** Officiell tråd - Meedio **
Postad 03 August 2005 - 12:41
Postad 05 August 2005 - 18:09
Postad 11 August 2005 - 13:52
Release 1.37, August 17 - free update
All features from 1.36
Support for additional IR blasters, prioritized according to customer demand
Support for additional SDTV MPEG2 hardware encoding cards, prioritized according to customer demand
Support for DVB-S and DVB-T cards, prioritized according to customer demand
A big surprise
Release 1.38, August 31 - free update
All features from 1.37
Picture-In-Picture (PIP)
Support for additional IR blasters, prioritized according to customer demand
Support for additional SDTV MPEG2 hardware encoding cards, prioritized according to customer demand
Support for additional DVB cards, prioritized according to customer demand
Many additional features including HDTV support, remote / client tuners, and a web interface will be scheduled for subsequent updates.
Redigerat av RollE2k, 11 August 2005 - 13:52.
Postad 11 August 2005 - 14:43
FireDTV, Nova-T kommer vara supportat i första version den 17:de, vet dock inte om CI interfacet funkar, det är bara att vänta och se.
Postad 11 August 2005 - 23:32
Det är ju ganska många med Twinhan-kort här på forumet. Gå in på meedios forum och säg att ni vill att Twinhan ska stödjas.
Postad 22 August 2005 - 16:29
Postad 23 August 2005 - 19:02
http://www.meedio.co...me=CyberVillain
Postad 23 August 2005 - 22:11
Har testat att koppla in boxen till mitt nuvarande Pinnacle tv-kort men bilden blir ju långt ifrån acceptabel med S-video. Nu är ju iofs Pinnacle-kortet skräp men tror inte det blir sååå mycket bättre med något annat så länge man bara har S-video in?
Är det möjligt att köra digitalboxen via HTPC och vidare till en Plasma eller projje utan att bilden blir helt förstörd på vägen?? Helst vill man ju köra digitalt hela vägen men hur???
Någon som har tips?
Postad 23 August 2005 - 22:14
Är det möjligt att köra digitalboxen via HTPC och vidare till en Plasma eller projje utan att bilden blir helt förstörd på vägen?? Helst vill man ju köra digitalt hela vägen men hur???
Det finns flera trådar här på forumet om just det. Sök på dvb-c (Digitaltvkort för pcn)
Postad 24 August 2005 - 00:00
Det finns flera trådar här på forumet om just det. Sök på dvb-c (Digitaltvkort för pcn)
Jo men jag vill ju slippa köpa ett DVDB-C kort eftersom jag redan har en Dreambox som jag vill använda.
Annars får jag ju i så fall skrota boxen. Men att använda DVB-C kort med CA-modul för Comhem verkar krångligt och inte speciellt lätt att få att fungera att döma av de trådar om detta på forumet. DVB-C stöds för närvarande inte heller av Meedio men det är väl på gång.
Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 24 August 2005 - 00:01.
Postad 11 November 2005 - 15:15
Skall om jag fattat rätt ha stöd för FireDTV inklusive CI.
Postad 12 November 2005 - 03:39
Twinhan stöds nu, men bara fria kanaler.
Hoppas dom fixar CI stöd för Twinhan också snart.
Postad 13 November 2005 - 11:13
Ny version släppt (1.38).
http://www.meedio.co...about27175.html
Postad 16 November 2005 - 19:35
Ny version släppt (1.38).
http://www.meedio.co...about27175.html
Japp, testar detta just nu. Verkar lovande så här långt. (FireDTV + Viasat)
Postad 18 November 2005 - 12:20
Men jag stör mig på en grej med Meedio TV och det är att när man ska titta i EPG guiden så stängs ljud och bild av för tv:n. Varför har dom inte som i MediaPortal och MCE en liten ruta där man fortfarande kan se bilden? Läste en diskussion om det på Meedios forum och Pablo tyckte inte ens att det var en vettig funktion. Mycket förvånande.
En annan sak också, min bild hackar till lite när jag trycker på F11 när jag kollar på tv, alltså för att få fram programinformationen längst upp. Hackar det för er andra då också?
Konstigt, kör med VMR9 och allt, borde funka fint....
Vore fint att få Meedio TV att funka bra. Tycker Meedio kanske inte är det snyggaste programmet, men det finns väldigt bra funktioner, deras musikspelare tycker jag är enklast och bäst av alla konkurenter.
Postad 18 November 2005 - 14:28
Postad 08 January 2006 - 10:58
Jag har försökt att få detta att fungera men jag lyckas inte.
Postad 07 April 2006 - 07:48
Länk
(har dock inte hunnit testa själv ännu)
edit:
Kan väl "bumpa" med informationen om att man faktiskt får fullversionen av Meedio (Meedio Pro) om man laddar hem just nu.
(något serienummer efterfrågas inte)
Om det här är medvetet från Meedio eller en bug, vet jag inte.
Redigerat av Pulver, 07 April 2006 - 15:46.
Postad 07 April 2006 - 20:13
Kan väl "bumpa" med informationen om att man faktiskt får fullversionen av Meedio (Meedio Pro) om man laddar hem just nu.
(något serienummer efterfrågas inte)
Om det här är medvetet från Meedio eller en bug, vet jag inte.
Kopierat från Meedio's sida.
The installation wizard lets you request a free 15-day trial key for Meedio Pro, which includes both Meedio Essentials and Meedio TV. If you have not purchased a license before the end of your trial the product will revert to Meedio Express. Existing customers can also use this download to update their software to the latest version.
Det är väl så att man alltid kan ladda hem fullversionen men att den bara fungerar en viss tid. I detta fall 15 dagar. Därefter behöver du en licensnyckel.
Postad 07 April 2006 - 21:44
Kopierat från Meedio's sida.
The installation wizard lets you request a free 15-day trial key for Meedio Pro, which includes both Meedio Essentials and Meedio TV. If you have not purchased a license before the end of your trial the product will revert to Meedio Express. Existing customers can also use this download to update their software to the latest version.
Det är väl så att man alltid kan ladda hem fullversionen men att den bara fungerar en viss tid. I detta fall 15 dagar. Därefter behöver du en licensnyckel.
Jo, så har det fungerat tidigare - men då har det framgått tydligt att man använder en "trial-version" (står varje gång man startar mm)
Man har dessutom haft möjlighet att fylla i en licensnyckel för att köpa fullversionen.
Skillnaden med 1.39 som man nu laddar hem från Meedio, är att det nu hela tiden framgår att man använder Meedio Pro - alltså den obegränsade fullversionen som inte upphör efter 15 dagar.
Man har ingen möjlighet att fylla i något licensnummer.
Så - som sagt - om detta är en bugg eller ett medvetet val från Meedio känner jag inte till.
Det kan ju vara så att det fortfarande ber efter ett licensnummer efter 15 dagar - men det skulle ju vara väldigt irreterande för de som har ett licensnummer.
Det har diskuterats en del på Meedio forum - men än så länge är det inte någon av upphovsmännen som har kommenterat.
edit: quote
Redigerat av Pulver, 07 April 2006 - 21:48.
Postad 08 April 2006 - 09:53
edit: nån mer än jag som har problem med att OSD buggar när man kör DVDer i 1.39? Ibland börjar den lixom blinka och när det händer går den inte att få bort. Funkar bra när man spelar xvid så det verakr vara nått med att den itne vill med PureVideo?
Redigerat av CyberVillain, 08 April 2006 - 09:57.
Postad 08 April 2006 - 16:03
Konstigt nog verkar alla diskussioner angående detta blivit "censurerade" på Meedios forum - samtidigt som det fortfarande är samma version man kan ladda hem.
Lite konstigt
Kan tänka mig att Meedio har tappat lite "marknadsandelar" gentemot Mediaportal - om Meedio skulle bli helt gratis kan det säkert tänkas att fler upptäcker det, med en större community som följd.
Det har tydligen talats om en version "sponsrad" av Yahoo (?)
Postad 08 April 2006 - 21:38
Här står lite om förändringarna i Meedio även om inga direkta avslöjanden görs vad som är på gång.
http://meedio.com/fo...150.html#217150
Postad 18 April 2006 - 08:16
http://www.meedio.co...ost-219263.html
Postad 18 April 2006 - 08:55
Fast vi visste ju nästan att något sådant var på gång.
Jag laddade hem och sparade de senaste versionerna ("gratis" versionerna) 1.39, 1.40 och 1.41 pga att en förändring var på G.
Känns som att det kan vara bra att spara dessa versioner nu (man kan inte ladda hem Meedio från hemsidan längre)
Postad 18 April 2006 - 09:33
Ojsan
Fast vi visste ju nästan att något sådant var på gång.
Jag laddade hem och sparade de senaste versionerna ("gratis" versionerna) 1.39, 1.40 och 1.41 pga att en förändring var på G.
Känns som att det kan vara bra att spara dessa versioner nu (man kan inte ladda hem Meedio från hemsidan längre)
jag har lagt ned så ###### många timmar på mina plugins så vi får hoppas att yahoo go tv kommer stödja de gamla meedio plguinen...
Postad 18 April 2006 - 10:27
Frågan är om man får något annat "oönskat" på köpet ?
Stora feta Yahoo-loggor som inte går att ta bort ?
Drm-trams ?
etc etc....
Som sagt - jag arkiverar de äldre versionerna nu - man vet aldrig
Postad 18 April 2006 - 16:34
Har svårt att tänka mig att det kommer något från Yahoo under den närmaste framtiden. DVB med CI stöd lär dröja ännu längre.
Tur att jag hittade DVBViewern. Den är inte tillnärmelsevis lika bra som multimediacenter, men jag kan i alla fall titta på TV och använda den som PVR.
Postad 18 April 2006 - 18:29
Tur att jag hittade DVBViewern. Den är inte tillnärmelsevis lika bra som multimediacenter, men jag kan i alla fall titta på TV och använda den som PVR.
du kan väll använda Meedio som frontend och den för TV då?
Postad 22 April 2006 - 14:48
jag har lagt ned så ###### många timmar på mina plugins så vi får hoppas att yahoo go tv kommer stödja de gamla meedio plguinen...
Annars så är du ju alltid välkommen över till oss på den mörka sidan (MediaPortal)
Vi har en bra community som uppskattar allt hårt arbete och kommer garanterat inte sälja ut till Yahoo
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
16 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?