Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Plasma 42" kopplad till dator

109 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 januari 2005 - 12:34

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Pratade just med Samsungs support om problemen med att ansluta datorn via DVI:

Jag: "Jag har hört att det finns en mjukvaru-uppdatering som ska ska lösa detta problem?"

Supporttjejen: "Detta är bara ett rykte, det är nog någon som hittat på detta och sedan har det spridit sig vidare. Samsung kan inte bekräfta att någon mjukvarufix existerar." :D    :D  :D

Nu verkar dom i alla fall vara medvetna om att det finns ett problem...

det är en sådan dom kommer å fixar på måndag till mig

Låter bra, du kan ju skriva här i tråden när dom varit hem och fixat det åt dig.... jag väntar fortfarande på att STRAX ska höra av sig (skulle ske inom två arbetsdagar enligt tjejen på Samsung)

Postad 24 januari 2005 - 17:14

Gurramannen
  • Gurramannen
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hej PS-42V4S Diggare!

Nu är mitt DVI problem ett minne blott, var hem en tekniker för en stund sen å la in en ny programvara i plasman, nu funkar det kanon tom bättre än jag förväntat mig. Det följde även med en massa resolutions med den uppgraderingen.

Så nu fortsätter mitt HTCP bygge så vi kanske hörs på den tråden framöver.

Hade// Gurramannen

Postad 24 januari 2005 - 17:52

Zenden
  • Zenden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Gurramannen: Ahh skönt att höra, då kanske man ska ta och slå en pling till Samsung supporten och kolla men det oroar mig lite att när killen ett par inlägg upp ringde, att de sa att det ej finns en sådan "fix"...måste man tjata till sig detta tro?

Hälsningar

Zenden

Postad 24 januari 2005 - 17:56

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Gurramannen: Ahh skönt att höra, då kanske man ska ta och slå en pling till Samsung supporten och kolla men det oroar mig lite att när killen ett par inlägg upp ringde, att de sa att det ej finns en sådan "fix"...måste man tjata till sig detta tro?

Hälsningar

Zenden

Det är nog inte helt omöjligt... hon jag pratade med var väldig ovillig att skicka en tekniker, hon gav sig först efter hon fått bekräftat att jag gått igenom _allt_ man kunde prova.

Eller så är det helt enkelt så att den interna informationen hos Samsung inte är den bästa. Detta alternativ är nog mest troligt, känner igen det allt för väl från min egen arbetsplats :blink:

Får se när STRAX hör av sig till mig, ringer dom inte imorrn ska ringa till Samsung igen så jag får en fullt fungerande TV nån gång!

Postad 26 januari 2005 - 15:07

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Efter många turer fick jag till slut kontakt med en mycket trevlig tjej på Strax kundservice. Det visade sig att min felanmälan hos Samsung inte ens hade nått Strax service, men hon gjorde ett superjobb och ringde till Samsung och så "pappersarbetet" blev fixat och ordnade även tid med en tekniker som nu på måndag ska komma hem till mig och lägga in ny mjukvara i TVn. Och visst fanns det en fix för DVI-problemet! Det bekräftade hon på ett par minuter... något som Samsungs support inte kunde/ville göra.

Aja, ser fram emot måndagen så jag får prova att köra lite DVI från datorn :D

EDIT: Snabba ryck hos Strax! Dom var hem redan igår och fixade den... :unsure:

Postad 26 januari 2005 - 15:15

Spunken_
  • Spunken_
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Måste dock få bort mitt jäkla flimmer. Det är inte lite irriterande...

Spunken
har du lyckats med detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte fixat något med plasman på senaste. Ska ge mig i kast med den när jag fått upp motivationen igen. =) Skulle ta ett par bilder också men inte orkat göra det heller då även min dator strulat!

EDIT: Kan tillägga att Strax är bra jäkla kvicka på att få tillbaka sin låneplasma när dom lämnat den gamla (till skillnad från när det är tvärt om och man vill att dom ska hämta och laga ens plasma o lämna en låneskärm). Pajasen som körde ut den lagade plasman missade att han skulle ta med låneplasman tillbaka. Jag hoppades såklart på att dom skulle glömma bort den. =) Men dom har ringt som tokar varje dag och vill komma förbi och hämta. Skoj med tanke på att det var omöjligt att få dom att komma hit från början.

Postad 27 januari 2005 - 23:07

hammer73
  • hammer73
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu har STRAX varit och fixat min dvi port. De laddade in den nya programvaran och så var det klart. ;)

Känns skönt att få det ur världen. Pratade med reparatören om varför inte samsung pratade öppet om att det fanns en fix för detta och han sa att de bara fixade åt kunder som klagade och det räcker inte med en gång utan man får klaga mycke. :huh:

Det är bara att stå på er ni som har problem. LYCKA TILL..

Postad 28 januari 2005 - 16:44

Zenden
  • Zenden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Tjena boys, nu har ävenjag pratat med Samsung och ingen där nämner ju något om någon fix, dock skulle jag få hjälp med problemet. Så Strax ska kontakta även mig, plötsligt blev jag lite orolig, hoppas man verkligen har testat allt så att det är tv:n som krånglar...surt annars =)

Hur kopplar de in sig på plasman?

Häls

Zenden

Postad 28 januari 2005 - 17:15

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Tjena boys, nu har ävenjag pratat med Samsung och ingen där nämner ju något om någon fix, dock skulle jag få hjälp med problemet. Så Strax ska kontakta även mig, plötsligt blev jag lite orolig, hoppas man verkligen har testat allt så att det är tv:n som krånglar...surt annars =)

Hur kopplar de in sig på plasman?

Häls

Zenden

<{POST_SNAPBACK}>

EDIT: PM'ade dig istället, vet inte om man får lägga ut sånt där publikt.

Postad 29 januari 2005 - 13:29

hammer73
  • hammer73
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

EDIT: PM'ade dig istället, vet inte om man får lägga ut sånt där publikt.

Om du har något som är copywrite skyddat så får man inte lägga ut det, så enkelt är det.

De har en dosa som de kopplar mellan en person dator och plasman. Sen går de in i service menyn på plasman och aktiverar en inställning så att det går att flasha minnet. Efter det så har de ett program som de kör på datorn som laddar in den nya programvaran.

Inget hemligt med det eller hur?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.