* Officiell tråd - Sci-Fi filmer/serier *
Postad 03 februari 2006 - 15:51
Postad 09 februari 2006 - 15:23
Kul, en till serie man har missat.Håller just på att titta mig genom Glen Morgan och James Wongs serie Space: Above and Beyond. Serien lades tyvärr ned efter bara en säsong och har nu 10 år på nacken, men håller väldigt väl fortfarande. Finns att köpa bl a hos Axelmusic.
Återkom gärna med omdöme när du har sett hela.
Postad 09 februari 2006 - 15:45
*Alien och Aliens (3:an och 4:an kan man enligt mig hoppa över).
*Babylon 5 (Bra serie med intressant story och bra skådisar).
*Femte Elementet (Luc Bessons klassiker)
*Impostor (a.k.a. Enemy of the Earth, ganska okänd film med bla. Gary Senise
som dock är klart sevärd).
*Lost in space
*Pitch Black (Bra sci-Fi/skräck med Vin Diesel)
*Red Planet
*Starship troopers
(*Star Trek (den här ursprungliga börjar kännas VÄL gammal nu, dock klassiker))
*Star Trek - The Next Generation (bra skådisar, framför allt Patrick Stewart)
*Star Trek - Deep Space Nine (Lite av en korsning av Babylon 5 och The Next
Generation
*Star Wars
*The Abyss
*Battlestar Gallactica (The Miniseries)
*Battlestar Gallactica (Season 1), tydligen är säsong två på väg att spelas in nu...äntligen

*Firefly (bäst, trots endast 14 avsnitt

*Serenity (långfilmen som "avslutar" Firefly serien)
*The 4400
Några som inte platsar(enligt mig då):
*Star Trek - Voyager (kanske den sämsta av Star Trek serierna, Seven-of-Nine gjorde den dock lite intressant

*Mission to Mars
*SuperNova
*Event Horizon (sci-fi/skräckis som jag helt enkelt inte gillade)
*The Sphere
Bubblare som jag planerar att se:
*Taken
*Farscape (har börjat, men har svårt att komma in i den....verkar mindre bra)
Redigerat av Unregistered4b026b86, 09 februari 2006 - 15:46.
Postad 09 februari 2006 - 22:32
*Battlestar Gallactica (Season 1), tydligen är säsong två på väg att spelas in nu...äntligen
![]()
*Firefly (bäst, trots endast 14 avsnitt)
*Serenity (långfilmen som "avslutar" Firefly serien)
Några som inte platsar(enligt mig då):
*Star Trek - Voyager (kanske den sämsta av Star Trek serierna, Seven-of-Nine gjorde den dock lite intressant)
*Event Horizon (sci-fi/skräckis som jag helt enkelt inte gillade)
Bubblare som jag planerar att se:
*Farscape (har börjat, men har svårt att komma in i den....verkar mindre bra)
Battlestar Gallactica: Säsong 2 har de än så länge spelat visat 15 avsnitt av "over there" (i usa)
Hela serien(iaf den första havla av säsong 1) verkar hadnla om att hoppa ut ur hyperspace, bli anfallen, hoppa in i hyperspace & sedan repetera manövern 728 gånger per avsnitt.
Firefly/Serenity: Otroligt intressant serie som tv-bolaget sänkte som en gråsten i Atlanten genom att inte sända serien i rätt ordning. (Serenity är avslutningen av serien i form av en film, man bör ha sett serien,i rätt odning, innan man ser filmen)
Star Trek Voyager: Betydligt bättre efter 7of9 intåg, betydligt bättre serie än DS9 som enbart är jobbig & extremt seg de 3 första säsongerna (sen blir det ett ###### drag från säsong 5)
Farscape: En av världens bästa serier, 4 säsonger av otroligt rolig & sevärd scifi.
Postad 23 juni 2006 - 23:49
Redigerat av MalcolmX7, 25 juni 2006 - 23:35.
Postad 24 juni 2006 - 00:10
Någon här som har köpt den nyutgivna boxen (From the Earth to the Moon - Signature Edition)?
Postad 25 juni 2006 - 23:06
Postad 04 juli 2006 - 19:34
Jag har beställt filmerna av Star trek som börjar 1 MP till First Contact (8) med Patric Stewart och billigt dessutom

Rekomenderar dessa filmer som är lite kult status på idag faktiskt.
//Golfen
Postad 04 juli 2006 - 20:05
Nån som sett Dracula 3000?
A salvage ship on a routine mission discovers a transporter vessel that had been reported missing 100 years earlier. When the salvage crew boards the vessel, they discover 50 long black coffins. In the blackness of space where the sun never rises, the ancient curse that this mysterious cargo carries begins to eliminate the crew one by one.
Tydligen skall den slå alla rekord i uselhet..=)
Haha, jag har sett Dracula 3000 och det måste nog vara den sämsta skit någonsin

Postad 05 juli 2006 - 08:53
Tack för tipset, blir nog en beställning av S:AAB som har visats på tv4 en gång i tiden.Håller just på att titta mig genom Glen Morgan och James Wongs serie Space: Above and Beyond. Serien lades tyvärr ned efter bara en säsong och har nu 10 år på nacken, men håller väldigt väl fortfarande. Finns att köpa bl a hos Axelmusic.
Postad 28 juli 2006 - 11:30
Nån som sett Dracula 3000?
A salvage ship on a routine mission discovers a transporter vessel that had been reported missing 100 years earlier. When the salvage crew boards the vessel, they discover 50 long black coffins. In the blackness of space where the sun never rises, the ancient curse that this mysterious cargo carries begins to eliminate the crew one by one.
Tydligen skall den slå alla rekord i uselhet..=)
Haha, jag har sett Dracula 3000 och det måste nog vara den sämsta skit någonsin
Ja bara att hålla med det var nog det sämsta jag sett på år och dar.
Redigerat av Unregisterede6970ea2, 28 juli 2006 - 11:31.
Postad 19 oktober 2006 - 15:25

Sen funderar jag på Andromeda, Babylon 5, Farscape och Odyssey 5 nån som kan ge ett omdöme om dessa och kanske andra serier som jag ej nämnt.
Tipsa mig nu

4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar