Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Cerwin Vega *

1247 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 January 2005 - 16:23

Rian
  • Rian
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Jodå, dom gillar nog musik oxå, för att citera en gammal CV-reklam slogan:
"Mina Grannar Dunkar Takten I Väggarna" :unsure:

Postad 23 January 2005 - 17:56

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

kan jag ju hålla med om men till musik är de inte alltid så kul.

Beror ju helt på vad man lyssnar på, själv så är jag en allätare och tycker att dynamiken är en stor del i hur det låter, framförallt så gillar jag ju att vrida på någon gång ibland. Fast man är ju ändå intresserad av vad man får lägga för att uppnå samma dynamik och bastryck men med ett ljud som har bättre ljud och detaljer.

Postad 23 January 2005 - 18:19

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
håller med de ska vara bas när man känner för det därför tycker jag om kombinationen subb+stativare,även om de nu inte är lika extremet som 4 st 15" så :unsure:
Blir ivarje fall mycket renare och detaljerat ljud samt att man känner åsnesparken i börstet,gillar de hett fast jag vill ha golvare i form av B&W DM603 S3 eller 604
Audiovectors högtalare i den prisklassen är intressant också,men de är itne bara att handla man behöver kulor också,och ett par golvare i denna storlek pallar itne min Thule ia60 med så då behövs ett steg så de skenar iväg uppemot 20 k... B)

Postad 23 January 2005 - 20:43

oster
  • oster
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
tjena, är 15" Suben i clsc serien bra eller vad skulle kunna hänga med ett par clsc 15" ??? nå bra tips??

Postad 23 January 2005 - 21:26

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
den är ju byggd för att spela med classic serien och 15" aren lär ju passa bättre emd clsc-15 -215 änn till clsc-10-12 dock är itne subbarna från classic serien något att hänga i granen enligt mig.
Tycker de känns sega och basen är mer bummlig änn korrekt om man jämnför med en högtalare ur classic serien.
Ett större steg i dem skulle göra susen för att få ur max ur basen.
Är dina clsc-15 basfattiga lr? isf är ett slutsteg på sin plats för att driva ut dem mycket bättre annars kunnde du lika gärna köpt clsc-10 ?!

Postad 23 January 2005 - 21:26

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

tjena, är 15" Suben i clsc serien bra eller vad skulle kunna hänga med ett par clsc 15" ??? nå bra tips??

Köp hellre sub av något annat märke än CV, elementet må vara bra men slutstegen är på tok för klena. Det är som jag alltid har sagt, CV basarna låter riktigt bra med kontroll, vilket slustegen i de här subbarna inte ger dom.

Redigerat av Unregistered1b42c15d, 23 January 2005 - 21:27.

Postad 23 January 2005 - 21:33

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

håller med de ska vara bas när man känner för det därför tycker jag om kombinationen subb+stativare,även om de nu inte är lika extremet som 4 st 15" så :D
Blir ivarje fall mycket renare och detaljerat ljud samt att man känner åsnesparken i börstet,gillar de hett fast jag vill ha golvare i form av B&W DM603 S3 eller 604
Audiovectors högtalare i den prisklassen är intressant också,men de är itne bara att handla man behöver kulor också,och ett par golvare i denna storlek pallar itne min Thule ia60 med så då behövs ett steg så de skenar iväg uppemot 20 k... :D

Det är ju så, frågan är hur mycket man får gå upp för att hitta ett par högtalare som ger lika bra bas som ett par clsc215. Det finns ju inte mycket mer som binder än till CV förutom dess dynamik och bastryck, sedan så låter dom ju inte helt fel heller men är inte heller något speciellt i prisklassen när det gäller rent och detaljerat ljud. Själv har jag ju allting klart på förstärkeriet och så fort jag hittar något med bättre tryck och ljud så kan ett byte bli intressant, fast vart hittar man något jämlikt i bastryck, och vad kostar det?

Postad 23 January 2005 - 22:38

Unregisterede13144d8
  • Unregisterede13144d8
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

håller med de ska vara bas när man känner för det därför tycker jag om kombinationen subb+stativare,även om de nu inte är lika extremet som 4 st 15" så :D
Audiovectors högtalare i den prisklassen är intressant också,men de är itne bara att handla man behöver kulor också,och ett par golvare i denna storlek pallar itne min Thule ia60 med så då behövs ett steg så de skenar iväg uppemot 20 k... :D

Det är ju så, frågan är hur mycket man får gå upp för att hitta ett par högtalare som ger lika bra bas som ett par clsc215. Det finns ju inte mycket mer som binder än till CV förutom dess dynamik och bastryck, sedan så låter dom ju inte helt fel heller men är inte heller något speciellt i prisklassen när det gäller rent och detaljerat ljud. Själv har jag ju allting klart på förstärkeriet och så fort jag hittar något med bättre tryck och ljud så kan ett byte bli intressant, fast vart hittar man något jämlikt i bastryck, och vad kostar det?

Jag skulle vilja påstå att jag sitter med samma problem som lodden och dexa. Jag har ett par CV-LS12 som jag tycker väldigt mycket om, men jag går nu i stora uppgraderingstankar.

Jag har inte köpt min första reciever ännu men det kommer att ske i början på Mars. Det blir en NAD T773 :D

Anledningen att man köpte CV från början var i mitt och säkert de flestas fall att man vill ha mycket bas, vilket man också fick för en tämligen liten peng.

Tyvärr så är det som ni påpekade att CV inte spelar särskilt "High fidelity" och därför har jag tittat på B&W:s 604:or. Dom här högtalarna är de enda i B&W:s sortiment som kan leverera bas ihop med ett relevant pris, plus att man får betydligt renare och klarare ljud.

Men men.....har man haft CV bas hemma en gång så nöjer man sig inte med mindre. Tänk om man sitter där med högtalare för 12K och tänker.....schysst ljud, men var f*n är basen!

Jag har hittat ett annat alternativ också, De kostar exakt lika mycket som 604:orna men har större baselement och en impedans på 6 Ohm. Kanske att dali´s concept 10 inte spelar riktigt så bra som B&W, men de har nog betydligt bättre bastryck.

Postad 24 January 2005 - 00:03

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja påstå att jag sitter med samma problem som lodden och dexa. Jag har ett par CV-LS12 som jag tycker väldigt mycket om, men jag går nu i stora uppgraderingstankar.

Jag har inte köpt min första reciever ännu men det kommer att ske i början på Mars. Det blir en NAD T773 :D

Anledningen att man köpte CV från början var i mitt och säkert de flestas fall att man vill ha mycket bas, vilket man också fick för en tämligen liten peng.

Tyvärr så är det som ni påpekade att CV inte spelar särskilt "High fidelity" och därför har jag tittat på B&W:s 604:or. Dom här högtalarna är de enda i B&W:s sortiment som kan leverera bas ihop med ett relevant pris, plus att man får betydligt renare och klarare ljud.

Men men.....har man haft CV bas hemma en gång så nöjer man sig inte med mindre. Tänk om man sitter där med högtalare för 12K och tänker.....schysst ljud, men var f*n är basen!

Jag har hittat ett annat alternativ också, De kostar exakt lika mycket som 604:orna men har större baselement och en impedans på 6 Ohm. Kanske att dali´s concept 10 inte spelar riktigt så bra som B&W, men de har nog betydligt bättre bastryck.

Dock vill jag inte påstå att det är ett problem, är riktigt nöjd med min nuvarane anläggning. Men sen så är det ju som du säger, man vill ju absolut inte byta ner sig och när jag vant mig vid 4x15" så blir det lite svårt att hitta något för en rimlig peng. Kikade lite lätt på 604:orna innan jag köpte mina 215 men dom gav tyvärr inget vidare tryck må jag säga, iaf inte i jämförelse med clsc215. Dali Concept har jag aldrig lyssnat på, undrar nog om inte dom kanske kan vara något. Man blir ju lite oroad när dimme skriver att Canton RC-L inte kunde leverera lika mycket tryck som hans E-715, hur skall det då bli att få något som motsvarar det dubbla :D

För mig handlar det om bättre ljud vs roligt ljud.

Postad 24 January 2005 - 01:46

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Varför blir man oroad över att RC-L inte ger lika mycket tryck som E-715?
För mig handlar det om bra ljud vs mycket ljud, och då väljer jag bra ljud. Spelar sällan på hög volym hemma, när jag väl spelar vill jag kunna njuta av ljudet som jag tycker att det ska vara.
RC-L kan spela grymt högt när man vill det, självklart inte lika högt som E-715, de hade ju en känslighet på 102db/W/m medan Canton ligger på 89db/W/m.
Basen i RC-L är mycket mer distinkt, går djupare och är renare än basen jag hört hos till och med CLSC serien för att inte ens nämna diskanten och mellanregistret.

Däremot så tycker jag att Cerwin-Vega till hemmabion är rätt oslagbart, inte mycket som slår cerwin när det gäller dynamik på hög volym.

Postad 24 January 2005 - 16:41

Morran
  • Morran
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
hej! jag har lite funderingar om vad jag skall köpa för cv. jag har sålt mina AL-1002E och funderar nu på att köpa clsc-12, för att få lite bättre ljud lägre volymer och passa lite bättre i hemmabio. jag har funderat på clsc-15 då är de 15 tum och kanske är svår att få bra ljud i på låga volymer. clsc-10 kanske är för klen. och då clsc-12 den verkar bra. har nämenligen tänkt clsc-12 tillsammans med nån sub, antingen 12" eller 15" jag tror 12 kanske passar mer ihop med clsc-12. har ett 218 att driva dom med. det skall så småningom bli hemmabio och då kanske clsc-12 med sub är mer lämpat? vill ju ha ett hyfsat bra ljud på lite lägre volymer och det skall finnas stram,snärtig, -bas,dynamik, och tryck. Hoppas någon har åsikter eller tips om detta!

Mvh// Morran :D

Postad 24 January 2005 - 16:53

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

hej! jag har lite funderingar om vad jag skall köpa för cv. jag har sålt mina AL-1002E och funderar nu på att köpa clsc-12, för att få lite bättre ljud lägre volymer och passa lite bättre i hemmabio. jag har funderat på clsc-15 då är de 15 tum och kanske är svår att få bra ljud i på låga volymer. clsc-10 kanske är för klen. och då clsc-12 den verkar bra. har nämenligen tänkt clsc-12 tillsammans med nån sub, antingen 12" eller 15" jag tror 12 kanske passar mer ihop med clsc-12. har ett 218 att driva dom med. det skall så småningom bli hemmabio och då kanske clsc-12 med sub är mer lämpat? vill ju ha ett hyfsat bra ljud på lite lägre volymer och det skall finnas stram,snärtig, -bas,dynamik, och tryck. Hoppas någon har åsikter eller tips om detta!

Mvh// Morran  :blink:

Har du ett 218 steg så kan du gott och väl satsa på CLSC-15, det är ett ganska stort steg ifrån 12" och du kommer ha mycket kul med dom, speciellt till film. Du har ju relativt gott om kraft till dom så jag tror nog att dom kommer låta bra även på lägre volymer. CV låter oftast mindre snärtigt när man har en slö förstärkare men i ditt fall tror jag nog det kan låta helt ok. Sedan så är ju en 12" rappare än en 15" men jag tycker ändå det är värt att skaffa 15" modellen, då kanske du inte känner behovet av en sub heller :P Ta med ditt steg till hifiklubben och testa med båda modellerna, det är mitt bästa råd! ;)

Postad 24 January 2005 - 16:58

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

Varför blir man oroad över att RC-L inte ger lika mycket tryck som E-715?
För mig handlar det om bra ljud vs mycket ljud, och då väljer jag bra ljud. Spelar sällan på hög volym hemma, när jag väl spelar vill jag kunna njuta av ljudet som jag tycker att det ska vara.
RC-L kan spela grymt högt när man vill det, självklart inte lika högt som E-715, de hade ju en känslighet på 102db/W/m medan Canton ligger på 89db/W/m.
Basen i RC-L är mycket mer distinkt, går djupare och är renare än basen jag hört hos till och med CLSC serien för att inte ens nämna diskanten och mellanregistret.

Däremot så tycker jag att Cerwin-Vega till hemmabion är rätt oslagbart, inte mycket som slår cerwin när det gäller dynamik på hög volym.

Känns som att man har vant sig rätt så mycket vid den mängd bas/ljud som levereras och tanken på att torpederna i Pearl Harbour kommer att låta som en mindre handgranat känns inte lika kul:).

Jag är mycket intresserad hur du upplever dina E-715 i jämförelse, ofta så diskuteras det ju och folk påstår att CV är ren skit och inte ens värt att lyssna på. Hur upplever du dina Canton i jämförelse, att dom är mycket bättre är det inget att tveka på, men tycker du att dom får CV att framstå som en halvtaskig JWS högtalare från Siba?

Postad 24 January 2005 - 17:08

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0

håller med de ska vara bas när man känner för det därför tycker jag om kombinationen subb+stativare,även om de nu inte är lika extremet som 4 st 15" så :blink:
Audiovectors högtalare i den prisklassen är intressant också,men de är itne bara att handla man behöver kulor också,och ett par golvare i denna storlek pallar itne min Thule ia60 med så då behövs ett steg så de skenar iväg uppemot 20 k... ;)

Jag har inte köpt min första reciever ännu men det kommer att ske i början på Mars. Det blir en NAD T773 :P

triv mycket bra med mitt ljud,väldigt detaljerat och efter inköpet av thule förstärkaren blev de även en väldigt bra närvaro känsla!
Gör mig itne av med Alr i första taget de är lite synd att de itne har ett par golvare med dubbla 8" lr en 10" för ett vettigt pris för då hade de legat närmre 604 och även audiovector utan att ha lyssnat på audiovector :D
är inte alls en sånn basfanaticer längre men med subb finns det möjlighet att reglera basen själv de dagar man känner för det.....

Det som står högst på listan är en renodlad cd spelare...

Postad 24 January 2005 - 17:45

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0

Jag är mycket intresserad hur du upplever dina E-715 i jämförelse, ofta så diskuteras det ju och folk påstår att CV är ren skit och inte ens värt att lyssna på. Hur upplever du dina Canton i jämförelse, att dom är mycket bättre är det inget att tveka på, men tycker du att dom får CV att framstå som en halvtaskig JWS högtalare från Siba?

E-715 är absolut inte skit i jämförelse till Canton RC-L. Tvärtom, jag var rätt nöjd med högtalarna. De passade bara inte ihop med min förstärkare och jag känner att jag börjar växa ifrån CV sakta men säkert. Det är ruggigt kul att spela högt lite då och då men det händer sällan hos mig. Jag blev lyssningstrött redan efter några minuter.

I rent välljud så har inte CV en chans mot Canton RC-L eller B&W DM604 S3. Så mycket detaljer framhävs i alla register, även i basen, som man inte hörde när man körde med CV men CV är absolut inte dåliga högtalare, verkligen inte skräp. Jag kör CV till hembion och det kommer jag att fortsätta göra i framtiden.

I byggkvalitet så skiljer det också en hel del. Där CV låter väldigt "ihåliga" när man kör "knacktestet" så låter Canton och B&W väldigt stumt. Det hörs heller inga lådresonanser som man hörde mycket tydligt med CV speciellt när man körde "Aquagen - Die Macht der Nacht"

JWS och Proson högtalare har inte en chans mot CV, CV spelar i en helt annan klass. Lyssnade på ett par Proson Stratego Top10SA och det var inte tvekan om att CV är enormt mycket bättre.

Folk som påstår att CV är ren skit.... jadu, smaken är som baken, alla tycker olika. Att de skulle vara skit och inte värda att lyssna på är att ta i ganska mycket.

Postad 24 January 2005 - 18:58

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
tittade lite i ditt galleri dimme och huh :blink: jädra vad snygga de är,ser väldigt välbyggda ut också.

Bild på hur de kan se ut: http://user.tninet.s...a Bilder/02.jpg

vad gav du för ett par sådana här?

Postad 24 January 2005 - 19:42

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Ja dom är ruskigt snygga. Bilderna blev dock lite mörka, har kass belysning i rummet och kamerans blixt är värdelös så det kommer att bli nya bilder senare.

Jag gav 7500.- för mina, självklart nytt. Beställde från Hififabrik i tisdags och fick dem redan på fredag (postförskott).

Redigerat av dimme, 24 January 2005 - 19:42.

Postad 24 January 2005 - 20:15

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
hmm nice :blink: har du några du jämnfört mot innan du köpte just dessa?

Postad 24 January 2005 - 20:30

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0

hmm nice :blink: har du några du jämnfört mot innan du köpte just dessa?

Jadå. Jag var på en lyssningsrunda där jag lyssnade på Canton Ergo 902DC (en lite mindre modell av RC-L med 8" basar), B&W DM604 S3 och Audiovector Mi3.
Tänkte lyssna på JBL också men då tänkte jag hellre CV än JBL och CV blir det inte.
Ärligt talat så lät inte Canton Ergo 902DC så värst bra, basen var jobbig då den var lite för rapp. Audiovector lät bäst. B&" DM604 S3 lät visserligen bra, men basen var inte så detaljerad. Blev inga Audiovector för att min budget inte låg på 16000 :P
Pratade sedan med några och fick rekommendationen att skaffa RC-L, som även går att rumskorrigera med den medföljande boxen, fungerar alldeles utmärkt och de låter mycket bra. Inte alls samma irriterande bas som 902DC.

Postad 24 January 2005 - 20:45

Unregisteredbd7be630
  • Unregisteredbd7be630
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Det är ju synd att 1215 är så ovanliga, det är ju den C-V som låter bäst (enligt mig iallefall). Har i.o.f.s inte hört classic ännu, men har svårt att tänka mig att de skulle vara bättre. Byggkvalliten är avsevärt mycket bättre än övriga C-V.

Så ett par 1215mkII får det bli någon gång i framtiden när man bor i hus.

Glömmer aldrig första gången man såg 1215, det var på hifiklubben i gbg. Ett Denon monoblock på varje högtalare, såg ju inte så lite fett ut.

Vet inte riktigt vad jag menar med detta, men men. :blink:

Postad 24 January 2005 - 21:57

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa mig ett par RC-L för skojs skull endast till musik. Tror du en avr8500 skulle matcha dimme?

Postad 24 January 2005 - 22:02

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0
nu har till och med jag blivit nyfiken på canton hur i ¤%&¤¤% gör man när man inte kan språket så troligen kommer man att behöva hjälp att beställa eller finns sida på engelska.

Postad 24 January 2005 - 22:48

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa mig ett par RC-L för skojs skull endast till musik. Tror du en avr8500 skulle matcha dimme?

Jag tror att det skulle passa och fungera bra. Man kan alltid ställa in diskant och bas via boxen annars.

Postad 28 January 2005 - 14:29

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Är det fel på cd-spelaren/kvalitéen på mp3orna om man tycker att det låter skrikigt med Cerwin V-12f + Nad c352 + Nad 216thx ?? Innan jag köpte slutsteget lät det skrikigt på lite lägre volymer än jag kan spela nu.

Cd-spelaren är en scansonic 9002 Dvd.

Ska soft-clipping vara av på förförstärkaren?? Jag har det ju på slutsteget.

Postad 28 January 2005 - 14:33

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0
minpersonliga smak för mp3 det går ej att skriva idetta forum prova annat media

Postad 28 January 2005 - 18:51

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0

Är det fel på cd-spelaren/kvalitéen på mp3orna om man tycker att det låter skrikigt med Cerwin V-12f + Nad c352 + Nad 216thx ?? Innan jag köpte slutsteget lät det skrikigt på lite lägre volymer än jag kan spela nu.

Cd-spelaren är en scansonic 9002 Dvd.

Ska soft-clipping vara av på förförstärkaren?? Jag har det ju på slutsteget.

<{POST_SNAPBACK}>

testat att köra en cd skiva som är köpt vill säga?
blir otrolig skillnad gentemot brända skivor lr om man spelar upp via datorn.
V serien är ju inte specielt bra på något heller,men visst mina var med skrikiga och väldigt tillbakadragna :ph34r: :D
Fick du basen du ville ha med ditt steg?

Postad 29 January 2005 - 12:22

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Okej. Jag testade lite med morsans köpta skivor, (har ju inte så många själv :D ), och då lät det bättre. Jag pillade även lite på bass/treble och då blev det mindre skrikigt med mp3-skivan. Men det blir fortfarande högre med Cd-->förförstärkare än med datorn --> förförstärkare, eftersom datorn skickar ut 1,2V och cdn 2V om jag kommer ihåg rätt.

Basen blev mkt bättre med slutsteget. Dock så skulle jag vilja ha en lite hårdare bas. Jag tycker V-12f:s bas är mer mullrig.

Jag körde lite bastest-låtar i mitt rum på övervåningen, och då vibrerade bla. lampan som hängde i taket på undervåningen gaaanska fint. :ph34r:

Postad 29 January 2005 - 12:33

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
ok jag vet itne hur nad/cerwin är men V serien får du aldrig något vidare ljud ur, brummande bas stämmer ganska bra ingen riktig åsnespark där inte,o skirkigt o ganska vasst ljud.

Vad är de som är bra med dom egenteligen? :D :ph34r:

Visst baslåtar funkar på de mesta högt o de fixar dom bra men de finns bättre...

Postad 29 January 2005 - 12:43

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

ok jag vet itne hur nad/cerwin är men V serien får du aldrig något vidare ljud ur, brummande bas stämmer ganska bra ingen riktig åsnespark där inte,o skirkigt o ganska vasst ljud.

Vad är de som är bra med dom egenteligen?  :D  :ph34r:

Visst baslåtar funkar på de mesta högt o de fixar dom bra men de finns bättre...

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka högtalare hittar du som är bättre i prisklassen med ett 12"15" element än V-serien på 3000 respektive 5000kr. Jag vet inte många högtalare som kostar 3196;- och spelar så bra bas som V12:orna gör och fortfarande låter mycket bättre än Siba högtalare som Proson etc.

Fast det är klart, jämför du med CV's sortiment så är dom en av de sämsta modellerna som gjorts B)

Postad 29 January 2005 - 13:20

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Håller med där. Skulle jag ha 3200kr att köpa högtalare för skulle jag utan tvekan köpa V-12F. Slår det mesta i den prisklassen när det gäller bas och byggkvalitet.

Postad 29 January 2005 - 14:20

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
jag jämnförde med Cv egna sortiment.
men vill man ha bas som är tight och låter som bas gör fast itne riktigt lika hårt så finns de högtalare som spelar bättre än V serien.

O köper man cerwin vill man gäran ha en bra bas,de är ju trots allt de de är kända för, hårt slående bas som kan spela högt.
Tror nog även Proson Stratego Top 10 SAH skulle ligga i närheten av vad v-12F presterar för en billigare peng.....

Vill man ha en högtalare från ex SIBA som spelar skiten ur V-serien när de gäller väl ljud så kan man ex kolla på Proson Conquest 6020 MK2 som siba säljer.

Postad 29 January 2005 - 17:17

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
http://www.blocket.s...&l=0&c=1&city=0 billigt?

Funderar nästan på att inhandla ett par sådana sen :ph34r: har lyssnat på AL-750 o tyckte de lät fantastiskt och med god bas.
Vad säger ni andra,får man bättre högtlare emd en 15" bas i?

Postad 29 January 2005 - 17:23

Unregisteredc5e63219
  • Unregisteredc5e63219
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
det va billigt men det kan bero på att det det inte sitter orginal basar i dom al har inte röd upphängning å det hadde dom på bilden :ph34r:

Postad 29 January 2005 - 17:39

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0
Jag körde lite bastest-låtar i mitt rum på övervåningen, och då vibrerade bla. lampan som hängde i taket på undervåningen gaaanska fint. :ph34r:
not godenogh try to pick it out som of the fill in yor speaker to get it to play harder if you think it goes to low

Postad 29 January 2005 - 18:09

Johnnyopel
  • Johnnyopel
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Det är helt rätt att det inte sitter orginalbasarna i ovanstående al-1000. Det är en kompis till mig som äger dom. Anledningen att basarna är bytta är att i orginalutförandet så spelar dom väldigt tunnt med lågbas. Nu när dom är moddade med ett par andra Cervinbasar så spelar dom riktigt duktigt.

Jag kan verkligen rekomendera dessa al-1000 då högtalarna är i absolut kanonskick. Ni har aldrig hört ett par al-1000 som låter bättre än dom här.

Postad 29 January 2005 - 18:16

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
hmm ser de med nu,la itne riktigt märke till de men självklart har de svartupphängning annars.
Johnnyopel:vad har din polare för kringutrustning?

Postad 29 January 2005 - 18:29

Johnnyopel
  • Johnnyopel
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Han har en h/k avr500 2x85watt(tror jag) som han driver dom med och det rockar på riktigt duktigt, då dom är mycket lättdrivna

Postad 29 January 2005 - 21:04

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
jo men vill man ha dem att spela fult ut är ett slutsteg de som gäller.
har en polare som är smått intresserad och som har mailat honom nu ivarje fall.

Postad 29 January 2005 - 21:29

Johnnyopel
  • Johnnyopel
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Ja det är väl självklart att man får det bättre med ett slutsteg.

Postad 30 January 2005 - 22:29

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Vilken förförstärkare rekommenderar ni till Nad 216THX och CW v-12f? Jag ska köra ljud från datorn till den, och kanske DVD också senare.

Postad 31 January 2005 - 13:32

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
vad får de max kosta?

Postad 31 January 2005 - 13:40

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Runt 1000 tänkte jag.. Eller lite mer om det är värt det.

Jag har fått erbjudande om NAD c160. Är den bra? Kostar ju rätt mkt beg.

Redigerat av dirtpop, 31 January 2005 - 15:03.

Postad 31 January 2005 - 18:33

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Kom på en sak. Om man skulle köpa en NAD 319, kan man då brygga den och mitt slutsteg medans man använder 319:an som försteg?? Skulle ju vara smart i mitt fall.

Postad 31 January 2005 - 21:03

Unregisterede44ab590
  • Unregisterede44ab590
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Kom på en sak. Om man skulle köpa en NAD 319, kan man då brygga den och mitt slutsteg medans man använder 319:an som försteg?? Skulle ju vara smart i mitt fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp det kan du . Det tycker jag rentav att du SKA göra :)

Postad 31 January 2005 - 21:29

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
mycke OT men,orkade inte kreta till ett pm till Fanatic.
Angående dina jamo högt,är de verkligen den model du angett? har nämligen haft ett par studio 180 som såg identiskt ut somd e du ahr,farsan äger dem nu :)

Postad 31 January 2005 - 21:46

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Japp det kan du . Det tycker jag rentav att du SKA göra :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det ska jag nog. Känns mkt bättre än att man köper ett försteg nu, och ett till 216 sen.

Postad 01 February 2005 - 21:04

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Hur är det man ska koppla om man bryggkopplar? Funderar på att prova att köra en v12-f för att kolla om det blir nått tryck.

Postad 01 February 2005 - 21:05

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
Fick du inte med en bruksanvisning till steget?
annars kan du googla dig fram...

Postad 01 February 2005 - 21:10

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Nope, ingen bruksanvisning tyvärr..

Edit: Kikade på baksidan. + + ska man koppla högtalarna till.

Det lär väll ändå inte blir så mkt ös, eftersom det bara är en högtalare, lr?

Redigerat av dirtpop, 01 February 2005 - 21:16.

Postad 01 February 2005 - 22:09

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

Nope, ingen bruksanvisning tyvärr..

Edit: Kikade på baksidan.  + + ska man koppla högtalarna till.

Det lär väll ändå inte blir så mkt ös, eftersom det bara är en högtalare, lr?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det blir inte mer ös eftersom du bara använder en högtalare. Däremot så kommer du förmodligen märka hur mycket mer stram och tung basen kommer bli och att det låter mindre ansträngt på högre volymer. Kan ju vara nyttigt att testa så vet du hur skillnaden skulle bli med två steg.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.