and Aston moduel for Viaccess (BOXER in Sweden)) than the signal is showend at S:98% Q:90% but no channels can bee showend , non scambled or scambled. Get the error "fail to play program"

4. I have a setup box connected to the same antenna and that one work greate.

5. When trying to scan scannels from scratch (new install of software and driver) and the CI, CAM and program card added I can not get any channels at all.

6. Also have tryied to install the latest BDA driver for MCE 1.2.1.2 and I can not get the tuner driver to start, geting error code 10 when adding the driver.

7. Have 2 PC with totaly differen chipsets (NForce2 and Via), different VGA (Nvidia and Ati), differen sound cards (soundstorm (Nvidia) and Soundblaster). and I have same result in boot system, I hav also two different OS , XP home and MCE2005 and no different in behaviur between those.

Kindly comeback with some kind of input regarding this ....

Aslo there should be a new BDA driver for the CI module out there, where can I get this on for the MCE2005. I would be most helpfull if I can give that one a try as well ...

Kind Regards

Följande är skickat men ej besvarats från support .....

Hi , glad to hear from you and I'm looking forward to get some guiding in this matter.

well , I have tryide several different ways to get the CI to work, the only way to get some kind of signal is to remove the flat cable from the tuner card. If I do that I can scan and find all channels and also see the FTA channels.

I have tried your software on a palin XP home/pro machines and also on my MCE machine and I get the same result. (visionDTV 2.432 and 2.6 with the 2.4.1 driver). I have the same result using the BDA driver 1.2.1.3 included in the Mytheatre package( together with the Mytheatre and showshifter prog), the 1.2.1.2 BDA driver I can not get to work, get's error code 10 when installing this driver.

last several day's have focuses to get the tuner card to work with the 2.432 software and the 2.4.1 driver. I have tried to different CA modules (aston and SCM) this has worked for others that i know of (especially the Aston module that are better then the SCM module) but I get the same result-

Question: Is it nesesary to disconnect the CI module from tuner card to be able to tune in FTA channels (as in my case)? Nothing is mentioned about that in the documentation.

Question 2: regarding MCE 2005, will the CI module work with MCE 2005 in the future, is it a driver issue or MCE2005 prog issue?

Kind Regards

Postad 27 januari 2005 - 12:20

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Question: Is it nesesary to disconnect the CI module from tuner card to be able to tune in FTA channels (as in my case)? Nothing is mentioned about that in the documentation.

Den har du redan svar på B)

Det funkar fint att se på de fria kanalerna med CI-kortet ansluten. För mig iaf...jag kanske fick ett ovanligt bra kort. Men det skulle ju va kul att veta vad du får för svar, eller om du får det ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.